Alulux

Alulux

www.alulux.se
4.1

Välkommen till Alulux! Är du sugen på att kunna använda din balkong hela året. Öka värdet på din bostad samtidigt som du får en bostad som känns större. Eller minska buller och ljud utifrån. Allt detta är möjligt med oss på Alulux. Vi på Alulux har varit i branschen sedan 1977 och har hjälpt våra kunder med balkonginglasning,...

75 omdömen om Alulux

Nelsen Jenna N

Enorma förseningar, dålig information och dem som monterar är tyvärr inte varsamma om bostaden utan stökar ner

Mulawali Zhir M

Arbetet var kanon bra Jätte nöjd

Svar från Alulux

allt bara bra, tack för din kommentar

Jennifer R

Vi köpte en inglasning till balkongen. Jobbet blev väl utfört och gick snabbt men vi hade önskat en förklaring på hur man tex öppnar fönstren och att dem kunde sagt hejdå , nu är vi klara, när dem var klara och inte bara drar. Eftersom dem sprang ut o in ganska många ggr under dagen visste man ju inte om och när det var klart.

Svar från Alulux

Hej. Det är sådana här svar som är så superviktiga, tack för det, små saker som vi kan förbättra oss på. Du bör ha fått en instruktionsbroschyr lämnad hos dig, men jag meddelar mina killar att förbättra sig på ovan punkter.

Svensson Göran S

Perfekt kontinuerlig information. Numrerade informationsbrev. Klarat av beställningarna trots pågående pandemi tidigare än vad vi förväntade oss. Arbetet gällde inglasning av två balkonger. Ett extra tack till Tony M som ringde till oss för att informera om vecka för installation.Vi befinner oss i Spanien och var inte säkra på internetuppkopplingen. Han gjorde allt enkelt för oss.

Svar från Alulux

Ni är allt för snälla, och ett extra tack för de fina orden.

DANIEL A
Skrev om Alulux

Nästa omöjligt att få tag på Mats. Kundservice är som betyget. Det regnar in ifrån tak som de ej vill åtgärda. Slarvigt monterat. Fullt med silicone där det ej skall vara. Repor på diverse ställen.

Svar från Alulux

Hej. helt omöjligt, han har slutat på alulux och därav endel saker som hamnat snett som var mats ansvar. Jag antar att du fått kontakt, annars maila mig direkt.,

DAMIR I
Skrev om Alulux

Montering gick helt ok. Allt va klart redan i maj månad men lister som är utlovade fortfarande fick vi inte, så dåligt av alulux som svarar ej på mail, under all kritik. En katastrof :(

Svar från Alulux

Hej. Jag hoppas du fått kontakt och dina lister monterade, annars vänligen kontakta oss så löser vi detta, observera att mats har slutat hos oss, och mycket ärendet likt detta har hamnat mellan stolarna, Vi kan inte annat än beklaga, återkoppla gärna via mail.

Irina K
Skrev om Alulux

Vi beställde inglasning av balkong. Kunnig personal, detaljerad information, snabb och professionällt utförande. Vi är mycket nöjda.

allt gott, tack för det

Andreas S

Bra och snabbt montage, lätta att ha och göra med.

Svar från Alulux

som det ska vara, tack för din kommentar och vi önskar dig fina stunder på balkongen

Seppo T
Skrev om Alulux

Vi köpte inglasning av balkongen.

Svar från Alulux

tack och bock för din rekommendation

Rose-marie S

Inglasninging av balkong. Nöjd med Alux personal från första besöket då jag fick offerten. av Robert till sista när killarna var klara.Alla hade en positiv och lättsam attityd.Kan varmt rekommenderas.

Svar från Alulux

stort tack, ett rinnande vatten från start till stopp som det ska vara vi önskar dig fina stunder på din inglasade balkong

Lars-håkan L

Inglasning av balkong.Arbetet/montering utfördes med belåtenhet.Trevliga och flitiga montörer. Dock hade själva beställningen/kontrakt kunnat haft ett annat upplägg. Hade höga förväntningar...och så blev det verkligen också.Fått så många nya möjligheter och fördelar med balkongen inglasad.😊 Lars-Håkan

Svar från Alulux

Tack för din kommentar. vi håller precis nu på med att digitalisera beställningar/kontrakt faktiskt då vi vet detta kan halta lite ibland. ha det så fint

Anders K
Skrev om Alulux

Inglasad balkong.Proffsigt.Höga förväntningar som infriades

Svar från Alulux

som det ska vara tycker vi, tack för dina fina ord

SANDRA C
Skrev om Alulux

Inglasning av balkong Trevligt bemötande och snabb service. Väldigt noggrant genomfört arbete som slutade med ett otroligt resultat! Över förväntan. Vi är jätte nöjda!!

Svar från Alulux

hej Sandra, tack för dom fina orden

Annika W
Skrev om Alulux

Inglasning av balkong. Ett mkt noggrant genomfört arbete som lett till ett jättefint resultat! Dessutom genomfördes arbetet effektivt och allt enligt uppgjort avtal.

Svar från Alulux

tack för kommentar, en löpande kedja där allt funkar bra från avtal till noggrant arbete, toppen!

Giovanni V

Englasning av balkon. Det är mycket bra. Allt bra.

Svar från Alulux

det tackar vi för. vi önskar dig fina stunder på balkongen

Johnny Y
Skrev om Alulux

Balkonginglasning där Alelux på ett snabbt och problemfritt sätt monterade ihop arbetet. De har levererat och uppnått mina förväntningar på arbetet och kvalitet på materialet.

Svar från Alulux

tack johnny, allting som det ska vara,

Christian S

Inglasning av balkong. Trevliga killar som var lätta att få tag i och hjälpsamma med bygglov och liknande, balkongen blev kanon.

Svar från Alulux

hej. tack för din kommentar, lite strul där med ett solskydd men det fixar vi såklart, ha fina stunder på din inglasade balkong

Lena J
Skrev om Alulux

Inglasning av min balkong Blev rekommenderad av min bostadsrättförening att anlita er Mycket Bra bemötande av alla Bara en liten miss när de skulle komma till mig. Jag blev informerad om att de skulle komma mellan 8-8.30. Men Montören hade inte fått den informationen, utan ringde 1 timma senare o meddelade att de var påväg. Väntar bara på mina gardiner Med vänlig hälsning, Lena Jacobsson

Svar från Alulux

hej. tack för din kommentar, lite strul där med tiden, mänskliga faktorn, ber om ursäkt för detta. iaf så blev allting bra trotts missen och vi önskar dig fina stunder på balkongen

Azar N
Skrev om Alulux

- Terrassinglasning - Trevligt bemötande från beställningen till slutet. - De var proffsiga, duktiga montörer, bra kvalitet. Stort tack till Tony, Bernt, Mats och hela arbetsteamet. - jätte nöjd. Rekomenderar dem.

Svar från Alulux

hej azar. vi tackar dig för de fina orden och önskar dig fina stunder på din inglasade balkong

Gunilla J

Fick mycket bra hjälp. Tony var mycket förstående och aldrig surade till fast jag velade och hade svårt att bestämma mig. Kommer gärna att rekommendera era produkter. Har enbart glasdörrar i mitt uterum utan listerna blev det ett mycket bra resultat där man nästan inte ser dörrarna.

Svar från Alulux

hej. lite hit och dit med din balkong ja, men man måste ju känna sig fram lite , det viktigaste är att tillslut fastna du för en modell och allt blev kanonbra, nöjda kunder är vår bästa reklam. tack för din kommentar

Martin S
Skrev om Alulux

Rekommenderas varmt! Seriös firma!

Svar från Alulux

allt gott, tack för din kommentar. ha en riktigt fin höst nu på din inglasade balkong

Lena H
Skrev om Alulux

Vi fick vår balkong inglasad på nolltid! Superbra bemötande från start till mål, snabb respons via mail och högst proffesionellt.

Svar från Alulux

tack snälla för dina fina ord. vi önskar dig trevliga stunder på din balkong

Lars P
Skrev om Alulux

Vi behövde få vår balkong inglasad och fick rekommendation av styrelsen att kontakta Alulux som också monterat de tidigare inglasningarna av balkonger i vår bostadsförening. Vi fick snabbt kontakt med företagets säljare som kom för att ta exakta mått och informera om förutsättningarna för leverans, montage mm. Dagen därefter fick vi offerten och la omgående beställningen. Skickliga montörer installerade inglasningen snabbt och noggrannt på ett par dagar med en uppföljande kontroll och justering. Vi är imponerade av det...

Svar från Alulux

tack för din kommentar, alltid trevligt att läsa utförliga svar och att kunderna är nöjda, vi önskar dig fina stunder på din balkong

Jan P
Skrev om Alulux

Inglasning av balkong som utfördes på ett bra sätt. Jag är nöjd med utfört arbete.

Svar från Alulux

tack för kommentar, allting gott

Christer K

Bra kommunikation och arbete. Utfört i avtalad tid.

Svar från Alulux

tack för din kommentar. allt som det ska vara

Daniel P
Skrev om Alulux

Köpte inglasning av balkong. Blev bra bemött av företaget, väldigt trevlig säljare. De levde upp till mina förgärningar. Jobbet gjordes relativt snabb och utan problem.

Svar från Alulux

tjena daniel. allting som det ska vara verkar det som, tack för din kommentar, vi önskar dig fina stunder på din balkong

Jack S
Skrev om Alulux

Bra utfört arbete, trevligt bemötande, Mycket nöjd kund.

Svar från Alulux

tack för det, och jag är mycket nöjd också för hos dig fick vi semlor :) som vi alltid säger, glada montörer, fina montage tony

Bernt S
Skrev om Alulux

Snabba noggranna och bra produkter med ett brett utbud

Svar från Alulux

allting gott, tack för kommentaren

Christer K

Balkonginglasning Bra bemött Professionella svar och kunskap förväntades o erhölls Ännu ingen leverans så ingen slutbedömning

Annika Magdalena S

Jag beställde "vinterlister" till min "monterad av annan entreprenör" inglasade balkong. Snabb leverans och jag kände stort förtroende för företaget och personalen. Önskar att de hade kontrakterats för inglasningarna i vår nyproduktion, då skulle nog slutresultatet blivit bättre :)

Svar från Alulux

hej Annika. vad roligt, precis nyss så skrev jag en kommentar om att alla kunder är viktiga, stort som litet projekt, då är det extra roligt att man kan påvisa lika god service vid ett "enklare" ärende såsom att leverera vinterlister. vi håller tummarna att de som inte har fått inglasning vid inflytt väljer att glasa in via oss. tack för din kommentar

Lars P
Skrev om Alulux

Har beställt en inglasning av våran balkong. Dagen efter första kontakt per telefon kom en trevlig Alulux-representant hem och diskuterade våra önskemål och kollade förutsättningarna på balkongen och tog alla nödvändiga mått. Dagen efter kom ett erbjudande via mejl om balkonginglasning som vi bekräftade och la en formell beställning. Vår beställning är nu i tillverkningsfasen, har vi fått veta och ser fram mot att snart också bestämma monteringsdatum så vi kan möta den annalkande våren på en inglasad balkong. Företaget har så här långt uppfyllt alla våra förväntningar.

Svar från Alulux

hej lars. tack för din utförliga kommentar. det uppskattas mycket, det påvisar de bitarna vi jobbar med, tydlig och snabb kommunikation till våra kunder. Vi sätter många hundra inglasningar varje år och varje kund är viktig och ska få statusuppdateringar på flödet. stort som litet projekt är i trygga händer. vi inväntar din inglasning mitten/slutet av februari och när vi har definitivt datum så ringer arbetsledare i god tid för att bestämma montagedatum. allt gott.

Jan P

Inglasning av balkong.Mycket trevligt. Bemötande

Svar från Alulux

tack för kommentar, allting som det ska vara :)

Tsakiroglou E

Vi har inglasat vår balkong. Bemötandet samt flexibilitet med företagets arbetsschema var fantastiskt! Resultat har så länge varit bättre än förväntat. Extra tack till Mats, chefen.

Svar från Alulux

hej. stort tack för din kommentar, det är extra kul att läsa berömmet till vår arbetsledare samt att du uppskattar den gesten vi gjorde och kastade om vårt schema då du skulle ut och resa, vi försöker om möjligt alltid ge den bästa servicen. ha en trevlig resa

Sörlin H

Jag valde ut Alulux för vår Brf att glasa in 27 balkonger av varierande storlek, några med tak och även tak över altaner vilket medförde en utbyggnad, Vi är väldigt nöjda med bemötande och genomförande

Svar från Alulux

Hej. tack för din kommentar, en lite större projektering hos er men allt flyter på som det ska, vi önskar dig och dina 26 grannar fina stunder på er nya inglasade balkong.

Bertil h
Skrev om Alulux

har beställt inglasad balkong och fått väldigt bra bemödande av Tony på Alulux. Har ännu inte fått leverans

Svar från Alulux

hej. tack för din kommentar, det var endel att bygga om i er förening, men slutresultatet blev toppen!

Ingela J
Skrev om Alulux

Trevlig, informativ och servicemindet.

Svar från Alulux

alltid gott, tack för kommentar

Ann-kristin N

Flexibelt och fackmässigt bemötande. Det krånglade med vårt bygglov, men Alulux gav aldrig upp. Så var dagen inne för inglasningen av min balkong. Monteringen tog 6 timmar. Killarna var noggranna och trevliga. Nu använder vi balkongen varje dag. Väl investerade pengar.

Svar från Alulux

hej, ja dessa bygglov kan vara krångliga ibland, men din säljare verkar ha stridit på med kommunen och montageteamet gjort en bra insats. allting gott, tack för din kommentar,

birgitta r

Inglasning av balkong Flexibelt och fackmässigt bemötande Resultatet blev vad vi förväntat Alulux var medgörliga och lyhörda för våra önskemål, så vi är helt nöjda med vad de levererat.

Svar från Alulux

hej Birgitta. vi tackar för dina vänliga ord.

Jessika K

Väldigt trevligt bemötande! Toppen service och hjälpsamhet. Rekommenderar dem gärna!

Svar från Alulux

hej Jessika. stort tack för detta, allting gott

Kjell Terje E

Har får balkongen inglasad och är jättenöjd. Bra kvalitet på inglasningen och trevligt bemötandes av alla från Alulux.

Svar från Alulux

hej Kjell, stort tack för dina fina ord

sylvia j
Skrev om Alulux

Bra beskrivning av utbudet. Snabba på att ge svar på frågor och funderingar. Jag beställde inglasning av loftgång och är mycket nöjd med utförande och slut resultat.

Svar från Alulux

hej sylvia. tack för det, vi önskar dig härliga stunder på din nya inglasning

kent b
Skrev om Alulux

Inglasning av balkong. Det mesta fungerade bra, men arbetsledningen i slutskedet av monteringen fungerade dåligt.Ett tag trodde vi att dom skulle vänta med vår balkong och ta den efter helgen. Inte bra eftersom vi inte skulle vara hemma. Men det löste sig. Kent

Svar från Alulux

hej kent, verkar som allt löste sig till slut enl. plan då, tack för din kommentar

rasmus g
Skrev om Alulux

Inglasning, allt gick som planerat.

Svar från Alulux

tipptopp, tack för din kommentar

Mattias H

Bra kontakt. Leverans på utsatt tid. Fint utfört arbete med gott resultat.

Svar från Alulux

tjena mattias. tack för din kommentar, allting gott.

viktor k
Skrev om Alulux

Köp och installation av balkonginglasning. Inte så mycket val då brf valt denna modell som bara levereras av Alulux i regionen. Prisuppfattning svår att ha bestämd då det därmed inte var aktuellt att hämta in fler offerter, men spontant okej pris. Trevlig om än lite långsam kontakt. Leverans före utlovad tid och installation verkar hittills vara gjord bra. Dock sådär finess med bl a kvarlämnade metallspån som dessutom trampats runt i trallen, så städning krävdes.

Svar från Alulux

hej Viktor. tack för din kommentar, ett plus leverans innan utsatt tid, ett minus med spån, allt detta tar vi med oss,

Jon S
Skrev om Alulux

Balkonginglasning. Bra bemötande, snygga killar.

Svar från Alulux

som sig bör :) tack för din kommentar

Gillgard U

Inglasning av balkong. Väl bemött av medarbetaren Mats. Alltid tjänstvillig. Våra förväntningar har infriats. Vi är nöjda.

Svar från Alulux

hej. jag ska hälsa mats detta, han är väl värd lite extra beröm. tack för din kommentar

Maria I
Skrev om Alulux

Det tog alldeles för lång tid med inglasningen

Svar från Alulux

leveransen eller själva byggandet? jag hoppas slutresultatet blev till belåtenhet

Elin w
Skrev om Alulux

Efter inglasningen av vår balkong har vi haft mer eller mindre mängder vatten som läckt in. Alulux har försökt avhjälpa felet, själva eller tillsammans med NCC. De har tyvärr inte lyckats helt med detta men mängden vatten är mindre nu. Men vi hoppas naturligtvis att problemet skall försvinna helt o hållet.

Svar från Alulux

hej elin. Ja då kan jag lista ut var det är, era balkongplattor har både vi och NCC haft minst sagt bekymmer med. Men jag tar med mig hanteringen i ärendet, du har fått bra återkoppling och montörerna tillsammans med NCC gör så gott de kan

Jonny b
Skrev om Alulux

Vi köpte ett uterum. Vi blev väldigt bra bemötta av företaget. Våra förväntningar var väldigt höga på ett seriöst företag men förväntningarna grusades ganska snart när leverans och montering av uterum tog för lång tid, 6 månader. Beställde även gardiner till uterummet vi fick gardiner med olika färg de skulle sedan bytas ut. Det är nu ca 1år sedan. Inga gardiner än trots påpekande. Mycket dåligt skött av företaget. Ps även läckage i tak mot vägg dålig tätning förkorta plåtar tak vägg.

Svar från Alulux

hej. mkt strul här läser jag, kontakta oss är du snäll för åtgärd. vi ber om ursäkt för denna hantering