Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Hässelby-Vällingby Råcksta Speedy Speedy Bilservice Vällingby

Speedy Bilservice Vällingby

Jämtlandsgatan 153, 162 60 Vällingby — Visa karta

Kom in till oss på Speedy Bilservice i Vällingby!

Här hjälper våra bilmekaniker dig med full bilservice eller enstaka reparationer. Vare sig du vill byta däck, växellåda eller installera några reservdelar så har vi erfarenheten och expertisen som krävs.

Speedy är en kedja med hela 30 år i branschen. Vad du än undrar kan vi svara på dina frågor och vi ser alltid till att reparationerna håller hög klass och högt tempo. Ta en kaffekopp och slå dig ned medan vi fixar bilen!

Vi erbjuder garanti både på utfört jobb och reservdelar. Du behöver aldrig oroa dig när du lämnar bilen hos oss - här är den trygg och säker. Välkommen!

Speedy Autoservice i Vällingby är i övrigt Sveriges bästa bilverkstad enligt Expressen (se länken) http://www.expressen.se/motor/lista-de-ar-sveriges-tio-basta-bilverkstader/.
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 416 kunder tycker om Speedy Bilservice Vällingby

• Meng S
    Meng S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Nice work and service! Recommend! Läs mer
  • Per J
    Per J skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Super trevliga och snabb service Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Ni är jätte bra trevligt bemötande med kunskap och bra service vad mer kan man önska sig har rekommenderat er till andra för ni har allt en kund behöver o bra information tack för att ni finns både nära och bekvämt och snabba insatser Läs mer
  • Eva A
    Eva A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabb och bra hjälp med det jag bad om samt fler saker som de hittade. Men de ringde först och informerade om läget och pris innan åtgärd. Känner mig nöjd. Läs mer
  • Elin W
    Elin W skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fick hjälp med att släcka mina tvåor från besiktningen. Proffsigt och trevligt bemötande och allt ordnades samma dag som jag lämnade in bilen. Dessutom hjälpte de till med ombesiktning efter genomförd reparation. Totalpriset blev också hälften av vad annan verkstad i området hävdade att reparationen skulle kosta. Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabb och bra service. Bilen startade inte och jag fick låna bogserlina. Bytre tändstift och gjorde service. Läs mer
  • Claus B
    Claus B skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bilen blev underkänd i besiktningen. Speedys analys av problemet var korrekt och det genomfördes en utförlig service på motorn. Även efterkontrollen genomfördes av Speedy.

Kunnig, kreativ och absolut trevlig personal. Toppbetyg Läs mer
  • Negash A
    Negash A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jag har survat min bil och jag är nöjd med bemötande, kvalitet samt trevliga personalen.

Mvh Negash Läs mer
  • INGE H
    INGE H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Trevligt bemötande med offert som stämde exakt med fakturan. Arbetet omfattade basservice med byte av div filter. Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabb service, bra priser. Kommer definitivt anlita igen. Läs mer
  • Inger M
    Inger M skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Regskyltlampa kostade 300kr att byta. Det var ett överpris i mina ögon. I övrigt bra service.. Läs mer
  • Nuvia F
    Nuvia F skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Har gjort bilservice i år och även bytt till vinterdäck båda gångerna bra bemötande och service
    Jätte nöjd 👍😊 Läs mer
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Skickade förfrågan om kostnad för service via deras hemsida och fick i princip svar omgående. Skickade datum jag önskade göra ovanstående, svar snabbt om vilken tid jag skulle lämna in bilen. Hann knappt hem förrän jag fick sms om att jag kunde hämta bilen! Var ett fel på bilen som jag snarast borde åtgärda. Jag frågade om jag kunde lämna den dagen efter? Det gick bra, fick även välja tid själv. Även nu tog det inte lång tid innan jag fick sms om att den var klar. Har aldrig tidigare varit med om detta bemötande och deras effektivitet tidigare! Läs mer
  • Petra E
    Petra E skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Lätt att boka tid, tillgängliga tider trevlig service! Läs mer
  • Markus B
    Markus B skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabb service och under tiden fick jag en morgonkaffe. Lätt att få tid med kort varsel. Läs mer
  • Hans G L
    Hans G L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Vi gjorde upp i förväg vad som behövdes göras och vad det skulle kosta. Sedan blev det snabbt avklarat med kort väntetid.
    Nemas problemas. Läs mer
  • Isabell L
    Isabell L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fick både tid snabbt och arbetet snabbt gjort. Det var dessutom mycket prisvärt och jag fick goda råd. Jag kommer absolut att välja Speedy i Vällingby igen. Läs mer
  • Joel E
    Joel E skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Gubbarna på verkstaden är otroligt trevliga och hjälpsamma. Inget rundprat eller skitsnack. De visar noga på problemen och förklarar vad de gör. Jag är väldigt nöjd med dem. Toppbetyg! Läs mer
    2017-11-02 Speedy Bilservice Vällingby svarar Joel E
    Tack Joel du är jätte välkommen alltid.
  • lea k
    lea k skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Seriöst firma som man kan lita på. Läs mer
  • Stavroula Paulina M K
    Stavroula Paulina M K skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra bemötande , fick bra rådgivning trevlig personal Läs mer
  • Örjan A
    Örjan A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Mycket bra bemötande och snabbt och bra arbete! Kan verkligen rekommenderas !
    Örjan Andersson Läs mer
  • Björn Tomas C
    Björn Tomas C skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fick byta en massa grejer på bilen. Speedy gjorde vad som behövdes på kort tid. Det blev väldigt mycket dyrare än jag trodde, men det är inte deras fel, snarare att jag inte visste hur illa det var undertill. De tog sedan också bilen genom besiktningen vilket var väldigt skönt. De är också mycket noga med att visa innan vad som behövs göras och redovisar allt som är bytt. Det är aldrig roligt att lämna in bilen på verkstad, men Speedy känns ärliga och tar väl hand om bilen. Läs mer
  • Anna-lena N
    Anna-lena N skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jättebra, proffsig och snabb service. Toppbetyg Läs mer
    2017-10-11 Speedy Bilservice Vällingby svarar Anna-lena N
    Tack för er fina svar bästa Anna
  • Zedmore Per Emil L
    Zedmore Per Emil L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jag tyckte besöket gick smidigt men kanske inte riktigt så fort som jag önskade PLUS att jag fick sms om att min bil var färdig när den inte var det, vilket jag fick veta när jag väl kom på plats och fick vända om igen. Jag var tvungen att boka om möten osv för detta vilket var bökigt och skapade en vid oreda i arbetet. Bemötandet och servicen var i övrigt tillfredsställande. Dock var jag lite frågande till kostnaden på 1000 SEK för ett byte av vindrutetorkare, vilket jag avstyrde. Det märktes att expediten inne gillade det även om hen inte sa någonting. Dessutom la jag märkte till att samtliga kunder innan mig fick samma förklaring till varför reparationer måste utföras, att just de delarna var "känsliga" och "skadas lätt". Den här typen av betéenden kan skapa ett rykte, men det förstår ni bör än jag. Men den övergripande känslan är mycket god. Jag fick även se delarna som bytts ut i verkstan (även om jag inte kunde verifiera att skanna var just från min bil...) trots att jag inte bett om det eller uttryckt en misstro. Mvh Emil Lindroth, 0762733904 emillindroth@gmail.com Läs mer
  • Annika S
    Annika S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabbt och bra.Trevligt bemötande😊 Läs mer
  • Francisco Javier C
    Francisco Javier C skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Very Good service and prices.
    Highly recommended Läs mer
  • Jüri Rein Lembit K
    Jüri Rein Lembit K skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Lätt att få tid för byte av avgassystem samt löste problem med katalysatorn på ett bra sätt. Prisvärt och bra bemötande. Rekommenderas. Läs mer
  • Karin Marianne A
    Karin Marianne A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra jobbat bra service och trevlig personal är mycket nöjd dessutom var de snabba. Läs mer
  • Anna Viktoria M
    Anna Viktoria M skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    De satte en plugg i mitt trasiga däck (hade kört på en spik). Trevligt bemötande och snabb service. De lever verkligen upp till namnet "Speedy". Läs mer
  • Aynaanshe G
    Aynaanshe G skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Riktigt bra verskstad va jätte nöjd med deras arbete Läs mer
  • Kristina Margareta S
    Kristina Margareta S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Lämnade in bilen för oljebyte och fick förstklassigt bemötande och service. Det var ett trevligt och engagerat gäng som hjälpte mig och utöver detta gick det både fort att få tid samt var mycket prisvärt! Rekommenderar varmt Speedy Bilservice till andra. Läs mer
  • Mikael Andreas J
    Mikael Andreas J skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabbt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Maria Christine H
    Maria Christine H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Min luftkonditionering fungerade inte. Kunde snabbt boka tid för service och fick problemet åtgärdet snabbt och smidigt. Snabb service och mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Lars Erik N
    Lars Erik N skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra och snabb service, prisvärt. Läs mer
  • Spicy Lime Chicken Ab S
    Spicy Lime Chicken Ab S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Flexibel, ringde med väldigt kort varsel och fich hjälp väldigt fort! Läs mer
  • Pia Leena T
    Pia Leena T skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Tack till er för en fantastisk service / reperation , vi från Norje fick omgående på våran Mitsubishi bil.
    Detta var första klass service med trevligt personal.
    Vi kommer igen.
    Hälsningar från:
    Pia-Harald och Reynir. Läs mer
    2017-08-22 Speedy Bilservice Vällingby svarar Pia Leena T
    Tack Pia för er fina ord, ni är jätte välkomna.
    Pia Leena T gillar detta
  • Pär B
    Pär B skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bästa Bilverkstad jag någonsin varit hos, vilken service. Klarade av det som Mekonomen och Meca inte gjorde eller ville ta i. Dessutom medan jag väntade.
    Tack för hjälpen i en krissituation. Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra bemötande snabba vad felet var Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fick snabbt tid för service. Ok pris. Hade egentligen beställt AC service också som inte kom med men det var inte viktigt, hade inget emot att skjuta på det till en annan gång. Tyckte jag fick ett mycket trevligt bemötande och bra information om bilen när jag hämtade den. Läs mer
  • Linda Å
    Linda Å skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    I en bransch med dåligt ryckte sticker Speedy ut positivt. Prisoffert fick jag före besök, denna hölls. Lämnade in bilen i tid ocjh vekstaden var klar på utsatt tid. Rekommenderar verkstaden.

mvh John Läs mer

Eliane V skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Varmt rekommenderar! Bra service och trevlig bemötande. Läs mer
  • Ingemar P
    Ingemar P skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fint bemötande och god service.
    Oljebyte och kringservice på min Mercedes. Tack!
    Mvh. Ingemar Paulsson, Spånga Läs mer
  • Britt L
    Britt L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabbt, prisvärt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Trevligt bemötande, inga oväntade extrautgifter. Går gärna dit igen! Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Blev rekomenderad er av min bror. Jag behövde snabb hjälp . Allt gick super snabbt. Supertrevlig personal.
    Priset var oxå helt ok.
    Har nu pratat med alla om firman i Vällingby 😁 Läs mer
  • Roger E
    Roger E skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Mycket bra och god service, vänliga o H hjälpsamma Läs mer
  • Ludvig L
    Ludvig L skrev om Speedy Bilservice Vällingby