Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm Speedy Speedy Bilservice Södermalm

Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm — Visa karta

Speedy Bilservice på Södermalm hjälper dig med all service till bilen, mitt i centrala Stockholm. Här får du som kund noggranna råd och reparationer av professionella bilmekaniker - alltid med högsta ärlighet och serviceanda.

Vi dokumenterar alltid reparationerna som sker så att inga missförstånd uppstår. Dessutom behåller du alltid nybils- eller fabriksgarantin på din bil medan du får en giltig stämpel i serviceboken. Vad kostnaden går på får du alltid veta i förhand och föredrar du att delbetala är du välkommen att göra det också.

Tempot är något prioriterar högt här på Speedy. Det hörs på namnet, eller hur? Vi reparerar din bil på ett litet kick medan du dricker en kaffe eller tar en kort promenad. Vill du så får du såklart titta på när våra duktiga mekaniker arbetar.

Välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 345 kunder tycker om Speedy Bilservice Södermalm

• Margit S
    Margit S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag valde Speedy på Södermalm efter rekommendation och blev inte besviken! Servicen utfördes blixtsnabbt och bemötandet var toppen! Det kan inte bli bättre, jag är jättenöjd!! Läs mer
  • Lisa M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Tog emot bilen snabbt och fixade problemet, trots röd dag! Läs mer
  • Peter H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt bemötande och mycket serviceinriktad. Fick snabbt en tid och felen åtgärdades fort och korrekt. Läs mer
  • Anita F
    Anita F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Reparation/byte bussning länkarn.
    Mycket trevligt bemötande.
    Hoppades att bilen skulle fixas snabbt och förväntningen infriades.
    Känner mig trygg med jobbet. Läs mer
  • Helene K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bästa servicen, alltid nöjd, har alltid tid, väljer alltid denna verkstads Läs mer
  • Isadora C skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra och snabb service . Även prisvärt ! Läs mer
  • Finn I skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fantastiskt vänlig hjälp när jag på morgonen upptäckte en eländig punka. Snabb, vänligt och proffsigt! Läs mer
  • Helene w skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och noggrann samt engagerad och omtänksam. Gav ett utomordentligt kunnigt och ärligt intryck. Hit kommer jag igen. Läs mer
  • CAMILLA n skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Supernöjd och med ett stort engagemang för mig som kund! Läs mer
  • Lisbet R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Service artigt bemötande motsvarade helt förväntningarna Läs mer
  • ulla F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Supersnabb service o hittade fler fel som de lagade samtidigt. Billigare än de flesta andra förslagen. Jag kommer välja dem nästa gång det behövs. Tack! Läs mer
  • gunilla å skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Byte avgassystem. Mycket trevlig personal. Arbetet klart tidigare än förväntat. Rekommenderas. Läs mer
  • Anders M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Enkelt, snabb och prisvärd service & reparation! Läs mer
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har servat mina bilar vid flertalet tillfällen. Vore bra med en avstämning under arbetets gång så man vet vad som gjorts och vad det kan kosta. I övning nöjd och kommer troligtvis fortsätta att serva mins bilar på Speedy Östgötagatan. Läs mer
  • Lollo C
    Lollo C skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag hade problem med en strållkastare och fick det åtgärdat på bara några timmar. Speedy upptäckte också ett annat fel när de ändå kollade bilen. Känns kunniga, serösa och enkla att ha att göra med. Läs mer
  • Oskar C skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Använt Speedy på Östgötagatan flera gånger senaste halvåret, både småsaker och lite större. Alltid bra bemötande och förvånansvärt snabb handläggning. Rimliga priser och bra råd gör att jag kommer fortsätta åka hit (förhoppningsvis inte lika ofta dock). Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Mikael S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Ringde akut en lördag förmiddag då ena bromsoket fastnat och däcket blivit tokvarmt. Fick råd via telefon, tog mig sen till bilmecken och fick där diagnos, förslag och kostnad. På några timmar hade de fixat en reservdel och bytt det så vi kunde fortsätta resan samma eftermiddag.

Fascinerad över att det gick att lösa så snabbt och smidigt en helg. De erbjöd sig även att jag kunde komma förbi på söndagen då de egentligen var stängda, för att hämta bilen om senare på eftermiddagen inte fungerade.

Superservice! Tack snäll! Läs mer
  • Nataliya A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och jättebra service av min bil. Personalen var jättetrevliga och förklarade saker som jag inte visste på ett trevlig sätt!! Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • frida r skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Toppen bemötande, bra och snabb service! :) Läs mer
  • Mikael G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Byte av bromsskiva och bromsbelägg höger bak.
    Mycket bra bemötande och snabbt utförande.
    Mycket nöjd.
    Kommer rekommendera Speedy Östgötagatan 70 vidare. Läs mer
  • david j skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb service och proffsig bemötande och utfört arbete jag är så nöjd .detta blir framöver min bilverkstad Läs mer
  • Mikael B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Så bra verkstad, kunde med verkligt kort varsel ta emot samt på ett utmärkt sätt byta ut det totalhavererade hjullagret bak på min jeep.
    Kan verkligen rekommendera denna utmärkta verkstad.
    Väl utfört arbete, till överenskommet pris.
    Dessutom vänligt bemötande, och väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Ingemar D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag kom in på morgonen med ett klonkande ljud från handbromsen som hållt på sedan jag bytte bromsar, klossar, vajrar mm. Personalen tog in bilen på en gång fixade problemet utan pappers krångel. Allt gick på garanti. Trevlig personal. Jag kan varmt rekommendera denna Speedy Verkstad. Läs mer
  • Ola R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Vi fick problem med handbromsbackarna som låg och slog. Ringde flera verkstäder för att kunna få det fixat samma kväll så att vi skulle kunna komma hem och hittade den här verkstaden. Mekanikern stannade kvar långt efter stängning för att hjälpa oss och vi fick ändå ett bra pris. Superbra! Läs mer
  • Mathias N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Årlig service, bra bemötande och prisuppgiften stämde med offerten.

Rekommenderas! Läs mer
  • Gabriel R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Grymt bra service, rekommenderar denna verkstad starkt. Läs mer
  • Ferrada R
    Ferrada R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket snabb och proffsig hantering! Läs mer
  • sara b skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Supernöjd med min allra första service som bilägare 😊 kommer absolut gå hit igen! Snabbt o proffsigt! Läs mer
  • Consulting U skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Sannbt och positivt bemötande och bra jobb! Läs mer
  • Carina D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    bra o snabb service vid bromsbyte.................. Läs mer
  • Kenan L
    Kenan L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Utmärkt och professionell service! Från enkelt däckbyte till mer komplicerade elproblem, personalen på Speedy Bilservice Södermalm har lösning på allt! Hatten av!!! Läs mer
  • Anneli M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Upplevde "säljaren" som personlig och trevlig. Skulle rekommendera andra att gå till Speedy på Sädermalm Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Grymt trevliga och kunniga. Klart över mila förväntningar. Nästa gång jag har problem kommer jag tillbaka! Läs mer
  • Andreas B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb service och jag upplever det som prisvärt. Har fått hjälp med bland att få ordning på tjuvstannande V70 och byta bromsbelägg men gladast var jag nog när de hjälpte mig skifta hjul då en hjulbult spruckit och fastnat för mig en söndagseftermiddag!!! Läs mer
  • mattias a skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Väldigt bra bemötande och snabb service. Jag fick hjälp samma dag då de själva åkte och hämtade reservdelen. Kommer definitivt kontakta de igen i framtiden! Läs mer
  • Christine G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och bra service! Jag kom med bärgningsbil på måndagskvällen och trots att delar behövde beställas och grejer satt fast så var bilen klar tidig torsdag samma vecka, bra service, bra tempo och bra pris. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Maria A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag har lämnat in min bil här flera gånger både på service och reparation. Jag kan bara jämföra med Toyota center och Mekonomen och då är priserna oslagbara. Speedy har bara gjort de arbeten som behöver göras och inte tagit några överpriser. Servicen har varit bästa tänkbara och jag kan verkligen rekommendera Speedy. Snabbt, prisvärt och mycket trevlig personal. Läs mer
  • David P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Proffsig och prisvärd bilverkstad. Bäst i hela Stockholm! Läs mer
  • Patrick J skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Grymt bra bil mekaniker, rekommenderas i alla tillfällen. Verkligen en problem lösare )) Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Speedy fixar bilen!

Vi lämnade in bilen hos Bilia, BMW i Nacka som först byte ut en del som förmodligen inte var trasig och problemet kvarstod. Sen ville dom ha sjukt mycket pengar för att forsätta felsökning och byte av delar. På Speedy Södermalm hittade dom problemet och löste det för bråkdel av vad Bilia ville ha! Toppenbetyg och bästa rekomendationer.

Ulrika Läs mer
  • Fredrik k skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fredag eftermiddag när ingen annan verkstad svarar, då löser Speedy det akuta problemet och klart inom ett dygn.

Service på hög nivå!!! Läs mer
  • Eva K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Seriösa, trevliga och hjälpsamma mekaniker. Varma rekommendationer!! Läs mer
  • Christian H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Vi hade problem med att bilen drog tjuvström.

Vi hade lämnat in bilen på en auktoriserad verkstad som inte lyckades lokalisera felet.

Speedy Bilservice Södermalm lyckades dock lokalisera felet och nu fungerar bilen utmärkt.

Kan varmt rekommendera Speedy Bilservice Södermalm! Läs mer
  • Aje F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra service (i dubbel bemärkelse).
    Hade bilen inne för att byta spindelled, när jag skulle åka från verkstaden hörde de att min fläktrem var ospänd. Detta åtgärdade de utan extra kostnad. Läs mer
  • Victor S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick tid snabbt, riktigt bra service och bra priser 👍 Läs mer
  • Mikael G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Super service, super snabb hjälp! Tackar och bockar allra ödmjukast! Läs mer
  • Camilla K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt bemötande och snabb service. Hade punktering dagen efter servicen och den fixade dom lika snabbt. Läs mer
  • Ellinor L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick snabbt hjälp att svetsa balken på min bil som rostat (bara en dag!) Fick även hjälp med ett antal elproblem och ljus som var trasiga, assistans att köpa delarna online till rabatterat pris etc. superservice! Snabba effektiva och hjälpsamma. Bara +++++ Läs mer
  • carina h skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Blev bra emottagen direkt. Tittade snabbt över bilen utifrån de problem jag beskrev. Tog emot bilen och återkom samma dag med prisförslag. Hämtade bilen dagen efter och ett väl utfört arbete. Nöjd! Inte första gången jag vänder mig till dem, inte sista heller :) Läs mer
  • Elenor O skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Super bra service. Tack för er hjälp med batteriet 🙏 bättre hjälp är svårt att hitta. Läs mer

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm