A & J Tak och Plåt AB

A & J Tak och Plåt AB

Välkommen till A & J Tak och Plåt AB

A&J Tak och Plåt AB är en takläggningsfirma som tack vare 40 arbetare alla erfarna och kunniga licenserade takläggare och plåtslagare, ger ditt hem en komplett takrenovering ända upp till nocken. Vi begränsar oss inte enbart till takrenovering och underhåll av tak utan lägger också fokus på fasadrenovering. Detta för att nå ut till en så stor kundkrets som möjligt och erbjuda vår expertis inom en rad yrkesområden.

Ett tak ska aldrig negligeras och på A&J Tak och Plåt AB ser vi till att utföra vårt arbete så att ditt tak alltid håller måttet, och får ditt hus att må bra. Vi lägger nytt tak och underhåller det befintliga. Vi kontrollerar din takpapp och lägger ny om det skulle behövas. Vill du byta takmaterial från ditt befintliga, står våra takspecialister redo att lyssna till dina önskemål och diskuterar igenom möjligheterna för bytet. Förtroendet mellan kund och oss som entreprenör är väldigt viktig för oss. Därför strävar vi alltid efter bästa resultat för både projektet och relationen till våra kunder. Är det dags att se över taket? Tveka inte att höra av dig till oss på A&J Tak och Plåt AB.

Läs vad 170 kunder tycker om A & J Tak och Plåt AB 2

2022-06-15 Spontant omdöme
    Otroligt fint jobb med falsat plåttak. Tydliga offerter uppskattades, det som gjorde att vi valde er bland flera! Bra dokumenterat efter varje dags jobb och enkel kontakt. Tack!
    2022-06-04 Spontant omdöme
    Vi är jättenöjda med vårt nya tak (underlagsduk, läkt och betongpannor). Efter att vi begärt offert från 5 olika företag så valde vi AJ Tak O Plåt. Vi fick en tydlig offert med ett bra pris och det ingick besiktning av oberoende besiktningsman samt att det finns avtal med byggnads. Arbetet löpte på bra och man blev klar inom den tid man sagt. Vi är väldigt nöjda med vårt val och resultatet.
  • GÖSTA M
    skrev om A & J Tak och Plåt AB
    2022-05-17 Spontant omdöme
    Till A & J Tak och Plåt Dalarö 2022-05-10
    Oron över det kommande renoveringsbehovet av taket var påtagligt. Min morfar, lotsen, (krav på sjöutsikt), lät bygga huset 1914. Vi tog över 1970, firma Takvärn renoverade taket då. Nu efter > 50 år var det dags och dessutom komma till rätta med litet läckage på två ställen vid ösregn och hårdvind. Sex företag besiktigade och lämnade offert. Jag blev mest intresserad och övertygad av A&J Tak o Plåt, säljaren, den noggranna offerten och tillgång till meriterad besiktningsman. Dåtidens ränndalar (1914) var absolut orsak till läckaget fick jag veta. Vi har sex ränndalar och fick nu tillgång till besiktningsman. Första dagen, (ställningsbygge), kom han och föreslog mot en liten X-kostnad sex nya ränndalar i plåt som motsvarar dagens krav. Det känns betydligt tryggare nu!
    Jag är imponerad av och tacksam för väl genomfört takrenovering som A&J Tak och Plåt utfört. Från början till slut har allt hanterats professionellt och snyggt. Alla arbetsmoment fanns beskrivna men det tillkom t ex förslaget att ventilera de tre Volutgavlarna bättre inifrån vinden. Artur har varit tillgänglig och vårt andra gamla lilla hus med ett mittskepp från 1700-tal fick vid ett litet regn plötsligt inträngande vatten. Utan extra kostnad klistrades 9 meter tak-papp-våd och detta problem kan omhändertas nästa år.

Den mycket proffsiga ställningen kom snabbt på plats. De som byggde ställningen och gänget som jobbat med taket har varit trevliga och duktiga. De har jobbat långa dagar (takgänget) och samtidigt mycket effektivt. Det märktes från början. De har dessutom så långt det är möjligt varit noga med att hålla rent och snyggt.

Jag har känt mig trygg med detta företag. Taket med volutgavlar, ränndalar, valmat sadeltak av mansardtyp, två vindskupor, ställer krav. Men de vet vad de håller på med. Både för- och slutbesiktning gjordes av oberoende besiktningsman.

Jag kan varmt rekommendera A & J Tak och Plåt. Enligt mig levererar de service och kvalité på utfört arbete.
    Gösta Maijgren, Dalarö (Googla gärna på ”Den vackre lotsen” rulla nedåt)
  • 2022-04-07 Spontant omdöme
    WOW!
    Denna proffsiga firma har lyckats få huset att se stolt och nytt ut! Vi hade ett en gång svart men innan denna firma, grönt, sekelskiftestak i plåt. (1900tal...) De såg direkt hur stort arbete det var, så fick vi ta ställning till frågan och vi är Så Nöjda med att vi sade ja. Det är som ett helt annat hus, helt otroligt vilket lyft! Arbetet pågick under februari-början av april. De tar verkligen ansvar för att det skall bli så bra som möjligt.

Arbetarna jobbade så hårt och effektivt och städade upp allt jättefint.
    Det finns ingenting negativt att säga. Omfattande arbete, stort tak, noggrant arbete, noggranna ställningar/nogrann städning. Respekt för privatliv, allting, exemplariskt och huset har verkligen fått sig ett stolt lyft.

Vi rekommenderar denna firma, till alla gamla tak som behöver komma in i nästa sekel!
    Det är fantastiskt vilket jobb. Tusen tack, alla stjärnor i betyg. Alla som arbetat. Tack. Från all kundservice till alla som deltagit i arbetet på taket till besiktningspersonen till monteringen/nedmontering till städningen, ni gjorde allting så otroligt fint. Firman fick alla tummar upp av grannarna också, de var också imponerade under arbetets början till slut.

Nu har ett 1900talstak....äntligen fått komma in i nästa, sekel! =) Med stolthet!
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och de synpunkter vi haft på arbetet har omgående fixats till!
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Snabbt och profesionellt utfört arbete
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Fungerade väldigt bra! Städade och arbetade självständigt
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    företaget uppförde uppdraget enligt mina förväntningar och jag blev vänligt och proffsigt bemött.
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Alla vi mötte från A&J Tak och Plåt AB uppträdde och bemötte oss perfekt. Vi har sällan sett ett så väl fungerande företag.
    Vi köpte ett helt nytt tak med ny råspont, nytt tegel och flera plåtarbeten.
    Taket har blivit mycket fint och vi är supernöjda!
    Sollentuna 2022-03-28
    Roland och Margareta Göransson
    2022-03-27 Insamlad av företaget
    Fint bemötande och papptaket och plåtarbetena är utförda på bästa sätt.
    2022-03-27 Insamlad av företaget
    Snabbat och effektivt takbyte utan krångel
    2022-03-14 Insamlad av företaget
    A & J Tak och Plåt fick i uppdrag att lägga ett nytt tak på vår villa och vi blev mycket nöjda med resultatet.

Det har gått väldigt snabbt och smidigt. Takläggarna var trevliga att ha och göra med och resultatet av deras arbete blev väldigt bra.

Jag kan varmt rekommendera dem!
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande och kompetent utförande av jobbet
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Jag är otroligt imponerad av och tacksam för det takjobb (=takrenovering) som A & J Tak och Plåt utfört. Från början till slut har allt hanterats mycket professionellt och snyggt. Från början fick jag en mycket detaljerad offert - där allt var tydligt specat. Alla arbetsmoment och dylikt. Artur har alltid funnits där outtröttlig, för att svara på alla mina många frågor.

Killarna som varit här på plats och satt upp ställningar samt jobbat med taket har varit supertrevliga och duktiga. De har jobbat långa dagar och samtidigt mycket effektivt. Det märktes från dag 1 att de har full koll.

En inte minst så vikig sak, är att de har varit noga med att hålla rent och snyggt på plats under hela arbetets gång.

Jag har känt mig mycket trygg med detta företag. De vet verkligen vad de håller på med. Både för- och slutbesiktning gjordes av oberoende besiktningsman. Inga konstigheter där heller.

Jag kan allra varmast rekommendera A & J Tak och Plåt. Enligt mig levererar de top service och kvalite på utfört arbete.

/Andrew
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Kom Snabbt o kollade på jobbet o. offert som va utförlig.
    Litet plåtjobb vid skorsten. Snabbt o bra gjort av kunnig hantverkare
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Omläggning av tegeltak. Snabbt och proffsigt utfört. Mycket nöjda med arbetet.
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Tog in 6 offerter och A&J Tak och Plåt AB var mest heltäckande, bäst men inte billigast. Det gav ett bra första intryck och skapade förtroende.
    Arbetet utfördes helt enligt offert både tid och kvalite.
    Bra arbetsledning med snabb respons.
    Vi är mycket nöjda

/Lasse
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Vi beställde omläggning av tak på hus och garage.Trevligt bemötande, effektiva och snabba, lite svårt med språket men visade stor hänsyn under arbetets gång. Plus för egen lunchvagn under coronatider.
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Det fungerade väldigt bra. Jobbade effektivt och löste alla problem med taket vi hade.
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Vi lyfte vårt tak (200 kvm). Hela projektet blev gjord under Nov/Dec. Vi var oroliga för regn/snö under byggtiden.

Företaget gjorde ett mycket bra jobb. De höll tidsplanen och vi hade inga överraskningar när det gäller kostnaden.

Snabbt respons när vi hade frågor eller funderingar. Kan rekomendera stark som entreprenör.
    2022-02-28 Insamlad av företaget
    Takomläggning, tegel och plåt, hus från 1500-tal/1700-tal.
    Exakt enligt offert +, som var helt relevant i förhållande till utfört arbete och bud. Duktiga, mycket effektiva fokuserade och trevliga yrkesmän. Inget snack i mobiler eller ständiga rök-pausar. Renstädad arbetsplats var dag. Rekommenderas absolut! Tommy Ek
    2022-02-27 Insamlad av företaget
    Arbetet innebar utbyte av drygt 400 kvm tegeltak på en flerfamiljsfastighet.
    Utförandet har skett utan några anmärkningar, vi är mycket nöjda.
  • Sara Kristina T
    skrev om A & J Tak och Plåt AB
    2021-12-29 Spontant omdöme
    Vi var jättenöjda med A&J Tak. Vårt enkupiga tegeltak blev väldigt fint och takläggarna var noggranna och trevliga. Positivt att arbetarna hade en rastvagn, särskilt nu i pandemitider. Att det ingår oberoende besiktning kändes också tryggt.
    2021-12-18 Insamlad av företaget
    Supernöjda med allt från början till slut. Kan varmt rekommendera A&J Tak och Plåt!
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Har bara positivt att skriva om dem. Mycket proffsiga och ödmjuka. Hårt arbetande takläggare fixade taket ner till takstolarna på 7,5 arbetsdagar.
    Ger AJ Tak och Plåt mina varmaste rekommendationer.
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande med detaljerad och seriös offert och med snabba justeringar av offerten vid önskade ändringar.
    Byggstart något fördröjd av höstväder, men genomfördes sedan med utmärkt arbete och av trevlig och kunnig personal.
    Jag är mycket nöjd med arbetet som var byte av plåttak på masonitundertak till råspont, papp och ny profilerad plåt och ser fram mot många underhållsfria år.
    Väntar nu på utlåtande från slutbesiktning.
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Håll vad de lovade m a p tid och pengar, samt svarde alltid på mina sms eller mail inom 12h. Snyggt och prydligt resultat
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Snabb första respons och proffesionellt intryck. Offerten fick studsa fram och tillbaka några gånger för att inte allting var korrekt. Men efter det var det kort ledtid (de körde igång flera månader tidigare än jag trott) och snabbt och bra jobb. Det kändes tryggt med en oberoende besiktningsman. Under arbetet fick jag inte så bra koll på hur det gick (tex. hur mycket råspont som behövde bytas) eftersom ingen av arbetarna talade svenska. Har inte fått dokumentationen ännu men förutsätter att det kommer att beskrivas där.
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Mycket positiv upplevelse! Bytte hela taket. Takläggarna arbetade effektivt och noggrannt. Trots viss språkförbistring svarade de villigt på frågor och funderingar. Det som inte riktigt fungerade var att fel material skickats men det är inte A&Js fel och det upptäcktes innan montage och löstes fint. De till och med städade undan noga efter sig, så det märktes inte ens att de varit där. Inga oväntade tillkommande kostnader mot offerten. Rekommenderas varmt.
    2021-12-14 Spontant omdöme
    Vi har precis utfört en tak- och plåtentreprenad på vår fastighet i Enskede. Vi tycker att AJ Tak & Plåt har utfört ett mycket bra arbete. Arbetet besiktigades av en extern besiktningsman som också var mycket nöjd med det utförda arbetet. En av anledningarna till att vi valde AJ Tak & Plåt är att de har egna duktiga plåtslagare, vilket vi bedömer är en stor fördel om man ska få ihop plåt och tegel på ett bra sätt. Vi fick en mycket väl specificerad offert, ett konkurrenskraftigt pris och en bra kontroll över ekonomin i projektet utan några negativa överraskningar. Ett extra plus är att personalen är mycket trevliga och ordningssamma. Vi hade också en mycket bra arbetsledare på plats som var mycket professionell och som höll ihop samordningen på plats. Vi kan varmt rekommendera AJ Tak & Plåt om ni ska utföra tak- och plåtarbeten på er fastighet.
    Peter & Marie
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Superbra jobb, trevlig och duktig personal som uppskattades av både oss och grannar, höll rent och snyggt omkring sig under bygget. Hade blivit en 5:a i betyg om kommunikationen kring projektet fungerat något bättre
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    AJ tak&plåt lämnade en fantastisk offert för att lägga om taket på vårt 30-talshus, gedigen och detaljerad, som gjorde det lätt att ta ställning till den.
    Det arbete som sedan utfördes av skickliga hantverkare uppfyllde alla våra önskemål och resultatet är ett fantastiskt vackert tak.
    Som en extra bonus ska nämnas att vi aldrig tidigare varit med om att anlitade hantverkare varit så noga med att städa efter sig - under hela arbetets gång.
    2021-11-26 Spontant omdöme
    Vi renoverade taket hösten -21. Väldigt nöjda. De arbetade snabbt och effektivt, var trevliga att ha att göra med. Gick igenom besiktningen utan problem och personligen tyckte vi det såg ordentligt ut. Enda synpunkten var att ställningen fick stå lite länge kvar runt kåken, men jag misstänker att det mer hade med solcellsbolaget som var med i samma vända än något annat. Kort och gott väldigt nöjda med A & J Tak och Plåt AB
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Duktiga arbetare, dock språkproblem
    Mkt nöjd med takläggningen och så snabbt allt blev klart
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Mycket kunnig o trevligt bemötande! Bra o mycket tydlig offert på komplett takbyte. Riktigt bra arbetare, jobbade hårt, mycket ödmjuka o trevliga, engelska funkade absolut bra. Började på måndagen o klara på onsdagen veckan efter. De bokade både del- o slutbesiktning av oberoende firma. Endast några små anmärkningar som åtgärdades enkelt. Mycket nöjd med arbetet o kan varmt rekommendera dem!
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Mycket bra kvalitet på jobbet, mycket kundvänligt bemötande.
    2021-11-16 Insamlad av företaget
    Bra och noggrant utfört med mina begärda tillägh
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Mycket skickliga hantverkare. Enkupugt taktegel på k-märkt fastighet. Perfekt resultat trots många svåra moment. Alltid snyggt och prydligt och bra information. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Leveransen fungerade utan problem med bra slutresultat
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Allt var mycket bra, från offer
    ten till färdigt tak. Inga problem
    alls
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Vi gjorde en heltäckande omläggning av taket inklusive alla plåtarbeten. Arbetet gick snabbt och noggrant dessutom till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Vi är mycket nöjda.
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    När dom väl kom gjorde dom ett proffsigt jobb
    2021-10-06 Verifierad kundrelation
    Första kontakt med AJ Tak, var med Richard Orth. Trevligt bemötande och mycket lösningsfokuserad! Vi är nöjda med vår takläggning. De mindre fel som uppstod under arbetets gång löstes snabbt och smidigt.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet!
    2021-09-28 Verifierad kund
    Vi anlitade firman för att byta taket. Arbetet genomfördes enligt avtalad tid och arbetarna var mycket bra strukturerade i sitt arbetssätt.
    Firman upplevs som mån om sina kunder.
    Tack Isabella för trevligt samarbete och fint omdöme! A & J Tak och Plåt AB
    2021-09-27 Verifierad kund
    Ett väl utfört arbete. Vänligt och seriöst bemötande från start till slut. Arbetet som utfördes gällde fasadbyte och målning. Mindre problem löstes utan konstigheter på ett smidigt och bra sätt. Den överenskomna tidsplanen hölls och slutresultatet var mycket bra.
    2021-09-20 Spontant omdöme
    Mycket nöjd! Tydlig offert och noggrant och väl utfört jobb av kunniga, artiga och vänliga arbetare. Dessutom rent och snyggt runt huset varje kväll. Mindre problem löstes på ett smidigt och flexibelt sätt. Trevligt bemötande från alla i företaget. Taket blev mycket bra! Har rekommenderat A & J Tak och Plåt AB till grannar och vänner.
    2021-09-13 Spontant omdöme
    Bra bemötande löste mindre problem snabbt och bra till vår belåtenhet.
    2021-09-08 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande och nöjd med resultatet. Skulle dock ha varit bra med lite mer information inför takbytet med vad som ska plockas undan och hur vinden kommer att bli utnyttjad.
    2021-08-29 Spontant omdöme
    Utförde takbyte i radhusområdet. Ringde och fick ett bra bemötande. Fick snabbt offert med samma rabatt som grannarna fått för arbetet. Proffsigt genomfört arbete och håller ordning & reda. Vid frågor fått snabb återkoppling. Rekommenderas!!!!
    2021-07-29 Insamlad av företaget
    Takbyte av 89 år gammalt tak - enkupigt tegel. Även nya vindskivor och regnavvattning. Mycket nöjd! Noggrann offert, trevlig personal, bra reaktioner på mina synpunkter och frågor. Något språkkrångel ibland men inget problem. Jag var hemma och följde jobbet. Oberoende besiktat och godkänt!
    /Ragnar S Uppsala