AB 1909 Sigtuna Stads Hotell

AB 1909 Sigtuna Stads Hotell

Sigtuna Stads Hotell har lånat sin glans från många epoker. Här finns arvet från det medeltida Sigtuna. Här finns elegansen från sekelskiftets arkitektur. Här finns värmen från femtiotalets genuina stadshotell. Och här finns tekniken från dagens IT-värld.

5 omdömen om AB 1909 Sigtuna Stads Hotell

Alfred Joseph T
Skrev om 1909 Sigtuna Stadshotell AB

Ville bara tacka. Hade en undebar vistelse hos er denna helg. Fantasrisk frukost buffe. we will be back

Magnus B
Skrev om AB 1909 Sigtuna Stads Hotell

Det finns inte mycket som får mig att lämna Sthlms tullar, som inte innebär medtaget pass och biljett till utrikes destination. Men en vänstersväng från Arlanda ligger Sigtuna, och där efter all 1800-talsromatik ligger deras Stadshotell och restaurang 1909 (från samma år). Till sagda etablissemang tog jag min fru för lunch med utsikt. Efter detta blir inte sommaren 2012 mer sig lik ety vi nu kommer sannolikt åka riket runt sökandes efter samma typ av esprit.

Tobias B gillar detta
Deeped S
Skrev om AB 1909 Sigtuna Stads Hotell

Fantastiskt vackert och sådär rustikt lyxigt. Fantastisk mat och en bra vinlista. Perfekt för konferens.

Tobias B gillar detta
Therese G
Skrev om AB 1909 Sigtuna Stads Hotell

Inte bott här eftersom jag bor i Sigtuna. Men har ätit middag, julbord och nu senast idag afternoon tea. Personalen är trevlig och väldigt proffsig, maten är god, stämningen är lugn å härlig. Skulle gärna stanna en weekend på detta hotell och bara njuta av mat och service. Det bästa av allt om man inte bor på hotellet! man kan ta take a way det är bara att ringa och beställa, hämta maten och sedan gå hem och njuta av den lyxiga maten.

Nikke L gillar detta
Tobias H
Skrev om AB 1909 Sigtuna Stads Hotell

Jag har under några år haft nöjet att en till två gånger om året besöka Sigtuna Stads Hotell. Senast igår var jag och familjen där. Det som är tydligt är att ambitionerna kring den mat som serveras skruvats upp ordentligt under denna tid. Igår åt vi 4 rätter men fick till detta 3 extranummer ... och det som serverades var exceptionellt bra. I klass med och i vissa fall bättre än gourmetkrogarna inne i Stockholm. Roligast av allt var den överraskningsrätt som hette "skogspromenad". Tyvärr kan jag inte rättvist återge...