Alias Arborist AB

Alias Arborist AB

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!

Läs vad 322 kunder tycker om Alias Arborist AB 2

2021-05-09
    Bra bemötande, snabbt jobb, bra pris.
    2021-05-09
    Köpte klippning av stor tujahäck, två lönnar, m.m Utmärkt arbete och bemötande.
    2021-05-07
    De kommer varje vår och beskär vårt äppelträd, vi är mycket nöjda med tjänsten. Lätt att komma i kontakt med, bra bemötande och väl utfört arbete. Vi kommer att fortsätta anlita dem.
    2021-05-07
    Hamling av pil och beskärning av häck.
    Trevligt bemötande och väl utfört.
    Trädfällning i Ljunghusen
    Väl bemött, intresserad medarbetare vid primärbesiktningen
    Vi har tidigare fått hjälp med nedtagning av träd nära hus på samma tomt och var synnerligen nöjda då och samma upplevelse hade vi nu. Den grupp som skötte arbetet gjorde detta snabbt och effektivt och ordnade med borttransport av grenverk
    Rekommenderas starkt
    AW
    2021-05-07
    Alias och hans team var duktiga, snabba och verkligen prisvärda. Dom hjälpte mig få ordning på en handfull stora gamla fruktträd och idegranar. Kan verkligen rekommendera!
    2021-05-07
    Beskäring av träd. Fällning av träd.
    Alltid vänligt och korrekt bemötande, trevlig personal med stor kompetens inom sitt yrke.
    Avtalade tider innehålls alltid. Uppröjt och i ordning när personalen lämnar.
    Vi är mycket nöjda och återkommande kunder.
    2021-05-07
    Super service, allt gick snabbt och smidigt med våran trädfällning på tomten. Jättenöjda!
    2021-05-07
    Mycket bra arbete, proffsigt utfört. Inga anmärkningar alls, gjorde precis vad vi önskade på ett försiktigt sätt.
    2021-05-06
    Har anlitat Alias Arborist i många år. Gör alltid ett utmärkt jobb beträffande trädfällning, stubbfräsning och häckklippning. Har dessutom ett mycket trevligt bemötande. Rekommenderas.
    2021-05-06
    Beskärning av äppelträd. Smidigt och bra utfört.
    Arbete: Trädbeskärning.
    Bra bemötande, trevlig personal och väl utfört arbete!
    2021-05-04
    Väldigt bra bemötande av mycket kunniga arborister! Arbetet med att fälla flera stora träd gick fort och de var tillmötesgående och kunde sköta hela arbetet från fällning till bortforsling.
    Kan varmt rekommendera Alias!
    2021-05-03
    En stor ek i tomtgränsen behövde tas ner och vi ville gärna använda stammen till plankor (framtida bord) och grenarna till flis (som vi använder till gångar och jordförbättring runt andra stora träd). Utöver att Alias och hans personal är proffsiga och trevliga gillar vi att de har möjlighet att hjälpa till med flisning etc. på plats!

Alias har tidigare fällt ett stort träd på vår kolonilott, vi var även då mycket nöjda!
    2021-05-01
    Trevliga, snabba och professionella!
    2021-04-30
    Vi behövde snygga till ett träd i vår trädgård och tog kontakt med Alias Arborist. Vi blev mycket väl bemötta och jätte nöjda med det arbete de utförde. Vi kommer definitivt anlita dem igen!
  • Carin P
    2021-04-29
    Vi är helt nöjda, både med bemötande och utfört arbete..
    Tydlighet från början till slut.
    2021-04-28
    Trevliga killar o mkt bra jobb men:
    Tidsestimatet i offerten överensstämmer inte alls med verkligheten vilket innebär att vi betalar ett överpris o det är vi inte alls nöjda med.
    2021-04-27
    Ska du nån gång anlita en arborist är det Alias arborist du ska välja. Superproffsiga och gör precis det man kan kommit överens om. Passionen för träden är fenomenal och kunskapsnivån likaså.
    Jag kommer anlita dem igen.
    /Malin
    Trädbeskärning
    Gjordes helt enligt våra önskemål.
    Duktig och noggrann personal.
    Vi är mycket nöjda.
    2021-04-27
    Har anlitat Alias Arborist 2 gånger. Snabbt, pålitligt, professionellt. Kan bara rekommendera!
    2021-04-26
    Bra o snabbt jobbat med att beskära en Blodbok. Bra dialog med arboristerna hur vi kom fram till bästa lösning
    2021-04-25
    Jag kontaktade Alias Arborist för beskärning av gamla äppelträd. De tog snabbt kontakt och kom hem till mig för att kolla vad som behövde göras och lämnade offert någon dag senare. Då det inte var något brådskande fick de själv välja när de kunde komma. De ringde någon dag innan så att jag visste när de skulle komna.
    De har gjort ett bra jobb, lämnat allt snyggt och städat efter sig och allt detta till ett bra pris.
    Kommer absolut att använda deras tjänster igen vid behov.
    2021-04-25
    Beställde trädfällning. Proffs i högsta grad. Jag gillade att de är villiga att ha en dialog som kanske gick lite emot vad jag som kund först hade tänkt, detta gav mig som kund bättre förutsättningar till att verkligen ta rätt beslut. Med facit i hand och efter ett fantastiskt oklanderligt utför arbete, så kan jag säga att det kunde absolut inte ha blivit bättre resultat.
    Kan med det varmaste rekommendera Alias och hans kollegor!!
    2021-04-24
    Jag tyckte att trädfällningen blev Utmärkt!
    Beskärning av äppelträd.
    Alltid snabbt och trevligt bemötande. Prisvärt. Rekommenderas!
    2021-04-24
    Trevlig och kunnig personal. Bra och snabba arbeten.
    2021-04-24
    Mycket bra och lyhörd till kundens önskemål.
    2021-04-24
    Vi behövde beskärning av några stora träd. Vi är mycket nöjda med genomförandet och resultaten. De tre unga personer som utförde jobbet var trevliga, effektiva och kompetenta. Priset var ganska hyfsat. Vi kommer utan tvekan anlita Alias Arborist nästa gång igen.
    2021-04-23
    Bra genomgång på plats av planerat arbete, en offert som tar upp allt som sagts, arbetet utförs som planerat och utförarna tipsar glatt om vidare skötsel av träden och beskriver vad de gjort och varför. Bokar också bortforsling av grenar och de städar upp allt. Har låtit Alias Arborist sköta om våra träd vartannat år under en 10-årsperiod och rekommenderar dem till alla som vill ha hjälp med sina träd, buskar och häckar.
    2021-04-23
    Alias arborist rekommenderades av en granne. Våra gamla fruktträd behövdes tas om hand och glesas ur. Alias kom, tittade, sa vad som behövde göras o gav en offert samma dag. Ett trevligt gäng kom och gjorde ett superbra jobb. Vi är mycket nöjda med resultatet och vill se dem här till hösten igen
    2021-04-23
    Snabb återkoppling.proffsigt utförda jobb. Högst rimliga priser.
  • Leif B
    2021-04-23
    Bra bemött, äppelträdet snabbt och snyggt beskärt ,dessutom tips på fortsatt skötsel. Kan rekommenderas
    Tycker Leif o Lisa
    2021-04-23
    Häckklippning och beskärning av äppelträd.
    Alias arborist gjorde ett utmärkt arbete.
    Städade noga efter sig.
    Anlitar gärna Alias arborist igen.
    2021-04-23
    Kom när de skulle, gjorde vad de skulle, perfekt!
    2021-04-23
    Jag fick offert från 3 olika företag för att klippa fruktträden i trädgården och Alias Arborist var klart billigast (<50% av näst billigaste priset!) och de enda som erbjöd ett gratis hembesök innan offert för att titta på träden och diskutera jobbet.

De gjorde också ett fint jobb och klippte helt enligt mina önskemål.
    2021-04-23
    De skötte jobbet (hamling av pil med borttransport av kvistar) snabbt och rätt till ett vettigt pris.
    Trädbeskärning
    Vänligt bemötande
    Uppfyllde förväntningarna
    Jag återkommer vid behov
    2021-04-23
    har anlitat er flera för beskärning av träd och har alltid varit lika nöjd. Jag rekommenderar alltid Alias Arborist AB till de som undrar vem vi anlitat.
    2021-04-23
    Beställde hjälp med beskärning och uppbindning av fruktträd. Snabbt och trevligt svar vid förfrågan, supersmidiga att ha kontakt med, trevlig personal och väl utfört arbete!
    2021-04-23
    Nertagning av 15 m hög metacequoa med påväxt murgröna.
    Ett proffesionellt bemötande och utförande, särskilt imponerad av den kvinnliga klättraren.
    2021-04-23
    Klippning av två äppleträd.
    Allt har blivit som förväntat.
    Det slutliga resultatet vet jag först när jag ser hur mycket frukt det blir
    2021-04-23
    Mycket bra service men frakten för dyr annars mycket bra utförande.
    2021-04-23
    Bra jobb i rätt tid. Utmärkt kunskap och enkel mot kund. Kommer ta in dem igen.
    2021-04-23
    De är kunniga, trevliga och pålitliga
  • Kenneth P
    Beskärning av fruktträd.
    Korrekt bemött.
    Utförde jobbet enl.önskemål.
    Bra jobbet.
    2021-04-23
    Trevligt bemötande av kunnig personal som gjorde kostnadsfritt hembesök inför beskärning av två träd, ett stort Körsbärsträd och ett Korstörnen. Beställde även bortforsling.
    Arbetet utfördes på ett proffsigt och snabbt sätt, och till rätt pris.
    Vi rekommenderar Alias Arborist AB.

Mvh.
    Lena och Mats
    2021-04-23
    Bra o effektiv service, det som var mindre bra var att få en uppfattning om när på dagen de skulle komma.
    Allt till belåtenhet!
    Gallrade höga tallar på ett profsigt sätt. Tog med sig alla rester.
  • Thomas D
    2021-04-23
    Vi har nu för 4:e året i rad anlitat Alias. Vi är mycket nöjda med både pris och utförande och kan varmt rekommendera detta företag