Alla kategorier Snickare Västmanland Sala Lemaco Bygg AB

Aguéligatan 12, 733 38 Sala — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Lemaco Bygg AB

• A
    A skrev om Lemaco Bygg AB
    .......................................................................................................................................
  • Anders w
    Anders w skrev om Lemaco Bygg AB
    Jag förstår inte hur ett så seriöst företag som Ikea kan rekommendera ett så uselt företag som Active inredning!
    Det börjar bra med en halv-ok offert där man kan ifrågasätta deras tidssättning. När de väl drar igång *2 veckor försenade utan förklaring* så sätter de upp ett skadat köksskåp, diskhon är felmonterad i bänkskivan och det slutade med att egen rörmokare ringdes in då deras "egna" beslöt sig för att inte dyka upp inför storhelg trots att köket skulle vara klart enligt utlovat av han som besökte vårt hem en kort sväng under bygget, den så kallade besiktningsmannen. Även ett besök för själva besiktningen som faktiskt var väl utförd. Men åtgärd av skadat skåp var desto sämre och skapade merjobb både för anlitare och de anlitade.

Fakturan bestreds då oförklarligt extraarbete fanns med *ej åtgärd av skadat skåp som man kan tro* trots att inget sådant hade utförts, allt är gjort enligt offert och de kan inte förklara det men fakturan ska ändå betalas.

Nej, vill ni att någon ska montera upp ert nya Ikeakök snyggt och ordentligt så bör ni vända er någon annanstans helt enkelt! Deras så kallade snickare (en var ej utbildad enligt honom själv utan hade en bakgrund som mekaniker, övriga vet jag inget om) gjorde förvisso en del bra grejer som att tex städa ordentligt efter sig och be om ursäkt för försening.

Nu gäller ju detta Surahammar men enligt dem själva så påstod de att de hade ett väl utformat system som de följer över hela Sverige, och om man får tro det så kommer de väl vara lika dåliga på övriga orter.

PS: Köket blev bra trots allt men det är knappast Active inrednings förtjänst. En snickare från en ort några mil bort fick komma och utföra en del kompletterande åtgärder och i efterhand så skulle vi ha anlitat honom för hela bygget, han uppskattade dessutom sitt pris till ca 70% av vad vi betalade *suck*.

Så ta in fler offerter när ni ska bygga Ikeakök och undvik detta företag!

/Anders Wikman
  • Ulrik S
    Ulrik S skrev om Lemaco Bygg AB
    Både bra och dåligt
    Vi köpte ett komplett kök på IKEA och anlitade Active på deras rekommendation. Hantverkaren (snickaren) var super, trevlig, snabb och kompetent. Även killen som gjorde vvs arbetet var mycket bra. Elektrikern däremot var vresig och gjorde inte installationen enligt instruktionen, han lyckades även koppla fel så att diskbänken blev strömförande (90 volt). När vi tog kontakt med Active och påtalade detta kom visserligen elkillen och åtgärdade felet men vi fick betala för körningen och tiden..Vi krävde Active på en ursäkt och kompensation i ett skriftligt klagomål. Efter två månader kom ett brev: Med en faktura! (utan reducering på priset) Active är mkt svåra att få kontakt med och ingen vill svara på frågor utan bollar dig bara vidare. Ursvagt tycker jag att man inte bemöter en kund som har synpunkter eller är missnöjd. Trots allt, köket är snyggt och allt funkar nu men jag tror inte att jag skulle våga rekommendera Active till vänner och bekanta.
    Anders w, Nikke L gillar detta

Aguéligatan 12, 733 38 Sala