Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snittbetyg
4.7
Ring 08-509 242 41 Dela

Om företaget

Välkommen till Älvsjö Tak AB! Vi arbetar långsiktigt och ser till att hålla ditt tak välmående under lång tid. Spara pengar genom att göra en professionell renovering som håller. Alltid fast pris på takläggning! Vårt nordiska klimat gör det extra viktigt att skydda ditt tak. Tjänster: Takomläggningar; papptak, tegelpannor,...

73 omdömen om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Sedan starten hos Reco 2021

Visar 73 omdömen med 4.7 i snittbetyg
Christina A
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Dom har tidigare bytt vårt tak vilket vi är nöjda med. Snyggt och bra. Dom är trevliga att ha att göra med. Nu behövde vi hjälp med att flytta takstegen inför montering av solceller. Dom gjorde det jättebra och snabbt. Bra bemötande och Albert svarar snabbt.

Mia W
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Albert och hans team gjorde ett perfekt jobb hos oss när de bytte vår taklucka. Bra kommunikation, snabbt utförande och lämnade allt snyggt och i ordning efteråt.

Johan S
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Vi är mycket nöjda med det arbete Älvsjö Tak utförde. Bra kommunikation med Albert och arbetsledaren under hela processen. Professionellt utfört och enligt överenskommen tidplan.

Carl S
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

När vi hittat problemet gjorde Älvsjö Tak ett mycket bra arbete på kort tid

John Henrik E
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

När man bjuder hem olika företag som vill erbjuda en offert så är en dialog superviktig. Av de olika företag som var hemma hos oss så var Albert på Älvsjö tak den ende som faktiskt tog anteckningar på vad jag hade för önskemål. Dessutom var hans bedömning av skicket på taket ärlig till vår fördel. Väl vid etableringen så har jag aldrig sett hantverkare jobba så hårt och noggrant. Vi behövde inte ha någon synpunkt och om vi hade haft det, är jag övertygad om att Albert på Älvsjö tak, hade lyssnat. Nu har vi varit villaägare...

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Henrik, Ni är jätte snälla och trevliga. Kul att ni är nöjda och hoppas det ska hålla 30 år till.

Janne K
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Redan vid inhämtning av offerter var Älvsjö Tak snabba och hederliga vid handläggningen. Vi fick ett initialt pris som stämde bra överens med slut offerten efter platsbesök. Arbetet genomfördes inom den tidsram som uppgavs och byggstart av vårt dubbelfalsade plåttak startade enligt plan. Arbetet var lite komplicerat då plåttaket ska komplettera befintligt tak. Älvsjö Taks medarbetare samarbetade väldigt väl med våra snickare och byggare från annan entreprenör. Samverkan var ypperlig utan några bekymmer. Ev. ÄTA kostnader...

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Janne, det är finaste och beskrivit omdöme vilket är imponerande och jätte viktigt för oss!

Martin G
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Vi la om taket i vår brf med Älvsjö Tak och är väldigt nöjda. De håller vad de lovar och alltid bra bemötande på olika frågor och funderingar. Kan starkt rekommendera dem!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Martin, det var nöje att jobba hos er! Kontakta oss när det bli dags att rensa hängrännor eller annat tjänst. Hälsa era trevliga grannar!

Marianne F
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Takomläggning . Toppen på alla vis. Jag är så glad och nöjd. Vänlig hälsning , Marianne

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Marianne, alla grabbar hälsar er bästa kunden som kan vara!

Ulf B
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Proffsigt och serviceinriktat bemötande. Verkade mycket kunniga och kontaktpersonen (ägaren) ringde t.o.m. upp efter utfört arbete (nytt takskikt på förrådstak samt tätning av genomföring i hustak) för att kolla min nöjdhet. Killen som utförde själva jobbet verkade kunnig, var trevlig och visade bilder på det utförda arbetet. På det stora hela är jag mycket nöjd.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Ulf, du är alltid välkommen att kontakta oss om det skulle behövas mer hjälp.

Gregor Å
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabb respons vid problem med läckande tak. Tydlig kommunikation och bra utfört arbetet, med att lokalisera och åtgärda ett mindre läckage på taket. Rekommenderas för takarbeten.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Gregor, det är vad vi kan göra med glädje.

Anna S
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Trevlig personal som snabbt hjälpte oss med taket. De är duktiga och prisvärda och vi anlitar dem gärna igen!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Anna! Det är kul att veta om att kunden nöjd och glad med vårt arbete.

Anders R
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Har använt Albert och Älvsjö Tak på huset hemma, vår sommarställe för omläggning av tak. Kommer som utlovat, kan sin sak och när allt är klart så städar dom bort allt skräp. Rekommenderar varmt!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Anders! Ni är alltid välkomna när det skulle behövas mer hjälp.

Christopher H
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Älvsjö tak gjorde reperationer av vårt yttertak inkl. nytt skorstensbeslag och ny taklucka. De är proffsiga, självgående och punktliga. Jag är mycket nöjd!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Christopher! Nöjda kunder är den bästa man kan få.

Hanna M
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Rekommenderas varmt för takrenovering! Snabb återkoppling via telefon och mail, oerhört tillmötesgående och serviceminded samt väl utfört arbete! Mycket nöjd!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Hanna! Din åsikt är jätte viktigt för oss!

Christopher L
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Arbetet med nytt tak till min villa blev helt OK. Vi hade återkommande en del anmärkningar från besiktningsman och lite försenat arbete, men dessa avhjälptes av Älvsjö tak tillslut. I efterhand när jag tittar ser jag att plåten runt t ex skorsten och takkupa in är helt nedvikt, det är lite större glipor på sina ställen, så kanske att det kommer inte skräp där på sikt, men förhoppningsvis inte. Så jag hoppas att taket står sig fint i många år framöver.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack för omdöme Christopher, det kommer att göra oss ännu bättre än idag. Jag är jätte ledsen att inte uppnått era förväntningarna . Enligt besiktningsprotokoll de anmärkningarna som du beskriver står som B markerat vilket betyder följande (anger att besiktningsmannen inte anser entreprenören ansvarig för bristfälligheten eller anmärkningen. Avhjälpande sker efter särskild beställning av beställaren.) De andra anmärkningar så som - Vänster vattbrädesplåt ej monterad.- var pga arbetet var inte helt klar eftersom vi hade inte fått svar om hur vill ni göra med papp vid vindskivorna.

Richard R
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Albert och Älvsjö tak gjorde ett fint arbete med att lägga om vårt tak i Örby. Det jag uppskattade mycket var att grabbarna höll ordning och städat omkring sig. Albert var också snabb att återkoppla på både mail och telefon. God service i allt!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Rickard, det var nöje att jobba hos Er. Hoppas vi ska träffa mer så snälla och trevliga beställare!

Claus J
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Let att få kontakt, kom till avtalat tid och renset hängränna när de var på taket och fixat.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Claus, vår service team hjälper er med nöje ifall det skulle behövas mer.

Johan F
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabba, med fin dokumentation !!!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Johan, det är alltid kul att läsa fin omdöme.

Ingrid B
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Allt var bra utan en punkt: det skall vara svensk arbetare och i förstarsta hand svensktalande personer. De som kom och arbetade här var trevliga, kompetenta, men språket ...... Ge arbete åt svenskarna först.. Ovanstående skrevs av Ingrid BIRGITTA Hammarborgs make. Vänlige Jadir 10-april-2023A.D.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack för din omdöme! Och det är härligt att du är nöjd med tekniska delen. Vi har både svensk talande personal och de som har varierande kunskaper i svenska. Du som kund har alltid dock svensktalande arbetsledning och kundtjänst på Älvsjö Tak. Vi ber om ursäkt för att våra killar inte kunde hålla en konversation på svenska med dig på en fika. Det var dock inga tekniska delen du ville diskutera om.

Bengt L
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Bra utfört arbete även om takgenomföring inte blev den sort jag från början önskade. Snabb återkoppling på min förfrågan. Kan rekommenderas!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Hej Bengt, tack för omdöme. Den sort av genomföring ni ville var inte anpassad för din tak. Vi hade monterad den bästa lösningen för mindre kostnader.

Lars-Erik M
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Fick mailkontakt och därefter en snabb och snygg lagning efter stor tallgren som bröts av efter snöfallet, föll ner över taket där takpannor, läkt och hängränna slets loss. Mycket nöjd!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack, det vi tycker om mest är servicearbete, där kan vi snabbt och ibland enkelt hjälpa taket att må bra igen!

Nils F
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Gjorde takbyte 2020 utan anmärkning från besiktningsman samt god kontakt under hela processen. Fick komplettera med snörasskydd 2022 efter den enorma snömängd som kom. Lilla smidigt då med. Älvsjö tak vet vad de sysslar med och har även rekommenderat dem till flera andra som också är nöjda.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Nils, det är viktigt för oss!

Erik T
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Hej! Grabbarna på Älvsjö tak kom snabbt och fixade min läckande takkupa. Jobbet blev gjort med hög nogranhet och jag är jättenöjd.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Ni är alltid välkomna om det skulle behövas mer hjälp.

Bostadsrättsföreningen V
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Mycket proffsigt genomfört. Erfaren personal.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Hej och Tack för förtroende! Hoppas det kommer inte läcka på länge.

Åsa U
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Råkade ut för en akut takskada och de hade möjlighet att komma redan dagen efter, vilket var väldigt uppskattat! Nogrannt och proffsigt fixat!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Åsa, akut hjälp är det vi prioriterar mest. Om det skulle behovas mer hjälp ni är alltid välkomna.

MARTIN L
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Proffsigt bemötande och väl utfört arbete! Tidsplan och kostnad höll enligt det vi kommit överens om. Albert svarar snabbt på mail och telefon. Bra!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack för förtroende ni visade genom att anlita oss och finaste omdöme!

Mats H
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Mycket proffsigt företag, återkom väldigt snabbt och svarade på mina frågor. Arbetet utfördes på utlovad dag och gick väldigt smidigt. Sammanfattningsvis utfördes allt till min belåtenhet. Väldigt skönt att slippa klättra upp och rensa alla husets hängrännor. Kan verkligen rekommendera Älvsjö Tak AB

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Mats, din åsikt är jätte viktigt för oss. Tack för förtroende ni visade genom att anlita oss.

Sven E
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Mycket professionellt och kunnigt intryck.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Vi försöker alltid göra vår bäst för att det är jobb vi älskar.

Karl H
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabbt utfört och med hög kvalitet

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Karl! Du är alltid wälkommen om det skulle behövas mer hjälp.

DAVID W
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tyvärr en mycket dålig upplevelse. Älvsjö tak monterade takstegar och skorstenshuv. Huven va väldigt dyr. Kostade 7500kr och huven vi fick var inte alls ordentligt gjord. Bara en böjd plåt. Sotaren underkände huven. Därefter va det otaliga förvirrade mail för att få till en bättre huv som sotaren kunde öppna. Slutresultatet ser minst sagt hemmasnickrat ut. För att bli klara var de här 5ggr. De anmälde aldrig när de skulle komma och kom oftast fredag sen eftermiddag. En gång lördag. De bara reste stengen och började arbeta...

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Hej David och Matilda, jätte ledsen att ni är inte nöjd med skorstenshuven. Tyvärr detta som ni beskriver här var sotarens klagomål. Först gillade han inte bryggan eftersom den var 140 cm hög istället för 120 cm enligt honom vilket är jätte konstigt så att varje skorsten har olika höjder och för att montera den 120 cm borde man montera en rad lägre då hamnar brygga halv meter från skorsten och det är oacceptabelt. Som gäller huven jag är helt med dig. Det var inte finaste huv. Plåtslagaren jobbar inte längre med oss.

Daniel B
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Väldigt proffsigt från början till slut. Bra kommunikation med Albert som svarar snabbt på SMS och samtal. Slutpriset på öret samma som på offerten. Hantverkarna jobbar hårt men verkar väl omhändertagna, kommer vid 07 och lämnar vid 17. Rekommenderar starkt Älvsjö tak! 👍

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Daniel, det var nöje att jobba hos er med så trevliga människor!

Elakuten I
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabb och smidig respons. Bra pris. Utförde jobbet inom 2 veckor från offert. +++

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack för betyg Hjälmar, vi älskar att jobba med tätskikt och grabbar är jätte duktigamed att svetsa olika typer av takpapp.

Sten D
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Allt har funkat från början till slut, bra kommunikation i alla led. Proffsigt

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Stefan , vi försöker vara på luren hela tiden med våra kunder.

Stiftelsen H
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabb och flexibel, håller vad de lovar.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack, det var nöje att jobba på detta finaste taket hos bästa beställare.

Yvonne B
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Bra bemötande och dialog, snabba svarar på frågor och bra resultat av takomläggning.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Yvonne, håller på tummarna för att få solpaneler snabbare och montera dem för att starta en av de finaste anläggningen.

Bengt E
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Bra kontakt hela tiden från beställning tiis att arbetet färdigställts.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Bengt, ni är alltid glada att jobba hos kunder som dig.

ANN-KRISTINE G
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabb och smidig hjälp vid ett brådskande tak arbete. Trevligt bemötande. Kan varmt rekommendera Älvsjö Tak

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack, vi gör allt för att våra kunder var nöjda.

Martin H
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Högsta betyg på alla sätt! Proffsiga, trevliga, konkurrenskraftigt pris och kunde hjälpa oss snabbt när vårt tak oväntat började läcka. Killarna som var här var supertrevliga och jobbade hårt. Viktigt att poängtera.. de körde på under ordinarie arbetstider, tog pauser och en ordentlig lunchrast varje dag. Oerhört viktig för oss att se att de hade bra arbetsförhållanden. Resultatet blev över förväntan och tidsplanen hölls. Ett nytt, komplett snyggt tak, byggt enligt konstens alla regler. Stort plus att de städade...

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Martin för tidlig och komplicerad omdöme, det är lika viktigt för oss som att göra vår uppgift på bästa sätt.

Manuel C
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Professionellt hela vägen. Ett plus att de gjorde rent efter sig efter varje arbetspass. Kan absolut rekommendera.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Manuel, vi försöker alltid hålla rent efter oss varje dag efter arbetets gång. Ibland vi missar något men det kan vara pga trötthet efter dagens slut. Nu har vi stor magnet på hjul som samlar alla spik och mejla grejer snabbt och lätt.

Arun S
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

jätte nöjd. bra jobb och trevligt personal.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Arun, ditt tak var en av de finaste vi gjorde för all time.

Reine M
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Vänligt bemötande. Snabbt på plats och gjorde ett bra jobb.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Reine , ibland kan vi göra snabbare. :)

MARCUS R
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Bra kommunikation och uppföljning, håller vad dom lovar och väldigt prisvärda. Och lösningsfokuserade. Vi är otroligt nöjda!

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Marcus, vi kämpar för att göra bäst.

Daniel G
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Vi offerterade 7 större takfirmor i stockholm med vad vi tyckte var en bra och välskriven offert. Totalt 14 hustak i radhus längor om 7 i varje länge. Byte av allt, dvs bärläkt, ströläkt, papp, pannor ( monier ), vindskivor, hängrännor, stuprör samt plåt detaljer. Vi är väldigt nöjda och tycker dom gjort ett bra jobb, inget att anmärka på. Valde att ta dit en oberoende takbesiktningsfirma som jag letade upp på nätet. Dom gjorde 2 kontroller och hade inget att anmärka på. Kommer vid 07 jobbar till runt 17, städar...

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Alltid nöje att jobba hos så trevliga människor som ni. Tack för förtroende.

Roland K
Skrev om Älvsjö Tak AB

Snabb respons och avhjälpande vid akut takläckage.

Svar från Älvsjö Tak AB

Tack Roland, vi satsar mer på att bli bättre och snabbare gällande akut services.

Johan B
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Har egentligen inte hadt så mycket med dem att göra Men de verkar helt OK Vänliga och trevliga jobbar snabbt och effekivt Det utförda arbetet Ser bra ut

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Hej Johan, ledsen att du lämnat 4 stjärnor betyg. Hoppas att vi bli bättre med nästa kund för att få 5:)

Mats W
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabb och proffsig hjälp. Lätt att komma i kontakt med.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Hej Mats, du är alltid välkommen om det behövs något hjälp.

Flyttkalle
Skrev om Älvsjö Tak AB

Trygg samarbetspartner. Vi är nöjda!

Svar från Älvsjö Tak AB

Hej, Tack för varmt omdöme, vi ska kämpa på för att bli ännu bättre.

Lars G
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Bra bemötande vid omläggning av tak, levde upp till offerten och vi hade en bra bra dialog om små ändringar under resans gång. Arbetet startades enlig min mening lite för sent, jag hade en förhoppning om att det skulle ske på sensommaren. I och med att arbetet startade senare drog det ut lite på tiden pga. väder och vind.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Lasse, ofta i högsäsongen tiderna ändras +- fram och tillbaka, men vi försöker hålla bra temp under arbetetsgång som är fortfarande högkvalitativ.)

Magnus H
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Albert var snabb med offert och har varit tillmötesgående. Grabbarna har varit trevliga. De har levt upp till förväntningarna det enda som jag har att anmärka emot är att jag vill att grabbarna som byter takpannor mm använder oftare säkerhetsselar så de inte kan ramla ner för det är jag som fastighetsägare som åker på böter om något händer. Vi beställde omläggning av tak på ett gammalt hus från 1908.

Svar från Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Tack Magnus, ja det är ofta kunder oroliga på att vi springer på taket utan sele, men det är ingen fara eftersom vi har alltid ställningar monterad.

SIMON K
Skrev om Älvsjö Tak AB Stockholms Takläggare

Snabb återkoppling och kunde utföra arbetet utan väntan.

Tack!

Filtrera omdömen