Alla kategorier Kollektivtrafik Östergötland Linköping AB Östgötatrafiken

AB Östgötatrafiken

Kungsgatan 39A, 582 18 Linköping — Visa karta

1.9 i betyg av 7 rekommendationer
Välkommen till ÖstgötaTrafiken! Med oss åker du tåg, buss och spårvagn i hela Östergötland. Här hittar du allt du behöver veta om linjer, tider och priser.
Företagare? Börja samla in rekommendationer.
Reco.se är Sveriges största oberoende rekommendationssajt.
Vi hjälper företag att samla in och lyfta digitala rekommendationer.
Är det här ditt företag?
Genom några enkla steg kan du förbättra din profil på Reco.se. Det tar bara några minuter!
Ändra beskrivning
Lägg till öppettider
 

Läs vad 7 kunder tycker om AB Östgötatrafiken

  • Annelie E
    Annelie E skrev om AB Östgötatrafiken
    Bor i Norrköping. Arbetar i Katrineholm. Åker spårvagn till tågstationen. Fungerar hur bra som helst!😀
    Nu börjar jag pendla med Movingo kortet (som gäller trafik i Mälardalen och omfattar även tätortatrafiken)
    Ringde kundtjänst på Östgötatrafiken för att fråga hur jag går tillväga när jag inte längre kommer ha ett månadskort på tätortatrafiken utan en app med en Movingobiljett.
    jag får ett väldigt otrevligt bemötande! Verkar som att
    Mannen i kundtjänst har nåt emot Movingo?
    Han hävdar att jag ska gå på i front på spårvagnen o VISA biljetten! för chauffören...
    Jag säger att man kan bara gå på på mitten av spårvagnen.
    Men NEJ så är det inte!! Jag ska gå på där framme och visa biljetten ...
    -Men ..
    -Så ÄR DET!
    Men spårvagnschauffören har ju ingen tid att kontrollera min biljett? Han far ju så fort vi gått på (mitt på )..... Han sitter ju bakom GLAS! Och har snävt tidsschema ...
    Jag borde ju bara kunna sätta mig och om d blir kontroll så har jag biljett? Men det jag egentligen undrade var om jag kunde läsa app-biljetten i spårvagnen apparat?
    - NEJ du går på i front o visar den för chauffören!!
    .....-har du åkt spårvagn nån gång?
    - jadå!
    Osv. Osv. Tills jag inser att han inte VILL vara trevlig o informativ
    .............
    Idag väntade jag till södertull. Där det ibland blir nån minuts stop.
    Pratade då med chauffören som bara skakade på huvudet....
    o sa
    -De vet inte hur d funkar.
    Bara sätt dig o blir d kontroll så har du biljetten! Vi har inte möjlighet att hinna kolla det!!

    Till dig i kundtjänst!
    Säg: Jag VET INTE! Tar ditt nr och kollar upp.
    Hävda inte en massa dumheter! Som inte är sanna!
    JAG är 50 och frisk i hjärnan! O förstår att du bara gilllar ....makt?Men om nån äldre eller osäker person ringer dig o får samma svar lär de ju fasen inte våga åka spårvagn för rädslan att göra fel....

    SKÄRPNING kundtjänst!! Och god ton mot dem som faktiskt betalar för sig och vill göra rätt!!
    Annelie
    gillar detta
  • Michael N
    Michael N skrev om AB Östgötatrafiken
    Östgötatrafiken fungerar bara om man bor i nåon av de större städerna, alltså Norrköping, Linköping eller Motala (även om jag aldrig åkt med dem i Motala, men antar att det är så där med). Men bor man i Söderköping eller utanför, så fungerar det långt ifrån lika bra! Är man på krogen i Norrköping en lördag så får man välja mellan att åka klockan halv två på natten eller vid klockan sex på morgonen! Inte undra på att folk väljer svarttaxi o blir överfallna när dom tar sej hem från krogen. Samtidigt så kan man se att vissa tider är bussarna helt tomma, samtidigt som det går en buss tio minuter senare. Men när det är mycket folk, då går det en buss i timmen. Ne, jag gillar dom inte alls!
    gillar detta
  • ewa r
    ewa r skrev om AB Östgötatrafiken
    Otrevliga chaufförer och kass kundtjänst. De borde vara mera flexibla när deras system med magnet kort inte funkar. Det är inte kundens de inte kan fixa ett system som är pålitligt. man ska inte bli tvingad av bussen när man precis har laddat om sitt kort med nya pengar.
    gillar detta
  • Anders B
    Anders B skrev om AB Östgötatrafiken
    Har dragit ner på antalet linjer och istället börjat köra med områdesbussar, bra ide som fungerar om man tänkt åka mellan 10-16 på dagarna. Kör inte nattbussar lika ofta som man skulle kunna hoppas. De har tyvärr ingen kontanthantering på bussarna, vilket gör resande lite mer komplicerat.
    gillar detta
  • Emelie B
    Emelie B skrev om AB Östgötatrafiken
    Jag rekommenderar Östgötatrafiken på grund av sommarens linjeomläggningar i Linköping. Dessa omläggningar har verkligen underlättat mitt resande till och från Gottfridsberg. Tidigare var bussresor sällan ett alternativ på grund av de glesa tidtabellerna, men nu ligger Östgötatrafiken i framkant när det gäller stadstrafik.
    gillar detta
  • Melica G
    Melica G skrev om AB Östgötatrafiken
    Jag tycker att busstiderna är väldigt bra. Man behöver aldrig egentligen kolla i en tidtabell för att åka buss, utan bara gå ut och ställa sig och vänta så kommer den inom max 10 min. Jag tycker även att priset är väldigt bra, framförallt då man betalar ungdomsbiljett ända fram tills man är 26 år. En annan positiv sak är förstås även att de kör på bio-gas. Sen till det negativa: Busschaufförerna! Dom borde gå på charmkurs, för det är inte mycket till serviceinriktning där inte. Det är väldigt sällan man kliver på en buss med en trevlig chaufför. Sen gasar det som tokar tills de måste bromsa som tokar! De tänker inte alls på att de ofta har stående passagerare som då åker fram och tillbaka.
    gillar detta
  • Hanna G
    Hanna G skrev om AB Östgötatrafiken
    Jag har väldigt svårt att se vad det är som blivit bättre sen 15 juni. Men det kan bero på att det aldrig varit bra, trasiga bussar, otrevliga chaufförer och vissa som kör på tok för fort och vårdslöst. Dessutom är det dyrt och systemet utan kontanter gör det jättekomplicerat om man inte åker ofta.
    gillar detta

Karta

Större karta Vägbeskrivning
Kungsgatan 39A, 582 18 Linköping
Kategorier