A3 Sverige AB

A3 Sverige AB

Ring 0901-293 00 a3.se
1.2

T3 är en norrländsk teleoperatör som erbjuder rejält bredband i fiberanslutna stadsnät. Vi har idag drygt 25 000 kunder fördelat på över 100 stadsnät runt om i Sverige. Utöver bredband i stadsnät levererar vi dedikerade lösningar till företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare samt tilläggstjänster till både konsumenter...

23 omdömen om A3 Sverige AB

HELENA P
Skrev om A3 Sverige AB

Detta företag blir bara sämre och sämre, varit kund sedan företaget startades men inte längre. Försökte göra en felanmälan men de ville inte ta emot den pga att jag använder trådlöst. Påstod att det var fel på min router, bevisligen var det inte fel på min utrustning då internet hoppade igång senare. När jag ville klaga på bemötandet blev jag bortklickad av personal 2 ggr, enkelt sätt att bli av med sura kunder.

CHRISTIAN C
Skrev om A3 Sverige AB

Fungerar väldigt dåligt. Har ständigt problem med att koppla upp enheter mot Wi-Fi. A3 hävdar varje gång att problemet ligger hos leverantören av router. Efter försök med 5 olika routrar timmar i telefonkö till A3 support ger jag upp. Annan leverantör löste problemet på 5 min. Nu sitter jag med 4 nyinköpta routrar som jag inte behöver och fakturor från A3 på internet som de aldrig lyckats leverera.

Gustaf Jan Ingvar R
Skrev om A3 Sverige AB

Varning för A3! Extremt dåligt företag på många sätt. Vi skulle få bredband via stadsnätet/A3 inkopplat och det anser A3 att de gjort den 12/8 2020. Till dags datum 11/1 2021 har de fortfarande inte levererat en fungerande tjänst, vi har fortfarande inget internet. Vi har gjort otaliga försök att få det löst men A3 är inte tillräckligt engagerade. Att nå dem per telefon är i princip omöjligt. Under 4 månade får man ett automatiskt svar "..Just nu har vi många som ringer...". Då jag i mail ber dem ringa upp fick jag en enda...

PETER M
Skrev om A3 Sverige AB

Kan man ha en sämre kundtjänst, har tre gånger skickat en fråga men inte fått ett svar, bye bye A3 nu blir det en ny bredbands leverantör

JÖRGEN N
Skrev om A3 Sverige AB

Mycket dålig kundtjänst. Jag tecknade avtal med 4mån för halva priset. Fick bekräftelse via mail att jag har beställt .Kundtjänsten godkänner ej att jag har köpt 4 mån utan jag ska ha 3 mån utan ber mig skicka in otaliga bevis på mitt köp. Jag skickar in allt jag har fått men han fortsätter tjata om bekräftelse som han har fått otaliga ggr. Allt för 94.50:- . Jag sa upp mitt abonnemang omgående dessutom sa jag till att han behålla pengarna . Det var ganska komiskt när jag även hade fått erbjudande om 5 mån för halva priset...

Hans Christian S
Skrev om A3 Sverige AB

Varning för detta företag. Usel kundservice och en tjänst som fungerar i 50% av den hastighet man betalar för. Nonchalant support med översittare. Men framförallt en dålig leverantör. Ta vad som helst utom A3.

Peter F
Skrev om A3 Sverige AB

Jag vill varna för A3, kaos i faktureringen, ovilja att rätta till fel och skyller allt på kunden. Jag är kund hos de sedan många år. Har ringt för att uppgradera ADSL till Bredband 100 (vi fick fiber). Har blivit dubbeldebiterad för april, sedan upptäckte jag att jag betalar fortfarande för ADSL, både den och Bredband 100. När jag ringde och påpekade detta fick jag svaret att jag ringde försent och måste betala för bägge tjänsterna (försökte faktisk ringa innan men gav upp pga väntetider). Jag klagade hos kundtjänst,...

JÖRGEN N gillar detta
Magnus A
Skrev om A3 Sverige AB

Tar för evigt att få hjälp, internet går ner regelbundet. Har nu varit utan bredband via fiber sedan en vecka tillbaka och de har fortfarande inte skickat ut en tekniker.

Erik T
Skrev om A3 Sverige AB

Efter 6 veckor av ständigt jagande då de aldrig återkommer får jag reda på att åtgärder som kommer att ta ytterligare veckor måste beställas av underleverantörer. Utöver att de aldrig återkommer, så fungerar deras support dåligt. Ibland är de direkt nonchalanta och verkar inte vara intresserade av att en kund har problem. Har sagt upp mitt avtal och 100% säker på att det var rätt. Detta är ett företag som jag inte kommer att ge en andra chans.

Andréa J
Skrev om A3 Sverige AB

Tyvärr så missnöjd med leveransen. Vi beställde till vårt företag och önskade inkoppling 13 juni. Idag är det den 8 augusti men ingenting har hänt. Vi har ringt nästan dagligen utan att få hjälp. A3 skyller på annan part som själva står handfallna då det tydligen är A3 problemet ligger hos.Känns hopplöst att försöka bedriva en verksamhet utan internet. Jag gillar egentligen inte att ge dåliga omdömen på nätet eftersom det kan skada ett bolag så mycket. Men jag hoppas att mitt omdöme kan leda till att vi äntligen kan få...

Sven Marcus I
Skrev om A3 Sverige AB

Dåligt bemötande och dåliga system är en dålig kombination. Sade igår upp alla tjänster hos A3. Efter att ha sovit på saken så är jag så säker på att jag gjorde rätt och att det är rätt att skriva ett omdöme här på Reco.

JÖRGEN N gillar detta
Christoffer B
Skrev om A3 Sverige AB

De har klippt min uppkoppling 28/3 i samband med en migration och planerar koppla in det igen först 4/4. Detta kommunicerades inte utan jag blev tvungen att kontakta supporten för att få det meddelanet. Inget tal om kompensation eller varför det ens klipps en vecka i förväg. När jag försöker skriva i chatten får jag bara automatsvaret "Jag behöver be en kollega hantera din fråga och återkomma, ett ögonblick så ska jag koppla över chatten!". Där har jag nu suttit 2x20 minuter. Under all kritik, ingen bör köpa deras tjänster

Rebecka L
Skrev om A3 Sverige AB

Välj absolut inte denna leverantör. Usel kundtjänst och kan inte leverera någonting vad gäller vare sig bredband eller service.

Arb
Skrev om A3 Sverige AB

Simpla tjuvar. Jag sa upp abonnemanget och de fortsatte att skicka fakturor till mig. Enligt deras kaotiska kundtjänst så räcker det inte med att säga upp abonnemanget, utan man måste säga upp även tjänsten. Det räcker inte med att säga upp abonnemanget via hemsidan utan tydligen så måste man ringa de också.

Jani M
Skrev om A3 Sverige AB

Försökt nå dem 2 gånger totalt, båda ärendena gällande deras otroligt dåliga tjänst. Tjänsten i sig funkar kanske, men det var ett j****a gissel att veta om man fått den, vad priset låg på, hitta räkningar m.m. Ringde kundtjänst och det var ÖVER EN TIMME KÖTID. Mejlat dem igen nu för att de skickat en faktura för 2 månader, då jag bara var kund i 10 dagar, och de har inte hört av sig på 5 dagar.

Hugo H
Skrev om A3 Sverige AB

Usel kundservice, man väljer återuppringning och de klickar en efter 3 pip så man hinner knappt springa till telefonen. Låg nivå. Edit: jag tar tillbaks det, även om de klickade mig efte r bara några ring så hjälpte de mig att få internet och det tog en av dem nästan 2 timmar, tack så mycket!

Nilla G
Skrev om A3 Sverige AB

Ingen möjlighet att komma i kontakt med kundsupport. Inget svar via mail, chatt eller fb. Har sagt upp min order hos dom utan att få något levererat eller haft internet på 2,5 mån.

TORBJÖRN B
Skrev om A3 Sverige AB

"Välkommen till Allteles kundservice, ditt samtal kan komma att spelas in i utbildningssyfte." Så låter det när man ringer A3 ! Efter det blir det helt tyst i luren ! Företaget A3 borde vara synonym till värdelös och inkompetens !

Amanda F
Skrev om A3 Sverige AB

Sjukt lång väntetid till supporten, dyrt och packetloss sedan två månader tillbaka som fortfarande inte åtgärdats.

Anders T
Skrev om A3 Sverige AB

Oseriöst, lång väntetid och dålig support. Det bästa med A3 är att jag lyckades säga upp min order. Jag beställde internet av dem som de inte lyckades leverera på 5 veckor. Fem veckor efter beställning ber de mig att kontakta dem, efter att jag fått tag i dem via deras långa kundtjänst kö meddelar de mig att de behöver lägga om min order då de har gjort ett misstag med den ursprungliga ordern. Detta märker de först efter fem veckor trots att jag varit i kontakt med deras support en gång i veckan de senaste tre...

Samir S
Skrev om A3 Sverige AB

Helt värdelösa. Långa väntetider, telefonen funkar inte, inte Cmore heller. Men de kan ta betalt!

Danne N
Skrev om A3 Sverige AB

Bytte från Bahnhof till A3 med inkoppling 1 maj. Nu är jag helt utan internet. Försöker komma i kontakt, suttit i telefonkö en halvtimme, får besked att min väntetid är 19 minuter, en stund senare får jag besked att min väntetid är 30 minuter?? Företaget som gått ihop med T3 och Alltele lovar en och annan överraskning i ett välkomstbrev som jag fick. Jo jag tackar för den överraskningen av VD Johan Hellström att inget nu fungerar. Ska byta bredbandsleverantör här blir jag inte gammal en skitleverantör som inte ens har en tillgänglig kundtjänst

Mikael S
Skrev om A3 Sverige AB

Akta er för detta bolag, skickar bluffakturor till höger och vänster utan att man beställt deras tjänster!!! Finns inte heller en enda kontaktuppgift på fakturorna...

Arb gillar detta