Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Hässelby-Vällingby Råcksta Speedy Speedy Bilservice Vällingby

Speedy Bilservice Vällingby

Jämtlandsgatan 153, 162 60 Vällingby — Visa karta

Kom in till oss på Speedy Bilservice i Vällingby!

Här hjälper våra bilmekaniker dig med full bilservice eller enstaka reparationer. Vare sig du vill byta däck, växellåda eller installera några reservdelar så har vi erfarenheten och expertisen som krävs.

Speedy är en kedja med hela 30 år i branschen. Vad du än undrar kan vi svara på dina frågor och vi ser alltid till att reparationerna håller hög klass och högt tempo. Ta en kaffekopp och slå dig ned medan vi fixar bilen!

Vi erbjuder garanti både på utfört jobb och reservdelar. Du behöver aldrig oroa dig när du lämnar bilen hos oss - här är den trygg och säker. Välkommen!

Speedy Autoservice i Vällingby är i övrigt Sveriges bästa bilverkstad enligt Expressen (se länken) http://www.expressen.se/motor/lista-de-ar-sveriges-tio-basta-bilverkstader/.
Öppet just nu
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 397 kunder tycker om Speedy Bilservice Vällingby

• Stavroula Paulina M K
    Stavroula Paulina M K skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra bemötande , fick bra rådgivning trevlig personal
  • Örjan A
    Örjan A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Mycket bra bemötande och snabbt och bra arbete! Kan verkligen rekommenderas !
    Örjan Andersson
  • Björn Tomas C
    Björn Tomas C skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fick byta en massa grejer på bilen. Speedy gjorde vad som behövdes på kort tid. Det blev väldigt mycket dyrare än jag trodde, men det är inte deras fel, snarare att jag inte visste hur illa det var undertill. De tog sedan också bilen genom besiktningen vilket var väldigt skönt. De är också mycket noga med att visa innan vad som behövs göras och redovisar allt som är bytt. Det är aldrig roligt att lämna in bilen på verkstad, men Speedy känns ärliga och tar väl hand om bilen.
  • Anna-lena N
    Anna-lena N skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jättebra, proffsig och snabb service. Toppbetyg
    2017-10-11 Speedy Bilservice Vällingby svarar Anna-lena N
    Tack för er fina svar bästa Anna
  • Zedmore Per Emil L
    Zedmore Per Emil L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jag tyckte besöket gick smidigt men kanske inte riktigt så fort som jag önskade PLUS att jag fick sms om att min bil var färdig när den inte var det, vilket jag fick veta när jag väl kom på plats och fick vända om igen. Jag var tvungen att boka om möten osv för detta vilket var bökigt och skapade en vid oreda i arbetet. Bemötandet och servicen var i övrigt tillfredsställande. Dock var jag lite frågande till kostnaden på 1000 SEK för ett byte av vindrutetorkare, vilket jag avstyrde. Det märktes att expediten inne gillade det även om hen inte sa någonting. Dessutom la jag märkte till att samtliga kunder innan mig fick samma förklaring till varför reparationer måste utföras, att just de delarna var "känsliga" och "skadas lätt". Den här typen av betéenden kan skapa ett rykte, men det förstår ni bör än jag. Men den övergripande känslan är mycket god. Jag fick även se delarna som bytts ut i verkstan (även om jag inte kunde verifiera att skanna var just från min bil...) trots att jag inte bett om det eller uttryckt en misstro. Mvh Emil Lindroth, 0762733904 emillindroth@gmail.com
  • Annika S
    Annika S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabbt och bra.Trevligt bemötande😊
  • Francisco Javier C
    Francisco Javier C skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Very Good service and prices.
    Highly recommended
  • Jüri Rein Lembit K
    Jüri Rein Lembit K skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Lätt att få tid för byte av avgassystem samt löste problem med katalysatorn på ett bra sätt. Prisvärt och bra bemötande. Rekommenderas.
  • Karin Marianne A
    Karin Marianne A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra jobbat bra service och trevlig personal är mycket nöjd dessutom var de snabba.
  • Anna Viktoria M
    Anna Viktoria M skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    De satte en plugg i mitt trasiga däck (hade kört på en spik). Trevligt bemötande och snabb service. De lever verkligen upp till namnet "Speedy".
  • Aynaanshe G
    Aynaanshe G skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Riktigt bra verskstad va jätte nöjd med deras arbete
  • Kristina Margareta S
    Kristina Margareta S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Lämnade in bilen för oljebyte och fick förstklassigt bemötande och service. Det var ett trevligt och engagerat gäng som hjälpte mig och utöver detta gick det både fort att få tid samt var mycket prisvärt! Rekommenderar varmt Speedy Bilservice till andra.
  • Mikael Andreas J
    Mikael Andreas J skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabbt och trevligt bemötande.
  • Maria Christine H
    Maria Christine H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Min luftkonditionering fungerade inte. Kunde snabbt boka tid för service och fick problemet åtgärdet snabbt och smidigt. Snabb service och mycket trevligt bemötande.
  • Lars Erik N
    Lars Erik N skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra och snabb service, prisvärt.
  • Spicy Lime Chicken Ab S
    Spicy Lime Chicken Ab S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Flexibel, ringde med väldigt kort varsel och fich hjälp väldigt fort!
  • Pia Leena T
    Pia Leena T skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Tack till er för en fantastisk service / reperation , vi från Norje fick omgående på våran Mitsubishi bil.
    Detta var första klass service med trevligt personal.
    Vi kommer igen.
    Hälsningar från:
    Pia-Harald och Reynir.
    2017-08-22 Speedy Bilservice Vällingby svarar Pia Leena T
    Tack Pia för er fina ord, ni är jätte välkomna.
    Pia Leena T gillar detta
  • Pär B
    Pär B skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bästa Bilverkstad jag någonsin varit hos, vilken service. Klarade av det som Mekonomen och Meca inte gjorde eller ville ta i. Dessutom medan jag väntade.
    Tack för hjälpen i en krissituation.
  • Lars H
    Lars H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra bemötande snabba vad felet var
  • Per S
    Per S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fick snabbt tid för service. Ok pris. Hade egentligen beställt AC service också som inte kom med men det var inte viktigt, hade inget emot att skjuta på det till en annan gång. Tyckte jag fick ett mycket trevligt bemötande och bra information om bilen när jag hämtade den.
  • Linda Å
    Linda Å skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    I en bransch med dåligt ryckte sticker Speedy ut positivt. Prisoffert fick jag före besök, denna hölls. Lämnade in bilen i tid ocjh vekstaden var klar på utsatt tid. Rekommenderar verkstaden.

mvh John

Patrik S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Abcfjfrjdyjjtftyituthhkfuetutugjft hgkfhgjghggjjhhjn
  • Eliane V
    Eliane V skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Varmt rekommenderar! Bra service och trevlig bemötande.
  • Ingemar P
    Ingemar P skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fint bemötande och god service.
    Oljebyte och kringservice på min Mercedes. Tack!
    Mvh. Ingemar Paulsson, Spånga
  • Britt L
    Britt L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabbt, prisvärt och trevligt bemötande.
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Trevligt bemötande, inga oväntade extrautgifter. Går gärna dit igen!
  • Inger A
    Inger A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Blev rekomenderad er av min bror. Jag behövde snabb hjälp . Allt gick super snabbt. Supertrevlig personal.
    Priset var oxå helt ok.
    Har nu pratat med alla om firman i Vällingby 😁
  • Roger E
    Roger E skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Mycket bra och god service, vänliga o H hjälpsamma
  • Ludvig L
    Ludvig L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Bra service! Trevlig personal!
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Lämnade in min Porsche 911 på en Mellander vice
    Mycket bra utfört och väldigt kort väntetid. Perfekt!
  • Tuomas H
    Tuomas H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Mycket trevligt bemötande, tydligt att företaget sätter kunden i fokus.
    Snabb och professionell hjälp då jag fick en ny backspegel till bilen monterad, och de drog även åt en lös vindrutetorkare utan avgift.
    Utmärkt upplevelse, över förväntan. Kommer att rekommendera för vänner och bekanta.
  • Katarina M
    Katarina M skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Speedy i Vällingby hjälpte mig otroligt bra med min bil. Servicen var supersnabb och man gav mig tips och råd kring hur jag ska hjälpa bilen att må bättre. De kollade även igenom bilen så att allt såg bra ut. Känner mig väldigt trygg hos Speedy i Vällingby där de dels ger en fantastisk service men även snabb, man känner att allt går väldigt lätt till. Kan varmt rekommendera denna serviceverkstad!
  • Agneta J
    Agneta J skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Det här är en verkstad med mycket trevligt bemötande och stor serviceanda ! De genomförde en årsservice samt bytte släpvagnskontakt och felsökte motorreglering. De åkte även och ombesiktigade bilen åt oss utan extra kostnad ! (vi betalade förstås själva besiktningsfirman). Vi är väldigt nöjda med både bemötande och genomfört jobb.
    2017-08-07 Speedy Bilservice Vällingby svarar Agneta J
    Tack Agneta för era finna ord .
  • John F
    John F skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Kom in med en nyköpt bebagnad bil som jag misstänkte att det var dolda fel på. Efter att speedy hade undersökt bilen så visade det sig att så också var fallet. Istället för att föreslå dyra lagningar så informerade dom mig om mina rättigheter som köpare, hjälpte mig tyda servicehistorik och gav mig råd om hur jag borde ta det vidare. Dom var supertrevliga och hjälpsamma och jag rekommenderar dom helhjärtat. Dom kändes genuint ärliga.
    2017-07-26 Speedy Bilservice Vällingby svarar John F
    Tack John för alla finna ord, ni är jätte välkomna tillbaka.
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jag har fått hjälp att byta bromsar och lagga ett og tror jag det heter. Jätte bra servic och mycket trevligt bemötande. Man fick mycket information om det som behövs fixas och de vissa. Kommer lämna min bil där flera gånger samt rekommendera. Fantastiska killar
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Joakim H
    Tack för ditt finna svar Joakim och ni är varmt välkomna tillbaka .
  • Tomas V
    Tomas V skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Uppskattade främst snabbheten och att det var så smidigt att få hjälp.
    Mycket nöjd!
    Ett förbättringstips skulle dock kunna vara att erbjuda kaffe och WIFI för kunder som väntar.
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Tomas V
    Tack för ditt finna svar Tomas , vi jobbar på att få WIFI och special kaffemaskin åt kunderna , Tack för tipsen
  • Edyta S
    Edyta S skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Allt var toppen
    Trevligt bömätande super bra servis
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Edyta S
    Tack för svaren ni är jätte välkomna.
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jag är nöjd med arbetet. Det var bra gjort. Jag ska rekommenderar er till mina kompisar. Tack Speedy.
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Daniel A
    Varmt välkomna ni och er vänner.
    Speedy Bilservice Vällingby gillar detta
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Lämnade in bilen för kamremsbyte på fredag kväll och bilen blev klar lördag eftermiddag.
    Fantastiskt nöjd!
    2017-07-07 Speedy Bilservice Vällingby svarar Patrik H
    Tack Patrik, vi älskar att meka bilar även på helgerna.
  • Nils A
    Nils A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jättebra service!
    Lite sämre med kostnadsindikation och uppföljning.
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Nils A
    Tack Nils ni är jätte välkomna tillbaka.
  • Jan L
    Jan L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Jättetrevligt bemötande och duktiga mekaniker, jag kan verkligen rekommendera dem för deras fina service och kundvård, de fixar det mesta.
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Jan L
    Tack Jan för svaret och dina finna ord det glädjer oss mycket, jätte välkommen tillbaka
  • Maria N
    Maria N skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Fick hjälp att byta till sommardäck. Det var snabb service och trevligt bemötande. Väldigt nöjd med allt!
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Maria N
    Tack Maria ni är jätte välkomna tillbaka
  • Patric A
    Patric A skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabb service, bra pris, trevlig personal och de fixade vad jag bad om. Högsta betyg!
    2017-07-19 Speedy Bilservice Vällingby svarar Patric A
    Tack Patric du är jätte välkommen tillbaka
  • Rose-marie L
    Rose-marie L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabb verkstad och bra priser och trevlig personal
  • Victor W
    Victor W skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabba, flexibla och grundliga. Och prisvärt. Nöjd förut, nöjd nu.
  • Lars L
    Lars L skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Snabbt svar på offertbegäran, inget trassel, pris ok och bilen klar på utlovad tid, precis som det skall vara.
    2017-06-10 Speedy Bilservice Vällingby svarar Lars L
    Tack för ditt omdöme och dina rekommendationer. .... Ni är varmt välkomna tillbaka
  • Berry F
    Berry F skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Mycket bra bilservice . Trevliga personal och viktogaste att de kan sitt jobb
    2017-06-08 Speedy Bilservice Vällingby svarar Berry F
  • Celine C
    Celine C skrev om Speedy Bilservice Vällingby
    Alltid supertrevligt bemötande. Personalen upplevs seriös och mycket kunnig. Rekommenderar varmt till alla jag känner. Är alltid lika förvånad över hur snabba ni är! Har bytt bultar på däcken, fått nya bromsskivor, ny backspegel, nybakruta mm
    2017-06-08 Speedy Bilservice Vällingby svarar Celine C
  • Gerd K