Älvsjö Tak AB

Välkommen till Älvsjö Tak AB!

Vi arbetar långsiktigt och ser till att hålla ditt tak välmående under lång tid. Spara pengar genom att göra en professionell renovering som håller. Alltid fast pris på takläggning! Vårt nordiska klimat gör det extra viktigt att skydda ditt tak.

Tjänster: Takomläggningar; papptak, tegelpannor, betongpannor, eternit, underhållning av tak; taktvätt, målning, nockband, takfönster byte, rensning av avvattningssystem, snöskottning och mycket mer.

Om du har ett ärende som gäller ditt tak. tveka då inte att kontakta oss på Älvsjö Tak AB. Vi är experter på tak.

Läs vad 33 kunder tycker om Älvsjö Tak AB 2

2022-05-23 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. Snabbt på plats och gjorde ett bra jobb.
    2022-05-11 Spontant omdöme
    Bra kommunikation och uppföljning, håller vad dom lovar och väldigt prisvärda. Och lösningsfokuserade. Vi är otroligt nöjda!
    Tack Marcus, vi kämpar för att göra bäst. Älvsjö Tak AB
    2022-04-25 Verifierad kund
    Vi offerterade 7 större takfirmor i stockholm med vad vi tyckte var en bra och välskriven offert.
    Totalt 14 hustak i radhus längor om 7 i varje länge.

Byte av allt, dvs bärläkt, ströläkt, papp, pannor ( monier ), vindskivor, hängrännor, stuprör samt plåt detaljer.
    Vi är väldigt nöjda och tycker dom gjort ett bra jobb, inget att anmärka på.

Valde att ta dit en oberoende takbesiktningsfirma som jag letade upp på nätet. Dom gjorde 2 kontroller och hade inget att anmärka på.

Kommer vid 07 jobbar till runt 17, städar och plockar upp efter sig dagligen då vi bor i ett område med väldigt mycket barn.

Vi tog ut Albert för möte med samtliga boenden för att tillsammans gå igenom våran offert samt om alla boenden har egna frågor, någon ville ha takfönster och det kunde dom hjälpa till med också.
    Priet var klart bättre än dom flesta andra offerter vi fått och dom har följt offerten till pricka.

Kort sagt, vi är väldigt nöjda. Finns drönarfilmer att visa om någon vill kika.

Bra jobbar Älvsjö Tak , Hälsningar Boenden på Gamla Kyrkvägen 32-58
    Alltid nöje att jobba hos så trevliga människor som ni.

Tack för förtroende.
    2022-04-23 Verifierad kund
    Snabb respons och avhjälpande vid akut takläckage.
    Tack Roland, vi satsar mer på att bli bättre och snabbare gällande akut services. Älvsjö Tak AB
    2022-04-05 Verifierad kund
    Har egentligen inte hadt så mycket med dem att göra
    Men de verkar helt OK
    Vänliga och trevliga jobbar snabbt och effekivt
    Det utförda arbetet Ser bra ut
    2022-03-17 Verifierad kund
    Snabb och proffsig hjälp. Lätt att komma i kontakt med.
    2022-03-16 Verifierad kund
    Trygg samarbetspartner. Vi är nöjda!
    Hej,

Tack för varmt omdöme, vi ska kämpa på för att bli ännu bättre.
    2022-02-15 Verifierad kund
    Bra bemötande vid omläggning av tak, levde upp till offerten och vi hade en bra bra dialog om små ändringar under resans gång.

Arbetet startades enlig min mening lite för sent, jag hade en förhoppning om att det skulle ske på sensommaren. I och med att arbetet startade senare drog det ut lite på tiden pga. väder och vind.
    Tack Lasse, ofta i högsäsongen tiderna ändras +- fram och tillbaka, men vi försöker hålla bra temp under arbetetsgång som är fortfarande högkvalitativ.) Älvsjö Tak AB
    2022-02-14 Verifierad kund
    Albert var snabb med offert och har varit tillmötesgående. Grabbarna har varit trevliga.
    De har levt upp till förväntningarna det enda som jag har att anmärka emot är att jag vill att grabbarna som byter takpannor mm använder oftare säkerhetsselar så de inte kan ramla ner för det är jag som fastighetsägare som åker på böter om något händer.
    Vi beställde omläggning av tak på ett gammalt hus från 1908.
    Tack Magnus, ja det är ofta kunder oroliga på att vi springer på taket utan sele, men det är ingen fara eftersom vi har alltid ställningar monterad. Älvsjö Tak AB
  • SIMON K
    2022-02-14 Verifierad kund
    Snabb återkoppling och kunde utföra arbetet utan väntan.
    Tack! Älvsjö Tak AB
    2022-01-14 Verifierad kund
    Positiv Inställning och vänligt bemötande.
    Tack Robert , kul att höra! Älvsjö Tak AB
    2021-12-22 Verifierad kund
    Jag ringde på måndag morgon, fick pris på eftermiddagen, läckan i taket fixat på tisdagen av en snabb och noggrann ung man.
    Det var en genomföring för avloppsventilationen som efter 30 år gjort sitt.
    Jag kan inte tänka mig ett bättre bemötande, och hjälp.
    Tack Carl-Gösta, vi gör vår bäst. Älvsjö Tak AB
    2021-12-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb service och bra pris.
    Tack för att ni valde oss. Älvsjö Tak AB
    2021-12-16 Verifierad kund
    Oerhört trevligt och professionellt arbete. Gjorde jobbet enligt utlovat med materialval av bästa kvalitet.
    Tack Karolina, alltid kul att höra! Älvsjö Tak AB
    2021-12-08 Verifierad kund
    Vi har fått ett väldigt bra bemötande av Albert, de känns som ett seriöst och proffsigt företag som i skrivande stund håller på och hjälper oss med takbyte
    Tack Oscar, hoppas ni bli jätte nöjd med nytt tak!?. Älvsjö Tak AB
    2021-12-04 Verifierad kund
    Vi hade en böjd takplåt med läckagerisk. Älvsjö Tak kom inom nån vecka och fixade saken till ett rimligt pris. Rekommenderar dem!
    Tack Magnus för förtroende och att ni använder våra tjänster. Älvsjö Tak AB
    2021-12-02 Verifierad kund
    Älvsjö tak la om taket på vårt hus. Vi är väldigt nöjda! Både med själva utförandet men också med kommunikation, städning osv. Dom återkom även efter några veckor för att lägga nytt tak på carport o ett förråd. Starten av det arbetet blev framflyttat några veckor annars hade det blivit 5 i betyg:)
    Hej Emma , tack för din omdöme det är viktigt för oss. Älvsjö Tak AB
    2021-11-25 Verifierad kund
    trevliga, snabba och allt fungerade bra
    Hej John,

Tack för fina ord om oss!
    2021-11-22 Verifierad kund
    Vi anlitade Älvsjö tak för att lägga om nytt tak. Det gick bra hela processen med ett bra bemötande och bra service.
    Tack Jan, vi finns här för att hjälpa kunder på bästa möjliga sätt. Älvsjö Tak AB
    2021-11-20 Verifierad kund
    Arbetet utfördes smidigt och snabbt. Resultatet blev väldigt bra. Tog lite tid innan man kom på plats men väl där sköttes allt proffsigt och till belåtenhet. Kan med resultatet och priser varmt rekommendera att köpa deras tjänster. En nöjd kund !
    Tack Tord, vi är jätte glada att ni är nöjd med resultatet.
    Det är
    Vår mål.
  • Steinar H
    2021-11-17 Spontant omdöme
    De bytte ut vårt tak. De gjorde ett klanderfritt arbete. Höll vad de lovat. Killarna var noggranna och höll rent och snyggt. Arbetade snabbt. Enda minus var att det var svårt att kommunicera med killarna då deras svenskakunskaper var väldigt bristfälliga. Kommunicerade därför via Mail med ledningen som svarade snabbt. Ett företag jag kommer anlita igen om det skulle behövas
    Hej Steinar
    Tack för beställning av våra tjänster, nu på vintern har grabben mer tid att gå i SFI så hoppas han bli bättre i sin språk kunskap.
    Hälsningar Albert
    2021-10-24 Spontant omdöme
    Vi anlitade Älvsjö tak för att utföra diverse takarbete på vår villa i Enskede. Avrinningen från 1939 behövde bytas ut och taket behövde spolas rent och nya vindskivor målas och monteras. Vi är verkligen supernöjda med Älvsjö Tak! Resultatet blev väldigt bra, arbetet gick snabbt och var smidigt. Hantverkarna var vänliga, proffsiga och de frågor som uppstod under arbetets gång kunde vi snabbt bena ut tillsammans så att resultatet blev precis så bra som vi önskade. Vi kan verkligen varmt rekommendera Albert och hans duktiga gäng!
    Tack Martin!
    Hälsningar Albert
  • 2021-09-14 Spontant omdöme
    Detta är andra gången vi anlitar Älvsjö tak. Denna gång för att lägga om ett papptak på mina föräldrars hus. Alltid lika smidiga och professionella att ha att göra med. Mina föräldrar är supernöjda över det snabba och fina arbetet som utfördes.
  • 2021-01-07 Spontant omdöme
    Vi använde Älvsjö tak för att lägga om taket på vår villa. Från första kontakt till slutinspektion så har de givit ett både professionellt och kunnigt intryck. Snabb återkoppling och offert och ett väl utfört arbete. Älvsjö tak rev det gamla taket, lade ny papp, läkt och pannor samt bytte plåtdetaljer och avvattningsanläggning. Trots att det regnade väldigt mycket under tiden arbetet utfördes så var taket helt tätt under hela arbetstiden.
    Omständigheter som regn och sjukdomar gjorde att jobbet startade senare än planerat och pågick längre men det blev i alla fall klart till jul. Arbetet är värt 5 stjärnor, men det som drar ned betyget till 4 är kommunikationen. Tyvärr var de lite dåliga på att kommunicera förseningar och ändringar i tidplanen. Frånsett detta så kan jag varmt rekommendera Älvsjö tak.
  • 2020-12-15 Spontant omdöme
    Snabb och bra kommunikation efter första kontakt. Arbetet fick skjutas upp ett par gånger p.g.a. yttre omständigheter men utfördes enligt överenskommelse och med tillfredsställande resultat. Enda minus var att takläggarna missat att ta med egen stege när arbetet skulle utföras (vilket överenskommits på förhand) men det löste sig snabbt.
  • BERTIL B
    2020-10-07 Spontant omdöme
    Snabb återkoppling efter vår förfrågan och ett arbete som startade och färdigställdes på utsatt tid.
    Älvsjö Tak la ny underlagspapp och nya takpannor (Aerlox från Moniers) samt utförde en hel del plåtarbeten på hus och garage.
    Vi gjorde även en oberoende besiktning efter arbetet och inte en enda restpunkt kunde noteras.
    Supernöjda (och även besiktningsmannen var imponerad :-) !
  • SANNA R
    2020-09-07 Spontant omdöme
    Älvsjö tak har precis renoverat vårt tak och det har sedan dag ett varit ett seriöst och pålitligt företag med snabb återkoppling och god kompetens. Älvsjö tak gör jobbet och med mycket gott resultat. Snabba, effektiva och håller snyggt och fint efter sig.
  • KATJA G
    2020-08-07 Spontant omdöme
    Älvsjö Tak har precis renoverat vårt tak.
    De gjorde ett proffsigt jobb, höll tidsplanen, städade snyggt efter varje arbetsdag. Trevliga killar. Allt till ett mycket fördelaktigt pris.
    Vi är helt nöjda kunder!
  • 2020-06-15 Spontant omdöme
    Jag behövde hjälp att lägga om mitt tak. Vi har fått kontakt med 5 företag och Älvsjö tak var den enda seriösa med snabb återkoppling samt besiktningen kom strax efter det för att vi skulle få offert. Den som varit på plats var mycket kunnig och allt kändes tryggt då det var ett projekt som min familj tänkte länge på att göra.
    Älvsjö Tak var dock inte billigast men vi har ändå valt dem då många av våra grannar som fick nytt tak från dem varit mycket nöjda. Bra pris och kvalitet med tanken på hur resultatet blev.
    Rekommenderar varmt till dig som läser detta!
    Jag tycker ni är värda min långa kommentar om min upplevelse med er.🙂

PS: flera företag säger att dem anlitar ”oberoende” besiktningsman efter utfört arbete och betalar själv för detta vilket lät jätte konstigt.
  • JOSEFIN H
    2020-06-12 Spontant omdöme
    Professionella, snabba och pålitliga!
  • 2020-05-12 Spontant omdöme
    Snabb respons på min offertförfrågan och ett proffsigt bemötande. Väl utfört arbete i slutändan vilket är viktigast.
  • GUN W
    2020-01-23 Spontant omdöme
    Nu efter några år sen taket lades om med nytt tegeltak, nya plåtar, nya stup- och hängrännor, nytt takfönster, inklädd skorsten mm, är det dags att göra ett omdöme. Blev så bra, trots massor av snö förra året, blåst, regn och ibland orkanvindar, ligger allt som nytt fortfarande. Känns tryggt. Det var således ett väldigt bra jobb! Tack i efterhand!
  • 2019-04-17 Spontant omdöme
    Det var så skönt att äntligen fått tag i en dels kunnig, men också serviceminded och trevlig hantverkare. Vår takkupol som hade skadats i stormen byttes ut till en större variant. Duschrummet blev betydligt fräschare och ljusare tack vare nytt ljusinsläpp. Kan varmt rekommendera!
    Tack, för toppbetyg vi kommer att bli ännu bättre:) Älvsjö Tak AB