Andrés Måleri

Välkommen till Andrés Måleri. Vi har över 25 års erfarenhet i Måleribranschen och har fler än 500 bostadsrättsföreningar som kunder. I Sverige har vi ett klimat som gör att våra fasader och fönster utsätts för en enorm påfrestning, därför är det viktigt att inte vänta för länge med att utföra underhållet. Vill ni få hjälp att stämma av när det börjar bli dags att se över fönsterunderhåll, fasadtvätt, Grön-Fri behandling eller ommålning av fasad och trapphus? Kontakta oss för en kostnadsfri offert.

Vår målsättning är att skapa ett tryggt, kostnadseffektivt och långvarigt underhåll av Era fastigheter.

Vi vet vad som behövs, vår kunskap och erfarenhet är Er trygghet.

Med vänlig hälsning
Daniel Gårdenknut
Produktionschef, Andrés Måleri

127 omdömen om Andrés Måleri

Sedan starten hos Reco 2016
  • Sara E
    2023-02-02 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med målningsarbetet och bemötandet från personalen. Kommer anlita dem fler gånger 😊
    2023-01-19 Insamlad av företaget
    Gör bra arbete och bra kontakt med arbetsledning
    Tack ännu en gång Brf Hyresgästen 1 för att vi har fått förtroendet att hjälpa er med ert fastighetsbestånd. Kul att samarbetet har fungerat bra med projektledare Daniel G och snickare Daniel O. Andrés Måleri
  • 2023-01-16 Insamlad av företaget
    Positivt bemött, tycker att förväntningarna stämmer med resultatet. Arbete med trapphus inkl målning och byte av dörrar
    Kul att utfall har blivit bra tillsammans med vår projektledare André och med arbetsledande målare Carina och WahliKan. Andrés Måleri
    2023-01-14 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Levde upp till våra förväntningar. Vi är nöjda med arbetet som var målning av fönster och källargångar.
    Tack Brf Fagra Fjärdingen för att vi har fått utföra målning hos Er. Kul att samarbetet har fungerat bra med projektledare Göran och våra arbetsledare Sergii och Bernt. Andrés Måleri
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    jättetrevliga och snabba på att rycka ut! det uppskattades!
    2022-12-21 Insamlad av företaget
    Bra utfört arbete. Bra kommunikation. Bra pris.
    Tack för förtroendet att få måla om er lägenhet på 2 rok 65 kvm. Kul att det har fungerat bra med projektledare Anders och målare Joacim. Andrés Måleri
  • 2022-12-05 Insamlad av företaget
    Uppföljning och återkoppling kan ju helt klart bli bättre
    Hej, Brf Kragstalund II.
    Tack för feedback. Vi kommer kontakta er för att höra lite mer ingående vad som kunde ha fungerat annorlunda med projektledare Stig och arbetsledande snickare Daniel.
    Allt gott.
  • Thord H
    2022-11-27 Insamlad av företaget
    Ett mycket bra bemötande och engagerad och kunnig personal!
    Brf Gjuke, Andrés Måleri tackar för att vi har fått måla om era fönster och är glada för att samarbetet med projektledare Stig och arbetsledande målare Andris har fungerat bra. Andrés Måleri
  • 2022-11-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande med snabb återkoppling. Bra utfört arbete.
    Kundansvarige/projektledare Göran och arbetsledare Rashid tackar för denna gången. Andrés Måleri
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Man tog seriöst på uppdraget, välkomnade synpunkter och feed back. Väl utfört uppdrag.
    Tack Brf Roslagen 3 för att vi har fått utföra arbete med era portar. Roligt att det har fungerat bra med kundansvarige/projektledare Anders och arbetsledare Maher. Andrés Måleri
  • 2022-10-25 Insamlad av företaget
    Bra bemött av Andrés från första kontakt, offertförfrågan, beställning, visning på plats, utförande och efterarbete. Det var ett litet jobb, måla 4 soprumsgolv, men det krävde lite logistik och samarbete för att lösa sophanteringen under arbetets gång. Vi är helnöjda med allt från bemötande till målningen!
    Så roligt att få denna feedback att det har varit lyckat med kundansvarige/projektledare Göran samt med vår arbetsledande målare Carina. Andrés Måleri ser fram emot fortsatt kontakt. Andrés Måleri
  • 2022-10-15 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från början till sista penseldraget.

Funderingarna var, alla möbler som som skulle flyttas, fönster som går innåt, blåst, regn och nycklar som skulle överlämnas på morgonen. Allt detta gick hur smidigt som hellst.

Det hela handlade om att måla samtliga fönster på utsidan 40 st.
    Tack Brf Klarbäret för att vi fick för troendet att måla hos Er. Kul att få höra att det har gått så bra med kundansvarige/projektledare Göran och med målarteamet med arbetsledare Janis i spetsen. Andrés Måleri
  • 2022-10-07 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande och gediget planeringssamarbete och sedan ett utmärkt genomfört jobb.
    Tack Brf Isbjörnen 34 för att vi fick förtroendet att måla fönster hos Er. Kul att det har fungerat bra med kundansvarige/projektledare Anders och arbetsledande målare Vadim. Andrés Måleri
    2022-09-09 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Andrés Måleri för att måla utsidan av fönsterkarmar samt byta tätlister.

Den generella känslan är att man har väldigt dålig koll och saknar kunskap inom projektledning och kundvård.
    I februari 2022 kom vi överens med Andrés Måleri om att de skulle måla utsidan av våra fönsterkarmar i slutet på sommaren.

När vi i början av sommaren kontaktade Andrés Måleri och frågade när de tänkte påbörja uppdraget som var överenskommet till slutet av sommaren hade de inte den blekaste om att det skulle ske och var överenskommet.

Denna bristande kompetens upplevdes som återkommande då projektet gicks igenom ca 6 ggr med dom och ändå lyckades de inte projektleda arbetet på ett betryggande sätt.
    Flera överenskomma moment och delavstämningar som första kontroll av arbetet skedde inte, slutbesiktning av arbetet tappade de bort och vi behövde stämma av med dom ifall de var klara eller inte. Även under arbetets gång behövde målarna projektledas så att det överenskomna arbetet skulle genomföras i sin helhet och enligt avtal.
    Dessa punkter påtalades flera gånger under projektets gång men utan direkt bättring, tyvärr.

Överlag är det tydligt som i andra recensioner att man inte verkar ha koll och kundansvariga lämnar mycket att önska.
    Måleriet var okej, ganska slarvigt och det behövde påpekas att man inte målat stora ytor eller de överenskomna antalet strykningar.

Rekommenderar tyvärr inte Andrés Måleri.
    Hej, Brf Odelbergsvägen 21.
    Vi är ledsna precis som ni över att ni inte har fått den service som man ska kunna förvänta sig av Andrés Måleri. Exakt vad som gått fel i kommunikationen från offert till avtalsskrivning är oklart just nu. Dock så signerades ett avtal oss i mellan först den 2022-07-01 varpå det inte fanns inplanerat i början av sommaren.
    När det gäller projektledningen, så tar vi till oss eran kritik och ser över våra rutiner på nytt. Denna feedback som vi får av dig Erik är vi tacksamma för.
    Till sist, eftersom ni är missnöjda med målningen enligt ert tycke, så föreslår Andrés Måleri att ni tar in en oberoende besiktningsman för slutbesiktning.

Med vänliga hälsningar
  • 2022-09-03 Insamlad av företaget
    Andrés måleri levde verkligen upp till våra förväntningar i bostadsrättsföreningen. Vi förväntade oss ett proffsigt arbete vilket vi också fick. Ett måleriföretag med skickliga hantverkare. All kontakt med projektledare och anställda från start till färdigställande upplevdes mycket positivt.
    Så kul att allt har fungerat bra när det gäller kvalitet till kontakt med kundansvarige Göran till kontakt med arbetsledare WaliKhan. Andrés Måleri
  • 2022-09-01 Insamlad av företaget
    Trevlig och kunnig personal
    Utmärkt dokumentation
    Tack styrelsen i Brf Karlavagnsgränd att vi fick förtroendet att måla om Era fasader med proffsfärg från Alcro. Kul att det har fungerat bra med kundansvarige Daniel och arbetsledaren Bernt. Andrés Måleri
    2022-08-18 Spontant omdöme
    Vi i BRF Lunsen 1 har anlitat Andres Måleri vid flera tillfällen.
    Jobben har utförts bra och vid de tillfällen vi har haft synpunkter har dialogen varit bra och vi har blivit nöjda.
    Tack för återkoppling av vårt samarbete och roligt att det har fungerat bra med arbetsledare Naser samt projektledare Daniel. Andrés Måleri
  • 2022-08-15 Insamlad av företaget
    Riktigt bra. Utförde arbetet i tid och med bravur. Målarchefen Rashid är en helt fantastisk person som bara ser möjligheter och aldrig några klagomål. Toppen och stort tack!
    Tack Brf Sjöhästen 17 att vi har fått måla om era trapphus. Kul att det har fungerat så bra med arbetsledande målare Rashid. Vi hoppas att ni har fått bra återkoppling även från kontoret av kundansvarige David L. Andrés Måleri
    2022-08-01 Spontant omdöme
    Vi fick vår lägenhet ommålad av Naser Medjiti. Resultatet var utmärkt och vi är mycket nöjda, tack!
    Tack för återkoppling om ert resultat och kult att höra att det har fungerat bra med vår arbetsledande målare Naser. Andrés Måleri
  • 2022-07-27 Insamlad av företaget
    Ommålning av våra sex radhus. Blev bra gjort och de arbetade på snabbt och effektivt.
    Kul att höra att det har fungerat bra med vår kundansvarige Göran och arbetsledare målning Naser och arbetsledare snickeri Daniel. Vi hoppas på att vi får återkomma till Er när ni har nya behov. Allt gott! Andrés Måleri
    2022-07-26 Spontant omdöme
    Målarteamet Nasser med kollegor målade våra fasader på 4 st höghus. Det utförde ett fantastiskt bra jobb där resultatet till och med blev högre än våra förväntningar. Det var ytterst noggranna både att skydda fönster markiser m.m. och målningen blev perfekt. Nasser var mycket trevlig och mycket lätt att kommunicera med och de höll oss hela tiden informerade. De var lyhörda och alltid trevliga att prata med. Nästa gång vi ska måla så kommer vi säkert att vända oss till Andrés Måleri igen. Vi är oerhört nöjda och kan verkligen rekommendera detta företag.
    Brf Vilhelmsdalsterrassen, vi tackar för förtroendet att fått måla era träfasader.
    Kul att höra att ni är så nöjda med arbetsledare Naser. Kontakta gärna er Kundansvarige Göran om ni behöver få in offert på något ytterligare.
  • 2022-06-29 Insamlad av företaget
    Mycket noggranna och lätta att kommunicera med samt lösningsorienterande
    Tack för att vi har fått utföra trapphusmålning och kul att det har fungerat bra i kontakten med projektledare Göran samt arbetsledare Janis. Andrés Måleri
    2022-06-27 Spontant omdöme
    En målare från det här företaget kommer förbi min stuga för att kika och skriva en offert för ett jobb.
    Säger att han ska skicka mig en kostnadskalkyl.

Efter två veckor skriver jag och frågar hur det går med offerten, han läser meddelandet men svarar inte.
    Efter tre veckor skriver jag att han kan meddela om han inte är intresserad av uppdraget. Fortfarande inget svar.
    Nu fem veckor efteråt så har jag fortfarande inte hört något.

Är det här seriöst? Vill de inte ha uppdraget så meddelar man väl det?
    Hej, Magnus!
    Detta var tråkigt att höra. Vi har just nu väldig mycket att göra, som dem flesta målerifirmorna på grund av utomhussäsongen. Absolut är det bättre att tacka nej än att ge vaga löften. Kontakta gärna mig Daniel Gårdenknut på Andrés Måleri, så ska jag följa upp detta. Just nu har jag för lite personuppgifter för att kunna följa upp detta.
  • 2022-05-07 Insamlad av företaget
    Vi blev väldigt nöjda med arbetet!
  • 2022-04-14 Insamlad av företaget
    Kan verkligen rekommendera denna målerifirma!
    Bra bemötande, snabb återkoppling, trevliga målare, bra utfört arbete!
    Kul att ni är nöjda med vår målare och arbetsledare Naser. Andrés Måleri
  • 2022-03-27 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med bemötande från firman. Samt arbetet som utfördes av Nadjo och Zuri helt perfekt.
    Tack för denna respons. Jätte kul att höra att det har fungerat så bra med arbetsledare Nadjo och hans team. Andrés Måleri
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Noggranna och duktiga. Mycket nöjd BRF.
    Brf Grundläggaren 5, tack att vi har fått hjälpa Er med Ert underhåll. Vi är också glada att samarbetet med vår arbetsledare/projektledare Carina D har fungerat bra :-) Andrés Måleri
    2022-03-15 Insamlad av företaget
    Trevliga och tillmötesgående. Väl utfört arbete (målning av trapphus) och helt enligt tidsplan. Rekommenderas!
    Tack Brf Furan för att vi har fått måla Era trapphus. Snart kommer vi och tar hand om underhållet av Era portar. Vi satsar på att planera in det med samma arbetsledare som är Bernt och projektledare David är den samma. Andrés Måleri
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Det var ett bra arbete gjort i korridorerna men trapporna i trapphuset blev inte som förväntat då poleringen inte ser annorlunda ut. Micke har lovat att dom gör om det i april månad så jag hoppas det blir bättre. Och då kommer en ny recension.
    Brf Smaragden, tack att vi har fått utföra golvpolering i er fastighet. Ja, vi kommer åter i april och kör en slutfinish när inte salt och grus dras in, enligt överenskommelse med vår arbetsledare Mikael. Andrés Måleri
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Vänliga, hänsynsfulla målare.
    Brf Falken, tack för att vi har fått måla Era fönster. Vi tackar för ett gott samarbete med hjälp av arbetsledande målare Janis och projektledare Daniel. Andrés Måleri
  • 2021-12-13 Spontant omdöme
    BRF Mäster Simon 99 har nu avslutat och haft besiktning av målningen som Andrés måleri.utfört. Alla medlemmar är mycket nöjda med arbetsledaren Janis och hans medarbetare som utförde målningen mycket professionellt. De hade ett mycket trevligt bemötande både med barn, husdjur och de övriga medlemmarna. Vi tackar Göran S för ett bra uppstartsmöte med all viktig information som gick ut till styrelsen och medlemmar. Vi kan varmt rekommendera detta trevliga gäng av målare.
    Hej, Brf Mäster Simon 99. Så kul att höra att det har gått så bra med hela entreprenaden och att det har fungerat hela vägen från projektledare Göran till arbetsledare Janis. Andrés Måleri
    2021-10-15 Insamlad av företaget
    Vi hade stora förväntningar på Andre´s måleri då vi är måna om att denna för oss stora entreprenad och utgifter måste bli rätt och hållbart.
    Efter gårdagens slutbesiktning tycker jag att våra förväntningar blivit uppfyllda.
    Andre´s agerande att under besiktningen kalla in ytterligare två hantverkare ( en deltog redan) till besiktningen för att åtgärda småfel är imponerande. även besiktningsmannen var glad över att kunna stryka noterade fel allteftersom besiktningen fortskred..
    Resultatet blev med berömd godkänt!
    Bra slutförd entreprenad.
    Sune Hemmingsson / ordförande (och över 50 år i byggbranschen).
    Brf Hjärtstenen, tack för att vi har fått förvalta era fastigheter med bra produkter från Alcro för att ge era fastigheter längsta tänkbara underhållsfria år. Vi hoppas på ett fortsatt samarbete med er, via vår projektledare Göran S och vår arbetsledande målare Per J och Naser M. Andrés Måleri
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Duktiga, trevliga och ansvarstagande personal och målare.
    Brf Hugin 27, Andrés Måleri är tacksamma för det fönsterunderhåll vi fått utföra hos Er. Kul att det har fungerat bra med projektledare Johan och arbetsledare Lauris och Bernt. Andrés Måleri
    2021-08-13 Insamlad av företaget
    Andres Måleri har tidigare haft uppdrag i vår BRF. Därför tog vi kontakt igen ang sockelrenovering runt om två fastigheter. Från första genomgången till avslutat arbete har allt varit proffsigt och elegant utfört. Varje dag har de städat efter sig och kommit tidigt på morgnarna utan att nånsin störa. Arbetet är snyggt gjort. Vi är supernöjda👍👍👍
    Tack Brf Tappkranen för det samarbete som vi har fått ha med er. Kul att ni är nöjda med projektledare David L samt arbetsledare Lauris R med målare. Andrés Måleri
    2021-07-28 Insamlad av företaget
    Vår Brf köpte in renovering och slipning, lackning av träpaneler i fasaden .
    Andrés måleri gjorde ett fantastisk bra jobb och höll schemat och levererade i tid .
    Vi blev professionellt bemötta från start av deras projektledare som visade stort engagemang och kunskap och han ordnade även så att vi snabbt fick in en elektriker med kort varsel.
    Arbetsledaren var duktig och mycket kunnig.
    Brf Viggan 1, vi tackar för att vi fick förtroendet att utföra arbeten åt Er. Vi hoppas på ett fortsatt samarbete med Göran S som projektledare och Lauris R som arbetsledare när det är dags för nästa underhåll. Andrés Måleri
    2021-07-26 Insamlad av företaget
    Måleriarbeten var godtagbara och utförarna var trevliga. Projektledarna (kontoret) lämnar dock en del att önska

Vissa boende tyckte att de borde täckt bättre innan påbörjad målning.

Tyvärr var utförandet av UE snickeriarbeten under all kritik

Målning var ok. Men anlita inte om det behövs snickeriarbeten.
    Brf Korsängsliljan vi vill tacka för att vi har fått utföra arbeten hos Er. För Andrés Måleri är det viktigt att vi gör ett bra arbete hos beställaren. Är det något som inte är godkänt i utfört arbete skall det tas upp direkt under projektet för åtgärd. Annars är det till sist på slutbesiktningen det måste framkomma om det finns arbeten som inte är fack manna mässigt utfört för åtgärd. Andrés Måleri kommer att kontakta Er för att stämma av snickeri och projektledning. Andrés Måleri
    2021-07-06 Insamlad av företaget
    Haft en bra kontakt med killarna inget har varit omöjligt utan man har hittat lösningar. Tidsplanen har hållits. Halva området kvar och vi skickar förfrågan till dem självklart. 👍
    Tack HSB Brf Högby i Järfälla för att vi fick förtroendet att ta hand om era fasader. Andrés Måleri
  • 2021-06-21 Insamlad av företaget
    Vi beställde målning av huset och är mycket nöjd med resultatet. Vi hade kontakt och kommunikation med målarna. Vi skulle anlita dem igen,
    2021-06-18 Insamlad av företaget
    Takmålning.
    Vänligt bemötande, väl utfört jobb.
  • 2021-06-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Proffsiga. Flexibla.
  • 2021-06-05 Insamlad av företaget
    Målning av fasad o foder. Virkesbyte vid behov o målning av fönsterkarmar.
    Mycket väl bemött, personligt och förtroendeingivande. Väl utfört arbete av tillmötesgående och respektfull personal.
    Inget krångel, snyggt och prydligt.
    Jag kommer alla gånger att fortsättningsvis rekommendera företaget till vänner och bekanta.
    2021-05-17 Insamlad av företaget
    Vi målade om våra trappor. Trevligt och kunnande bemötande. Vi är supernöjd
    Tack, Brf Kragstalund II för gott samarbete. Andrés Måleri
    2021-04-28 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande. Planering osv. Väl utfört arbete.
    Brf Kåken Bergsunds Strand 15, tack att vi har fått utföra arbete hos Er. Andrés Måleri
    2021-02-16 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med Andrés måleri ommålning av föreningens källare! Målningen har utförts väldigt snyggt, och de har varit mycket lätta att ha att göra med. När det uppstått frågor eller något som behöver hanteras har de varit lätta att få kontakt med och varit noga med att säkerställa att rätt information når ut till oss. De har dessutom varit måna om att kommunicera ut information i god tid till de boende om de avstängningar som behövt göras. Att de dessutom erbjuder en helhetslösning med ett prisvärt serviceavtal på målningen är mycket uppskattat! 5/5 stjärnor!
    Tack, Brf Gradskivan för att vi fick förtroendet av Er! Andrés Måleri
    2020-12-23 Insamlad av företaget
    Vi målade trappräcken i våra byggnader.
    Andrés var proffsiga och hade bra rutiner, samt bra bemötande.
    Jobbet levde upp till våra förväntningar.
    Rekommenderas.
    Tack Brf Autopiloten att Andrés Måleri fick vara Er behjälpliga med underhåll. Andrés Måleri
    2020-12-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, information av produkten och beskrivning av jobbets utförande.
    Tack Brf Primusbacken att vi har fått behandla Er fasad med Grön-Fri behandling. Andrés Måleri
    2020-12-07 Spontant omdöme
    Bra måleriarbeten och slipning av gammal parkett, till fasta priser. Däremot var denna målerifirma inte fullt så bra på montering av köksmoduler samt elarbeten, med ineffektiv process under löpande räkning.
    Kristina, tack för att vi har fått vara er behjälpliga med Er lägenhet. Andrés Måleri hoppas det föll ut väl med Er försäljning av lägenheten. Vill förtydliga i detta forum att elen har en behörig underentreprenör dragit som är välkänd.
    Andrés Måleri önskar Er allt gott!
    2020-11-11 Insamlad av företaget
    Duktigt, proffsiga, har alltid haft en bra dialog med Andre’s
    Brf Spolen 4, tack för att vi har fått hjälpa Er med underhåll av era fönster och fasader m.m. Andrés Måleri
  • Erik W
    2020-11-11 Insamlad av företaget
    Bästa servicen man kan få. Jag har aldrig under mitt snart sjuttioåriga liv varit med om en sådan bra service.
    Dessutom ett fantastiskt bra utfört jobb. Klart på utsatt tid dessutom.
    Världsklass.
    Brf Ängsmarken, tack för förtroendet. Vi hoppas på fortsatt samarbete med Er! Andrés Måleri
    2020-10-16 Insamlad av företaget
    Bra utfört arbete med föreningens balkonger, vi är nöjda
    Brf Arthur, tack för det samarbete som Andrés Måleri får ha med Er. Andrés Måleri