ALPHA Material Handling Truck & Maskin

ALPHA Material Handling Truck & Maskin

alpha-mh.se
  • Badge2024

Vad gör ALPHA Material Handling? ALPHA Material Handling är en fullserviceleverantör av truck- och maskintjänster. Vi säljer och hyr ut begagnade truckar, allt från elektriska motviktstruckar och ledstaplare till dieseltruckar. Vi utför även service och reparationer på truckar av alla fabrikat och modeller (Linde, Toyota,...

21 omdömen om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Sedan starten hos Reco 2024

Frida K
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Vi hyrde två truckar från ALPHA till ett längre projekt. ALPHA hjälpte oss med att ta fram rätt truckar för vårt uppdrag. Truckarna var fina och fungerade bra. Bra kommunikation både inför starten och fortsatt under hyrestiden.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Frida. Glad att det blev bra med truckarna och att det funkade smidigt i hela byggprocessen. Du är välkommen att höra av dig igen när det blir dags nästa gång. Önskar en fin sommar!

Carl-Robert W
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Gänget på ALPHA Material Handling är professionella och snabba i sitt kundbemötande. Svarstiden är kort, inga dolda kostnader och servicen riktigt bra! Enligt mig är det detta företaget du ska låta hantera era truckar!

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Calle för din recension. Vi är glada att du är nöjd och att det funkar bra för dig att anlita oss. Du är välkommen att höra av dig närhelst det dyker upp något behov. Önskar en trevlig sommar!

Ali A
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Jag är mycket nöjd med ALPHAs service! Dan har varit hjälpsam och tillgänglig. Jag brukar hyra el truck och den funkar jättebra.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Ali för din recension. Fint att trucken kom ut till er i tid nu idag också. Bara att du hör av dig om det dyker upp något behov framöver. Önskar en trevlig sommar!

Nicolas C
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Mycket nöjd med ALPHAs service! Dan har varit hjälpsam och alltid tillgänglig. Trycken vi köpte fungerar mycket bra 😊

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Nicolas. Glad att höra att allting funkar som det ska. Om det dyker upp några frågetecken framöver är det bara att du hör av dig till oss när som helst. Önskar en trevlig sommar!

Sireh Y
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

AlPHA personal är alltid proffesionellt och har väldigt fint kundbemötande. De svarar alltid när man ringer och löser dem flesta problem man har, om de inte kan har de alltid råd om vilka som kan lösa problemet.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Sireh för din recension. Glad att du tycker att det funkar bra. Ja, er verksamhet är ju verkligen beroende av att få igång maskinerna snabbt om de strular, så vi gör vårt bästa för att möta de behoven. Ha en trevlig sommar och välkommen att höra av dig när som helst när det behövs.

Dmitry S
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Vi har gjort beställning på en truck inom en B2B-relation. Vi är mycket nöjda med Alpha's hantering av ärendet under hela affären. De har varit hjälpsamma, tillmötesgående, flexibla och professionella. Vi ger dem våra varmaste rekommendationer.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Dmitry. Glad att höra att ni är nöjda med köpprocessen. Roligt också att få leverera en så fin truck till er. Välkommen att höra av dig om det dyker upp frågor framöver. Önskar en fin sommar!

Sebastian R
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Jag blev väldigt bra bemött av personalen på Alpha Truck, de svara näst intill alltid när man ringde annars ringde de tillbaks. De var behjälpliga med att komma ut på plats för att måtta för de önskemål vi behövde till vissa produkter. Blev positivt överraskad då jag inte hade logga förväntningar sedan tidigare då de var första gången vi jobbade med dom. I helhet har jag vart nöjd, vi har hyrt in truckar från dom.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Sebastian. Ja det krävs ofta lite anpassningar och snabb hjälp i början när man precis drar igång med verksamheten och med truckarna. Det hjälper vi gärna till med så klart. Välkommen att höra av dig igen när det dyker upp något. Ha en fin sommar!

Tobias B
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Kontaktade Dan på Alpha Truck & Maskin när vi behövde en ny truck till lagret. Efter en tydlig och saklig framställan av skicket på den begagnade trucken valde vi att gå vidare med ett köp. Dan var mycket följsam och angelägen om att leverera trucken enligt våra önskemål. Det kanske bästa var att vi inte behövde köpa en ny truck. Alpha truck & maskin erbjöd sig att hjälpa till vid eventuella svårigheter och gav bra tips för framtida hantering av trucken. Mycket nöjd med servicenivå, kommunikation och leverans.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Tobias. Glad att höra att du tycker att det funkat bra. Ja, vi försöker alltid hitta den lösning som funkar bäst för kunden. Samma lösning funkar ju inte för alla, så det är viktigt att lyssna in, och så klart att leverera på det. Välkommen att höra av dig igen när det dyker upp något. Trevlig sommar!

Daniel S
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Snabba svar och alltid en lösning som inte kostar skjortan. Alpha hjälpte oss med en bättre begagnad truck som passar oss perfekt. Snabb leverans och över förväntningarna.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Daniel. Glad att det blev bra med både truck och med förlängningsgafflarna. Varmt välkommen att höra av dig när det dyker upp något annat. Trevlig sommar!

Antonio S
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Bra service, snabba vid felanmälan, bra truckar vid uthyrning och försäljning

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för recensionen Antonio. Uppskattar de fina orden. Det viktigaste för oss är att det funkar bra för er- vi anpassar oss efter era behov och försöker leverera service och truckar så snabbt och bra som möjligt. Välkommen att höra av dig igen när det dyker upp något behov. Trevlig sommar!

Sabina H
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

ALPHA Material Handling Truck & Maskin är en leverantör som ser till att du som kund både får snabb leverans och bästa tänkbara service. Med enbart hjälp av truckmodell och foto på trasig reservdel såg de till så vi snabbt fick rätt del till ett mycket bra pris. Personalen är dessutom oerhört professionell, hjälpsam och tålmodig. Så tveka inte utan kontakta dem direkt när din truck inte längre fungerar som den ska.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Sabina. Ja ibland måste man vara lite detektiv för att det ska bli rätt :) Er verksamhet är ju beroende av fungerande truckar, och då blir det vår prio att hjälpa till så snabbt det går. Hör gärna av dig igen när det dyker upp något behov framöver. Trevlig sommar!

Milton G
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Vi har under många år använt oss av Alpha MH som leverantör främst av två skäl: Mycket hög tillgänglighet och ett omfattande kundfokus. Alpha MH har hjälpt oss med kort framförhållning i flertalet oförutsedda situationer vilket för oss är avgörande då vi ej kan ha truckar i stillestånd under flera dagar. Likaså är de tillförlitliga i ett planerat läge för långsiktigt underhåll av våra maskiner. Adekvata råd som håller såväl ekonomiskt som praktiskt. Kompetensen är hög och vi känner oss mycket trygga med Alpha MH - en mycket seriös och ärlig aktör!

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack för din recension Milton. Uppskattar ditt och ert förtroende, och vi hoppas få hjälpa er med samma servicenivå fortsatt under många år framöver. Önskar en trevlig sommar och välkommen att höra av dig när det dyker upp något behov.

Alain F
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Hej. Sakkunnigt personal och snabba svarstider på mail mm. Vi var ute efter en bättre beg motviktstruck och fick ganska snabbt hjälp med att hitta märke, modell, specifikationer och skick som passade våra behov. Alpha ombesörjde även transporten till oss. Positiv kundupplevelse genom hela köp processen.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Alain för din recension. Glad att du tyckte att köpet funkade bra. Roligt också att få leverera en så fin truck till er. Önskar en riktigt trevlig sommar och varmt välkommen att höra av dig när det blir läge framöver.

Hans G
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Proffsigt och trevligt bemötande. Hjälpte till så att vi fick rätt typ av ledstaplare. Smidig leverans, ledstaplaren passade perfekt för vår verksamhet.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Hans för din recension. Det glädjer mig att höra att du är nöjd med både köpprocessen och slutresultatet. Med tydliga förutsättningar från ditt håll var det inga problem att hitta rätt truck åt dig. Önskar en riktigt fin sommar och välkommen att höra av dig vid behov framöver.

Antonius R
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Funkar fint med Alpha! Dom är trevliga och kunniga och hjälper oss alltid lösa problem när dom uppstår 👍🏼

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Antonius för din recension! Vi är glada att få hjälpa er med truckar och annat, och riktigt spännande att komma igång med nya lokalen. Du är välkommen att höra av dig närhelst behov dyker upp framöver. Önskar en trevlig sommar!

Johan N
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Bra och snabb service samt flexibla.

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Johan för din recension. Ja vissa verksamheter behöver både snabbhet och flexibilitet (och kanske även lite kreativitet :) ), och den utmaningen antar vi så klart gärna. Vi är glada att få hjälpa till. Önskar en trevlig sommar och varmt välkommen att höra av dig vid behov framöver.

Lisa B
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

När det var dax att köpa in en truck till vårt nya lager var vi väldigt vilsna. Som tur är fick vi kontakt med Dan på Alpha som hjälpe oss rätt. De har även varit oss behjälpliga efter vårt köp. Jag kan varmt rekommendera Dan och gänget på Alpha. Proffesionella, kunniga och hjälpsamma. Stort tack🌟

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Lisa för din recension. Ja, en av våra viktigaste uppgifter är att komma med råd och input angående vilka truckar som passar bäst för verksamheten i fråga. I ert fall tyckte jag ändå att ni hade en ganska bra bild av behovet redan på förhand, så det gick smidigt från start till mål. Önskar en riktigt fin sommar och på återhörande när tillfälle dyker upp.

Alexander N
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Väldigt bra service, hjälpte mig genom hela processen med att välja rätt maskin för.mina behov och sen få ihop leasingen och transporten, snabbt, smidigt och prisvärt. Kan varmt rekommendera!

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Alexander för din recension. Glad att höra att du är nöjd med processen inför köpet. Såhär några veckor efter köpet känns det också väldigt bra att allting har funkat enligt plan och att trucken passar bra i verksamheten. Önskar en trevlig sommar och varmt välkommen att höra av dig när det dyker upp något behov!

André H
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Strålande, varit till stor hjälp gällande truckar och dylikt, bra kvalité!

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack André för din recension. Toppen att det funkar bra med trucken. Alltid roligt att få vara med när ett nytt upplägg ska implementeras i verksamheten, och att det fungerar som planerat. Du är välkommen att höra av dig närhelst behov uppstår. Önskar en trevlig sommar.

Magnus H
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Snabb och mycket bra service !

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Magnus för din recension. Det glädjer mig att du är nöjd med vår service. Vi försöker verkligen att leverera riktigt snabbt där det är kritiskt för verksamheten, så det är kul att höra att du tycker att det funkar. Önskar en trevlig sommar och på återhörande inom kort.

Fabian jens johan M
Skrev om ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Snabb och pålitlig service, jag rekommenderar ALPHA när det kommer till truckservice och köp av begagnad truck!

Svar från ALPHA Material Handling Truck & Maskin

Tack Fabian för din recension. Glad att höra att du är nöjd med trucken. Det är ju viktigt att beakta alla omständigheter i och utanför lokalen när man bestämmer sig för vilken truck man ska ta, så det är roligt att allt fungerar som planerat. Önskar en riktigt trevlig sommar och välkommen att höra av dig igen när det uppstår behov.