Aerius Ventilation AB

Snittbetyg
4.6
Ring 08-509 244 78 Dela

Om företaget

Välkommen till Aerius Ventilation AB på Reco, där vi värderar feedback från alla våra kunder, stora som små. Sedan starten 2015 håller vi hårt om våra värderingar: kunden nöjd, hålla deadline och effektivitet genom hela processen. Vårt team är specialiserat på att anpassa energieffektiva ventilationslösningar för villor, bostadsrättsföreningar...

519 omdömen om Aerius Ventilation AB

Sedan starten hos Reco 2020

Visar 519 omdömen med 4.6 i snittbetyg
First-Name L
Skrev om Aerius Ventilation AB

Trevligt bemötande från första kontakt tills arbetet var klart.Rengöring av frånluftskanalerna och takfläkts byte i isande kyla,utfört av kunnig och trevlig Ziad. Anlitar er gärna fler gånger.

Anders B
Skrev om Aerius Ventilation AB

En ok insats. Sotningen av ventilationen utfördes, vilket var nödvändigt. Personen som kom var trevlig och gjorde sitt job, men inte mer. Hade blivit lovad en erfaren person, eftersom vi funderar på att byta hela anläggningen, men nej. Personen hade jobbat 3 mån och var dessutom missnöjd och på väg därifrån till annan firma, visade det sig (jag som frågade lite). Bortsett från detta, ok.

Eva G
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bokade långt i förväg och dom kom precis den veckan vi kommit överens om. Kändes som dom verkligen kunde sin sak. Trevliga och tillmötesgående. Snabba med att åtgärda lite för högt ljud av motorn för ventilationen. Mycket nöjda . Eva

Fredrik S
Skrev om Aerius Ventilation AB

Väldigt professionellt arbete från första kontakt till slutfört uppdrag. Kan varmt rekommendera Aerius.

Ulf E
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bra hantering, fick fin genomgång av teknikern som utförde jobbet.

Ninos G
Skrev om Aerius Ventilation AB

Trevligt bemötande o fick svar på mina frågor.

Sven J
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bra bemötande och jobbat förutom att kontrollen var monterad med mycket korta skruv på en gipsvägg

Advokatfirman Oebergs Ab A
Skrev om Aerius Ventilation AB

Jag hade verkligen låga förväntningar om att få hjälp, men det blev så bra! -Om man som kund inte vet något alls om ventilation och hur en takfläkt fungerar - eller var den tagit vägen- är Aerius helt rätt val av entreprenör- kunnigt, tålmodigt och vänligt lotsas man rätt och får precis den rådgivning som behövs och därefter en snabb offert - som dessutom håller. Kundmottagningen är alltså alldeles utmärkt, liksom genomförandet och uppföljningen. Mina varmaste rekommendationer för dessa killar!

Maria D
Skrev om Aerius Ventilation AB

Snabb kontakt och mycket proffsigt jobb utfört av trevlig medarbetare! Rengjorde mina fruktansvärt smutsiga ventilationskanaler.

Bli först att gilla detta omdöme!
Camilla H
Skrev om Aerius Ventilation AB

Mycket professionella och duktiga, fick bra förklaring av Ziad, på vad de skulle göra och vad de hade gjort. Det tillkom lite material som inte var med i offerten och de stämde genast av via telefon att det var okej. Kan varmt rekommendera Aerius Ventilation

Bli först att gilla detta omdöme!
Claes E
Skrev om Aerius Ventilation AB

grymt bra service av säljaren + de två installatörerna som kom. dom får alla 5 getingar i betyg. Mycket bra.

Gunnar M
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bra bemötande. Trevliga personer som utförde arbetet. God information till mig under arbetets gång.

Eivor B
Skrev om Aerius Ventilation AB

Lätt att komma i kontakt med företaget och att förklara de speciella förhållanden som gäller vid en beställning av tjänster som ska utföras.

Joanis M
Skrev om Aerius Ventilation AB

Professionell och service inriktad personal. Rekommenderas starkt. Har använd dom i flera år.

Håkan B
Skrev om Aerius Ventilation AB

Jag fick svar på min förfrågan inom de 48 timmar som de skriver på hemsidan. Personen som ringde var kunnig och trevlig och jag fick offerten strax efter samtalet. Efter att jag accepterat offerten på en ny värmeväxlare så hade jag lite tur, installatörerna ville arbeta extra och två dagar senare, på en lördag, får jag den gamla utbytt. Installatörerna gjorde ett bra jobb och det blev en snygg installation. De var effektiva och väldigt trevliga. Jag hade ganska höga förväntningar och de levde upp till dem.

Henrik J
Skrev om Aerius Ventilation AB

Smidigt, trevligt och bra resultat. Som det ska vara!

Patrik B
Skrev om Aerius Ventilation AB

Jobbet utfördes snabbt och bra. Dock glömde den första personen jag bokade med att lägga in jobbet flera gånger så teknikern dök aldrig upp. Sen pratade jag med VDn som gav kompensation för att de missat. Överlag är jag nöjd och kan rekommendera bolaget

Anders D
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bra utfört arbete av kunnig personal till en rimlig kostnad.

Henrik P
Skrev om Aerius Ventilation AB

De kunde komma tidigare än väntat och fixade klart allt på en dryg halvdag. De åkte aldrig iväg och hämtade något utan hadr saker med sig. Ett minus var att de kunde bars byta motorn på takfläkten då resten knte passade trots att det var de själva som varit här och konstaterat att fläkten skulle bytas. Det var några år sedan som de konstaterade att bytet behövdes och skickade den första offerten (som de senare baserade den offerten vi beställde mot på). Nu blev det billigare och det skulle inte ha något funktionell betydelse,...

Jonas B
Skrev om Aerius Ventilation AB

Alla var trevliga mot mig och alla gav mig mycket bra service. Ett seriöst företag som jag starkt kan rekommendera.

Margareta Ö
Skrev om Aerius Ventilation AB

Trevligt bemötande och genomförande, men inte så starka vad gäller administration och kommunikation - både mot kund och internt mellan medarbetare. De som skulle utföra arbetet hos oss var inte helt informerade om vad som skulle göras och trodde att vi skulle ha hjälp med en köksfläkt vilket inte var fallet. Bra i övrigt!

Svar från Aerius Ventilation AB

Hej Margareta, tack för ditt omdöme men är samtidigt överraskad över din kommentar om vår administration och kommunikation mot kund/internt. Vi kom inom avtalad tid, utförde det som vi kommit överens om och höll deadline. Vi lämnade snabbt en offert samma dag till dig om att åtgärda ytterligare fel i ditt system. Montörerna kan ibland fråga vad som ska göras för att säkerställa att det stämmer överens med arbetsbeskrivningen. Vi tackar för förtroendet.

Britt-marie L
Skrev om Aerius Ventilation AB

Installation av takfläkt och rengöring av kanaler. Trevligt och duktig installatör Att det inte blir en femma beror på att installationen blev framflyttad två dagar pga dubbelbokning.

Helena N
Skrev om Aerius Ventilation AB

Arbetet utfördes proffsigt och till och med offerten var proffsigt, jag gillade han som utförde jobbet han hade gjort ett stort jobb hos mej tidigare. Tack för allt arbete på mitt hus.

Svante F
Skrev om Aerius Ventilation AB

Proffsigt och trevligt bemötande av tekniker på plats!

Roland F
Skrev om Aerius Ventilation AB

Proffsigt bemötande Väl genomfört arbete med byte av takfläkt Utmärkt kundbemötande Enda nackdel var en långväntetid (2 mån) från kontakt till åtgärd, delvis förklarat av mellanliggande helger (jul och nyår)

Rami A
Skrev om Aerius Ventilation AB

profesionella och kunniga, gick väldigt smidigt

Sami A
Skrev om Aerius Ventilation AB

Mycket bra bemötande vid bokning av ventilationsrengöring. Hade inte så mycket förväntningar då det var första gången. Super nöjd med ventilationsrengöringen som gjordes. Kunnig personal! Rekommenderas!

Mikael Q
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bra och trevligt bemötande både från elektriker och ventilationsspecialist. Båda hanterade jobbat på ett proffsigt sätt och vi kunde lätt diskutera oss fram till lösningar när vi stötte på problem/frågeställningar. Vi köpte en ny fläktmotor till taket samt en ny spisfläkt (med styrning till fläkten på taket). Det ingick dessutom rengöring av kanaler samt kontroll och inställning av luftflöde. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med arbetet och prissättningar var rimlig.

Rikard V
Skrev om Aerius Ventilation AB

Min förväntan var ett bolag som tog ett helhetsansvar för bytet av FTX-aggregat. Det tycker jag att Aerius gjorde, men det var inte smärtfritt. Ursprungligen skulle det ta 1 dag att utföra arbetet, men det slutade med 4 besök spritt över en månad på grund av material som inte anlänt och material de glömt att ta med sig vid installationen. Bemötandet var dock bra genom hela projektet mot mig som kund och de bad om ursäkt för problemen som uppstått. Jag tycker att kommunikationen inom företag brustit en del då hantverkarna som utförde arbetet inte visste vad jag och säljaren hade pratat om.

Svar från Aerius Ventilation AB

Hej Rikard, tack för er feedback de betyder mycket för vårt fortsatta arbete att bli bättre. Vi har lärt oss att vara mera noggranna att göra klart jobbet när vi är på plats, då de blir ineffektivt att göra flera återbesök. Dock fick ni ett avdrag på fakturan för denna väntan. Vi önskar er ett gott nytt år! mvh Aerius Ventilation AB

Helene J
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bra bemötande och service. Då vi hade ett akut ärende fick vi en tid även om de var fullbokade långt fram. Trevlig installatör och ett snabbt arbete. Rekommenderas.

Nicklas K
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bra och effektivt, prisvärt utifrån resultatet.

Zinaida I
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bemötandet var bra men sakkunskap var mycket låg.

Svar från Aerius Ventilation AB

Hej Zinaida! Vi installerade ett aggregat som ni själva upphandlat från en grossist. Vid installation visade det sig vara fabriksfel på aggregatet och det kan ju inte vi belastas för när ni själva köpt in aggregatet! Ni ombedes att kontakta grossisten för att upprätta ett garantiärende. När ni själva som privatperson handlar in hos grossister ligger garantin direkt mot tillverkaren och inte vi som installatörer. Vi hjälper er gärna när ni fått in reservdelen! Går bra att kontakta oss på info@aerius.se God jul & gott nytt år! Mvh Aerius V

Göran A
Skrev om Aerius Ventilation AB

Personen som kom var väldigt trevlig och noga! Vi fick vänta länge innan det fanns en tid.

Fredric K
Skrev om Aerius Ventilation AB

Mycket trevliga och nogganna. Fick bra tips och information vid rengöring.

Per P
Skrev om Aerius Ventilation AB

Mycket bra . Kom på utlovade tid och jod ett mycket bra jobb

Sarbashis D
Skrev om Aerius Ventilation AB

Really unsatisfied from the service and talking with the project leader. While taking the job the project leader said, “We will troubleshoot the problem , clean the pipes and measure the performance” . In reality, they cleaned the pipes without measuring performances. The person has no competence to troubleshoot why the system is not starting. After that the project leader was saying “Your problem is different and you need to pay MORE to troubleshoot by different expert”. My expectation was, the company has some...

Svar från Aerius Ventilation AB

Hi, your FTX machine had an electrical default problem. We tried our best to troubleshoot your machine, however when it comes to an electrical issue we always have to kindly ask you to contact an certified electrician as they have the proper tools. But, since its christmas times, we will contact you after the holidays and give it another chance to find the issue with your machine. Merry christmas and happy new year!

Christian E
Skrev om Aerius Ventilation AB

Jag ksn rekommendera Aerius. De genomförde den service som diskuterats och var punktliga. Prismedvetna och reparerade i vårat fall utan byta att byta ut hela enheten.

Miikka B
Skrev om Aerius Ventilation AB

Professionellt och varmt bemötande samt gav rekommendationer och när i tiden för åtgärder som förbättrar ventilationen.

LASSE A
Skrev om Aerius Ventilation AB

Han som var hos oss var mycket trevlig, han gjorde rent alla frånluftsventiler bra. Det negativa var att frånluftsventilerna Var öppna alldeles förmycket. Jag justerade ner dem som jag tror att det ska vara.

Svar från Aerius Ventilation AB

Hej! Enligt Boverkets byggregler (BBR) ska luftflöden i småhus och villor vara minst 0,35 liter per sekund per m2. Det här är något vi alltid måste förhålla oss till. Efter vår injustering visar ditt digitala protokoll att dina luftflöden följer de regler som gäller. God jul och gott nytt år!

Lillemor F
Skrev om Aerius Ventilation AB

Allt gick snabbt som det skulle. Synd bara att han inte hade med sig filter. Jag hade det som tur var.

Magnus A
Skrev om Aerius Ventilation AB

Snabba svar. Tydlig offert. Bra genomförd installation av Zaid, en kunnig och vänlig tekniker som svarade pedagogiskt på alla mina frågor. Önskar det fanns fler som du, Zaid!

Tore D
Skrev om Aerius Ventilation AB

Förtroendegivande kontakt och bra genomfört arbete. En mindre ventilationsanläggning som vi inte upplever något ljud eller annat obehag av.

Mattias O
Skrev om Aerius Ventilation AB

Trevligt bemötande, kom på utsatt tid och gjorde ett bra jobb med byte av takfläkt, rensning och injustering.

Botir R
Skrev om Aerius Ventilation AB

Bästa kundservice och tjänst! Andreas var väldigt behjälplig och trevlig. Milos som installerade vår ventilation var superproffsig. Rekommenderar stark Aerius ventilation!

Anna L
Skrev om Aerius Ventilation AB

Mycket professionella och tillmötesgående.

Christel H
Skrev om Aerius Ventilation AB

Vänligt och bra bemötande. Vi. beställde en CASA R 3 med spiskåpa. Ett kretskortsfel ledde till att arbetet med ventilationsmonteringen inte kunde slutföras samma dag. Väntan på det nya kretskortet och en liten skada på spiskåpans glaspanel (byttes ut till ny spiskåpa) tog 2 veckor. Det var besvärligt att inte kunna laga mat på spisen under tiden. Men nu är allt på plats och vi är nöjda. Christel Hofmann

Svar från Aerius Ventilation AB

Hej Christel, så bra att det löste sig till slut såhär inför jul och nyår. Förstår om ni va nervösa ifall det skulle lösa sig inför högtiderna. Vi ska prata ihop och oss och kanske försöka ha reservkåpor man kan temporärt använda vid såna här situationer. God jul och Gott nytt år!

Ruzan H
Skrev om Aerius Ventilation AB

Rengöring av FTX-ventilation samt justering av flöden. Smidigt, enkelt och mycket bra service! Guldstjärna till Tonny Hanna som verkligen brydde sig om att lösa vårt problem med kondens på fönster! Jättenöjd och kommer endast anställa de i framtiden! Rekommenderar starkt! Har haft andra företag som tittat på vår kondensproblematik- riktiga pajas, menade att jag skulle byta aggregatet! Areius är kunniga och löste mitt problem billigt och enkelt!

Tony H gillar detta
Tomas S
Skrev om Aerius Ventilation AB

Mycket. Nöjda med installationen och bemötandet

Carl T
Skrev om Aerius Ventilation AB

Professionella i upphandlingsfasen samt i uppföljningen några dagar efter leverans. Noggranna med så liten åverkan som möjligt i samband med rivning av gammal utrustning. Snabba och noggranna vid installationen av den nya utrustningen.

JONNIE L
Skrev om Aerius Ventilation AB

Ett seriöst företag som tar ansvar för kunden och dess åsikter. Ett problem uppstod men Aerius löste det smidigt med bra info och trevligt bemötande, kommer anlita dem igen.

Filtrera omdömen