Alina System AB

3.6

12 omdömen om Alina System AB

E A
Skrev om Alina System AB

Ibland tror man att dolda kameran har återuppstått. Kundbemötandet är bortom uselt! Kommer in med min thinkpad med några år på nacken och är på jakt efter ett ramminne att uppgradera med. Billigt och bra knatar jag därifrån med ett Corsair 4GB DDR3 so-dimm. Monterar glatt i minnet men beep, beep, beep och svart skärm. Byter plats på minnena, testar med enbart nya minnet etc, men icke. Så fort minnet är på plats startar inte datorn. Tillbaka till Alina Kungshörnet på eftermiddagen och önskar byta till ett fungerande minne,...

Hot Help
4.8/5 i betyg av 588 omdömen 4.8 av 588 omdömen

Snabb service och kunnig personal.

Hans A
Skrev om Alina System AB

Kunnig och trevlig personal i Bolandcity. Om "prylen" inte finns i butiken fixar de så att den finns senare. Har dessutom bra priser.

Anna H
Skrev om Alina System AB

Trevlig och kunnig personal! Kunde fått en femma om de inte vore för en person som jag fått mindre varmt bemötande av.

Mobilfrid AB
4.7/5 i betyg av 1501 omdömen 4.7 av 1501 omdömen

Snabb och pålitlig service, håller vad dom lovar!

Laura A
Skrev om Alina System AB

Datorköpet blev lyckat. Det blev billigare än jag förväntat mig och dessutom gav säljaren många goda råd även om sådant som inte rörde själva köpet.

Thomas A
Skrev om Alina System AB

Jag tycker Alina är Uppsalas bästa närbutik för PC, Mac och datamojänger. Trevligt bemötande, "ärliga" säljare och jag har använt Alina för att dra bredband hemma (3 olika plan, gigabit hela huset) med gott resultat. Som närbutik, dvs när du snabbt måste skaffa fram en router, lite kabel, eller om du behöver fixa något med datorn så är Alina förstklassiga med hjälp och service! Tyvärr står de sig slätt mot nätbutiker när det gäller åtminstone sortiment. Men! Min bedömning är som närbutik sett.

Mats T
Skrev om Alina System AB

Trevlig personal! I övrigt en vanlig pc-butik.

Patrik L
Skrev om Alina System AB

Alltid kunnig och trevlig personal.

M L
Skrev om Alina System AB

Bra hanterande! Jag fick min produkt till en bra pris, och direkt i handen. Extra stort plus, var att de höll öppet 10 minuter extra på kvällen, då bussen jag kom med var försenad.

Fredrik L
Skrev om Alina System AB

Trevligt är ordet jag känner när jag ska skriva om Alina. Blir alltid väl bemött och inga frågor verkar vara omöjliga. I stort kunnig personal som verkar lyssna på mina små önskemål. Har ett bra sortiment och när det har saknats något som jag behövt har det beställts. Kan inte annat än rekommendera.

Nikke L gillar detta
Johan
Skrev om Alina System AB

Helt ok butik. Bra service och bemötande. Minus att den är väldigt rörig. Svårt att se utbudet.

Anders A
Skrev om Alina System AB

Lämnade in min dator och fick tillbaka den efter ungefär 1 vecka. Men den fungerade fortfarande inte. Så då fick jag åka dit igen och lämna in den igen. Sen efter 4 månader fick jag tillbaka en fungerande dator. Personalen verkade inte bry sig ett dugg om kunden och halvt ignorerade mina telefonsamtal varannan vecka. Är dock säkert bättre service om man har köpt datorn hos dom men jag rekommenderar inte det här företaget! 4 månader för att få en dator lagad är ett skämt...

Representant för Alina System AB gillar detta
erik h
Skrev om Alina System AB

alina system i uppsala är en ganska liten butik, men de är väldigt trevliga. Dock så när vi lämnade in en bärbar hårddisk på lagning så formaterade den bara rakt av utan att fråga, då jag tror att det hade gått att lösa på ett annat sätt