Andersson Piano & Flygelteknik

Andersson Piano & Flygelteknik

Är det dags att stämma ditt piano? Då är du välkommen till Andersson Piano & Flygelteknik, din pianostämmare i Göteborg, Borås och Västra Götaland. Urban Fhager Andersson har hela 30 års erfarenhet inom yrket och är även med i Sveriges Pianostämmare och Tekniker Förening (SPTF).

Här kan du förutom pianostämning och flygelstämning även få hjälp med reparationer, justeringar och helrenoveringar. Här får du en pianostämmare som verkligen har den bästa utbildningen och ger den högsta kvaliteten. Välkommen!

Läs vad 133 kunder tycker om Andersson Piano & Flygelteknik 2

2021-04-16
    Stämning av gammalt piano. Trevligt bemötande och bra resultat
    2021-04-13
    Tredje gången Urban kom och stämde vårt piano. Lika nöjd varje gång!
    2021-04-13
    Mycket nöjd med bemötande, hantering och utförande då vi stämde vårt piano.
    2021-04-13
    Jag anlitade Andersson Piano & Flygelteknik för total genomgång, intonation och stämning av min flygel. Urban är resonabel och enkel att prata med, och inför och under arbetet trygg i sitt arbete. Han förklarade även vad som gällde och vad han gjorde med instrumentet, vilket var lärorikt och intressant.
    Jag hade förväntat mig att flygeln skulle låta bättre och bli mer lättspelad. Jag är nöjd med det arbete som genomfördes, och dessutom blev flygeln skönare än väntat att spela på!
    Jag är nöjd med Andersson Piano & Flygelteknik och kan rekommendera honom!
    Supernöjd med pianostämningen
    Väldigt bra och proffsigt hanterat speciellt nu i covid-19 tider.
    Rekommenderar starkt
    2021-04-12
    Proffsigt utförd stämning av vårt piano. Flexibel bokning och trevligt bemötande. Rekommenderas.
    2021-04-12
    Beställde en pianostämning. Jag upplevde det som ett gediget utfört jobb.
    2021-04-11
    Kunnig trevlig kommer på utsatt tid
    2021-04-11
    Trevligt besök och med ett piano som nu låter mycket friskare
    2021-04-11
    Pianostämning och piano-omvårdnad. Lysande bemötande, väl utfört arbete och fullt rimligt pris.
    2021-02-09
    Jag kontaktade företaget för stämning av ett äldre piano (perfekt stämt för två år sedan).
    Pianot stämdes 2020-12-17, utan några speciella kommentarer från stämmaren.
    Några dagar senare testade vi pianot och konstaterade att det var fortsatt ostämt på vissa toner, speciellt en. Företaget kontaktades igen.
    2021-02-01 kom stämmaren för att korrigera den tidigare stämningen. Han konstaterade att pianot var ostämt igen, men justerade enbart ett fåtal toner och ville därefter lämna platsen. Vi hann dock att testspela pianot ännu en gång och konstaterade att det var fortsatt ostämt på ett flertal toner. Stämmaren återvände in och gjorde en ny stämning av hela pianot efter att ha knackat in stämnaglarna.En testspelning efter detta visade att pianot var aningens bättre stämt nu, men fortfarande inte alls bra. Under diskussionen som uppkom noterade stämmaren att pianot var lite slitet i vissa avseenden och ett instrument som han inte själv skulle ha satsat på. Därefter var han tvungen att åka.

Efter två besök har vi ett piano som är en aning bättre stämt till en kostnad av 5,800 kr. Det hade varit bra mycket bättre om vi direkt hade fått veta att pianot ej gick att stämma ordentligt.
    Alltid tråkigt när en kund inte känner sig nöjd. Många pianon jag stämmer är gamla och slitna. De går stämma, men dåliga strängar och hammare leder till sämre klang och självsvävningar i enskilda strängar. Det är fallet med ert piano. Sedan var det olyckligt att kylan kom som förändrade luftfuktigheten så att pianot blev ostämt så snabbt igen. Jag kan inte sluta att stämma gamla pianon. Jag förutsätter att kunden känner sitt eget instrument. Om kunden rådfrågar mig innan stämning om pianots status, så berättar jag ju självklart om den. Jag hoppas ni ändå får glädje av ert instrument. Andersson Piano & Flygelteknik
    2020-11-25
    jag ville stämma mitt gamla piano som varit ostämt i flera år. Efter ett par samtal och tidsbokningar blev pianot stämt utan missöden eller problem
    allt enligt de förväntningar jag hade.
    2020-11-25
    Pianostämning av en mycket kunnig person. Bra service och nöjd med resultatet.
    2020-11-25
    Hoppas ni fått mitt svar via facebook
    2020-11-24
    Företaget har stämt mitt piano ett flertal gånger. Mycket nöjd med resultatet. Bra samarbete och flexibilitet vid tidsbeställning. Rekommenderas!
    2020-11-24
    Flygel stämma mycket bra bemötande
    Jobbet utförd mycket bra, ringer nästa gång igen
    2020-11-23
    pianostämmning och det blev väl vad vi tänkt oss
    2020-11-22
    Pianostämning fungerade utmärkt. Pianot blev som en ny upplevelse att lyssna till.
    2020-11-22
    Bra pianostämning. Bra bemötande. Utmärkt.
    2020-09-17
    En pianostämmare som var både trevlig och kunnig, flexibel och smidig med tider.
    2020-09-05
    Blev precis vad vi förväntat oss
    2020-09-01
    Pianot lät bättre än någonsin efter stämningen!!
    Trevligt och proffsigt bemötande
    2020-09-01
    Trevligt besök och bra utfört
    2020-08-02
    Snabb, smidig pianostämmning. Bra, tydlig kontakt före och efter besöket.
    2020-08-01
    Pianostämning.
    Trevligt bemötande.
    Nöjda med stämningen.
    2020-06-03
    Pianostämning, blev rekommenderad av en vän och blev mycket nöjd
    Pianostämning
    Enkelt att beställa.
    Bra att smsar.
    Bra jobb på gammalt piano.
    2020-06-02
    Vi anlitade Andersson Piano & Flygteknik för att stämma vårt piano.
    Det gick smidigt att boka tid, trevligt bemötande och god service.
    Vi är mycket nöjda.
    2020-06-02
    Trevligt bemötande, bra omsorg om vårt piano
    2020-05-31
    Tyvärr tog det evigheter att få till denna pianostämning. Min fru ägnade månader att få besked, utan att få svar. Efter ett år blev det uppgjort och klart.
    Stämningen var helt OK men jobbet blev dyrt tycker jag, 5500kr för en stämning. Vet ej vad andra tar exakt men här lades alla möjliga kostnader till: båtbiljett, bilparkering, bensin/milkostnad, restidsersättning, utöver timkostnad på nästan 1300kr exkl moms.
    Hej Anders! Det gällde ju två pianostämningar, varav ca 1500 kr utgör två olika reparationer. Mina priser finns specade på min hemsida. Jag reser från Viskafors med bil till Saltholmen och sedan båtresa. Totalt ca 3 tim för en stämning. Sedan delas reskostnad på de kunderna jag har för dagen. Endast EN stämning kostar 1600 kr inkl moms + resa. Ledsen att ni fick vänta så länge på att få jobbet utfört. Andersson Piano & Flygelteknik
    Bra service, effektiv självgående
    Trevlig.
    Pianostämmare
    Hörde av sig själv när det gått 2 år, ungefär som att bli kallad till tandläkaren. Jättebra! Mycket uppskattat!
    Allt bara bra.
    2020-03-27
    Hej!

Vi fick ett trevligt bemötande och mycket professionell hjälp både med stämning och annan teknik.

Tacksamma och varma hälsningar,
    Lynn Preston Odengård
    Göteborg
    2020-03-26
    Pianostämning, bra och trevligt bemötande.
    2020-03-26
    Vårt köp gäller pianostämning.
    Han jobbade självständigt o utan inblandning från vår sida o vi har inget negativt att säga. Vår dotter blev nöjd.
    2020-03-25
    Proffsigt bemötande och pianot stämmer fint./Karin
    2020-03-25
    Både stämning och lagning av vårt fina gamla piano utfördes. Profsig och trevlig.
    Att han samkörde resorna och planerade utifrån våra önskemål så att resor inte blev så dyra var dessutom ett stort plus.
    2020-03-24
    Mitt piano är nystämt och en fröjd att spela på!
    Mvh Birgitta Ståhl Borås
    2020-03-24
    Smidigt, snabbt och bra! Inget att klaga på alls. Pianot låter bra. Behövde stämmas två gånger men ok.
    mycket kunnig
    roligt att se riktiga yrkeskunniga utföra sitt jobb
    pianot blev fantastiskt bra stämt
    2020-01-15
    Bokade tid för stämning av gammal flygel hemma. Väl på plats frågade jag om råd för flygeln, och fick rådet att även intonera den. Företaget skulle återkomma för bokning av ny tid för detta, och gjorde det inom kort. När det sedan blev avbrott av tiden pga sjukdom återkom man senare till mig och bokade så snart som möjligt en ny tid.
    Stämmaren kommer på avtalad tid, jag upplever honom som noggrann och kunnig. Enda nackdelen är att han bor lite långt bort, vilket till viss del begränsar urval av tider då han gärna samkör flera uppdrag på samma gång. Å andra sidan uppskattas det då kostnaden för transporten delas av flera kunder.
    2020-01-15
    stämning av piano hemma och dessutom installering av klimatanläggning till 3 flyglar i kyrkor i vårt pastorat.
    Bra och tydligt bemötande där vi kom överens om tider när arbetet skulle ske och tiderna hölls vilket är viktigt då det är många som ska samsas om att vara i våra lokaler.
    Vi är mycket nöjda!
    2020-01-15
    Stämning av piano, bra kontakt och allt har fungerat
    2020-01-14
    Smidigt och snabbt. Gästerna och döttrarna vill spela piano igen! Underbart.
    2020-01-14
    Tjänsten var att stämma pianot.
    Pianostämmaren hade ett trevligt bemötande och gjorde ett bra jobb. Jag är nöjd.
    2020-01-14
    Pianostämning och tillfällig lagning av pedal. Bra, punktlig, effektiv och väl utfört arbete.
    Motsvarade mina förväntningar.
    2020-01-13
    Jag tyckte att stämningen gick lite stressigt till. Pianostämmaren var sen och hade em annan bokning strax efter min. Det kändes som att pianostämningen hos mig gick lite väl snabbt.
  • Rick F
    skrev om Andersson Piano & Flygelteknik
    2019-09-18
    Om du vill ha professionell hjälp att stämma ditt piano av en sann yrkesman så kontaktar du Urban på Andersson Piano & Flygelteknik. Inte nog med att du blir väldigt nöjd dessutom är killen genomtrevlig 100% ärlig och har bra priser.
    Jag kan varmt rekommendera Urban han är bäst i västra Sverige
    2019-09-16
    Proffsig och ödmjuk! Perfekt stämning på pianot.