Alulux

Järnstångsvägen 5, 433 30 Partille — Visa karta

Välkommen till Alulux!

Är du sugen på att kunna använda din balkong hela året. Öka värdet på din bostad samtidigt som du får en bostad som känns större. Eller minska buller och ljud utifrån. Allt detta är möjligt med oss på Alulux. Vi på Alulux har varit i branschen sedan 1977 och har hjälpt våra kunder med balkonginglasning, solskydd och uterum för organisationer, företag och privatpersoner. Vi tar dig från första idé till färdig inglasad balkong.

Läs mer på vår hemsida om hur det går till, steg för steg, att gå från drömmen om inglasad balkong till avslutat arbete.

Läs vad 35 kunder tycker om Alulux

• 2019-07-22

sylvia j skrev om Alulux
    Bra beskrivning av utbudet. Snabba på att ge svar på frågor och funderingar. Jag beställde inglasning av loftgång och är mycket nöjd med utförande och slut resultat. Läs mer
  • 2019-07-16

kent b skrev om Alulux
    Inglasning av balkong.
    Det mesta fungerade bra, men arbetsledningen i slutskedet av monteringen fungerade dåligt.Ett tag trodde vi att dom skulle vänta med vår balkong och ta den efter helgen. Inte bra eftersom vi inte skulle vara hemma. Men det löste sig.
    Kent Läs mer
  • 2019-07-15

rasmus g skrev om Alulux
    Inglasning, allt gick som planerat. Läs mer
    2019-07-19 Alulux svarar rasmus g
    tipptopp,

• MATTIAS H

2019-07-08

MATTIAS H skrev om Alulux
    Bra kontakt.
    Leverans på utsatt tid.
    Fint utfört arbete med gott resultat. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar MATTIAS H
    tjena mattias.

tack för din kommentar, allting gott.
  • viktor k

2019-07-01

viktor k skrev om Alulux
    Köp och installation av balkonginglasning. Inte så mycket val då brf valt denna modell som bara levereras av Alulux i regionen. Prisuppfattning svår att ha bestämd då det därmed inte var aktuellt att hämta in fler offerter, men spontant okej pris.

Trevlig om än lite långsam kontakt. Leverans före utlovad tid och installation verkar hittills vara gjord bra. Dock sådär finess med bl a kvarlämnade metallspån som dessutom trampats runt i trallen, så städning krävdes. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar viktor k
    hej Viktor.

tack för din kommentar, ett plus leverans innan utsatt tid, ett minus med spån, allt detta tar vi med oss,
  • 2019-07-01

Jon S skrev om Alulux
    Balkonginglasning.
    Bra bemötande, snygga killar. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Jon S
    som sig bör :)

• 2019-06-30

Gillgard U skrev om Alulux
    Inglasning av balkong.
    Väl bemött av medarbetaren Mats. Alltid tjänstvillig.
    Våra förväntningar har infriats. Vi är nöjda. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Gillgard U
    hej.

jag ska hälsa mats detta, han är väl värd lite extra beröm.

Ilves L skrev om Alulux
    Det tog alldeles för lång tid med inglasningen Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Ilves L
    leveransen eller själva byggandet?
    jag hoppas slutresultatet blev till belåtenhet

Elin w skrev om Alulux
    Efter inglasningen av vår balkong har vi haft mer eller mindre mängder vatten som läckt in. Alulux har försökt avhjälpa felet, själva eller tillsammans med NCC. De har tyvärr inte lyckats helt med detta men mängden vatten är mindre nu. Men vi hoppas naturligtvis att problemet skall försvinna helt o hållet. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Elin w
    hej elin.

Ja då kan jag lista ut var det är, era balkongplattor har både vi och NCC haft minst sagt bekymmer med.
    Men jag tar med mig hanteringen i ärendet, du har fått bra återkoppling och montörerna tillsammans med NCC gör så gott de kan

Jonny b skrev om Alulux
    Vi köpte ett uterum.
    Vi blev väldigt bra bemötta av företaget.
    Våra förväntningar var väldigt höga på ett seriöst företag
    men förväntningarna grusades ganska snart när leverans och
    montering av uterum tog för lång tid, 6 månader. Beställde
    även gardiner till uterummet vi fick gardiner med
    olika färg de skulle sedan bytas ut. Det är nu ca 1år sedan.
    Inga gardiner än trots påpekande. Mycket dåligt skött av
    företaget. Ps även läckage i tak mot vägg dålig tätning
    förkorta plåtar tak vägg. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Jonny b
    hej.

mkt strul här läser jag, kontakta oss är du snäll för åtgärd.
    vi ber om ursäkt för denna hantering
  • Louise S

2019-06-27

Louise S skrev om Alulux
    Säljaren var väldigt tillmötesgående men usel i kommunikation och tyvärr fick vi förbeställning vilket gjorde att det drog ut på tiden flera månader. Onödig irritation pga kommunikationsbrister Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Louise S
    hej louise.

detta är något som vi ska ta upp med killarna, inte acceptabelt.
    stort tack för din kommentar och vi önskar dig trevliga stunder på balkongen

Johnson G skrev om Alulux
    Inglasning balkong
    Blev väl bemött
    Levde väl upp till förväntningarna
    Mycket nöjd , vi har fått ett rum extra Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Johnson G
    hej johnson.

Brevell C skrev om Alulux
    Väldigt bra slutprodukt samt trevligt bemötande. Det som drar ner betyget är att det inte städades upp efter montage. Aluminiumspån, kladdiga rutor osv. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Brevell C
    hej brevell.

vi gör en grovstädning innan vi lämnar balkongen, men vi har fått detta påpekat tidigare och har nu satt det som en extra punkt i montageledet att städa bättre, ha det så gott på din balkong och tack för kommentaren

M.D.C i skrev om Alulux
    Jag var i kontakt med Alulux för att beställa partier till mitt utbygge.
    Dom löste både leveransen och montaget fasst jag bor långt i från firman. Alulux anlitade en lokal firma som kom och monterade upp partiet.

Jätte nöjd. 👌 Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar M.D.C i
    hej.

tack för dina fina ord. allting gott

Katarina l skrev om Alulux
    Inglasning av balkong
    Från order till slutleverans ca 1år
    Mycket trevligt bemötande av Tony och hans folk - men - alldeles för lång väntetid. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Katarina l
    hej katarina.

många käppar i hjulet där verkar det som? hoppas slutresultatet blev till belåtenhet trots den orimliga tiden du beskriver?

Tobias L skrev om Alulux
    Alulux glasade in min balkong. De var proffsiga från beställning till installation och resultatet blev mycket bra. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Tobias L
    hej tobias.

tack för din kommentar. vi önskar dig sköna stunder på din inglasade balkong

Anton skrev om Alulux
    Inglasning av balkong, katastrof.
    Alulux beställde fel och blev försenat.
    Skickar oerfaren montör, helt okunnig, slarvar och slänger ihop på måfå.
    Ställde in avtalad tid eller kom timmar sent varje gång. Oproffsigt. Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Anton
    hej Anton.

det var verkligen tråkigt att läsa, blev slutreslutatet bra eller finns det något vi kan stå till tjänst med, du är välkommen att kontakta oss
    så vi kan titta över detta ärende.
    2019-07-08 Anton svarar Alulux
    Tack men nej tack.
    Det sista fick jag ordnat själv och har gått vidare.
    Läs mer genom att expandera tråden +

mogens h skrev om Alulux
    - Inglasning balkong.
    - Trevliga grabbar! Kändes lite informellt (inget papper eller penna med sig. Missade vår första avtalade tid.).
    - BRF Föreningen hänvisade till er. får en monopol känsla pga bygglovet. Kände mig lite stött av all tjat om förskottsbetalning.
    - Montören som lil slut kom var kanon.
    - Hade önskat gardiner. Men får inte tag i er! Det blir väl svindyrt det med.

Enl. ovan summering inte helt bra!! Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar mogens h
    hej mogens.

det var tråkigt att det samlade intrycket blev halvbra men som tur är blev allting kanon som du skrev.
    kontakta oss gällande solskydd om du fortfarande önskar detta.

• 2019-06-26

Anncharlott skrev om Alulux
    Bra bemötande
    I tid
    Kvalitet
    Bra återkoppling vid ändring Läs mer
    2019-07-08 Alulux svarar Anncharlott

tack för din kommentar,

Henrik b skrev om Alulux
    Vi utökade vårt uterum med en sektion. Mycket bra men montörerna hade usel kompetens avseende plåtarbete och vattenavledning. Allt som läckte verkade fixas med tätningsmassa utan utredning av orsak. Ansvariga på Alulux var mycket responsiva när vi påkallade att åtgärder inte var fackmannamässiga. Svarade snabbt och det var aldrig tal om att inte försöka åtgärda. Mycket bra. När kunnigt folk till slut satte in sig i problemet så blev allt åtgärdat på ett riktigt sätt Läs mer
    2019-06-26 Alulux svarar Henrik b
    Hej.

vi har alla våra specialkunskaper och i första ledet var nog inte plåtarbete den främsta dessvärre.
    Men vi jobbar hårt med vår respons till kunder och det viktigaste är hur man hanterar de sakerna som kan tänkas felas.
    Vi tar till oss extra mkt av din kommentar då detta har varit ett område vi haltat något och jobbar hårt med förbättringar.

Siv E skrev om Alulux
    Har fått ett trevligt bemötande och kom snabbt för att ta mått på balkongen för inglasning Har inte fått leverans ännu ,men hoppas att det inte blir några problem Läs mer
    2019-06-26 Alulux svarar Siv E
    Hej siv.

tack för din kommentar, det kommer bli kanonbra, vi väntar på att kommunen släpper bygglovet så är vi redo.

Mats S skrev om Alulux
    Köpte plisser till inglasade balkongen. Allt fungerade perfekt.
    En plisse var glömd att beställa, men anlände kort efter första monteringen och ingen faktura ställdes ut förrän sista plisseen var monterad.
    Fakturan stämde till 100% med offerten.
    Inget annat än nöjd👍👍 Läs mer
    2019-06-26 Alulux svarar Mats S
    hej mats.

tack för din kommentar, en fnurra på tråden där med din pliseegardin, men som du skriver, det viktigaste är hur man hanterar
    vad som uppkommer, vi jobbar hårt med detta och önskar dig numera lite svalare stunder på din balkong :)

Kent F skrev om Alulux
    -inglasning till en Brf
    - mycket tillmötesgående med bra information och bra förman som håller i uppdraget
    - Hade höga förväntningar, att inglasning skulle integrera i fastighetens färger, täthet, utförande, uppsatt tidsram
    - Allt ovan infriades
    - Som helhet har företaget fullgjort dina åtaganden.
    Vi (personligen) är nöjda med det vi har beställt och vad som levererats/monterats till oss. Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar Kent F
    Hej kent.

tack för dina fina ord, det finns många fallgropar när man levererar inglasningar till en hel förening,
    vi är mycket nöjda med resultatet och allt har flutit på enl planen.

vi önskar er många fina stunder på er nya inglasning
  • Kenny k

2019-06-25

Kenny k skrev om Alulux
    1. Jag fick ett knepigt intryck av säljaren och borde dragit mig ur där och gått på min magkänsla när han presenterade hur det kommer se ut. Inga bilder eller ens broschyrer hade han med sig. I efterhand så har jag googlat på andra firmor och där hjälper dom direkt till med bygglovet vilket kan vara svårt för "vanligt folk". Så en rörig inledning blev det och med lite stressmage.

2. När väl glaspartierna ska upp kommer två montörer tre timmar efter utsatt tid. Arbetade max 2 timmar för att sedan återkomma under eftermiddagen för att färdigställa bygget. Jag hade tagit ledigt från mitt arbete för att möta upp dom klockan 7:00, så därför lite irriterande. Dessutom ställdes tunga verktygslådor på våra soffmöbler och som lämnade märken.

3. En av montörerna gjorde mig skraj då jag kände igen honom från mitt eget yrke där han tidigare har ett väldigt dåligt rykte.

4. Glaspartierna blev oturligt nog felmonterade och en glipa i taket efter dålig plåtning alt dålig mätning syntes tydligt så jag fick ringa och be dom komma tillbaka. En av montörerna kom tillbaka, tätade läckan i taket med något klet men åtgärdade inte glaspartiet som ville gå ur sitt läge.

5. Ringde igen då jag själv såg vad som var fel och skickade en bild/film till Alulux. Då kom den andre montören och rättade till glaspartiet som satt snett. Äntligen!

6. Nope, resten av glaspartierna satt nu snett mot det glasparti som var rätt justerat nu. Ringde igen och det är nu man bara känner att man stör dom liksom, men skiten är ju felmonterad från början av två som inte var så "noga".? Så jag ger mig inte.

7. Den förste montören kommer tillbaka och justerar in rutorna och efter en kontroll före han ska gå så visar det sig att det är något småfel och en av rutorna går inte att öppna, mera justering. Klart!

8. Mitt totala intryck av Alulux är att det är en slarvig firma som gör lite som dom vill, kommer när dom vill, parkerar framför bommar osv.. Flera grannar har blivit nyfikna och själva blivit sugna på att glasa in sina balkonger men jag råder dom att ta vilken firma som helst förutom Alulux. Dom kan jag inte rekommendera, inte om ni inte vill ha fullt av verktyg på möblerna eller komma på avtalad tid eller ens om ni vill få jobbet riktigt gjort. Det kan hända att jag haft otur bara, men så är det.. Jag vet inte, men jag har känslan att jag kommer upptäcka fler fel och då är det något som gått snett.

Hej! Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar Kenny k

tack för din kommentar.
    Ja den där balkongen hade vi mkt trubbel med enl. montörerna rapporterat.
    Problemet var som vi förstod att balkongen har dragstag och rör sig endel, därav de många justeringarna dessvärre.
    skulle problemet kvarstå så meddela oss så kommer vi självfallet igen.

Att vi för övrigt gjort ett slarvig intryck ber vi om ursäkt för och hoppas att slutresultatet till sist blev tillfredställande.

tove s skrev om Alulux
    Hej Inglasning av min altan.
    Det jag beställde fick jag.
    De var tillgängliga per mail o telefon med snabba svar på allt jag frågade om .
    Alla var trevliga o service minded.
    Rekomenderar dem vaemt Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar tove s
    hej tove.

tack för dina fina ord.
    ha en skön stund nu på din nya inglasning.

thomas o skrev om Alulux
    Inglasning av balkonger.

Förfarandet vid offertförfrågan via telefonkontakt var rörigt men rättades till på ett bra sätt. Utförandet/ arbetet med inglasningen av personerna på plats var utmärkt Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar thomas o
    hej.

tack för din kommentar, Det finns vissa svårigheter att svara på vad inglasningar kostar utan att få titta på objektet,
    säkerligen därav vag information, men slutet gott allting gott,

bennie j skrev om Alulux
    Vi beställde inglasning av våran balkong. Snabb och bra service, samt ett mycket väl utfört arbete som bara tog några timmar. Rekommenderar! Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar bennie j
    Hej Bennie.

stort tack för din kommentar.
    vi önskar dig många sköna stunder på din nya inglasade balkong.

Gunnar Å skrev om Alulux
    Inglasning av balkong. Vi blev väl bemötta. Företaget levde upp till förväntningarna. Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar Gunnar Å
    hej gunnar.

väl mött.

Sirpa p skrev om Alulux
    Vi fick en balkong inglasad.
    Funkade fint, förutom att vår lampa som sitter på väggen hänger på trekvart efter ”gubbarna” varit och monterat inglasningen. Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar Sirpa p
    Hej sirpa.

Ja den var otursamt placerad den där lampan, vi erbjöd oss att fixa detta men ni skulle göra det själva enl. uppgift.
    hoppas ni är nöjda förutom fadäsen med lampan och har många fina kvällar på er balkong,

iréne N skrev om Alulux
    Vår inglasade balkong blev fantastiskt bra. Vi hjälp att ”tänka” ut hur vi skulle kunna göra. Yrkeskunniga, bra bemötande och en snabb inglasning. Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar iréne N
    Hej.

stort tack för din rekommendation, vi önskar dig fina stunder på din inglasade balkong.

Stefan K skrev om Alulux
    Inglasning av balkong.
    Kontaktpersonen var rörig avseende när montering skulle ske, svårt att få besked. Till slut blev det en försening på ca tre veckor. Bra utförd montering. Bra funktion på inglasningen. Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar Stefan K

tack för din kommentar,
    hoppas du har många sköna stunder på din balkong och att montage-strulet inte förstörde helhetsbilden.

david l skrev om Alulux
    Köpte en inglasning för min balkong. Lång leveranstid för glasen (ca 10 veckor) men monteringen tog ungefär 3 dagar vilket kändes snabbt. Dock så lämnades det järnflis över hela balkongen, glasen har klisterlappar och behöver rengöras efter installation.

Kontakt gjordes via telefon och email. Runt 1-2 dagars responstid. Trevliga och professionella.

För priset förväntade man sig en städad balkong med inglasning utan kladd och järnflis. Speciellt eftersom de skulle ta extra betalt om de ca tvungna att behöva städa balkongen för att komma åt. (Det behövdes inte för mig)

Annars så fungerar inglasningen utmärkt. Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar david l
    Hej.

tack för din kommentar, det är tyvärr standard i vår bransch med 10 veckor så det går ej styra.
    att vi sedan gjorde vår grovrengöring hafsigt tar jag vi med oss, men framför allt responstider som är något vi jobbar med.

Mikael S skrev om Alulux
    Köpte vinterträdgård!
    Mycket trevligt bemött!
    Jag förväntade mig att dom skulle vara proffs på inglasning och det uppfyllde dom!

Helhetsintrycket är kompetenta och trevligt bemötande Läs mer
    2019-06-25 Alulux svarar Mikael S
    Hej.

stort tack för det, hoppas du har många fina stunder i din vinterträdgård
  • 2019-06-12

Jessie B skrev om Alulux
    En ruta på min balkonginglasning är trasig en annan går ej att öppna.. mailat och ringt till alulux flera gånger sedan augusti 2018 får till svar att de återkommer men ingen hör av sig.
    De vill gärna sälja men ingen service även med garanti Läs mer
    2019-06-12 Alulux svarar Jessie B
    Hej Jessica.
    Tack för din kommentar, det var tråkigt att läsa att detta inte har blivit utfört.
    Jag skickar dig ett mail med cc till min servicetekniker för åtgärd.
  • 2019-06-12

Helen A skrev om Alulux
    Alulux gjorde ett snabbt o bra jobb med att glasa in min balkong. De lyckades dock borra hål upp till grannens, ovanför mig, balkonggolv vilket inte är hela världen. Det lagas lätt. Men att jag ska behöva kontakta dem 4-5 gånger för att de ska komma o laga grannes balkonggolv är inte ok. Läs mer
    2019-06-12 Alulux svarar Helen A
    Hej helen,
    tack för din kommentar.
    Jag har denna avbockad som utfört, men att det tog lite tid ber vi om ursäkt för,
    hoppas du blev nöjd med ditt slutresultat.

Järnstångsvägen 5, 433 30 Partille