Alias Arborist AB

Alias Arborist AB

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!

Läs vad 399 kunder tycker om Alias Arborist AB 2

2021-12-07
    Alias Arborist tog ner ett högt träd hos oss. Snabb service och vi är mycket nöjda.
  • Elisabeth G
    2021-12-05
    Bra konsultgenomgång av våra trädgårdsträd och snabb offert till rimligt pris.
    2021-12-01
    ytterst professionella och trevliga. De levarerar on time - on budget.
    2021-11-29
    Trevligt bemött, bra kontakt och utmärkt utfört arbete av trädfällning.
    2021-11-23
    Trevligt bemötande
    Fantastiskt jobb
    2021-11-22
    Alltid trevligt att ha kontakt med vettiga människor som vet vad dom gör. Och de kom på utsatt datum och gjorde jobbet på samma dag. Dialogen fungerade utmärkt.
    Förvånansvärt billigt dessutom.
    2021-11-22
    Alias Arborist fällde ett träd och beskar en björk hos mig. Arboristerna som utförde arbetet kom i tid och utförde arbetet mycket bra (de visade på stor kunskap och högt säkerhetstänk) och var dessutom väldigt trevliga. Kostnaden för arbetet var också det lägsta av de fyra firmor jag frågade.
    2021-11-22
    Ett sant proffs som jag har haft förmånen att få hjälp av flera gånger vid olika tillfällen och fastigheter. Rekommenderas varmt!
    2021-11-22
    Bra bemötande men arbetet genomfördes på vår fritidsfastigheter och vi bor inte där vintertid. Vi kan inte utvärdera arbetet men det var utmärkt förra gången vi anlitade firman.
    2021-11-17
    Gjorde ett jättebra jobb med min björk, personen som utförde beskärningen var duktig och lyssnade bra på våra önskemål. Däremot tycker jag den administrativa delen var rätt haltande då det tog flera månader, och påminnelser, från det att jag hörde av mig till dess att de utförde jobbet.
    2021-11-16
    Ett trevligt bemötande och vid konsultationen fick vi goda råd om vad som behövde rensas bort i en äldre trädgård med gamla träd och överväxta buskage (snårskog).
    Vi är mycket nöjda med deras arbete och även hjälpen med bortforslingen.Allt gick snabbt och smidigt.Trevliga killar!
    Till våren blir det nog en fortsättning med resten av trädgården och förhoppningsvis får vi den i ordning igen.
  • Lars W
    2021-11-15
    En granne hade i allmänna ordalag rekommenderat företaget, mer visste vi inte om det. Första mötet med företagets medarbetare (som sedan var en av de två som gjorde jobbet) var mycket positivt. De både medarbetarna infann sig vid utsatt tid och gjorde jobbet perfekt. Iordningställandet efteråt var också perfekt. Dessutom påfallande trevligt att ha med dem att göra.

Det som skulle göras var beskärning av ett halvstort äppelträd, beskärning av blåregn på husväggen och klippning av en ligusterhäck. Aldrig tidigare har det varit så snyggt.
    2021-11-15
    Very professional, friendly and efficient!
    2021-11-15
    Alias är pedagogisk och intresserad av ämnet och av studenterna. Är lugn och tålmodig. Flera lärare och studenter har hälsat detta.
    2021-11-11
    The service and the communication was perfect. We've receive a good quality service.
    2021-11-09
    Bra bemötande, proffsigt utfört arbete i form av beskärning av vårt körsbärsträd.
    2021-11-09
    Mycket bra bemötande. Professionellt företag!
    2021-11-04
    Professionellt utförd beskärning av vårt träd, imponerande skickligt gjort. Mycket trevligt bemötande av arboristerna. Jag kan varmt rekommendera Alias arborist.
    2021-10-26
    Trevligt bemötande! Yrkeskunniga! Anlitat dem för trädbeskärning.
    2021-10-21
    Allt fungerade smidigt och blev bra
    2021-10-19
    Det var bra från fösta början fick bra intryck och det höll i sig hela vägen
    2021-10-15
    Trevliga pch proffsiga. Enda minuset var att det va väntetid mellan konsultation och arbete. Troligtvis pga många kunder. Arbetet väldigt proffsigt utfört
    2021-10-15
    Häckklippning. Bra utfört arbete, trevlig och kunnig personal, kom i tid
    2021-10-11
    Pruned of a Magnolia tree. I am very satisfied with their work.
    2021-10-11
    Har anlitat Alias Arborist Ab flera gånger och fått träd och granar fällda, uppkapade och flisade. Alltid trevligt bemött och bra utförda jobb.
    2021-10-04
    Utmärkt bemötande. Snabba och kunniga.Noggranna.
    2021-10-04
    Stubbfräsningen var snabbare utförd än vad jag förväntade mig.
    2021-09-30
    Professionellt arbete av hög kvalität
    De har gjort arbete för oss i flera år: trimmat våra fruktträd och trimmat vår stora häck.
    Det var alltid väldigt tydligt vad de skulle göra, när de skulle göra det och hur mycket det skulle kosta. Inga överraskningar.
    2021-09-28
    Väldigt bra bemötande och bra service från början till slut.
    2021-09-27
    Genuint kunniga och engagerade. Mycket bra!
    2021-09-25
    Mycket bra bemötande! Trevligt, tydligt och snabbt.
    2021-09-15
    Fint bemötande och service! Tacksam för fint städ efter stubbfräsning
    väl bemött
    tydliga besked
    effektivt arbete
    klippning o röjning
  • Alf R
    2021-09-15
    Det var dags att beskära mitt valnötsträd.
    Fick tips om Alias Arborist. De var intresserade av att hjälpa till och besökte mig för en bedömning av uppdraget. Det kom raskt en offert som jag accepterade.
    Två klättrande arborister kom senare i september för att utföra uppdraget. De var både trevliga o kommunikativa. Dvs måna om att beskära på rätt nivå. Stämde av flera gången under arbetets gång för att säkra slutresultatet som blev mkt bra. På eftermiddagen kom en kranbil o hämtade grenar o löv. Efterarbetet var perfekt, gräsmattan krattades o inga spår av dagens beskärning kunde ses. Mina förväntningar var höga men överträffades därav betyget; utmärkt!
    2021-09-10
    Trevligt bemötande, duktiga och nogranna.
    2021-09-08
    Utmärkt bemötande. Lätt att diskutera med utifrån mina förväntningar.
    Alias Arborist AB har utfört fantastisk arbete snabbt och noggrann.
    Företaget har tagit bort 40 år gammalt tujahäck ca 2,5 m på bredden och även borttagande av rötter.
    2021-09-08
    Professionella och bra service!
    2021-09-06
    Vi var väldigt nöjda med det arbete som Alias Arborist utförde. Vi fick hjälp med beskärning samt fällning av fruktträd. Vi har anlitat dem tidigare och alltid varit mycket nöjda med deras utförda arbete.
    2021-09-04
    Mycket bra bemötande. Uppfattade på ett bra sätt vad vi ville ha hjälp med. Utmärkt administration (offert och fakturering). Hörde av sig när de blev lite försenade. En i allt mycket god upplevelse. Det var första gången vi anlitade Alias Arborist och vi återkommer gärna nästa gång vi behöver arboristhjälp.
    Väldigt professionell arborist!
    2021-09-04
    Mycket bra utfört arbete! Hög kompetens och trevlig kontakt.
    2021-08-21
    Blev mycket vänligt och professionellt bemött i telefon såväl som på plats vid vårt fysiska möte. Jag hade ett par speciella önskemål som okej-adess och noterades. Bland annat så bad jag om att bli uppringd ett par dagar innan så att jag kunde "delta" på avstånd och för att se till så att mina önskemål blev uppfyllda. Mina önskemål bestod i att få ett träd uppsågat i 30cm bitar (perfekt att elda med i öppna spisen) och att bli uppringd någon dag innan de satte igång. Inget av dessa önskemål uppfylldes. När jag kom hem efter ett par dagars minisemester så var allt beskärningsarbete och städning snyggt utfört men några 30cm bitar såg jag inte röken av! Jag har av Alias fått viss kompensation så jag får väl åka till macken och handla bränne.
    Jodå - jag kommer att rekommendera Alias till andra!
    Mvh Olle Hamfelt
    2021-08-21
    Fick hjälp att fälla träd och fräsa bort stubben. Jättebra på alla sätt!
    2021-08-21
    Vi är mycket nöjda med arbetet som gjordes mycket professionellt! Bemötandet och kontakten är till stor belåtenhet.
    Vi återkommer om två år!
    Mvh/ Ingrid och Anders
    2021-08-19
    Professionellt bemötande och genomförande. Lyhörd och resultatinriktad med fokus på kund. Mycket nöjd!
    2021-08-13
    Proffsigt utfört arbete, trevligt bemötande.
    2021-08-10
    Very cooperative, very prompt, very reliable. And very good work!
    2021-08-10
    håller vad dom lovar och är pålitliga
  • Anne H
    2021-08-07
    Beskärning av träd: bra och lugnt bemötande, klar och tydligt förklarande av behoven och icke behoven . Mao de kunde ha tjänat mer på att beskära mer, men informerade om vad som inte var nödvändigt att utföra nu. Blev mindre än vad vi trodde! Kom på utsatt tid utförde som lovat. Bara positivt. Vi bad om offert från annat håll också, men de var krångligare att få ihop en tid, men Arborist var det inget krångel alls, vi kände oss viktiga som kunder!
    Mvh Anne och Robert
    2021-08-01
    Bra bemötande och kunnig arborist.