Alias Arborist AB

Uardavägen 57, 224 71 Lund — Visa karta

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 199 kunder tycker om Alias Arborist AB

• 2020-04-23

Helena P skrev om Alias Arborist AB
    -Beskärning av äppelträd och klippning av häck
    -Mycket väl bemött
    -Jobber blev väl utfört och skräpet bortforslat, helt enligt överenskommelse
    - Har anlitat dem för, kommer att göra det igen Läs mer
  • 2020-04-23

Ulrika R skrev om Alias Arborist AB
    Professionellt bemötande och effektivt utfört arbete. Läs mer
  • 2020-04-21

Vladimir T skrev om Alias Arborist AB
    Vi är jätte nöjda med uppfört arbete (klppning av träden och vi anlital er igen. Läs mer
  • 2020-04-20

Nadja S skrev om Alias Arborist AB
    Jag anlitade Alias Arborist för beskärning av äppelträd och är supernöjd. Personligt och framförallt väldigt professionellt bemötande. Han gav mig också många bra tips. Jag kommer garanterat anlita företaget igen och rekommenderar det varmt! Läs mer
  • 2020-04-20

John Michael W skrev om Alias Arborist AB
    Trädbeskärning och trädfällning
    Tydlig offert med attraktivt pris.
    Jobbet utfördes på överenskommen tid och resultatet blev mycket bra Läs mer
  • 2020-04-04

Ann-charlotte H skrev om Alias Arborist AB
    Trädbeskärning
    Mycket trevliga.
    Kom snabbt
    Kommer att anlita dem igen.
    Förväntningarna kommer nu. Hur kommer träden att växa? Läs mer
  • 2020-04-02

Kristina A skrev om Alias Arborist AB
    Trädbeskärning av 5 st äldre träd
    Vi fick omgående besök, samtal och offert. Därefter bokade vi lämplig tidpunkt. Arborister kom och tog på ett lugnt, seriöst och trevlig sätt hand om träden, som nu fått fin vård och dessutom är beskurna på ett snyggt vis.
    Allt har fungerat som en klocka och vi är väldigt nöjda med arbetet och helhetsupplevelsen. Tack, stort tack! Läs mer
  • 2020-03-21

Vilhelm U skrev om Alias Arborist AB
    Beställde beskärning av två fruktträd. Fick ett trevligt bemötande, med bra genomgång av vad Alias tyckte behövde göras. Kom på avtalad tid och utförde jobbet enligt överenskommelse. Läs mer
  • 2020-03-16

Dobromir N skrev om Alias Arborist AB
    Tip top! Snabbt utfört arbete helt enligt avtal. Solklar kommunikation. Rekommenderar varmt Alias Arborist när din trädgård behöver lite omvårdnad. Läs mer

Camilia A skrev om Alias Arborist AB
    Vi anlitade Alias för att ta ner ett dött kastanjeträd, ansa tre stora askar samt beskära ett äppelträd. Alias kom ut och inspekterade våra träd och diskuterade vad som var nödvändigt att göra. Vi uppskattar hans gedigna kompetens och hans uppriktighet. Alias och hans medarbetare gjorde ett jättebra jobb. Vi blev jättenöjda och rekommenderar vänner och bekanta att anlita honom. Läs mer

Mark W skrev om Alias Arborist AB
    Trädbeskärning av tre stycken äppelträd. Smidigt utfört arbete på en dag med hämtning av grenar dagen därpå. Proffsigt gjort med utförlig konsultation inför arbetet. Kan varmt rekommendera! Läs mer

Ulla H skrev om Alias Arborist AB
    Gallring av stort träd. Bemötandet utmärkt och även jobbet. Läs mer
  • Allan B

2020-03-13

Allan B skrev om Alias Arborist AB
    Hej. Vi har haft besökt av Alias arborist för att beskära och föryngra våra 5 åppelträd ca 80 år gamla. Jag själv skött dom i 40 år. Det var stort behov. Gjorde ett fint jobb med träden och är dessutom trevliga. Rekommenderar dom gärna.
    Allan Läs mer
  • 2020-03-13

Göran B skrev om Alias Arborist AB
    Vi fick hjälp med Stubbfräsning och röjning av trädgård. Allt arbete utfördes till vår största belåtenhet. Läs mer
  • 2020-03-13

Sofia E skrev om Alias Arborist AB
    Proffsigt och väl utförd beskärning! Läs mer

Signe L skrev om Alias Arborist AB
    Trädbeskärning, det blev jättebra. Trevligt bemötande och prisvärt Läs mer

Fredrik I skrev om Alias Arborist AB
    Proffs! Kan bara rekommendera. Läs mer

Jimmy L skrev om Alias Arborist AB
    Vi beställde ansning av två fruktträd.
    De visade kunnande och var duktiga, skickliga.
    Vi blev vänligt bemötta.
    Vi var helt nöjda. Läs mer

Olof B skrev om Alias Arborist AB
    Very quick and professional response when asking for proposal and also very professional delivery. Quick, offered good advice and cleaned up the work site very well. Highly recommendable. Läs mer

Fredrik H skrev om Alias Arborist AB
    Trädklippning. Bra från början till slut Läs mer

Ulrika W skrev om Alias Arborist AB
    Brilliant surveying and management and removal of very difficult tree placement. Highly recommended also for the team spirit. A pleaseure dealing with Alias group. Läs mer

Michael A skrev om Alias Arborist AB
    Alias klipper mina plataner efter överensommelse. Alltid har han uppfyllt mina förväntningar. Vi rekommenderar Alias för alla som vill ha en lång relation med en kunnig arborist. Läs mer

Susan I skrev om Alias Arborist AB
    Snabbt och smidigt genomfört arbete avseende beskäring av skadat träd. Läs mer

Susan L skrev om Alias Arborist AB
    Alias kom och gjorde en inventering av trädgården och skulle komma tillbaka ett par månader senare för att beskära det vi kommit överens om. Arbetet gjordes helt enligt överenskommelsen, snabbt, bra och prisvärt.Jättebra kommunikation hela tiden och mycket trevliga och duktiga personer. Kan varmt rekommendera Alias Arborist och kommer att nyttja hans tjänster igen - träden känns som om de är i trygga händer! Läs mer

Stig- Arne H skrev om Alias Arborist AB
    Jag har fått klippt två fruktträd och blev mycket vänligt bemött.
    Resultatet av beskärningen ser jag först till hösten men jag är mycket nöjd så här långt. Läs mer
  • 2019-05-31

Annika S skrev om Alias Arborist AB
    Mycket proffsigt utförande av arbetet och mycket trevligt bemötande! Högsta betyg! Läs mer
  • 2019-05-18

Rolf J skrev om Alias Arborist AB
    Trädfällning av Lönn och bortforsling.

Allt var bra bara ++++++ Läs mer
  • 2019-05-16

Jakob R skrev om Alias Arborist AB
    De tog ner två stora träd var av de ena hade växt över en byggnad men de tog ner det utan att skada någonting. De tog hand om allt avverkat och städade upp efter sig. Jag är jätte nöjd! Läs mer
  • 2019-05-15

Victoria L skrev om Alias Arborist AB
    Alias Arborist hjälpte oss med att flytta ett päron träd och plantera ett par nya träd. Vi blev riktigt bra bemötta av företaget och uppdraget slutfördes professionellt. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-05-15

Cecilia H skrev om Alias Arborist AB
    Vi är väldigt nöjda och bra pris också! Äppelträdet blev jättefint! Läs mer

Carsten K skrev om Alias Arborist AB
    Trevligt bemötande, väl utfört arbete, snabbt o enkelt. Jag kan rekommendera Alias Arborist. CLK Bygg. Läs mer

André H skrev om Alias Arborist AB
    Proffsig, snabb, välgjort och höll priset. 5/5 Läs mer

Karin W skrev om Alias Arborist AB
    Mycket trevliga och punktliga killar som kom från Alias Arborist och som beskar och fällde ett träd, inne på en lite svårtillgänglig innergård i centrala Lund. Forslade sedan bort allt och och städade noggrant efter sig. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Elin S

2019-05-13

Elin S skrev om Alias Arborist AB
    Beskärning av tre träd. Bra bemött, fick vänta lite på svar men det var ok. Väl utfört arbete! Skulle rekommendera till andra. Läs mer
  • 2019-05-13

Lars D skrev om Alias Arborist AB
    Proffsigt bemötande hela vägen. Oerhört snabbt från min första kontakt till arbetet var klart. De som utförde arbetet uppträdde mycket proffsigt såväl när det gäller själva arbetet som kundkontakten. Har rekommenderat Alias till flera. Läs mer
  • Gunnel A

2019-05-13

Gunnel A skrev om Alias Arborist AB
    Trädfällning och beskärning. Mycket nöjda. Fantastisk personal. Läs mer
  • 2019-05-13

Gunnar L skrev om Alias Arborist AB
    Bl.a. Sektionsfällning av en stor björk som lutade in över grannens hus, + fällning av en gran med 1m rotdiameter.
    3 skickliga grabbar fixade jobbet på 1 dag, inkl städning.
    Minimala skador på gräsmattor etc.
    Mycket trevlig erfarenhet. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-05-12

Per Axel L skrev om Alias Arborist AB
    Beskärning av träd allt till belåtenhet Läs mer
  • 2019-05-12

Helen R skrev om Alias Arborist AB
    Trädvård. Kunnig och proffsig, trevligt bemötande av all personal.
    Fick offert innan utan att be om det!
    Har använt dom flera gånger och kommer fortsätta med det! Rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • 2019-04-23

Douglas H skrev om Alias Arborist AB
    Arbetet var att ta bort två döda träd.
    Arbetet gjordes professionellt.
    Allt var skuren i färdiga längder och städade, snyggt staplade - precis som vi hade kommit överens om.
    Det var ingen skada på min gräsmatta eller på trädgårdsängarna som låg under de döda träden.
    Jag har inga problem att rekommendera detta företag.
    Douglas Hill. Läs mer
  • 2019-03-29

Calle L skrev om Alias Arborist AB
    Omhändertagande av förvuxen trädgård.
    Fantastiskt trevligt bemötande.
    Gott utfört arbete!
    Kommer gärna att rekommendera ch anlita dem igen! Läs mer
  • 2019-03-29

Kristina N skrev om Alias Arborist AB
    Hjälp med trädvård och jag blev väl mottagen.
    Jag tycker absolut att Alias Arborist har levt upp till våra förväntningar. Snabbt och smidigt jobbat. Läs mer
  • 2019-03-28

Marianne A skrev om Alias Arborist AB
    Ni fick våra tre fruktträd att få ett bättre liv.
    Bra, proffsigt och prisvärt. Läs mer
  • 2019-03-28

Ulla-Britt H skrev om Alias Arborist AB
    beskärning av fruktträd och häckklippning av en hög cypres

positivt

ganska höga förväntningar- och företaget levde upp till dem

en bra upplevelse Läs mer
  • Cecilia H

2019-03-27

Cecilia H skrev om Alias Arborist AB
    Vi anlitar Alias arborist för arboristtjänster i våra kunders trädgårdar. Både vi och våra kunder är mycket nöjda. Vi blir alltid professionellt och sympatiskt bemötta, och är helt trygga med att våra kunder kommer att få väl utförda arbeten i sina trädgårdar. Vi ser fram emot att fortsätta anlita Alias arborist för att hålla våra kunders träd friska och välbeskurna. Läs mer
  • 2019-03-27

Leif J skrev om Alias Arborist AB
    Trädfällning o rotfräsning.
    Blev snabbt kontaktad o besökt med vänlig o personlig service. Snabb o tydlig offert o efter beställning ett snabbt o kompetent arbete.
    Helt nöjd. Läs mer
  • Lotta E

2019-03-26

Lotta E skrev om Alias Arborist AB
    Mycket trevligt bemötande! Gjorde vad vi beställt för överenskommet pris och hjälpte oss dessutom på plats att ta beslut!

Jag kan varmt rekommendera firman
    /Lotta Läs mer
  • 2019-03-26

Bo L skrev om Alias Arborist AB
    Jag anlitade Alias Arborist för att fälla och trimma träd i vår trädgård här i Lund.

Bemötande, såväl som utförande, var på alla sätt proffesionellt, snabbt och effektivt också när det gäller det formella med väl specificerad offert, konkurrenskraftig prisnivå, betalning, hantering av ROT avdrag, etc.

Jag är helnöjd med det jobb som utfördes och rekommenderar Alias Arborist till alla som har behov av denna typ av tjänster. Läs mer
  • Maria F

2019-03-26

Maria F skrev om Alias Arborist AB
    Hej
    Vi hade två träd som stod olämpligt. De kom och besiktigade och utförde arbetet. Det gick snabbt, effektivt och säkert.
    Rekommenderas!
    Vänligen
    Maria Finn Läs mer
  • 2019-03-26

Magnus S skrev om Alias Arborist AB
    Mycket duktig och kunnig personal som gjorde ett superjobb på vår klotpil och äppleträd. Läs mer

Uardavägen 57, 224 71 Lund