Aerius Ventilation AB

Välkommen till ventilationsfirman Aerius på Reco, här samlar vi feedback från alla våra kunder, stora som små. Vi vill veta hur vi ständigt kan bli bättre. Aerius erbjuder kunder ett brett tjänsteområde inom ventilation och energioptimering. Alltifrån ventilationsservice i hela Storstockholm till att byta FTX aggregat i hela mellansverige. Utöver detta anpassar vi energieffektiva ventilationslösningar för villor, BRF:r och kommersiella fastigheter.

Vi har gedigen erfarenhet inom följande tjänsteområden:
-FTX-Aggregat & FTX-System
-Modernisering, underhåll & reparation för villor samt bostadsrättsföreningar
-Energioptimering & Energieffektivisering av ventilationssystem
-Ventilationsrengöring & Service
-Felsökning av ventilationssystem
-Byte av frånluftsfläktar, stora som små

Vi erbjuder kostnadsfria hembesök runtom Stockholms Län med omnejd.

Läs vad 278 kunder tycker om Aerius Ventilation AB 2

2022-09-28 Insamlad av företaget
    Bytte takfläkt på radhuset. Bra och trevligt bemötande från både säljare och hantverkarna. Priset blev dyrare än vad vi först fick reda på, men det var ändå en stor tydlighet i varför det blev dyrare och vi hade absolut valet att ”backa” från överenskommelsen. Jag rekommenderar detta företag för sin seriositet.
  • Brf K
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Jag är så nöjd med Aerius leverans i vår bostadsrättsförening. Installationen av ett nytt ventilationssystem i föreningens kontorslokaler blev enkel och okomplicerad. Installatörerna var väldigt trevliga och duktiga på att informera och stämma av inför varje steg i processen. Det kändes tryggt, effektivt och bra hela vägen. Slutresultatet blev dessutom snyggt och prydligt! /Ulrika
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Aerius ventilation gav ett professionellt bemötande från första till sista kontakt.

Vi fick ett nytt FDX-system installerat. Arbetet utfördes smidigt och montörerna var kompetenta, tillmötesgående och kundorienterade.
    Vi märker stor förbättring på luftkvalitet i hemmet vilket ökar hela familjens välmående.

Det slutliga utförandet fick beröm av den externa besiktningsman som vi anlitade. Detta är ett kvitto på ett väl utfört arbete, och vi som kund är trygga med att arbetet är lika bra utfört som det bemötandet vi fått.

Vi kan varmt rekommendera Aerius ventilation till dig som vill se över din ventilation.
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat företaget tidigare och varit nöjd varför jag kontaktade dem igen då ventilationssystemet gick sönder.

Jag blev mycket nöjd med den lösning och de produkter som Andreas föreslog.

Det gällde byte av "ventilationsapparat" uppe på taket, byte av spisfläkt samt installation av ett antal väggventiler för tilluft.

Ett speciellt tack till Ziad för hans utförda arbete! Han fick slita rejält med att få bort den gamla spisfläkten! Han var noggrann, gav tydliga instruktioner om hur allt fungerar och hade ett mycket trevligt bemötande.
    2022-08-18 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och professionellt bemötande vid först besök med en besiktning på vad som skulle behöva göras.
    - Ny sugande takfläkt.
    - Ny köksfläkt med utsug och kopplat till takfläkten.
    - Nya ventilations kanaler.
    - Nya justerbara ventiler.
    Allt blec förklarat på förhand samt under arbetets gång.
    Aerius levde upp till de förväntningar jag hade med full belåtenhet.
    2022-07-15 Spontant omdöme
    Kontaktade Aerius Ventilation om en högljudd fläktmotor. Fick rekommendationen att byta ut fläktmotorn. Efter utfört arbete lät det precis likadant. Men blev då iallafall upplyst om att det var en transformator jag behövde till fläkten och hade förmodligen inte behövt byta ut själva fläktmotorn. Hantverkaren lovade att jag skulle få återkoppling om detta, vilket aldrig skedde. Tvåan är för att säljaren för snabbt rekommenderade en felaktig åtgärd samt att arbetskostnaden var på 7800 kronor för ett arbete som visade sig ta 4 timmar.
    Hej Albert!

Ni hade en gammal fläkt.
    Vi byter ut ca 25 olika fläktar i veckan, majoriteten är gamla och är svåra att rädda.
    I detta fall var de styrningen som orsakade missljudet, och de märkte vi först efter bytet.
    Försökte dock kontakta er per telefon efter utan svar.

Ni fick en offert med allt specificerat, som ni sedan godkände.

Vi hjälper er gärna, mejla oss på info@aerius.se så kör vi en ny kontakt.

Andreas
    2022-07-15 Spontant omdöme
    Mycket nöjd! Ziad som utförde arbete var väldigt professionell och noggrann. Beställde rengöring av ventilationskanaler men då Ziad upptäckte att frånluftsfläkten på taket var felmonterad, vilket innebar en effektförlust i ventilationen, så ordnade han det också utan extra kostnad. Jag är supernöjd och kommer att anlita dem igen!
    2022-07-12 Spontant omdöme
    Anlitade Aerius för installation av mekanisk frånluft på villa med självdrag i Uppsala. Ziad som utförde arbetet var extremt noggrann och kompetent - han gjorde ett gediget arbete till vår fulla belåtenhet. Jag kan varmt rekommendera detta företag.
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Vi blev rekommenderade Aerius Ventilation av en granne. Vår aggregat strulade till en aning. Vilket bemötande av både chef och arbetare inom företaget. Fantastiskt service och ett företag som arbetar med kvalité och kvantitet. Trots att jag inte ville kontrollera hela aggregaten och samtliga luftvägarna för maskinen, valde företaget att göra det utan några extra kostnader. Jag kan starkt rekommendera detta företag.

Hälsningar Extremt nöjda kunder
  • Stenekas A
    2022-07-07 Spontant omdöme
    FTX-installation till Villa i Mälarhöjden. Sökte runt på nätet i en djungel av företag. Kom i kontakt med Aerius Ventilation och bokade tid för hembesök. Tony som kom ut var snabb, konkret och seriös. Levererade offerten enligt utlovat, vilket märkligt nog inga hantverkare gör idag?!

Sedan kom installatörerna Darko och Darko - vilka klippor. Snabba, trevliga och jobbade stenhårt för att uppnå den utlovade deadlinen. När allt var klart pågick min renovering ytterligare ett par månader och de rekommenderade att inte sätta igång aggregatet tills det var klart. Då väntade vi med injusteringen och installationen av köksfläkten samt betalningen av fakturan tills allt var avslutat och klart. Väldigt seriöst och tacksamt!

Kan rekommendera Aerius alla dagar i veckan!
    2022-07-06 Spontant omdöme
    Tog kontakt med företaget för offert för ftx i villa. En person kom några veckor senare och gav ett trevligt och proffsigt intryck. Han lovade att återkomma med offert samma vecka. Fick dock ingen återkoppling och efter ett par veckor kontaktades företaget via deras formulär på hemsidan. Fick inget svar på ca två veckor och ringde sedan företaget och fick veta att personen som skulle svara var sjuk men skulle återkomma nästkommande vecka och ge svar då. Har nu gått 2,5 månad sedan besöket men fortfarande inte fått någon återkoppling eller offert.
    Hej Therese!

Tråkigt att offerten aldrig kom fram, har varit tuffa tider med sjukdomar och detta har fallit mellan stolarna helt enkelt.
    Vi bokar gärna en ny tid och tar ett möte.
    Ni är välkomna att höra av er till oss på info@aerius.se så ringer jag upp er direkt.
    Andreas
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Vi har fick ett bra bemötande och företaget har verkligen gett en bra service. Professionella killar som jobbade. Rekommenderar detta företag.
    2022-06-25 Insamlad av företaget
    Tack för ett fint utfört arbete. Snabba, effektiva och till ett konkurrenskraftigt pris. Hela jobbet håller mycket god kvalitet. Kan absolut rekommendera företaget.
    2022-06-24 Insamlad av företaget
    Trevliga och måna om att resultatet blev bra vid bytet av en frånluftsfläkt.
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande vid offertförfrågan
    Visade förståelse för mitt behov av ny ventilationssystem.
    Snabb installation av kunnig montör.
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Företaget bemötte oss från första kontak på ett proffsigt och trevligt sätt.
    Dom förväntningarna vi hade på företaget infriades.
    Vår uppfattning är att vi efter färdigställt arbete av installation av Casa smart R3 kan rekommendera Aerius till andra framtida kunder.
    Hasse Olsson
    2022-06-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande både ifrån kontoret och serviceteknikern på plats. Hade en del förväntningar på både produkt (takfläkt och köksfläkt) och montering och det infriades med råge. Det är väldigt skönt när saker och ting blir som bestämt och om någon parameter ändras så blir man genast informerad. Förtroendegivande och serviceminded. Rekommenderas!!!
    2022-06-17 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemött av företaget,
    Mycket bra service ,
    Jag köpt aggregat
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Bemötandet var mer än val bra. God kommunikation och jag kunde föra fram synpunkter som var av betydelse för genomförandet. Hade förväntningar om ett proffsigt bemötande och utförande av hantverksskickliga personer. Allt motsvarande min förväntan. Köpte rengöring av imkanaler och montering av ny takfläkt. Som plus fick jag bra material som manual och mätvärden för en betydligt bättre ventilation i huset. Även en liten kontroll av taket under fläkten via kattvinden.
    2022-06-04 Insamlad av företaget
    Begärde offert vi hemsidan, och blev snabbt kontaktad av. Andreas. Vi pratade igenom vad vi behövde. Dagen efter kom offerten som hade ett utmärkt utförande. Vi bestämde oss rätt snabbt och fick ett datum för installationen.
    Den tekniker som gjorde jobbet tyckte vi verkade kompetent. Han var dessutom trevlig.
    Vi kan verkligen rekommendera Aerius.
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Bra, trevliga, proffsiga, löser det man ber om !
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Bästa ventilations-företaget i Stockholm!
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Aerius har hjälpt oss med att byta ut vårt ventilationsaggregat.
    Det gick lättsamt att få aggregatet hemlevererat och de kunde tidigarelägga installationen så att det passade in med våra övriga ombyggnationer.
    Personen som genomförde installationen var väldigt väl tillmötesgående. Han gick igenom funktionerna noggrant och var mån om att vi fick den information som vi behövde.
    Aerius har varit noggranna med att återkoppla efteråt och följa upp att vi fortsatt är nöjda med vår produkt och servicen vi har erhållit.
    Jag kan varmt rekommendera Aerius.
    2022-05-30 Insamlad av företaget
    Trevliga och gjorde mycket bra jobb. Vi är mycket nöjda! Hjälpte även till med en extra grej utan att ta betalt.
    Rekommenderar detta företag.
    //Andreas
    2022-05-27 Spontant omdöme
    Kan VARMT rekommendera Ziad som arbetar för Aerius AB. Vi är så glada att Ziad var den som hjälpte oss med ventilationen. Han har ett otroligt bra bemötande och så himla hjälpsam samt otroligt kompetent inom sitt område! Aldrig i mitt liv varit så nöjd med en människas service! Helt otroligt hur professionell han är i sitt arbete. Kan VARMT rekomendera detta bolag och speciellt Ziad! Tack för all hjälp Ziad och extra tack till ditt bemötande som har varit extremt trevligt och professionell.
    2022-05-27 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd kund!!!

Har haft med mycket ventilationsfirmor att göra men Aerius var något helt annat!

Ziad var grym och utförde ett otroligt bra jobb! Fantastiskt helt enkelt.

Rekommenderar starkt!
    2022-05-08 Insamlad av företaget
    Kan verkligen rekommendera Aerius ventilation.
  • Karin A
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Toppen bra service och bemötande.
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Allt funkade bra, snabb offert. Installerad enligt överenskommelse... Inga problem..
    2022-04-19 Insamlad av företaget
    Riktigt bra bemötande och hjälpte mig att så snabb som möjligt få min ventelation på plats. Höll utlovad leveranstid vilket var mycket bra efter omständigheterna. Mitt FTX system flyttades från kök till vinden.
    Lasse
    2022-04-15 Insamlad av företaget
    Genomförande av fläktbyte (för ventilation av kök och badrum) i vår bostadsrättsförening under våren 2022:

Fläktbytesprocessen - från anbudsinfordran till injustering av luftflödet - genomfördes till vår fulla belåtenhet. Klara och tydliga besked hela vägen. Ordning och reda i offertarbetet och under hela genomförandet. Allt som utlovats i offerten levererades utan anmärkning.

Förutom en utomordentlig professionalitet i utförandet upplevde vi en genomgående positiv attityd från alla företagets medarbetare som vi var i kontakt med.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med Aerius Ventilation AB:s insats och skulle inte tveka att engagera företaget igen i liknande uppdrag.

Med vänlig hälsning,
    Tönu Kais
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    100% bra rakt av.
    Allt klockrent från bokning till utförande.
    Utförandet gjordes noggrant och tydligt förklarat exakt vad som gjorts.
    2022-04-11 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande av både den jag först ringde och frågade om det ventilations problem jag hade och sedan teknikern som bytte den 50-år gamla fläktmotorn. Nu är allt inprovat och testat...Vilken skillnad i luftkvalitet, värt varenda krona!
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Bra och seriöst bemötande. Suverän tekniker som rensade ventilationen och monterade ny fläkt och motor.
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Trevligt proffesionellt bemötande och utfört arbete
    2022-04-02 Insamlad av företaget
    Mycket proffesionellt! Fixade min köksfläkt och gjord noggrann efterkontroll. Mycket bra service och bemötande.
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Riktigt bra service! Fick hjälp från början till slut. Ziad som var ute hos mig var lyhörd och duktig på sitt jobb. Vi kan verkligen känna skillnad i luften i vårt hem efter servicen och reparationen som Aerius gjorde hos oss. Kommer absolut rekommendera dom vidare.
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Bra kundkontakt, snabb respons, tydlig offert. Arbetet som utfördes var väldigt professionellt. Rekommenderas varmt.
    2022-03-31 Insamlad av företaget
    Bra upplevelse på alla plan.
    Inga problem.
    Snabb och proffsig installation.
    Tack
    2022-03-25 Insamlad av företaget
    Bytte takfläkt och rengjorde ventilationssystemet i 40 år gammalt hus i Täby. Seriöst företag med bra offert och bemötande. Själva jobbet gjordes jättebra med montör som verkligen såg till att allt fungerade som det skulle.

Leif N
    2022-03-24 Spontant omdöme
    Trevlig och bra bemötande. Vi fick Ziad tekniker som visade sig väldigt kunnig och förklarade i detaljer hur det funkade och vad han skulle göra.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Behövde byta takfläkten på huset.
    Bra upplevelse genom hela processen med inbokning av jobbet till proffsigt utförande.
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Mycket nöjda med utfört jobb. Trevlig och noggrann tekniker. Rent och snyggt efter arbete. Rekommenderas varmt!
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Utmärkt!
    Aerius var snabba på att svara på min förfrågan, båda online och via telefon. Installationsteamet dök upp, när de skulle och var otroligt service minded.

Försökte få svar från flera av deras konkurrenter innan jag ringde Aerius men de återkom inte ens. Kan verkligen rekommendera Aerius, ett företag som förstår att det är kunderna som betalar deras löner.
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Aerius var väldigt professionella. De hörde av sig direkt. Förklarade tydligt vilka åtgärder de föreslog och vad det kostade. När vi väl fick ventilationsrengöringen gjord var de punktliga och noggranna.

Rekommenderar verkligen.
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera detta företaget. Väldigt lösningsorienterat och återkopplande. Snabbt smidigt och proffsigt. Från första kontakt till sista arbetsåtgärden.

Har sedan tidigare inte bra förväntningar av ventilationsföretag. Men Aerius Ventilation levde upp till alla förväntningar och lite till.

Dom installerade en kanalfläkt 200 ce med ljuddämpare 90'200 på kallvinden.
  • Pontus O
    2022-03-19 Insamlad av företaget
    Vi är supernöjda!

Vi har installlerat ftx i ett suterränghus med två våningar på ca 180 kvm.

Vi tog in ett par offerter och Aerius verkade bra och var billigast. Mateo och de övriga killarna som under ca en vecka utförde installationen var superproffsiga och trevliga och gjort en jättebra jobb. Jag tycker de anpassade sig jättebra efter vårt gamla hus som inte var helt lätt att dra rör i. Vi fick testa oss fram och provborra många gånger innan vi kunde hitta en rördragning från vinden ner till undervåningen/källaren som funkade. Men de var väldigt lösningsfokuserade och gav inte upp utan behöll en lugn och ett trevligt bemötande (trots att det måste inneburit viss frustration med vårt hus). När jag först några veckor efter slutfört jobb upptäckte och påtalade att ett förrådsrum i källaren inte hade fått något rör dragit till sig så var de inte några problem att få detta åtgärdat. Ny håltagare bokades (eftersom det behövde borras upp ett till hål genom betongvägg) och nya rör drogs snabbt.
    2022-03-18 Spontant omdöme
    Jag ämnar lämmna ett spontant omdöme till skillnad från de euphorisa av företaget insamlade omdömena.
    Lämnar offert 2021-11-08
    Som jag accepterar.

Besök för att kolla mått 2021-12-03
    Arbetet skall göras dagen efter.
    Montören ger intryck att han vet inte vad (var) som skall göras.
    När han slutligen förstår att fläkten finns på taket reser vi en stege och han klättrar upp.
    ”Kan sedan ej klättra ned från taket”.
    Montören hade ”glömt” sina arbetshandskar kvar i sin bil denna dag var det lite snö på vårt tak och minusgrader.
    Efter att ha suttit på vårt tak och värmt sina händer kan han tack och lov klättra ned och värma sig i vårt hus.

Lovar att arbetet skall göras 2022-03-05
    Då man tror att det skall vara varmare och snöfritt.
    Ringer 1 alt. 2 dagar innan och meddelar att de ej vågar göra arbetet p.g.a. säkerhetsrisk.
    Kräver i detta läge omfattande säkerhets utrustning på vårt tak.
    Vi bor i radhus med 2 våningar upp till ett relativt platt plåttak taklutning ca 12-15 grader, Samfälligheten (28 radhus) har stege som används för access till taken, används av entreprenörer och boende utan problem.

Kan ev. använda kran, jag ber dem alt. kranbolaget att komma att titta på storlek på infart och underlag, ger ändå preliminära uppgifter.
    Lovar ringa dagen efter och lämna besked.
    Har ej hört från dem sedan dess.
    D.v.s. vår takfläkt har varit ur bruk 4 månader p.g.a. företaget.
    Kallas att obstruera i ishockey.
    Märk även skillnaden mellan ”Reco” insamlat av företaget resp. spontant omdöme.
    Måste börja om från ”ruta 1”
    Hej Anders, synd att du inte fick den hjälpen du behövde. Vi vill självklart jobba och utföra arbeten, våra montörer tar risker dagligen för att kunna utföra sina arbeten ute på fält. Vi tackar inte nej till jobb men just i ditt fall fick det bli så. Våra montörers säkerhet går före allt annat.

Vi diskuterade fram och tillbaka om just ditt tak för att hitta lösningar.

Vi skulle testa igen när snön hade lagt sig och då var den det. Montören åkte tillbaks en annan gång och konstaterade att en liftkran är ett måste.

Anledningen är följande, och vi ska beskriva det här så detaljerat som möjligt för att du ska förstå:
    -Stegen gick inte att fästa nånstans, ett fäste man kan hänga stegen på är ett måste, ett sådant fäste ser ut som två krokar som är ingjutna i takkonstruktionen där man alltså kan fästa stegen, men du har ingen sådan
    -Väl uppe på stegen innan man kliver upp på taket finns det inget att greppa tag i (med händerna) för att ta klivet från stegen till taket, det är framför allt detta moment som gör det riskfullt när man har en lös stege som inte går att hänga mot ett fäste
    -Kanten på taket där man ställer stegen mot är i metall, minsta lilla rörelse på stegen så hade den glidit sidleds
    -Taksäkerhet måste finnas och det är husägarens ansvar att den ska finnas, i ditt fall var den helt obefintlig, det finns ingen taksäkerhet överhuvudtaget. Om det är så att andra har tagit sig upp på ditt tak så är det för att dom helt enkelt tagit en egen risk och då får det stå för dom.

Vår montör gjorde helt rätt som inte tog den risken där och då. Det är självklart olyckligt att du fick vänta lite på återkoppling och att ditt ärende drog ut på tiden. Vi har tidvis väldigt mycket att göra och vi måste ibland välja att prioritera våra befintliga kunder under pågående projekt. Vi vill gärna komma fram till en lösning med dig, ta kontakt med Andreas och prata med honom. Vi ger oss inte i första taget!
    2022-03-17 Insamlad av företaget
    Anlitade Aerius för byte av takfläkt, rengöring av ventilationskanaler samt injustering av ventilation efter bytet.
    Tycker alla jag har haft kontakt med har varit väldigt serviceinriktade. Montören som utförde arbetet var otroligt mån om att allt skulle vara 100% och extremt hjälpsam, långt utöver vad man kan förvänta sig.
    2022-03-17 Insamlad av företaget
    Helt fantastiskt från första kontakt med Andreas i val av lösning som sedan följdes upp med leverans på utsatt tid och en installation - wow! Då fick vi uppleva kundbemötande i världsklass! Martynas vilken stjärna!

Stort tack för hela upplevelsen! Mycket ovanligt idag!
    Haha tack Gregor, det må vara ovanligt för dig att få uppleva sån service av ett hantverksföretag men för oss är det en självklarhet att kunden får en bra bild av hur vi är, både vid telefonkontakt men även ute när vi arbetar.

Tackar ödmjukast för ditt omdöme, ha en fantastisk dag! =)

/Andreas