Min Bil Sätra (f.d PIK AB)

Min Bil Sätra (f.d PIK AB)

En del av Min Bil - www.minbil.se
Välkommen till Pik AB - Vi är en del av Min bil Group!
Pik AB är auktoriserat servicecenter för Land Rover, Jaguar, Range Rover.

Pik AB har funnits sen 1991 och har lång och bred erfarenhet och kunskap om bilar.
Vi servar och reparerar alla bilmärken då vi också är anslutna till Autoexperten och oberoende verkstad för engelska bilar såsom Bentley, Rolls-Royce, Rover, MG m.fl..

Vår ambition är att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen eller kanske bara byta vindruta. Vi erbjuder fackmässigt hantverk, avancerad diagnostik, konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som vi hoppas ska överträffa dina förväntningar.

Läs vad 127 kunder tycker om Min Bil Sätra (f.d PIK AB) 2

2021-10-24
    Bra bemötande. Överlag väldigt dyrt, men bra.
    Valde att välja en annan verkstad.
    2021-10-12
    Ärliga, bra jobbat,trevliga......Tack för hjälpen
    2021-10-12
    Bra och sakligt bemötande i mottagningen. Snabb hjälp med felet och även bonuskontroll av olika delar. Rekommenderas för oss Land Rover-ägare!
    2021-10-12
    Professionellt bemötande och hög kompetens
    2021-10-10
    Toppen gäng med ett varmt samt professionellt bemötande .
    2021-10-09
    Bra bemötande i såväl telefon som lämnade och hämtade av bilen
    2021-10-09
    Jag satte ett betyg, i övrigt har jag inget att tillägga, varför måste man skriva minst 30 tecken för kunna spara. Dåligt.
    2021-10-08
    Jag hade varit på annan verkstaf som konstaterar fel på avgasreningsrör vilket innebar att motorvarningslampan tänds emellanåt + att det tjuter under bilen vi motorbromsning. Jag hade med protokoll från Larssons Bil till Pikab, som skulle åtgärda detta, samt nollställa service tiden pga att jag precis servat hos Larssons Bil. Larssons Bil kunde inte nollställa, men kundmottagningen sa på Pikab sa att de kunde de göra pga att de har rätt utrustning. senare på eftermiddagen ringde de och sa att jag kunde hämta bilen den var klar!!
    vid avhämtning visade det sig att de felsökt bilen och att den inte har några brister!!
    3900 :- kostade detta, det visade sig att de heller inte kunde åtgärda service nollställningen!!
    jag lovades att det inte är något fel och jag utan problem skulle kunna göra min planerade Italienresa (det var pga den planerade resan som jag gjorde servicen i förtid)
    Nu är jag i Italien och bilen tjuter så mycket att folk vänder sig om när jag kommer Gnisslande
    trodde jag ägde en någorlunda lyxig bil som inte man ska behöva skämmas för pga olåten.
    med andra ord är jag MYCKET missnöjd
    hälsningar
    Peter Lindewald
    2021-10-08
    Tyvärr upplevde jag sämre(opersonlig) service mot tidigare PIKAB. Dåligt förberedda när bokad lånebil skulle hämtas.
    Jag fick även en känsla att de ville göra vissa arbeten som kunde göras senare?
    För övrigt nöjd med utfört arbete.
    2021-10-07
    Hög kvalité och högt pris. "If you pay peanuts, you get monkeys."
    2021-10-07
    Trevligt bemötande, väl utfört arbete
    2021-10-07
    Ett professionellt och varmt bemötande
    Tack Markus och Adrijan!
    Smidigt från början till slut.
    Proffesionellt bemötande, ständig uppdatering och smidig reparation. Inga konstigheter.
    Kan verkligen rekommendera Min Bil Sätra.
  • Ulf H
    2021-10-07
    Mycket bra bemötande och service inriktade, behöll inte bilen längre än nödvändigt som många andra verkstäder, klar på utsatt tid. Dom såg till att jag hade en bil under service tiden.
    Kan rekommendera dom och jag kommer att fortsätta serva min bil där.
    2021-10-07
    Proffsigt och vänligt bemötande. Bra återkoppling, hela processen flöt på väldigt bra.
    Rekommenderar dem verkligen!
  • Roger W
    2021-10-07
    Grym service och trevligt bemötande. Kan varmt rekommendera dem.
    Snabba svar, offert o bekräftelser priser konk bra mot Jaguar påandrasidan e4an
    2021-10-07
    Bra och snabb service, mycket nöjd!
    2021-09-20
    Jag lämnade in bilen pga missljud höger bak (någonting med bromsen) som lät vid lägre hastighet. Först gjordes en felsökning och lämnade in senare för fix. Man böt bromsok , bromsslang och en fjäder på bromsoket. Från början hördes ingenting men missljudet kom tillbaka senare. Kontaktade "min bil" och förklarade läget, om det ev är någonting annat som felade och fick en ny tid för en reklamation. Såg på bekräftelsen att kontrollen skulle kosta 1200kr, lite drygt och blev så förvånad då det var en reklamation? Ringde tillbaka och tyckte personen som svarade var så otrevlig. Det var en annan den här gången, inte samma person som gav mig en ny tid för reklamationen. Jag sa att jag tänker inte betala detta då ni gjorde en reparation som ev kan vara felaktig och jag har betalat tusentals kronor för det. Det kan vara någonting annat som behöver göras och borde vara någon garanti när man återkommer efter en reparation som ej hjälpte. Fick bara förklarat att man inte behöver betala "om vi har orsakat felet" , detta fick jag upprepad flera gånger och "vi måste ju lyfta upp bilen" och jag ska betala... Klart de inte har orsakat felet!!! och försökte förklara att ni kan ha gjort fel reparation. Man kanske inte hade behövt byta bromsok mm.

Det hade det varit vänligt om man hade blivit väl och schysst bemött, omhändertagen som tex: självklart ska vi hjälpa dig. Kom in med bilen så ska vi kika på det en gång till och kontrollera vad ljudet kommer ifrån... speciellt då jag hade varit där och fått bilen reparerad men misslljudet återkom? Sedan hade man kunnat gå vidare efter checken som jag inte tycker jag ska betala förrän man vet mera. Fick känslan att de kan lura en hur mycket som helst och de hade en bra fras/förklaring "om vi har orsakat felet...då. Det kan de alltid säga och komma undan med. Kände att det inte var någon pålitlig verkstad och tänker aldrig gå dit mer.

Fick ett så bra intryck första gången jag besökte stället och tänkte att hit kan jag alltid lämna in bilen när den krånglar, nära och bra. Killarna var så trevliga men ack så fel allting blev, Tänkte lämna in bilen senare för att byta strålkastare. De var dyra men jag hade gärna betalat om de gjorde ett bra jobb....men det kommer jag inte att göra.
    2021-09-18
    Bra snabb och generös service / inställning till kund. Mycket nöjd
    2021-09-18
    Uppskattar primärt expertkunskapen vad gäller service mm avseende Jaguar.
    2021-09-16
    Service fordon. Lite dyrt, i övrigt bra.
    2021-09-16
    Good service. Quickly done, satisfied.
    2021-09-16
    Mycket bra bemötande och handläggning av mitt ärende.
    Använt dem vid 2 olika tillfällen. Proffsiga.
    Trevligt bemött professionellt
    Snabb hjälp seriöst intryck
    2021-09-16
    Jag kan konstatera att jag blivit mycket bra bemött, hantering av mina ärenden har skötts förträffligt. Jag är mycket nöjd.
    2021-08-16
    Jättebra service och kunnskap. Forutsägbart och trevliga.

Vi nordmänn gillar slikt 🤗

2021-08-10
    Har blivit mycket trevligt bemött av Adrijan, som hade hand om min bil när jag hade krockat den. Han uppdaterade mig löpande och var noggrann. Tyvärr hade lackfirman gjort ett dåligt jobb som de måste åtgärda. Lackar gör dock inte MinBil så det är inte de som slarvat.
    Killen som tog hand om oss när vi hämtade ut bilen var också väldigt tillmötesgående och bra.
    2021-08-10
    Mycket bra bemötande, god service och snabbt.
    2021-08-09
    Alla jag varit i kontakt med har varit trevliga. Såvitt jag kan bedöma så är de kompetenta och kan sina saker.
  • Rickard L
    2021-08-09
    Tydlig prissättning, snabb service och det lilla extra som hänger i backspegeln efter genomfört arbete gör att jag gärna bokar tid hos Adrian och teamet i Sätra igen.
  • 2021-08-08
    Nöjd med bemötandet och utfört arbete
  • ALA'A HAMID M
    2021-08-08
    Missnöjd. Har lämnat bilen på service och fick betala ca 10 000kr.
    Innan bilen kom in var AC iskall och när bilen kom ut AC har pajat. Jag märkte direkt bara varm luft som kommer och ringde direkt. Fick komma dagen efter de har ingen tid, sen fick prisförslag att felsöka med ca 6000kr, det kändes ont eftersom det var deras fel med att blev läckage i AC rören. Fick åka till nån annan verkstad så fick de reda på detta direkt och inte söka nån annan fel.
    Skulle det deras ansvar att fixa felet eftersom rören har skadat vid servicen.
    2021-08-08
    Mycket bra, bra löpande info, smidigt swishbetalning
    2021-08-08
    blev väl bemött av företagets anställda däribland Adrian
    däremot levererades bilen några veckor efter ursprungligt
    besked.Skälet lär ha varit att de beställda delarna inte kommit i tid.?
    En försäkringsskada gällande bl.a. byte av bakruta.
    MvH Marianne von Kantzow Ridderstad
    2021-08-08
    Bra service och trevlig personal………….
    2021-08-06
    Jag får alltid svar på mina frågor och känner mig trygg som kund. Jag hade ett problem och fick det löst via telefon och vet att jag kan lita på svaret.
    Tidigare fick jag min fläkt och Ac reparerad på min Rolls och är mycket nöjd med det arbetet.
    2021-08-06
    Mycket bra och kunnigt bemötande. Prisvärt och effektivt.
    2021-08-06
    Väl mottagen. Bra förklarat vad som skulle göras och varför. Beskrev även vilken effekt åtgärden skulle ge.
    2021-08-06
    Ok men fick vänta 1 Tim innan montören kom.
    2021-08-06
    Jättesnabb och bra service. Noga med att kolla fel snabbt och ge korrekt pris. Ansträngde sig för att reparera snabbt och till rätt pris. Mycket bra återkoppling och snabbt lagat fel. Smidig hämtning.
    2021-08-06
    Hade en krockskada som hanterades på ett utmärkt sätt. Allt enligt min förväntan.
    2021-08-06
    Blev väldigt bra bemött av personalen
    2021-08-04
    Helt ok. Återkommer gärna. ……………
    2021-08-04
    Jag fick ett fantastiskt bra bemötande av personalen hela vägen under servicen av min bil. Den information som jag fick var mycket tydlig och jag är på det hela taget mycket nöjd.
    Min Bil i Sätra blir mitt serviceställe framöver!
    2021-08-04
    Supertrevliga och hjälpsamma är jätte nöjd med servicen jag fick av verkstan.
    2021-08-04
    JAG BLEV MYCKET BRA BEMÖTT OCH FÖRETAGET GJORDE ETT MYCKET BRA JOBB MED ATT SÄTTA IN EN NY BILSTEREO SOM INTE PASSADE I UTTAGET MEN DET GREJADE DOM GALANT. JAD ET VAR EN STEREO TILL BILEN OCH NYA KABLAR TILL HÖGTALARNA. SÅ MYCKET NÖJD MED MIN BIL PIK AB
  • Param Para AB P
    2021-08-04
    MIN BIL SÄTRA (f.d PIK AB)
    Här är servicen helt oslagbar och blir alltid lika bra bemött. Med deras proffsiga och kunniga mekaniker känner man sig i säkra händer .... till skillnad från Jaguar i Smista som jag menar MÅSTE vara den absolut sämsta verkstaden i Stockholm. #jaguarsverige

Jaguar i Smista installerar inte enligt Jaguar´s lathund och kan inte ens byta en generator utan att det blir fel och ännu värre, får åka från Jaguar i Smista med en bil som inte går att låsa. Att inte ens Jaguar Sverige tar tag i deras problem är för mig en gåta.

Till skillnad mot Min Bil Sätra (Pik AB) som löste Jaguar Smista´s problem direkt. Fick vänta lite på reservdelar, men de var det värt. Tack för att ni finns Min Bil Sätra. Vilka proffs! STOR Guldstjärna

Peter / En nöjd kund
    2021-08-04
    Kändes som de var väldigt måna om att se till att jag var nöjd i alla interaktioner
  • Toulis
    2021-08-04
    Första gången här. Vart rekommenderat att komma hit för service.
    Blev bemött av väldigt professionell personal (Adrijan)
    Höll sig till tidsplanen som utlovades. Snabba, effektiva och proffsiga.
    Fick en ren och fräsch bil efter service.

Stort Tack till Adrijan på MIN BIL SÄTRA för exceptionellt bemötande och service.

/Stamatios