A & J Tak och Plåt AB

A & J Tak och Plåt AB

Välkommen till A & J Tak och Plåt AB

A&J Tak och Plåt AB är en takläggningsfirma som tack vare 40 arbetare alla erfarna och kunniga licenserade takläggare och plåtslagare, ger ditt hem en komplett takrenovering ända upp till nocken. Vi begränsar oss inte enbart till takrenovering och underhåll av tak utan lägger också fokus på fasadrenovering. Detta för att nå ut till en så stor kundkrets som möjligt och erbjuda vår expertis inom en rad yrkesområden.

Ett tak ska aldrig negligeras och på A&J Tak och Plåt AB ser vi till att utföra vårt arbete så att ditt tak alltid håller måttet, och får ditt hus att må bra. Vi lägger nytt tak och underhåller det befintliga. Vi kontrollerar din takpapp och lägger ny om det skulle behövas. Vill du byta takmaterial från ditt befintliga, står våra takspecialister redo att lyssna till dina önskemål och diskuterar igenom möjligheterna för bytet. Förtroendet mellan kund och oss som entreprenör är väldigt viktig för oss. Därför strävar vi alltid efter bästa resultat för både projektet och relationen till våra kunder. Är det dags att se över taket? Tveka inte att höra av dig till oss på A&J Tak och Plåt AB.

Läs vad 124 kunder tycker om A & J Tak och Plåt AB 2

2021-07-29
    Takbyte av 89 år gammalt tak - enkupigt tegel. Även nya vindskivor och regnavvattning. Mycket nöjd! Noggrann offert, trevlig personal, bra reaktioner på mina synpunkter och frågor. Något språkkrångel ibland men inget problem. Jag var hemma och följde jobbet. Oberoende besiktat och godkänt!
    /Ragnar S Uppsala
    2021-07-29
    Har precis avslutat takbyte och vi är mycket nöjda med utfört arbete. Allt har gått enligt plan och skickliga hantverkare utförde jobbet klanderfritt. Rekommenderar A&J Tak och Plåt
    2021-07-26
    Har nyligen anlitat AJ tak & plåt för att lägga om mitt tegeltak. Arbetet har utförts snabbt och bra, vi är mycket nöjda.
    2021-07-18
    Jag har bytt Tak nyligen på min vila ,grabbarna har gjort ett underbart jobb, rensade efter jobbet, de var noggrant, i tid och trevliga, jag rekommenderar starkt A&J Tak och plåt . Tack till Rickard för trevlig bemötande och tydligt förklaring.
    Salam.
  • ERIK L
    2021-07-17
    De bytte nyligen mitt tak och renoverade kupor. Prisvärt och effektivt. Trevligt bemötande. Tog in flera offerter och dessa erbjöd bäst pris på efterfrågat arbete.
    2021-06-18
    Entreprenören höll vad som utlovats. Effektivt arbete med kvalitet som resultat.

Vänlig och serviceinriktat företag på alla nivåer.

Rekommenderad att anlitas vid takarbete.
  • Jonas H
    2021-06-11
    A&J Tak och Plåt lämnade en tydlig offert där även en lekman kunde förstå vad som skulle göras.
    Jag fick även goda råd om olika alternativa sätt att lösa mina problem och vi kunde tillsamman komma fram till en lösning som blev bra.
    Arbetet fortlöpte utan problem, men tog några dagar längre tid än förväntat. De gjorde dock utan några problem avdrag på priset enligt vad de specificerat i offerten.
    2021-06-07
    Vi ville ha bort vårat enternittak då det är dags att byte tak. Vi fick kontakt med AJ tak. Vi fick jätte gott först intryck! Jobbet utfört mycket proffosionellt! Slutbesikning samt städning utfört mycket niggrant ! Vo är supernöjda med resultatet och rekomenderar AJ Tak och Plåt AB varmt!
    2021-06-04
    Blev rekommenderad av en granne i Täby.
    Enkel, snabb och rak kontakt.
    Mycket nöjd så här långt,
    Rent och snyggt runt huset efter utfört arbete.
    Taket ser fint ut och vi känner oss nöjda, som alla grannar jag talade med innan beställning.
  • HANNA R
    2021-06-02
    A&J tak och plåt hjälpte oss med takomläggning på ca 430kvm.

Bättre pris än andra, snabb återkoppling. Fick bra förtroende för AJ Tak och deras erfarenhet. Riktigt duktiga takläggare-plåtslagare som jobbade kvalitativt, snabbt och mycket effektivt. Städning utfört. Slutbesiktning utfört mycket professionellt. Varmt rekommenderar!
    2021-06-01
    Resultatet blev bra, taket är klart på några dagar. Rekommenderar.
    2021-06-01
    Mycket bra bemötande och service.
    Snabbt utfört jobb och till hög kvalitet.
    2021-06-01
    Jätte nöjd med arbetet, att byta fasaden gick snabbt och enkelt, trevliga killar.
    2021-06-01
    Nytt tak och fasad nu. Grabbarna jobbade på bra, är nöjd med resultatet. Har rekommenderat till alla mina bekanta nu.
    2021-05-31
    Nöjd med resultatet, byt taket i april månad , snabbt, smidig , utan problem och strul
    2021-05-31
    Stort tack för genomfört arbete med mitt tak i Enskede! Grannarna och alla besökare har gett många komplimanger! Bra jobbat, fint och hållbart tak har jag nu!
    2021-05-31
    Jätte nöjd med arbete, trevliga killar, att fasaden gick snabbt och enkelt för dom
    2021-05-30
    Snabbt gjort arbetet personalens färdigheter, trevliga killar, renlighet i anläggningen. Mycket nöjd 😄
  • ISAC G
    2021-05-30
    Jämförde flera innan vi valde A&J, väl utfört arbete och samma pris på offerten som fakturan, inga överraskningar eller konstigheter. Rekommenderas
    2021-05-28
    Jag ar glad och nojd att de gjorde vad jag vill. 100% rekommenderar och 100 % profss. Punktlighet, noggrannhet, kultur.
    Jag rekomenderat fran hjartat
    Seriöst företag!
    Kompetens och service håller mycket hög standard. Priset var rätt och arbetet var perfekt så därför kan jag varmt rekommendera A&J Tak
    2021-05-26
    Vi skulle totalrenovera taket på vårt sommarhus. Vi Jämförde 7st takföretag genom olika tjänsteförmedlingar. Det blev AJ tak som vann vårt förtroende! Inga överraskningar eller prisändringar. Fast pris, väl utfört arbete. Vi är mycket nöjda. Tack!
    2021-05-26
    A&J tak och plåt hjälpte oss med ca 300kvm total takomläggning samt ca 80kvm byte av takpannor på garage.

Lite högre pris än andra men levererade där efter! Fick bra förtroende för deras kompetens och tidigare arbeten som hade utförts i området. Riktigt duktiga takläggare som jobbade noggrant, snabbt och effektivt. Och de grovstädades väl efter varje arbetsdag.

Så nöjd!
  • Simon Johan Edvard P
    2021-05-26
    Vi la om tak från 1975 på ett radhus, från masonitskivor och pannor till råspont, papp och pannor samt bytte plåt på fönsterkupor. De kör med detaljerade offerter, är tillmötesgående och har skickliga och vänliga hantverkare. Vårt arbete blev försenat (något vi också blev kompenserade för) men vi är mycket nöjda med resultatet. A & J Tak och Plåt rekommenderas varmt!
    2021-05-02
    Jättenöjda. Ett bra pris . Mkt seriösa, flexibla, kunniga och kundorienterade.
    Vi bytte tak, med plåtarbete och stuprör på 3 stycken hus. De har gjort ett jättebra arbete.
    Kan rekommendera dem och kommer själv att anlita dem om jag behöver i framtiden.
    2021-04-30
    Tydlig offert och enkel kommunikation med Richard. Andreij och hans mannar utförde sedan arbetet med att lägga om teglet och förbättra undertaket på ett utmärkt sätt. Vi var speciellt oroliga för att vårt glaserade taktegel skulle gå sönder under omläggningen. Resultatet visar att ingen enda takpanna gick sönder ! Taket är nu mycket bättre och snyggare än det någonsin har varit. Vi kan varmt rekommendera denna firma !
    2021-04-10
    Bra offert.Snabbt igångsättande. God kontakt mellan kund, arbetsledning och arbetande personal på plats.
    Snyggt färdigt jobb. Av mig speciellt uppskattade punkter i offerten var arbetsvagn och efterbesiktning.
    A & J Tak och Plåt AB ar ett seriöst företag som jag gärna vill rekommendera..
    Hej Torsten, Tack för det finns omdömet Mvh AJ Tak och Plåt. A & J Tak och Plåt AB
    2021-04-07
    Kan varmt rekommendera detta företag. Vi bytte papp och tegel. Det visade sig att takstolarna delvis var ruttna och snabbt och effektivt åtgärdades detta (mot tillägg så klart). Gubbarna som var här och jobbade var effektiva och det hela var klart på någon vecka. Richard har varit bra i kommunikationen även om det delvis blivit lite otydligt i kommunikation med hantverkarna om vad vi skulle ha för "tillval" som tex stege etc. När taket sedan skulle inspekteras meddelades jag inte och missade detta. Hade gärna velat ställa frågor. Sammanfattningsvis: Bra kontakt och bemötande, effektivt arbete, vissa missförstånd.
    /Gabriel
    Hej Gabriel, Vi har tagit lärdom om slutkontrollerna, så stort tack att du lyfter det. kul att du är i stort sätt nöjd med oss, det var ett trevligt projekt. MVH AJ Tak och Plåt A & J Tak och Plåt AB
    2021-04-07
    De har gjort ett väldigt fint jobb och super snabbt. Bra service. Jag rekommenderar starkt om någon vill renovera tak.
    2021-03-16
    Snabb och bra leverans. Trevligt bemötande!
  • Pauline Andriette N
    2021-03-15
    Bra utfört arbete med takomläggning i tegel. Trevlig bemötande! Har rekommenderat företaget till grannar.
  • Lars Anders N
    2021-03-14
    A&J var professionella och hade ett väldigt bra kundbemötande från första kontakt till färdigt jobb. Snabb besiktning, tydlig och uppdelad offert så vi kunde välja bort och välja till. Snabbt utförande och en flexibilitet att anpassa i tid så det fungerade med leveranser och vårt behov. Slutligen en bra uppföljning. A&J:s personal städade efter sig efter varje arbetsdag och sammantaget är det tydligt att A&J har kundens perspektiv för ögonen, vilket långt ifrån alla entreprenörer har. Snyggt A&J!
    2021-03-13
    Snabb och professionell inspektion av vad som behövde göras, snabb återkoppling när arbetena skulle påbörjas. Tydlig offert, tydligt att ersättning utgår om arbetena inte blir färdiga i tid. Proffsigt utfört arbete, Och slutligen, bra med efterkontroll att allt har blivit gjort.
  • MADELEINE L
    2021-03-10
    Är jättenöjd med både kontakt och arbetet. Städat och prydligt efter varje dag. Duktiga och snabba killar som utförde arbetet. Arbetet blev klart innan utsatt tid.
    2021-03-08
    Bra interface med kund. En och samma kontaktperson för titta på jobbet, göra offert, få accept och vara kontaktperson genom hela utförandet. Snabb process från 1:a kontakt till slutbesiktning av jobbet (drygt 1 månad).
    Proffsig byggpersonal, men med begränsade språkkunskaper (endast 2 av 6 personer kunde svenska eller engelska). Kommunikationen fungerade bra ändå och jobbet blev väl utfört.
    2021-03-08
    Hej
    Tack för ett snabbt o mycket bra utfört arbete.
    Mycket nöjd med offertarbetet med snabba återkopplingar. Bra komunikation med förståelse för jobbet.
    Utmärkta plåtslagare , verkligen goda representanter för sitt yrke.
    Kan bara ge högsta betyg och varmt rekomendera detta företag och dess hantverkare
    2021-02-26
    Snabbt på plats och snabb med en väl genomarbetad offert. Inga dolda kostnader. Vi tog in 4 offerter och denna var bäst men inte billigast. När vi skrev under avtalet på Torsdag var de igång på Måndag! Mycket bra! Vi hade en akut läcka i taket. Under arbetet begicks ett större misstag med ventilationen kopplat till avloppet som orsakade en del problem i källare/krypgrunden , men det åtgärdades snabbt även om det var under helgen med att avfuktare kom på plats mm. ett mycket bra slutresultat vilket är det viktiga! Vi är nöjda. Hade fått 5 plus utan misstaget som de förhoppningsvis lärt sig av. Rickard hjälpsam. Byggarna väldig begränsad svenska / engelska kan vara bra känns till.
  • MAREK K
    2021-02-25
    Tack för hjälpen och arbeta i tid, jag rekommenderar det vidare
    Tack Aj tak & plåt
  • MARTA K
    2021-02-25
    Mycket trevliga arbetare. Jätte fint slutresultat. Jag rekommenderar detta företaget
  • SVETLANA K
    2021-02-21
    Bra priser och mycket bra slutresultat.Blev bemött med god förståelse. Kan säga att deras tak håller riktigt hög kvalitet. Har gjort ett bra snabbt jobb och städat och gjort fint efter sig. Tack för ett fint samarbete!
    Tack! Trevligt att vi kunde hjälpa dig! A & J Tak och Plåt AB
    2021-02-15
    Väldigt oseriösa. Deras personal låg ner och rökte på taket, vilket gav ett extremt dåligt intryck till våra kunder. Kommer inte anlita dom igen. Ineffektiva för att få mer timmar vilket resulterade i att dom inte hann klart med jobbet.
    Hej! I vårt överenskommelse hade vi inte något avtal om att all snö skulle skottas på 2 dagar. Beställning gällde löpande snöskottning. Tyvärr, men att skotta snö på 2000kvm går inte att utföra inom 2 dagar. Man måste också vara försiktigt med taket när snöskottning utförs eftersom det kan bli skador. Vår personal röker inte, så det måste ha blivit en missuppfattning. Tråkigt iallafall att du fick dåligt intryck av oss. A & J Tak och Plåt AB
    2021-02-03
    Montering av takstege och gångbrygga mellan skorstenar. Trevligt bemötande samt bra och snabbt utfört arbete.
    Hej! Tack för ditt fina omdöme ! A & J Tak och Plåt AB
    2021-02-03
    Inte bara skickliga hantverkare utan även lyhörda och noggranna killar. De lyssnade på våra önskemål och var artiga och trevliga så fort de var i/på fastigheten (vilket ju dessvärre är ganska ovanligt bland hantverkare 2021). Tvekar inte att rekommendera företaget till grannar och vänner.
    Hej! Tack för ett fint samarbete och att du vill rekommendera oss vidare ! A & J Tak och Plåt AB
    2021-02-01
    Skulle byta takbeläggning på tre hus. Fick en mycket beskrivande och tydlig offert. Rimliga siffror... Duktiga hantverkare och med en ledning som följer upp resultat. Känns riktigt seriöst. Tack!
    Hej! Tack för fint samarbete ! A & J Tak och Plåt AB
    2021-01-20
    A&J Tak och Plåt la om vårt stora tegeltak i Älvsjö och bytte ut all plåt. Under arbetet visade det sig att en större del av en påbyggnad inte hade spontat virke utan masonitskivor som underlag vilket missats vid den första inspektionen. Detta gav en fördyring av projektet vilket A&J löste på ett mycket snyggt sätt - tack!. Resultatet har blivit precis så som vi önskade. Vi kan varmt rekommendera A&J eftersom de är duktiga och seriösa.
    2021-01-20
    Trevligt bemötande och hårt jobbande takläggare. Blev klara snabbt, löste mindre problem som uppstod under vägen och inga kostnader tillkom utöver det som angivits i offerten.
    2020-12-04
    Snörasskydd och installation. Mycket bra och tillmötesgående.
    2020-11-23
    Richard som vi haft mest kontakt med är supertrevlig, kompetent och mån om oss som kunder, duktiga hantverkare, snabba, trevliga, dåliga på svenska hade varit bra om en kunde svenska, gjorde ett bra jobb
    i helhet, mycket nöjd. Städningen varje dag var perfekt.
    2020-10-08
    A&J tak utförde ett mycket bra arbete.
    Hantverkarna kom och gick när dom skulle, höll estimatet från offerten samt genomförde jobbet snabbt, städat och effektivt.
    Tack David för ditt omdöme och ett fint samarbete. Mvh Artur A & J Tak och Plåt AB
    2020-10-08
    A & J Tak och Plåt la ett plåttak, ca 90m2 dubbelfalsad bandtäckning, på vår tillbyggnad. De arbetade mkt proffsigt och resultatet blev utmärkt!
    Tack Kristin för ditt omdöme och så fint att du tycker om slutresultatet. Mvh Artur A & J Tak och Plåt AB