Alvas

Fridhemsgatan 43, 112 46 Stockholm — Visa karta

Alva's är ett café med stort fokus på kaffet!
Till kaffet kan du välja mellan både toast, mackor på danskt rågbröd, couscous-sallader, tomatsoppa, dagens varma rätt eller något sött som till exempel italienska cannoli fyllda med citronkräm, nutella & pistage eller croissanter.

Kaffet som serveras är Doge Nero och Doge Rosso från märket Caffè del Doge.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 4 kunder tycker om Alvas

• Cajsa J
    Cajsa J skrev om Alvas
    God och fräsch mat i en mysig miljö med himla trevlig personal. Det som drar ner mitt betyg är de ibland tveksamt diskade galsen och besticken.
    Noel H gillar detta
  • Björn W
    Björn W skrev om Alvas
    Extremt mysig, inspirerande och unik miljö, supertrevlig personal.......vet inte ens vad kaffet kostade och jag bryr mig inte, det säger det mesta om mervärdet att ta en kaffe på Alvas
    Jakob J gillar detta
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Alvas
    Den gemytliga känslan från Grandpa har smittat av sig på caféverksamheten också.

Et Encore är ett lunchcafé med fransk känsla. Frankofont så det stänker med fransk sallad, fransk caféägare bakom disken, franska rätter och små franska godisar till kaffet.

Jag gillart!
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Alvas
    Et Encore ligger inne i Grandpa butiken. Deras kök är extremt fransk. Mycket sallader och smörgåsalternativ som är rostade på olika sätt. Dagens lunch var därmed något jag varken kan uttala i tal eller skrift men gott var det. Köttgryta med vitvinssås tror jag att det heter på svenska. Oväntat vällagat i trevlig miljö.

Fridhemsgatan 43, 112 46 Stockholm