Aerius Ventilation AB

Kungsholmsgatan 9, 112 27 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Aerius Ventilation på Reco, här samlar vi feedback från alla våra kunder, stora som små. Vi vill veta hur vi ständigt kan bli bättre. Vi erbjuder våra kunder ett brett tjänsteområde inom ventilation. Alltifrån ventilationsservice i hela Stockholm till att hjälpa kunder att byta FTX aggregat i hela mellansverige. Utöver detta anpassar vi lösningar för kunder som vill hitta den bästa ventilationslösningen för sitt hus.

Service, kvalité och punktlighet genomsyrar hela verksamheten. Oavsett om man talar med en projektledare, säljare eller tekniker så är det djupt inrotat hos oss eftersom vi vet hur vi själva hade velat bli bemötta av andra hantverkare ifall vi var i samma situation som kunden. Ett Friskt liv börjar med ett bra inomhusklimat, men även ett trevligt och genuint bemötande av hantverkare som faktiskt bryr sig.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 45 kunder tycker om Aerius Ventilation AB

• PETER B

2020-09-28

PETER B skrev om Aerius Ventilation AB
    Installation av mekanisk frånluft inkl rengöring av kanaler.
    Fantastisk proffsig hantering från offert till utförande av arbete. Snabb o tydlig dialog från början till slut. Ett extra plus att de följer upp avslutat arbete och kollar att man är nöjd. Kommer absolut anlita de igen Läs mer
  • 2020-09-25

Peter P skrev om Aerius Ventilation AB
    Rengöring av ventilation.
    Snabba och lämnade rent och snyggt efter sig.
    Hade centraldammsugare samtidigt som de gjorde rent. Rengöring av från luftvärmepump ingick också. Läs mer
  • 2020-09-25

Emil J skrev om Aerius Ventilation AB
    Snabba, effektiva, trevliga och fast pris. Vi är supernöjda med vårt nya FTX aggregat! Läs mer
  • 2020-09-17

Serdar K skrev om Aerius Ventilation AB
    Det är andra gången jag använder mig av
    Aerius Ventilation, första gången för att rensa kanalen och nu byta fläkt uppe på vinden samt kanalrensning. Är supernöjd som vanligt Läs mer
  • 2020-09-15

Christopher F skrev om Aerius Ventilation AB
    Väldigt duktig oxh professionella. Vi fick snabbt hjälper och kände oss i trygga händer från början till slut. Läs mer
  • Bashar M

2020-09-10

Bashar M skrev om Aerius Ventilation AB
    Aerius Ventilation gjorde ett fantastiskt jobb med att installera ett helt nytt FTX-system i vårt hus. Personalen är extremt kompetenta och ville vårat bästa i alla situationer där vi kände oss osäkra. Arbetet påbörjades och slutfördes helt enligt planen utan några förseningar. Deras bemötande var alltid lika trevlig och vi är supernöjda med hela projektet. Vi kan starkt rekommendera Aerius Ventilation till alla som önskar nyinstallation, service- eller reparation av befintligt ventilationssystem. Läs mer
  • 2020-09-09

OSCAR S skrev om Aerius Ventilation AB
    Bytte ut gammalt FTX till nytt. Supernöjda med arbetet och resultatet. Effektiva, professionella och trevliga. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-02

Stefan S skrev om Aerius Ventilation AB
    Flexibla och problemlösningsorienterade! Löste våra behov av friskluftsventiler och pax-fläktar på ett smidigt sätt helt i linje med den tighta tidsplan vi hade. Lyhörda och kunniga! Läs mer
  • 2020-08-27

Aicha K skrev om Aerius Ventilation AB
    Köpte Mini ftx system och hade jättebra kontakt med företaget och bra återkoppling från de. Jobbet gick snabbt med bra kvalité och med mycket kunskap. Seriösa och rekommenderar de varmt. Läs mer
  • 2020-08-26

Janerik L skrev om Aerius Ventilation AB
    Badrumsfläkt. Snabbt besked om när hantverkaren skulle komma. Han kom t o m en stund för tidigt jämfört med avtalad tid. Sen mycket elegant lösning av dragningen av ledningen och fläkten på plats efter ca 2 tim. Kanonjobb! Läs mer
  • 2020-08-25

Natalie A skrev om Aerius Ventilation AB
    Trevligt och professionellt bemötande. Snabbt och bra utfört arbete som löste alla mina problem med badrumsventilationen.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-08-25

ESTER W skrev om Aerius Ventilation AB
    Tillmötesgående och flexibla. De lyckades komma just de dagar vi önskade. De jobbade på och allt flöt. Trevliga killar som var hemma hos oss. De lyssnade på oss och hittade lösningar som passade våra behov. Ett stort plus är att de är lätta att få tag på och återkommer precis som de säger. Läs mer
  • 2020-08-24

Håkan M skrev om Aerius Ventilation AB
    Ventilationsrengöring
    Väl bemött
    Väl utfört uppdrag
    Kan väl rekommendera företaget Läs mer
  • 2020-08-23

Rebecka H skrev om Aerius Ventilation AB
    Utbildade, proffsiga och trevliga är de som arbetar för Aerius. De anstränger sig genuint för att göra ett bra jobb- till ett bra pris. Vi blev mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2020-08-22

Elin H skrev om Aerius Ventilation AB
    Utförd ventilationskontroll och rengöring på ett smidigt, prisvärt och professionell sätt. Både säljare och tekniker var utomordentligt trevliga och lätta att ha att göra med. Inget strul, stök eller smuts och vi upplevde direkt en bättre ventilation i huset. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-08-21

Knut H skrev om Aerius Ventilation AB
    Proffsigt och effektivt, bra bemötande och kunnig personal. Läs mer

Pierre S skrev om Aerius Ventilation AB
    Installerade ett FTX-system. Snabb och snygg installation Läs mer

Mikael G skrev om Aerius Ventilation AB
    Byte av ftx-aggregat. Bra bemötande, trevlig personal. Bra utfört arbete, allt enligt överenskommelse. Läs mer

Anna P skrev om Aerius Ventilation AB
    Genomgång och rengöring av ventilation. Bra kommunikation innan de kom hem.
    Killen som var här gjorde sitt jobb exemplariskt. Läs mer
  • 2020-08-19

Johan J skrev om Aerius Ventilation AB
    Aerius är trevliga och enkla att jobba med, de ser till att jobbet blir rätt gjort och att kunden är nöjd. Läs mer
  • Maroun Raja S

2020-08-19

Maroun Raja S skrev om Aerius Ventilation AB
    Jag hade nibe fighter där ventilationssytem satt ihop värmepumpen. Vi bytte till bergvärme och det blev akutellt med att ha en separat ventilationssytem för in och ut luft. Aerius offert var bra och de gjorde mycket bra jobb. Det som var extra bra med dem är att de samarbetade otroligt bra med firman som installerade bergvärmen. Platsen i tvättsugan är liten och vi behövde få plats för den nya bergvärme pumpen och luft aggregatet. De kom flera gånger, de träffade bergvärme företaget. Först sade vi att det luft aggregatet ska sitta på sidan, men sen när det var dags att installera bergvärmepumen så insåg vi att vi behöver ha den på en annan plats. De lyssnade på oss, gjorde som vi ville utan att ändra på kostnaden. Vdn Tony är mycket trevlig och är villig att lyssna. Jag råkade sätta ventilationssystemet i borta läge och verkar ha glömt. Efter ett tag upplevde vi att det är dåligt luft hemma. Vi kontaktade dem och en anställd kom och förstod direkt vad det var. Han satt tillbaka inställningen att vi är hemma och det blev bra direkt. Han stod och pratade trevligt och vi behövde inte betala nånting för hans besök trots att det var miss från min sida. Otroligt bra. Läs mer
  • Ulla Ann-Charlotte B

2020-08-19

Ulla Ann-Charlotte B skrev om Aerius Ventilation AB
    Punktlig hantverkare (trots sin långa resväg) gjorde ett bra jobb med vår ventilation ,som stått ett år. Läs mer

Kent E skrev om Aerius Ventilation AB
    Gjort ett bra jobb men det var sämre med att städa efter sig.. Det var tydligen kundens uppgift.. ☹️ Läs mer
    2020-08-18 Aerius Ventilation AB svarar Kent E
    Vi ska alltid städa, det här tar vi upp med våra tekniker och påminner dom om från tid till tid. Beklagar att det inte blev så i ditt fall. Mejla gärna till info@aerius.se så skickar vi ut några trisslotter till dig som kompensation :) /Andreas Svenlin, Aerius Ventilation

Ulf T skrev om Aerius Ventilation AB
    Perfekt jobb och service. Inga väntetider................,.... Läs mer

Niklas B skrev om Aerius Ventilation AB
    dyrt och slarvigt - trevligt bemötande dock Läs mer
    2020-08-18 Aerius Ventilation AB svarar Niklas B
    Tråkigt att du upplevde det så, mejla gärna till info@aerius.se eller direkt till mig på andreas.svenlin@aerius.se och tala gärna om varför det blev slarvigt. /Andreas

Nina Å skrev om Aerius Ventilation AB
    Trevligt bemötande, gjorde ett ordentligt jobb. Läs mer

Paul G skrev om Aerius Ventilation AB
    Tekniker kom i tid. Han gick igenom grundligt vad som utförs och visar före/efter rengöringen. Det blev ett väldigt fint resultat. Läs mer
    2020-08-18 Aerius Ventilation AB svarar Paul G
    Tack Paul för det fina omdömet, alltid lika kul att få se slutresultatet med en nöjd kund, det här gjorde min dag =) /Andreas, Aerius

Safeen S skrev om Aerius Ventilation AB
    Inte värd pengarna mycket lite jobb för mycket pengar.
    mer än 3000 kr timme. Läs mer
    2020-08-18 Aerius Ventilation AB svarar Safeen S
    Hej Safeen, 3000 kr i timmen stämmer inte alls. Mejla gärna till info@aerius.se och tala gärna om varför du säger att det är 3000 kr/timmen för såna priser har varken vi eller någon annan i den här branschen. Vi lämnar ett fastpris på de flesta jobb och vi har aldrig hamnat på en så hög timdebitering eller ens varit i närheten, ser fram emot ditt resonemang /Andreas

Roger H skrev om Aerius Ventilation AB
    efter en bra kontakt på tel...
    förtroendeingivande samtal...
    seriös kunnig montör som förklarade de problem som fanns...och åtgärdade på ett mycket bra sätt...
    är en mycket nöjd kund fam Hessling Läs mer
    2020-08-18 Aerius Ventilation AB svarar Roger H
    Stort tack för det fina omdömet Roger, det glädjer oss att du fick den upplevelsen och vi hoppas kunna leverera till alla kunder som vi gjort för er. Ta hand om er och önskar er en fin sensommar! /Andreas
  • JOHAN B

JOHAN B skrev om Aerius Ventilation AB
    Behövde hjälp med byte av frånluftfläkt.
    Första besöket rengjorde dom fläktkanaler för en dyr peng istället för att titta på det faktiska felet.
    När sedan fläkten skulle bytas då utfördes inte jobbet på ett snyggt sätt, det som beskrevs som ett väldigt avancerat arbete var i själva verket ett hafsigt jobb som jag hade gjort bättre själv.
    Som pricken på i så svällde fogskum igen hela fläktmotorn som höll på att överhettas å möjligen kunnat leda till brand.
    Och just det, sen blev det strul med rotavdraget...!
    Jag väljer en annan firma nästa gång. Läs mer
    2020-09-19 Aerius Ventilation AB svarar JOHAN B
    Hej Johan, tråkigt att du känner så!

Vi rykte ut samma dag och åtgärdade problemet med fogskummen. Motorerna har överhettningsskydd vilket jag förklarade för dig så brandrisken är obefintlig, dessutom som jag nämnde så åkte vi ut samma dag och åtgärdade problemet... vi gör misstag, vi har också en regel att vi rycker ut inom 24 timmar för att åtgärda eventuella misstag eller fel som uppstått till följd av vårat arbete. Det ligger nämligen i vårat intresse att åtgärda misstagen direkt så att vi också inte står still i faktureringen. Angående att du kunde göra jobbet själv tvivlar jag på då monteringen av motorn är avancerad, det är inget man bara klickar på och startar igång. Ett proffs kan få det att se enkelt ut, vår chefstekniker har monterat hundratals takfläktar. Den ska isoleras, den ska fästas ordentligt och man ska koppla in el. När det arbetet är klart gör vi också alltid en injustering av luftflödena inifrån huset och lämnar ett skriftligt protokoll med de nya luftflödena i varje rum, är man inte fackman så kan man inte göra det här. Luftflödena ska justeras utifrån flera parametrar bl a husets storlek, antal personer i huset, husets täthet och en rad andra olika faktorer. Omöjligt som lekman att göra detta om man nu inte har jobbat med ventilation och har erfarenheten att kunna anpassa luftflödena enligt ovan kriterier.

Vidare rengjorde vi kanalerna och gjorde en service för att vi ska kunna avgöra om din fläktmotor klarar av att leverera rätt luftflöden med rena kanaler. Vi gör det för att se ifall vi kan undvika att byta ut motorn så du som kund slipper betala mer än det som behövs om det nu visar sig efter en service att motorn funkar bra och att du har bra luftflöden. Att göra en bedömning innan en rengöring gjorts är bara oseriöst och många firmor brukar döma ut innan de ens gett det hela ett försök för att de vill sälja på en ny motor. Vi har i flera fall lyckats spara kunder flera tusenlappar, i många fall går det ej och då måste man helt enkelt byta motorn. Rena kanaler är oavsett ett måste, ska man byta ut motorn så ska kanalerna vara rensade innan. Annars hamnar den gamla smutsen i den nya motorn och då får man värre problem än det fogskummet som du beskriver "i hela motorn" när verkligheten dock var helt annan, det var ganska lite fogskum som hade fastnat i motorn.

Att det blev "strul" med rotavdraget beror på två saker:
    1. Skatteverket har nekat rotavdraget då kunden har uppfyllt sin rotkvot för året
    2. Du har angett fel rotuppgifter till oss

Vi hämtar alla rotuppgifter från folkbokföringen och stämmer av med kunderna så att det är rätt.

Vi är medvetna om att vi kan göra misstag men du nämner ingenting om att vi löste problemet extremt fort, förmodligen snabbare än vad någon annan ventilationsfirma hade gjort... med det sagt är ingen perfekt och vi hoppas att du ger oss en andra chans i framtiden. Önskar dig en fin sensommar! /Andreas

Jonny H skrev om Aerius Ventilation AB
    Super nöjd. Bra service nogran i utfört arbete. Rekommenderas Läs mer
  • Lena L

Lena L skrev om Aerius Ventilation AB
    Killen som var här hade svårt med språket , var okunnig med hur många motorer det ska finnas i min ventilation. Ställde in den fel, så fick ta in en annan person för ställa tillrätta . Trevlig personal på kontoret. Falsk marknadsföring att det var många man skulle till i området. Och gjorde inte rent alla kanaler. Grymt besviken . Läs mer
    2020-08-18 Aerius Ventilation AB svarar Lena L
    Hej Lena

När vi anställer folk går vi på magkänsla och alltid kan man inte veta allt, därav viktigt med kommunikationen mellan säljare och tekniker som sker dagligen.

Viktigaste för oss är att få klart våra arbeten så ventilationen fungerar, vi skickade chefsteknikern som löste problemet smidigt och snabbt. Vi har en regel att vi skickar ut nån inom 24 timmar för att få arbetet klart direkt.

Vi jobbar i hela Stockholm med omnejd med flera orter runt om, de gör att vi arbetar i olika områden ibland längre tider och kan erbjuda en tid då de blir mindre åka för teknikerna.

Du får gärna mejla oss på: info@aerius.se om de skulle vara något mer.

Ha en underbar dag
  • Honar C

Honar C skrev om Aerius Ventilation AB
    Vi installerade dragventilation till köket och huset.
    Mycket duktiga installatörer som kan sitt jobb. Resultatet blev mycket bra. Läs mer
  • 2020-08-16

Pamela T skrev om Aerius Ventilation AB
    Aerius anlitades för installation av Takenhet Systemair TFSK 125 M + 4 friskluftsventiler takenhet, friskluftsventiler, rensning, 5 stegstrafo. Följande ingick i offerten:
    -Förberedelse för takenhet med plåtombyggnation, ny ram, tätning
    -Dragning av el upp till takenhet
    -Montering av systemair TFSK 125 M
    -Inkoppling av styrning med systemairs 5 stegstransformator placering tvättstuga
    -Rensning av samtliga frånluftsrör
    -Ubyte av befintliga don till justerbara don i samtliga våtutrymmen
    -Överluftson mellan toalett och hall för transportering av luft
    -Montering av pax calima i tvättstuga
    -Injustering av luftflöden, skriftligt protokoll till husägare, städning
    Arbetsmoment / varor
    Installatören var kompetent, arbetade på ett fokuserat sätt och gav mig feedback och information under installationsdagen. Efter installationen var klar märkte jag en förbättring i luftkvalitet i huset. Jag kan varmt rekommendera Aerius för ett uppdrag som liknar det som jag beställde. Läs mer
  • 2020-08-15

Kjell H skrev om Aerius Ventilation AB
    Smidigt snabbt proffsigt vänligt Läs mer
  • 2020-08-15

Elin S skrev om Aerius Ventilation AB
    Helt ok men tycker ventilationen funkar sådär Läs mer
    2020-08-17 Aerius Ventilation AB svarar Elin S
    Hej Elin!

Du får gärna ringa oss på 08-400 255 53 och berätta varför ventilationen funkar sådär.
    Vi vill att ventilationen ska fungera utmäkt!
    Ha en fin dag!

Thomas B skrev om Aerius Ventilation AB
    Varmluftsfläkten. Sålde rätt fläck. Leverade och noterade enligt överenskommelse. Läs mer

Peter N skrev om Aerius Ventilation AB
    Byte av och montering av värmeväxlare i villa

Bra bemötande, leverans enligt beställning.
    Kommunikationen mellan ordermottagare och montör behöver förbättras.
    Det blev en lång dag för montören då ordermottagaren ej delgivit montören om alla beställda delpunkter Läs mer
    2020-08-17 Aerius Ventilation AB svarar Peter N
    Hej Peter
    Punktlighet och kundnöjdhet ligger i focus på företaget glad att ni blev nöjda.
    Vi har ibland många bollar i luften och de händer att kommunikationen mellan ordermottagare och montör kan bli lite rörigt, vi jobbar ständigt att förbättra sättet vi jobbar på och hur vi skulle kunna bli bättre, Tack för ert svar
    Ni får gärna ringa oss på:08-400 255 53 vid frågor

Ha en fin dag

Jenny H skrev om Aerius Ventilation AB
    De är mycket trevliga och kompetenta. Tänker på kundens bästa! Läs mer

Alicja M skrev om Aerius Ventilation AB
    Super nöjd med Aerius Ventilation AB! Jätte trevligt bemötande, snabb återkoppling, väl genomfört arbete, proffsigt! Rekommenderas! Läs mer

David B skrev om Aerius Ventilation AB
    Oproffesionellt bemötande, lämnade ingen offert trotts att vi ringde och påminde. Vi villa dessutom ha hembesök av en någon med lång erfarenhet men båda gångerna kom en yngre kille som påstod att han var vd för bolaget. Han tittade inte ens på ventilationssystemet men hade alla svaren ändå. Skulle aldrig rekommendera detta bolag. Läs mer
    2020-08-13 Aerius Ventilation AB svarar David B
    Hej David! Tråkigt och höra att du inte fick någon offert! Vi vill ju såklart ha mer jobb och än roligare är det för oss att kunna se slutresultat med en nöjd kund, det är det vi jobbar för, dag in, dag ut. Mejla gärna till info@aerius.se eller andreas.svenlin@aerius.se och tala gärna om vem du hade kontakt med hos oss så vi kan kolla varför det föll mellan stolarna. Vi var tidigare i år underbemannade pga sjukdomar i företaget, vi drabbades av två tekniker med corona. Detta ökade arbetsbelastningen för oss andra avsevärt. Dock ska vi alltid svara och vi ber verkligen om ursäkt för detta. Du får gärna återkomma med mejl eller att du ringer så får vi höra lite mer om hur samtalet gick och varför han hade som du beskriver det "alla svaren". Ser fram emot din återkoppling! /Andreas, Aerius Ventilation AB

Erik E skrev om Aerius Ventilation AB
    Rensade kanalerna utan problem.
    Gick igenom huset för en FTX installation, säljaren lovade att höra av sig inom 3 dagar för en offert. Det gick 3 dagar, ingen offert. Jag mailade flertalet gånger, inget svar. Veckorna gick.
    Inte ens ett svar.

Gav upp och valde annan firma. Så fruktansvärt oproffsigt företag. Läs mer
    2020-08-17 Aerius Ventilation AB svarar Erik E
    Tråkigt och höra att du fått uppleva det här! Måste säga på en gång att vi älskar att få jobb, speciellt när det kommer till FTX installationer! Att vi har missat ge offert på ett sådant jobb blir vi extremt besvikna på! Vi tar med oss av detta och ser till att det här inte händer igen. Ibland leder den mänskliga faktorn till misstag men här känner jag med dig. Ifall du har lust att mejla till oss och berätta vem du hade kontakt med så kan vi ta det med berörd person, sånt här ska ju bara inte hända! Blir chockad, vi är snabba och ger oftast ut offerter med en gång, vi har nämligen börjat arbeta med ett nytt offert system sedan en tid tillbaka och det går undan för oss när det kommer till offerter med tydliga specifikationer och arbetsbeskrivningar. Hoppas det blev bra för er i slutändan iaf! Mejla gärna direkt till mig på tony.hanna@aerius.se eller info@aerius.se och skriv gärna vem du hade kontakt med, vilket nummer du ringde, alternativt vilken mejl du skickade till när du bad om offerten. /Tony, Aerius Ventilation AB

Peter B skrev om Aerius Ventilation AB
    Förbättrade ventilationen med nästan 50% genom rengöring av 40 år gammalt hus. Gjorde mätningar innan o efter, fick bra dokumentation, snabba och proffsiga! Läs mer

Katrin S skrev om Aerius Ventilation AB
    Toppenservice. Fick hjälp att reparera och rengöra 2 gamla ventilationssystem som lagt av i våra två hus. Många firmor vill bara byta allt men tack vare engagerad och kompetent personal kunde de erbjuda detta alternativ som blev betydligt billigare för oss. Professionell hantering och trevligt bemötande från första kontakt till färdigt arbete. Läs mer

Lena Å skrev om Aerius Ventilation AB
    Bokade för en genomgång av ventilationen i mitt hus pga dålig lukt. Arbetet genomfördes på bästa sätt samt att jag fick förklarat vad som gjordes. Lokalisering av lukten och åtgärd. Kan varmt rekommendera företaget. Läs mer

Kungsholmsgatan 9, 112 27 Stockholm