Alla kategorier Målare Uppsala Uppsala Andrés Måleri

Andrés Måleri

Sylveniusgatan 3, 754 50 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Andrés Måleri. Vi har över 22 års erfarenhet i Måleribranschen. Vi arbetar med över 300 bostadsrättsföreningar där vi skött underhållet av fler än 1000 hus. Vi erbjuder hjälp med besiktning av fastigheter, underhållsplaner, upphandlingar, utförande och även slutbesiktning. I Sverige har vi ett klimat som gör att våra fasader och fönster utsätts för enorm påfrestning, därför är det viktigt att inte vänta för länga innan det är dags att måla om. Vi hjälper med glädje till med professionell rådgivning samt besiktningen för att kunna påbörja er behandling i tid. Genom vår kompetens och kunnande kan vi erbjuda er arbete av absolut högsta kvalité som bevarar ditt hus och ger det en ny lyster. Vi ser fram emot att hjälpa dig med din ommålning m.m!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 27 kunder tycker om Andrés Måleri

• Johan L
    Johan L skrev om Andrés Måleri
    Vi valde våren 2017 ut Andrés Måleri från tre olika offererande företag att under sommaren måla om vår träfasad samt yttre trapphus. De var det prismässigt mest fördelaktiga erbjudandet och vi fick också ett mycket gott och seriöst intryck vid kontakt med företaget. All kommunikation gick sedan bra både inför och under själva arbetet.

Målarna på plats var väldigt proffesionella, höll ordning och reda på både arbetstider och material. Arbetet utfördes mycket grundligt och noggrannt. Några tillägg (ÄTA) beställdes från mig under arbetets gång och det dokumentetades väl.
    Vid slutbesiktningen fanns bara ett par färgstänk att anmärka på (som platschefen själv pekade ut), och de åtgärdades samma dag. Slutresultatet blev mycket bra. Kom gärna förbi och titta, se adress nedan. :-)

Jag kan därför varmt rekommendera detta företag och har redan bett om offert på ytterligare måleriarbeten!

Johan Laurell,
    Ordf. Brf. Gundborg
    Västra Järnvägsgatan 23
    Svartbäcken, Uppsala
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Andrés Måleri
    Hög servicekänsla och håller vad man kommit överens om i kontraktsskrivning samt god planering.
    2017-08-19 Andrés Måleri svarar Rolf N
    Tack Brf Kvarngärdet att vi fick ta hand om Er fastighet.
  • Benny G
    Benny G skrev om Andrés Måleri
    Bra utfört arbete med duktig och trevlig personal, dock svårt med kommunikationen då svenska språket var dåligt.
    2017-08-17 Andrés Måleri svarar Benny G
    Andrés Måleri tackar Brf Sebohus för att vi har fått förtroendet att utföra förvaltning av Era fastigheter. Vi tar till oss kritiken angående språket. Vi är dock måna om att arbetsledaren skall kunna svenska språket vilket Per J gör. Inför ev. nya uppdrag hos Er får vi titta på om fler i teamet måste kunna svenska flytande.

Allt Gott Till Er!
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Andrés Måleri
    Professionellt bemötande i alla dela. Tydligt uppdrag som de fulföljer till belåtenhet. Håller tidsram och kostnad.
    Mycket bra arbetsledning!
    2017-08-14 Andrés Måleri svarar Mikael K
    Andrés Måleri vill även säga ett stort tack till Brf - Persgården för att vi fick förtroende att måla era fönster.
  • Ann S
    Ann S skrev om Andrés Måleri
    Vi är mycket nöjda med såväl utfört arbete som alla kontakter med företaget - från kontaktperson till samtliga målare. Inte en färgfläck på fel ställe!
    2017-08-14 Andrés Måleri svarar Ann S
    Andrés Måleri vill tacka Brf Nåntuna Ängar för visat förtroende att få måla Era carportar och förråd.
  • Karin S
    Karin S skrev om Andrés Måleri
    Andrés Måleri fick förtroendet att brandsäkra Brf Fibys vindar och vi är mycket nöjda efter ett utmärkt arbete. Trevligt bemötande och ingen nedskräpning, städade noggrant efter sig. Resultatet blev vad vi förväntade oss. Vi kan rekommendera er starkt!
  • Axelia A
    Axelia A skrev om Andrés Måleri
    Ett snabbt utfört och snyggt arbete + jättefint bemötande från VD Daniel och målare på plats! Rekommenderar!
  • Christer J
    Christer J skrev om Andrés Måleri
    Hej jag är ordförande i en förening som heter Röda nejlikan i Stockholm och i år skullevi måla om våra fönster i föreningen samt måla om nadre delen av vår fasad mot Sveavägen vårt val föll påAndres Måleri iUppsala vi är jättenöjda med resultatet både med fönster och fasad de var alltid här i tid samt hade en jättefin dialog med våra medlemmar och vi har inta fått några klagomål från någon i huset alla har varit positiva hur snabbt och smärtfritt allt löpa jag kan verkligen rekommendera dem och jag kommer att anlita dem när vi behöver mer jobb.
    Med vänlig hälsning,
    Christer Jönsson
  • Martin W
    Martin W skrev om Andrés Måleri
    Helt igenom bra - lite lägre speed i slutet men ändå bra.
  • Johan L
    Johan L skrev om Andrés Måleri
    Snabba och effektiva med bra total resultat.
  • Lundin L
    Lundin L skrev om Andrés Måleri
    Hej, jag har bara goda erfarenheter av Andrés Måleri. Vi engagerade dem för målning av våra fönster-bågar och karmar. De var trevliga att möta och diskutera med. De kom med relevanta goda råd och framför allt höll de sig till överenskommen tidsplan. Vi engagerade en oberoende besiktningsman när arbetet var klart och han hade ett par smärre anmärkningar som omgående rättades till.
  • Lennert R
    Lennert R skrev om Andrés Måleri
    Kan inte eftersom jag har flyttat och lämnat styrelsen i brf.
  • Håkan C
    Håkan C skrev om Andrés Måleri
    Ursprungligen hade vi kontakt ang målning av fönster, men det sluttade med att vi även beslöt oss för att bättra på putsen på fasaden och måla hela fastigheten. Kontakten med företaget har hela tiden varit bra. Allt blir inte alltid som man tänkt sig men då har vi ändå kunnat hitta lösningar som bägge parter varit nöjda med. Även garantiarbeten har skett på ett tillfredsställande sett.
  • Hellman K
    Hellman K skrev om Andrés Måleri
    En utmärkt samarbetspartner under de målningsentrepenader vi upphandlat från detta företag och genomfört. Det senaste under 2015.
  • Michael T
    Michael T skrev om Andrés Måleri
    Mycket krångel, back job och brutna löften. Dålig koordinering och dialog med uppdragsgivaren. Reklamationer svåra att hantera då AM inte ville kännas vid dessa. Faktureringsrutiner dåliga. Saknas svensktalande personal på plats vilket ledde till missförstånd. Arbetsledning och personal saknade dialog. Bristfälliga metoder och materialval. Av de uppdrag vi lämnat blev samtliga fördröja pga interna problem hos AM.
    2016-11-17 Andrés Måleri svarar Michael T
    Hej! Tack för er feedback. Låter som ett misslyckat projekt från vår sida. Vi eftersträvar nöjda kunder och använder oss av Alcro färg uteslutande för bästa resultat. Egenkontroller används. Dessa kan även kunden får del av om så önskas. Detta för att säkerställa kvaliteten.
  • Sten H
    Sten H skrev om Andrés Måleri
    Proffsiga och duktiga. Gjorde ett bra jobb i linje med våra förväntningar.
    Flexibla och kunniga.
    Rekommenderar dem.
  • Jens B
    Jens B skrev om Andrés Måleri
    Helt ok jobb, tyvärr var kommunikationen internt lite dålig och målaren visste inte vad som ingick i uppdraget och lämnade 20% ogjort. Något som aldrig har korrigerats.
    2016-11-17 Andrés Måleri svarar Jens B
    Hejsan! Tack för ert omdöme. Låter inte bra om 20 % inte blivit utfört. Vad heter ni som kund, så att vi kan följa upp?
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Andrés Måleri
    Pålitlig entreprenör som alltid avslutar ett bra jobb!
  • Carl S
    Carl S skrev om Andrés Måleri
    Andrés Måleri fick uppdraget att måla fasaderna på våra 46 hus. Vi hade inga som helst svårigheter att komma fram till ett bra avtal. André Måleri var lätta att att göra med och små problem som oundvikligen uppstår i ett så stort projekt löstes alltid till båda parters belåtenhet. De trevliga målarna som arbetade hos oss under några månader gjorde ett gediget arbete som vi är mycket nöjda med. Det kändes faktiskt lite tomt efter dem när de väl var klara.
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Andrés Måleri
    Trevligt o vänligt bemötande rakt igenom
    Svag uppföljning av gemensam planering
    Bristande egen intern kvalitetskontroll
    Ej godkänt resultat efter genomförd efterbesiktning
    2016-10-20 Andrés Måleri svarar Birgitta G
    Hejsan!
    Tråkigt att läsa att det inte blev ett bra arbete då egenkontroller skall utföras på våra jobb internt. Var det åt en brf jobbet utfördes eller åt dig privat?

Vad är det som inte blivit bra?
  • Börje T
    Börje T skrev om Andrés Måleri
    Alltid trevligt bemötande. Men uppföljning på arbetsplatsen har varit bristfällig.
    Kommunikationen varit bra men den går att få bättre.
  • Fred M
    Fred M skrev om Andrés Måleri
    Bra bemötande, flera bra förslag under arbetets gång och bra lyssnade och förståelse för våra önskemål. Målningsjobbet var väl utfört och vi är nöjda med resultat. Ett moment blev inte utfört enligt oss men det har inte utretts. Som helhet så finner vi Andrés Måleri väl värt att kontakta.
  • Anders A
    Anders A skrev om Andrés Måleri
    Bra bemötande, bra jobb utfört. Höll tidsplanen.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Andrés Måleri
    Andrés måleri har hitintills utfört ca 25% av offererat uppdrag och det är endast detta vi kan uttala oss om i dagsläget.
    De har putsat om en gavel och det arbetet bedömer vi som väl utfört.
    På denna del lever de väl upp till våra förväntningar!
  • Peter T
    Peter T skrev om Andrés Måleri
    Andrés Måleri (AM) bemötande har genomgående varit mycket bra. AM har aktivt kommit med bra förslag och lyhört beaktat våra önskemål som kund. Avtal på tjänsterna har förhandlats fram utifrån lagda offerter och senare avtal på ett sådant sätt så att det känts betryggande och väl balanserat för båda parter. Genomförandet av målningsentreprenaden (fönster) har skett mycket professionellt. Utmärkt arbetsledare och stort eget kvalitet i genomförande har lett till en mycket bra dialog och samverkan. I tillägg till Målningsarbetena levererar Andrés Måleri även personal för besiktning av tak och rengöring av hängrännor. Vidare avser vi att anlita elektriker för montering av ytterbelysningar. Under nästa år är det troligt att vi kommer att fortsätta anlita AM även för målning av faserna baserat på lämnad offert..

AM har så här långt fullständigt motsvarat mina förväntningar och delvis även överträffat dessa.
  • Björn B
    Björn B skrev om Andrés Måleri
    Bra bemötande , bullerglas och målning av källarfönster blev mycket bra.
  • Carl H
    Carl H skrev om Andrés Måleri
    Utförde på angiven tid och till angivet pris. Inget att klaga på! Mycket proffsigt anbudsförfarande och bra när vi behövde justera lite mitt i arbetet.

Sylveniusgatan 3, 754 50 Uppsala