Alla kategorier Kollektivtrafik Östergötland Linköping AB Östgötatrafiken

AB Östgötatrafiken

Kungsgatan 39B, 582 18 Linköping — Visa karta

Välkommen till ÖstgötaTrafiken! Med oss åker du tåg, buss och spårvagn i hela Östergötland. Här hittar du allt du behöver veta om linjer, tider och priser.

Läs vad 6 kunder tycker om AB Östgötatrafiken

• Michael N
    Michael N skrev om AB Östgötatrafiken
    Östgötatrafiken fungerar bara om man bor i nåon av de större städerna, alltså Norrköping, Linköping eller Motala (även om jag aldrig åkt med dem i Motala, men antar att det är så där med). Men bor man i Söderköping eller utanför, så fungerar det långt ifrån lika bra! Är man på krogen i Norrköping en lördag så får man välja mellan att åka klockan halv två på natten eller vid klockan sex på morgonen! Inte undra på att folk väljer svarttaxi o blir överfallna när dom tar sej hem från krogen. Samtidigt så kan man se att vissa tider är bussarna helt tomma, samtidigt som det går en buss tio minuter senare. Men när det är mycket folk, då går det en buss i timmen. Ne, jag gillar dom inte alls!
  • ewa r
    ewa r skrev om AB Östgötatrafiken
    Otrevliga chaufförer och kass kundtjänst. De borde vara mera flexibla när deras system med magnet kort inte funkar. Det är inte kundens de inte kan fixa ett system som är pålitligt. man ska inte bli tvingad av bussen när man precis har laddat om sitt kort med nya pengar.
  • Anders B
    Anders B skrev om AB Östgötatrafiken
    Har dragit ner på antalet linjer och istället börjat köra med områdesbussar, bra ide som fungerar om man tänkt åka mellan 10-16 på dagarna. Kör inte nattbussar lika ofta som man skulle kunna hoppas. De har tyvärr ingen kontanthantering på bussarna, vilket gör resande lite mer komplicerat.
  • Emelie B
    Emelie B skrev om AB Östgötatrafiken
    Jag rekommenderar Östgötatrafiken på grund av sommarens linjeomläggningar i Linköping. Dessa omläggningar har verkligen underlättat mitt resande till och från Gottfridsberg. Tidigare var bussresor sällan ett alternativ på grund av de glesa tidtabellerna, men nu ligger Östgötatrafiken i framkant när det gäller stadstrafik.
  • Melica G
    Melica G skrev om AB Östgötatrafiken
    Jag tycker att busstiderna är väldigt bra. Man behöver aldrig egentligen kolla i en tidtabell för att åka buss, utan bara gå ut och ställa sig och vänta så kommer den inom max 10 min. Jag tycker även att priset är väldigt bra, framförallt då man betalar ungdomsbiljett ända fram tills man är 26 år. En annan positiv sak är förstås även att de kör på bio-gas. Sen till det negativa: Busschaufförerna! Dom borde gå på charmkurs, för det är inte mycket till serviceinriktning där inte. Det är väldigt sällan man kliver på en buss med en trevlig chaufför. Sen gasar det som tokar tills de måste bromsa som tokar! De tänker inte alls på att de ofta har stående passagerare som då åker fram och tillbaka.
  • Hanna G
    Hanna G skrev om AB Östgötatrafiken
    Jag har väldigt svårt att se vad det är som blivit bättre sen 15 juni. Men det kan bero på att det aldrig varit bra, trasiga bussar, otrevliga chaufförer och vissa som kör på tok för fort och vårdslöst. Dessutom är det dyrt och systemet utan kontanter gör det jättekomplicerat om man inte åker ofta.

Kungsgatan 39B, 582 18 Linköping