Alvas

Alvas

Ring 08-650 55 01 sv-se.facebook.com
4.0

Alva's är ett café med stort fokus på kaffet! Till kaffet kan du välja mellan både toast, mackor på danskt rågbröd, couscous-sallader, tomatsoppa, dagens varma rätt eller något sött som till exempel italienska cannoli fyllda med citronkräm, nutella & pistage eller croissanter. Kaffet som serveras är Doge Nero och Doge Rosso från märket Caffè del Doge.

4 omdömen om Alvas

Cajsa J
Skrev om Alvas

God och fräsch mat i en mysig miljö med himla trevlig personal. Det som drar ner mitt betyg är de ibland tveksamt diskade galsen och besticken.

NOEL H gillar detta
Björn W

Extremt mysig, inspirerande och unik miljö, supertrevlig personal.......vet inte ens vad kaffet kostade och jag bryr mig inte, det säger det mesta om mervärdet att ta en kaffe på Alvas

Jakob D gillar detta
Nikke L
Skrev om Alvas

Den gemytliga känslan från Grandpa har smittat av sig på caféverksamheten också. Et Encore är ett lunchcafé med fransk känsla. Frankofont så det stänker med fransk sallad, fransk caféägare bakom disken, franska rätter och små franska godisar till kaffet. Jag gillart!

Tobias B

Et Encore ligger inne i Grandpa butiken. Deras kök är extremt fransk. Mycket sallader och smörgåsalternativ som är rostade på olika sätt. Dagens lunch var därmed något jag varken kan uttala i tal eller skrift men gott var det. Köttgryta med vitvinssås tror jag att det heter på svenska. Oväntat vällagat i trevlig miljö.