Alla kategorier Trädgård Skåne Lund Alias Arborist

Alias Arborist

Uardavägen 59, 224 71 Lund — Visa karta

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!

Läs vad 65 kunder tycker om Alias Arborist

• Hans F
    Hans F skrev om Alias Arborist
    Mycket bra arbete och bemötande. Vi är nöjda Läs mer
  • Peter M
    Peter M skrev om Alias Arborist
    Top service from a true professional. I wouldn't consider calling anybody else. Läs mer
  • Ebba F
    Ebba F skrev om Alias Arborist
    Hjälp med att klippa häck samt beskärning av ett träd. Jag tycker att arbetet genomfördes på ett snabbt och effektivt sätt. Själva arbetet utfördes till full belåtenhet. Rekommenderar gärna. Läs mer
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Alias Arborist
    Alias arborist är kunnig, skicklig,pålitlig och trevlig.
    Han har beskurit höga träd, tagit ner gamla träd, nyplanterat träd och buskar. Han har gjort olika arbeten åt oss under flera år och vi är jättenöjda.
    Eva kjerström sjölin Läs mer
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Alias Arborist
    Mycket bra bemötande. Återkopplar vid förfrågningar och utför enligt planerat.
    Beskärning , fällning och borttagning av träd/växter. Läs mer
  • jill g
    jill g skrev om Alias Arborist
    Snabbt ärligt och proffsigt!riktiga trädkonstnärer som jag hade bra diskussioner med innan arbetet startade! Resultatet blev mkt bättre än vad jag kunde drömma om!Trots tätt trädbestånd skedde inte minsta skada på kringliggande träd! Glatt häng arborister som jag verkligen kan rekommendera! Läs mer
  • Torsten E
    Torsten E skrev om Alias Arborist
    Ett proffsigt bemötande meden tydlig offert. Jag fick tagit bort ett stort träd med fräsning av rot. Det var en oxel som var 50 år gammal. Allt gick snabbt men försiktigt och säkert vid nedtagningen. Allt enligt vad arboristen lovade och vad jag hade förväntat mig. Läs mer
  • Tobias E
    Tobias E skrev om Alias Arborist
    Alias är otroligt serviceminded och hjälpsam. Vi fick snabb återkoppling och han var alltid lika trevlig och tillmötesgående. Vi beställde trädfällning, beskärning samt stubbfräsning. Jobbet blev snabbt och enkelt utfört och precis utifrån vår beställning och önskan. Vid behov kommer Alias vara den förste vi ringer i framtiden! Läs mer
  • Ingrid Maria H
    Ingrid Maria H skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist är proffsiga rakt igenom. Snabbt svar på förfrågan om beskärning av fruktträd, besök för att titta på uppdraget, förslag och preliminär offertuppskattning redan på platsen och sen ett snabbt skickat offertförslag. Själva utförandet går snabbt och smidigt och Alias och kollegor ger gärna goda råd för fortsatt egenskötsel och förklarar varför träden växer som de gör och hur de långsiktigt försöker återställa dem. Dessutom om kan man begära som del i uppdraget att de städar upp och transporterar bort allt de klippt bort och rensat ur träden. Även detta mkt proffsigt gjort. Dessutom smidig fakturering efteråt helt enligt accepterad offert. Läs mer
  • Bengt Jörgen J
    Bengt Jörgen J skrev om Alias Arborist
    Allt till belåtenhet, inget att klaga på. Bra pris för trädfällning, bortforsling samt stubbfräsning.
    Snabbt och bra, rekomenderas.

Jörgen Jönsson
    Stångby Läs mer
  • Lo P
    Lo P skrev om Alias Arborist
    Vi har fått hjälp med beskärning och fällning av fruktträd. Det var tre stycken som kom och utförde arbetet väldigt effektiv. Vi var mycket nöjda med resulatet. Hela processen från offert till utfört arbete var väldigt professionellt. Vi kan utan tvekan rekommendera Alias Arborist för liknande arbete. Läs mer
  • Bert S
    Bert S skrev om Alias Arborist
    Mycket positivt och professionellt bemötande hela vägen
    Borttagande av träd. Snabbt och bra. Läs mer
  • Louise A
    Louise A skrev om Alias Arborist
    Professionella och trevliga! Gav uppslag på hur träden kunde hanteras som jag själv inte hade kommit att tänka på, vilket uppskattas. Mindre ingrepp än vad jag planerat, och resultatet är jag jättenöjd med! Läs mer
  • Martin E
    Martin E skrev om Alias Arborist
    good examination of place and recommendations on what to do.
    Work was executed as described, did also send pictures on the work done.
    Price reasonable for the work performed. Läs mer
  • Carl F
    Carl F skrev om Alias Arborist
    Professionellt från första kontakt till slutfört arbete,
    är hel nöjd.
    Har anlitat Alias tidigare och kommer att göra det
    igen vid behov. Läs mer
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Alias Arborist
    Hej! Vi kontaktade Alias för att få en offert på fällning av två stora tujor samt bortforsling. Vi fick ett mycket trevligt, proffsigt och snabbt svar. Vi tog in ett flertal offerter men valde Alias för deras bemötande samt att de också var prisvärda. Hela processen sköttes föredömligt och vi lade även till stubbfräsning som också utfördes väl. Tujorna togs bort när vi var på semester och det var mycket välgjort samt välstädat i trädgården. Nästan som "trolleri" :) Vi kan varmt rekommendera Alias och gör detta när tilfälle ges. Med vänlig hälsning Lotta Läs mer
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist har hjälpt mig med att ta ner några träd/buskar.
    Man har gjort detta på bästa sätt, hållit sina tider, varit trevliga mm.
    Att det blev lite billigare än överenskommet kan man ju leva med. Läs mer
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Alias Arborist
    Jag anlitade Alias för nedtagning av ett stort träd. Han klarade det galant och sakkunnigt. Därefter har han varje år beskurit fruktträd och andra träd i min trädgård i behov av beskärning. Läs mer
  • Jan O
    Jan O skrev om Alias Arborist
    Förträffligt, kunnigt och trevligt! Alltid personlig service.
    Vad Alias har utfört i vår trädgård har funkat fint och priset har känts att vara riktigt.
    Kommer att anlita Alias Arborist i framtiden och rekommendera till andra. Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Alias Arborist
    Beskar 2 äppelträd och ett plommonträd. Mycket nöjda, professionellt utfört. Läs mer
  • Per I
    Per I skrev om Alias Arborist
    Ett mycket proffsigt bemötande, under första mötet fick vi direkt en offert på det tillfrågade arbetet.
    Vi ville få fäält ett antal träd som stod illa till och kunde lätt blåsa ned över huset.
    Vi var ej hemma när träden fäldes men när vi kom hem låg allt snyggt och prydligt i trädgården. Vi kunde inte fått arbetet bättre utfört
    Rekomenderar Alias till alla som behöver ta ned eller beskära träd Läs mer
  • Maria F
    Maria F skrev om Alias Arborist
    Hej
    Vi har anlitat Alias 2 ggr med ett par års mellan rum och är supernöjda.
    Snabb offert, åtgärd och bortforsling.Smidigt och enkelt.
    Mycket vänligt och professionellt bemötande.

MVH Maria Ferhm Läs mer
  • Pia A
    Pia A skrev om Alias Arborist
    god service och bra bemöttande Läs mer
  • Åsa J
    Åsa J skrev om Alias Arborist
    Bra och effektiva - trevligt bemötande! Kompetenta och duktiga! Läs mer
  • Jakob L
    Jakob L skrev om Alias Arborist
    Kunnig, professionell och trevlig. Fick hjälp med trädfällning och stubbfräsning. Allting gick som en dans och vi är MYCKET nöjda! Kan starkt rekommendera Alias Arborist! Läs mer
  • Ulf Jesper S
    Ulf Jesper S skrev om Alias Arborist
    Mycket bra arborist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Kenneth R
    Kenneth R skrev om Alias Arborist
    Alias företag är ett utmärkt företag som vi uppskattar väldigt mycket. Vi behövde hjälp med trädgårdsrensning då vår trädgård nästan hade förvandlats till en djungel och företaget utförde arbetet otroligt fint. Resultatet blev fantastiskt! Vi har ett mycket stort förtroende för företaget då de är mycket ärliga. Läs mer
  • Britt L
    Britt L skrev om Alias Arborist
    Mycket bra bemötande, mycket proffsigt utfört jobb: nedtagning av ett stort träd vid tomtgränsen. Utmärkt bemötande även mot berörda grannar.
    Sammantaget överträffade de mina förväntningar och jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Olle H
    Olle H skrev om Alias Arborist
    Mkt gott betyg. Kompetent och prydligt. Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Alias Arborist
    Alias aborist svarar snabbt på mail. Företaget har har utfört trädvård och beskäring av träd och buskar. Läs mer
  • Eva-maria L
    Eva-maria L skrev om Alias Arborist
    Allt var superbra; bemötande och utfört arbete! Vårt körsbärsträd blev beskuret precis så som vi ville! Läs mer
  • Johan J
    Johan J skrev om Alias Arborist
    Utmärkt bemötande och utförande av arbetet. Läs mer
  • Nisse N
    Nisse N skrev om Alias Arborist
    Mycket bra! Snabbt utfört, lagom pris och bra efterarbete.
    En STOR kastanj togs ner och allt blev precis som jag ville ha det. Läs mer
  • Håkan Ö
    Håkan Ö skrev om Alias Arborist
    Kanon!
    Fantastisk arbete fe gjorde! Läs mer
  • Lars Gustav W
    Lars Gustav W skrev om Alias Arborist
    Very good. Före lovad tid, trevligt team, bra jobb.
    Kan rekommenderas. Läs mer
  • Richard F
    Richard F skrev om Alias Arborist
    Excellent response, great expertise and neat & tidy completion of the work desired. No complaints, only praise. Läs mer
  • Kristina Å
    Kristina Å skrev om Alias Arborist
    Pålitlig, snabb, noggrann, kundinriktad. Rekommenderas! Läs mer
  • Ronny N
    Ronny N skrev om Alias Arborist
    Seriös, tydlig beskrivning hur de planerar fäll etttäd Läs mer
  • Per Magnus Å
    Per Magnus Å skrev om Alias Arborist
    Bra jobb till slut men krävdes ett extra besök för att få gjort allt som beställts. Läs mer
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om Alias Arborist
    Kompetent trädbeskärare, hjälpte oss att beskära gamla träd som behövde föryngras. Trevligt bemötande, höll tid och avtalat pris. 👍🏼 Läs mer
  • ?
    ? skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist har hjälpt oss med beskärning av äldre träd, hjälpt oss med att fälla några bokar som inte varit helt friska och med en del nyplantering.
    Vi uppskattat att samarbeta med Alias. Han är professionell, mycket kunnig och trevlig att ha att göra med. Vi rekommenderar gärna Alias Arborist till andra som behöver hjälp med beskärning, fällning och nyplantering.
    Byggnads AB Tornahem
    Olle Berglind
    070-2004405 Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Alias Arborist
    Proffsiga, i tid och lämnade trädgården snygg och prydlig efter sig. Läs mer
  • Maja L
    Maja L skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist har hjälpt oss med trädfällning. Vi är jättenöjda med både bemötande och genomförande. De är superduktiga och trevliga. Läs mer
  • Maria J
    Maria J skrev om Alias Arborist
    Vi har anlitat Alias Arborist vid ett flertal tillfällen, såväl för fällning av stora träd samt för annan trädgårdsskötsel, såväl häckklippning som plantering etc. Alias har alltid bemött oss väldigt väl och gett proffsiga rekommendationer, prisvärda offerter samt, inte minst, utfört allt jobb väldigt väl. Väldigt tacksamt är att Alias alltid städat upp på ett exemplariskt sätt efter utfört arbete, vilket vi uppskattat väldigt mycket. Kommer anlita Alias fler gånger, definitivt. Läs mer
  • Kalle N
    Kalle N skrev om Alias Arborist
    Trevlig och kompetent arborist. De kom in och gjorde jobbet snabbt, effektivt och städade upp efter sig
    10 av 10 Läs mer
  • Christian C C
    Christian C C skrev om Alias Arborist
    Väldigt trevlig och professionell. Gjorde ett superjobb och rekommenderar Alias Arborist till alla. Läs mer
  • Udda L
    Udda L skrev om Alias Arborist
    Hej, Bemötandet var alldeles utmärkt ända från den dagen jag ringde första gången.
    Jag fick ett alldeles utmärkt utförandet av beskärningar av träden och buskaget. Mycket mer beröm kan jag inte ge.
    Udda Läs mer
  • Judit E
    Judit E skrev om Alias Arborist
    Jag har anlitat Alias i många år eftersom han är duktig och utför jobbet efter mina önskemål. Dessutom städar han upp efter sig. Läs mer
  • Christoffer T
    Christoffer T skrev om Alias Arborist
    Alias var trevlig och kunnig. Delade med sig av sin kunskap om våra träd på tomten. Lämnade en tydlig offert på stubbfräsning. Arbetet utfördes noggrant. Rekommenderas./ Christoffer Brf Herrestadsgatan 3 Malmö Läs mer
  • Marcel O
    Marcel O skrev om Alias Arborist
    Noggranna, effektiva, försiktiga och mycket proffsiga och dessutom väldigt snabba. Vi känner oss mycket nöjda med arbetet. Läs mer

Uardavägen 59, 224 71 Lund