Alla kategorier Trädgård Skåne Lund Alias Arborist

Alias Arborist

Uardavägen 59, 224 71 Lund — Visa karta

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!

Läs vad 174 kunder tycker om Alias Arborist

• 2019-05-31

Annika S skrev om Alias Arborist
    Mycket proffsigt utförande av arbetet och mycket trevligt bemötande! Högsta betyg! Läs mer
  • 2019-05-18

Rolf J skrev om Alias Arborist
    Trädfällning av Lönn och bortforsling.

Allt var bra bara ++++++ Läs mer
  • 2019-05-16

Jakob R skrev om Alias Arborist
    De tog ner två stora träd var av de ena hade växt över en byggnad men de tog ner det utan att skada någonting. De tog hand om allt avverkat och städade upp efter sig. Jag är jätte nöjd! Läs mer
  • 2019-05-15

Victoria L skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist hjälpte oss med att flytta ett päron träd och plantera ett par nya träd. Vi blev riktigt bra bemötta av företaget och uppdraget slutfördes professionellt. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-05-15

Cecilia H skrev om Alias Arborist
    Vi är väldigt nöjda och bra pris också! Äppelträdet blev jättefint! Läs mer

Carsten K skrev om Alias Arborist
    Trevligt bemötande, väl utfört arbete, snabbt o enkelt. Jag kan rekommendera Alias Arborist. CLK Bygg. Läs mer

André H skrev om Alias Arborist
    Proffsig, snabb, välgjort och höll priset. 5/5 Läs mer

Karin W skrev om Alias Arborist
    Mycket trevliga och punktliga killar som kom från Alias Arborist och som beskar och fällde ett träd, inne på en lite svårtillgänglig innergård i centrala Lund. Forslade sedan bort allt och och städade noggrant efter sig. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Elin S

2019-05-13

Elin S skrev om Alias Arborist
    Beskärning av tre träd. Bra bemött, fick vänta lite på svar men det var ok. Väl utfört arbete! Skulle rekommendera till andra. Läs mer
  • 2019-05-13

Lars D skrev om Alias Arborist
    Proffsigt bemötande hela vägen. Oerhört snabbt från min första kontakt till arbetet var klart. De som utförde arbetet uppträdde mycket proffsigt såväl när det gäller själva arbetet som kundkontakten. Har rekommenderat Alias till flera. Läs mer
  • Gunnel A

2019-05-13

Gunnel A skrev om Alias Arborist
    Trädfällning och beskärning. Mycket nöjda. Fantastisk personal. Läs mer
  • 2019-05-13

Gunnar L skrev om Alias Arborist
    Bl.a. Sektionsfällning av en stor björk som lutade in över grannens hus, + fällning av en gran med 1m rotdiameter.
    3 skickliga grabbar fixade jobbet på 1 dag, inkl städning.
    Minimala skador på gräsmattor etc.
    Mycket trevlig erfarenhet. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-05-12

Per Axel L skrev om Alias Arborist
    Beskärning av träd allt till belåtenhet Läs mer
  • 2019-05-12

Helen R skrev om Alias Arborist
    Trädvård. Kunnig och proffsig, trevligt bemötande av all personal.
    Fick offert innan utan att be om det!
    Har använt dom flera gånger och kommer fortsätta med det! Rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • 2019-04-23

Douglas H skrev om Alias Arborist
    Arbetet var att ta bort två döda träd.
    Arbetet gjordes professionellt.
    Allt var skuren i färdiga längder och städade, snyggt staplade - precis som vi hade kommit överens om.
    Det var ingen skada på min gräsmatta eller på trädgårdsängarna som låg under de döda träden.
    Jag har inga problem att rekommendera detta företag.
    Douglas Hill. Läs mer
  • 2019-03-29

Calle L skrev om Alias Arborist
    Omhändertagande av förvuxen trädgård.
    Fantastiskt trevligt bemötande.
    Gott utfört arbete!
    Kommer gärna att rekommendera ch anlita dem igen! Läs mer
  • 2019-03-29

Kristina N skrev om Alias Arborist
    Hjälp med trädvård och jag blev väl mottagen.
    Jag tycker absolut att Alias Arborist har levt upp till våra förväntningar. Snabbt och smidigt jobbat. Läs mer
  • 2019-03-28

Marianne A skrev om Alias Arborist
    Ni fick våra tre fruktträd att få ett bättre liv.
    Bra, proffsigt och prisvärt. Läs mer
  • 2019-03-28

Ulla-Britt H skrev om Alias Arborist
    beskärning av fruktträd och häckklippning av en hög cypres

positivt

ganska höga förväntningar- och företaget levde upp till dem

en bra upplevelse Läs mer
  • Cecilia H

2019-03-27

Cecilia H skrev om Alias Arborist
    Vi anlitar Alias arborist för arboristtjänster i våra kunders trädgårdar. Både vi och våra kunder är mycket nöjda. Vi blir alltid professionellt och sympatiskt bemötta, och är helt trygga med att våra kunder kommer att få väl utförda arbeten i sina trädgårdar. Vi ser fram emot att fortsätta anlita Alias arborist för att hålla våra kunders träd friska och välbeskurna. Läs mer
  • 2019-03-27

Leif J skrev om Alias Arborist
    Trädfällning o rotfräsning.
    Blev snabbt kontaktad o besökt med vänlig o personlig service. Snabb o tydlig offert o efter beställning ett snabbt o kompetent arbete.
    Helt nöjd. Läs mer
  • Lotta E

Lotta E skrev om Alias Arborist
    Mycket trevligt bemötande! Gjorde vad vi beställt för överenskommet pris och hjälpte oss dessutom på plats att ta beslut!

Jag kan varmt rekommendera firman
    /Lotta Läs mer

Bo L skrev om Alias Arborist
    Jag anlitade Alias Arborist för att fälla och trimma träd i vår trädgård här i Lund.

Bemötande, såväl som utförande, var på alla sätt proffesionellt, snabbt och effektivt också när det gäller det formella med väl specificerad offert, konkurrenskraftig prisnivå, betalning, hantering av ROT avdrag, etc.

Jag är helnöjd med det jobb som utfördes och rekommenderar Alias Arborist till alla som har behov av denna typ av tjänster. Läs mer
  • Maria F

Maria F skrev om Alias Arborist
    Hej
    Vi hade två träd som stod olämpligt. De kom och besiktigade och utförde arbetet. Det gick snabbt, effektivt och säkert.
    Rekommenderas!
    Vänligen
    Maria Finn Läs mer

Magnus S skrev om Alias Arborist
    Mycket duktig och kunnig personal som gjorde ett superjobb på vår klotpil och äppleträd. Läs mer

Lykke M skrev om Alias Arborist
    Tjänsten va att fälla träd på vår innergård. Mycket trevlig och personlig bemötande av Alias Arborist. Visste inte vad mina förväntningar var men blev positivt överraskad, de ringde vid brådskande frågor och var hjälpsamma på mail. Mycket nöjd! Läs mer
  • Thomas D

Thomas D skrev om Alias Arborist
    För andra året har vi fått hjälp av Alias med klippning av bokhäck äppelspalje samt hamling av stort pilträd
    Alias med manskap har gjort ett fantastiskt fint jobb till ett utmärkt pris.
    Vi kan varmt rekommendera detta välskötta företag Läs mer

Bengt N skrev om Alias Arborist
    Proffs på sitt yrkesområde.
    Trevliga medarbetare.
    Vad mer kan en kund begära Läs mer
  • 2019-02-14

Jonny Olsson skrev om Alias Arborist
    Vad mer kan man önska sig? Alias & Co är ett professionellt och supertrevligt gäng som jobbade snabbt och effektivt till en rimlig kostnad. Ingen tvekan om vem jag ska rekommendera eller anlita när det gäller trädvård. Alias åt alla!!! Läs mer
  • 2018-11-24

Annika J skrev om Alias Arborist
    Professionellt arbete. Kom på utsatt tid och det överenskomna priset stämde Läs mer
  • 2018-11-12

Bengt M skrev om Alias Arborist
    Plantering av buskar samt trädbeskärning
    Trevligt och kompetent bemötande
    Utförde överenskomna åtgärder till belåtenhet Läs mer
  • 2018-11-10

Sara N skrev om Alias Arborist
    Alias är en mycket kunnig arborist. Vi är alltid nöjda med leveransen. Läs mer
  • 2018-11-07

Gunnar E skrev om Alias Arborist
    Allt mycket Bra!! Från personal till utfört arbete! Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-07

Helen H skrev om Alias Arborist
    Klippning av stora häckpartier (bok, liguster, buxbom).
    Fällning av träd och stubbfräsning.
    Jag upplevde bemötandet som mycket gott och de är mycket kunniga. Läs mer

Gunnel S skrev om Alias Arborist
    Beskära körsbärsträd och hugga av grenar nertill på två granar.
    Mycket bra bemötande och snabb återkoppling. Vill gärna anlita företaget igen och har rekommenderat det för min dotter och svärdotter i Malmö. Läs mer

Eva H skrev om Alias Arborist
    Klippning av fruktträd samt en buske.
    Mycket vänligt och professionellt bemötande.
    Förväntningarna var att gå hjälp med beskärningen.
    Totalt en trevlig upplevelse. Läs mer

Nils N skrev om Alias Arborist
    Tydlig offert. Gjorde allt vi kom överens om. Vi var mycket nöjda med resultatet. Läs mer

Annmari N skrev om Alias Arborist
    trädfällning
    mycket bra bemött
    mina förväntningar uppfylldes
    jag blev mycket nöjd!!!! Läs mer

Sebastian F skrev om Alias Arborist
    Trädbeskärning och stubbfräsning. Snabb och bra service. Bra resultat på jobbet. Läs mer

Camilla H skrev om Alias Arborist
    Bra kvalite på trädfällning, bra kundkontakt, snyggt och fint efter arbetet.
    Kan rekommenderas Läs mer

Gullvor O skrev om Alias Arborist
    Vi fick tagit bort ett gammalt plommonträd och rensning av hela trädgården buskar och gamla träd bl.a syren.
    Vi är helnöjda även bortforsling och städning perfekt.
    Vi kommer med glädje kunna rekommendera Alias till vänner som kan tänkas behöva hjälp Läs mer

Jan P skrev om Alias Arborist
    Tillmötesgående o proffsigt o trevliga ....................................................... Läs mer

Anna N skrev om Alias Arborist
    Kan verkligen rekommendera Alias arborist! Vi är jättenöjd med allt!! Läs mer
  • Maria S

2018-11-05

Maria S skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist är ett seriöst företag som utför sina uppdrag med stor noggranhet och känsla. Kunskapsnivån är mycket hög och jag är mycket nöjd med de uppdrag de utfört hos mig. Läs mer
  • Per Anders V

2018-10-07

Per Anders V skrev om Alias Arborist
    Avverkning av några träd på en villatomt. Alltigenom effektivt och vänligt. Anlitar gärna igen. Läs mer
  • Ola J

2018-10-06

Ola J skrev om Alias Arborist
    De här killarna killarna är riktigt bra - de vet vad de gör och är dessutom fantastiskt trevliga. Jag har anlitat dem i flera år -behöver du hjälp m beskärning, trädfällning etc då är Alias och hans kollegor klockrena. Läs mer
  • 2018-10-04

Susanne A skrev om Alias Arborist
    Snabbt och effektivt blev jag av med stubbarna. Läs mer
  • 2018-10-04

Joakim K skrev om Alias Arborist
    Inspektion + beskärning av träd; utmärkt service! Läs mer
  • 2018-10-02

Thomas B skrev om Alias Arborist
    Hade en stor Ask som stod illa till för 3 st bostadshus. Alias Aborist tog ner det i sektioner utan risk för något. Mycket professionellt arbete med full personalstyrka. Kom på utsatt tid. Och jag har tidigare aldrig sett fyra stycken ha så roligt på sitt jobb :)
    Rekommenderas varmt.

Thomas Billberg Läs mer
  • 2018-10-02

Jenni W skrev om Alias Arborist
    Alias - en arborist ut i fingerspetsarna!
    Snabb med att återkoppla efter förfrågan om kostnad för att fälla 2 stora träd. Offert på fällning och bortforsling av träden erbjöds snabbt. Eftersom kostnaden synes rimlig med hänsyn till trädens storlek/placering precis vid ett staket samt att arbetet måste betecknas som tekniskt kvalificerat och farligt, kunde jag inte annat, än tacka ja till offerten. Efter en veckas tid, bokstavligen "plockades träden ner" av Alias och hans kunniga medhjälpare. Imponerande att beskåda hur nedtagningen av träden skickligt avancerade. Samma eftermiddag kom en lastbil med en gripklo, som med precision plockade upp rubb och stubb från fällningen.
    Om man har för avsikt att få gamla, höga träd fällda, på ett för alla inblandade parter tryggt, säkert och smidigt sätt, då kan jag av egen erfarenhet, varmt rekommendera Alias! Läs mer

Uardavägen 59, 224 71 Lund