Läs vad 86 kunder tycker om Aerius Ventilation AB 2

• 2021-01-25
    Vi fick hjälp med att separera imkanalen på vårt FTX aggregat av lite äldre modell. De var snabba att svara på offertförfrågan och gav ett vettigt pris. Jobbet utfördes på utsatt tid och med ett bra resultat. Städat och snyggt efteråt!
  • 2021-01-21
    Byte av takfläkt i villan och samtidigt rengöring av alla kanaler.
    Hela jobbet gick mycket smidigt och utfördes helt enligt plan.
    Dessutom mycket trevliga att ha att göra med.
    Rekommenderas!
    / Mike
  • 2021-01-19
    Vi installerade frånluftsfläkt på taket, nya pax-fläktar samt en mini-ftx.

vi var mycket nöjda med Aerius såväl bemötande och installation som slutresultatet.
  • 2021-01-18
    De var väldigt xnabba med byte av fläkt motor till vår restaurang. Detta under julhelgen dessutom. De lyckades leta upp en motor som passade itill fläktsystemet. Samt till ett lågt pris. Tack för det!
  • 2021-01-12
    Proffsigt utfört!
    Inget att klaga på.
  • 2021-01-08
    Böt centralventilationen samt köksfläkt, riktigt proffsiga, informativa och trevliga. Vi är super nöjda!
  • 2020-12-21
    Köpte Swegon Casa R5 Smart tillsammans med två ljuddämpare och är mycket nöjd med installationen och resultatet. 7 veckor efter min första kontakt med Aerius är utrustningen installerad och resan hit har varit okomplicerad.
    Bra kundfokus!
  • 2020-12-16
    Vid radonmätning i huset blev vi rekommenderade att installera FTX ventilation. Via google mailade jag flera firmor som verkade utföra denna typ av installation, endast Aerius ventilation svarade mig. Blev kontaktad av Andreas som informerade om deras tjänster på ett väldigt trevligt och informativt sätt. Därefter löpte allt på, hade vi några frågor fanns Andreas alltid till hands. ”Ingenjören” Daniel kom och förklarade vad som skulle göras.
    Sedan kom José och en kille som jag glömt namnet på (Daniels bror) och gjorde själva installationen. (+ några till)De var så trevliga och utförde arbetet under tre dagar, vi tillbringade dessa dagar på landet och José skickade oss bilder på vad de gjorde och höll oss informerade. Allt var så fint och städat när vi kom hem.
    Vi är oerhört nöjda och rekommenderar verkligen detta företag .

Mvh Ulla
  • 2020-12-11
    Äntligen efter flera års problem har vi en fungerande ventilation och en nu bra köksfläkt. Väldigt proffsigt och vänligt bemötande an Pepe och Matteo. Vilka stjärnor! Vi är mycket nöjda
  • 2020-12-04
    Utmärkt jobb, med mätning av ventilations-systemet, rengöring och kontroll av själva fläkten 41 år gammal, som hade lagerproblem. Beslöt byta även den vilket gjordes påföljande dag - MYCKET NÖJD med deras lösning för en framtida god innermiljö. Tack alla inblandade❤️
    Gunnar B
  • 2020-12-04
    Byta av ventilationsaggregat R2 samt ny fläkt

Bra bemötande rakt igenom och ett bra utfört jobb

Enda strulet var byte av installationsdagar .

Som sagt vi är nöjda med resultatet
    skrev om Aerius Ventilation AB
    Tack Per för din feedback! Ett nöje att få hjälpa er. Mycket tråkigt med leveransen men det va tyvärr inget vi kunde styra över då Swegons fabrik var försenade, det kostar oss administrationstid när det blir förseningar när vi flyttar en tid och ska göra om i schemat... så det ligger absolut i vårat intresse att alltid utföra jobben som planerat. Men när det blir som i erat fall att tillverkaren aviserar leveransförsening så suckar man bara ut... även om det nu bara handlade om 2 dagar efter att leveransen skett så strävar vi efter att hålla våra bokade tider i alla lägen. Önskar dig en god jul och en fin helg, tveka inte på att höra av dig ifall ni skulle behöva hjälp i framtiden! /Tony

Visa svar
  • 2020-12-03
    Vi fick hjälp med vår takfläkt på en gång .
    Och till ett fast pris.
    Toppenbra helt enkelt!
    Mikael S .
    Mikael S
  • 2020-12-02
    Planerat byta ventilation men Andreas presenterade en alternativ lösning som sparade mycket pengar. Fick snabbt hjälp, bra utfört jobb enligt överenskommelse till ett mycket rimligt pris. Mycket nöjd. Fick även uppföljande samtal att allt gått bra. Proffsigt!
  • 2020-11-30
    Installation av FTX i radhus. Snabb kontakt, bra utfört arbete. Vi är väldigt nöjd med resultatet.
  • 2020-11-29
    Aerius installerade en ny mekanisk fläkt samt rengjorde frånluftskanaler. Väntetiden var endast några dagar från första kontakten till leverans. Installatören var mycket trevlig och duktig. Vi kan varmt rekommendera Aerius för liknande uppdrag.
  • 2020-11-25
    Proffsigt och mycket bra bemötande!
    Jag beställde utbyte av ventilation i huset + rengöring av samtliga ventilationsrör.
    Hantverkarna kom på utsatt tid och gav ett mycket proffsigt intryck. Arbetet stötte på lite problem i konstruktionen, men det löste teknikerna snabbt och effektivt.
    Jag är mycket nöjd med den nya ventilationen och arbetet som har utförts. Jag kan stark rekommendera Aerius Ventilation!
    ANDERS O
  • 2020-11-23
    Proffsig och Snabb installation av fläkt för att förbättra självdraget i vårt hus. Installatörerna (Montörer, elektriker och håltagning) visste vad de gjorde och städade även undan allt överblivet material.
  • 2020-11-19
    Vi köpte en rengöring av alla ventilationskanaler. Beställningen funkade utmärkt. De kom på utsatt tid, arbetade proffesionellt, visade foton på hur det såg ut före och efter samt lämnade utlovad dokumentation. Fick även svar på lite andra frågor jag ställde om tilluft som inte hade anknytning till arbetet som utfördes. Uppskattade även uppföljningssamtalet från säljaren. Kommer att anlita dem igen.
  • 2020-11-17
    Superbra företag! Jag är mycket nöjd, snabbt proffsigt och agerande i alla led. Tack!
    Agneta R
  • 2020-11-17
    Fick hjälp med ventilation i enplansvillan med krypgrund från 1970. Fint bemötande i alla led. Vi är mycket nöjda med resultatet! Rekommenderas!
  • 2020-11-17
    Jag kan stark rekommendera Aerius Ventilation.
    Innan jag tog kontakt med Aerius ventilation sökte jag och jämförde olika ventilationsföretag på internet och jag kan säga att jag ångrar inte mig ett dugg.
    Dom va så proffsiga från första kontakten tills jobbet blev klart.
    Det jag mest är nöjd med dom var deras ärlighet, för att jag va orsaker på ventilationen jag hade hemma (villa på 3 vån) så jag tänkte uppgradera till FTX som är betydligt DYRARE än vad Aerius rekommenderade mig efter deras besök hem hos mig.
    Dom förklarade för mig vilken typ av ventilation jag hade, vad som behövdes åtgärdas samt uppgraderas av den befintliga ventilationen som jag hade hemma och svarade på alla mina frågor och funderingar.
    Så med andra ord vill ni utföra service, kontroll eller behöver ni bara rådgivning av er ventilation tveka inte att kontakta Aerius Ventilation, jag rekommenderar dem 100%.
  • 2020-11-17
    Vårt 30-talshus (med stiltje i skorstenen eftersom oljepannan skrotats) var i stort behov av bättre ventilation. Problemet löstes galant av Aerius. Tider hålls, överenskommelser hålls, snyggt och prydligt utfört av skickliga hantverkare. Nu är det lättare att andas! Rekommenderas helhjärtat.
  • 2020-11-13
    Rengöring av ventilationskanaler och ventilationsaggregat Flexit från 2014 i hus från 1966. Fantastisk upplevelse med proffsigt bemötande. Kort väntetid från min förfrågan på hemsidan till jag blev uppringd och en tid bokad. Som ny husägare uppskattade jag särskilt Andreas tålmodiga och tydliga information om hur besöket går till, vad som ingår och inte ingår. Jag hörde under besöket av teknikern hur det rasslade av damm i i dammsugaren och mätningarna visade att det var verkligen på tiden att rengöra. Bra att man kan få en påminnelse för rengöring igen om 4 år. Vi hörs igen 2024.
  • 2020-11-10
    Jag behövde akut hjälp med min ventilation efter att fläktsystemet slutat fungera. När jag hörde av mig till Aerius fick jag ett snabbt svar och trots att de var fullbokade lyckades de hjälpa till med att boka in en tid snabbt för att hjälpa mig. Kompetent bolag med duktig service minded personal. Kan helt klart rekomendera dem.
  • 2020-11-09
    Proffsigt bemötande och utförande. Efter rengöring av kanaler och takfläkten fick jag ventilationen tillbaka👌
    Rekommenderas
  • 2020-11-05
    Aerius installerade FTX ventilationssystem i mitt hus från 1930. Tony som representerade säljsidan tog sig tid att förstå behovet och baserad på det ta fram rätt lösning - både för system och hur jobbet skulle göras.
    Från accepterad offert och orderläggning, så var kommunikationen från Tony mycket bra. Arbetet startade på planerad tid och avslutades som planerad.
    Som kund var jag uppdaterad undervägs på framstegen i arbetet och konsulterad vid behov.
    Eftersom vinden där systemet placerades är rätt trång, med lågt i tak, så fick killarna krypa mycket. Imponerande hur de lyckades placerna rören även långt ut mot kanterna.
    Uppföljning i efterkant var även den bra och faktura presenterades enligt avtal.
    Så summerad, mycket nöjd som kund och tycker Aerius leverade exemplariskt. /Håvard, Täby
  • 2020-10-29
    Hade kontakt med Tony och Peppe och har sällan blivit bemött av så kompetenta, trevliga och ödmjuka hantverkare. Snabba på återkoppling och fick aldrig känslan av att vara till besvär. Behöver ni hjälp med er ventilation är det definitivt detta företag ni skall kontakta, det kommer definitivt jag göra nästa gång vi behöver hjälp, rekommenderas varmt. Tack från Tobias med familj i Mälarhöjden!
    Tobias S
  • 2020-10-26
    Fick hjälp med att åtgärda ett sovrum där kall luft pyste in konstant. Fick snabbt ett möte på plats och en offert. Uppdraget utfördes samma vecka med toppresultat. Till ett bra pris! Rekommenderar Aerius Ventilation alla gånger! Proffsigt företag som jag har rekommenderat till även vår brf att byta ut fläktmotorn till fastigheten.
    NICLAS Å
  • 2020-10-26
    Genomförde allt vi kommit överens om på ett bra sätt. Trevliga.
  • 2020-10-25
    Avråder från dessa! Dyra klåpare är min erfarenhet. Att de kör med fastpris är för att kunna blåsa kunden ordentligt mot vad kunden hade betalat med ett rörligt pris. Gå inte på detta!

De gav ett fastpris som jag i efterhand förstått varit mycket väl tilltaget för det förhållandevis enkla och snabba jobb som utfördes. Det hade blivit väsentligt mycket billigare att gå per timme med annan leverantör. Halva priset, förmodligen ännu lägre.

De hade fel fläktmotor med sig som de först monterade. Trots att jag berättat vilken typ det skulle vara samt skickat bild på den gamla fläkten med beteckning och allt. En stor del av arbetstiden gick åt till försök till att få igång denna samt att till sist åka och köpa rätt fläktmotor och montera istället.

De plockade inte iordning efter sig på vinden där fläktmotorbytet skedde. De lämnade skräp och flyttad isolering var inte tillbakalagd. Jag förväntar mig inte att behöva slutföra efterarbetet själv när jag betalat en högt fastpris.

Felsökning och tätning av ventilationskanal utfördes amatörmässigt och hafsigt och blev inte korrekt åtgärdat.

Offert på ytterligare arbete lovades till dagen efter. Den offerten kom aldrig.

De kom en timme före avtalad tid.

Jobbet blev delvis utfört, men jag är inte imponerad minst sagt. Känslan efteråt är att de inte har någon vidare kunskap om det de håller på med. Jag kan mer efter 10 minuters googlande än vad de själva kan.
    Ska jag inte kunna förvänta mig mer av så kallade yrkesproffs? Har jag för högt ställda förväntningar?

Lägg till detta en säljare som lovar mycket mer än de sen levererar.
    skrev om Aerius Ventilation AB
    Hej Mattias, vi blåser absolut ingen. Våra kunder uppskattar att vi har fasta priser. Man vet vad man får betala och det är så de flesta ventilationsföretag gör när det gäller mindre arbeten. Faktum är att vi aldrig hört att någon kör löpande timpris på ett arbete som ditt. Timpris är mer lämpligt för företag som går på entreprenader och stora projekt där man har jobb för några månader framåt, i ditt fall var vi där i en dag. Vi gör avdrag på fakturor när vi gör misstag, vi gör avdrag på våra fakturor när projekten för arbetena går fortare än vi räknat med. Vidare är vi noggranna i våra projekt och det händer att vi får åka nån tur extra för att få rätt material till varje jobb. Det var väl ändå bra att du fick en tekniker som inte montera dit fel fläktmotor och lämnade det så. Vi gör misstag, vi har även en policy att göra varje kund nöjd och att vi rycker ut inom 24 H ifall det visar sig vara problem med ett arbete vi utfört. Att bli titulerad klåpare är väldigt tråkigt att läsa. Jag ser på vår verksamhet med självkritiska ögon och ställer höga krav på samtliga medarbetare. Det är tråkigt att du fick städa efter oss för det ligger på vårat ansvar. Att du inte fick offert tycker jag också är dåligt. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att kompensera för dessa saker, vill också höra i detalj om vad det var du tyckte var amatörmässigt med arbetet så jag kan ta det vidare med de övriga i vår verksamhet. Mejla till tony.hanna@aerius.se eller ring mig på 073-508 06 90. Önskar dig en trevlig dag så länge och inväntar ett gehör från dig. /Tony, VD, Aerius Ventilation AB

Visa svar
  • 2020-10-22
    Väldigt snabb återkoppling, snabb åtgärd på min önskan, trevliga och nöjd med själva arbetet också. Toppbetyg!
  • 2020-10-16
    Superproffsiga, allt från första telefonkontakt till tekniker på plats som utförde ett superjobb.
    OVK, byte av fläkt samt installation av fläkt där det tidigare saknades.
  • 2020-10-14
    Aerius ventilation bytte ut vårt gamla FTX-aggregat från 80-talet och installerade ett modernt aggregat från Swegon.
    Arbetet utfördes på en dag av trevliga medarbetare som även gjorde kompletterande justeringar på vårt ventilationssystem när brister upptäcktes under löpande arbete.
    Vi fick dessutom en ordentlig genomgång av de nya funktionerna innan arbetslaget gick hem. All gammal utrustning plockade de dessutom med sig, inklusive emballaget för det nya aggregatet, samt att de städade efter sig både inomhus och utanför fastigheten med sopborstar och dammsugare.
    Vi kan varmt rekommendera Aerius för denna typ av arbete.
  • 2020-10-08
    Aerius gjorde en rengöring av vårt ventilationssystem och sedan ett byte av hela fläkten, då det visade sig att den var trasig.

Vi är nöjda med deras tjänst. Kunde komma på kort varsel och gjorde ett mycket bra och noggrant jobb. De kunde svara bra på våra frågor och hade ett trevligt bemötande.

Vi skulle absolut rekommendera dem för rengöring och byte av mekanisk frånluftsventilation.
  • 2020-10-07
    Blev omgående kontaktad av Andreas på Aerius och fick mycket hjälp, uppföljning och rätt assistans för att kunna utföra jobbet på bästa sätt. Bra uppföljning och säkerställning av en hög servicegrad.
    Vår ventilationsmotor var av äldre slag, men de ordnade det ändå och när serviceteknikern kom till oss var han hjälpsam och gjorde det där "lilla extra" och vi upplevde en yrkesstolthet som var trevlig att beskåda.

Kan rekommendera.
    Daniel S
  • 2020-10-02
    Det fungerade fint. De bytte en fläkt hos oss.
  • 2020-10-02
    Fläktbytet gick utan problem och montören var hjälpsam och föklarade vad han gjort etc.
  • 2020-10-01
    Jag beställde Aerius paket rörande rengöring av ventilationssystem. Det var ett tag sedan detta gjordes... Teknikern kom på utsatt tid, var mycket serviceorienterad och flexibel. Det var ett mycket omfattande arbete skulle det visa sig och tog ca 1,5 timme extra som en följd av detta. Det hindrade inte teknikern från att göra några extra åtgärder som han ansågs behövde göras.
    Jag anser att detta var en av de bästa upplevelser jag haft av hantverkararbete i mitt hus och luften är väsentligt mycket bättre.
    Jag är en mycket nöjd kund och kan rekommendera deras tjänster.
  • 2020-10-01
    Köpt ny luftväxlare. Den installerades o den gamla togs omhand. Justeringar och instruktion innan allvar städat oklart. Mycket nöjd men dyrt😬 men det är vad det kostar//
    Gittan Vestbom
  • 2020-09-30
    Service/rengöring av värme/ventilations anläggning hemma i huset. Snabb återkoppling på förfrågan, snabb service. Bra och professionellt bemötande från både säljare och servicetekniker. Ett överkomligt pris för utfört arbete
  • 2020-09-30
    Jag hade förmånen att anlita Aerius Ventilation för en modernisering av vårt FTX-system. Bolaget gav ett utmärkt intryck och var professionella från start till mål. Frågor och detaljer hanterades väl i samspråk med mig som kund. Det verkade dessutom som att Aerius verkligen gillade och var stolta över sitt arbete (med all rätt) vilket smittade av sig på hur de alltid försökte hitta de lösningar som fungerade bäst för mig som kund. Det var heller aldrig någon diskussion om huruvida småfix låg vid sidan av det ursprungliga priset eller ingick, alla rimliga förfrågningar hanterades och löstes. Slutresultat blev också, såvitt jag nu kan bedöma det som lekman, utmärkt.

Efter arbetet uppstod ett par mindre reklamationer. Men Aerius löste även dessa snabbt och utan diskussion.

Jag har noterat att vissa personer anmärkt på städningen. Och så var det väl, att städningen inte var den bästa. I mitt fall berodde det att Aerius saknade rätt verktyg för städning (deras dammsugare saknade munstycke) vilket så klart gjorde det svårt för dem att städa. Det är dock inget mer än en randanmärkning. När man gör ett så bra arbete som Aerius gjorde har jag inget emot att ta fram mina egna städverktyg någon extra gång.

Arbetet avslutades med en muntlig genomgång av systemet och att jag fick protokoll samt instruktionsböcker. Det är bra. Jag har dock ett tips för framtiden. Det vore bra om Aerius har möjlighet att sätta ihop en pedagogisk A4-sida som sammanfattar den viktigaste informationen för drift och underhåll. Som konsument kan det vara svårt att komma ihåg allt från genomgången och även om allt säkert står om man läser igenom instruktionsböckerna är jag nog inte ensam om att vilja prioritera annat.

Sammanfattningsvis kan jag varmt rekommendera Aerius.
  • 2020-09-28
    Installation av mekanisk frånluft inkl rengöring av kanaler.
    Fantastisk proffsig hantering från offert till utförande av arbete. Snabb o tydlig dialog från början till slut. Ett extra plus att de följer upp avslutat arbete och kollar att man är nöjd. Kommer absolut anlita de igen
    PETER B
  • 2020-09-25
    Rengöring av ventilation.
    Snabba och lämnade rent och snyggt efter sig.
    Hade centraldammsugare samtidigt som de gjorde rent. Rengöring av från luftvärmepump ingick också.
  • 2020-09-25
    Snabba, effektiva, trevliga och fast pris. Vi är supernöjda med vårt nya FTX aggregat!
  • 2020-09-17
    Det är andra gången jag använder mig av
    Aerius Ventilation, första gången för att rensa kanalen och nu byta fläkt uppe på vinden samt kanalrensning. Är supernöjd som vanligt
  • 2020-09-15
    Väldigt duktig oxh professionella. Vi fick snabbt hjälper och kände oss i trygga händer från början till slut.
  • 2020-09-10
    Aerius Ventilation gjorde ett fantastiskt jobb med att installera ett helt nytt FTX-system i vårt hus. Personalen är extremt kompetenta och ville vårat bästa i alla situationer där vi kände oss osäkra. Arbetet påbörjades och slutfördes helt enligt planen utan några förseningar. Deras bemötande var alltid lika trevlig och vi är supernöjda med hela projektet. Vi kan starkt rekommendera Aerius Ventilation till alla som önskar nyinstallation, service- eller reparation av befintligt ventilationssystem.
    Bashar M
  • 2020-09-09
    Bytte ut gammalt FTX till nytt. Supernöjda med arbetet och resultatet. Effektiva, professionella och trevliga. Rekommenderas.
  • 2020-09-02
    Flexibla och problemlösningsorienterade! Löste våra behov av friskluftsventiler och pax-fläktar på ett smidigt sätt helt i linje med den tighta tidsplan vi hade. Lyhörda och kunniga!
  • 2020-08-27
    Köpte Mini ftx system och hade jättebra kontakt med företaget och bra återkoppling från de. Jobbet gick snabbt med bra kvalité och med mycket kunskap. Seriösa och rekommenderar de varmt.