Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm Speedy Speedy Bilservice Södermalm

Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm — Visa karta

Speedy Bilservice på Södermalm hjälper dig med all service till bilen, mitt i centrala Stockholm. Här får du som kund noggranna råd och reparationer av professionella bilmekaniker - alltid med högsta ärlighet och serviceanda.

Vi dokumenterar alltid reparationerna som sker så att inga missförstånd uppstår. Dessutom behåller du alltid nybils- eller fabriksgarantin på din bil medan du får en giltig stämpel i serviceboken. Vad kostnaden går på får du alltid veta i förhand och föredrar du att delbetala är du välkommen att göra det också.

Tempot är något prioriterar högt här på Speedy. Det hörs på namnet, eller hur? Vi reparerar din bil på ett litet kick medan du dricker en kaffe eller tar en kort promenad. Vill du så får du såklart titta på när våra duktiga mekaniker arbetar.

Välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 320 kunder tycker om Speedy Bilservice Södermalm

• Gabriel R
    Gabriel R skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Grymt bra service, rekommenderar denna verkstad starkt. Läs mer
  • Ringskog F
    Ringskog F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket snabb och proffsig hantering! Läs mer
  • sara b
    sara b skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Supernöjd med min allra första service som bilägare 😊 kommer absolut gå hit igen! Snabbt o proffsigt! Läs mer
  • Consulting U
    Consulting U skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Sannbt och positivt bemötande och bra jobb! Läs mer
  • Carina D
    Carina D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    bra o snabb service vid bromsbyte.................. Läs mer
  • Kenan L
    Kenan L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Utmärkt och professionell service! Från enkelt däckbyte till mer komplicerade elproblem, personalen på Speedy Bilservice Södermalm har lösning på allt! Hatten av!!! Läs mer
  • Anneli M
    Anneli M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Upplevde "säljaren" som personlig och trevlig. Skulle rekommendera andra att gå till Speedy på Sädermalm Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Grymt trevliga och kunniga. Klart över mila förväntningar. Nästa gång jag har problem kommer jag tillbaka! Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb service och jag upplever det som prisvärt. Har fått hjälp med bland att få ordning på tjuvstannande V70 och byta bromsbelägg men gladast var jag nog när de hjälpte mig skifta hjul då en hjulbult spruckit och fastnat för mig en söndagseftermiddag!!! Läs mer
  • mattias a
    mattias a skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Väldigt bra bemötande och snabb service. Jag fick hjälp samma dag då de själva åkte och hämtade reservdelen. Kommer definitivt kontakta de igen i framtiden! Läs mer
  • Christine G
    Christine G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och bra service! Jag kom med bärgningsbil på måndagskvällen och trots att delar behövde beställas och grejer satt fast så var bilen klar tidig torsdag samma vecka, bra service, bra tempo och bra pris. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jag har lämnat in min bil här flera gånger både på service och reparation. Jag kan bara jämföra med Toyota center och Mekonomen och då är priserna oslagbara. Speedy har bara gjort de arbeten som behöver göras och inte tagit några överpriser. Servicen har varit bästa tänkbara och jag kan verkligen rekommendera Speedy. Snabbt, prisvärt och mycket trevlig personal. Läs mer
  • David P
    David P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Proffsig och prisvärd bilverkstad. Bäst i hela Stockholm! Läs mer
  • Patrick J
    Patrick J skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Grymt bra bil mekaniker, rekommenderas i alla tillfällen. Verkligen en problem lösare )) Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Speedy fixar bilen!

Vi lämnade in bilen hos Bilia, BMW i Nacka som först byte ut en del som förmodligen inte var trasig och problemet kvarstod. Sen ville dom ha sjukt mycket pengar för att forsätta felsökning och byte av delar. På Speedy Södermalm hittade dom problemet och löste det för bråkdel av vad Bilia ville ha! Toppenbetyg och bästa rekomendationer.

Ulrika Läs mer
  • Fredrik k
    Fredrik k skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fredag eftermiddag när ingen annan verkstad svarar, då löser Speedy det akuta problemet och klart inom ett dygn.

Service på hög nivå!!! Läs mer
  • Eva K
    Eva K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Seriösa, trevliga och hjälpsamma mekaniker. Varma rekommendationer!! Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Vi hade problem med att bilen drog tjuvström.

Vi hade lämnat in bilen på en auktoriserad verkstad som inte lyckades lokalisera felet.

Speedy Bilservice Södermalm lyckades dock lokalisera felet och nu fungerar bilen utmärkt.

Kan varmt rekommendera Speedy Bilservice Södermalm! Läs mer
  • Aje F
    Aje F skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra service (i dubbel bemärkelse).
    Hade bilen inne för att byta spindelled, när jag skulle åka från verkstaden hörde de att min fläktrem var ospänd. Detta åtgärdade de utan extra kostnad. Läs mer
  • Victor S
    Victor S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick tid snabbt, riktigt bra service och bra priser 👍 Läs mer
  • Mikael G
    Mikael G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Super service, super snabb hjälp! Tackar och bockar allra ödmjukast! Läs mer
  • Camilla K
    Camilla K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Trevligt bemötande och snabb service. Hade punktering dagen efter servicen och den fixade dom lika snabbt. Läs mer
  • Ellinor L
    Ellinor L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick snabbt hjälp att svetsa balken på min bil som rostat (bara en dag!) Fick även hjälp med ett antal elproblem och ljus som var trasiga, assistans att köpa delarna online till rabatterat pris etc. superservice! Snabba effektiva och hjälpsamma. Bara +++++ Läs mer
  • carina h
    carina h skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Blev bra emottagen direkt. Tittade snabbt över bilen utifrån de problem jag beskrev. Tog emot bilen och återkom samma dag med prisförslag. Hämtade bilen dagen efter och ett väl utfört arbete. Nöjd! Inte första gången jag vänder mig till dem, inte sista heller :) Läs mer
  • Elenor O
    Elenor O skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Super bra service. Tack för er hjälp med batteriet 🙏 bättre hjälp är svårt att hitta. Läs mer
  • Björn Oscar Å
    Björn Oscar Å skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra bemötande, hyggliga priser och snabbt genomfört arbete. Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket serviceminded med generösa öppettider där man dagen före julafton kunde få katalysator bytt, och till ett mycket bra pris och kvalitet. Läs mer
  • Tomas M
    Tomas M skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Super nöjd, kan rekommendera denna verkstad. Läs mer
  • Greta W
    Greta W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bytte bromsskivor och fick också annan service med bromsok. Bra bemötande och snabb service. Kommer tillbaka om bilen krånglar i framtiden! Läs mer
  • Maria V
    Maria V skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Besökte speedy på Södermalm, Östgötagatan för första gången o blev glatt överraskad. Snabb och bra service med bra återkoppling till kund då ytterligare ett fel, drivremmen sjöng på sista versen - uppskattas!!!
    Kommer fortsätta gå dit.

// Maria Läs mer
  • CARINA MARGARETA H
    CARINA MARGARETA H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    God service o tillmötesgående. Läs mer
  • alex m
    alex m skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Alltid snabba och trevliga. Jag har fått 3 jobb fixade och det har gått snabbt och varit proffsigt utfört. De vet vad kundservice innebär och därför vill jag ge dem högsta betyg Läs mer
  • nane H
    nane H skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra service jag rekommendera speed söder bra mottagande snabb service Läs mer
  • vibeke l
    vibeke l skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fick akut hjälp när bromsvätskan läckte! Fick båda räddning och hjälp på kvällstid när alla andra hadde stängd. Tack så mycket! Kunde komma mig hem igen till Örebro till mit barn som väntade! En riktig medmänniska som framför allt gav av sin tid! Läs mer
  • Niklas Ö
    Niklas Ö skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    En bilverkstad som jag undanber er från att välja. dem som driftar detta ställa är inte seriösa. dem kommer oavsett om ni ber det inte ringa er om dem behöver beställa saker, om bilen behöver bli kvar, om kostnader rullar på. dem stoppar in delar från bilskrotar som nästan är rätt. saknar total tidsuppfattning, en bil som "kan" hämtas i morgon kan betyda att dem blir kvar på verkstaden i en vecka!!
    Så jag rekommenderar INTE denna verkstad, inte ens för oljebyte. Läs mer
  • Catharina S
    Catharina S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har anlitat Speedy vid ett flertal tillfällen från byte av däck till full service av bilen.
    I samtliga fall har Speedy levererat mycket professionellt.
    Vid ett par tillfällen har jag behövt hjälp akut och har då direkt fått lämna in bilen och fått felet avhjälpt under dagen. Mycket bra! Läs mer
  • Bengt Erik Tomas S
    Bengt Erik Tomas S skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Fantastisisk service och proffsigt bemötande! Här kan man rekommendera en proffsig verkstad! Läs mer
  • Jan Kenneth A
    Jan Kenneth A skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Utmärkt service. Väl utfört arbete! Läs mer
  • Leif Torbjörn B
    Leif Torbjörn B skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Behövde byta ljuddämpare, väldigt trvligt bemötande och snabbt o bra utförande.
    Från tel.samtal till bilen klar på en o samma dag. Tack för det Läs mer
  • Anders D
    Anders D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Byte av koppling. Snabb o bra service Läs mer
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Mycket bra service till bra pris! Rekommenderas starkt Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har sedan några veckor tillbaka haft lite problem att starta min Golf, dåligt batteri. Efter att bilen stått i två dagar så startade den inte, fick starthjälp och ringde Speedy Södermalm kl 14:30 en lördag, dom stängde 15:00. ”Kom hit så hjälper vi dig”.
    Sagt och gjort... kl 15:10 rullade jag ut från Speedy med ett nytt batteri. Kanonservice! Läs mer
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    En lugn och härlig morgon på väg in till dagens möten vänder ganska fort då en annan trafikant märker att någonting ”hänger löst” under bilen, varpå jag kollar och ser både elsladdar och hasplåt hänga farligt nära marken. Jag blir tvungen att hitta en mekaniker snabbt och ringde till Speedy som tog emot mig direkt, utan krångel, fick tillbaka bilen samma dag och den otroligt hjälpsamma mekanikern tog inte ens betalt för jobbet då han tyckte att: ”det var så litet så det bjuder vi på” och dessutom slänger han med lite spolarvätska på köpet då bilen precis börjat indikera om påfyll. Toppen service och jag kommer aldrig ta bilen någon annanstans! Läs mer
  • Tommy Å
    Tommy Å skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Snabb och säker felsökning samt åtgärd. Dessutom prisvärd. Läs mer
  • Karl-Johan P
    Karl-Johan P skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Har lämnat in flera bilar för service och reparationer de senaste åren. Alltid fått utmärkt service med bra information, bra priser, svar på mina frågor plus ett trevligt bemötande. När dem inte kunnat svara i telefon har dem ringt tillbaka inom kort.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    2017-11-23 Speedy Bilservice Södermalm svarar Karl-Johan P
  • Szymon K
    Szymon K skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jättebra, snabb service och alltid tillgänglig mekaniker. Jag behövde akut hjälp och kunde på drop in komma in och konsultera mitt problem. Snabb samt ordentlig hjälp! Läs mer
    2017-11-14 Speedy Bilservice Södermalm svarar Szymon K
  • Sven G
    Sven G skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bra snabb och ärlig service Jag kan rekommendera Dessutom bra value Läs mer
    2017-11-08 Speedy Bilservice Södermalm svarar Sven G
  • Laura W
    Laura W skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Jättebra, snabb service! Omtänksamt och proffsigt bemötande, gav det lilla extra. Räddade mig när bilen pajade sen fredag eftermiddag. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-10-23 Speedy Bilservice Södermalm svarar Laura W
  • lillemor f
    lillemor f skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Hej, jag är mycket nöjd med Reco. Jag har under flera år anlitat dom, med olika åtgärder, ingen lång väntan, oftast klar samma dag, man får en bra förklaring vilka fel bilen hade. Trevligt bemötande. Kommer och har redan rekommenderat Reco till vänner och. bekanta. Hälsningar Lillemor Dohrn Falk fmg 733 Läs mer
    2017-10-18 Speedy Bilservice Södermalm svarar lillemor f
  • Scott D
    Scott D skrev om Speedy Bilservice Södermalm
    Bromsskivor och belägg bak på en VW Passat. Bäst pris och snabbt. Inget strul. Läs mer
    2017-10-16 Speedy Bilservice Södermalm svarar Scott D

Östgötagatan 70, 116 64 Stockholm