Aerius Ventilation AB

Välkommen till Aerius Ventilation på Reco, här samlar vi feedback från alla våra kunder, stora som små. Vi vill veta hur vi ständigt kan bli bättre. Vi erbjuder våra kunder ett brett tjänsteområde inom ventilation. Alltifrån ventilationsservice i hela Stockholm till att hjälpa kunder att byta FTX aggregat i hela mellansverige. Utöver detta anpassar vi lösningar för kunder som vill hitta den bästa ventilationslösningen för sitt hus.

Service, kvalité och punktlighet genomsyrar hela verksamheten. Oavsett om man talar med en projektledare, säljare eller tekniker så är det djupt inrotat hos oss eftersom vi vet hur vi själva hade velat bli bemötta av andra hantverkare ifall vi var i samma situation som kunden. Ett Friskt liv börjar med ett bra inomhusklimat, men även ett trevligt och genuint bemötande av hantverkare som faktiskt bryr sig.

Läs vad 169 kunder tycker om Aerius Ventilation AB 2

2021-09-28
    Bra service. Jobben går snabbt då de kommer igång. Blir det fel korrigerar man sitt misstag,
    2021-09-28
    Aerius Ventilation hjälpte min pappa att installera ett nytt ventlitionsaggregat. De har varit mycket trevliga, hjälpsamma och proffsiga. Arbetet blev utmärkt utfört och jag kan varmt rekommendera de.
    2021-09-23
    Byte av takfläkt och spiskåpa, rengöring av ventilationskanaler. Jobbet utfördes på ett föredömligt sätt trots lite strul med att takfläkten inte passade utan en ny fläkt fick anskaffas. Bemötandet från samtliga var utmärkt, från första kontakt till genomförandet av jobbet. Jag kan verkligen rekommendera företaget vid behov av ventilationsjobb.
    2021-09-17
    Väldigt trevliga killar som gjorde ett bra jobb och avslutade inte förrän allt fungerade perfekt, de förklarade vad de gjort och också hur ventilationen fungerade. Väldigt nöjd och rekommenderar dem verkligen. /Pamela
    2021-09-17
    Bra bemötande. Snabba och proffsiga. Rekommenderas!
    2021-09-10
    Super trevliga killar som kom och förklarade utförligt vad som behövdes göra. Gjorde andra saker som kanske inte ingick i offerten. Super nöjd och kan varmt rekommendera
    2021-09-08
    Snabb respons vid offertförfrågan och trevligt bemötande. Kort väntetid trots väntan på ny takfläkt.
    Arbetet i form av fläktbyte och rengöring av alla kanaler utfördes mycket omsorgsfullt med gott resultat. Bra ventilation med låg ljudnivå blev resultatet.
    Rekommenderar andra å det varmaste att använda sig av tjänsten!
    2021-09-03
    Mycket duktig servicetekniker, som kunde sin sak
    2021-09-02
    Proffsigt, snabbt och väl utfört arbete (rengöring av ventilationskanaler, köksfläktens kanal, justerade pumpen, m.m.). Mycket bra bemötande. Allt fungerade utmärkt. Rekommenderas! Bra pris!
    2021-09-02
    Toppenbra! Bra service och mycket kunniga!
  • Jannis M
    skrev om Aerius Ventilation AB
    2021-08-29
    Ett mycket bra och seriöst företag lovar vad de säger och återkopplar snabbt när nåt inte stämmer. Rekommenderar Aerius Ventilation AB ska anlita dom i framtiden också.
    2021-08-25
    Efter plastbestick kom vi överens om vad som skulle göras, när väl montören kom så gick det inte att göra precis som planerat, montören var lösningsorienterad och löste samma funktionalitet fast på annat sätt. Det blev en lång dag för montören som jobbade över en del för att få klart arbetet samma dag. Vi är väldigt nöjda med bemötandet från alla inblandade och även utfört arbete, nu har vi ett bättre klimat hemma.
    2021-08-20
    Vi bor i ett hus från 1981 med FXT system. Många år i läraryrket och jag har blivit ljudkänslig. Sovit med öronproppar för jag störs av susljudet från ventilationsrören. Kontaktade Aerius ventilation. Jag berättade om mitt problem. Jag vill ha ett tyst hus utan sus. Det har jag idag tack vare Aerius. De var väldigt lyhörda ang mitt problem och ville hjälpa mig med det och det fixade det galant. Det är tyst i mitt hus!!!
    2021-08-19
    Professionellt företag - från första kontakt, till installation och efterföljande uppföljningssamtal.

Klart och tydligt vad som ingår - inga överraskningar. Professionella och trevliga.
    Tack Andreas som rådgivit och påmint :)
    Tack Ziad som utfört återinstallationen av ett urkopplat alliancesystem - med nya fläktar och rengöring av samtliga kanaler. Tydlig genomgång på plats när allt var klart. Uppföljningssamtal dagen efter för att höra att allt var till belåtenhet.
    2021-08-18
    Bra bemötande vid bokning. Proffsig och trevlig installatör, som förklarade vad han gjorde. Mycket nöjd och jag kan rekommendera Aerius AB.

Ulla
    2021-08-17
    Snabb återkoppling på offerten och trevlig bemötande. Installatören gjorde ett proffsigt jobb.
    2021-08-16
    Snabb hantering och tydlig återkoppling.
    Mycket proffsigt firma!
    2021-08-13
    Jag kan varmt rekommendera Aerius Ventilation som hjälpte oss med vår ventilationsanläggning. De kom snabbt trots att det var mitt i sommar. Teknikern var mycket professionell, engagerad och serviceminded. Om behov uppstår i framtiden kommer jag att anlita de igen.
    2021-08-11
    Blev väldigt bra bemött vid första kontakt.
    Vid utförande utav arbete i min fastighet så gjordes det systematiskt, det tog ca 3 timmar och man tog god tid på sig för att kontrollera att det blev ordentligt gjort. Personen som gjorde detta berättade under arbetet vad han kontrollerade och hur man går tillväga så man fick en bra uppfattning utav alla steg som utfördes.
    Jag rekommenderar Aerius Ventilation AB

/Henrik
    2021-08-11
    Mycket trevlig installatör som förklarade hela processen och installationsförfarandet vid bytet av FTXsystemet i villan.
    Svarade gärna på extrafrågor inför framtida förändringar.
    Byte av FTX :
    - borttag av gammal
    - anpassning av rör till ny FTX
    - bypassa köksfrånluft direkt till takhuv
    - installation av ny FTX
    -monetring av kontrollpanel
    -montering av nytt kombidon
    -rengöring av frånluftskanaler
    -mätning av luftflöde
    2021-08-11
    Väldigt trevligt bemötande och kunnig ventilationstekniker.
    2021-08-10
    Bra bemötande från första samtalet där jag beskrev behovet att rengöra ventilationssytemet hemma.

Trots en olycklig försening av teknikern (pga trafik) så jobbade han lugnt, metodiskt och informativt hela tiden.

Kan varmt rekommendera Aerius Ventilation och kommer helt klart att kontakta de igen när det blir dags för nästa rengöring.
    2021-08-10
    Inte helt nöjd, bytte till mekanisk frånluft. Montören var försenad och kom vid lunch och gjorde jobbet under 2 timmar. Beräknad tid var 1dags arbete. Jobbet kändes hafsigt och det var inte alls tätt vid frånluftshuven på taket då man monterade fläkten på befintlig självdrags huv. Jag märkte ingen direkt förbättring av luften inomhus. Klagade på att det inte var tätt och man kom och fixade det med lite tät massa. Ljudnivån är också högre än innan. Hade paxfläkt och en frånluftfläkt i förrådet. När säljaren var här lovade han att allt skulle bli mycket bättre men inget jag märkt av. Tänkte komplettera med ett frånluftsintag i klädkammaren men den offerten var ett rån så tackade nej.
    Hej Nicklas, tråkigt att du upplevde jobbet som slarvigt och dyrt!

Du fick en offert med fastpris och du godkände det, vi är alltid tydliga med kostnader samt tydliga arbetsbeskrivningar.

Som du skrev va vi där en andra gång och gjorde rätt för oss.

Nu ska allting fungera som det ska enligt vår montör. Ifall så inte är fallet får du jättegärna höra av dig, vi ställer alltid upp för våra kunder!

Angående ljudnivån:
    Du hade ingen takfläkt innan och jag förstår inte riktigt hur du menar med att ljudnivån är högre nu än tidigare, det är väl självklart att ljudnivån blir högre då? Men jag skulle vilja diskutera med dig och höra ifall det är något vi kan förbättra och vad det är för typ av ljud du upplever, det finns både mekaniska ljud och luftljud, det sistnämnda är naturligt och nästan oundvikligt medans det första inte är. Vi kanske har ställt motorn på för hög fart eller så kan det vara plåten som avger ljud och sitter löst? Vart upplever du ökad ljudnivå? Från tak eller innifrån huset? Är det något specifikt rum? Mejla gärna till andreas.svenlin@aerius.se så kan vi väl gå igenom detta!

Mvh Andreas Svenlin
    2021-08-10
    Med en gammal takfläkt som gett upp behövde jag finna en hantverkare som hade tid och möjlighet att byte takfläkten med kort varsel samt rensa ventilationskanalerna och justera in luftflöden.

Med en tydlig och prisvärd offert, dessutom med en snabb återkoppling och ett mycket vänligt bemötande valde jag Aerius Ventilation.

Väl genomförd resning av ventilationskanalerna, byte av fläkt inklusive demontering/montering samt injustering av en mycket kunnig tekniker.

Jag är mycket nöjd med insatsen och bemötandet och kan definitivt rekommendera Aerius för ventilationsrengöring och/eller byte av takfläkt.
    2021-08-09
    Jag fick mycket väll bemötande, trevliga och kunniga personal.
    Mina förväntningar var att lösa mitt problem med ventilationen så snabbt och smidigt som möjligt.
    Sammanfattningsvis på min upplevelse att jag är mycket nöjd med jobbet alltså med att rengöra kanalen och byta en regulator för ventilationen.
    2021-08-08
    Positivt bemötande! Duktiga tekniker håller utsatt tid och levererar enligt överenskommelse. Väldigt smidig process från början till slut.
    2021-08-05
    Byte av ventilation snabbt smidigt och de fixade även att göra det på en lördag så kan starkt rekommendera detta bolag
    2021-08-04
    Vi tog en offert på ventilationsarbeten i vår lägenhet och Aerius var mycket snabba med att lämna anbud och boka in tid för jobbet. Personalen var väldigt trevlig. Ett litet missöde med en installation löstes snabbt samma kväll direkt efter upptäckt. Rekommenderas helt klart.
    2021-07-12
    Levererar dem de har lovat inga gömda avgifter och trevliga killar och välutbildade mycket trevligt bemötande min kontaktperson var Tony som är en intelligent och väl kunnig och rak på sak
    2021-07-12
    Trevligt bemötande, från beställning till slutförande av jobb. Bra med fast pris. Trevlig och duktig tekniker. Bra uppföljning av arbetet. Rekommenderas!
    2021-07-09
    Proffsiga och tillmötesgående hela vägen. Teknikern utförde ett bra och noggrant jobb som förhoppningsvis leder till ett bättre inomhusklimat hos oss.
    2021-07-09
    Aerius Ventilation har hjälpt oss åtgärda anmärkningar från en OVK av vår fastighet. De var snabba med att från första kontakt ta fram en offert och därefter vara på plats för att utföra uppdraget. Ansvarig och hantverkare var båda hemskt trevliga!

Arbetsbeskrivningen från ansvarig till hantverkare ​var tyvärr bristfällig och det behövdes en del kontakt med hantverkaren i samband med besöket.

Jag rekommenderar er att anlita Aerius Ventilation men att kontrollera att deras arbetsbeskrivning är tillräckligt detaljerad.
    2021-07-09
    Ny ventilations arbete, allt var bra
    2021-07-08
    Väldigt nöjd med deras arbete. Lätta att få tag på, kom när de skulle och gjorde jobbet snabbt och smidigt. Bytte ftx-aggregat, rengjorde kanalerna och gjorde injustering på en dag. Liten miss i kommunikationen gjorde att de inte fick med sig gamla aggregatet utan vi fick frakta bort det själva, men det var ingen stor grej. Allt som allt väldigt nöjda både med planeringen inför, utförandet och resultatet.
    2021-07-06
    Aerius bytte vår takfläkt på villan och rengjorde alla ventilationskanaler i huset. Jättebra kommunikation och snabb återkoppling, mindre än 3veckor från att jag ringde dem till att det var klart (jobbet tog 8h). Det hade gått fortare om folksam (försäkringsärende) hade varit snabbare med återkoppling.
    2021-07-05
    Efter ca 30 års användning byttes mitt gamla ventilations- och värme-aggregat till nytt rekommenderat FTX aggregat H. Östberg
    100 S EC + kanalvärmare 160/2,1 kw. I arbetet ingick även rensning av gamla kanaler samt injustering av anläggningen och bortforsling av gamla anläggningen. Arbetet tog ca 1 dag i anspråk och utfördes av två helt suveräna installatörer, Mateo och Darko, och samordnaren Andres. De var lyhörda för mina specifika önskemål och förslag. Arbetet har
    utförts till min fulla belåtenhet och jag viill med detta varmt rekommendera både företaget Aerius Ventilation AB och
    installatörerna Mateo och Darko!
    2021-07-05
    Hade förbi Aerius ventilation precis innan sommaren och fick både takfläkt felsökt & fixad och alla kanaler i huset rengjorda. Blev supernöjda med resultatet 👍
    2021-06-30
    Aerius Ventilación gjorde ett mycket bra arbete
    Med att installera ett helt nytt swego acregat i vårt hus. Personalen är mycket kompetenta med allt.
    Arbete påbörjades och slutfördes helt enligt
    planen.
    Deras bemötande var alltid trevliga Matiu och Dacko .
    Vi är supernöjda med hela arbetet.
    Vi kan starkt rekommendera Aerius Ventilation
    till alla som önskar nyinstallation,service reparation av befintlig ventilationssystem.
    2021-06-24
    Vi bytte ut vårt gamla ventilationsaggregat på vinden till Östberg heru 100 s ec. Samt en rengöring av kanaler och injustering av systemet.
    Mycket trevlig killar som gjorde jobbet och väldigt lyhörda. Punktliga och kunde ge löpande information under arbetets gång om vad de gjorde.
    Anders en riktig spindeln nätet har varit mycket trevlig och tillmötesgående när frågor och funderingar dykt och löst det på bästa sätt.
    Jag är nöjd med aerius och kan varmt rekommendera det till andra som söker bättre inomhus klimat.
    2021-06-24
    Vi är verkligen nöjda med Aerius ventilation. Andreas svarade direkt på den förfrågan vi gjorde via hemsidan och bokade en tid då de kom och såg över det arbete som skulle göras. Vi ville flytta vårt FTX-system ut ur köket i samband med en köksrenovering. Vi fick offert på olika lösningar och beslutade att flytta upp aggregatet på vinden. Vi bokade en tid som passade oss i samband med att övrig renovering skulle starta. Killen som kom och gjorde jobbet var mycket trevlig och gjorde jobbet snabbt och bra och informerade hela tiden om vad han gjorde, när han skulle komma osv. Vi har nu ett system som låter mindre och funkar mycket bra! Kan verkligen rekommendera det här företaget.
    2021-06-24
    Vi har haft 2 helt suveräna killar hemma hos oss, Mateo och Darko, som installerat ett nytt FTX-aggregat på vinden, H.Österberg Heru100 S EC samt kanalvärmare 160 m m. Det har fungerat alldeles utmärkt med allt så vi kan med varm hand rekommendera både företaget och killarna.
    2021-06-23
    Snabb kontakt, håller tiden, bra info om den ventilation vi köpte, bra med fast pris.
    2021-06-20
    Bra och trevligt bemötande från början till slut! Tydligt vad som ingick i offerten/arbetet. Rengöring av ventilationskanaler samt inställning av luftflöden.
    2021-06-18
    Gjorde ett ordentligt arbete och kostnadskalkylen höll
    2021-06-16
    Aerius är ett specialist bolag inom bl.a ventilation men också ett bolag som är specialister på hur man hanterar kunder.
    Precis så här ska denna typ att bolag vara.

Snabba, ärliga, låga arvoden och väldigt trevliga och kompetenta.

Tack!

Mattias
    2021-06-16
    Bra från början till slut. Installerade en ny FTX och var lyhörda när det kom till ljudisolering osv hjälpte även till med dokumentation för försäkringsbolag osv. Rekommenderas varmt!
    2021-06-15
    Vi blev mycket trevligt bemötta. Vi beställde ett utbyte av befintligt ftx system, beställning samt installation skedde snabbare än förväntat. Installatörerna var kunniga och trevliga. Allt skedde på en dag Installation, rengöring av gamla rör samt ingångsättning av nya systemet. Rekommenderas starkt.
    2021-06-11
    Bra bemött och väldigt duktig och noggrann installatör. Byte av frånluftsfläkt och spiskåpa
    2021-06-11
    Riktig bra företag, trevlig kundmottagning, duktig servicetekniker, kunna saker på bra sätt, exakt gjorde som står på protokoll och lite mer, stark rekommenderat. mycket service på pengarna.
    Helt nöjd 😄 kund.
    2021-06-07
    Vår förening beställde ventilationsrengöring och sedermera utbyte av motorer som fått problem av Aerius.

Under hela processen har de gett ett gott och professionellt bemötande. Vi valde Aerius för deras initiala tydliga offert av arbetet som skulle göras. Vi blev ändå glada att när arbetet gjordes så skedde det så effektivt och enkelt.

Eventuella problem som uppkom var Aerius snabba att ta tag i och lösa. Alla i föreningen är nöjda med resultatet och hur det utfördes.