Alias Arborist AB

Alias Arborist AB

Behöver du professionell och säker trädvård i södra Skåne, hör då av dig till oss på Alias Arborist!

Vi står till tjänst med trädvård och trädfällning för privatpersoner, fastighetsförvaltare, kommuner och bostadsrättsföreningar. Vi är utbildade arborister som vet mycket om träd, vilka sjukdomar de kan få och hur du bäst tar hand om träden för att de ska växa länge och säkert.

Vi beskär, tar ned och forslar bort träd som står nära hus eller är svåråtkomliga såväl som tar hand om träd du vill ska växa bättre eller som du helt vill ta bort.

Genom att ta hand om dina träd kan de växa och vara vackra länge. Låt oss hjälpa till och se till att era träd mår bra och inte utgör någon skaderisk.

Ring, eller mejla på info@aliasarborist.se, för mer information eller ett prisförslag!

Läs vad 488 kunder tycker om Alias Arborist AB 2

2022-12-06 Verifierad kund
    Bemötandet var superbt. Trevligt på alla sätt. Bra kontakt och fina människor på alla sätt.
    De gjorde ett jättefint jobb och frågade oss hur vi ville ha grenarna kapade. De var mycket noggranna med att det skulle finnas knoppar kvar så att grenarna skulle "slå" igen.
    Vår upplevelse var alltigenom positiv. Vi anlitade dem för att hamla vår alllé som består av 6 höga askar med grova grenar. Vi kommer att anlita dem igen och inte vänta i 18 år (som det var nu) innan vi gör det igen.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Perfekt utfört uppdrag.
    Allt vi kommit överens om utfördes på avtalad tid.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Blev bemött mycket bra, från start till slut.
    Mina förväntningar infriades.
    Jag köpte beskärning av några träd i vår trädgård.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Vi har vid 2 tillfällen anlitat Alias Arborist AB för dels trädfällning men framförallt beskärning/reducering av träd såsom Björk, Ek och Bok.
    Båda gångerna har resultatet av arbetet varit Med Beröm Godkänt och detta gäller också bemötandet vid förfrågan och vid utfört arbete.
    Professionellt & Informativt & Trevligt
    2022-11-24 Verifierad kund
    Snabbt och noggrant utfört arbete - helt enligt ö.k. Ja, och med plus i kanten.
    Även mycket prisvärt.
    Rekommenderar Alias varmt.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Mycket smidigt, billiga och trevliga.
    Alias kom ut och tittade på våra träd, vi pratade om alternativ för beskärning alternativt fällning och fick offerter.
    Vid behov hade vi kontakt via telefonkontakt, sms eller mail.
    Enligt min man gick det väldigt fort när jobbet gjordes.
    Vi tycker att det var högst prisvärt. Då vi tidigare skött detta själv har vi kommit fram till att det knappt är värt besväret när vi kan köpa tjänsten så billigt.
    Kan bara bli högsta betyg.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Bra att kommunicera med och prisvärt
  • Lars W
    2022-11-17 Verifierad kund
    Min fru Astrid har i praktiken ännu mer kontakt med Oskar och er andra på Alias Arborist och hon är lika dundernöjd som jag. Vi fick vårt tack vara er välformade äppelträd fint beskuret och dessutom ligusterhäckar, blåregn och annat klippt. Ni hjälper oss vidmakthålla vår täppa som innerstans vackraste lilla trädgård.

Lars, Astrid hälsar
  • Ewa L
    2022-11-17 Verifierad kund
    Alltid väl bemött av personalen som kommer.
    Proffsigt arbete utfört som alltid.
    Rekommenderar detta företag till både stort och smått.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Vi fick vårt Valnötsträd beskuret. Och det gick snabbt och var kunnigt och trevligt. Jag är mycket nöjd!
    2022-11-10 Verifierad kund
    Som vanligt nöjda med utfört arbete !
    2022-11-03 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande. Känsla av gott kunnande. Arbetet utfördes enligt överenskommelse och med gott resultat.
    Återkommer gärna vid behov av trädgårdstjänst.
    2022-11-02 Verifierad kund
    Jag hade stora förväntningar efter tidigare års besök och årets besök motsvarade förväntningarna.
    Jag fick hjälp med att fälla en björk samt klippa två äppleträd.
    2022-10-30 Verifierad kund
    Ett vänligt bemötande, och ett snabbt och bra utfört arbete
    2022-10-23 Verifierad kund
    Gott bemötande. Levde upp till förväntningar. Tillmötesgående vid sam-beställning av jobb.
    Snabbt jobbat med trädfällning, beskäring och bortforsling.
    2022-10-21 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande & proffsigt utfört arbete. Bästa möjliga kombination.
    2022-10-17 Verifierad kund
    4:e året de klipper våra träd. Vi har varje år varit nöjda med resultatet.
    Även i år.
    Trevlig personal.
    2022-10-17 Verifierad kund
    Vi har fått bra hjälp med att beskära och vårda våra träd av de mycket kunniga och trevliga arboristerna.
    2022-10-15 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med Alias Arborist
    Bra bemötande, höll tidsplanen och gjorde ett utmäkt jobb.
    Fällde flera träd, med stubbfräsning, på vår tomt.
    2022-10-15 Verifierad kund
    Bra bemötande och service. Kunniga och proffsiga. Jobbet blev större än planerat men de kom redan nästa dag och slutförde.
    Jättenöjda!
    2022-10-13 Verifierad kund
    Vänliga och professionella som vanligt!👍
    2022-10-13 Verifierad kund
    Svårt att få svar vid önskemål om bokning men när väl kontakt och bokning är klar är beskärningen av mina fruktträd alltid perfekt.
    2022-10-12 Verifierad kund
    Det blev en väl planerad och genomförd trädbeskärning.
    2022-10-11 Verifierad kund
    Mycket bra utfört uppdrag med ett trevligt bemötande:)
    2022-10-11 Verifierad kund
    Vänligt och trevligt bemötande. Det tog lite tid innan jag fick jobbet gjort- och jag stötte på några gånger.
    Har inga erfarenheter att jämföra med och mina förväntningar var endast att få ett nödvändigt jobb att ta ner ett sjukt träd, beskära ett annat som blivit för stort. Det fixade 2 glada och skickliga killar ( eller "pappor" som mitt snart 3-åriga barnbarn uttryckte det!)
    Jag är mycket nöjd.
    2022-10-10 Verifierad kund
    Alias Arborist återkommer fort vid kontakt, har trevligt bemötande, gör platsbesök för en korrekt bedömning av åtgärd och ger prisförlag. Alias kontaktar asedan i tid för planering av arbetet. Själva arbetet utförs proffsigt, noggrannt och man får en förklaring till varför beskäring görs på ett visst sätt. Efteråt lämnas trädgården prydlig.

Kan inte annat än att ge Alias Arborist de bästa rekommendationer. Vi har använt firman upprepade gånger och kommer att fortsätta när vi har behov.
    2022-10-10 Verifierad kund
    Bra bemötande och utmärkt utfört arbete som bland annat inkluderade beskärning av träd och trädfällning.
    2022-10-07 Verifierad kund
    Väldigt trevliga arborister som kan sina saker!
    Känner stort förtroende!
    2022-10-07 Verifierad kund
    Duktiga och professionella. Rekommenderas!
    2022-10-07 Verifierad kund
    Andra gången jag använder mig av Alias Arborist gällande beskärning och trädfällning.
    Mycket kunniga och trevliga arborister, som lyssnar och förklarar. rekommenderas varmt!
    2022-10-07 Verifierad kund
    Det är bra service, tillmötesgående och pålitlig.
    2022-10-01 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete. Vi återkommer gärna.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande. God kommunikation genom hela processen, och utmärkt resultat (inventering och beskärning av träd).
    2022-09-28 Verifierad kund
    Bemött positivt trevligt och med entusiasm.

Träd som skulle fällas, grenar kapas var uppdraget och allt blev gjort enligt min önskan.
    2022-09-21 Verifierad kund
    Väldigt kompetenta, trevliga & skickliga!
    2022-09-16 Verifierad kund
    Professionellt rakt igenom och trevligt bemötande! Utmärkt beskärning av fruktträd, buskar och häck. Bortforsling av allt klippt. Man är mycket nöjd.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och seriöst agerande.
    Utförande enligt överenskommelse.
    Nedtagning av ett träd inklusive rotfräsning och bortforsling
    2022-09-04 Verifierad kund
    Professionellt utfört utifrån våra önskemål. Väl värda att anlita.
    2022-09-01 Verifierad kund
    Mycket bra och hjälpsamt bemötande.
    Arbetet utfördes helt i enlighet med offert.
    Fick mycket bra upplevelse både inför offert och också av de personer som var här och gjorde jobbet.
    Arbetet som vi köpte var beskärning av fruktträd.
    2022-09-01 Verifierad kund
    Alias hjälpte oss att ta ner vår höga tujahäck. Bra bemötande och duktiga medarbetare.
    2022-08-18 Verifierad kund
    Mycket kunniga och duktiga!
    La in en förfrågan om gallring av en Koreatry (Locinera Maackii) och inom bara några dagar var två killar här för att titta på trädet. Mitt önskemål var att klippa det så att det blev så likt ett afrikanskt akaciaträd som möjligt. Vi bokade en tid och trots sommarsemestrar var allt klart knappt två veckor efter deras besök hos oss. Trädet blev jätte fint!
    Alla som söker duktiga, kunniga och snabba arborister bör ringa eller maila dem!
    Tack, Lucia
    2022-08-16 Verifierad kund
    Proffsig och kapabel och till bra pris
    2022-08-05 Verifierad kund
    Bra arbete med snårig trädbeskärning
    2022-08-03 Verifierad kund
    Vi är supernöjda! Vi fick hjälp med beskärning av ett äppelträd. Mycket hjälpsamt, trevligt och professionellt bemötande. Jag kan varmt rekommendera Alias Arborist!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Kontaktade många bolag men endast Alias gav bäst och seröst intryck.
    Mycket professionell och ett företag som dök upp gjorde precis allt på ett korrekt sätt och dessutom städade efter sig!
  • Mats O
    2022-07-19 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande.
    Levde upp till till vad jag förväntat mig.
    Beskärning av våra träd.
    2022-07-18 Verifierad kund
    Bra bemött.
    Genom rekommendationer hade jag hört att personalen var duktiga, men lite besviken blev jag
    Klippning av häck…
    2022-07-13 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och allt fungerade perfekt!
    2022-07-11 Verifierad kund
    Årlig häckklippning. Bra som alltid.
    2022-07-03 Verifierad kund
    Supertrevliga och proffsiga. Snabba och effektiva och rensade upp perfekt efter sig!