Alla kategorier Trädgård Skåne Lund Alias Arborist

Alias Arborist

Uardavägen 59, 224 71 Lund — Visa karta

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!

Läs vad 108 kunder tycker om Alias Arborist

• Lars Göran H
    Lars Göran H skrev om Alias Arborist
    Beställde klippning av några stora prydnadsträd. Snabb och professionell respons på förfrågan. Besök på plats och offert direkt. Fick också råd om hur man bör klippa. Jobbet gjordes sedan inom avtalad tid. Persoenerna som gjorde det var kompetenta och noga med att involvera mig som kund och ge råd om hur klippningen borde göras för att inte skada träden. Kan verkligen rekommendera alias. Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Alias Arborist
    Proffesionellt bemötande och snabb uppföljning.
    Perfekt planering av arbetet med en mycket effektiv arbetsinsats som gjorde att arbetet avslutades före utsatt tid.
    Jag kan verkligen rekommendera Alias Arborist. Läs mer
  • Selma F
    Selma F skrev om Alias Arborist
    Snabba, duktiga - vi är så nöjda med beskärningen av våra träd. Läs mer
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Alias Arborist
    Tjänsten var att beskära två väldigt stora träd. Bemötandet från företaget var mycket bra. Företaget gav ett utmärkt och seriöst intryck. Arbetet som utfördes var proffsigt och välgjort. Vi är helnöjda med resultatet och kan varmt rekommendera detta företag till vänner och bekanta, ja till vem som. Bättre bemötande och resultat tror jag inte man kan få på annat håll.
    Med vänlig hälsning

Thomas o Gertie Jönsson Läs mer
  • Elias M
    Elias M skrev om Alias Arborist
    Alias hjälpte mig att beskära ett relativt stort körsbärsträd. Bra kommunikation, kompetent intryck och mycket bra utfört arbete. Det gjorde stor skillnad på trädet, värt pengarna. Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om Alias Arborist
    Trevligt bemötande och allt uppfyllde mina förväntningar!
    Borttagning av träd och stubbfräs. Läs mer
  • Jan O
    Jan O skrev om Alias Arborist
    Snabb och utmärkt insats vid akutinsats av nedblåst stor gren.
    Trevligt och vänligt bemötande i samband med detta jobb, Läs mer
  • Gert S
    Gert S skrev om Alias Arborist
    Fint utfört arbete, kom när de skulle komma och humana priser. Grannar har också anlitat denna firma och även dom är väldigt belåtna. Läs mer
  • Robert H
    Robert H skrev om Alias Arborist
    Beskärning av en gammal ek som blivit för stor, och vars grenar hängde in över hustaket.
    Ett väl utfört arbete och ett professionellt bemötande gör att jag starkt kan rekommendera Alias Arborist. Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Alias Arborist
    Snabba och proffsiga - rimligt pris! Läs mer
  • Dennis S
    Dennis S skrev om Alias Arborist
    Trädfällning
    Allt utfört enligt överenskommelse Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Alias Arborist
    Alias fällde en björk på vår villatomt. Väl utfört arbete, ingen åverkan på omgivande ytor, och snyggt ”städat” efteråt. Rekommenderas! Läs mer
  • Marcus D
    Marcus D skrev om Alias Arborist
    Bra första möte, snabbt och elegant utfört arbete. Läs mer
  • Claes M
    Claes M skrev om Alias Arborist
    Proffsig och väl genomförd trädbeskärning. Ordning och städar efteråt. Väl utnyttjad arbetstid.
    //Claes Melin
    Henriksdals Gård Läs mer
  • Emmy L
    Emmy L skrev om Alias Arborist
    Jag behövde fälla ett träd och beskära några träd som vuxit långt över kolonilottshöjd och anlitade firman som jag fått tips om.
    Vi diskuterade arbetet och med den sakkunskap som Alias Arborist besitter kom vi fram till en bra genomförandeplan för bägge parter. Jag hade flera önskemål och AA var mycket lyhörd för vad jag ville och vad som var görbart med hänsyn till den begränsade platsen att utföra arbetet på. Alla som deltog i arbetet var väldigt vänliga och kunniga och hantverkare som kom på utlovad tid, det du! Slutligen, att det gick att använda RUT gjorde det hela inte sämre! Kort och gott vara NÖJD med en hantverkare, det är en sån upplevelse man bara drömmer om! Läs mer
  • Pia C
    Pia C skrev om Alias Arborist
    Vi ville ha hjälp med att beskära ett äppelträd. Detta utfördes på bästa sätt, kontakten var proffsig och seriös och med ett mycket trevligt kundbemötande. Vi anlitar med stor sannolikhet detta företag igen. Läs mer
  • Maria F
    Utmärkt jobb.
    Bra priser. Läs mer
  • Pia Annica R
    Pia Annica R skrev om Alias Arborist
    Vi fick ett mycket bra och snabbt bemötande. Vi behövde en rejäl beskärning av vår blodbok och är så nöjda med utfört arbete.
    En extra guldstjärna till Alias & co för uppsamlandet av alla klippta/sågade grenar, så snyggt! Rekommenderas!! Läs mer
  • Gustav B
    Gustav B skrev om Alias Arborist
    Känns väldigt proffsig och seriös. Kan sina saker. Kändes tryggt att anlita en specialist då träden stod väldigt nära huset. Och trevlig dessutom! Läs mer
  • Amir A
    Amir A skrev om Alias Arborist
    Han gjorde ett bra jobb. Nu har vi ett vacker träd ... Kan bara rekommendera hans tjänster. Läs mer
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Alias Arborist
    Gallring av björkar i trädgården.
    Klar och tydlig offert och levererade vad som avtalats.
    Kunnig och trevlig personal. Läs mer
  • Kent J
    Kent J skrev om Alias Arborist
    Jag fick hjälp att fälla en stor gammal björk som stod lite illa till.
    Jag skickade en förfrågan per mejl - fick snabbt svar - skickade ett par fotografier - snabbt svar igen med offert.
    Nästa dag kom man hit, fällde björken utan problem. Sågade sedan upp den som jag önskat och städa sedan undan alla grenarna i en hög enligt ök. Kanon! Läs mer
  • Ola S
    Ola S skrev om Alias Arborist
    Alias Arborist är verkligen en professionell Arborist som vi har anlitat flera gånger med mycket bra resultat och kan verkligen rekommendera hans tjänster. Man kan alltid lista på Alias Arborist de kommer i tid och levereansen är alltid som förväntad eller bättre. Läs mer
  • Bert R
    Bert R skrev om Alias Arborist
    Offert lämnades snabbt och utfördes på utsagd tid jag fick hjälp med stubbfräsning. Läs mer
  • Linda W
    Linda W skrev om Alias Arborist
    Anlitade Alias arborist för beskärning av ett päronträd. Bra kontakt, snabbt bokat möte med tydlig offert. Jättenöjd med arbetet som genomfördes en snöig mars dag med duktiga medarbetare. Fick möjlighet att få allt flisat på plats. Rekommenderar verkligen. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om Alias Arborist
    Beskärning av äppleträd.

Snabb leverans. Läs mer
  • Christopher D
    Christopher D skrev om Alias Arborist
    Beställde beskärning av träd. Mycket bra hela vägen, snabbt offertsvar och bra kommunikation i övrigt. Beskärning utmärkt utförd, ringde dessutom innan och berättade hur han tänkte kring trädet. Läs mer
  • Beata A
    Beata A skrev om Alias Arborist
    Visade stort intresse för uppdraget trrädvård/beskäring. Kom med bra förslag. Idéskapande. Lämnade ett mycket bra resultat efter sig.
    Med andra ord mycket professionell.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Andreaa I
    Andreaa I skrev om Alias Arborist
    Beställde beskärning av 2st träd. Jättenöjd. Kunde komma redan nästa vecka. De skötte all bortforsling själva och träden blev jättefina. Kan inte annat än rekommendera detta bolag. Läs mer
  • Karin M
    Karin M skrev om Alias Arborist
    Bra kontakt och väl utfört arbete. Läs mer
  • Carl Rikard O
    Carl Rikard O skrev om Alias Arborist
    Trädfällning och fräsning av rötter. Fick från början ett professionellt bemötande och fick tidigt förtroende för Alias. Jag är väldigt nöjd med deras insats! Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Alias Arborist
    Bra och snabbt hanterat från förfrågan till avslutat arbete. Arbetet utfördes på ett mycket bra och professionellt sätt. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Alias Arborist
    Bra jobbat! Tiden och kostnaden stämde med offerten. Läs mer
  • Sixten C
    Sixten C skrev om Alias Arborist
    Företaget och utförandet var helt ok j
    Jag är nöjd med arbetet i sin helhet .
    Sixten Carlberg Läs mer
  • Linda W
    Linda W skrev om Alias Arborist
    Beställde hamling av en ovårdad pil och fällning av en gamal lönn på en kolonilott som vi nyligen tagit över i centrala Lund. Vi valde att anlita Alias arborist då de även hade en flismaskin - så direkt efter att de kapade träden så flisades dess på plats och vi fick en massa fin flis till gångar/täckmaterial. Väldigt prisvärda, proffsiga, trevligt och tydligt upplägg, städade ordentligt efter sig och tog med de större stockarna (ja de som vi inte ville ha-men de sågade även upp fina "stubbar" efter våra önskemål, som vi ska gräva ner som sitt-stubbar till barnen). De har ett genuint intresse och kunskap om trädvård och när vi behöver kommer vi anlita dom igen. Heja heja! Läs mer
  • Jeanette J
    Jeanette J skrev om Alias Arborist
    Har anlitat Alias Arborist vid flertal tillfällen och har alltid varit mycket nöjd, både med själva arbetet, men även med punktlighet, pålitlighet och information. Läs mer
  • Britt S
    Britt S skrev om Alias Arborist
    Jag är mycket nöjd med företaget. Jag fick hjälp med att ta bort ett stort träd som växt på min tomt i ca 40 år. Företaget tog proffsigt ned grenar och delade stammen i lagom stora bitar så att en vän till mig kunde forsla bort dem sin bil, allt enligt avtalat i offerten. Några dagar senare frästes nedre delen och roten och efterstädades. Läs mer
  • Niklas R
    Niklas R skrev om Alias Arborist
    Bra bemötande och ett utmärkt utfört arbete. Läs mer
  • Ida N
    Ida N skrev om Alias Arborist
    Bra bemötande och snabb hjälp. Läs mer
  • Dan T
    Dan T skrev om Alias Arborist
    Andra gången jag anlitar Alias.
    Jag är mycket nöjd. Snabba svar. Trevligt bemötande. Mycket bra jobb. Ärlighet! När jobbet tog kortare tid en planerat enligt offert så drog han av på priset. Läs mer
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Alias Arborist
    Kompetenta, smidigt och trevligt! Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om Alias Arborist
    Jag har fått Alias Arborist kontakt genom bekanta.

Jag ringde upp Alias och han svarar direkt i telefonen, fast han står på perrongen för att åka till Stockholm!
    Redan där upplever jag Alias som service minded. Jag fick inom 3 dagar ett samtalet tillbaka där vi bestämde ett möte.

När vi träffades tog det inte lång tid för honom att se våra önskemål. Senare samma vecka kommer en offert som var rimlig. Vi tog den!
    När Alias kom med sitt team så var de oerhört professionella måste jag säga. Vi är oerhört nöjda och kommer att anlita Alias igen.

Vi kan varmt rekommendera Alias Arborist.

Brf Bredgatan 18
    Anders Rexö
    /Styrelsen Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om Alias Arborist
    Mycket bra arbete och bemötande. Vi är nöjda Läs mer
  • Peter M
    Peter M skrev om Alias Arborist
    Top service from a true professional. I wouldn't consider calling anybody else. Läs mer
  • Ebba F
    Ebba F skrev om Alias Arborist
    Hjälp med att klippa häck samt beskärning av ett träd. Jag tycker att arbetet genomfördes på ett snabbt och effektivt sätt. Själva arbetet utfördes till full belåtenhet. Rekommenderar gärna. Läs mer
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Alias Arborist
    Alias arborist är kunnig, skicklig,pålitlig och trevlig.
    Han har beskurit höga träd, tagit ner gamla träd, nyplanterat träd och buskar. Han har gjort olika arbeten åt oss under flera år och vi är jättenöjda.
    Eva kjerström sjölin Läs mer
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Alias Arborist
    Mycket bra bemötande. Återkopplar vid förfrågningar och utför enligt planerat.
    Beskärning , fällning och borttagning av träd/växter. Läs mer
  • jill g
    jill g skrev om Alias Arborist
    Snabbt ärligt och proffsigt!riktiga trädkonstnärer som jag hade bra diskussioner med innan arbetet startade! Resultatet blev mkt bättre än vad jag kunde drömma om!Trots tätt trädbestånd skedde inte minsta skada på kringliggande träd! Glatt häng arborister som jag verkligen kan rekommendera! Läs mer
  • Torsten E
    Torsten E skrev om Alias Arborist
    Ett proffsigt bemötande meden tydlig offert. Jag fick tagit bort ett stort träd med fräsning av rot. Det var en oxel som var 50 år gammal. Allt gick snabbt men försiktigt och säkert vid nedtagningen. Allt enligt vad arboristen lovade och vad jag hade förväntat mig. Läs mer

Uardavägen 59, 224 71 Lund