Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm — Visa karta

Speedy Bilservice på Södermalm hjälper dig med all service till bilen, mitt i centrala Stockholm. Här får du som kund noggranna råd och reparationer av professionella bilmekaniker - alltid med högsta ärlighet och serviceanda.

Vi dokumenterar alltid reparationerna som sker så att inga missförstånd uppstår. Dessutom behåller du alltid nybils- eller fabriksgarantin på din bil medan du får en giltig stämpel i serviceboken. Vad kostnaden går på får du alltid veta i förhand och föredrar du att delbetala är du välkommen att göra det också.

Tempot är något prioriterar högt här på Speedy. Det hörs på namnet, eller hur? Vi reparerar din bil på ett litet kick medan du dricker en kaffe eller tar en kort promenad. Vill du så får du såklart titta på när våra duktiga mekaniker arbetar.

Välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 418 kunder tycker om Speedy Bilservice Södermalm

• 2020-05-30

Enok F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bromsoket gick sönder. Ringde Speedy på Södermalm och fick komma in direkt! En lördag. Lite drygt 2 timmar senare (inklusive att de beställt och hämtat delar) var oket bytt, bromsbelägg och en trasig glödlampa som bonus. Trevlig personal och härligt bemötande. Kändes super så nu bokas 18000 mila servicen in om en vecka eller två. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-28

Jakob J skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick tid dagen efter att jag ringde, trevligt bemötande och snabb service! Bara bra! Läs mer
  • 2020-05-26

Jörgen A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt bemötande av alla på verkstan och snabb service.
    Kan rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-05-21

Peter Arne K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Ringde o sa att Nilen inte startade de. Kom o bogserade bilen snabb o trevliga fick Nilen dagen efter Läs mer
  • 2020-05-14

Philip W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb service och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-12

Bror J skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har lämnat min bil här flera gånger. Upplever att de är ärliga och kunniga. Gjorde misstaget att lämna in bilen på Bilia och de tog tre gånger så mycket för exakt samma reparation som speedy sen gjorde på andra sidan. Okej att märkesverkstad är dyrare men skillnaden är enorm. Kan rekommendera denna verkstad. Läs mer
  • 2020-05-07

Eva Christina W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Service. Lätt o boka tid o lämna o hämta bilen. Blev klar på utsatt tid Läs mer
  • 2020-05-06

Stefan R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Billigt, bra och snabb service! Läs mer
  • 2020-05-05

Stefan S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Rejält läckage av bromsvätska. Snabbt, enkelt, kunniga, ordentligt utfört, rimliga priser och bra personal. Klart på 2 timmar Läs mer
  • 2020-04-29

Kristina J skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Vilka stjärnor! Speedy på Södermalm tog emot mig inom några timmar till ett otroligt bra pris. 5000 kronor mindre än en konkurrent på Södermalm. Sån himla bra service och väldigt trevligt bemötande! Kommer komma tillbaka! TUSEN tack igen!!! Läs mer
  • 2020-04-28

Göte Evert N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevlig personal. Service- jag är gammal kund som återkommer Läs mer
  • Erik L

2020-04-23

Erik L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Helt okej, hjälpsamma och hyfsat trevliga! Läs mer
  • 2020-04-17

Lisa D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Utmärkt bilservice! Super trevlig och duktig personal. Bilen lagad i ett nafs. Läs mer
  • 2020-04-17

Levent G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra och snabb reparation av bromsbelägg. Tog sig även tid att förklara mer kring bromsbelägg 👍 Läs mer
  • 2020-04-16

Niklas Olof S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Service mm, proffsigt och trevligt! Läs mer
  • 2020-04-11

Enna G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag fick fantastisk hjälp, bilen blev lagad samma dag som jag ringde och lämnade in den, kunde hämta ut den efter 3-4 timmar. Bromsbelägg och bromsskivor bytta på bakhjulen. Mycket väl bemött, fick allting förklarat för mig på ett tydligt sätt. Väldigt proffsigt och vänligt. Mycket nöjd! Läs mer
  • Nanna H

2020-04-10

Nanna H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Otrolig service! Super trevlig personal!!! Läs mer
  • 2020-04-09

Elin Kristina S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Lämnade in för däckbyte - gick snabbt och smidigt och blev trevligt bemött. Läs mer
  • 2020-03-25

Angie N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Tack för snabb och smidig service samt ett trevligt bemötande. Gjorde det som skulle göras utan onödiga diskussioner. Rekommenderar denna verkstad. Läs mer
  • 2020-03-24

Caroline B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Superbra! Behövde hjälp med bilen akut en lördagmorgon och kunde komma in på en gång. Det blev en full service med kamremsbyte osv, som var färdigt redan på tisdagen, till ett bra pris. De var jättetrevliga och tillmötesgående under hela processen och bytte även multiremmen utan extra kostnad. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-19

Nina B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Ville ha bilen servad och kollad inför besiktning och hade slängt med sommardäcken i hopp om att de kunde byta däcken åt mig oxå...Asså vilken service och omtanke min bil får och jag får ett super bra bemötande och pris! Så tacksam, nu kan jag åka till besiktningen imorgon helt lugn! Läs mer
  • 2020-02-18

Lenita R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Den absolut bästa bilverkstaden:
    Proffsiga, snabb service, bra bemötande och väldigt hjälpsamma. Hade 1 vecka kvar att släcka 2:orna. Fick lämna in bilen och nästa dag var den fixad och besiktigad.👍 Läs mer
  • 2020-02-08

Martin N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Väldigt bra och proffsiga! Jag har en rätt ovanlig bil och hade problem med frambromsarna speciellt vänster fram. Jag ringde och kunde komma in inom en timme. Bromsok byttes medan jag väntade. Kan rekommendera alla att åka hit. Läs mer
  • 2020-02-04

Kim W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bästa bilmekanikern jag varit hos. Snabb, ärlig och gör ett bra jobb. Tredje gången jag kommer hit med olika ärenden, lika nöjd varje gång. Läs mer
    Speedy Bilservice Södermalm, Speedy Bilservice Södermalm gillar detta
  • 2020-01-17

Anna E skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Vänligt och hjälpsamt bemötande. Återkopplade bra med att höra av sig om kostnader mm. Läs mer
  • 2019-12-21

Helena L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Behövde fixa en broms som låg på och detta var en lördag då jag skulle åka långt dagen efter. Fick komma in två timmar senare att jag ringt och lämna bilen. Hade inga förväntningar då det var helg och jag visste att de skulle stänga kl 15 (var där kl 13). Var ändå glad de ville titta på bilen åtminstone. De ringer samma kväll runt halv sex och har fixat allt vad det innebär med byten av bromsskivor och bromsok mm.
    Superfin service och ett jättefint bemötande, de gjorde min dag och min fortsatta julhelg! Läs mer
  • 2019-12-02

Anna B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabbt hjälp samma dag med att byta batteri. Fösta gången ett jobb blev billigare än vad som sagts på telefon innan :-) Läs mer
  • 2019-12-02

Pia H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt samtal och bra beskrivning, billigare än att lämna in på Volvo. Läs mer
  • 2019-11-25

Mikael N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevlig snabb med en bra prisnivå, servat här fler ggr och blivit nöjd. Läs mer
  • 2019-11-11

anna k skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Proffsigt och ärligt. Bra service. Dock behöver de som jobbar där en bättre arbetsmiljö. Dålig ventilation och inga skyddskläder eller munskydd vid slipning och dylikt. Läs mer
  • 2019-11-10

alex r skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Proffsigt bemötande tog snabb service och fixade ABC lampa bra pris ja är mycket nöjd rekommendera speedy söder Läs mer
  • 2019-11-09

olle p skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb service med Kvalitet och lästa pris vänligt bemötande /Olov Persson Läs mer
  • 2019-11-09

Kimmy B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Supertrevlig, kunnig och serviceinriktad personal. Känns som att de genuint vill att jag som kund ska bli nöjd. Dessutom bra priser. Kan verkligen rekommenderas!

Har lämnat in bilen två gånger till Speedy Södermalm. Bytt bromsskivor och stötdämpare. Läs mer
  • 2019-11-08

ebubekir s skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag var på besök för att byta bromsskivor och det är jävligt bra och billigt. De är väldigt trevliga personer. Läs mer
  • 2019-11-07

Linn L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Alltid snabb och bra service. Även utan förvarning kan de ta en titt direkt och åtgärda problemet. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2019-10-06

Anna P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Helt fantastisk service o proffs på alla sätt! Fick problem med bilen på lördag kl 11. Kl 13 hade jag fått hjälp med reservdelar som Speedy själva åkte och fixade på mekonomen och installerade inom en timma. Justa priser och utan extra kostnad fick jag dessutom fyllt på spolarvätska och fixat ett irriterande larm som hade spökat i två år utan att Bilia kunnat hitta felet. Överträffade alla förväntningar: proffsig bilrep, omtanke, snabbhet och justa priser! Will be back! Läs mer
  • 2019-09-13

John R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bästa bilverkstaden i Stockholm! Man blir vänligt mottagen, och dom fixar allt snabbt och fantastiskt bra!! Läs mer
  • 2019-08-29

Greta R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag hade några åtgärder som behövdes justeras efter besiktning, bilen lät som en gnällig tant och bromsskivor behövdes bytas.

Jag blev så himla trevligt bemött från start, enkelt, snabbt och smidigt. Extremt bra service och samarbetsvilja med mina arbetstider mm. Bilen visade sig vara i sämre skick än vi trodde och det höll på att bli en riktigt rysare. Men med kreativitet och flexibilitet fixades bilen och jag är så sjukt nöjd. Vill rekommendera alla att ta bilen hit, helt otroligt bra!!

Stort tack igen, ni är bäst! Läs mer
  • 2019-08-28

Pia S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Byte av kopplingslager mm. Mkt fint, vänligt och proffsigt bemötande. Bra information om felet. Jobbet blev klart snabbt, tidigare än avtalat. Priset som överenskommet. Oerhört tolerant personal trots att vi inte kom då vi skulle.
    Jag kan verkligen rekommendera denna verkstad. Ger dem 5/5 ⭐️ Läs mer
  • 2019-08-27

said q skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Lämnade in min s3 a för avgassystem byte. Grymt bra personal, väldigt bra servic, väldigt duktiga, rekommenderar det. Läs mer
  • 2019-08-03

scott p skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jätte bra, generotor gick i bilen dom ordnade hämtningen och lagade bilen på några timmar. Jag kollade med andra också den dagen men dom var snabbast Läs mer
  • 2019-07-29

Christina L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt och professionellt bemötande. Jag behövde åtgärda några ettor innan semesterresan och bilen blev klar och ombesiktigad under samma dag!! Läs mer
  • 2019-07-25

Alexander D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Speedy genomförde kamremsbyte. De var trevliga, tillmötesgående och levererade till överenskommet pris. Återkommer gärna. Läs mer
  • 2019-07-15

Christine R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabba, proffsiga och utomordentligt kunniga! Rekommenderar verkligen denna verkstad och då är jag faktiskt rektor för fordonsprogrammet och har massor verkstäder som samarbetspartners så har lite om än lite mer koll än gemene man. Läs mer
  • 2019-07-09

Karin d skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabbt, pålitligt och smidigt! Läs mer
  • 2019-07-05

Jonathan n skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har lagat olika bilar för flera olika fel och har alltid fått otroligt bra hjälp och väldigt bra bemötande! Absolut bästa bilverkstaden jag har varit i kontakt med och jag har varit i kontakt med många, i och med att jag haft ett flertal äldre bilar varav en var en Renault :). Läs mer
  • 2019-06-07

anders n skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabba och service vänliga.
    Kan verkligen rekommendera dessa gossar. Läs mer
    Speedy Bilservice Södermalm, Speedy Bilservice Södermalm gillar detta
  • 2019-05-25

Helene H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt bemötande, kändes tryggt och seriöst. Läs mer
  • 2019-05-21

kristina h skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Väldigt väl bemött och framförallt snabb hjälp med akuta reparationer. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-05-20

Hanna L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och personlig service! Får all hjälp jag behöver med noggran genomgång av bilen och praktiska lösningar. Läs mer

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm