Alla kategorier Trädgård Skåne Lund Alias Arborist

Alias Arborist

Uardavägen 59, 224 71 Lund — Visa karta

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!

Läs vad 144 kunder tycker om Alias Arborist

• Bengt M skrev om Alias Arborist
    Plantering av buskar samt trädbeskärning
    Trevligt och kompetent bemötande
    Utförde överenskomna åtgärder till belåtenhet Läs mer
  • Sara N skrev om Alias Arborist
    Alias är en mycket kunnig arborist. Vi är alltid nöjda med leveransen. Läs mer
  • Gunnar E skrev om Alias Arborist
    Allt mycket Bra!! Från personal till utfört arbete! Rekommenderas! Läs mer
  • Helen H skrev om Alias Arborist
    Klippning av stora häckpartier (bok, liguster, buxbom).
    Fällning av träd och stubbfräsning.
    Jag upplevde bemötandet som mycket gott och de är mycket kunniga. Läs mer
  • Gunnel S skrev om Alias Arborist
    Beskära körsbärsträd och hugga av grenar nertill på två granar.
    Mycket bra bemötande och snabb återkoppling. Vill gärna anlita företaget igen och har rekommenderat det för min dotter och svärdotter i Malmö. Läs mer
  • Eva H skrev om Alias Arborist
    Klippning av fruktträd samt en buske.
    Mycket vänligt och professionellt bemötande.
    Förväntningarna var att gå hjälp med beskärningen.
    Totalt en trevlig upplevelse. Läs mer
  • Nils N skrev om Alias Arborist
    Tydlig offert. Gjorde allt vi kom överens om. Vi var mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Annmari N skrev om Alias Arborist
    trädfällning
    mycket bra bemött
    mina förväntningar uppfylldes
    jag blev mycket nöjd!!!! Läs mer
  • Sebastian F skrev om Alias Arborist
    Trädbeskärning och stubbfräsning. Snabb och bra service. Bra resultat på jobbet. Läs mer
  • Camilla H skrev om Alias Arborist
    Bra kvalite på trädfällning, bra kundkontakt, snyggt och fint efter arbetet.
    Kan rekommenderas Läs mer
  • Gullvor O skrev om Alias Arborist
    Vi fick tagit bort ett gammalt plommonträd och rensning av hela trädgården buskar och gamla träd bl.a syren.
    Vi är helnöjda även bortforsling och städning perfekt.
    Vi kommer med glädje kunna rekommendera Alias till vänner som kan tänkas behöva hjälp Läs mer
  • Jan P skrev om Alias Arborist
    Tillmötesgående o proffsigt o trevliga ....................................................... Läs mer
  • Anna N skrev om Alias Arborist
    Kan verkligen rekommendera Alias arborist! Vi är jättenöjd med allt!! Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist är ett seriöst företag som utför sina uppdrag med stor noggranhet och känsla. Kunskapsnivån är mycket hög och jag är mycket nöjd med de uppdrag de utfört hos mig. Läs mer
  • Per Anders V
    Per Anders V skrev om Alias Arborist
    Avverkning av några träd på en villatomt. Alltigenom effektivt och vänligt. Anlitar gärna igen. Läs mer
  • Ola J
    Ola J skrev om Alias Arborist
    De här killarna killarna är riktigt bra - de vet vad de gör och är dessutom fantastiskt trevliga. Jag har anlitat dem i flera år -behöver du hjälp m beskärning, trädfällning etc då är Alias och hans kollegor klockrena. Läs mer
  • Susanne A skrev om Alias Arborist
    Snabbt och effektivt blev jag av med stubbarna. Läs mer
  • Joakim K skrev om Alias Arborist
    Inspektion + beskärning av träd; utmärkt service! Läs mer
  • Thomas B skrev om Alias Arborist
    Hade en stor Ask som stod illa till för 3 st bostadshus. Alias Aborist tog ner det i sektioner utan risk för något. Mycket professionellt arbete med full personalstyrka. Kom på utsatt tid. Och jag har tidigare aldrig sett fyra stycken ha så roligt på sitt jobb :)
    Rekommenderas varmt.

Thomas Billberg Läs mer
  • Jenni W skrev om Alias Arborist
    Alias - en arborist ut i fingerspetsarna!
    Snabb med att återkoppla efter förfrågan om kostnad för att fälla 2 stora träd. Offert på fällning och bortforsling av träden erbjöds snabbt. Eftersom kostnaden synes rimlig med hänsyn till trädens storlek/placering precis vid ett staket samt att arbetet måste betecknas som tekniskt kvalificerat och farligt, kunde jag inte annat, än tacka ja till offerten. Efter en veckas tid, bokstavligen "plockades träden ner" av Alias och hans kunniga medhjälpare. Imponerande att beskåda hur nedtagningen av träden skickligt avancerade. Samma eftermiddag kom en lastbil med en gripklo, som med precision plockade upp rubb och stubb från fällningen.
    Om man har för avsikt att få gamla, höga träd fällda, på ett för alla inblandade parter tryggt, säkert och smidigt sätt, då kan jag av egen erfarenhet, varmt rekommendera Alias! Läs mer
  • Thorbjörg O skrev om Alias Arborist
    Beställde beskärning av ett gammalt äppelträd efter rekommendation från en granne. Smidig och proffsig kommunikation och utmärkt jobb. Proffsigt, prisvärt och bra! Läs mer
  • Anne M skrev om Alias Arborist
    Är alltigenom nöjd med utförda tjänster, beskärning av äppelträd.
    AM Läs mer
  • Jan H skrev om Alias Arborist
    Beskärning fruktträd. Bra bemötande, väl utfört. Kommer att få fler uppdrag av mig. Läs mer
  • Anders L skrev om Alias Arborist
    De kom och sågade ner två träd som hängde in över vårt cykel förråd och carport och de kom på utsatt tid och tog bort allt och allt funkade utmärkt. Ett trevligt gäng som jag varmt rekommenderar till andra. Läs mer
  • Yvonne E skrev om Alias Arborist
    Jag behövde hjälp med mina gamla syrener som lagt sig tätt intill huset och med några döda träd i trädgården. Jag har tidigare anlitat Alias Arborist och de har alltid gjort ett bra arbete - så blev det nu också. Snabbt och effektivt och med känsla för vad som ska bort och vad som ska bevaras. Jag är mycket nöjd med resultatet och med rutavdrag blev kostnaden dessutom mycket lägre än jag hade trott. Läs mer
  • Agenta H skrev om Alias Arborist
    *beskärning av träd - magnolia.

* vänligt och professionellt

* har anlitat företaget flera gånger och kommer att fortsätta med det

* stort förtroende för dem Läs mer
  • Kagge M skrev om Alias Arborist
    Stubbfräsning.
    Vänligt bemött, höll lovad datum bra utfört av en mkt trevlig man. Mkt nöjd. Läs mer
  • Niklas S skrev om Alias Arborist
    Beställde nedhuggning och beskärning av flera träd och fick precis det jag beställde. Förberedelsearbetet där vi gick igenom vad som behövde göras och vad som var lämpligt / mindre lämpligt att göra var förtroendeingivande.
    Bra kontakt/dialog med företaget och stark servicevilja gör att jag har fullt förtroende och därmed kommer använda Alias Arborist nästa gång jag behöver hjälp. Proffsigt, prisvärt och enkelt att ha att göra med. Kan varmt rekommendera Alias. Läs mer
  • Rolf S skrev om Alias Arborist
    Allt fungerade perfekt från början till slut båda gångerna jag anlitat Alias Arborist för trädbeskärning. Läs mer
  • Pawel D skrev om Alias Arborist
    Jobbet är utfört enligt överenskommelse! Läs mer
  • Emma K skrev om Alias Arborist
    Trevligt och proffsigt bemötande. Väl utfört arbete. Läs mer
  • Christina N skrev om Alias Arborist
    Vi behövde beskära våra träd och Alias skickade ett skickligt team för att hantera detta. De visade tydlig kunskap om vad träden behövde inte bara utifrån vilken sort det var, utan också utifrån var de stod och hur klimatet påverkade läget.

Skulle inte tveka att använda dem igen, eller att rekommendera dem till andra som behöver hjälp med sina träd. Läs mer
  • Heidi S skrev om Alias Arborist
    Gammal trädgärd bitvis, förvuxen, som behövde "saneras" på ett känsligt och professionellt sätt för arr bevara /förbättra miljön. Utomordentliga råd, man lyssnade uppmärksamt och föreslog åtgärder som vittnade om stor erfarenhet inom området där arboristen ,liksom jag ,kunden, hade samma intresse att värna om miljön Är nöjd kund som kommer att be om deras hjälp fler gånger! Läs mer
  • Evalena L skrev om Alias Arborist
    trädskötsel, beskärning o rådgivning

snabba ryck, vänlig o kunnigt
    ja företaget levde upp till problemen

kommer alltid att använda mig av Alias vad gäller trädgårdsråd Läs mer
  • Ronnie W skrev om Alias Arborist
    Fällning, bortforsling och stubbfräsning av två fruktträd. Tydlig och snabb korrespondens. Alla moment (fällning, bortforsling och stubbfräsning) genomfördes inom mindre än 24 timmar. Hela arbetet var klart mindre än 4 dagar efter beställning, och utfördes till full belåtenhet. Bra prisnivå. Jag kunde inte vara mer nöjd! Jättebra. Läs mer
  • Fredrik S skrev om Alias Arborist
    Vi är mycket nöjda med arbetet som Alias utförde. Läs mer
  • Lars Göran H skrev om Alias Arborist
    Beställde klippning av några stora prydnadsträd. Snabb och professionell respons på förfrågan. Besök på plats och offert direkt. Fick också råd om hur man bör klippa. Jobbet gjordes sedan inom avtalad tid. Persoenerna som gjorde det var kompetenta och noga med att involvera mig som kund och ge råd om hur klippningen borde göras för att inte skada träden. Kan verkligen rekommendera alias. Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Alias Arborist
    Proffesionellt bemötande och snabb uppföljning.
    Perfekt planering av arbetet med en mycket effektiv arbetsinsats som gjorde att arbetet avslutades före utsatt tid.
    Jag kan verkligen rekommendera Alias Arborist. Läs mer
  • Selma F skrev om Alias Arborist
    Snabba, duktiga - vi är så nöjda med beskärningen av våra träd. Läs mer
  • Thomas J skrev om Alias Arborist
    Tjänsten var att beskära två väldigt stora träd. Bemötandet från företaget var mycket bra. Företaget gav ett utmärkt och seriöst intryck. Arbetet som utfördes var proffsigt och välgjort. Vi är helnöjda med resultatet och kan varmt rekommendera detta företag till vänner och bekanta, ja till vem som. Bättre bemötande och resultat tror jag inte man kan få på annat håll.
    Med vänlig hälsning

Thomas o Gertie Jönsson Läs mer
  • Elias M skrev om Alias Arborist
    Alias hjälpte mig att beskära ett relativt stort körsbärsträd. Bra kommunikation, kompetent intryck och mycket bra utfört arbete. Det gjorde stor skillnad på trädet, värt pengarna. Läs mer
  • Lena M skrev om Alias Arborist
    Trevligt bemötande och allt uppfyllde mina förväntningar!
    Borttagning av träd och stubbfräs. Läs mer
  • Jan O skrev om Alias Arborist
    Snabb och utmärkt insats vid akutinsats av nedblåst stor gren.
    Trevligt och vänligt bemötande i samband med detta jobb, Läs mer
  • Gert S skrev om Alias Arborist
    Fint utfört arbete, kom när de skulle komma och humana priser. Grannar har också anlitat denna firma och även dom är väldigt belåtna. Läs mer
  • Robert H skrev om Alias Arborist
    Beskärning av en gammal ek som blivit för stor, och vars grenar hängde in över hustaket.
    Ett väl utfört arbete och ett professionellt bemötande gör att jag starkt kan rekommendera Alias Arborist. Läs mer
  • Lisa S skrev om Alias Arborist
    Snabba och proffsiga - rimligt pris! Läs mer
  • Dennis S skrev om Alias Arborist
    Trädfällning
    Allt utfört enligt överenskommelse Läs mer
  • Fredrik H skrev om Alias Arborist
    Alias fällde en björk på vår villatomt. Väl utfört arbete, ingen åverkan på omgivande ytor, och snyggt ”städat” efteråt. Rekommenderas! Läs mer
  • Marcus D skrev om Alias Arborist
    Bra första möte, snabbt och elegant utfört arbete. Läs mer
  • Claes M skrev om Alias Arborist
    Proffsig och väl genomförd trädbeskärning. Ordning och städar efteråt. Väl utnyttjad arbetstid.
    //Claes Melin
    Henriksdals Gård Läs mer