Akacia Medical

Akacia Medical

Med över 10 000 hårtransplantationer vågar vi påstå att vi har mest erfarenhet i Sverige. Vi erbjuder alltid prisvärda transplantationer utan att förhandla med kvaliteten, och dessutom kan du få en gratis konsultation där vi hjälper dig att reda ut vilken behandlingsmetod som passar bäst.

Vi på Akacia Medical består av ett kompetent team som jobbar med hårtransplantationer inom FUE-metoden, som är en säker metod för att flytta hårsäckar. Vi lämnar alltid garanti på våra hårtransplantationer och du som kund kan alltid känna dig helt trygg hos oss.

Varmt välkommen!

79 omdömen om Akacia Medical

Sedan starten hos Reco 2014
    2023-01-28 Spontant omdöme
    Jag fick min hårtransplantation på Akacia i februari 2021 och har väntat i två år innan jag skriver mitt omdöme för att se om resultatet håller. Vad kan jag säga om detta då? - enligt min barber: ”jag ser många som hade sitt hår transplanterats och ditt resultat är ett av de bästa, transplanterade hår ser ut som dina egna”. Stort tack till Firo, Agnes och hela teamet - ni gör ett riktigt bra jobb som man kan vara stolt över. Bästa hälsningar, Dmitry
  • 2022-12-17 Spontant omdöme
    Fantastisk proffesionellt bemötande ,fick svar på alla frågor jag hade .mycket nöjd med min transplantation .
    Stefan Falun
    2022-10-29 Spontant omdöme
    När jag började bli tunnhårig bak på hjässan så skedde det ganska långsamt och det smög sig på att jag började undvika sociala sammanhang mer och mer. Det var väldigt många år sedan jag började kolla upp hårtransplantationer men det verkade lite läskigt och ett stort steg att ta.

Efter att kommit till den punkt där jag insåg att jag verkligen ville göra något åt detta så började jag kolla upp olika alternativ för hårtransplantation och hittade mig fram till Akacia Medical och bokade en konsultation där då jag hittat flera relevanta videos samt recensioner om dem.

Det kändes nervöst innan första mötet men Firo och övrig personal är väldigt lugna, förstående och professionella. De har mött väldigt många personer i min situation och jag fick ett väldigt bra intryck efter mitt första möte så jag bokade en operation som genomfördes för ganska exakt ett år sedan. Under operationsdagen så upplevde jag samma proffsiga och förtroendeingivande bemötande och hela processen tog ca 7 timmar.

Naturligtvis blir man lite tagen av den långa dagen och de närmsta, efterföljande dagarna kände jag mig lite medtagen men inte värre än vad man kan förvänta sig. Jag kontaktade Akacia via email några gånger med frågor under läketiden och fick alltid bra respons. Resultatet blev jag väldigt nöjd med, det blev exakt som jag hade hoppats och det går egentligen inte riktigt sätta ord på denna känsla. Jag har insett att jag blivit mer positiv och villig att delta i sociala sammanhang och att jag egentligen borde ha gjort detta för länge sedan.

Mitt tips till er som funderar på detta är att kontakta Akacia för en konsultation! Vägen till målet kan kännas lång men såhär ett år efteråt så är det ingen som helst tvekan om att det var värt det och jag rekommenderar Akacia till 100% för sin professionalism och goda mottagande!
    2022-10-28 Spontant omdöme
    Innan jag upptäckte Akacia Medical så var mitt självförtroende fruktansvärt dåligt på grund av mitt hårfäste. Jag gömde mig konstant under en huvudbonad och undvek till slut sociala sammanhang.

Efter många om och men bokade jag in en konsultation hos Akacia, och jag ångrar att jag inte gjorde det tidigare. Firo som höll i konsultationen gav mig all information som går tänka sig, och jag kände mig så trygg att jag redan samma kväll bokade in tid för hårtransplantation.

Nu har det gått ett och ett halvt år sedan jag utförde operationen, och mitt hår ser FANTASTISKT ut! Och det viktigaste av allt - mitt självförtroende är på topp igen. Jag kan äntligen ha frisyrerna jag har drömt om.

Boka in en konsultation hos Akacia om du går i tankar på att göra en transplantation! Det kommer vara ditt bästa beslut någonsin.
  • 2022-09-06 Spontant omdöme
    Jag har tidigare gjort en hårtransplantation på en annan klinik som inte blev bra.

Sökte runt efter någon ny klinik. Jag hittade till slut Akacia Medical och tur var det!

Från mitt första möte med Firo till operation och nu 12 månaders efterkontrollen har det varit en otroligt bra upplevelse. Firo med personal är professionella och lyhörda.
    Under operationen var Firo med och pratade med mig vilket gav en lugnande effekt. Utmärkt pedagogik!
    Det som är avgörande i efterbehandlingen är PRP:n.

Slutligen vill jag säga att resultatet kunde inte ha blivit bättre 95-98% av dom insatta hårsäckarna överlevde.

Kan varmt rekommendera detta till dig som läser detta!
    2022-07-31 Spontant omdöme
    För två år sedan bestämde jag mig att utföra min första hårtransplantation hos Akacia medical för att jag hade i stort sett tappat det mesta hår på hjässan och hårlinjen på pannan var väldigt glest. Då man bara kan utföra ca 3500 st hårsäckar per operation så satsade jag på att fylla på med hår på hjässan då och ett år senare så hade det växt ut hår på hela hjässan.

Därför utförde jag en till operation med samma mängd hårsäckar på hårlinjen på framsidan huvudet och nu när det har fått vuxit ut ett år senare så har jag ett otroligt starkt och fylligt hår på hela huvudet. Så jag skulle rekommendera starkt denna klinik för dig som vill få tillbaka håret på huvudet, det fungerar verkligen jättesmidigt och smärtfritt då man får bedövning under operationen och värktabletter efter operationen. Personalen och anläggningen är professionell på alla sätt och vis. Följ alla instruktioner och anvisningar du får från Akacia Medical efter din hårtransplantation så kommer även din hårtransplantation få ett otroligt resultat.
    2022-05-01 Spontant omdöme
    Efter att fått rejäla redan tidigt i tonåren och det bara har blivit sämre så bestämde jag mig för att läsa på lite om hårtransplantationer och hur det har utvecklats. Efter att ha blivit positivt överraskad om hur allt gick till så började jag söka efter kliniker i Sverige så var Akacia en klinik som låg högt upp på alla listor så jag bokade en konsultation. Direkt under konsultationen så kände jag att detta var rätt val och helt processen efteråt har flutit på bra utan några som helst problem. Nu 1 år efter min transplantation så är jag hur nöjd som helst. Jag fick kolla på före och efter-bilder på mitt huvud och jäklar vilken skillnad. Rekommenderar detta starkt då jag inte har kunnat kolla mig själv i spegeln utan att tänka på min hårlinje.
    2022-03-28 Spontant omdöme
    Jag gjorde en hårtransplantation för 4 år sedan. När jag tittar på förebilder så kan jag se att det var exakt 4 strån på främre hårlinje. Inget hår fram till kronan.
    Idag har jag fått ett resultat som är långt över förväntan. Ett otroligt bra resultat som jag inte ens kunde föreställa mig i mina drömmar.
    4 år har gått och jag har nöjet att kunna gå till en barberare och frisörer som inte ens ser att det är transplanterat hår förens jag säger nåt.
    Kan bara gratulera Akacia och rekommendera utan att blinka!!
    Bästa kliniken
    2022-03-28 Spontant omdöme
    Det har nu gått över 1 år sen min hårtransplantation och jag är otroligt nöjd!

Jag har alltid haft höga vikar naturligt, men som förändrades till det värre vid 20 årsåldern som en bieffekt av acnemedicinen roaccutan. Jag gjorde min första hårtransplantation på ca 1200 grafts hos en hårklinik i Södra Sverige där resultatet inte alls blev som väntat. Jag trodde att de skulle vara bättre då de var dyrare. Jag fick sedan upp ögonen för Akacia där en vän hade gjort en transplantation och där priset dessutom var betydligt bättre. Hade jag gått till Akacia direkt hade jag antagligen sparat in 40 000kr samt endast behövt en transplanation istället för två. Håret är tjockt och hårlinjen ser helt naturlig ut. Rekommenderar Akacia starkt!
  • 2022-03-24 Spontant omdöme
    Det har gått 1 år och en månad efter operation och jag är väldigt nöjd med resultatet! Ett helt nytt utseende och det känns nästan konstigt att titta på bilder för bara drygt ett år sedan. En fin och naturlig hårlinje och massa hår på huvudet som inte fanns tidigare :) Jag minns att jag var orolig över detta beslut när jag först började titta efter kliniker och på själva resultatet men nu i efterhand så är jag väldigt nöjd att jag gjorde detta och att jag valde Akacia! En seriös klinik med duktig personal samt otroligt varmt och bra bemötande hela vägen. Ett av de bästa beslut jag tagit i mitt liv! Om ni funderar på att göra en hårtransplantation så kan jag inget annat än att rekommendera Akacia!
    2022-03-08 Spontant omdöme
    Jag var en norwood 3V, skallig från tinningen och framåt. Det har gått sex månader sedan min transplantation på 3500 grafts och trots att det är sex månader kvar tills det fulla resultatet har visat sig är jag redan jättenöjd. Det enda jag ångrar är att jag inte gjort detta tidigare.

Väldigt proffsigt och betryggande bemötande av personal samt genomförande av operation och PRP.
    2022-02-27 Spontant omdöme
    Det har gått 1 år och 2 månader sen min hårtransplantation på Akacia. Resultatet är över förväntan, otroligt fin och naturlig hårlinje! Jag minns att jag var orolig innan operationen och var nära på att ställa in. Men tack vare ett superfint bemötande av Firo och gänget på Akacia så tog jag beslutet att köra på. Det är ett beslut jag aldrig kommer ångra eftersom det har förändrat mitt liv helt och hållet.
  • 2022-01-27 Spontant omdöme
    100 procent kundfokus i kombination med ett trygg och proffsigt bemötande och genomförande. Inget att tveka på!
  • 2022-01-19 Spontant omdöme
    Jag arbetar som säljare och i mitt yrke är självkänslan viktig. Jag blev kal på huvudet vid 25-28 års ålder och det kändes jobbigt, mitt självförtroende sjönk tyvärr.

Jag googlade på operation och Akacia hade bra omdömen så jag stämde träff med Firo. Han är duktig och hjälpsam. Jag fick bra info.

Jag har nu utfört två operationer under 3-4år och det känns mycket bra. Jag kan ha frisyr och självkänslan är på topp.

Att göra ett sånt här ingrepp är en individuell process som tar lite tid men är helt klart värt det. Jag är nöjd och rekommenderar Akacia.
    2022-01-01 Spontant omdöme
    Anlitade Akacia Medical för korrigering av hårlinje, vikar som skulle fyllas ut och linje i pannan som skulle ner en aning.

Funderade länge på att göra ingreppet och under tiden gjorde jag en research, besökte flera kliniker och var på flera konsultationer. Valde tillslut Akacia då Firo ger ett gott förtroende, kliniken lindar inte in sanningen utan är öppna och ärliga i sin approach.

Nu såhär efter 2750 hårsäckar och ett år senare kan ja säga att jag inte ångrar mig. Var hos en barberare för första gången på många år, känslan att äntligen kunna ha en frisyr igen är fenomenal!

Tack Firo och Akacia, keep up the good work=)!
    2021-12-30 Spontant omdöme
    Jag gjorde en hårtransplantation på 1250 hårsäckar i vikarna för ungefär ett år sedan.
    Firo på Akacia Medical har ett kanonbemötande och personalen som utför transplantationerna upplever jag mycket duktiga!
    Jag rekommenderar verkligen Akacia Medical om du funderar på att göra en hårtransplantation.
    2021-12-29 Spontant omdöme
    Akacia Medical är helt otroligt duktiga!!
    Genomförde en hårtransplantation på ca 1400-1500 hårsäckar, upptill i fronten, för ett år sedan här. Detta pga att mina egna förmodligen "dött" efter stress och att dagligen haft håret hårt spänt bakåt, uppsatt i knut bak i många års tid.
    Det resulterade i "kala fläckar" uppe framtill, något jag inte trivdes med alls då jag har massor av hår på övriga huvudet.
    Akacia Medical har ett fantastiskt bemötande och enorm kompetens!
    Resultatet ett år efter transplantationen är fantastiskt, det kala är borta och nu väntar jag bara på att det "nya" håret ska få växa sig lika långt som det övriga håret (har nu vuxit ca +-10 cm)!
    Fortsätter göra PRP-behandlingar då och då, då jag verkligen tror detta stärker!
    Kan varmt rekommendera Akacia Medical, är du det minsta tveksam, som jag var, så blir du säker efter konsultation av professionella Firo! Dem här kan sin sak!
    2021-11-28 Spontant omdöme
    Jag är väldigt nöjd med resultatet efter min hårtransplantation hos Akacia!
    Jag gick några år och mådde väldigt dåligt över att mitt tjocka hår bara blev tunnare och tunnare. Jag ville inte behöva raka av mig eller behöva gå med keps/mössa varje gång jag skulle iväg. Så jag kontaktade Akacia och bemötandet jag fick gjorde att jag kände mig trygg nog att köra på en operation. Allt gick superbra och idag kan jag fixa håret och gå ut utan att känna någon ångest!
    Rekommenderar starkt!
    2021-10-31 Spontant omdöme
    Är jättenöjd med resultatet av min hårtransplantation på Akacia. Fick ett gott och proffsigt bemötande vid det tillfälle när jag hade konsultation med Firo. På operationsdagen var jag något nervös men allt gick bra så klart. Akacia är en seriös klinik med fin och fräsch lokal och personalen kan sitt jobb. Firo är tillgänglig och svarar alltid på eventuella frågor. Jag rekommenderar absolut kliniken till alla som vill göra en hårtransplantation.
    2021-10-06 Spontant omdöme
    Är otroligt nöjd med resultatet och har även rekommenderat Akacia till vänner och bekanta . Proffsigheten och lokalerna gör att jag känner stort förtroende för Firo och hans medarbetare.
    2021-08-28 Spontant omdöme
    Det har tagit runt 10 år för mig sedan jag har börjat luta åt att göra en hårtransplantation,tills jag har bestämt mig och valt Akacia Medical. Bland annat var det just antalet av positiva omdömen från Reco och naturligtvis konsultationsmöte med Firo som var avgörande för mitt val.
    Jag har nu genomgått en operation och flertal PRP behandlingar och är mycket nöjd med resultatet samt mottagandet på kliniken.
    Jag har nu bokat in en till hårtransplantation senare i höst för att uppnå maximala effekten.
    Definitivt kan jag varmt rekommendera Akacia Medical!
    MVH Alizade
    2021-08-26 Spontant omdöme
    Alltså WOW! Jag vet faktiskt inte vart jag ska börja här i mitt omdöme för Akacia Medical och de stjärnor som jobbar där.

Jag ska försöka göra en lång story kort... Har alltid i vuxen ålder haft ganska höga vikar i hårfästet och för varje år som gått har det blivit mer och mer påtagligt. 2019 träffade jag två personer, helt oberoende av varandra, som båda berättade om att de genomgått en hårtransplantation på just Akacia Medical, med bra bemötande och resultat. Båda är personer jag litar på och bestämde mig då att boka en konsultation. Redan på konsultation blev jag otroligt proffsig bemött av Suzan och var till 85% säker på att jag skulle genomföra operationen redan samma år - vi preliminärbokade ett datum precis innan jul. Jag stod mellan att resa utomlands med familjen under julen eller att göra operationen. Tillslut bokade jag operationen och måste säga att det kan vara ett av topp tre bästa beslut i mitt liv!

Gällande operationen så var jag mest nervös för att det skulle göra ont. Men, om jag ska lämna någon feedback så är det att bedövningssprutorna gjorde ondast och det var jag inte beredd på. Det tycker jag att man kan förklara närmare för en patient. Dock är det något man tar sig igenom, det gör ont men är över rätt snabbt. Operationen var inga problem alls, lite långtråkig men perfekt för att sova eller lyssna på podd.

De första 10 dagarna efter ska man mest inte göra någonting och följa rutinerna, första två-tre dagarna var man trött och ont i hårbotten samt kliade. Jag sms:ade säkert Suzan och Fira 20 ggr första tiden för att fråga om saker jag kommit på. De fanns alltid där och gjorde så att man kände sig trygg!

Resultatet då på mina 3500 hårsäckar jag flyttade från nacken till vikarna och mitt på huvudet. FANTASTISKT! Jag önskar jag kunde förklara känslan men det går nog inte, kan säga att jag än idag (ca 20 mån efter operationen) tittar/känner på mitt hår säkert 20 ggr utan att överdriva. Alla människor runt omkring mig som vet om att jag gjort hårtransplantation säger även dem ofta att det är helt sjukt att jag har så mycket hår!

Tack Firo, Suzan och alla de andra grymma medarbetarna på Akacia Medical. Ni har en trogen ambassadör ute på stan kan jag lova :)
    2021-03-29 Spontant omdöme
    Akacia är en toppenklinik för dig som funderar på att ta steget att göra en hårtransplantation. Jag kände mig i trygga händer från första mötet med Firo. Mitt livs bästa beslut! Är idag efter 1 år jättenöjd med resultatet!
    2021-02-24 Spontant omdöme
    Bokade två möten i sthlm, kom först till akacia. Blev bemött på ett tryggt sätt och jag kände mig väldigt omhändertagen!

Det första mötet på akacia ledde till prelbokning till transplantation och en avbokning till andra kliniken! Blev så säker efter 10 minuter att akacia var kliniken jag skulle välja :)

Jag är mycket nöjd efter 1,5 år!

Jag kommer mer än gärna tillbaka för en andra omgång, när det väl är dags. Vilket är väldigt snart! Tack Firo!
  • 2021-02-01 Spontant omdöme
    Var väldigt rädd och fundersam innan jag bokade operation. Firo svarade på alla mina frågor och fick mig att lugna min oro. Mitt resultat blev perfekt och jag har rekomenderat Akacia för alla som haft intresse! Tack!
    2021-01-26 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd med resultatet av min operation. Dessutom väldigt professionellt bemötande från inledande konsultation genom hela vägen till uppföljning och kontroll. Går fortfarande på återkommande PRP-behandling och har bara positivt att säga om Akacia.
    2020-11-27 Spontant omdöme
    Väldigt bra bemötande. Dem är tillgängliga nästan hela tiden om man har några frågor efter operationen. Bra resultat!
  • 2020-11-27 Spontant omdöme
    För ca 1,5-2 år sedan bestämde jag mig för att göra en hårtransplantation. Jag är så glad över mitt val att genomföra den på Akacia Medical i Vällingby (numera i Bromma.)

Första mötet: De var ej "pushiga" snarare tvärtom. Kolla gärna runt med andra innan du bestämmer dig var orden jag lämnades med efter mitt första besök.

Det visar på självsäkerhet. Och den visade sig definitivt vara befogad.
    proffsigt bemötande och framförallt lugnt och metodiskt arbete, man får en känsla av trygghet när man kommer in till er.

Jag var även lite "chicken" när det gäller sprutor så för mig var det viktigt att jag skulle känna mig lugn och bli behandlad varsamt på operationsdagen vilket ni fick mig att känna så stort tack för det
    Jag är jättenöjd med min nya hårlinje och kan varmt rekommendera Akacia Medical.
    2020-10-28 Spontant omdöme
    Efter att ha läst runt och gjort min research kom jag i kontakt med Akacia, tack och lov för det! Välkomnande, kompetent och tillförlitlig personal som lugnar nerverna inför och efter operationen. Jag genomgick transplantationen för ett år sedan och är oerhört nöjd med resultatet, lystern är tillbaka! Överväger man en hårtransplantation kan jag starkt rekommendera Akacia Medical, alla dagar!
  • 2020-09-11 Spontant omdöme
    Jag gjorde transplantationen för två och ett halvt år sedan och är helnöjd med resultatet.
    Bra, ansvarsfull och tillförlitlig info före och efter; de håller vad de lovar.
  • OSCAR S
    2020-08-26 Spontant omdöme
    Jättebra service och bra resultat! Gjorde operationen i augusti 2019 och har fått mitt ett års resultat nu, jättenöjd med resultatet!
    2020-08-25 Spontant omdöme
    Jag bestämde mig att göra en hårtansplantation hos Akacia Medical i December -19 efter att ha genomfört några PRP behandlingar under året. Snart ett år senare kan jag konstatera att det är ett av de bästa val jag någonsing gjort! Att få den hårlinje jag alltid önskat har gett otroligt mycket i både utseende och självförtoende.
    Personalen på Akacia är både professionella och otroligt välkomnande. Ända sedan min första PRP behandling har jag fått samma fina bemötande vid varje tillfälle.
    Jag kan varmt rekommendera Akacia för den som går i tankarna om att göra en transpantation eller endast göra PRP behandlingar. Alltid högsta betyg!
  • 2020-08-11 Spontant omdöme
    Efter bra konsultation och genomgång gjorde jag HT nov 2019
    Trevligt bemötande före och efter operationen .Kunnig och skicklig personal
    som ger stort förtroende.
    Jag kan bara instämma i de fina omdömen som lämnats.
    Tack :-) för fint resultat.
    2020-08-04 Spontant omdöme
    Jag är jätte nöjd med Akacia Medical. Jag har gjort en transplantation som innebar två operationer uppdelat på två år. Resultat, konsultationer samt omhändertagandet före och efter har varit jätte bra! Jag är super nöjd.
    2020-05-24 Spontant omdöme
    Beslutet att genomgå en hårtransplantation

Håravfall är inget man går och tänker på, speciellt när hårväxten är jämn, stabil och symmetrisk!
    Efter varje besök hos frisören, gick man därifrån med en frisyr man var nöjd med, så har det alltid varit.

Helt plötsligt märker man att symmetrin i frisyren, sakta men säkert börjar att försvinna, ingen frisyr längre, man har drabbats av håravfall, paniken att på sikt få "munk-krans" var inte långt borta.

Sökandet efter orsaken till varför man drabbats av håravfall sent i livet, var en prioritering som tog mycket tid, men svaret kom; DHT-skador ! DHT är ett testosteron, ett hormon som börjar att utsöndras i större omfattning vid ca 50 och fortsätter över tid. Detta hormon tar död på hårsäckarna på skalpen, av någon anledning är det bara skalpen som drabbas. Det här är en process går väldigt sakta, men till slut är "munk-kransen" ett faktum !

Väl medveten vad som väntades, började ett sökande efter mediciner, olika preparat mm, förhoppningsvis återfå normal hårväxt igen. Jag kan med all kraft säga, att inget preparat som finns på marknaden idag fungerar, en död hårsäck förblir en död hårsäck, detta är sanningen !

Det enda alternativ som återstod var hårtransplantation, ett tidsödande sökande efter klinker i Sverige men även kliniker utanför Sverige började.

Viktiga kriterier som sattes upp var:

- Prisbild
    - Kliniker i Sverige
    - Att teamet som utför transplantationen är väl utbildad och rutinerad
    - Referenser

Efter ett års sökande, analyserande mm, blev valet av klinik slutligen Akacia Medical i Vällingby,
    denna klinik uppfyllda samtliga kriterier, 8000 utförda operationer kändes betryggande !

Till sist återstod konsultation och därefter tidsbokning för hårtransplantation !

Sex månader efter hårtransplantationen, hade man åter en frisyr med en jämn fin hårlinje, denna känsla var och är helt
    fantastiskt, totalt blev det 3600 grafts !

Det har nu gått 3,5 år sedan hårtransplantation, och jag kan varmt rekommendera Akacia Medical !
    2020-02-09 Spontant omdöme
    Gjorde en hårtransplantation hos Akacia Medical för 1½ år sedan med 3500 grafts, och blev mycket nöjd med resultatet. Jag ringde Akacia något år tidigare och fick mycket bra information via telefon. Senare valde jag att göra en (gratis) konsultation, och vid första mötet fick jag ett mycket gott intryck. Jag kände att dessa personer är seriösa och vill mitt bästa. Hela operationen gick bra och jag fick mycket bra information på eftervård. Ett papper med instruktioner och alla mediciner. Rekommenderar starkt Akacia.
  • 2020-01-28 Spontant omdöme
    Jag har gjort både en hårtransplantation till min hårlinje OCH en skäggtransplantation hos Akacia. Jag hade inget skägg alls från början men nu har jag ett helskägg + mina djupa vikar är borta. Känns som jag fått livet tillbaka! Fantastisk personal och resultat. Kunde inte vara mer nöjd.
    2020-01-25 Spontant omdöme
    Gjorde en konsultation hösten 2018, fick pris på den hårtransplantation som skulle passa mig, alltså 3500 grafts. Fick gott om datum att välja inför ingreppet både i dec, jan, feb...

Valde en passande dag i januari 2019, åkte upp till Stockholm igen och till kliniken på morgonen. Allt flöt på bra med information om hur allt skulle gå till. Proffsigt skött och med bra uppföljning efter när jag gått och gjort prp.

Såhär ett år efter ingreppet är jag mycket nöjd med resultatet och om det behövs en ytterligare hårtransplantation i framtiden så kommer självklart Akacia Medical få göra även den utan tvekan!
  • HENRIK E
    2020-01-20 Spontant omdöme
    Jag gjorde en hårtransplatation i december 2018. Fick snabbt en tid. När jag som vilsen göteborgare kommer till kliniken i Vällingby möter en väldigt trevlig sköterska mig. Hon tar väl hand om mig under hela dagen då operationen tog ungefär åtta timmar.
    Nu lite mer än ett år senare så var jag på återbesök. Firo han som är klinikchef var mer än nöjd med resultatet vilket jag med är.
    Jag kan verkligen rekommendera Akacia medical och det var värt varenda krona

Henrik E
    2019-12-16 Spontant omdöme
    After two failed surgeries with another clinic (located in Djursholmsvägen), I decided to have a third surgery in Akacia Medical. That was the best decision I could have taken, and I fully regret that I didn’t go to Akacia in the first place. After only 3-4 months after my surgery, I already started seeing great results, something that never happened in my first two surgeries with the other clinic. Every week I could see big improvements. I was happier and happier after every week. From 3-4 months to 8 months the growing speed was incredible, and from the 8th month until the 12th, the hair improved in health and thickness, and a bit of growth, but not much. In the meantime I was using Toppik as concealer, washing my hair every night before going to bed. I started using Toppik after the 6th week, following Firo’s instructions. Also important to note that I didn’t shave my recipient area for the surgery, only the donor area. Even though, the results are great. I got the peace of mind I was looking for.
  • 2019-04-15 Spontant omdöme
    Gjorde en hårtransplantation hösten -18 för att täcka ett ärr, allt har gått bra hittills (dröjer 1 år till slutresultat) och personalen på kliniken är fantastiska
    2019-04-04 Insamlad av företaget
    Jag har egentligen ingenting att invända emot. Ett fantastiskt bemötande från första stund. Kan varmt rekommendera Akacia medical.

Det har nu gått ett halvår efter min operation. Jag gjorde 2500 hårsäckar och då bara i vikarna.
    Min ena vik har vuxit lite bättre än den andra och det säger de är fullt normalt. Det ser fortfarande sjukt bra ut och jag tror att det kommer tätas till även på den sidan inom ett par månader.

Skulle jag tappa håret på något annat ställe på huvudet så hade jag gjort om det igen.
  • Darko A
    2019-02-26 Insamlad av företaget
    Gjorde hårtransplantation oktober 2018. Gick först på konsultation vilket var utmärkt. Fick i detalj veta vad som skulle ske under operationsdagen vilket underlättade mycket för min egen bearbetning. Bemötandet var utomordentligt bra och professionellt. Fick toppen intryck och kände mig lugn och i bra händer. Jag är rätt kräsen av mig men när jag gick därifrån kände jag på direkten att jag var på rätt ställe.

Akacia levde upp till mina förväntningar och därutöver. Anledningen till att jag valde Akacia var efter noggrant övervägande och research på nätet då Akacia var enda företaget som hade bäst betyg utan några anmärkningar. Dessutom hade jag hört bara gott om de från andra jag känner som hade varit i kontakt med de i liknande sammanhang.

Går du i tankar att göra något av Akacia erbjuder kan jag varmt rekommendera de, du kan sluta leta och känna dig 100% trygg. Du kommer aldrig hitta någon bättre.

Har även träffat teamet varje månad efter transplantationen för PRP och resultatet varit över förväntan. Det har nu gått exakt 4 månader och jag har bara en sak att säga WOW. Enda jag ångrar är att jag väntade så länge innan jag tog steget.
  • 2019-02-03 Insamlad av företaget
    Mitt namn är Abdulkadir Omar och är från Somalia.

När jag först ringde så svarade jättetrevlig och glad person som heter Gulli. Jag ställde massor frågor och fick alla svar jag behövde. När jag väl kom till Akacia medical så fick jag träffa Firo (Verksamhetschef) och det kändes jättebra för både mig, min bästa vän och min pappa. Firo lämnar också garanti på resultatet vilket känns tryggt. När jag kom för att opereras så var Firo och Gulli i 100 procent support, Gulli satt med mig under hela operationen som en supporter och det kändes jättebra.

När jag vart klar med operationen så kunde jag närsomhelst sms firo eller Gulli om det var något jag undrade över eller oroade mig för. Nu när det har gått sex månader så har jag fått mycket hår och alla runt omkring blir förvånade över resultatet. Jag är jättenöjd med resultatet än så länge och personalens hjälpsamhet.

Jag blev mycket väl omhändertagen av Firo och Gulli som finns på plats under operationsdagen. Operationsteamet består av olika personer som är specialiserade på olika områden och de är jätteduktiga.

Jag rekommenderar alla mina vänner som funderar på en hårtransplantation att kontakta Akacia Medical. De är jätteduktiga och håller mycket bra priser på både hårtransplantation och PRP.
  • Martin G
    2019-02-01 Insamlad av företaget
    Det var genom min frisör jag fick upp ögonen för Akacia Medical. Han berättade att många av hans kunder varit där och att de fått jättebra resultat. Jag gick hem och googlade och såg att de hade fina recensioner och då bestämde jag mig för att boka en konsultation.

Under konsultationen fick jag träffa Firo (ägaren) och Gulli. De hade väldigt hög ambitionsnivå och jag märkte direkt hur passionerad Firo var över att förklara ang hårtransplantationen och förväntat resultat. Akacia Medical lägger ribban (ang resultat) mycket högre än de andra konkurrenter jag träffat på tidigare konsultationer.
    Jag kände direkt att Firo inte bara ville sälja på mig någon hårtransplantation för att tjäna pengar. För honom var det mycket viktigt att jag som kund var beredd på att göra det som krävs i eftervården för att kunna få ett bra resultat.

Nu var jag såld. Det är precis detta som gör att jag blir intresserad. Akacia Medical lämnar också garanti på resultatet vilket känns tryggt.

Jag gjorde min hårtransplantation i början på oktober 2018. När detta skrivs har det nästan gått 4 månader sedan operation och jag ser verkligen stor skillnad. Mina vikar är redan fylliga trots att många nya hårstrå fortfarande är korta. Även uppe på skallen har det börjat växa. Det verkar gå lite långsammare där men det kommer. Jag är redan otroligt nöjd med resultatet och jag slipper nu använda produkter för att dölja vikarna. Det går inte att se på min nacke att man tagit bort (donerat) hårsäckar. Jag ser fram emot då det gått ett år och man kan förvänta sig slutligt resultat.

Det är kul att återkomma till kliniken för att göra PRP behandling. Då träffar man ofta operationsteamet + Firo, Gulli och då ser man hur intresserade de är av att studera resultatet på mitt hår.
    Att jag gjorde en hårtransplantation är det bästa jag gjort på många år. Om jag ångrar något så är det att jag inte gjort den tidigare. Jag rekommenderar alla mina vänner som funderar på en hårtransplantation att kontakta Akacia Medical. De är fantastiskt duktiga och håller mycket bra priser på både hårtransplantation och PRP. Notera också att vissa andra kliniker räknar hårstrån istället för hårsäckar.

Lite ang min operation (för den som är intresserad). Man blir mycket väl omhändertagen och Firo och Gulli finns på plats under operationsdagen. Operationsteamet består av olika personer som är specialiserade på olika områden och de är jätteduktiga. Man börjar med att raka skallen och sedan ritar man ut en hårlinje som ser naturlig ut. De ägnade mycket tid till att få till hårlinjen så att den blev perfekt. Jag fick självklart godkänna.
    Steg två innebär att man plockar ut hårsäckar från donationsområdet. På mig hade vi bestämt att de skulle ta 3500 grafts (hårsäckar). Man blir bedövad och jag tyckte inte att operationen gjorde ont.
    Efter de plockat ut hårsäckar (det blev 3780 på mig) så är det dags för att placera den på givarområdet (vikarna och plätten på mig). Först öppnas små kanaler och hårsäckarna träs in. Det tar ganska många timmar men det är bara att ligga och vila eller lyssna på musik.
    Efter operationen känner man sig tung i skallen så det gäller att vara försiktig så att man inte slår i något. Det transplanterade håret är nu mycket ömtåligt. Det gäller att vara extremt försiktig i minst 10 dagar efter operationen. Jag skötte mig bra under denna period och därför blev det bra resultat.

Lite kort om mig. Jag är en man på 39 år med mörkt hår. Mitt håravfall började synas i vikarna från ca 25-30 årsåldern. Efter 30 år hade jag även en tom plätt uppe på skallen. Då jag är ganska lång har plätten uppe på huvudet inte varit mitt största bekymmer. Sedan 25 års ålder har jag testat diverse dyra antihåravfallspreparat utan framgång; Rogain, Provexin etc. Har även lagt ner många tusenlappar på produkter som döljer håravfallet (Toppik, Loreal Hair Touch up). Jag hade länge (ca 10 år) funderat på att göra en hårtransplantation men fick inte den rätta känslan innan jag fick höra talas om Akacia Medical.
    2018-10-01 Spontant omdöme
    När jag först kom till Akacia medical så fick jag träffa Firo (Ägaren) och det kändes jätte bra för både mig och min morbror.
    När jag kom för att opereras så var Firo i 100 procent support, han till och med satt i operationssalen som en supporter.
    När jag vart klar med operationen så kunde jag närsomhelst sms firo om det var något jag undrade över eller oroade mig för.
    Nu när det har gått 9 månader så har jag fått jätte mycket hår och alla runt om kring blir förvånade över resultatet. Varje dag så träffar jag bekanta som tycker att jag har fått jätte bra resultat.
    Jag är SUPERNÖJD Med resultatet, personalens hjälpsamhet och hanteringen av mig som person och förrutom det så är jag jääävligt snygg nu det kan jag lova haha.
    Det jag mest var nöjd med var Firo och Susan (PRP Kvinnan) och deras support och att man kan lita på dom till 100 procent.
    Sen vad de gjorde i operationssalen vet jag inte men allt gick smärtfritt och jag har jävligt massa hår nu :D

Kan rekommendera Akacia Medical till 100 procent.
    2018-09-20 Spontant omdöme
    Hello to everyone there,
    I have transplanted 3100 follicles, 2 months ago in their clinic and I am going to give a quick review on my experience.
    Well let me start by saying that my experience at Akacia has been GREAT.
    They are very professional, informative, attentive, knowledgeable and warm trough the whole of my hair transplantation.
    From the star I was met by Firo. He managed to answered all my questions in a very knowledgeable way so I felt that I was talking to someone who knew what he was talking about and no bullshit involve.
    After that he showed me around the clinic. I work in the health sector so it was very important to me to see the operations room and feel the level of cleanness, the tidiness, and the machinery and that was very good.
    So I did my operation and the team is very professional, they hardly talk to each other and each member knows exactly what they are doing at any given time.
    I really recommend to anyone seriously thinking of doing a hair transplant to go to Akacia and have a conversation with them because they are worth it.
    If you wonder how my hair is growing after exactly 2 months I can say that I have lost almost all translated hair, this is apparently a normal part of the process and it is very little very soft hair growing in the transplanted area, so right now I am a bit anxious and nervous but nothing abnormal here.
    I will post an updated review after 2 more months have past so that I hope that I can give good news about my hair.
    Thanks a lot to the whole team at Akacia, really really good professionals!
    Ah just for the record, I have not been given any freebies at all to write this review. I write it because I believe that it will help people that they don't know where to go to get a really good service done and I also want to give my honest opinion about my personal experience. Hope that will help!
    2018-09-10 Spontant omdöme
    Ett beslut som verkligen har gjort en stor skillnad i mitt liv!
    Jag kan varmt rekommendera att sitta ner med Firo på Akacia Medical och diskutera din eventuella möjlighet att förändra ditt liv. Jag är väldigt nöjd med bemötandet innan, under och efter min operation och börjar nu i månad 8 att se resulatet vilket gör mig så glad varje gång jag går förbi en spegel.

För mig var det ett stort och svårt beslut att erkänna att jag behövde en operation och att ta kontakt ang en sådan. Jag är otroligt glad för att jag ändå gick igenom med mitt hårsäcks inplantat, kan låta drastiskt och cheesy men det har förändrat mitt liv. Jag satt själv och läste dessa recentioner i beslutsprocessen och jag hoppas att jag kan hjälpa andra hitta rätt så som de hjälpte mig!

Stort tack till Firo, Suzan och alla som jobbar på Akacia.
    Jag kan starkt rekomendera Akacia!
    2018-05-18 Spontant omdöme
    Har gjort min första transplantation hos Akacia Medical. Toppbetyg rakt igenom.

Personalen är otroligt förstående och hjälpsamma, de fokuserar på dig som person och sätter rätt förväntningar.

Är inbokad för en andra behandling för att färdigställa mina önskemål. Detta företag rekommenderas starkt.
    2018-04-04 Spontant omdöme
    I början var jag väldigt skeptisk och trodde inte på sånt, men ville inte bli flintis utan en sista fight!
    Innan jag gjorde operationen hos Akacia Medical, forskade jag mycket på internet i både hår- och transplantation teknik, i ca 3 månader. Jag har även varit på flertal kliniker runt om Stockholm, men även ringt och intervjuat kliniker utomlands. Efter att ha träffat några av Akacia Medicals kunder bestämde jag mig för att boka mitt första möte med Akacia Medical kliniken.
    För mig hängde det på en skör tråd när jag bokade mitt första möte med Fiero, kunde blivit nej, men efter 15min med Fiero så visste jag att jag ville genomföra operationen här.
    Personalen på Akacia Medical är självaste definitionen på service minded. Otroligt bra uppföljning och omhändertagande! Varje gång jag sätter min fot i Akacia Medical kliniken, så känner jag mig att ha kommit till femstjärnig hotell för att umgås med mina vänner, Fiero och Suzane :D
    Nu, ett år efter operationen, tror man knappt att jag hade håravfall. Jag förvånas och beundrar fortfarande mitt nya hår varje gång jag ser min spegelbild.