Anders Gren Trädservice AB

Anders Gren Trädservice AB

Välkommen till Anders Gren Trädservice AB!

Vi är din arborist i Göteborg med omnejd och har funnits med i arboristbranschen sedan 2003.
Anders Gren Trädservice AB stävar efter att vara ett kompetent företag med god service och ett personligt bemötande. Anders Green (privat stavas efternamnet med två "e") är certifierad av ISA (International Arboriculture Association i USA) som Certified Arborist och Tree Climbing Specialist. Dessutom innehas kompetensen Tree Risk Assessment Quantification (TRAQ) från samma ISA. Vi eftersträvar att all personal, såväl egen som inhyrd, fortlöpande skall vara utbildade och fortbildas genom kurser, seminarier mm. Bland annat detta gör att du kan vara trygg när du anlitar Anders Gren Trädservice AB.

Vi värdesätter att du som kund skall ha tillit till oss och att arbetet blir fackmannamässigt utfört. Med ett stort ansvarstagande gentemot våra kunder och en entreprenörsförsäkring från Länsförsäkringar, kan du tryggt anlita Anders Gren Trädservice AB.

Vi utför allt inom arboristnäringen från trädnedmontering till spillbortforsling, trädbeskärning, nyplantering, trädbesiktning, trädvärderingar, stubbfräsning och mycket mer.
Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 122 kunder tycker om Anders Gren Trädservice AB 2

2022-06-02 Verifierad kund
    Vi fick en snabb hjälp med vårt träd och kan rekommendera andra, som behöver en arborist.
    2022-04-09 Verifierad kund
    Professionell, punktlig och kunnig arborist som utförde jobbet snabbt och smidigt för en rimlig summa. Rekommenderas starkt.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Bra dialog, gott bemötande i alla avseenden från alla inblandade.
    Var från början övertygad om företagets seriositet referenser ohörda.
    M.a.o. Bäst på alla sätt enligt ovan.

Med vänlig hälsning

Kjell Möller
    2022-03-16 Verifierad kund
    Proffesionellt och korrekt bemötande förväntningarna uppfylldes till fullo nedtagning av katt i träd
  • Anneli F
    skrev om Anders Gren Trädservice AB
    2022-03-12 Verifierad kund
    Proffsig och otroligt trevlig erfarenhet av Anders Gren & co! Rekommenderas!
    2022-03-08 Verifierad kund
    Anders Gren Trädservice AB fällde och tog bort 14 träd varav de flesta var almar som fått almsjukan. Anders och hans anställda var här på utsatt tid, jobbade mycket snabbt och effektivt, det tog ca 11/2 timme att fälla alla träd och lasta med kranbil för att frakta bort dem. Sedan kom en kille som mycket effektivt utförde stubbfräsning. Vi kan varmt rekommendera Anders och vi planerar att nästa år sätta nya träd och kommer mycket troligt att vända oss till Anders Gren Trädservice för detta jobbet.
    HSB Brf Hovgården i Lerum, Sjövik
    2022-03-07 Verifierad kund
    Jätte bra, trevligt, organiserat.
    2022-03-07 Verifierad kund
    Nogrann och punktlig arborist som lämnar ett proffessionellt resultat! Rekommenderas!
    2022-03-04 Verifierad kund
    Mycket vänligt och proffsigt
    Levde helt uppstig våra förväntningar
    Klippning av ett träd mycket bra gjort
    2022-02-11 Verifierad kund
    Anders och Hugo skötte allt kanon!
    2022-02-04 Verifierad kund
    Utmärkt ned tagning av vår katt från en hög Björk
    2022-01-20 Verifierad kund
    Anders är kunnig inom området och väldigt professionell.
    2022-01-08 Verifierad kund
    Kunnig, pedagogisk och trevlig
    2021-12-22 Verifierad kund
    Det blev ett professionellt bemötande av för mig en uppgift med problematik.
    Det här löstes på ett tryggt sätt som var flexibelt och lösningsinriktat.
    Under arbetets gång informerades det tydligt om vad som skulle göras och vad som hade gjorts.
    Arbetet med att få en fritidshustomt med många träd att bli en tomt med framtidsutsikter lyckades.

Carina
    2021-12-17 Verifierad kund
    Allt fungerade utmärkt från början till slutet och kan rekommendera dom.
    Mvh Brf Åbrinken Lerum
    2021-12-16 Verifierad kund
    Bra utfört arbete och bra bemötande. Snabb åtgärd och snabb återkoppling.
    2021-12-15 Verifierad kund
    Mycket bra företag, svarar och återkommer med svar på tidsplaner, mm.

Dom uppfyllde alla mina förväntningar.

Gör ett mycket bra arbete, mina kunder säger att han är mycket proffsig , dom fällde flera träd, städade upp snyggt efter avslutad uppdrag. .
    2021-12-14 Verifierad kund
    Anders är snabb och bra på rådgivning!
    2021-12-13 Verifierad kund
    Blev mycket bra bemötta. Professionella som man kan förvänta sig av ett sådant förtetag.
    Kronstabilisering av yngre ek.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Ett bra och rakt bemötande. Vi ville avverka en del träd och få stammarna kapade i vissa längder och sålunda var våra förväntningar högt ställda. De infriades.

mvh
    2021-12-12 Verifierad kund
    Arbetet utfört dom förväntat och bra gjort.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Bra bemötande.

Trädfällning och bortforsling av materialet.
    2021-12-08 Verifierad kund
    Mycket kunnighet, utmärkt utförande av arbetet.
    2021-12-08 Verifierad kund
    Trädfällning. Professionellt, vänligt, kunnigt,
    2021-12-07 Verifierad kund
    Anders har ansatt träden vid vår tomt minst i 10 år. Han jobbar efter grundregeln att trädet vet självt alltid bäst hur det ska växa. Som kund ska man lyssna på Anders. Med Anders hjälp får vi alltid ett bra resultat, ett resultat som är bra både för trädet och för oss.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Anders Gren Trädservice är duktiga i sin profession, bra att ha att göra med och lämnar ett mycket gott resultat efter sig!
    2021-12-07 Verifierad kund
    Jag är fastighetsskötare på en BRF, så jag har ingen pejl på kostnaderna. Vi har blivit bra bemötta. Företaget levde upp till våra förväntningar. De utförde en genomgång av träden, med arborister, i föreningens park.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Anders bemöter mig som kund på ett väldigt bra och respektfullt sätt, lyssnar in vad mitt behov är och utifrån det delge sin rekommendation och uppfattning.
    Jag har använt Anders vid flera tidigare tillfällen, också rekommenderat andra att ta kontakt med Anders för trädfällning etc. Så jag har väldigt höga förväntningar på bra leverans.
    Anders har respekt för naturen, topografin som finns i området och utifrån det rekommenderar han lämpligheten att fälla träd eller inte. Innebär för mig att Anders ser bortom den ekonomiska vinningen i att få fälla träd och värnar naturens mångfald varför jag som kund tänker till en extra gång innan beslut.
    Jag är väldigt nöjd med det arbete som Anders med kolleger utfört.
    /Bengt
    bemötande :klart godkänd
    förväntningar infriades
    ARBETET UTFÖRDES ENLIGT AVTAL
    2021-12-06 Verifierad kund
    Gott kundbemötande och väldigt väl utfört arbete!
    Trädfällning
    Utmärkt utfört arbete och väldigt trevligt bemötande.
    2021-12-05 Verifierad kund
    Jättebra rådgivning inför arbetet och allt arbete gick fint.
    2021-12-05 Verifierad kund
    Ett kompetent företag. Håller vad de lovar. Gör ett utmärkt arbete. Träd fälldes och togs omhand.
    2021-12-04 Verifierad kund
    Gott samarbete. Pålitligt företag.
    2021-12-03 Verifierad kund
    Så bra på alla sätt, trevliga, kunniga och skickliga.
    2021-11-26 Verifierad kund
    Duktig, noggrann och trevlig.
    2021-11-25 Verifierad kund
    Uppdraget bestod i att ta ner en död alm i trädgården. Detta genomfördes snabbt och proffsigt enligt den offert som lämnats tidigare.
    2021-11-24 Verifierad kund
    Den enda arborist jag anförtror vår trädgård åt...
    2021-11-23 Verifierad kund
    Proffs! Ordning och reda, fina jobb och stort kunnande.
    2021-11-22 Verifierad kund
    Trevliga duktiga killar. Ger mycket gott intryck. Anlitar de gärna igen.
    2021-11-15 Verifierad kund
    Enkelt och proffsigt
    Jag hade ett mindre jobb men kan inte vara mer nöjd
    2021-11-12 Verifierad kund
    Jag kontaktade Anders Gren angående ansning av en Alm på innergård. Blev väldigt trevligt bemött från första början och fick förklarat olika tillvägagångssätt att forma trädet. Arbetet utfördes med stor noggrannhet och säkerhet! En fröjd att se hur Anders guidade sin arbetsstyrka på ett vänligt sätt. Det städades upp och allt nedsågat material forslades bort till 100%. Jag blev otroligt nöjd med resultatet och kan ge Anders Gren det allra högsta betyg. Birgit Malm
    2021-10-21 Verifierad kund
    Trevliga, proffsiga och lyhörda! Kan varmt rekommendera Anders Gren Trädservice.
    2021-10-16 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. Behövde råd och hjälp med stora träd i liten trädgård. Nu är våra lindar fint hamlade och det blir spännande att se hur de kommer att utvecklas. Mycket nöjd.
    2021-09-25 Verifierad kund
    Bra kunskap, förtroendeingivande förberedande besök och sedan effektivt genomförande. Dessutom rent o snyggt efter att spill omhändertagits.

Nedtagning av en stor Ek samt diverse mindre träd i anslutning till det stora trädet.

Mkt nöjd 😄
    2021-09-23 Verifierad kund
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    2021-09-21 Verifierad kund
    Bra bemött, informativ och lugn.
    Ingav förtroende och lyssnade.
    2021-09-02 Verifierad kund
    Vi behövde hjälp med vår gamla Lönnträd som behövde extra mycket kärlek. Det vi fick på köpet var Mycket trevlig bemötande. Tydlig med vad de gör och inte gör. Kom som utlovat och i tid. Tog sig tiden att titta och lyssna och sedan uttala sig om vad som passar bäst. Man kan tycka att det är självklara saker men ack det finns fler av de oseriösa typerna. Så tack Anders och tack till dina medarbetare.
    2021-08-30 Verifierad kund
    Otroligt kunnig och duktig arborist som jag varmt kan rekommendera!
    2021-08-05 Verifierad kund
    Mycket pålitlig o förtroendeingivande o ett mycket bra jobb