Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm Speedy Speedy Bilservice Södermalm

Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm — Visa karta

Speedy Bilservice på Södermalm hjälper dig med all service till bilen, mitt i centrala Stockholm. Här får du som kund noggranna råd och reparationer av professionella bilmekaniker - alltid med högsta ärlighet och serviceanda.

Vi dokumenterar alltid reparationerna som sker så att inga missförstånd uppstår. Dessutom behåller du alltid nybils- eller fabriksgarantin på din bil medan du får en giltig stämpel i serviceboken. Vad kostnaden går på får du alltid veta i förhand och föredrar du att delbetala är du välkommen att göra det också.

Tempot är något prioriterar högt här på Speedy. Det hörs på namnet, eller hur? Vi reparerar din bil på ett litet kick medan du dricker en kaffe eller tar en kort promenad. Vill du så får du såklart titta på när våra duktiga mekaniker arbetar.

Välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 296 kunder tycker om Speedy Bilservice Södermalm

• Elenor O
    Elenor O skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Super bra service. Tack för er hjälp med batteriet 🙏 bättre hjälp är svårt att hitta. Läs mer
  • Björn Oscar Å
    Björn Oscar Å skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra bemötande, hyggliga priser och snabbt genomfört arbete. Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket serviceminded med generösa öppettider där man dagen före julafton kunde få katalysator bytt, och till ett mycket bra pris och kvalitet. Läs mer
  • Tomas M
    Tomas M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Super nöjd, kan rekommendera denna verkstad. Läs mer
  • Greta W
    Greta W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bytte bromsskivor och fick också annan service med bromsok. Bra bemötande och snabb service. Kommer tillbaka om bilen krånglar i framtiden! Läs mer
  • Maria V
    Maria V skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Besökte speedy på Södermalm, Östgötagatan för första gången o blev glatt överraskad. Snabb och bra service med bra återkoppling till kund då ytterligare ett fel, drivremmen sjöng på sista versen - uppskattas!!!
    Kommer fortsätta gå dit.

// Maria Läs mer
  • CARINA MARGARETA H
    CARINA MARGARETA H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    God service o tillmötesgående. Läs mer
  • alex m
    alex m skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Alltid snabba och trevliga. Jag har fått 3 jobb fixade och det har gått snabbt och varit proffsigt utfört. De vet vad kundservice innebär och därför vill jag ge dem högsta betyg Läs mer
  • nane H
    nane H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra service jag rekommendera speed söder bra mottagande snabb service Läs mer
  • vibeke l
    vibeke l skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick akut hjälp när bromsvätskan läckte! Fick båda räddning och hjälp på kvällstid när alla andra hadde stängd. Tack så mycket! Kunde komma mig hem igen till Örebro till mit barn som väntade! En riktig medmänniska som framför allt gav av sin tid! Läs mer
  • Niklas Ö
    Niklas Ö skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    En bilverkstad som jag undanber er från att välja. dem som driftar detta ställa är inte seriösa. dem kommer oavsett om ni ber det inte ringa er om dem behöver beställa saker, om bilen behöver bli kvar, om kostnader rullar på. dem stoppar in delar från bilskrotar som nästan är rätt. saknar total tidsuppfattning, en bil som "kan" hämtas i morgon kan betyda att dem blir kvar på verkstaden i en vecka!!
    Så jag rekommenderar INTE denna verkstad, inte ens för oljebyte. Läs mer
  • Catharina S
    Catharina S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har anlitat Speedy vid ett flertal tillfällen från byte av däck till full service av bilen.
    I samtliga fall har Speedy levererat mycket professionellt.
    Vid ett par tillfällen har jag behövt hjälp akut och har då direkt fått lämna in bilen och fått felet avhjälpt under dagen. Mycket bra! Läs mer
  • Bengt Erik Tomas S
    Bengt Erik Tomas S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fantastisisk service och proffsigt bemötande! Här kan man rekommendera en proffsig verkstad! Läs mer
  • Jan Kenneth A
    Jan Kenneth A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Utmärkt service. Väl utfört arbete! Läs mer
  • Leif Torbjörn B
    Leif Torbjörn B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Behövde byta ljuddämpare, väldigt trvligt bemötande och snabbt o bra utförande.
    Från tel.samtal till bilen klar på en o samma dag. Tack för det Läs mer
  • Anders D
    Anders D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Byte av koppling. Snabb o bra service Läs mer
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket bra service till bra pris! Rekommenderas starkt Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har sedan några veckor tillbaka haft lite problem att starta min Golf, dåligt batteri. Efter att bilen stått i två dagar så startade den inte, fick starthjälp och ringde Speedy Södermalm kl 14:30 en lördag, dom stängde 15:00. ”Kom hit så hjälper vi dig”.
    Sagt och gjort... kl 15:10 rullade jag ut från Speedy med ett nytt batteri. Kanonservice! Läs mer
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    En lugn och härlig morgon på väg in till dagens möten vänder ganska fort då en annan trafikant märker att någonting ”hänger löst” under bilen, varpå jag kollar och ser både elsladdar och hasplåt hänga farligt nära marken. Jag blir tvungen att hitta en mekaniker snabbt och ringde till Speedy som tog emot mig direkt, utan krångel, fick tillbaka bilen samma dag och den otroligt hjälpsamma mekanikern tog inte ens betalt för jobbet då han tyckte att: ”det var så litet så det bjuder vi på” och dessutom slänger han med lite spolarvätska på köpet då bilen precis börjat indikera om påfyll. Toppen service och jag kommer aldrig ta bilen någon annanstans! Läs mer
  • Tommy Å
    Tommy Å skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och säker felsökning samt åtgärd. Dessutom prisvärd. Läs mer
  • Karl-Johan P
    Karl-Johan P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har lämnat in flera bilar för service och reparationer de senaste åren. Alltid fått utmärkt service med bra information, bra priser, svar på mina frågor plus ett trevligt bemötande. När dem inte kunnat svara i telefon har dem ringt tillbaka inom kort.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    2017-11-23 Speedy Bilservice Södermalm svarar Karl-Johan P
  • Szymon K
    Szymon K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jättebra, snabb service och alltid tillgänglig mekaniker. Jag behövde akut hjälp och kunde på drop in komma in och konsultera mitt problem. Snabb samt ordentlig hjälp! Läs mer
    2017-11-14 Speedy Bilservice Södermalm svarar Szymon K
  • Sven G
    Sven G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra snabb och ärlig service Jag kan rekommendera Dessutom bra value Läs mer
    2017-11-08 Speedy Bilservice Södermalm svarar Sven G
  • Laura W
    Laura W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jättebra, snabb service! Omtänksamt och proffsigt bemötande, gav det lilla extra. Räddade mig när bilen pajade sen fredag eftermiddag. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-10-23 Speedy Bilservice Södermalm svarar Laura W
  • lillemor f
    lillemor f skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Hej, jag är mycket nöjd med Reco. Jag har under flera år anlitat dom, med olika åtgärder, ingen lång väntan, oftast klar samma dag, man får en bra förklaring vilka fel bilen hade. Trevligt bemötande. Kommer och har redan rekommenderat Reco till vänner och. bekanta. Hälsningar Lillemor Dohrn Falk fmg 733 Läs mer
    2017-10-18 Speedy Bilservice Södermalm svarar lillemor f
  • Scott D
    Scott D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bromsskivor och belägg bak på en VW Passat. Bäst pris och snabbt. Inget strul. Läs mer
    2017-10-16 Speedy Bilservice Södermalm svarar Scott D
  • Mats Åke H
    Mats Åke H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket bra på alla sätt. Bemötande och förståelse. Läs mer
    2017-10-13 Speedy Bilservice Södermalm svarar Mats Åke H
  • Elin Olly B
    Elin Olly B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket bra, trevliga, tillmötesgående och gjorde ett bra arbete. Jag kommer gärna igen. Läs mer
    2017-10-12 Speedy Bilservice Södermalm svarar Elin Olly B
  • Eva helena T
    Eva helena T skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Toppen bemötande
    Kommer igen Läs mer
    2017-10-11 Speedy Bilservice Södermalm svarar Eva helena T
  • Eva E
    Eva E skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Otroligt bra service. Ärliga, hjälpsamma, kommunikativa. Jag fick bilen fixad till ett bra pris. Kommer bara anlita denna verkstad i framtiden. Stort plus att man kan delbetala.

Rekommenderas varmt till andra som har problem med bilen. Håller med skrivaren under, mitt inlägg gör det lilla extra på bilen utan att ta betalt. SUPERBRA! Tusen tack för hjälpen :D //Eva Läs mer
    2017-10-05 Speedy Bilservice Södermalm svarar Eva E
  • Peter S
    Peter S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb problemfri service. Gör det där lilla extra för din bil utan att ta extra betalt. Seriös! Rekommenderas! Läs mer
    2017-10-05 Speedy Bilservice Södermalm svarar Peter S
  • Urpo Erik N
    Urpo Erik N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och bra service
    Mvh.Erik Läs mer
    2017-09-08 Speedy Bilservice Södermalm svarar Urpo Erik N
  • Ann-marie Helena H
    Ann-marie Helena H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket bra, snabb och trevlig service. Kan absolut rekommenderas. Läs mer
    2017-09-15 Speedy Bilservice Södermalm svarar Ann-marie Helena H
  • Freddy Alejandro R
    Freddy Alejandro R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Det gick fort och trevlig personal. Har inga anmärkningar. Läs mer
    2017-09-08 Speedy Bilservice Södermalm svarar Freddy Alejandro R
  • Colin L
    Colin L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag fick en erbjudanden från min bil tillverkare för ett genomgång inför bil beskickningen. Jag lämnade bilen till Upplandsmoter som skulle fixa ett par andra saker. Två veckor senare blev bilen underkänt.😢
    Jag mailar Upplandsmoter och biltillverkare, en vecka senare hör jag ingenting. Jag tåg då kontakt med Speedy Södermalm, 24 timmar senare var problem löst. Jag nå åka i ett godkänt bil (utan läckage i avgassystemet)😀 Läs mer
    2017-08-28 Speedy Bilservice Södermalm svarar Colin L
  • Katja J
    Katja J skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Professionellt bemötande i telefon vid tidsbokning. Tid samma dag, en lördag. Problem med trasigt avgassystem. Snabb och mycket prisvärd service. Efter bedömning diskuterade vi olika alternativa lösningar. Kände mig trygg i val av åtgärd. Efter lite shopping kunde jag hämta ut en lagad bil. Fick en tydlig genomgång om vad som hade gjorts. Kam varmt rekommendera andra Speedy Södermalm, och kommer att fortsätta vända mig dit när jag behöver hjälp med bilen. Läs mer
    2017-08-26 Speedy Bilservice Södermalm svarar Katja J
  • Anneli M
    Anneli M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    De hjälpte mig att bogsera min bil och lagade det som var trasigt. Allt fungerade bra. De var jättesnälla och trevliga. Det enda som inte var så bra var att det kostade så mycket och man aldrig kan veta om det är rätt eller inte att göra dessa ändringar. Hade känts tryggare om man hade fått veta kostnaden innan saker gjordes på den. Så kanske man istället valt att skrota bilen. Eller om de slängt in någon mer sak i priset så det känts värt det. Tex oljebyte eller fix av lampa eller något. Läs mer
    2017-08-26 Speedy Bilservice Södermalm svarar Anneli M
  • Ingalill T
    Ingalill T skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket bra service och trevlig personal! Läs mer
    2017-08-26 Speedy Bilservice Södermalm svarar Ingalill T
  • Björn S
    Björn S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket bra, seriös och snabb service! De bytte kamrem m.m. o bilen har gått fint hela sommaren! Läs mer
    2017-08-26 Speedy Bilservice Södermalm svarar Björn S
  • Håkan O
    Håkan O skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Förstående välvilligt inställd till min sistuation att jag behövde få bilen reparerad snabbt då jag precis börjat min semester och var beroende av bilen. Snabb reparation och väldigt trevligt bemötande Läs mer
    2017-07-12 Speedy Bilservice Södermalm svarar Håkan O
  • Claes O
    Claes O skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och bra service
    Dock lite dyrare än förväntat
    Vanlig service och lite extra insatser Läs mer
    2017-07-06 Speedy Bilservice Södermalm svarar Claes O
  • Olof P
    Olof P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket nöjd med servicen och hjälpen med att beställa begagnade reservdelar till förmånligt pris. Läs mer
    2017-07-06 Speedy Bilservice Södermalm svarar Olof P
  • Mattias R
    Mattias R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick hjälp att byta bromsbelägg + skivor på alla däck samma dag jag ringde (trots att det var en busy fredag). Suverän service alltså, och ett mkt trevligt bemötande (bra pris dessutom). Jag är helnöjd!

/Mattias Ring Läs mer
    2017-06-22 Speedy Bilservice Södermalm svarar Mattias R
  • Jan T
    Jan T skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Perfekt skött uppdrag och arbete, från inledande telefonkontakt till avslut. Läs mer
    2017-06-22 Speedy Bilservice Södermalm svarar Jan T
  • Johan U
    Johan U skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Tack för snabb och bra insats! Läs mer
    2017-06-09 Speedy Bilservice Södermalm svarar Johan U
    2017-06-09 Speedy Bilservice Södermalm svarar Per E
  • Anna L
    Anna L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Service, hjulbyte, däckhotell.
    Alltid väl bemött av servicemedveten personal. Korta väntetider, ställer upp när det behövs. Såvitt jag kan bedöma väl utfört arbete. Läs mer
    2017-06-09 Speedy Bilservice Södermalm svarar Anna L
  • Liselott W
    Liselott W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Min bil fick en 2:a på besiktningen och jag sökte efter en verkstad som både tog sig tid, inte var för dyr och som jag fick förtroende för. Speedy Bilservice på Södermalm fick jag förtroende för direkt, jag uppfattade att han var väldigt kompetent, snabb, problemlösare och till ett mycket bra pris. Han inte bara fixade de fel som jag hade på bilen på ett mycket bra sätt, det blev mycket prisvärt och han åkte även och ombesiktigade bilen som gick igenom utan anmärkning! Vill du ha en verkstad som inte lurar dig, är otroligt kunnig samt serviceminded utöver det vanliga - gå hit! Du kommer inte bli besviken!! Jag kommer alltid gå hit och skicka mina vänner också! Läs mer
    2017-06-05 Speedy Bilservice Södermalm svarar Liselott W
  • Christer I I
    Christer I I skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Toppenservice, kunnig och trevlig personal allt till en rimlig kostnad. Tack för att ni finns. Christer Ingerstad Läs mer
    2017-06-01 Speedy Bilservice Södermalm svarar Christer I I
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Kan inte annat än ge Speedy Bilservice Södermalm toppbetyg. Dom räddade mitt besök i huvudstaden med snabb och proffsig hjälp när en tändspole krånglade på min bil en lördag.
    // Magnus Läs mer
    2017-05-30 Speedy Bilservice Södermalm svarar Magnus W