Akacia Medical

Ångermannagatan 183A, 162 65 Vällingby — Visa karta

Med över 10 000 hårtransplantationer vågar vi påstå att vi har mest erfarenhet i Sverige. Vi erbjuder alltid prisvärda transplantationer utan att förhandla med kvaliteten, och dessutom kan du få en gratis konsultation där vi hjälper dig att reda ut vilken behandlingsmetod som passar bäst.

Vi på Akacia Medical består av ett kompetent team som jobbar med hårtransplantationer inom FUE-metoden, som är en säker metod för att flytta hårsäckar. Vi lämnar alltid garanti på våra hårtransplantationer och du som kund kan alltid känna dig helt trygg hos oss.

Varmt välkommen!

Läs vad 27 kunder tycker om Akacia Medical

• Andreas A
    Andreas A skrev om Akacia Medical
    Gjorde en HT hos dom i slutet på Mars. Idag när jag skriver den här recensionen har det gått ca 5-6 månader och jag är redan riktigt nöjd med resultatet. Allt var tiptop från första kontakt till idag. Mycket duktigt personal och Firo som har hand om stället är grym. Dygnet runt kontakt om man har några frågor eller funderingar. Det finns många kliniker som gör operationer men jag kan rekommendera det här stället utan tvekan. Om du går i tankarna att göra en HT sluta leta för du har hittat det bästa stället i Akacia.
  • Larsa G
    Larsa G skrev om Akacia Medical
    Gjorde min transplantation för ett år sedan hos Akacia Medical. Väldigt nöjd med alltifrån konsultation till eftervården.
    Firo & co är ärligt och genuint engagerade i sina patienter och tar sig tid att svara på frågor som uppstår längst vägen.
    Innan jag var på Akacia Medical på konsultation besökta jag ett antal andra kliniker där det kändes som personalen bara
    var intresserad av en snabb transaktion och inte lika genuint intresserade av sina patienter.
    Sedan blev ju även resultatet väldigt bra!!
  • Johannes O
    Johannes O skrev om Akacia Medical
    I november 2010 gjorde jag min första hårtransplantation hos konkurrent i Djursholm. Blev inte alls nöjd och tänkte att jag var en av de där få personerna där faktiskt en operation inte är lösningen.

Det tog 6 år innan jag vågade på mig det igen. Nu hos Akacia Medical med Firo som kontaktperson. Allt har varit super, från första kontakt till eftervård. Nu har det gått cirka 1,5 år sen min operation och jag är så himla nöjd. Skillnaden är så markant att jag ibland tvivlar på att det är jag när jag tittar tillbaks på gamla bilder. Jag är 37 år nu, ser yngre ut än när jag var 27. Kan varmt rekommendera alla som går i tankar att göra en operation att göra den hos Akacia Medical. Högsta betyg av mig.
  • Magnus
    Magnus skrev om Akacia Medical
    Genomförde en HT vinter -16. För tidigt för att utvärdera totalt då det endast gått 6mån. Men nöjd hittills!
  • Jan N
    Jan N skrev om Akacia Medical
    Har i över 10 års tid funderat på att göra något åt min tunnhårighet som bara blivit värre och värre med åren, det gick med raketfart mot biljardkula.
    Tog kontakt med Firo på Akacia Medical, efter en del diskussioner gällande befintliga förutsättningar och realistiska förväntningar bestämde jag mig för att göra en hårtransplantation hos Firo.
    Det har nu gått 15 månader sedan operationen och jag är stum och förvånad över resultatet som är långt över mina högt ställda förväntningar.
    Jag har fått tillbaka mitt hår på riktigt och är så nöjd man bara kan bli.
    Fixeringen är helt borta och jag har fått tillbaka den härliga självkänslan jag hade innan tunnhårigheten började.
    Du har ett liv, ta vara på den här möjligheten , att må bra kan inte värderas i pengar.
    Jag kan starkt rekommendera Akacia Medical, dom vet vad dom gör..... på riktigt!
    Hälsar en mycket nöjd
    Herr Hårfager
  • Marcus O
    Marcus O skrev om Akacia Medical
    Jag (25år) gjorde min hårtransplantation i Augusti 2016 och det är det bästa beslut som jag någonsin har tagit! Innan operationen så vågade jag knappt träffa folk om jag inte hade min keps, men nu är den tiden förbi och jag har inte burit keps på flera månader och är riktigt nöjd med mitt resultat. Personalen där är av högsta kvalite och får en alltid att känna sig trygg och välkommen. Så om du funderar på att göra en hårtransplantation så rekomenderar jag verkligen Akacia Medical.
  • Tobias K
    Tobias K skrev om Akacia Medical
    Gjorde en hårtransplantation 26 November i stockholm. Har lång tid kvar men är redan nu extremt nöjd med mitt resultat! Redan från första sekund blev man väldigt bra bemött och allting kändes professionellt. Firo ger en väldigt stort förtroende och finns alltid nära om det är någon fråga som dyker upp.

Jag rekommenderar starkt att ta kontakt med Akacia Medical.

Svarar gärna på frågor om transplantationen. (flodaa_9@hotmail.com)
  • Erik
    Erik skrev om Akacia Medical
    Mina upplevelser hos Akacia Medical har enbart varit positiva.
    Har gjort två hårtransplantationer och ett antal PRP här, är mycket nöjd med resultatet.
    Personalen är väldigt tillmötesgående och förstående vilket i sig skapar en trygghet hos mig som kund.
    Kontaktpersonen Firo är lätt att få tag i och svarar snabbt på de frågor och funderingar man har.
    De är öppna för förslag och jag tror kvalitén på operationerna är minst lika bra här än hos de som tar det dubbla priset.
    Kan varmt rekommendera Akacia Medical!
  • jennie k
    jennie k skrev om Akacia Medical
    Trevlig personal och verkligen kvalité för pengarna!
  • Conny T
    Conny T skrev om Akacia Medical
    Trevligt bemötande, bra priser, fina lokaler, man känner sig väl omhändertagen.
  • Alex T
    Alex T skrev om Akacia Medical
    Jag gjorde en operation i september 2016, det har nu gått 5 månader och hittills känns resultatet jättebra. Jag kan starkt rekommendera Akacia Medical. Bemötandet och allt runt omkring operationen samt PRP behandlingarna är väldigt professionellt.
  • Chamon C
    Chamon C skrev om Akacia Medical
    har länge velat göra en hårtransplantation så till slut gjorde jag en hos Akaciamedical o måste verkligen säga att det va värt det.firo o hans team lever verkligen upp till det som står på hemsidan jätte trevliga jag personligen hade hur roligt som helst under operation med läkarna... får inte glömma mr firo jätte fin o underbar människa e alltid där när han behövs svara alltid på samtal oavsett vart han än bevinner sig i världen🙂.
    Så alla ni som har tänkt på att göra en sån operation så tveka inte att ringa jag själv har jag rekommenderar mina nära o kära alla e nöjda..
    👍👍👍för akaciamedical

Mvh C.C
  • M
    M skrev om Akacia Medical
    Bra bemötande, alltid tillgängliga via telefon, sms och mail. Bryr sig tydligt om sina kunder. Bra affärsidé och känns som trygga metoder. Familjär känsla som gör att man alltid känner sig välkommen. Har rekommenderat Akacia till mina vänner. Inväntar mina resultat men känns lovande.
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Akacia Medical
    Gjorde en HT i november -15. Fantastiskt trevliga, professionella, tillmötesgående.
    Nu har mitt hår precis börjat växa ut så resultatet kan jag inte säga mycket om än. Men som det
    ser ut nu tillsammans med deras höga nivå tvekar jag inte en sekund på att det kommer bli kanon!
  • K W
    K W skrev om Akacia Medical
    Jag gjorde en HT, 3500 grafts, den 18de december.

Upplevelsen på plats var 5/5 - lugnt, trevligt, gemytligt beteende på personalen. Fräscha lokaler. Bra omhändertagande.

Firo och hans gäng är väldigt pedagogiska. De förklarar processen och följer med i varje steg - detta lugnar en som patient/kund, något jag uppskattar.

(Jag har tom smsat/ringt honom sent på kvällen och på helger ett par gånger efter och fått snabba svar - det kallar jag service)

Jag tror faktiskt på riktigt att teamet bryr sig om vårt bästa som patienter/kunder - det verkar inte bara handla om pengar för dem vilket jag upplevt på andra klinker. (Under konsultationer)

Hittills är min upplevelse genomgående klockren - det enda jag kan nämna som en förbättringsåtgärd är att det vore trevligt om sköterskorna, kirurgerna kunde lite lite mer engelska. Dock så kom gärna Firo eller någon annan i personalen och tolkade om man hade frågor eller funderingar.

Vill någon göra en HT hos en prisvärd, respektfull och genuin klinik så vill jag rekommendera dem Akacia.

Hör gärna av er om ni skulle ha frågor. (kim.waldgrave@gmail.com)

Vänligen,

Kim
  • Emil G
    Emil G skrev om Akacia Medical
    Professionellt bemötande genom hela processen. Det levde upp till mina förväntningar. Rekommenderas!
  • Michal O
    Michal O skrev om Akacia Medical
    Stark rekommenderar. Mycket seriös och professionell företag för en rymligt pris. Jag är jätte nöjd av resultaten.
  • Tony M
    Tony M skrev om Akacia Medical
    Kan verkligen rekomenderas. Överlägset bästa resultat på marknaden och bra priser.
  • Staffan D
    Staffan D skrev om Akacia Medical
    gjorde en hårtransplantation med 3700 hårsäckar, bra personal och bra bemötande, har väntat i 7 mån och är än så länge jättenöjd.
  • Anders E
    Anders E skrev om Akacia Medical
    Har fått ett mycket bra bemötande av både ägare och läkare/assistenter och bra uppföljning.

Hårtransplantation
  • Armanc A
    Armanc A skrev om Akacia Medical
    Jag blev extremt överraskad för hur bra mitt hår blev. Allt var proffesionellt genomfört, första mötet, planeringen, operationen, efterbehandlingen och PRP behandlingarna. Jag kan med stolthet rekommendera Akacia Medical till alla som vill ha tillbaka sitt hår. Det får verkligen tillbaka ditt hår!
    //A.A
  • Ari A
    Ari A skrev om Akacia Medical
    Jag tycker att ni gör ett väldigt bra jobb som tema på Akacia Medical.
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Akacia Medical
    Jag kan bara varmt rekommenderar Akacia Medical!
    De har hjälp mig finna självförtroendet igen.
    De bemöter en bra och har förståelse för ens problematik.
  • Nader M
    Nader M skrev om Akacia Medical
    Hej
    Jag kan rekommendera Akacia Medical till alla, Jag är mycket nöjd med deras service och de använder bästa produkter till sina patienter . Alla som jobbar genom Akacia Medical är proffs företaget och de har mycket god erfarenhet av allt .
  • Asan P
    Asan P skrev om Akacia Medical
    Mycket bra och duktiga på sitt jobb. Bemötandet går inte att beskriva med ord hur bra som helst så stort tack till de. Jag gjorde en hårtransplation.
  • Besim A
    Besim A skrev om Akacia Medical
    Starkt rekommendation bra läkare och personal.
  • John O
    John O skrev om Akacia Medical
    Proffsigt bemötande, förtroendeingivande rådgivning och bra utfört. Att dom körde allt i en sittning var viktigt för mig som var tvungen att vara på jobbet snabbt efter. Kände ingen större smärta även om det är påfrestande för kroppen att ha behandling under så lång tid.

Ångermannagatan 183A, 162 65 Vällingby