Andrés Måleri AB

Andrés Måleri AB

www.andresmaleri.se
  • BadgeEightYears
4.4

Välkommen till Andrés Måleri. Vi har 30 års erfarenhet i Måleribranschen och har fler än 1 00 bostadsrättsföreningar som kunder. I Sverige har vi ett klimat som gör att våra fasader och fönster utsätts för en enorm påfrestning, därför är det viktigt att inte vänta för länge med att utföra underhållet. Vill ni få hjälp att stämma...

155 omdömen om Andrés Måleri AB

Gundborgs Samf. .
Skrev om Andrés Måleri

Mycket bra dialog från offert till genomförande och fakturering. Fint resultat och otroligt smidigt utfört arbete. Rekomenderas varmt!

Svar från Andrés Måleri

Tack själva Gundborgs Samf. att vi fick uppdraget att måla om Era träfasader. Kul att sammarbetet har fungerat bra med vår projetkledare Göran och vår arbetsledande målare Walikhan.

Alexander S
Skrev om Andrés Måleri

Usel service. Total ansvarslöshet. Hemskt bemötande och totalt oacceptabelt utfört arbete. 0 av 5.

Svar från Andrés Måleri

Hej, Alexander. Du är en av flera boende i en fastighet på Råstensgatan 10, Solna där vi gör arbeten på uppdrag åt fastighetsägaren. Andra boende har inte varit kritiska i det arbete som vi utfört eller fastighetsägaren. Vi har även följt upp det ni har haft klagomål på.

Tommi Samuli Jokela .
Skrev om Andrés Måleri

Köpte fönsterrenovation för vårt 70-talshus med träfönster (slipping, grundning där behövdes, omkittning och två färgstrykningar). Arbetet gjordes väldigt proffsigt och började vid tidspunkt vi hade kommit överens om. Dessutom blev det klart snabbare än vi förväntat oss, efter två och halv dagar var det klart. Trevligt bemötande av projektledare, arbetsledare och hantverkare som var väldigt effektiva och inte bara höll sig till miniminivå som egentligen stod på offerten utan gjorde lite extra effort för att vi skulle bli...

Svar från Andrés Måleri

Tack för att vi fick utföra fönsterunderhåll hor Er. Extra kul att höra att våra projektledare och hantverkare gör ett bra jobb och i detta fallet vår projektledare David och vår arbetsledande målare för fönster som har varit Janis.

Brf Björkträdet .
Skrev om Andrés Måleri

Som vanligt ett proffsigt utfört arbete och jättetrevlig personal! Fönstren är som nya igen!

Svar från Andrés Måleri

Så roligt Brf Björkträdet att vi Andrés Måleri åter har blivit anlitade av Er för att få utföra Ert fastighetsunderhåll. Vi är glada för vår arbetsledande målare Vadim som har varit hos Er och utfört ett proffsigt fönsterunderhåll samt för god projektledning av Mathias.

Brf Åskmolnet Ett .
Skrev om Andrés Måleri

Dom va trevliga och tillmötesgående . Kom på utsatt tid.

Svar från Andrés Måleri

Tack Brf Åskmolnet 1 att vi har fått ta hand om underhållet av Era fönster. Kul att höra att det har fungerat bra tillsammans med arbetsledande målare Carina med team och projektledare Mathias.

Lina S
Skrev om Andrés Måleri

Aldrig vart med om så oproffsigt och omständigt företag. Anlita inte dessa. Ingen kommunikation, ingen planering och otrevligt bemötande. Jag och mina grannar kan inte förstå hur de har fått så bra omdömen. Vi har anlitat de i många lägenheter i ett bostadsrättshus och mycket har gått fel tyvärr.

Svar från Andrés Måleri

Hej, Lina. Tack för telefonsamtalet med dig. Vi utför fönstermålning åt Brf Draget samt vissa privata beställningar. Efter att ha samtalat med dig kommer vi följa upp aviseringen, som har visat sig brister i detta nya arbetslaget med berörd arbetsledande målare. Eftersom projektledaren är på semester några dagar kommer en annan projektledare följa upp detta på plats.

Erik Karlström .
Skrev om Andrés Måleri

Funkade men dålig kommunikation med ledning över arbetsbeskrivning, målare på plats trodde det bara gällde fönster utanpå, vi fick påvisa på plats i offert vad som gällde.

Svar från Andrés Måleri

Hej, Erik. Tack för feedback och för att vi har fått måla era villafönster. När det gäller omfattningen, så står det tydligt att det avser utsida och i mellan i avtalet. Problemet i detta fallet är att projektledaren inte varit tillräckligt tydligt i omfattningen när det gäller att balkongdörrar ingår. Tråkigt att det inte har fungerat tillfredställande i kommunikationen med projektledare Curt och arbetsledande målare Janis. Vi tar med oss det.

Emma M
Skrev om Andrés Måleri

Vi anlitade Andrés måleri för ommålning av fasad med tillhörande förråd ute i Vaxholm. Noggranna, trevligt bemötande och ett väldigt fint resultat. Allt fungerade toppen och vi är otroligt nöjda! Jag kan varmt rekommendera Andrés måleri och projektledare Maher.

Svar från Andrés Måleri

Vi tackar er boende i Kullö-Kastanjen Samf. att vi har fått måla om många av Era hus. Kul att det har fungerat så bra med arbetsledande målare Maher och projekledare Curt.

Anders N
Skrev om Andrés Måleri

Funkade bra med Andr’es. Lite trög start med vilsna målare men det blev bra med arbetet och betalplan följdes, besiktningen sköttes bra

Svar från Andrés Måleri

Tack Brf Fredriksdals Trädgårdar för att vi har fått ommåla era träfasader. Kul att det har fungerat bra med vår projektledare Mathias A. Ser fram emot ett fortsatt samarbete med Er.

Torbjörn A
Skrev om Andrés Måleri

Utvändig målning av villa. Snabbt och effektivt arbete med gott resultat.

Svar från Andrés Måleri

Kul att det har blivit ett gott resultat. Ni fick en av våra bästa arbetsledare för träfasad som är WaliKhan.

Johannes W
Skrev om Andrés Måleri

Andrés gäng målade om vårt Faluröda hus med tillhörande förråd på Kullö ute i Vaxholm. Mycket nöjda med deras insats. Killarna med sin "inga problem det fixar vi" attityd var snabba och effektiva. De var måna om att omgivningar var täckta ordentligt innan de börja borsta fasaden innan målning och efter att arbetet var utfört så var de snabba på att fixa en och annan små miss. Huset ser bättre ut än när det var nytt.

Svar från Andrés Måleri

Kul att det fungerar så bra med ommålningen av era hus som bor i Kullö-Kastanjen Samf. Låter som att vår arbetsledande målare Maher gör precis det hans ska.

Brf Edsberg Nr Ett .
Skrev om Andrés Måleri

På det stora hela ganska ok lite missar ang info till boende som vållade lite irritation bland boende.

Svar från Andrés Måleri

Hej, tack för denna feedback. Ni har haft vår arbetsledande målare WaliKhan hos Er som vi vet gör ett fantastiskt arbete med träfasadmålning. Kundansvarig och projektledare från kontoret har varit Göran som har varit med ett antal år. För oss är det viktigt att veta vad som inte blev bra med aviseringen då vi har mallar/system för detta. Därför kommer vi kontaktar Er via mejl.

Tamburingränds Samf.- Fasad .

Mycket proffsigt företag där vi också fick intrycket av att de brydde sig om medarbetarnas arbetsmiljö vilket vi tycker är viktigt. De som målade samarbetade bra vilket skapade en god stämning. De var lyhörda för önskemål. De var också mkt noggranna och arbetet inspekterades. Vi fick god information även om det av förståeliga skäl var svårt att veta exakt när de skulle måla och hur länge. Lite stressigt var att vi hade sagt att vi ville ha samma färg som innan på huset men ändå skulle uppge nummer på färg och sånt vilket...

Jimmie S gillar detta
Svar från Andrés Måleri

Tack för denna fina feedback, Lena och Richard. Kul att det har fungerat så fint med målarna och med projektledaren David.

Brf Cirkusplatsen .

Trevligt bemötande Noggrant utfört jobb Slutfört allt i Tid

Svar från Andrés Måleri

Andrés Måleri tackar för samarbetet med målning av träfasad via vår projektledare Göran och arbetsledande målare Walikhan.

Mats Andersson .
Skrev om Andrés Måleri

Målningen är vi nöjda med, duktiga och serviceminded killar. Vägen från offert till själva målningen kunde dock förbättras enormt. 2 månader utan någon form av information eller planering så det administrativa kunde varit väldigt mycket bättre. Trots förfrågningar om hur och när från oss. Prismässigt mycket bra bland de offerter vi jämförde och bra målare. Vi fick vad vi ville ha om än senare än vi tänkt och sagt från början.

Svar från Andrés Måleri

Hej, Mats. Tack för att vi fick måla om er fasad på er villa. Kul att det har fungerat så bra med våra målare och vår arbetsledande målare Kalle. Vi är tacksamma för ärlig feedback angående kontoret.

Brf Ljusterö Skärgårdsby Två .

Vi är mycket nöjda efter fasadmålning av fristående småhus i vår brf. De hade bra information inför målningen, var noggranna och snabba i sitt arbete, och följde upp genomfört arbete. Alltid trevliga och professionella. Husen blev jämnt och bra målade.

Svar från Andrés Måleri

Tack för att vårt Stockholmsteam har fått måla era fasader. Kul att det även har fungerat väl i kommunikationen med vår arbetsledande målare Vadim och projektledare Anders.

Hsb Brf Vilunda I Upplands Väsby .

Hej, Vi anlitade tidigare Andres för målning av våra höghus invärtes. Det fungerade bra så vi frågade Andres om hjälp i ett mindre uppdrag (runt 3 garagepartier). Det är nyss avslutat och fungerade bra. Vi gjorde mätningen själv och delgav Andres vårt resultat. Uppdraget blev så vitt jag kan bedöma, bra som förväntat. Positivt i detta uppdrag var att ansvarig från Andres dels kom och tittade på det blivande uppdraget, dels var här när tillsammans med målarna uppdraget startade. Jag har ännu inte sett fakturan...

Eva K
Skrev om Andrés Måleri

Våra förväntningar införlivades, trevligt bemötande och vi är mycket nöjda med både snickeriarbetet o målningen.

Brf Liden Sex .
Skrev om Andrés Måleri

Professionellt bemödande, snabbt agerande och väldigt fint resultat! Vår bostadsrättsförening gjorde några mindre efterlagningar efter ett ventilationsarbete i föreningens fastighet

Nabo Uppsala Ab .
Skrev om Andrés Måleri

Snabb och proffsig hjälp! Jag behövde inte lyfta ett finger och fick det precis som jag ville.

Svar från Andrés Måleri

Så kul att utfall blivit så bra med målning samt tapetsering med arbetsledande målare Joacim och att kontakten med kontoret via projektledare Curt fungerat väl.

Arash Emam .
Skrev om Andrés Måleri

Jättenöjda! Hjälpte till i planeringen av projektet och bidrog även med bra lösningar på plats. Närvarande och svarade snabbt på alla frågor!

Svar från Andrés Måleri

Jätte roligt att får höra då Curt är vår senast anställda projektledare. Vår arbetsledande målare Joacim brukar som oftast göra ett fantastiskt arbete och lika så vår arbetsledande snickare Daniel. Kul att det har fungerat bra även här!

Stiftelsen Nykterhetsvännernas Studenthem I Uppsala .

Lite missförstånd längs vägen, men alla var alltid trevliga och sammarbetsvilliga tills jobbet var klart.

Svar från Andrés Måleri

Tack för att vi har fått måla era fönster. Ja, det blev ju byte av både målare och projektledare i denna entreprenad vilket vi försöker undvika. Nu blev det bra till slut i alla fall med arbetsledande målare Bernt och Andris och våra projektledare Stig och Anders.

Tom W

Ett fint jobb och ett bra bemötande. /Tom för Brf Storskär

Svar från Andrés Måleri

Så kul att det har blivit fint i samarbete med vår arbetsledande målare Eugen och projektledare Stig och André.

Ove H
Skrev om Andrés Måleri

Kvaliten på arbetet mycket gott och genomförandet utmärkt.

Svar från Andrés Måleri

Kul att vi både har fått hjälpa er privat och att vi har fått måla i er bostadsrättsförening Brf Pumpan tidigare. Vår arbetsledande målare Janis står alltid redo för er hälsar projektledare Daniel.

Ulla L
Skrev om Andrés Måleri

Mycket nöjd med det fina arbetet som gjordes med att måla källargolv och väggar ner till källaren. Så snyggt resultat! Det var dessutom trevligt att samarbeta och planera arbetet. Vänligt och positivt bemötande! Kan verkligen rekommenderas! Ulla Thilen för styrelsen i Brf Johannes

Svar från Andrés Måleri

Så roligt att höra att allt har fungerat bra från kontakt med projektledare Curt och arbetsledande målare Walikhan till inte minst resultatet.

Brf Kronkvarnen Trettionio .

Punktlighet och hög kvalitet på utfört arbete

Svar från Andrés Måleri

Vi är glada att det har fallit i god jord arbetet med trapphus och tidigare fönster tillsammans med vår arbetsledande målare Vadim och projektledare André.

Brf Kattfoten Mindre Fjorton .

Trevlig, kunnig yrkesmålare. Snabbt utfört jobb och med bästa resultat.

Svar från Andrés Måleri

Tack för att vi har fått bistå er med era måleribehov med vår erfarna arbetsledare Andris och projektledare Göran.

Brf Lektorn Ett Och Två .

Trevligt bemötande och ett fint slutresultat av våra nyrenoverade trapphus som inkluderade ommålning av väggar, golv, tak ledstänger, polering av sopnedkast samt uppsättning av skyltar. Vårat projekt lämnades över och bytte projektledare 3 gånger vilket emellanåt resulterade i lite dålig återkoppling. Annars är vi väldigt nöjda!

Svar från Andrés Måleri

Kul att det har fungerat väl tillsammans med vår arbetsledande målare Janis samt snickare Daniel. Projektledare har varit Stig, men han har blivit uppbackad några gånger eftersom han arbetar deltid. Allt gott!

Sara E
Skrev om Andrés Måleri

Väldigt nöjd med målningsarbetet och bemötandet från personalen. Kommer anlita dem fler gånger 😊

Svar från Andrés Måleri

Kul att samarbetet har fungerat bra med arbetsledande målare Andris.

Reine K
Skrev om Andrés Måleri

Gör bra arbete och bra kontakt med arbetsledning

Svar från Andrés Måleri

Tack ännu en gång Brf Hyresgästen 1 för att vi har fått förtroendet att hjälpa er med ert fastighetsbestånd. Kul att samarbetet har fungerat bra med projektledare Daniel G och snickare Daniel O.

Brf Tomten .
Skrev om Andrés Måleri

Positivt bemött, tycker att förväntningarna stämmer med resultatet. Arbete med trapphus inkl målning och byte av dörrar

Svar från Andrés Måleri

Kul att utfall har blivit bra tillsammans med vår projektledare André och med arbetsledande målare Carina och WahliKan.

Anders G
Skrev om Andrés Måleri

Trevligt bemötande. Levde upp till våra förväntningar. Vi är nöjda med arbetet som var målning av fönster och källargångar.

Svar från Andrés Måleri

Tack Brf Fagra Fjärdingen för att vi har fått utföra målning hos Er. Kul att samarbetet har fungerat bra med projektledare Göran och våra arbetsledare Sergii och Bernt.

Kjell E
Skrev om Andrés Måleri

jättetrevliga och snabba på att rycka ut! det uppskattades!

Sinisa U
Skrev om Andrés Måleri

Bra utfört arbete. Bra kommunikation. Bra pris.

Svar från Andrés Måleri

Tack för förtroendet att få måla om er lägenhet på 2 rok 65 kvm. Kul att det har fungerat bra med projektledare Anders och målare Joacim.

Brf Kragstalund Ii .
Skrev om Andrés Måleri

Uppföljning och återkoppling kan ju helt klart bli bättre

Svar från Andrés Måleri

Hej, Brf Kragstalund II. Tack för feedback. Vi kommer kontakta er för att höra lite mer ingående vad som kunde ha fungerat annorlunda med projektledare Stig och arbetsledande snickare Daniel. Allt gott.

Thord H
Skrev om Andrés Måleri

Ett mycket bra bemötande och engagerad och kunnig personal!

Svar från Andrés Måleri

Brf Gjuke, Andrés Måleri tackar för att vi har fått måla om era fönster och är glada för att samarbetet med projektledare Stig och arbetsledande målare Andris har fungerat bra.

Brf Edsberg Nr Ett .
Skrev om Andrés Måleri

Bra bemötande med snabb återkoppling. Bra utfört arbete.

Svar från Andrés Måleri

Kundansvarige/projektledare Göran och arbetsledare Rashid tackar för denna gången.

Per E
Skrev om Andrés Måleri

Man tog seriöst på uppdraget, välkomnade synpunkter och feed back. Väl utfört uppdrag.

Svar från Andrés Måleri

Tack Brf Roslagen 3 för att vi har fått utföra arbete med era portar. Roligt att det har fungerat bra med kundansvarige/projektledare Anders och arbetsledare Maher.

Hsb Brf Vitlöken I Sollentuna .

Bra bemött av Andrés från första kontakt, offertförfrågan, beställning, visning på plats, utförande och efterarbete. Det var ett litet jobb, måla 4 soprumsgolv, men det krävde lite logistik och samarbete för att lösa sophanteringen under arbetets gång. Vi är helnöjda med allt från bemötande till målningen!

Svar från Andrés Måleri

Så roligt att få denna feedback att det har varit lyckat med kundansvarige/projektledare Göran samt med vår arbetsledande målare Carina. Andrés Måleri ser fram emot fortsatt kontakt.

Brf Klarbäret .
Skrev om Andrés Måleri

Bra bemötande från början till sista penseldraget. Funderingarna var, alla möbler som som skulle flyttas, fönster som går innåt, blåst, regn och nycklar som skulle överlämnas på morgonen. Allt detta gick hur smidigt som hellst. Det hela handlade om att måla samtliga fönster på utsidan 40 st.

Svar från Andrés Måleri

Tack Brf Klarbäret för att vi fick för troendet att måla hos Er. Kul att få höra att det har gått så bra med kundansvarige/projektledare Göran och med målarteamet med arbetsledare Janis i spetsen.

Brf I
Skrev om Andrés Måleri

Mycket trevligt bemötande och gediget planeringssamarbete och sedan ett utmärkt genomfört jobb.

Jimmie S gillar detta
Svar från Andrés Måleri

Tack Brf Isbjörnen 34 för att vi fick förtroendet att måla fönster hos Er. Kul att det har fungerat bra med kundansvarige/projektledare Anders och arbetsledande målare Vadim.

Erik S
Skrev om Andrés Måleri

Vi anlitade Andrés Måleri för att måla utsidan av fönsterkarmar samt byta tätlister. Den generella känslan är att man har väldigt dålig koll och saknar kunskap inom projektledning och kundvård. I februari 2022 kom vi överens med Andrés Måleri om att de skulle måla utsidan av våra fönsterkarmar i slutet på sommaren. När vi i början av sommaren kontaktade Andrés Måleri och frågade när de tänkte påbörja uppdraget som var överenskommet till slutet av sommaren hade de inte den blekaste om att det skulle ske och var överenskommet....

Svar från Andrés Måleri

Hej, Brf Odelbergsvägen 21. Vi är ledsna precis som ni över att ni inte har fått den service som man ska kunna förvänta sig av Andrés Måleri. Exakt vad som gått fel i kommunikationen från offert till avtalsskrivning är oklart just nu. Dock så signerades ett avtal oss i mellan först den 2022-07-01 varpå det inte fanns inplanerat i början av sommaren. När det gäller projektledningen, så tar vi till oss eran kritik och ser över våra rutiner på nytt. Denna feedback som vi får av dig Erik är vi tacksamma för. Till sist, eftersom...

Brf Åriket .
Skrev om Andrés Måleri

Andrés måleri levde verkligen upp till våra förväntningar i bostadsrättsföreningen. Vi förväntade oss ett proffsigt arbete vilket vi också fick. Ett måleriföretag med skickliga hantverkare. All kontakt med projektledare och anställda från start till färdigställande upplevdes mycket positivt.

Svar från Andrés Måleri

Så kul att allt har fungerat bra när det gäller kvalitet till kontakt med kundansvarige Göran till kontakt med arbetsledare WaliKhan.

Brf Karlavagnsgränd .
Skrev om Andrés Måleri

Trevlig och kunnig personal Utmärkt dokumentation

Svar från Andrés Måleri

Tack styrelsen i Brf Karlavagnsgränd att vi fick förtroendet att måla om Era fasader med proffsfärg från Alcro. Kul att det har fungerat bra med kundansvarige Daniel och arbetsledaren Bernt.

MAGNUS A
Skrev om Andrés Måleri

Vi i BRF Lunsen 1 har anlitat Andres Måleri vid flera tillfällen. Jobben har utförts bra och vid de tillfällen vi har haft synpunkter har dialogen varit bra och vi har blivit nöjda.

Svar från Andrés Måleri

Tack för återkoppling av vårt samarbete och roligt att det har fungerat bra med arbetsledare Naser samt projektledare Daniel.

Brf Sjöhästen .
Skrev om Andrés Måleri

Riktigt bra. Utförde arbetet i tid och med bravur. Målarchefen Rashid är en helt fantastisk person som bara ser möjligheter och aldrig några klagomål. Toppen och stort tack!

Svar från Andrés Måleri

Tack Brf Sjöhästen 17 att vi har fått måla om era trapphus. Kul att det har fungerat så bra med arbetsledande målare Rashid. Vi hoppas att ni har fått bra återkoppling även från kontoret av kundansvarige David L.

ZELJKO R
Skrev om Andrés Måleri

Vi fick vår lägenhet ommålad av Naser Medjiti. Resultatet var utmärkt och vi är mycket nöjda, tack!

Svar från Andrés Måleri

Tack för återkoppling om ert resultat och kult att höra att det har fungerat bra med vår arbetsledande målare Naser.

Brf Radhusen I Tillberga .

Ommålning av våra sex radhus. Blev bra gjort och de arbetade på snabbt och effektivt.

Svar från Andrés Måleri

Kul att höra att det har fungerat bra med vår kundansvarige Göran och arbetsledare målning Naser och arbetsledare snickeri Daniel. Vi hoppas på att vi får återkomma till Er när ni har nya behov. Allt gott!

GUNNAR J
Skrev om Andrés Måleri

Målarteamet Nasser med kollegor målade våra fasader på 4 st höghus. Det utförde ett fantastiskt bra jobb där resultatet till och med blev högre än våra förväntningar. Det var ytterst noggranna både att skydda fönster markiser m.m. och målningen blev perfekt. Nasser var mycket trevlig och mycket lätt att kommunicera med och de höll oss hela tiden informerade. De var lyhörda och alltid trevliga att prata med. Nästa gång vi ska måla så kommer vi säkert att vända oss till Andrés Måleri igen. Vi är oerhört nöjda och kan verkligen rekommendera detta företag.

Svar från Andrés Måleri

Brf Vilhelmsdalsterrassen, vi tackar för förtroendet att fått måla era träfasader. Kul att höra att ni är så nöjda med arbetsledare Naser. Kontakta gärna er Kundansvarige Göran om ni behöver få in offert på något ytterligare.

Hsb Brf Vilunda I Upplands Väsby .

Mycket noggranna och lätta att kommunicera med samt lösningsorienterande

Svar från Andrés Måleri

Tack för att vi har fått utföra trapphusmålning och kul att det har fungerat bra i kontakten med projektledare Göran samt arbetsledare Janis.