Alla kategorier Hosting AB Svenska Domäner

AB Svenska Domäner

2.4 i betyg av av 16 omdömen

Registrera egen domän, domäner, domännamn, mailadress, svenska domäner, domänregistrering

Läs vad 16 kunder tycker om AB Svenska Domäner

• LASZLO N

2019-04-02

LASZLO N skrev om AB Svenska Domäner
    I've been using Svenska Domäner's services since 2011 and it was strange to read those negativ review as I've never experienced any of these issues. I don't even understand what people mean under unwanted withdrawals as they always send an invoice about renewals. What's better yet that they always send a notification about upcoming renewals so that I have the chance to cancel any of my subscriptions in case they are no longer necessary.

It's true that at the beginning I just bought some domain names and that was it so I did not have experiences with advanced services but recently I use all their major services. The customer service has always been responsive and helpful even though it takes longer time to get them on the phone. My emails get answered most often the next day, the latest I had to wait was 2 working days which is fine with non-urgent cases.

I'm not aware of any emails sent by 3 party which would not have arrived.

Altogether my impression of Svenska domäner is overwhelmingly positive and I recommend them. Läs mer
  • 2019-01-10

Anna S skrev om AB Svenska Domäner
    superb support! decent prices and wonderful customer service. Läs mer
    Anna S gillar detta
  • 2018-10-15

Folke G skrev om AB Svenska Domäner
    ABSOLUT VARNING!!!

Detta bolag drar pengar utan förvarning. Dom påstår att man köpt tjänster som aldrig bevisligen har beställts. Det är inget annat än lurendrejeri! Läs mer
  • Mahmoud H

2017-03-22

Mahmoud H skrev om AB Svenska Domäner
    Har dragit pengar utan någon j*vla förvaring .
    trotts att man talat med de i en halv timme så påstår de att det är mitt ansvar och hålla koll på mina spammejl .
    Rekommenderas absolut inte .kör hellre med one.com . Läs mer
  • Gabriel G

2016-11-29

Gabriel G skrev om AB Svenska Domäner
    Jag har aldrig under mitt hela liv som ekonom hört något liknande över hur dem hanterar sina fakturor.

Det är rent ut sagt skamligt, samt utan juridiska grunder till hur dem debiterar samt för hela fakturan.

Det lustiga av allt, står det inte något UTFÄRDSDATUM på fakturorna.
    Det är LAG på det.

Skamligt! Läs mer
  • 2015-07-26

Linus M skrev om AB Svenska Domäner
    Sämsta och dyraste domänhanteraren som finns i Sverige. Tex kostar en .se domän 39kr/mån EX moms hos dem, och 119kr/år INK moms hos Binero. De misslyckas flytta domänerna (för 3 domäner kommer jag nu inleda SJÄTTE försöket att flytta från dem), man kan inte ändra kunduppgifter utan att skriva ut och fylla i blanketter och de har inte DNS tjänst som standard. Läs mer
  • 2015-07-15

Bengt L skrev om AB Svenska Domäner
    Jag har haft två webhotell i några år och egentligen tyckt att det är för dyrt men inte orkat byta. Nu har svenska domäner skickat min faktura till fel adress vilket innebar att att jag hamnade hos kronofogden. Nu byter jag och rekommenderar inte denna källarfirma. Läs mer
  • Martin d

2015-03-19

Martin d skrev om AB Svenska Domäner
    Jag ställer mig till skaran som köpt en billig domän och nu fått en dyr faktura med posten. Läs mer
  • 2014-12-05

Prisvärt 3
    Upplevelsen 3
    Totalt 3,42 avrundas uppåt
    Sammanfattning Svårtolkad prissättning och
    policy drar ner betyget i onödan! Läs mer
  • 2014-08-13

Anton L skrev om AB Svenska Domäner
    Håller helt med André och Amit. Det är väldigt lätt att bli kund men att avsluta är inte lätt. Förnyelserna sker automatiskt utan att kunna ändra sig när fakturan har kommit.
    Det var heller inte särskilt prisvärt då funktionaliteten in lever upp till standard.
    Du behöver dessutom säga upp genom att skriva ut och skriva under ett papper vilket gör det onödigt krångligt. Vill verkligen varna för detta och uppmana alla att avstå deras "bra" erbjudanden. Läs mer
  • 2014-06-04

Amir F skrev om AB Svenska Domäner
    Att beställa är enkelt men att säga upp ...... Läs mer
  • Bertil P

2014-03-02

Bertil P skrev om AB Svenska Domäner
    Beställde nyligen ett par domäner och ett epostpaket. Väldigt smidigt, sen så fick jag även hjälp med komma igång med eposten.

Ett extra plus till en bra kontrollpanel, tycker om att man kan se sina fakturor.

Bertil Läs mer
  • Daniel P

2014-02-12

Daniel P skrev om AB Svenska Domäner
    Gillar dom. Har både ett antal domäner och ett par webbhotell hos dom. Servicen är super och det känns som om dom ger allt för att hjälpa en när man har problem.

Lite dåliga öppettider i supporten tyvärr. Skulle gärna få hjälp även lite senare på kvällen. Läs mer
  • 2014-01-30

André B skrev om AB Svenska Domäner
    Kundfientligt avtalsvillkor

Svenska Domäner erbjuder tidvis registrering av domännamn till mycket låga priser vilket gör att många köper på sig ett flertal domännamn. Ett år senare får dock alla kunder som inte i tid noterat att förnyelse sker automatiskt (enbart ett mail skickas 60 dagar innan) en faktura i lådan (denna gång per brev) och då är det försent att ta ställning till om man önskar förnyelse eller inte och detta oavsett om registeringen löpt ut eller inte. Påpekas det från kundhåll att man inte önskar denna förnyelse så lyser företagets flexibilitet och goodwill med sin frånvaro. Dessutom är förnyelsepriset allt annat än marknadsmässigt vilket torde ge en god vinst på bekostnad av besvikna kunder. Det blir än mer sorgligt när man sedan försöker beskriva utformningen av avtalet som fördelaktigt för kunden. Det är föga fårvånande att företaget figurerar med över 20-talet anmälningar hos Konsumentverket för bl a den beskrivna negativa avtalsbindningen. Läs mer
    Gabriel G gillar detta
  • Martin S

2012-10-11

Martin S skrev om AB Svenska Domäner
    Köpte ett webbhotell av Svenska D för över två år sedan. Har fått massor av hjälp att komma igång med min hemsida och deras supportkillar är av världsklass.

Martin Läs mer
  • 2012-02-17

Verifierad kundrelation
    Janne B skrev om AB Svenska Domäner
    Bedragare! Avstå ifrån att ha med detta "företag" o göra. Vill ni bli utsatta för fakturor på höga belopp som saknar juridiskt underlag samt inte komma i kontakt och tvingas jaga dem så varsågoda. Är inte missnöjd utan har blivit bedragen. Namnet är ju så fint och får en att tro att dem är väl etablerade. Men då har man inte gjort sin hemläxa och läst på om fuskorganisationen. Vill även uttrycka sorg emot alla som blivit utsatta som mig. Jag är nämligen inte först. Läs mer

Bästa hostingföretagen i Stockholm:

Anna H Anna H tycker:
“Har bara skapat en offertförfr...” Läs mer

Kungsbron 1, 11122, STOCKHOLM