AE Nordvärme AB

AE Nordvärme AB

nordvarme.se
  • BadgeThreeYears

AE Nordvärme AB är din pålitliga partner när det gäller effektiv och hållbar uppvärmning! 😊 Med 22 år inom branschen är vi ett auktoriserat VVS-företag som strävar efter att erbjuda dig de bästa lösningarna för ditt behov. Som stolta Bosch VärmePartner uppfyller vi Boschs strikta krav på kunskap, kvalitet och service. Vi tar...

86 omdömen om AE Nordvärme AB

Tony L
Skrev om AE Nordvärme AB

Bra informativa och kunniga killar :)

Tony S
Skrev om AE Nordvärme AB

Bra utfört arbete av nordvärme på tiden som var sagt

Ted O
Skrev om AE Nordvärme AB

Friktionsfritt och smidigt. Väldigt bra resultat

Bo M
Skrev om AE Nordvärme AB

Suveräna killar, bra priser och snabbt utfört jobb.

Michael M
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket bra service till ett bra pris

Bo N
Skrev om AE Nordvärme AB

Bra proffsigt agerande. Kom i avtalad tid. Kompetent och trevligt bemötande!

Erik S
Skrev om AE Nordvärme AB

Trevliga, kunniga och snabba. Över förväntan

Lennart K
Skrev om AE Nordvärme AB

Bemötandet kan inte ha varit bättre, okonstlat och rakt. Grabbarna gjorde vad som skulle göras och förberedde för ett rotavdrag. Fakturan kom i går och var korrekt. Allt talar för att dom får göra även årets service.

Zelk A
Skrev om AE Nordvärme AB

Kompetent, tydligt, enkelt, trevligt.

Anders W
Skrev om AE Nordvärme AB

Jag beställde en gråvatten pump av dom, och det fungerade bra.

Dan P
Skrev om AE Nordvärme AB

dyrt fick innte hjälp läkande toa stol fast dom bytte ett litet slang,ringde dit och påpeka det på telefon svararen, dom hörde inte av sej. men bet ska dom ha.

Christina E
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket vänligt/trevligt bemötande Nordvärme levde absolut upp till mina förväntningar. Hela jobbet klart på 1 dag. Nordvärme har installerat en luft/värmepump hos mig. Mycket nöjd med hanteringen, städat och snyggt efter avslutat arbete, Mycket trevliga och proffsiga. Jag kommer att rekommendera dem vid tillfälle Mvh Christina Elander Kommer rekommendera dem vid tillfälle

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Christina! Tusen tack för ett fint omdöme! Om det skulle vara några bekymmer så vet du vart du hittar oss! ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik AE Nordvärme AB

Barbro S
Skrev om AE Nordvärme AB

Utmärkt bemötande, trots att firman var stressad av en mängd beställningar. Snart var bristen åtgärdad. Det gällde bergvärme, som krävde starkare ampere på huvudledningen. Man visste väl inte ,då bergvärmen installerades för halvtannat år sedan ,att 16 ampere var för svagt Arbetet var klart efter ett par dagar till ett uppgjort pris. Man städade efter sig och alla uppträdde på bästa sätt.. Nu väntar jag bara på att få en faktura...

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Barbro, Tack för ditt fina omdöme! Du vet vart du når oss vid framtida bekymmer ⭐ Hälsningar Andreas och Erik AE Nordvärme AB

Christer H
Skrev om AE Nordvärme AB

Kompetenta och mycket trevliga.

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Christer! Tusen tack för ett fint omdöme! Om det skulle vara några bekymmer så vet du vart du hittar oss! ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik AE Nordvärme AB

Margaretha C
Skrev om AE Nordvärme AB

De var mycket trevliga. Kom med kort varsel Noggranna och kunniga. Jag är väldigt nöjd.

Svar från AE Nordvärme AB

Tack Margaretha för ditt fina omdöme, det uppskattas! ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik AE Nordvärme AB

Fredrik S
Skrev om AE Nordvärme AB

Oerhört snabb respons på offertbegäran följt av snabb och smidig installation. Snabbt, proffsigt och trevligt bemötande.

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Fredrik! Tusen tack för ett fint omdöme! Om det skulle vara några bekymmer så vet du vart du hittar oss! ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik

Niklas G
Skrev om AE Nordvärme AB

Installerade pump 2020, hösten 2023 fungerar inte denna, de är här och tittar och säger att de ska komma tillbaka och försöka åtgärda felet, men när dagen som de ska komma och titta på felet kommer, och jag på morgonen SMSar och frågar vilken tid de har för avsikt att komma, så meddelar de att de inte har tid och att jag ska kontakta någon annan... Otroligt oprofessionellt agerande

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Niklas, Vad tråkigt att du är missnöjd. Vi vill alltid göra vårt bästa och att du som kund ska vara nöjd efter utfört arbete. I detta fall så har vi installerat en vattenpump som hade gått sönder för lite mer än 3 år sedan. Den nya har nu fungerat i 3 år utan problem? Och fungerar fortfarande hoppas vi. Nu har du hört av dig om att du inte får något vatten. Vi kommer ut omgående och konstaterar att det sannolikt frusit på vägen in i huset och att du behöver en värmekabel pga vattenledningarna ligger för grunt. Vi...

Anders V
Skrev om AE Nordvärme AB

Ganska bra men de kunde inte ge fast tid förrän efter 4 månader. Då ringde jag och de kom. Ärendet gick mycket snabbt att lösa. Det gällde ett tvätthoavlopp. Prisfrågan vill jag inte diskutera.

Margitta F
Skrev om AE Nordvärme AB

Trevlig personal, lätt att få kontakt med. Allt fungerade som de lovat.

Sanna C
Skrev om AE Nordvärme AB

Proffsigt bemötande, trevliga killar. Snabb leverans och montering. Ny värmepanna. Kan rekommendera dom till andra.

Carl Ö
Skrev om AE Nordvärme AB

Gott bemötande samt professionellt kunnande

Bie S
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket serviceinriktade. Snabba, kompetenta på alla sätt.

Per R
Skrev om AE Nordvärme AB

Bra bemötande, snabb installation. Tog lite tid att få upp värmen i huset, Andreas från Nordvärme var har justerade och mätte upp temperaturen i huset.

Leif B
Skrev om AE Nordvärme AB

Förtroendefullt bemötande. Korrekt genomfört jobb samt uppföljning så Att allt blev bra

Sara M
Skrev om AE Nordvärme AB

Hej Jag köpte en Nibe värmepump med installation, bra bemötande och service , snabb och problemfri installation samt bortforsling av gamla maskinen. Företaget levde upp till mina förväntningar. / Sara

Annika H
Skrev om AE Nordvärme AB

Bra bemötande från och med första kontaken. Snabb återkoppling på frågor/offert mm via SMS eller mail, vilket jag uppskattar. Trevliga killar som installerade frånluftsvärmepumpen Jag är mycket nöjd med jobbet o kan varmt rekommendera företaget.

Hanne U
Skrev om AE Nordvärme AB

Lätt att få kontakt och snabb feedback vid frågor. Utförde arbetet på utlovad tid. När jag kontaktar hantverkare förväntar jag mig att de kan sitt hantverk och klarar den sociala biten i kontakt med kunden . Detta fungerade alldeles utmärkt.

Linda T
Skrev om AE Nordvärme AB

Bra , håller tider och svarar som många företag inte gör idag, verkar ha ordning och reda på vad dem gör!

Karin B
Skrev om AE Nordvärme AB

Gammal relaktion med företaget.

Tobias A
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket trevlig och kompetenta personer

Tomas R
Skrev om AE Nordvärme AB

Snabba och effektiva. Både Andreas och Erik var tydliga med informationen efter installationen, garantier och service etc. Det blev en bra installation av värmepump och jag är nöjd. Bra jobbat!

Camilla S
Skrev om AE Nordvärme AB

Placerade rören rätt uti dörrhålet och verkade tycka det var ok. Vi monterade själva om det och flyttade filteranläggningen. Det kostade oss 9600kr för 2 timmars jobb. Dom borde ha kommit med förslag från början innan dom borrade upp den på väggen och monterade rören ut i dörrhålet..

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Camilla, Vad tråkigt att ni är missnöjda. Vi vill alltid göra vårt bästa och att du som kund ska vara nöjd. Vi anser att vi var tydliga med arbetskostnaden vid första kontakt och har debiterat material efter grossist-pris. Gällande rören som vi drog så var ni ju på plats och verkade godkänna installationen i och med att centraldammsugaren satt lite dumt till, vi tycker att vi var tydliga med detta och ni var med under hela installationen och sa inget om det. Vi får be om ursäkt om det blev ett missförstånd. När ni...

Andreas Djuric A
Skrev om AE Nordvärme AB

Behövde en ny frånluftsvärmepump och skickade offertförfrågan till tillverkaren. Fick snabb respons från AE Nordvärme och en offert för installationen inom ett par dagar. Installationen blev utförd snyggt och effektivt. Killarna städade t o m upp efter sig, inte ens ens en skruv fanns kvar. Som grädde på moset fraktade de bort den gamla värmepumpen. Trots den fina installationsupplevelsen måste jag ändå säga att det jag är mest imponerad av är responstiden på de mail som skickades från mig fram till installationsdatumet....

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Andreas! Tusen tack för ett fint omdöme! Om det skulle vara några bekymmer så vet du vart du hittar oss ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik

Inger M
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket bra mycket trevliga bra utfört arbete

Hej Inger! Tack snälla för ett fint omdöme ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik

Stefan K
Skrev om AE Nordvärme AB

Trevligt möte. Kunnig personal. Bra rådgivning.

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Stefan! Tusen tack för ett fint omdöme! Om det skulle vara några bekymmer så vet du vart du hittar oss! ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik

Jan K
Skrev om AE Nordvärme AB

Vi är väldigt nöjda med med bytet av våran gamla luft/vatten värmepump till Bosch luft/vatten värmepump. Proffessionellt utfört och trevliga montörer.

Svar från AE Nordvärme AB

Tack Jan för ditt fina omdöme, det uppskattas! ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik

Kerstin E
Skrev om AE Nordvärme AB

Jättetrevliga och hjälpsamma! Svarar på sms väldigt snabbt och jag får svar på det jag funderar över. Hade gärna talat med Erik vid den årliga servicen. Hade sagt att jag var hemma efter kl 1300. Men det blev en morgontid i stället.

Svar från AE Nordvärme AB

Hej kerstin, Tack för ditt fina omdöme! Du vet vart du når oss vid framtida bekymmer ⭐ Hälsningar Andreas och Erik

Erik T
Skrev om AE Nordvärme AB

Kunniga, engagerade och väl utfört arbete.

Svar från AE Nordvärme AB

Hej Erik! Tusen tack för ett fint omdöme! Om det skulle vara några bekymmer så vet du vart du hittar oss! ⭐ Bästa hälsningar Andreas & Erik

Anneli G
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket trevligt bemötande, serviceminded. Uppfyllde mina förväntningar.

Jonas Å
Skrev om AE Nordvärme AB

Den var bra. Inte övertygat nöjd över slutfinish.

Gunhild N
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket trevliga och sociala Duktiga och snabba i sitt jobb Jag fick bra hjälp.

Johannes E
Skrev om AE Nordvärme AB

De kom på kort tid. Jobbet utfördes direkt och på ett för mig bra sätt.

Bengt A
Skrev om AE Nordvärme AB

Vi är nöjda med allt. Dessutom är de trevliga

Christina T
Skrev om AE Nordvärme AB

Trevliga, hjälpsamma hantverkare som dyker upp på överenskommen tid.

Restaurang A
Skrev om AE Nordvärme AB

Duktiga, snabba och trevliga. Kan varmt rekommendera de till alla

Lars P
Skrev om AE Nordvärme AB

Pålitligt och mycket professionellt.

Jonathan L
Skrev om AE Nordvärme AB

Trevlig och professionell. Kom och hjälpte oss med vattenläckan snabbt.

Tommy Å
Skrev om AE Nordvärme AB

Mycket bra service och bemötande

Björn H
Skrev om AE Nordvärme AB

Efter en första kontakt så kom de snabbt. De två medarbetarna kändes kompetenta och var trevliga och åtgärdade de anmärkningar som fanns på anläggningen då installatören av anläggningen inte gjort ett bra jobb. De uppdaterade bergvärme installationen så att den, enl. deras utsago uppfyller anläggningen på ett mer riktigt sätt.

Jochum L
Skrev om AE Nordvärme AB

Väldigt bra bemötande och jag fick problemet fixat dagen efter jag ringde. Eftersom jag redan hade höga förväntningar då jag anlitat dem tidigare för ett större uppdrag så kan jag bara säga att de infriades. De gällde ett mindre jobb som att byta en packning i en läckande kran som dock inte var så okomplicerat som man kan tro men vänligt och trevligt bemötandet och professionalitet kan jag väl säga utmärker upplevelsen.

Hej Jochum! Tack snälla för ditt fina omdöme! ⭐ Hälsningar Andreas & Erik