Älvsjö Tak AB

Välkommen till Älvsjö Tak AB!

Vi arbetar långsiktigt och ser till att hålla ditt tak välmående under lång tid. Spara pengar genom att göra en professionell renovering som håller. Alltid fast pris på takläggning! Vårt nordiska klimat gör det extra viktigt att skydda ditt tak.

Tjänster: Takomläggningar; papptak, tegelpannor, betongpannor, eternit, underhållning av tak; taktvätt, målning, nockband, takfönster byte, rensning av avvattningssystem, snöskottning och mycket mer.

Om du har ett ärende som gäller ditt tak. tveka då inte att kontakta oss på Älvsjö Tak AB. Vi är experter på tak.

53 omdömen om Älvsjö Tak AB

Sedan starten hos Reco 2021
    2022-12-11 Verifierad kund
    Fick mailkontakt och därefter en snabb och snygg lagning efter stor tallgren som bröts av efter snöfallet, föll ner över taket där takpannor, läkt och hängränna slets loss. Mycket nöjd!
    2022-12-09 Verifierad kund
    Gjorde takbyte 2020 utan anmärkning från besiktningsman samt god kontakt under hela processen. Fick komplettera med snörasskydd 2022 efter den enorma snömängd som kom. Lilla smidigt då med.

Älvsjö tak vet vad de sysslar med och har även rekommenderat dem till flera andra som också är nöjda.
    2022-12-02 Verifierad kund
    Hej! Grabbarna på Älvsjö tak kom snabbt och fixade min läckande takkupa. Jobbet blev gjort med hög nogranhet och jag är jättenöjd.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Mycket proffsigt genomfört.
    Erfaren personal.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Råkade ut för en akut takskada och de hade möjlighet att komma redan dagen efter, vilket var väldigt uppskattat! Nogrannt och proffsigt fixat!
    2022-11-01 Spontant omdöme
    Proffsigt bemötande och väl utfört arbete! Tidsplan och kostnad höll enligt det vi kommit överens om. Albert svarar snabbt på mail och telefon. Bra!
    2022-10-22 Verifierad kund
    Mycket proffsigt företag, återkom väldigt snabbt och svarade på mina frågor.
    Arbetet utfördes på utlovad dag och gick väldigt smidigt.
    Sammanfattningsvis utfördes allt till min belåtenhet.
    Väldigt skönt att slippa klättra upp och rensa alla husets hängrännor.
    Kan verkligen rekommendera Älvsjö Tak AB
    2022-10-15 Verifierad kund
    Mycket professionellt och kunnigt intryck.
    2022-10-11 Verifierad kund
    Snabbt utfört och med hög kvalitet
    Tack Karl! Du är alltid wälkommen om det skulle behövas mer hjälp. Älvsjö Tak AB
    2022-10-11 Spontant omdöme
    Tyvärr en mycket dålig upplevelse. Älvsjö tak monterade takstegar och skorstenshuv. Huven va väldigt dyr. Kostade 7500kr och huven vi fick var inte alls ordentligt gjord. Bara en böjd plåt. Sotaren underkände huven. Därefter va det otaliga förvirrade mail för att få till en bättre huv som sotaren kunde öppna. Slutresultatet ser minst sagt hemmasnickrat ut.

För att bli klara var de här 5ggr. De anmälde aldrig när de skulle komma och kom oftast fredag sen eftermiddag. En gång lördag. De bara reste stengen och började arbeta utan att hälsa och fråga om någon information även då vi va hemma.

De talade inte ett ord svenska eller engelska utan bara ryska vilket gjorde all kommunikation mycket svår.
    Hej David och Matilda, jätte ledsen att ni är inte nöjd med skorstenshuven.
    Tyvärr detta som ni beskriver här var sotarens klagomål. Först gillade han inte bryggan eftersom den var 140 cm hög istället för 120 cm enligt honom vilket är jätte konstigt så att varje skorsten har olika höjder och för att montera den 120 cm borde man montera en rad lägre då hamnar brygga halv meter från skorsten och det är oacceptabelt.
    Som gäller huven jag är helt med dig. Det var inte finaste huv. Plåtslagaren jobbar inte längre med oss.
    2022-10-09 Verifierad kund
    Väldigt proffsigt från början till slut. Bra kommunikation med Albert som svarar snabbt på SMS och samtal. Slutpriset på öret samma som på offerten. Hantverkarna jobbar hårt men verkar väl omhändertagna, kommer vid 07 och lämnar vid 17. Rekommenderar starkt Älvsjö tak! 👍
    Tack Daniel, det var nöje att jobba hos er med så trevliga människor! Älvsjö Tak AB
    2022-09-27 Verifierad kund
    Snabb och smidig respons. Bra pris. Utförde jobbet inom 2 veckor från offert. +++
    Tack för betyg Hjälmar, vi älskar att jobba med tätskikt och grabbar är jätte duktigamed att svetsa olika typer av takpapp. Älvsjö Tak AB
    2022-09-01 Verifierad kund
    Allt har funkat från början till slut, bra kommunikation i alla led. Proffsigt
    Tack Stefan , vi försöker vara på luren hela tiden med våra kunder. Älvsjö Tak AB
    2022-08-09 Verifierad kund
    Snabb och flexibel, håller vad de lovar.
    Tack, det var nöje att jobba på detta finaste taket hos bästa beställare. Älvsjö Tak AB
    2022-07-19 Verifierad kund
    Bra bemötande och dialog, snabba svarar på frågor och bra resultat av takomläggning.
    Tack Yvonne, håller på tummarna för att få solpaneler snabbare och montera dem för att starta en av de finaste anläggningen. Älvsjö Tak AB
    2022-06-24 Verifierad kund
    Bra kontakt hela tiden från beställning tiis att arbetet färdigställts.
    Tack Bengt, ni är alltid glada att jobba hos kunder som dig. Älvsjö Tak AB
  • 2022-06-18 Spontant omdöme
    Snabb och smidig hjälp vid ett brådskande tak arbete. Trevligt bemötande. Kan varmt rekommendera Älvsjö Tak
    Tack, vi gör allt för att våra kunder var nöjda. Älvsjö Tak AB
    2022-06-11 Spontant omdöme
    Högsta betyg på alla sätt!
    Proffsiga, trevliga, konkurrenskraftigt pris och kunde hjälpa oss snabbt när vårt tak oväntat började läcka.

Killarna som var här var supertrevliga och jobbade hårt.
    Viktigt att poängtera.. de körde på under ordinarie arbetstider, tog pauser och en ordentlig lunchrast varje dag. Oerhört viktig för oss att se att de hade bra arbetsförhållanden.

Resultatet blev över förväntan och tidsplanen hölls. Ett nytt, komplett snyggt tak, byggt enligt konstens alla regler.
    Stort plus att de städade och forslade bort allt skräp och byggmaterial.

Skulle rekommendera Älvsjö Tak alla dagar i veckan.
    Tack Martin för tidlig och komplicerad omdöme, det är lika viktigt för oss som att göra vår uppgift på bästa sätt. Älvsjö Tak AB
    2022-06-08 Verifierad kund
    Professionellt hela vägen. Ett plus att de gjorde rent efter sig efter varje arbetspass. Kan absolut rekommendera.
    Tack Manuel, vi försöker alltid hålla rent efter oss varje dag efter arbetets gång. Ibland vi missar något men det kan vara pga trötthet efter dagens slut.
    Nu har vi stor magnet på hjul som samlar alla spik och mejla grejer snabbt och lätt.
    2022-06-04 Verifierad kund
    jätte nöjd. bra jobb och trevligt personal.
    Tack Arun, ditt tak var en av de finaste vi gjorde för all time. Älvsjö Tak AB
    2022-05-23 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. Snabbt på plats och gjorde ett bra jobb.
    Tack Reine , ibland kan vi göra snabbare. :) Älvsjö Tak AB
    2022-05-11 Spontant omdöme
    Bra kommunikation och uppföljning, håller vad dom lovar och väldigt prisvärda. Och lösningsfokuserade. Vi är otroligt nöjda!
    Tack Marcus, vi kämpar för att göra bäst. Älvsjö Tak AB
    2022-04-25 Verifierad kund
    Vi offerterade 7 större takfirmor i stockholm med vad vi tyckte var en bra och välskriven offert.
    Totalt 14 hustak i radhus längor om 7 i varje länge.

Byte av allt, dvs bärläkt, ströläkt, papp, pannor ( monier ), vindskivor, hängrännor, stuprör samt plåt detaljer.
    Vi är väldigt nöjda och tycker dom gjort ett bra jobb, inget att anmärka på.

Valde att ta dit en oberoende takbesiktningsfirma som jag letade upp på nätet. Dom gjorde 2 kontroller och hade inget att anmärka på.

Kommer vid 07 jobbar till runt 17, städar och plockar upp efter sig dagligen då vi bor i ett område med väldigt mycket barn.

Vi tog ut Albert för möte med samtliga boenden för att tillsammans gå igenom våran offert samt om alla boenden har egna frågor, någon ville ha takfönster och det kunde dom hjälpa till med också.
    Priet var klart bättre än dom flesta andra offerter vi fått och dom har följt offerten till pricka.

Kort sagt, vi är väldigt nöjda. Finns drönarfilmer att visa om någon vill kika.

Bra jobbar Älvsjö Tak , Hälsningar Boenden på Gamla Kyrkvägen 32-58
    Alltid nöje att jobba hos så trevliga människor som ni.

Tack för förtroende.
    2022-04-23 Verifierad kund
    Snabb respons och avhjälpande vid akut takläckage.
    Tack Roland, vi satsar mer på att bli bättre och snabbare gällande akut services. Älvsjö Tak AB
    2022-04-05 Verifierad kund
    Har egentligen inte hadt så mycket med dem att göra
    Men de verkar helt OK
    Vänliga och trevliga jobbar snabbt och effekivt
    Det utförda arbetet Ser bra ut
    Hej Johan, ledsen att du lämnat 4 stjärnor betyg. Hoppas att vi bli bättre med nästa kund för att få 5:) Älvsjö Tak AB
    2022-03-17 Verifierad kund
    Snabb och proffsig hjälp. Lätt att komma i kontakt med.
    Hej Mats, du är alltid välkommen om det behövs något hjälp. Älvsjö Tak AB
    2022-03-16 Verifierad kund
    Trygg samarbetspartner. Vi är nöjda!
    Hej,

Tack för varmt omdöme, vi ska kämpa på för att bli ännu bättre.
    2022-02-15 Verifierad kund
    Bra bemötande vid omläggning av tak, levde upp till offerten och vi hade en bra bra dialog om små ändringar under resans gång.

Arbetet startades enlig min mening lite för sent, jag hade en förhoppning om att det skulle ske på sensommaren. I och med att arbetet startade senare drog det ut lite på tiden pga. väder och vind.
    Tack Lasse, ofta i högsäsongen tiderna ändras +- fram och tillbaka, men vi försöker hålla bra temp under arbetetsgång som är fortfarande högkvalitativ.) Älvsjö Tak AB
    2022-02-14 Verifierad kund
    Albert var snabb med offert och har varit tillmötesgående. Grabbarna har varit trevliga.
    De har levt upp till förväntningarna det enda som jag har att anmärka emot är att jag vill att grabbarna som byter takpannor mm använder oftare säkerhetsselar så de inte kan ramla ner för det är jag som fastighetsägare som åker på böter om något händer.
    Vi beställde omläggning av tak på ett gammalt hus från 1908.
    Tack Magnus, ja det är ofta kunder oroliga på att vi springer på taket utan sele, men det är ingen fara eftersom vi har alltid ställningar monterad. Älvsjö Tak AB
  • SIMON K
    2022-02-14 Verifierad kund
    Snabb återkoppling och kunde utföra arbetet utan väntan.
    Tack! Älvsjö Tak AB
    2022-01-14 Verifierad kund
    Positiv Inställning och vänligt bemötande.
    Tack Robert , kul att höra! Älvsjö Tak AB
    2021-12-22 Verifierad kund
    Jag ringde på måndag morgon, fick pris på eftermiddagen, läckan i taket fixat på tisdagen av en snabb och noggrann ung man.
    Det var en genomföring för avloppsventilationen som efter 30 år gjort sitt.
    Jag kan inte tänka mig ett bättre bemötande, och hjälp.
    Tack Carl-Gösta, vi gör vår bäst. Älvsjö Tak AB
    2021-12-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb service och bra pris.
    Tack för att ni valde oss. Älvsjö Tak AB
    2021-12-16 Verifierad kund
    Oerhört trevligt och professionellt arbete. Gjorde jobbet enligt utlovat med materialval av bästa kvalitet.
    Tack Karolina, alltid kul att höra! Älvsjö Tak AB
    2021-12-08 Verifierad kund
    Vi har fått ett väldigt bra bemötande av Albert, de känns som ett seriöst och proffsigt företag som i skrivande stund håller på och hjälper oss med takbyte
    Tack Oscar, hoppas ni bli jätte nöjd med nytt tak!?. Älvsjö Tak AB
    2021-12-04 Verifierad kund
    Vi hade en böjd takplåt med läckagerisk. Älvsjö Tak kom inom nån vecka och fixade saken till ett rimligt pris. Rekommenderar dem!
    Tack Magnus för förtroende och att ni använder våra tjänster. Älvsjö Tak AB
    2021-12-02 Verifierad kund
    Älvsjö tak la om taket på vårt hus. Vi är väldigt nöjda! Både med själva utförandet men också med kommunikation, städning osv. Dom återkom även efter några veckor för att lägga nytt tak på carport o ett förråd. Starten av det arbetet blev framflyttat några veckor annars hade det blivit 5 i betyg:)
    Hej Emma , tack för din omdöme det är viktigt för oss. Älvsjö Tak AB
    2021-11-25 Verifierad kund
    trevliga, snabba och allt fungerade bra
    Hej John,

Tack för fina ord om oss!
    2021-11-22 Verifierad kund
    Vi anlitade Älvsjö tak för att lägga om nytt tak. Det gick bra hela processen med ett bra bemötande och bra service.
    Tack Jan, vi finns här för att hjälpa kunder på bästa möjliga sätt. Älvsjö Tak AB
    2021-11-20 Verifierad kund
    Arbetet utfördes smidigt och snabbt. Resultatet blev väldigt bra. Tog lite tid innan man kom på plats men väl där sköttes allt proffsigt och till belåtenhet. Kan med resultatet och priser varmt rekommendera att köpa deras tjänster. En nöjd kund !
    Tack Tord, vi är jätte glada att ni är nöjd med resultatet.
    Det är
    Vår mål.
  • Steinar H
    2021-11-17 Spontant omdöme
    De bytte ut vårt tak. De gjorde ett klanderfritt arbete. Höll vad de lovat. Killarna var noggranna och höll rent och snyggt. Arbetade snabbt. Enda minus var att det var svårt att kommunicera med killarna då deras svenskakunskaper var väldigt bristfälliga. Kommunicerade därför via Mail med ledningen som svarade snabbt. Ett företag jag kommer anlita igen om det skulle behövas
    Hej Steinar
    Tack för beställning av våra tjänster, nu på vintern har grabben mer tid att gå i SFI så hoppas han bli bättre i sin språk kunskap.
    Hälsningar Albert
    2021-10-24 Spontant omdöme
    Vi anlitade Älvsjö tak för att utföra diverse takarbete på vår villa i Enskede. Avrinningen från 1939 behövde bytas ut och taket behövde spolas rent och nya vindskivor målas och monteras. Vi är verkligen supernöjda med Älvsjö Tak! Resultatet blev väldigt bra, arbetet gick snabbt och var smidigt. Hantverkarna var vänliga, proffsiga och de frågor som uppstod under arbetets gång kunde vi snabbt bena ut tillsammans så att resultatet blev precis så bra som vi önskade. Vi kan verkligen varmt rekommendera Albert och hans duktiga gäng!
    Tack Martin!
    Hälsningar Albert
  • 2021-09-14 Spontant omdöme
    Detta är andra gången vi anlitar Älvsjö tak. Denna gång för att lägga om ett papptak på mina föräldrars hus. Alltid lika smidiga och professionella att ha att göra med. Mina föräldrar är supernöjda över det snabba och fina arbetet som utfördes.
  • 2021-01-07 Spontant omdöme
    Vi använde Älvsjö tak för att lägga om taket på vår villa. Från första kontakt till slutinspektion så har de givit ett både professionellt och kunnigt intryck. Snabb återkoppling och offert och ett väl utfört arbete. Älvsjö tak rev det gamla taket, lade ny papp, läkt och pannor samt bytte plåtdetaljer och avvattningsanläggning. Trots att det regnade väldigt mycket under tiden arbetet utfördes så var taket helt tätt under hela arbetstiden.
    Omständigheter som regn och sjukdomar gjorde att jobbet startade senare än planerat och pågick längre men det blev i alla fall klart till jul. Arbetet är värt 5 stjärnor, men det som drar ned betyget till 4 är kommunikationen. Tyvärr var de lite dåliga på att kommunicera förseningar och ändringar i tidplanen. Frånsett detta så kan jag varmt rekommendera Älvsjö tak.
  • 2020-12-15 Spontant omdöme
    Snabb och bra kommunikation efter första kontakt. Arbetet fick skjutas upp ett par gånger p.g.a. yttre omständigheter men utfördes enligt överenskommelse och med tillfredsställande resultat. Enda minus var att takläggarna missat att ta med egen stege när arbetet skulle utföras (vilket överenskommits på förhand) men det löste sig snabbt.
  • BERTIL B
    2020-10-07 Spontant omdöme
    Snabb återkoppling efter vår förfrågan och ett arbete som startade och färdigställdes på utsatt tid.
    Älvsjö Tak la ny underlagspapp och nya takpannor (Aerlox från Moniers) samt utförde en hel del plåtarbeten på hus och garage.
    Vi gjorde även en oberoende besiktning efter arbetet och inte en enda restpunkt kunde noteras.
    Supernöjda (och även besiktningsmannen var imponerad :-) !
  • SANNA R
    2020-09-07 Spontant omdöme
    Älvsjö tak har precis renoverat vårt tak och det har sedan dag ett varit ett seriöst och pålitligt företag med snabb återkoppling och god kompetens. Älvsjö tak gör jobbet och med mycket gott resultat. Snabba, effektiva och håller snyggt och fint efter sig.
  • KATJA G
    2020-08-07 Spontant omdöme
    Älvsjö Tak har precis renoverat vårt tak.
    De gjorde ett proffsigt jobb, höll tidsplanen, städade snyggt efter varje arbetsdag. Trevliga killar. Allt till ett mycket fördelaktigt pris.
    Vi är helt nöjda kunder!
  • 2020-06-15 Spontant omdöme
    Jag behövde hjälp att lägga om mitt tak. Vi har fått kontakt med 5 företag och Älvsjö tak var den enda seriösa med snabb återkoppling samt besiktningen kom strax efter det för att vi skulle få offert. Den som varit på plats var mycket kunnig och allt kändes tryggt då det var ett projekt som min familj tänkte länge på att göra.
    Älvsjö Tak var dock inte billigast men vi har ändå valt dem då många av våra grannar som fick nytt tak från dem varit mycket nöjda. Bra pris och kvalitet med tanken på hur resultatet blev.
    Rekommenderar varmt till dig som läser detta!
    Jag tycker ni är värda min långa kommentar om min upplevelse med er.🙂

PS: flera företag säger att dem anlitar ”oberoende” besiktningsman efter utfört arbete och betalar själv för detta vilket lät jätte konstigt.
  • JOSEFIN H
    2020-06-12 Spontant omdöme
    Professionella, snabba och pålitliga!