Anders Gren Trädservice AB

Anders Gren Trädservice AB

Välkommen till Anders Gren Trädservice AB!

Vi är din arborist i Göteborg med omnejd och har funnits med i arboristbranschen sedan 2003.
Anders Gren Trädservice AB stävar efter att vara ett kompetent företag med god service och ett personligt bemötande. Anders Green (privat stavas efternamnet med två "e") är certifierad av ISA (International Arboriculture Association i USA) som Certified Arborist och Tree Climbing Specialist. Dessutom innehas kompetensen Tree Risk Assessment Quantification (TRAQ) från samma ISA. Vi eftersträvar att all personal, såväl egen som inhyrd, fortlöpande skall vara utbildade och fortbildas genom kurser, seminarier mm. Bland annat detta gör att du kan vara trygg när du anlitar Anders Gren Trädservice AB.

Vi värdesätter att du som kund skall ha tillit till oss och att arbetet blir fackmannamässigt utfört. Med ett stort ansvarstagande gentemot våra kunder och en entreprenörsförsäkring från Länsförsäkringar, kan du tryggt anlita Anders Gren Trädservice AB.

Vi utför allt inom arboristnäringen från trädnedmontering till spillbortforsling, trädbeskärning, nyplantering, trädbesiktning, trädvärderingar, stubbfräsning och mycket mer.
Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 72 kunder tycker om Anders Gren Trädservice AB 2

2021-06-03
    Trädfällning , stubbfräsning och bortforsling av ris. Bra utfört arbete enligt tidsplan
    2021-05-06
    Kronrensning av ek och beskärning av murgröna i eken. Rep till gunga och lian sattes upp. Mycket kompetenta och proffsiga med gott bemötande. Kommer absolut anlita igen vid behov!
    2021-05-05
    Beskärning av gammal Ask. Allt ifrån första mötet till utförande gick jättebra. Trevligt bemötande och bra service.
    2021-03-24
    Kronhöjning och återsamling. Trevligt bemötande och jobb bra gjort.
    2021-03-23
    Hej
    Vi köpte hamling av två träd inklusive bortforsling av grenarna och är mycket nöjda med det genomförda uppdraget.
    Arbetet genomfördes proffsigt och effektivt.
    2021-03-21
    Nogranna, kunniga och hjälpsamma.
    2021-02-26
    Har anlitat Anders Gren i många år, främst för stödförbindning och återkommande beskärning av ett väldigt stort äldre träd, men även för beskärning av enar och buskar.
    Arbetet alltid proffsigt, skickligt och prydligt utfört! Bemötandet mycket trevligt och professionellt.
    Rekommenderar verkligen företaget!
    2021-02-22
    Jag betalar in beloppet som var överenskommet om 4500 kronor på den faktura du tidigare skickat. Jag kommer inte betala in några extra avgifter som jag inte förstår. Det nya priset har ju tillkommit nyligen och jag har väntat på en ny faktura från dig. Det framgick först av ditt mail som skickades för 2 dagar (210209) sedan att jag skulle betala det nya beloppet på den gamla fakturan så jag kan inte anse att den är sen.

Angående missnöjet från min och, framför allt, min mammas sida berodde på att:

1. Besöket var avbokat och det blev därför omöjligt att strukturera upp situationen då jag var på jobbet och de som var hemma var helt oförberedda samt att dina egna killar inte ens visste vad som var överenskommet utan gick på den första offerten som redan var omförhandlad.

2. De kom utan stege och en av killarna sade, trots att min mamma uttryckte gällande oxeln, "Måste du kapa så långt ner?" Där svaret blev; "Jag når ju inte annars, jag har ingen stege". Varför har man ingen stege med sig när man ska återhamla träd?

3. Den forsythia buske, som aldrig skulle kapats och inte heller finns med på någon offert, blev ju avhuggen vid rötterna. Sentimentala värdet är ju ovärderligt då mina föräldrar planterade denna för 50 år sedan när de flyttade in och den gav mycket viktigt insynsskydd, även om grannarna på den sidan är trevliga. Nu gapar det ett hål där den stod från 2 meter till knappt 20 cm.

4. Killarna var klara inom loppet av 2 timmar, från det de kom till det att de åkte.

5. Det vi kommit överens om, du och jag, var att ta furan den 14/7 -20, ni kom den 6/7 -20 alltså en vecka för tidigt. Det innebar att besöket den 14/7 inte skulle blivit av överhuvudtaget. Jag hade tydliggjort att vi avvaktar till hösten med resterande arbete och bara tar furan under sommaren.

Min mamma mådde väldigt dåligt under ganska lång tid efter detta pga grund av forsythian. Det kom ju av att det inte har kommunicerats ordentligt och faller ju på ditt företag, när dina arbetare kom utan att ha ett bokat möte. Tyvärr blev det stort missnöje pga dessa saker ovan och jag har avvaktat din faktura för att se hur jag ska bemöta det hela. När jag fick den tog jag snarast möjligt kontakt med dig därefter för att diskutera fakturaunderlaget då jag fann det orimligt högt. Jag har således inte underlåtit att betala fakturan utan önskat en diskussion kring prissättningen, jag har heller inte lyft det tidigare då jag faktiskt trodde att fakturan skulle matcha det som skedde. Anledningen att jag fann fakturan felaktig beror på:

Utfört arbete, sättet det utfördes på, samt att ni sluppit betala någon ersättning för det som har förstörts.

210222 Nu får jag dessutom en påminnelse om extra avgifter, trots att du inte återkommit med svar på mitt mail ovan. Jag är oerhört missnöjd med detta nonchalanta sätt ni hanterar era kunder.
    Hej Maria Juiliard! Det är trist att du inte är nöjd. Beklagar verkligen detta! Vi gör allt vi kan för att alla våra kunder skall vara nöjda. För att svara så gott jag kan på dina påståenden vill jag här ge min syn på saken. Din faktura förföll den 23 december 2020. Du har inte betalt den i tid inte heller bestridit fakturan utan låtit den förfalla och dragit på dig både påminnelseavgift och inkassokrav som följd. Du bad mig dock komma på besök ännu en gång och jag besökte er igen den 26 januari 2021, då för 4:e gången totalt. Jag träffade då din man, Christian Moracanin, och vi kom överens om att reducera fakturabelopp från 5 750 kr till 4 500 kr eftersom ni dels var missnöjda med att en buske, som ni påstår, blivit beskuren trots att det inte var den busken som skulle beskäras, dels att ni avbokat en del av offertens arbeten. Efter denna överenskommelse önskade ni en ny faktura för att på så sätt slippa påminnelseavgift och inkassokostnad. Detta är inte är ok. Så får man inte göra. Ni har bara betalt in det överenskomna beloppet men inte de avgifter, ca 300 kr, ni dragit på er. För att avsluta detta ärende reducerar vi beloppet ännu en gång genom att efterskänka de avgifter ni inte betalt. Vi bekostar avgifterna till Fortnox Finans som sköter ärendet åt oss. Vad gäller utförandet var en post i offerten att klippa ner en forsythiabuske kraftigt till en höjd av 10-20 cm från mark. Detta gjordes och inte som du beskriver det ”vid rötterna”. Du menar att det var fel buske men vi menar att det var rätt buske. Om vi har missuppfattat detta ber vi än en gång om ursäkt! Busken hade vid mitt återbesök hos er den 26 januari vuxit ca halvmetern sedan vi beskar den i juli 2020. Busken lever och har reagerat väl på den kraftiga beskärningen. Vi har också, som nämnts, reducerat fakturan som kompensation, något som din man Christan Moracanin accepterade vid mitt besök den 26 januari 2021. Vi kommer aldrig oanmälda till någon kund, inte heller till er. Vi ringde innan och frågade om vi komma tidigare än planerat då vi hade en lucka i schemat. Detta gick bra sa du då. Vi utförde en del arbeten då och planerade in resten av beställda arbeten till ett senare tillfälle. Även då kom vi enligt överenskommelse. Att vi vid ett tillfälle inte hade med oss en stege påverkade inte arbetet. Det kanske skulle underlätta om vi fick låna en stege men vi är ju klättrande arborister så en stege är inte avgörande på något sätt. Att vi, som du påstår, inte skulle nå uppe i en liten krona i en tidigare hamlad oxel, på ca 5 m höjd, faller på sin egen orimlighet. Vi klättar ju i kronan och kan utan problem återhamla en liten oxel. Du klagar på att ”killarna” (mina anställda) gjorde jobbet på 2 timmar. Detta argument är irrelevant och därför svårt att bemöta. Hur lång tid ett arbete som detta tar spelar ju ingen roll då ni fått och accepterat ett fast pris enligt offert. Du har bett din man, Christan Moracanin, att hålla i kontakten med oss. Detta har han tyvärr gjort på ett otrevligt sätt med aggresiva och nedsättande tillmälen i mejl och sms. Detta försvårar bara en lösning på denna fråga och jag undanber mig verkligen den typen av bemötanden. Hoppas med detta att saken är utagerad. Vänligen, Anders Green, cert. arborist. Anders Gren Trädservice AB
    2020-12-18
    Vi i BRF Stenhagen har anlitat detta företag för trädservice. Professionellt arbete, mycket bra bemötande. Vi kommer att fortsätta samarbete med företaget
    2020-12-16
    Lite svårt att få till en tid när de kom men uppträdde mycket professionellt på plats. Stor kunnighet om träd och trädvård.
  • Angelina H
    2020-12-16
    Jag hade 2st granar/Tallar på min tomt som jag ville ta ner. Jag mailade Anders Gren och han kom ut på plats för att kolla och sen fick jag en offert strax efter. Mycket trevlig bemötande och otroligt skickliga. Jag är otroligt nöjd över den service samt arbete de utförde och jag ger mina varmaste rekommendationer.
    2020-12-15
    Nedtagning av träd . Ett proffsigt bemötande. Alla förväntningar uppfyllda.
    2020-12-14
    Beställde hjälp med trädfällning.
    Snabb och utmärkt service.
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande.
    Rekommenderas varmt.
    2020-12-12
    Kronlyft av ett antal träd och det fungerade väldigt bra
    2020-12-12
    Väl utfört arbete med att fälla och frakta bort en stor Alm, och mycket serviceminded med att ställa upp snabbt vid akut behov.
  • Bo R
    2020-12-12
    Trevligt och proffsigt bemötande och utfört arbete, inte första och inte sista gången jag anlitar Anders Green Trädservice AB
    2020-12-10
    Direkt återkoppling med vänligt bemötande.
    Professionell rådgivning med kundfokus.
    Effektiv.
    2020-12-08
    Beställde beskärning av träd. Professionellt bemötande av utförarna och levde upp till våra förväntningar.
  • Eleonor H
    2020-12-01
    Anders gjorde iordning min trädgård inför husförsäljning vilket gjorde att huset och utsida såg välskött och omsorgsfullt klippt. Han och hans kollegor tog ansvar för allt, klippning, rensning och bortforslande av grenar etc. När dom var klara kändes det som en ny trädgård och huset såg piggare ut. Mycket nöjd med Anders arbete och de nya köparna tyckte att trädgården var fin. Kan varmt rekommendera Anders för alla arbeten som rör trädgårds ärenden.
    2020-11-28
    Sågning av mina träd gick jätte bra.
    Trevligt bemötande och jobbet gick jätte bra. Rekommenderar varmt.
    Tack
    2020-10-29
    Ansa träd. Väldigt bra bemötande och service
    2020-10-28
    Kunnig som har ett speciellt förhållande till träden. Ger alltid trädet en chans. Rekommenderar till alla som frågar.
    2020-10-27
    Bra kontakt med uppdateringar av vad som händer och hur jobbet fortlöper
    2020-10-26
    Snabb och snygg trädbeskärning, hjälpsamt och lyhört utförande av tjänst. Pålitlig offert vid beställning.
  • Kristian K
    2020-10-26
    Anders brukar vara och beskära vår hängbok samt att han har gjort en kronstabilisering. Arbetet är vänligt och proffesionellt utfört. Är en återkommande kund och jag kan varmt rekommendera Gren Trädservice till alla som vill ge sina träd och buskar bästa möjliga omvårdnad. .
    2020-10-16
    Trevligt och förklarande bemötande vid beskärning av träd
    2020-10-12
    Trädfällning.
    Bra bemötande och utmärkt arbete!
    2020-09-30
    Anders var här och kontrollerade och därefter säkrade upp en hel del lönnar, avverkade en angripen stor oxel, tog bort sly i en lång slänt och ordnade med borttransport av det vi beskurit.
    Blev bemött på ett jättebra sätt och hade även hit Anders för att hålla en trädföreläsning för hela pastoratet som var mycket uppskattad av alla.
    Mina förväntningar uppfylldes då Anders jobbar med säkerhet och fokus på trädets bästa när han arbetar.
    Tvekar inte på att ta in Anders inför nästa beskärningsperiod och kan varmt rekommendera hans tjänster till andra.
    2020-09-24
    Mycket bra och professionellt utfört arbete.
    2020-09-19
    Trädfällning som utfördes med precision. Mycket nöjd.
    2020-09-09
    Snabb och effektiv, lysande kundkontakt.
    2020-09-07
    Tydlig, kunnig och tillmötesgående
    2020-05-25
    Ett trevligt bemötande och ett väl utfört arboristuppdrag.
    Arbetet genomfördes på överenskommen tid vilket inte är en självklarhet när man anlitar någon numera.
    Jag kan varmt rekommendera Anders Gren Trädservice.
    2020-04-16
    Trevlig service. Gör ett bra jobb och ordning på arbetsplatsen. Rätt pris. Seriös.
  • Elin P
    2020-04-14
    Jag beställde nedtagning, klippning, stubbfräsning och bortforsling.
    Pga vägarbete som försenades flera månader kunde inte jobbet slutföras förrän efter lång tid men nu är det klart och jag är nöjd. Vänligt bemötande och hälsosam dialog om de önskemål som inte var lämpliga ur Greens perspektiv. Jättebra att öka min kunskap istället för att direkt säga ”kunden har rätt”. Inom detta område är det nog sällan som kunden har helt rätt så det är bättre att mötas i dialog 😀😀👍🏼👍🏼
    2020-03-24
    Fällning av stora granar nära bostadshuset.

Jag har upplevt företaget mycket korrekt.
    Vänligt och gott uppträdande.
    Snabb service.
    God kunskap inom yrket.
    Mina förväntningar var att få träden fällda, detta utfördes på ett
    mycket kunnigt sätt.

En mycket nöjd kund.
    2020-03-23
    Bra bemötande och snabba svar.
    Även bra att någon svarade i telefon

Med vänlig hälsning Ingrid Persson
    2020-03-10
    De tog ner 3 stora tujaträd smidigt och fint.
    Vi fick ett väldigt bra bemötande vilket gör
    att vi varmt kan rekommendera dem.

mvh Inge Frensborg
    2020-02-21
    Trädfällning
    Mycket bra allt vi gjordes kommer att anlita företaget igen
    Ja de uppfyllde allt jag förväntat mig

Jag som ordföranden vill alltid först se om det finns företag i vårt närområde som håller god kompetens och de gör detta företag på många sätt.
    2020-01-30
    Bostadsrättsföreningen begärde offert på fällning av en björk. Anders Green var den enda av tre som lämnade utförlig skriftlig offert. Jobbet utfördes överenskommelse med korrekta avspärrningar i tid på ett professionellt sätt. Utöver beställningen rekommenderades och utfördes beskärning av ytterligare träd som störde gatutrafiken.
    2019-12-22
    Bra och kompetent bemötande och arbete i vår trädgård!
    2019-12-21
    Funkar kanon för oss när vi behöver hjälp med större träd. Proffsigt och hjälpsamt bemötande. Är inte rädd för att säga sin åsikt vilket är kanon för slutkunden så att man får fler alternativ.
    2019-12-19
    Hamling av kastanj. Bra bemötande och professionellt utfört arbete.
    Särskild eloge till att det var snyggt och rent på tomten efter att arbetet var klart.
    Rekommenderar gärna företaget till andra.
    2019-12-16
    Trädbeskärning.
    Vänligt bemötande och stor yrkesskicklighet. Höll lovade tider vilket är ovanligt inom många branscher idag. Kan starkt rekommenderas.
    2019-12-13
    Fick hjälp med att såga ner oxelhäcken.
    Blev bemött mycket proffsigt.
    Jag tyckte att de skötte uppdraget till 100 procent.

Inget att klaga på.
    2019-12-13
    Hej!
    Jag har tidigare beställt jobb av Anders Green och är så nöjd med dem. Bad därför om hjälp återigen. Den här gången med häckklippning av flera lååånga thuya häckar samt jordförbättring till desamma samt bortforsling av spill etc.
    Anders är positiv, lyssnar och ger tydlig offert. Allt är smidigt och trevligt på alla sätt.
    Jag rekommenderar andra att kontakta Anders och kommer själv att fortsätta beställa jobb av honom.
    2019-12-11
    Röjning av träd och buskar.
    Jag blev bemött på ett trevligt och bra sätt.
    Jag ville dels slippa risken att träd skulle falla på huset, dels få en snyggare trädgård.
    Sammanfattningen är att uppdraget utfördes på ett effektivt och professionellt sätt.
    2019-12-09
    Rensning av torra grenar på två stora ekar.
    Trevligt bemött med personligt besök
    Förväntade mig en stor hög med grenar, blev bönhörd
    Jättetrevligt
    2019-12-03
    Beskärning av fyra stora träd: 3 ekar o 1 tall
    Mycket trevlig bemötande.
    Just nu är det så mycket regn o mörker så har ingen uppfattning om hur det ser ut.
    2019-12-02
    Att fälla och stubbfräsa en mycket stor tuja i trädgården.
    Jag kan inte fått ett bättre bemötande och förklaringar till varför det måste tas ner.
    Anders Gren och det jobb han gjorde var på alla sätt. Bra svar på alla mina frågor, proffsigt utfört arbete. Skulle det bli aktuellt igen, så blir det dem jag tar kontakt med för att göra jobbet.