Alla kategorier Dator Uppsala Uppsala Alina System AB

Kungsgatan 113, 753 18 Uppsala — Visa karta

Årstavägen 29, 12052, Stockholm
Datorreparation.se
Fredrik G:
När jag tappade datorn i golvet blev Datorreparation.se räddaren i nöden. Bra bemötande hela vägen, när jag anmält skadan via hemsidan blev...

Läs vad 12 kunder tycker om Alina System AB

• E A
    E A skrev om Alina System AB
    Ibland tror man att dolda kameran har återuppstått. Kundbemötandet är bortom uselt! Kommer in med min thinkpad med några år på nacken och är på jakt efter ett ramminne att uppgradera med. Billigt och bra knatar jag därifrån med ett Corsair 4GB DDR3 so-dimm. Monterar glatt i minnet men beep, beep, beep och svart skärm. Byter plats på minnena, testar med enbart nya minnet etc, men icke. Så fort minnet är på plats startar inte datorn. Tillbaka till Alina Kungshörnet på eftermiddagen och önskar byta till ett fungerande minne, borde väl inte vara så svårt. Minnet kostade för övrigt 215kr inkl moms, om det har någon betydelse för bemötandet. Sitter snällt och väntar vid servicedisken och efter långt om länge är det min tur trots enbart ett nummer innan. Visar vänligt upp problemet och monterar i det defekta (för mig) minnet och startar upp, mycket riktigt beep, beep, beep och svart skärm. Kvitto och minne försvinner ut i verkstan och efter 20 min kommer tekniker tillbaka. Inget fel på minnet. Vill du byta minnet måste vi göra en komplett "mem-test", annars kan du få reducerat pris tillbaka. Jag ber om att de ska hämta några andra motsvarande minnen av annat fabrikat och efter en stund gör de det. Jag (ja, jag) monterar in deras minne, ett kingston 2gb, som mycket riktigt fungerar alldeles utmärkt. Trött och less efter en timme i butiken be jag om att få behålla det minnet trots 1/2 storleken, 2gb i stället för 4gb, icke det går inte. Vill jag byta till ett annat MÅSTE jag lämna in minnet och vänta på resultat av mem-test. Får varken behålla begagnat minne med halva storleken, byta till ett nytt på plats eller få totala summan tillbaka. Tar pengarna som blir kvar av reduceringen av priset efter deras avdrag säger tydligt att detta var sista gången någonsin jag handlar i en Alina butik. Har funkat bra förr i tiden men detta var sista droppen. Jag blev blåst helt enkelt. Sådan verksamhet kan jag inte rekommendera någon att handla från. Kommer berätta detta för alla jag känner, träffar, frågar om råd. Förövrigt har jag byggt datorer själv längre än Alina funnits till och har goda kunskaper i såväl hårdvara som mjukvara. Tydligen kan man inte lita på ett professionellt bemötande av ett företag med slogan "Vi är hellre bäst än störst". Massa minus! fyskäms!
  • Hans A
    Hans A skrev om Alina System AB
    Kunnig och trevlig personal i Bolandcity.
    Om "prylen" inte finns i butiken fixar de så att den finns senare. Har dessutom bra priser.
  • Anna H
    Anna H skrev om Alina System AB
    Trevlig och kunnig personal! Kunde fått en femma om de inte vore för en person som jag fått mindre varmt bemötande av.
  • Laura A
    Laura A skrev om Alina System AB
    Datorköpet blev lyckat. Det blev billigare än jag förväntat mig och dessutom gav säljaren många goda råd även om sådant som inte rörde själva köpet.
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Alina System AB
    Jag tycker Alina är Uppsalas bästa närbutik för PC, Mac och datamojänger. Trevligt bemötande, "ärliga" säljare och jag har använt Alina för att dra bredband hemma (3 olika plan, gigabit hela huset) med gott resultat.

Som närbutik, dvs när du snabbt måste skaffa fram en router, lite kabel, eller om du behöver fixa något med datorn så är Alina förstklassiga med hjälp och service!

Tyvärr står de sig slätt mot nätbutiker när det gäller åtminstone sortiment. Men! Min bedömning är som närbutik sett.
  • Mats T
    Mats T skrev om Alina System AB
    Trevlig personal! I övrigt en vanlig pc-butik.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Alina System AB
    Alltid kunnig och trevlig personal.
  • M L
    M L skrev om Alina System AB
    Bra hanterande! Jag fick min produkt till en bra pris, och direkt i handen.

Extra stort plus, var att de höll öppet 10 minuter extra på kvällen, då bussen jag kom med var försenad.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Alina System AB
    Trevligt är ordet jag känner när jag ska skriva om Alina. Blir alltid väl bemött och inga frågor verkar vara omöjliga. I stort kunnig personal som verkar lyssna på mina små önskemål. Har ett bra sortiment och när det har saknats något som jag behövt har det beställts. Kan inte annat än rekommendera.
    Nikke L gillar detta
  • Johan
    Johan skrev om Alina System AB
    Helt ok butik.
    Bra service och bemötande. Minus att den är väldigt rörig. Svårt att se utbudet.
  • Anders A
    Anders A skrev om Alina System AB
    Lämnade in min dator och fick tillbaka den efter ungefär 1 vecka. Men den fungerade fortfarande inte. Så då fick jag åka dit igen och lämna in den igen. Sen efter 4 månader fick jag tillbaka en fungerande dator.

Personalen verkade inte bry sig ett dugg om kunden och halvt ignorerade mina telefonsamtal varannan vecka.

Är dock säkert bättre service om man har köpt datorn hos dom men jag rekommenderar inte det här företaget!

4 månader för att få en dator lagad är ett skämt...
    Representant för Alina System AB gillar detta
  • erik h
    erik h skrev om Alina System AB
    alina system i uppsala är en ganska liten butik, men de är väldigt trevliga. Dock så när vi lämnade in en bärbar hårddisk på lagning så formaterade den bara rakt av utan att fråga, då jag tror att det hade gått att lösa på ett annat sätt

Kungsgatan 113, 753 18 Uppsala