Mekonomen Norrtull

Snittbetyg
4.7
Ring 08-408 324 00 Dela

Om företaget

Välkommen till oss på Mekonomen Norrtull! Du hittar oss på Sveavägen 159, vid Norrtull i Stockholm. Här kan du få service eller reparera din bil oavsett modell eller märke. För att du ska känna att bilen är i trygga händer får du alltid 3 års garanti på både jobb och reservdelar. Dessutom har vi förmånliga priser på originalreservdelar,...

1294 omdömen om Mekonomen Norrtull

Sedan starten hos Reco 2015

Visar 1294 omdömen med 4.7 i snittbetyg
Sven V
Skrev om Mekonomen Norrtull

Proffsigt och vänligt bemötande när jag fick växellådsproblem på genomresa.

Ronald L
Skrev om Mekonomen Norrtull

Snabbt, proffsigt och relativt sett billigt!

Rolf A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Bra bemötande servicen utförd enligt överenskommelse.

Åsa V
Skrev om Mekonomen Norrtull

Jakob i kassan var toppen! Trevlig, kunnig och ärlig med vad han tyckte. Kommer rekommendera verkstaden till mina vänner på grund av honom. Toppen! Jag bytte stötdämpare.

Hans L
Skrev om Mekonomen Norrtull

Bra kommunikation och bra bemötande. Rimliga priser.

Leif S
Skrev om Mekonomen Norrtull

Jag blev mycket trevligt bemött och servicen motsvarade mina förväntningar till fullo

Anna L
Skrev om Mekonomen Norrtull

Tog lite tid att få svar första gången. Sedan gick det snabbt. Väntar nu på en tid

Lyrotz A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Snabb, enkel och grym service!! För en femma i betyg får nog "chefen" dra lite mer uppåt på smilbanden ;)

Abdullah B
Skrev om Mekonomen Norrtull

Väldigt trevligt kundbemötande och professionellt

Erik H
Skrev om Mekonomen Norrtull

Proffsigt och trevligt bemötande. Nöjd med resultatet av fyrhjulsinställningen.

Per S
Skrev om Mekonomen Norrtull

Trevligt bemötande och löste problemet snabbt

Karl E
Skrev om Mekonomen Norrtull

Trevligt bemötande och bra service

Astrid G
Skrev om Mekonomen Norrtull

Brukar vara nöjd med denna verkstad. Men denna gång tog en reparation som skulle ta 1-2 veckor 6 veckor. Man hade beställt reservdelar från Frankrike. Ingen åtgärd trots att det gar uppenbart att leverantören inte fungerade. Efter 5 veckor beställde en företagsam duktig medarbetsre från en annan leverantör. Reservdelarna kom efter en vecka

Hansson A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Mycket bra bemötande, snabb tidsbokning och snabbt utförande. Beställde diagnos av felvarningar på VW ID 4, snabb och korrekt diagnos vad som va fel. Släckte felvarningen och rekommenderade att boka tid hos VW för att byta en trasig modul

2complete A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Ringde kl 07:50 och fick tid för omlägg av nytt gummi kl 09:00 Snabb service 🙌🏻 Tog ca 1 timme och bra prisnivå 🙌🏻

Andreas W
Skrev om Mekonomen Norrtull

Spolning av automatväxellåda och ny olja. Trevliga och tillmötesgående. Förklarade bra vad de gjort.

Anna B
Skrev om Mekonomen Norrtull

Mycket vänlig och tydlig service vid kunddisken. Det uppskattade jag mycket.

Axel L
Skrev om Mekonomen Norrtull

Snabba svar, effektiv bokning. Bra bemötande. Provade först boka märkesverkstad med helt motsatt upplevelse - förutoma att de jag till sist fick tag i bemötte mig väldigt bra men de kunde inte boka och bekräfta service själva

Stefan A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Very pleased with their service. The gentleman at reception was friendly and professional. We had a few questions regards what was wrong with our Skoda which were answered in depth. Very honest, our new go to Mekonomen!

Ilka E
Skrev om Mekonomen Norrtull

Jakob var jätte trevlig och hjälpsam. 5 stjärnor. Det var lite svårt att hitta vägen. Och det är super trångt. Jag skulle gärna ha ringt direkt istället för via växel. Även om hon var hjälpsam också men hon visste ju inte om vad vi pratade på morgonen. Jag hittade dock inte nummer så jag tvungen att “bara” åksr dit. Bara är en 30 min promenad… och verkstans öppetider är till 5.

Veronika T
Skrev om Mekonomen Norrtull

Excellent!!!! I recommend this place for several reason: 1) they were on time, the car was completely ready within 1 day; 2) they were honest about their costs and explained it before paying; 3) they took their time to go through best options to fix my car, great customer service!

Anna F
Skrev om Mekonomen Norrtull

Snabba, duktiga, trevliga, pålitliga!

Arval A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Bokade en tid att lämna in bilen 7-9. Kl 14 hade ni nte ens börjat med bilen och jag hade varit utan min bil i 6h helt i onödan. Min bil är väldigt viktigt under mitt arbete och det kostar mig att vara utan

Clara O
Skrev om Mekonomen Norrtull

Trevligt bemötande och tydlig information om det som gjordes.

Karlsökusten F
Skrev om Mekonomen Norrtull

Väldigt bra och prisvärd service!

Per K
Skrev om Mekonomen Norrtull

Väldigt vänlig och tydlig personal gick igenom bilen ordentligt och tog sin tid att prata över allt som gjorts och gav uttömmande svar på mina frågor!

Lena V
Skrev om Mekonomen Norrtull

Allt väl - enkelt att lämna och hämta

Petra R
Skrev om Mekonomen Norrtull

Lång väntan på att lämna in bilen och fick inget sms när bilen var färdig att hämta från service. När jag hämtade den (dagen efter!) fick jag vänta 20 min på att få betala, trots att det inte var någon annan kund där. Ingen brydde sig! När jag körde därifrån lyste 3 kontrollampor som inte lyst tidigare. Jag har dessutom inte fått info om min 12 mån vägassistans som ska ingå efter service! Denna skulle komma via sms fick jag info om... Mycket dålig upplevelse.

Daniel K

Jättebra service, snabb återkoppling

Johan W
Skrev om Mekonomen Norrtull

Som alltid snabbt, smidigt och kundanpassat.

Johan H
Skrev om Mekonomen Norrtull

Fixade bromsarna snabbt! Hämtade upp bilen senare samma dag.

Kahlo A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Snabbt, smidigt, proffsigt och trevlig personal!

Andreas A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Jag hade bokat däckförvaring inkl hjulbyte online för 1095:-. Väl på plats önskar verkstaden 1495:-. Mycket märkligt!

Bravida S
Skrev om Mekonomen Norrtull

Bra bemötande och bra mekaniker som har stolthet i det dom gör, det märks👍återkommande kund är jag sen flera år tillbaka.

Martin W
Skrev om Mekonomen Norrtull

Väldigt trevliga och rimligt pris på montage av dragkrok, nöjd!

Michael F
Skrev om Mekonomen Norrtull

Bra bemötande återkommer gärna.

Michael L
Skrev om Mekonomen Norrtull

Lättsamt, gick snabbare än förväntat och även billigare än förväntat. Tack för hjälpen.

Lars H
Skrev om Mekonomen Norrtull

Mycket nöjd med bemötandet! Körde ut bilen åt mig från det trånga garaget. Bra service!

Stefan L

Allting fungerade perfekt . Service var utmärkt , personlig och hjärtligt

Mats E
Skrev om Mekonomen Norrtull

Efterhand kunde jag känna tillit till handläggaren. I dessa tider vet man inte om allt är vitt eller svart, ärligt eller oärligt ens i verkstadsbranschen Men han var så bra att jag lät Norrtullsverkstaden fortsätta med stor ny AC - installation. Dock kunde jag fått lite bättre kommunikation vid mobilsamtal med receptionisten.

Johan J
Skrev om Mekonomen Norrtull

Eftersom allt i bilarna är elektroniskt och jag är novis på sånt tycker jag Mekonomen försökte förklara så bra som möjligt med bilder på det som framkom vid felundersökningen. Priset blev vad dom lovade. Det ända jag har att anmärka på var att reparationen tog lite för lång tid och informationen om det var dålig

Katarina M
Skrev om Mekonomen Norrtull

Snabb offert vid förfrågan, och åtgärden gjordes helt enligt offert.

Jessica H
Skrev om Mekonomen Norrtull

Bra service, väldigt trevliga i personalen.

Bo A
Skrev om Mekonomen Norrtull

Reparationen gick fort och smidigt när den väl blev av men vägen dit var krånglig, fel reservdelar beställda trots felsökning ett år veckor före… Trevlig personal!

Eva D
Skrev om Mekonomen Norrtull

Toppenbra bemötande och snabba svar

Märit E
Skrev om Mekonomen Norrtull

För långväntetid från inlämning till klart. Vet ej hur pirioteringen gått till. Lämmar bilen 08.10 får den 16.30. Enligt service rapporten tog det 2.10 att utföra arbetet. Man bör få en exakt tid vid inlämning när bilen är klar, så fungerar det på andra verkstäder vi har anlitat.

Anna W
Skrev om Mekonomen Norrtull

Alltid serviceminded personal, korta väntetider och väl utförda arbeten.

Nils C
Skrev om Mekonomen Norrtull

Rak och tydlig kommunikation. Proffsigt!

Per H
Skrev om Mekonomen Norrtull

Väldigt snabb och effektiv service, jag kommer tillbaka!

Masod J
Skrev om Mekonomen Norrtull

Bra och snabb service med välbefinnande

Filtrera omdömen