Min Bil Sätra (f.d PIK AB)

Min Bil Sätra (f.d PIK AB)

En del av Min Bil - www.minbil.se
Välkommen till Pik AB - Vi är en del av Min bil Group!
Pik AB är auktoriserat servicecenter för Land Rover, Jaguar, Range Rover.

Pik AB har funnits sen 1991 och har lång och bred erfarenhet och kunskap om bilar.
Vi servar och reparerar alla bilmärken då vi också är anslutna till Autoexperten och oberoende verkstad för engelska bilar såsom Bentley, Rolls-Royce, Rover, MG m.fl..

Vår ambition är att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen eller kanske bara byta vindruta. Vi erbjuder fackmässigt hantverk, avancerad diagnostik, konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som vi hoppas ska överträffa dina förväntningar.

Läs vad 45 kunder tycker om Min Bil Sätra (f.d PIK AB) 2

2021-03-07
    Jag är förvånad att ingen av de felsökningar av bilen som Pikab gjorde förra året finns kvar i era register? Det innebär att då måste jag göra nya besiktningar av bilen för att komma fram till vad som behövs åtgärdas och beställas för delar.
    2021-03-07
    Jag upplever att de som tog emot bilen hade begränsad kunskap om LR och var upptagna med att förklara vilket paket de erbjöd istället för att lyssna när jag förklarade vad som var fel på bilen. Det är en markant skillnad mot ”gamla PIK AB” som hade god kunskap om LR bilar hela vägen från verkstad till inlämningen.
    Jag har svårt att se värdet av de ändringar Min Bil Sätra har infört, PIK var en verkstad för LR ägare som hade tröttnat på märkesverkstadens fokus på försäljning (paket) och sökte ett alternativ som var genuint intresserad av märket/bilarna och hade kunskap. Om jag inte känner att detta finns kvar nästa gång jag besöker Min Bil Sätra så kommer jag använda mig av märkesverkstäder (det ser bättre ut i serviceboken).
    2021-03-05
    Tydligt, vänligt. Bra info och snabba besked
  • 2021-03-05
    Jag har i flera år använt mig av Pikab. Min upplevelse är att de är kunniga väldigt service medvetna och har alltid försökt hitta den bästa lösningen för mig som kund.
    2021-03-05
    Saklig/sansad bedömning av fordonsfelet. Höll avtalad kostnad för åtgärden.
    2021-03-04
    This is a company that is locally known for their knowledge of Land Rovers. However, they seem to have forgotten all of their experience!

Service prices are insane, apparently because they have to go off how long the Land Rover manual tells them it takes, not their decades of experience.

I arranged a service, which needed to be 2 weeks from the original date due to their lack of available rental cars (the service would take 2 days, I was told) I arrived on the day only to be told they had no rental cars available! But then they found one and it's an old VW golf - bearing in mind I drive a Land Rover because I live at a house on a country lane... They then found one, but it was booked out for later that day, so I could only rent it for 2 hours. I live over an hour drive from them. This was useless. I'd already told them that when booking the service. However, they managed to complete a 2 day service in 3 hours! So that was some form of magic. The service still cost over 10k SEK though...

When they found a problem that I asked them to look into, it took them over a month to get back to me with a price to fix - AFTER I had to remind them they were going to phone me. When they did, they told me it would cost over 21,000 SEK to fix - a price that was over 2x what I was told to expect. When I asked why, they said:

1 - The main part would cost over 8,000 SEK. This is twice the actual price of the part from a local Land Rover parts provider - who sells it at retail prices...

2 - The amount of time to fix it was based on Land Rover's manuals and estimates, not their experience of a decade of working on these cars... Let alone the main engineer told me "this is one of the most common problems with this vehicle".

So for part 1, I immediately sniffed out a problem. But the problem with part 2 is most frustrating. If it's the most common problem, why aren't they using their experience to help fix the car, but giving me estimates based on a Land Rover manual?!

This garage used to be the main specialist for Land Rover repair. Now, they're chancers who take advantage of their customers. There are other 4x4 specialists in Stockholm who charge much more reasonable prices and treat you like a valued customer.
    2021-03-04
    Tveksam mottagande, brist på kunskap gällande förklaringar på brister, allmänt kantig stämning.
    2021-03-03
    Lämnade nyligen in en Discovery 3 för 14-årsservice. Vätskor och filter byttes, inget konstigt så långt. Bilen har servats på denna verkstad de senaste 10 åren så jag tänkte att de känner bilen. Det noterades att en bult saknades till bakluckan. Jag bad de sätta i en ny vilket gjordes. När jag hämtade bilen satt en ny bult på plats men bulten bredvid var lös. Tänker att man kunde ha dragit åt den (sitter ca 5 cm från varann) när man ändå satte in en ny...? Jag fick inga nerslag i övrigt, men vet att vacuumpumpen till bromsarna läcker (det låter som att man kokar tevatten när jag bromsar). Jag gissar att detta helt enkelt inte har kontrollerats vilket jag anser är anmärkningsvärt samt rent av trafikfarligt.
    Trevligt bemötande och bra service i stort men jag överväger starkt att ta in en second opinion av annan verkstad för att vara säker på att jag inte står utan bromsverkan rätt var det är (har fru och ett barn på 1 år...) Osäker på om jag kommer att anlita PIKAB igen.
    2021-03-03
    Jag blev mycket bra bemött av kunnig personal. Bra service och reparationen blev klar på några timmar. Jag erbjöds gratis lånebil för att ta mig till och från min arbetsplats.
    2021-03-03
    97% toppen, lite småsaker som de lämnat (dragit sönder huvöppnare, typ, borde ha nämnts även om jag inte anklagar dem). Jag kommer absolut anlita dem fler gånger! Litar på deras kunskap.
    2021-02-13
    Teknikfel löstes ganska snabbt med tanke på att reservdel inte fanns på hyllan. Alltid ett trevligt bemötande och enkelt att få bilen servad.
    2021-02-11
    Enkel, tydlig och bra dialog i alla frågor.
    2021-02-10
    Trevligt bemötande, Torbjörn, David ,Lilli kunniga på sitt jobb .
    Rekommenderar
    2021-02-08
    Direktkontakten med mekaniker och framför allt UPPFÖLJNINGEN var inte alls bra.
    Jag hade givetvis följdfrågor när jag hämtade bilen och fick läsa de åtgärder som utförts.
    Den nyanställde i kassan försökte läsa rapporten och svara på mina frågor vilket var löjeväckande.
  • Hanna Ö
    2021-02-08
    Vi har under många år fått hjälp med service, problem med bromsar, problem med elsystem mm! Pik-gänget är alltid snabba, glada, hjälpsamma och trevliga! Toppenverkstad!/ Hanna
    2021-02-07
    Uppmärksamt och snabbt bemötande. Bra verkstad.
    2021-02-07
    Bra, lätt att få tid, trevligt bemötande, lämnade offert på servicen vid bokningen.

Kommer fortsätta serva bilen där
    2021-02-07
    Lämnade in min bil för service - fick snabbt tid & toppen service av både ”tidsbokningen” och vid inlämning/hämtning!

Jag kommer absolut tillbaka med min Land Rover!
    2021-02-06
    Bra service, superbra tillgänglighet och god kompetens.
    2021-02-05
    1. Avsaknad av kundservice. Arroganta och icke lösningsorienterade.
    2. Dom är duktiga på att få en att känna sig totalt utelämnad och oväsentlig.
    3. När väl deras lösning lades fram till mig som kund var den fullständigt orimlig prismässigt och ogenomtänkt.
    4. Hade jag tagit deras lösning och tagit deras offert hade jag betalat 19000kr för ett fel som gällde en ärgad kabel.
    5. Det plus dom hade är att dom hjälpte till att få bilen upp på en bärgare för att köra bilen till annan verkstad, givetvis mot betalning.

En rekommendation från min sida får ni inte . Mina bilar kommer aldrig hamna på denna verkstad igen.
    2021-02-05
    Bra reparation och trevligt bemötande.
    Fick dock vänta lite för länge på batteriet.
    2021-02-05
    Snabb och bra hjälp med bilen. Trevligt bemötande!
    2021-01-05
    Service och byte av vindruta. Trevlig och kompetent bemött. De överträffade mina förväntingar.
    2020-12-18
  • 2020-12-18
    Service och tillbehör till min LD defender

Personalen har varit bemötande och trevliga

Jag har fått det jag beställt just som vi kommit överens.

Bra och kunnig personal, kommer återkomma !
    2020-12-16
    Under en rutinservice av min LR Discovery upptäcktes ett fel som blev dyr att åtgärda pga dålig konstruktion. Pikab hjälpte till med kontakterna med försäkringsbolaget, viket dock vägrade betala.
    Bemötandet hos Pikab var både vänligt och professionellt.
    En vänlig gest i bedrövelsen var att jag fick använda lånebil utan kostnad.
    2020-12-16
    Byte av lås och byte av kylslang som hade ett hål.
    Jag blev korrekt bemött
    Det var ok.
    2020-12-16
    Service med byte av kamrem, hjulbyte och annan felsökning.
    Informativ offert samt därefter gott genomförande av alla åtgärder.
    2020-12-16
    Gav ett seriöst intryck. Kanske lite dyrare än vissa andra verkstäder.
    2020-12-16
    Stor service, vilket hanterades på ett proffesionellt med täta kontakter.
    2020-12-15
    Anlitar Pik AB både för regelbunden service och akuta reparationer. Får tydliga kostnadsförslag och vid behov även förslag på prioriteringar. Har äldre bil och dom fixar fram begagnade delar som alternativ, för att hålla kostnaderna nere.

Man känner sig alltid välkommen.
    Byte av differential.
    Professionellt bemötande, olika kostnadsalternativ och snabb service.
    2020-12-15
    Jag har bara däckhotel hos dem.
    Mycket trevligt mottagande i kundtjänsten, lätt att få de tider man vill ha.
    2020-12-15
    En pinsam bensintankning i dieselbil. Försäkringsskada. Passade på att byta bakbromsar på en gång. Otroligt smidig och snabb handläggning. Väldigt bra interaktion med försäkringsbolaget.
    På denna firma har dom förstått den egentliga meningen av service.
    2020-12-15
    Kunnig personal & kostnadsförslag!
    Byte av motorsensor
    Byte av olja spolarväyska och
    kylarvätska
    Just.ering av handbroms
    Helt ok
    Helt ok
    Bra
    2020-12-15
    Hög kompetens & service nivå med mycket trevlig och lyhörd personal.
    Har varit kund där i många är med flertal bilar och de har min varmaste rekommendation.
    2020-12-15
    Alltid lika bra och snabb service...rekommenderas
    2020-12-15
    Har varit kund i flera år, proffs helt enkelt!
    Alla är trevliga och tillmötesgående, känns familjärt.
    2020-12-15
    Tydlig och snabb bra service. Förklarar så man förstår och även kan rättfärdiga dyrare kostnader.
    • däckbyte
    • utmärkt
    • ja
    • utmärkt
  • Nils H
    2018-04-12
    STÖRT dyrt... en stos pajade, kylvätskan sköt ut över motorn, blev bärgare. Kikade på att byta stosen en måmad tidigare, tyckte den droppade. Kostnad ca en femhundring inkl. Packning och frakt. Bilen drogs till tikab som höll bilen som gisslan, lagade och pow! 10000kr skulle de ha för jobbet, totalt oprutbart. Hade gjort det själv för en femhundring. Meca offererade 4000 inkl ett oljebyte, nya stift samt filter...

Så, låter Tikab bra? Helt klart bäst i stan för folk som avskyr att ha pengar och älskar att lägga semesterkassan på smått simpelfix...
    2014-10-09
    En bra specialverkstad som tar ansvar även när en reparation går fel, bra och stort tack! Nu går min Rover perfekt!
    2013-10-24
    De gånger jag lämnat in kärran så har har PIK AB aldrig lyckats göra ett vettigt jobb. Dessutom har jag svart på vitt att de i samband med att brombeläggen hade tagit slut, även hittade på att bromskivorna var dåliga. Två år senare funkar mina skivor perfekt och besiktningen har aldrig klagat.
    Nej har du MG, Rover eller Landrover så åk till R.T. i Häggvik! Där löser de problemen och har vid flera tillfällen tagit lägre betalt då de löst problemen snabbare än beräknat.
  • Rickard O
    2012-12-15
    Lämnade in Drömbilen för diverse felsökning (tre småfel och ett stort) och de var mycket professionella - ansträngde sig verkligen för att fixa allting utan att för den sakens skull dra på mig extra kostnader. De ringde ofta, berättade vad de hade hittat, bollade alternativ och var ärliga med vad de trodde skulle vara meningsfullt att kosta på eller inte. När fakturan kom var den utförlig och välspecad utan ett gram salt. Jag är uppväxt på en liten bilverkstad i en liten by och vet hur man måste behandla kunder för att de ska komma tillbaka. Det vet Johan på PIK också. Hit kommer jag tillbaka.