A3 Sverige AB

Umeå Företagspark 12, 903 47 Umeå — Visa karta

1.2 i betyg av av 18 omdömen

T3 är en norrländsk teleoperatör som erbjuder rejält bredband i fiberanslutna stadsnät. Vi har idag drygt 25 000 kunder fördelat på över 100 stadsnät runt om i Sverige. Utöver bredband i stadsnät levererar vi dedikerade lösningar till företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare samt tilläggstjänster till både konsumenter och företag. Huvudkontoret finns i Umeå där vi idag är 25 anställda.Vi befinner oss i en expansiv fas med en hög tillväxttakt. Vår vision är att bli den ledande aktören på stadsnätsmarknaden i Norrland med ett mål på 50 000 bredbandskunder under verksamhetsåret 2015.

Läs vad 18 kunder tycker om A3 Sverige AB

• Hans Christian S

2020-08-28

Hans Christian S skrev om A3 Sverige AB
    Varning för detta företag. Usel kundservice och en tjänst som fungerar i 50% av den hastighet man betalar för. Nonchalant support med översittare. Men framförallt en dålig leverantör. Ta vad som helst utom A3. Läs mer
  • 2020-05-12

Peter F skrev om A3 Sverige AB
    Jag vill varna för A3, kaos i faktureringen, ovilja att rätta till fel och skyller allt på kunden. Jag är kund hos de sedan många år.
    Har ringt för att uppgradera ADSL till Bredband 100 (vi fick fiber). Har blivit dubbeldebiterad för april, sedan upptäckte jag att jag betalar fortfarande för ADSL, både den och Bredband 100.
    När jag ringde och påpekade detta fick jag svaret att jag ringde försent och måste betala för bägge tjänsterna (försökte faktisk ringa innan men gav upp pga väntetider).
    Jag klagade hos kundtjänst, reklamationstjänst mejlade deras CEO and CFO utan framgång.
    Helt kompromisslöst, betala dubbelt, du ringde 15 dagar för sent punkt.
    Kan inte längre fortsätta att vara kund hos dem.
    Har även haft problem med deras debiteringar tidigare, där de debiterade fel, men alltid för mycket, aldrig för lite :). Med autogiro kan de dra hur mycket som helst och det är svårt att kontrollera! Har bestämt att byta leverantör. Kolla alla era fakturor noga om ni fortfarande är kund hos dem. Läs mer
  • Magnus A

2019-09-17

Magnus A skrev om A3 Sverige AB
    Tar för evigt att få hjälp, internet går ner regelbundet. Har nu varit utan bredband via fiber sedan en vecka tillbaka och de har fortfarande inte skickat ut en tekniker. Läs mer
  • Erik T

2019-08-30

Erik T skrev om A3 Sverige AB
    Efter 6 veckor av ständigt jagande då de aldrig återkommer får jag reda på att åtgärder som kommer att ta ytterligare veckor måste beställas av underleverantörer. Utöver att de aldrig återkommer, så fungerar deras support dåligt. Ibland är de direkt nonchalanta och verkar inte vara intresserade av att en kund har problem.

Har sagt upp mitt avtal och 100% säker på att det var rätt. Detta är ett företag som jag inte kommer att ge en andra chans. Läs mer
  • 2019-08-08

Andréa J skrev om A3 Sverige AB
    Tyvärr så missnöjd med leveransen. Vi beställde till vårt företag och önskade inkoppling 13 juni. Idag är det den 8 augusti men ingenting har hänt. Vi har ringt nästan dagligen utan att få hjälp. A3 skyller på annan part som själva står handfallna då det tydligen är A3 problemet ligger hos.Känns hopplöst att försöka bedriva en verksamhet utan internet.

Jag gillar egentligen inte att ge dåliga omdömen på nätet eftersom det kan skada ett bolag så mycket. Men jag hoppas att mitt omdöme kan leda till att vi äntligen kan få internet inkopplat till oss.

Uppdatering. Det är idag den 3 september och fortfarande inget internet. Läs mer
  • Sven Marcus I

2019-07-17

Sven Marcus I skrev om A3 Sverige AB
    Dåligt bemötande och dåliga system är en dålig kombination. Sade igår upp alla tjänster hos A3. Efter att ha sovit på saken så är jag så säker på att jag gjorde rätt och att det är rätt att skriva ett omdöme här på Reco. Läs mer
  • 2019-03-29

Christoffer B skrev om A3 Sverige AB
    De har klippt min uppkoppling 28/3 i samband med en migration och planerar koppla in det igen först 4/4. Detta kommunicerades inte utan jag blev tvungen att kontakta supporten för att få det meddelanet. Inget tal om kompensation eller varför det ens klipps en vecka i förväg. När jag försöker skriva i chatten får jag bara automatsvaret "Jag behöver be en kollega hantera din fråga och återkomma, ett ögonblick så ska jag koppla över chatten!". Där har jag nu suttit 2x20 minuter. Under all kritik, ingen bör köpa deras tjänster Läs mer
  • Rebecka L

2019-01-16

Rebecka L skrev om A3 Sverige AB
    Välj absolut inte denna leverantör. Usel kundtjänst och kan inte leverera någonting vad gäller vare sig bredband eller service. Läs mer
  • 2019-01-10

Arb skrev om A3 Sverige AB
    Simpla tjuvar. Jag sa upp abonnemanget och de fortsatte att skicka fakturor till mig. Enligt deras kaotiska kundtjänst så räcker det inte med att säga upp abonnemanget, utan man måste säga upp även tjänsten. Det räcker inte med att säga upp abonnemanget via hemsidan utan tydligen så måste man ringa de också. Läs mer
  • Jani M

2018-11-25

Jani M skrev om A3 Sverige AB
    Försökt nå dem 2 gånger totalt, båda ärendena gällande deras otroligt dåliga tjänst. Tjänsten i sig funkar kanske, men det var ett j****a gissel att veta om man fått den, vad priset låg på, hitta räkningar m.m. Ringde kundtjänst och det var ÖVER EN TIMME KÖTID. Mejlat dem igen nu för att de skickat en faktura för 2 månader, då jag bara var kund i 10 dagar, och de har inte hört av sig på 5 dagar. Läs mer
  • Hugo H

2018-09-13

Hugo H skrev om A3 Sverige AB
    Usel kundservice, man väljer återuppringning och de klickar en efter 3 pip så man hinner knappt springa till telefonen. Låg nivå.

Edit: jag tar tillbaks det, även om de klickade mig efte r bara några ring så hjälpte de mig att få internet och det tog en av dem nästan 2 timmar, tack så mycket! Läs mer
  • Nilla G

2018-08-24

Nilla G skrev om A3 Sverige AB
    Ingen möjlighet att komma i kontakt med kundsupport. Inget svar via mail, chatt eller fb. Har sagt upp min order hos dom utan att få något levererat eller haft internet på 2,5 mån. Läs mer
  • 2018-07-10

Torbjörn B skrev om A3 Sverige AB
    "Välkommen till Allteles kundservice, ditt samtal kan komma att spelas in i utbildningssyfte."

Så låter det när man ringer A3 !

Efter det blir det helt tyst i luren !

Företaget A3 borde vara synonym till värdelös och inkompetens ! Läs mer
  • Amanda F

2018-06-04

Amanda F skrev om A3 Sverige AB
    Sjukt lång väntetid till supporten, dyrt och packetloss sedan två månader tillbaka som fortfarande inte åtgärdats. Läs mer
  • 2018-05-15

Anders T skrev om A3 Sverige AB
    Oseriöst, lång väntetid och dålig support.

Det bästa med A3 är att jag lyckades säga upp min order. Jag beställde internet av dem som de inte lyckades leverera på 5 veckor.

Fem veckor efter beställning ber de mig att kontakta dem, efter att jag fått tag i dem via deras långa kundtjänst kö meddelar de mig att de behöver lägga om min order då de har gjort ett misstag med den ursprungliga ordern.

Detta märker de först efter fem veckor trots att jag varit i kontakt med deras support en gång i veckan de senaste tre veckorna. Ingen kunde ge mig ett vettigt svar om vad som hade hänt utan försökte bara sälja på mig ett nytt abonnemang. Jag tackade för mig och sa upp min order. Läs mer
  • 2018-05-15

Samir S skrev om A3 Sverige AB
    Helt värdelösa. Långa väntetider, telefonen funkar inte, inte Cmore heller. Men de kan ta betalt! Läs mer
  • Danne N

2018-05-01

Danne N skrev om A3 Sverige AB
    Bytte från Bahnhof till A3 med inkoppling 1 maj. Nu är jag helt utan internet. Försöker komma i kontakt, suttit i telefonkö en halvtimme, får besked att min väntetid är 19 minuter, en stund senare får jag besked att min väntetid är 30 minuter?? Företaget som gått ihop med T3 och Alltele lovar en och annan överraskning i ett välkomstbrev som jag fick. Jo jag tackar för den överraskningen av VD Johan Hellström att inget nu fungerar. Ska byta bredbandsleverantör här blir jag inte gammal en skitleverantör som inte ens har en tillgänglig kundtjänst Läs mer
  • Mikael S

2018-04-16

Mikael S skrev om A3 Sverige AB
    Akta er för detta bolag, skickar bluffakturor till höger och vänster utan att man beställt deras tjänster!!! Finns inte heller en enda kontaktuppgift på fakturorna... Läs mer
    Arb gillar detta