Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm — Visa karta

Speedy Bilservice på Södermalm hjälper dig med all service till bilen, mitt i centrala Stockholm. Här får du som kund noggranna råd och reparationer av professionella bilmekaniker - alltid med högsta ärlighet och serviceanda.

Vi dokumenterar alltid reparationerna som sker så att inga missförstånd uppstår. Dessutom behåller du alltid nybils- eller fabriksgarantin på din bil medan du får en giltig stämpel i serviceboken. Vad kostnaden går på får du alltid veta i förhand och föredrar du att delbetala är du välkommen att göra det också.

Tempot är något prioriterar högt här på Speedy. Det hörs på namnet, eller hur? Vi reparerar din bil på ett litet kick medan du dricker en kaffe eller tar en kort promenad. Vill du så får du såklart titta på när våra duktiga mekaniker arbetar.

Välkommen till oss!
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 392 kunder tycker om Speedy Bilservice Södermalm

• 2019-12-02

Anna B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabbt hjälp samma dag med att byta batteri. Fösta gången ett jobb blev billigare än vad som sagts på telefon innan :-) Läs mer
  • 2019-12-02

Pia H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt samtal och bra beskrivning, billigare än att lämna in på Volvo. Läs mer
  • 2019-11-25

Mikael N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevlig snabb med en bra prisnivå, servat här fler ggr och blivit nöjd. Läs mer
  • 2019-11-11

anna k skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Proffsigt och ärligt. Bra service. Dock behöver de som jobbar där en bättre arbetsmiljö. Dålig ventilation och inga skyddskläder eller munskydd vid slipning och dylikt. Läs mer
  • 2019-11-10

alex r skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Proffsigt bemötande tog snabb service och fixade ABC lampa bra pris ja är mycket nöjd rekommendera speedy söder Läs mer
  • 2019-11-09

olle p skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb service med Kvalitet och lästa pris vänligt bemötande /Olov Persson Läs mer
  • 2019-11-09

Kimmy B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Supertrevlig, kunnig och serviceinriktad personal. Känns som att de genuint vill att jag som kund ska bli nöjd. Dessutom bra priser. Kan verkligen rekommenderas!

Har lämnat in bilen två gånger till Speedy Södermalm. Bytt bromsskivor och stötdämpare. Läs mer
  • 2019-11-08

ebubekir s skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag var på besök för att byta bromsskivor och det är jävligt bra och billigt. De är väldigt trevliga personer. Läs mer
  • 2019-11-07

Linn L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Alltid snabb och bra service. Även utan förvarning kan de ta en titt direkt och åtgärda problemet. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2019-10-06

Anna P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Helt fantastisk service o proffs på alla sätt! Fick problem med bilen på lördag kl 11. Kl 13 hade jag fått hjälp med reservdelar som Speedy själva åkte och fixade på mekonomen och installerade inom en timma. Justa priser och utan extra kostnad fick jag dessutom fyllt på spolarvätska och fixat ett irriterande larm som hade spökat i två år utan att Bilia kunnat hitta felet. Överträffade alla förväntningar: proffsig bilrep, omtanke, snabbhet och justa priser! Will be back! Läs mer
  • 2019-09-13

John R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bästa bilverkstaden i Stockholm! Man blir vänligt mottagen, och dom fixar allt snabbt och fantastiskt bra!! Läs mer
  • 2019-08-29

Greta R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag hade några åtgärder som behövdes justeras efter besiktning, bilen lät som en gnällig tant och bromsskivor behövdes bytas.

Jag blev så himla trevligt bemött från start, enkelt, snabbt och smidigt. Extremt bra service och samarbetsvilja med mina arbetstider mm. Bilen visade sig vara i sämre skick än vi trodde och det höll på att bli en riktigt rysare. Men med kreativitet och flexibilitet fixades bilen och jag är så sjukt nöjd. Vill rekommendera alla att ta bilen hit, helt otroligt bra!!

Stort tack igen, ni är bäst! Läs mer
  • 2019-08-28

Pia S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Byte av kopplingslager mm. Mkt fint, vänligt och proffsigt bemötande. Bra information om felet. Jobbet blev klart snabbt, tidigare än avtalat. Priset som överenskommet. Oerhört tolerant personal trots att vi inte kom då vi skulle.
    Jag kan verkligen rekommendera denna verkstad. Ger dem 5/5 ⭐️ Läs mer
  • 2019-08-27

said q skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Lämnade in min s3 a för avgassystem byte. Grymt bra personal, väldigt bra servic, väldigt duktiga, rekommenderar det. Läs mer
  • 2019-08-03

scott p skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jätte bra, generotor gick i bilen dom ordnade hämtningen och lagade bilen på några timmar. Jag kollade med andra också den dagen men dom var snabbast Läs mer
  • 2019-07-29

Christina L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt och professionellt bemötande. Jag behövde åtgärda några ettor innan semesterresan och bilen blev klar och ombesiktigad under samma dag!! Läs mer
  • 2019-07-25

Alexander D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Speedy genomförde kamremsbyte. De var trevliga, tillmötesgående och levererade till överenskommet pris. Återkommer gärna. Läs mer
  • 2019-07-15

Christine R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabba, proffsiga och utomordentligt kunniga! Rekommenderar verkligen denna verkstad och då är jag faktiskt rektor för fordonsprogrammet och har massor verkstäder som samarbetspartners så har lite om än lite mer koll än gemene man. Läs mer
  • 2019-07-09

Karin d skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabbt, pålitligt och smidigt! Läs mer
  • 2019-07-05

Jonathan n skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har lagat olika bilar för flera olika fel och har alltid fått otroligt bra hjälp och väldigt bra bemötande! Absolut bästa bilverkstaden jag har varit i kontakt med och jag har varit i kontakt med många, i och med att jag haft ett flertal äldre bilar varav en var en Renault :). Läs mer
  • 2019-06-07

anders n skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabba och service vänliga.
    Kan verkligen rekommendera dessa gossar. Läs mer
  • 2019-05-25

Helene H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt bemötande, kändes tryggt och seriöst. Läs mer
  • 2019-05-21

kristina h skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Väldigt väl bemött och framförallt snabb hjälp med akuta reparationer. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-05-20

Hanna L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och personlig service! Får all hjälp jag behöver med noggran genomgång av bilen och praktiska lösningar. Läs mer

Åsa L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag brukar anlita Speedy Södermalm när något krånglar med min Skoda fabia. Senast för byte av hjullager efter kommentar på besiktningen. Dom är kunniga, snabba och tar inga överpriser. Dessutom är dom trevliga. Rekommenderas varmt! Läs mer

Judith N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Allt var bra .. snabb service och mycket kompetens Läs mer

Sari H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra service och lätt att boka tid. Läs mer

Henrik A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Alltid snabbt, hjälpsamt och seriöst. Har både servat bilen och bytt ut slitdelar med fint resultat. Skönt att få en ärlig prisbild innan man lämnar in bilen. Läs mer
  • 2019-05-12

karin a skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Service.
    Jag blev mycket trevligt bemött.
    Mina förväntningar blev bra
    Mycket trevlig personal Läs mer
  • 2019-05-04

helin d skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra service, utmärkt bemötande Läs mer
  • 2019-05-02

Mohamed K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevlig personal och god service!
    Mvh taxi sthlm Läs mer
  • 2019-03-30

Oliver H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och bra service, kanonbra personal! Läs mer
  • Nina B

2019-03-29

Nina B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Engagerat och proffesionellt långt över förväntan dessutom till rimlig kostnad! Läs mer
  • 2019-03-14

Kajsa Å skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bytte koppling på bilen.
    Fick ett trevlig bemötande och snabb service. Gick på ett par dagar till ett ok pris.
    Nöjd med bemötande och resultat. Läs mer
  • 2019-03-05

Berth H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Service
    Bra
    Jag tyckte att de levde upp till de bra.
    Allt var bra. Läs mer
  • anna F

2019-03-02

anna F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag hade bytt bromsskivor på annan verkstad några månader tidigare och så började bilen skramla, fick en tid direkt hos Speedy som åtgärdade problemet. De bytte även den motor som finns till bakrutans vindrutetorkare, och fixade låset till bagageluckan som gått i baklås. Passade på att serva bilen.
    Jag blev väl bemött och tror att jag nu kommer byta verkstad till den här från den jag använt i några år. Läs mer
  • 2019-02-28

jenny m skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabba, ordentliga och bra service vid byte av bromsok mm. Läs mer
  • Robert R

2019-02-23

Robert R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Ett krångligt kamkedje brott togs om hand av duktige snabbtänkte bilmekanikern Eddie på Speddys på Östgötagatan. Fixade även till olje läckage genom att byta ventilkåpan. Beställde en kåpa från skroten för att det inte skulle bli för dyrt för mig ! Byte även bromsbelägg och filade lite bromsskivorna .. samt oljebyte , filter mm Priset mycket överkomligt ! Fick även en hyrbil genom min försäkring på Folksam !! Inget att klaga över ! Tack för mig Robert Rylander Läs mer
  • 2019-02-22

Pernilla H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jättenöjd! De kunde ta emot min trasiga bil med en dags varsel och fick en offert på pris som inte kunde bli bättre!

Jag blir alltid klanderfritt bemött när jag ringer, lämnar och hämtar min bil. Trevlig och kunnig personal. Har bara varma rekommendationer att lämna! Läs mer
  • Lotta A

2019-02-21

Lotta A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Grym service, vänligt bemötande :0)
    Ni har fått en stamkund! Läs mer
  • 2019-01-31

Helen L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Abs-lampan behövde släckas innan besiktning. Under felsökningen hittades två andra fel trasig damask och stryled, som åtgärdades omgående. Även smådetaljer fixades till inför besiktningen. Jag blev bemött med omtänksamhet, noggrannhet och god kommunikation. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-01-25

Annika H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Service och byte av bromsbackar.
    Blir alltid mycket väl bemött, snabb och bra service! Läs mer
  • 2019-01-23

Marvin P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Sveriges bästa bilservice, utan tvekan! Alltid trevlig men framförallt väldigt kunnig, prisvärd och pedagogisk. Tar sig tid att undersöka, förklara och åtgärda problemen snabbt och smidigt. Jag har lämnat in bilen vid 2 tillfällen och fått problememen åtgärdade utan några bakslag! Tummen upp och tack! Läs mer
  • Benjamin S

2019-01-14

Benjamin S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fantastiskt! Bilen startade inte när vi hade en resa planerad. Speedy kör ut till mig efter stängning med en portabel startade. Eftersom vi skulle åka ganska långt åker vi till hans verkstad där han analyserar batteriet, mycket riktigt det var dåligt. Byter batteri och problemet är löst! Läs mer
  • 2019-01-10

Andrea L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    En lagning av fläktsystem/kylare utbytt del
    En service
    Bästa bemötandet, bästa service
    Lite bättre än alla andra jag testat! Läs mer
  • 2018-12-20

Gabriella J skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Supersnabb, trevlig och prisvärd verkstad, kommer tillbaka vid nästa problem. Läs mer
  • 2018-11-27

evy a skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och proffsig byte av kylare Läs mer
  • Margit S

2018-11-07

Margit S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag valde Speedy på Södermalm efter rekommendation och blev inte besviken! Servicen utfördes blixtsnabbt och bemötandet var toppen! Det kan inte bli bättre, jag är jättenöjd!! Läs mer
  • 2018-11-05

Lisa M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Tog emot bilen snabbt och fixade problemet, trots röd dag! Läs mer
  • 2018-11-04

Peter H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt bemötande och mycket serviceinriktad. Fick snabbt en tid och felen åtgärdades fort och korrekt. Läs mer

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm