Älvan trädgårdsmästeri

Älvan trädgårdsmästeri

alvan.nu
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Älvan trädgårdsmästeri! Företaget drivs av mig, Malin Selkälä, och kunskap och kvalitet är mina ledord. Tjänsterna vilar på tre delar - skötsel, konsultation och design. Jag sköter din trädgård med allt från beskärning till plantering. Jag är ditt bollplank och ger dig nya idéer och lösningar i trädgården....

42 omdömen om Älvan trädgårdsmästeri

Katarina Agneta J
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Trevligt bemötande och proffsigt utfört.Kunnig personal

Tack för fina ord, Katarina! 🙏 Jag kommer tillbaka för tujan i höst. Mvh Malin

Lena B
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Mycket mottaglig för våra önskemål. Upplevde Malin som kunnig och trovärdig. Trädbeskärning.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för fint omdöme, Lena! Nu håller vi tummarna att det unga äppelträdet sätter fart och växer. Mvh Malin

Johanna Ö
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Kompetent och bra resultat, smidig kommunikation!

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack Johanna! Jag hör av mig i sommar så ser vi över det sista trädet också. Hoppas gurkplantorna levererar! Mvh Malin

Mona E
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Blev bemött på ett mycket proffisionellt o kunnigt sätt. Visste att Älvans trädgårdsmästeri var mycket kunnigt o levde verklig upp till mina förväntningar. Mycket bra med all kontakt ,planering, utfört arbete ,framtida planering o arbete. Klippte på ett mycket ansvarsfullt sätt mina mycket gamla fruktträd som jag vill bevara så länge som möjligt.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Stort tack för ditt fina omdöme, Mona! 😀 Det var en fröjd att få ta hand om dina gamla äppeldamer. Vi hörs till sommaren igen. Mvh Malin

Jan-Erik F

Kunnig och trevlig personal. Trädklippning

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för fint omdöme, Jan-Erik! Jag kommer tillbaka och fortsätter nästa år. Mvh Malin

Helena S
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Kunnig, med bra tips! Hon får komma tillbaka i höst och fortsätta arbetet med de eftersatta träden. :-)

Tack för fint omdöme, Helena! Vi hörs i höst. ☺️

Lisa L
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Vi är supernöjda. Med allt från bemötande till resultat och pris. Malin samkörde flera kunder i samma område - så det blev väldigt förmånligt pris på servicebil. Fint att företagare tänker så på kunden! Vi rekommenderar varmt Älvan trädgårdsmästeri! Med vänlig hälsning, Björn och Lisa Ljungsbro

Wow, tack för den fina recensionen! 😀 Jag kommer tillbaka! Mvh Malin

Jessica S
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Väldigt bra tips till hur man kan göra i sin trädgård! Mycket trevlig också som en bonus! Rekommenderar varmt

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack så mycket, Jessica! Skönt att du slapp få en otrevlig jäkel i din vackra köksträdgård ☺️ Det kommer bli riktigt snyggt framför lilla huset. Mvh Malin

Anita A

Positivt...klippte våra äppelträd..

Tusen tack för fint betyg, Anita! Vi hörs igen till sommaren. /Mvh Malin

Linda Anna Helena K
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Jag har tidigare fått hjälp med att klippa häcken och bollat idéer nu under vintern om framtida projekt. Snabb och smidig kontakt, välutfört arbete. Ser fram emot att se vad dessa idéer och tankar landar i när säsongen drar igång. Tack!

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Stort tack för din fina recension, Linda! Jag ser fram emot att se vad ni hittar på på framsidan. Mvh Malin

Lena L
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Mycket trevligt bemötande. Tog på sig anläggningsuppgiften som andra tackat nej till för den inte är så stor. Återkommit med uppgifter som utlovats efter våra samtal. Själva arbetet inte klart förrän till våren -24.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för fina ord, Lena! Även mindre rabatter fyller en funktion! Jag hör av mig när det är dags att sätta igång med anläggning och plantering. Mvh Malin

Anette H
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Fick väldigt bra råd, tips och hjälp med 2 stycken fruktträd. Har även planerat in över tid när nästa åtgärd ska göras.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för ditt fina omdöme, Anette! Vi ses till sommaren för att ta hand om det andra trädet. Mvh Malin

Christina P
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Vi är mycket nöjda med Malins arbete. Hon har tagit ner en klätterros som helt tagit över ett äppleträd och beskurit våra fruktträd. Är kunnig, effektiv, lyhörd och trevlig, vi ser fram mot vårvintern då hon återkommer för att ta hand om våra buskar, klängväxter och rosor.

Tack för dina fina ord, Christina! Vi ses till våren. ☺️

Karin B
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Fick hjälp med att beskära vårt körsbärsträd. Från första kontakt till fakturering har Malin varit professionell, snabb och trevlig. Gjorde ett bra jobb också. Vi är supernöjda!

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Stort tack för dina fina ord! Jag ska spana in er nya odlingsyta när den är klar. ☺️ Nyfiken! Ha en fin helg! /Malin

Annelie E
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Malin gör ett bra jobb, är trevlig, kunnig och delar gärna med sig av sitt kunnande.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Stort tack för dina fina ord, Annelie! Vi hörs av framåt vårkanten igen. Mvh Malin

Peter J
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Verkar noggrann och pålitlig. Uförda arbeten enligt förväntan och till belåtenhet. Prissättningen kanske lite i överkant om man jämför med liknande tjänster.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för ditt omdöme, Peter! Vi ses senare i oktober för att snygga till nästa rabatt. Mvh Malin

Rolf L
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Min upplevelse av bemötande och klippning av fruktträden uppfyller förväntningarna mycket väl.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för ditt omdöme, Rolf! Det var fint att få förtroendet att klippa dina träd som du vårdat så väl under åren. Mvh Malin

Kerstin F
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Malin är en duktig trädgårdsmästare. Väldigt trevlig och lyssnar in kundens önskemål. Jag kommer att återkomma till henne vid behov. Rekommenderas varmt. Kerstin i Motala

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för dina fina ord, Kerstin! Jag kommer gärna tillbaka och hjälper dig i trädgården. 🙂 Mvh Malin

Anne-Marie R
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Snabb återkoppling från Älvan på min förfrågan. Fint utfört arbete med våra risiga plommonträd. och bortforsling av grenarna.

Tack Anne-Marie! 😃 Det gläder mig att ni är nöjda. Mvh Malin

Nadia H
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Är jättenöjd och fick suverän hjälp av Malin!

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack Nadia! Vad kul att du är nöjd med "paraply-trädet". Vi fortsätter jobba på det nästa höst. Mvh Malin

Kristoffer S
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Mina förväntningar blev mer än väl uppfyllda. Bemötandet var proffsigt, positivt och inlyssnande.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack Kristoffer! Jag ser fram emot att besöka trädgården igen när träden vuxit till sig. Mvh Malin

Pierre A
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Otroligt proffsigt! Snabbt svar på offertförfrågan. Br och tydlig kommunikation under arbetets utförande. Mkt trevlig personligt bemötande och humana priser. Så sammanfattningsvis, 10 av 10 poäng

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Oj, tack så mycket för den fina recensionen! 😃 Nu är det bara för er att hiva bort alla små tuja-julgranar. 😮‍💨 Mvh Malin

Caroline E
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Vi har fått våra äppelträd beskurna. De är så fina och ser bra ut efter Malins arbete, trots att de är mycket gamla,. Det är lätt att samarbeta med Malin och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete kring vår trädgård. Malin är också pedagogisk så vi lär oss hela tiden mer av henne när hon är här och arbetar. Caroline

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tusen tack för dina fina ord, Caroline! Jag lär mig av er också, med all er trädgårdserfarenhet. Vi ses snart igen. :) Mvh Malin

Kristina B
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Trevligt och proffsigt arbete. Effektivt arbetet

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack Kristina! Både för sällskapet, att jag fick se trädgårdsritningen och förtroendet att beskära träden. Vi hörs! Mvh Malin

Felix L
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Enkelt att få kontakt och duktig. Hjälpte oss med våra träd och en långsiktig plan för skötsel

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för förtroendet och fint omdöme! Vi ses igen nästa år för uppföljning. Mvh Malin

Åsa H
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Med stort engagemang o tålamod fixades våra vildvuxna äppelträd på bästa sätt. Är så nöjd och har redan bokat tid för uppföljning nästa år.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack! 😃 Vad glad jag blir att du är nöjd, Åsa! Vi ses igen 2024. Med vänlig hälsning Malin

Harriet R
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Vi blev mycket nöjda med det arbete Malin utförde i vår trädgård, Malin utförde jobbet som skulle göras precis så som vi kommit överens om. Malin är kunnig och om hon är osäker på något kollar hon upp det. Allt gick smidigt från beställning av jobb tills det var slutfört. Jag kommer rekommendera Älvans trädgårdsmästeri och dyker det upp nya jobb i trädgården kommer vi anlita henne igen.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Stort tack för ditt fina omdöme, Harriet! 😃 Det är bara hojta om ni behöver min hjälp framöver. Mvh Malin

Maria W
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Malin är duktig och lyhörd. Jag bad om ett förslag på lite nya ide'er och då jag blivit hemmablind och inte kommer vidare. Malin återkom snabbt med en skiss så nu är det upp till mig hur fort och i vilken ände jag ska börja. Vi hörs snart igen!

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack Maria! Jag är glad över att ha kunnat hjälpa dig med nya infallsvinklar i din fina trädgård. Vi hörs! Mvh Malin

Christina S
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Har redan skrivit en gång att jag är jättenöjd med allt. Från första kontakten, överenskommelsen som vi gjorde för uppdraget och utförandet av häck och gräsklippning. Kommunikationen under tiden vi var bortresta fungerade också bra. Har redan talat med Malin om ytterligare uppdrag med trädgården.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tusen tack för ditt omdöme, Christina! Jag ser fram emot att få hjälpa er mer i trädgården. Mvh Malin

Anna K
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Anlitat Malin flera gånger. Kompetent, lätt att kommunica med, Effektivt och väl utfört arbete. Vi är så nöjda.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för de orden, Anna! :) Det är roligt att jobba i er trädgård. Hälsningar Malin

Gunnel N
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Uppgiften var beskärning/nedtagning av tujahäck. Inledningsvis kontaktades företaget för allmän trädgårdstillsyn. Företaget lyssnar till kunden och kommer med kreativa lösningar. Rak kommunikation. Det aktuella arbetet utfördes lugnt och metodiskt med mkt gott resultat. Detta var första uppdraget men fortsättning följer.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för ditt fina omdöme, Gunnel! Vi ses snart igen för fortsatt arbete i trädgården. Hälsningar Malin

Christer W
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Prydligt och snabbt jobbat, Malin gjorde verkligen allt vi kommit överens om. Det kommer att bli en fin trädgård av vår vildvuxna tomt nu när vår egna ork tryter. Ser fram mot vad hon lovat göra senare i sommar.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för era fina ord! Det ska bli roligt att bena ut resterande buskar och ordna till tujahäcken också. Mvh Malin

Gun-Marie K
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Vi är jättenöjda med Malins proffsiga och välgjorda arbete som hon utfört i vår trädgård. Malin är lätt att samarbeta med och ger bra och kunniga förslag på förbättringar samtidigt som hon är lyhörd för våra önskemål . Vi kan på det varmaste rekommendera Malin Gun-Marie o Roy

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Stort tack för de fina orden! Det är så roligt att få jobba i er trädgård. Vi ses om ett par veckor. Mvh Malin

Agneta D
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Trevligt bemötande. Proffsigt jobbat Jag är mycket nöjd !

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för dina fina ord, Agneta! Det var nog bara katterna som ogillade att bli av med sitt gömställe under buskarna. Mvh Malin

Lilian J

Mycket trevlig, go tjej. Snabb o noggrann. Kan verkligen rekommendera

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för det fina omdömet, Lilian! Vi hörs igen i september så tar jag resten av häcken. Mvh Malin

Britt-Marie S
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Vilken härlig tjej , jobbar toppen . Gör allt och lite till ,duktig och gör sitt jobb med bravur .

Stort tack för de fina orden, Britt-Marie! 😃 Mvh Malin

Anita T

Helt otroligt...kan verkligen rekommenderas

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för de orden, Anita! 😃 Nu fick du någon meter till på tomten när tujan krympte.

Liling H

Bra och ansvarsfullt jag har inget att klaga på. MVH Liling och Kristina

Tack Liling! Lycka till med odlingarna i år. Mvh Malin

Emma V
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Jag bokade en konsultation med Malin på Älvans trädgårdsmästeri då jag hade fastnat i planeringen av min lilla radhusträdgård. Hon gav mig nya idéer och fick mig att se alla möjligheter med min trädgård, trots att den är så liten. Hon förstod snabbt vad jag var ute efter och kom med flera hållbara alternativ både vad gäller växter, material, funktion och design. Rekommenderar verkligen Älvans trädgårdsmästeri!

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för din fina recension, Emma! Det ska bli spännande att se era olika trädgårdsrum växa fram. Mvh Malin

Ingegerd E
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Jag kontaktade trädgårdsmästaren för att få råd om hur jag skulle utnyttja en del av trädgårdens norrsida. Blev trevligt bemött och fick tips om växter som passade, hur jag kunde gräva en rabatt och vilka växter jag kunde plantera om. Kan varmt rekommendera Älvan trädgårdsmästeri.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack Ingegerd! Lycka till med din svängda rabatt. Det kommer bli snyggt. Mvh Malin

Lise-lotte J
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Malin var hos mig för konsultation. Hon är duktig på att känna in hur jag tänker mig min trädgård och en stor inspirationskälla med många goda idéer. Jordnära och verklighetsförankrad.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack Lise-Lotte för fina ord! Jag är nyfiken på att se hur risstaketet blir, med slingrande klätterväxt på. Mvh Malin

Annika L
Skrev om Älvan trädgårdsmästeri

Malin på Älvan trädgårdsmästeri har tagit fram en fantastisk design på en stor köksträdgård/odlingsplats till oss, komplett med bärbuskar, perenner och häckar. Hon är kompetent och även lyhörd för våra önskemål. Det har varit lätt att diskutera och hon förklarar designen på ett lättförståeligt sätt.

Svar från Älvan trädgårdsmästeri

Tack för din fina recension, Annika! Det har varit ett nöje att rita er köksträdgård och jag ser fram emot att få vara delaktig i förverkligandet också. /Malin