Alla kategorier Målare Uppsala Uppsala Andrés Måleri

Andrés Måleri

Sylveniusgatan 3, 754 50 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Andrés Måleri. Vi har över 24 års erfarenhet i Måleribranschen. Vi arbetar med över 300 bostadsrättsföreningar där vi skött underhållet av fler än 1000 hus. Vi erbjuder hjälp med besiktning av fastigheter, underhållsplaner, upphandlingar, utförande och även slutbesiktning. I Sverige har vi ett klimat som gör att våra fasader och fönster utsätts för enorm påfrestning, därför är det viktigt att inte vänta för länga innan det är dags att måla om. Vi hjälper med glädje till med professionell rådgivning samt besiktningen för att kunna påbörja er behandling i tid. Genom vår kompetens och kunnande kan vi erbjuda er arbete av absolut högsta kvalité som bevarar ditt hus och ger det en ny lyster. Vi ser fram emot att hjälpa dig med din ommålning m.m!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 54 kunder tycker om Andrés Måleri

• GATSTENENS SAMFÄLLIGHETSFÖRENING J skrev om Andrés Måleri
    Tjänsten innebar ommålning av hus och garage inkluderande en del snickeriarbeten. Andrés Måleri var lyhörda för de önskemål vi hade. Arbetet anpassades till väderlek och utfördes enligt plan och till rimligt pris. Läs mer
  • Brf G skrev om Andrés Måleri
    Viss otydlighet i kommunikationen, detta vägdes dock upp av det fina bemötandet från målarna på plats! Läs mer
    2018-10-16 Andrés Måleri svarar Brf G
    Brf Grustaget i Sollentuna, kul att ni blev nöjda med balkongmålning via lägenheterna i sin helhet.
  • Brf L skrev om Andrés Måleri
    Vi handlade målartjänst. Bemötandet var väldigt trevligt och våra förväntningar blev uppfyllda med råger. Väldigt proffsigt. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda. Läs mer
    2018-10-05 Andrés Måleri svarar Brf L
    Brf Lantgården, tack för förtroendet att ha fått måla om era träfasader, mosskrapning av tak, Grön-Fri behandling m.m.
  • Louise E skrev om Andrés Måleri
    Lyhörda, kommunikativa och kreativa. Min första riktigt positiva upplevelse av hantverkare! Läs mer
    2018-09-14 Andrés Måleri svarar Louise E
    ABF i Uppsala län, tack för att Andrés Måleri har fått hjälpa Er med iordningställande av Era kontor.
  • Brf R skrev om Andrés Måleri
    En mycket proffsig firma med grymt bra resultat! Läs mer
  • Brf C skrev om Andrés Måleri
    Målning av portar både inomhus och utomhus. Målningarna och målarna är bra men det som drar ner betyget är att tidplanen inte hålls. Läs mer
    2018-09-10 Andrés Måleri svarar Brf C
    Tack Brf Chateau Mattis för att vi har fått hjälpa Er. Vi är "Måleriet som bryr sig". Därför har Andrés Måleri lämnat en rabatt på 20 % pga. lite senare lagd tidsplan.
  • Brf G
    Brf G skrev om Andrés Måleri
    Seriösa och kompetenta. De har nu målat om hela vårt 20-talshus i trä inklusive källargrund och putsat om skorstenar. Vi är mycket nöjda med både arbete och bemötande!
    /Johan Laurell,
    Ordf. Brf Gundborg, Uppsala Läs mer
  • Deane G skrev om Andrés Måleri
    Målning av förnster o dörrar -- bra resultat! Läs mer
  • Brf T skrev om Andrés Måleri
    Andrés måleri har målat ca 500 fönsterbleck och takfot på 12 hus i vår brf. Det är ett seriöst företag med ett professionellt bemötande och mycket trevlig personal. Det är ett företag som vi kan tänka oss att använda igen. Läs mer
    2018-08-22 Andrés Måleri svarar Brf T
    Brf Tilhöjden, tack för att Andrés Måleri fick utföra detta arbete på era fastigheter.
  • Brf V skrev om Andrés Måleri
    Stort måleriarbete av bostadshus med sex lägenheter.
    Helnöjda i det stora hela men inte riktigt med de arbeten som återstod efter slutbesiktning. Inget fel på utförandet men det drog ut på tiden och gjorde oss oroliga eftersom det var svårt att få besked. Läs mer
    2018-07-12 Andrés Måleri svarar Brf V
    Tack Brf Valhall 6 Norrtälje att Andrés Måleri har fått förtroendet att åta sig det stora jobbet med era gamla fina fastighet från 1929. Färgborttagningen till trärent var bara det ett stor arbete inför ommålningen. Utöver det har Andrés Måleri fått måla om fönstren.
  • EK
    EK skrev om Andrés Måleri
    Lätta att ha och göra med, god kommunikation från början till slut. Trevliga målare och ansvarsfulla arbetsledare som såg till att fönster och trapphus blev snyggt och välmålat. Läs mer
    2018-06-28 Andrés Måleri svarar EK
    Brf Sagan, tack för förtroendet att få ge ert trapphus och fönster målningsunderhåll.
  • Felicia J skrev om Andrés Måleri
    Vi är nöjda med de jobb de gjort hos oss. Trots att vi är en liten förening visade det stort intresse att få hjälpa oss. Supertrevliga målare väl på plats oxå! Läs mer
    2018-06-07 Andrés Måleri svarar Felicia J
    Tack Brf Soltorpet för att vi har fått måla era fönster. Nu känner vi varandra lite mer och ni får återkomma när det är dags för nya målningsjobb, så lämnar Andrés Måleri offert.
  • 2018-06-03

Jonas K skrev om Andrés Måleri
    Min privata åsikt som medlem i föreningen: Föreningen tog in offerter från ca 10st måleri företag. Föreningen kollade noga referenserna ingen av dem sa något om kvaliten. Andres måleri AB klarade referens kollen. Företagets kontakt var mycket trevlig person med gott bemötande & karismatisk. Uppdraget skulle ta 12-15 arbetsdagar att slipa & måla om ca 80st spegelfönster från 1920-talet. Utvändigt fönster + runt fönsterbågen samt insidan av halva fönsterkarmen med 2st strykningar. Garanti 5år utlovades. Men föreningens önskan var 10-15 år enligt offert förfrågan. Uppdraget tog 6 veckor att måla innan föreningen som uppdragsgivare stoppade målningen. Det fick återkomma efter vintern 6 månader senare och göra klart med tillkommande tid på (10st) arbetsdagar. EFTER ca 12-18 månader började färgen krackelera med sprickbildningar och träytan blev synlig igen. Föreningen åberopa 2-års garanti regeln. Nu är gänget tillbaka för att åtgärda sina misstag. Min privata rekommendation som medlem i föreningen
    UNDVIK DETTA FÖRETAG. Karisma är deras ledord men målarkunniga är INTE den personal som företaget valde att placera hos vår förening då det vunnit offerten/uppdraget. Läs mer
  • Brf S skrev om Andrés Måleri
    Målade alla våra fönster utvändigt och invändigt med gott resultat i vår Brf. Bra bemötande och information om när olika moment skulle utföras så vi kunde planera nyckelutlämning och nedmontering av div gardiner och ommöblering av saker som stod i vägen för målarna. Läs mer
    2018-05-16 Andrés Måleri svarar Brf S
    Tack, Brf Sagan för förtroendet!
  • Mats B skrev om Andrés Måleri
    Målning av dörrar.
    Mycket bra bemötande.
    Slutresultatet bra, men inte 100-procentigt. Svårt dock att bedöma var gränsen går mellan bra och perfekt. Läs mer
    2018-05-16 Andrés Måleri svarar Mats B
    Brf Folkvagn har fått mycket fina lägenhetsdörrar och socklar med ådringsmålning. Arbetet är utfört av mycket duktig och erfaren målare. Arbetet är besiktigat och godkänt.
  • Tommy O skrev om Andrés Måleri
    Målning av källare samt trapphusmålning. Bostadsförening med två uppgångar.
    Bra bemötende, duktiga målare Läs mer
    2018-05-02 Andrés Måleri svarar Tommy O
    Brf Österplan vill Andrés Måleri säga ett tack till för att vi har fått förvalta deras trapphus m.m.
  • Gertrud D skrev om Andrés Måleri
    Vi är mycket nöjda med bemötandet både vid upphandling av och sedan ytskiktsrenoveringen av trapphus och källargångar. Trevliga, proffsiga, hjälpsamma och snabba med återkoppling. Läs mer
    2018-04-18 Andrés Måleri svarar Gertrud D
    Tack Brf. Alviksgården att vi har fått förtroende att utföra målningsarbeten hos Er.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Andrés Måleri
    Otroligt bra bemötande som gör att det skulle vara fantastiskt att jobba tillsammans igen. Detta företag förstår att bemöta kunden på ett sätt som andra i byggbranschen inte gör. Många aktörer i byggbranschen kör över kunden och tar kunden för givet. Andrés Måleri är ödmjuka och vill kunden det bästa vilket gör att de förstår att ge och tag är ett bra förhållningssätt som ger mer jobb. De är också väldigt flexibla med tanke på tider och kan ställa upp när det behövs. De är duktiga på att kommunicera och håller reda på kvalitén med egenkontroller och tex fuktmätningar. Våran kund är mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer
    2018-02-21 Andrés Måleri svarar Andreas E
    Tack Cobab för att vi fick utföra jobb åt Er. Andrés Måleri ser fram emot fortsatt samarbete.
  • Brf Hyresgästen 1 skrev om Andrés Måleri
    Vi har varit mycket nöjda med Andres Måleri. Bra bemötande från de anställda, lyhörda och har utfört arbetet med största noggrannhet. Vi kan rekommendera företaget på det bästa.
    Bojan Karlsson
    Styrelsen Läs mer
  • Christer Ö skrev om Andrés Måleri
    Andrés måleri är ett servicinriktat företag.
    Jag representerar beställarsidan och har köpt in stora projekt från dem.
    I anbudsskedet tog saker och ting tid att få fram.

Under tiden projeket löpte på var de hjälpsamma och tillmötesgående. Vissa saker glömdes bort och jag hade uppskattat mer feedback och återkoppling om tider, händelser osv.

Slutkunden är nöjd, totalt sätt skulle jag vilja påstå.

Efterarbetet med sammanställning av ekonomi är inte helt klart än, det har tagit för lång tid.
    Sammanställning löpande under tiden har också kunna hanterats på ett annat sätt, tydligare, skulle jag vilja säga. Läs mer
    2018-01-22 Andrés Måleri svarar Christer Ö
    Andrés Måleri är glada att ha fått måla om Raoul Wallenbergskolans putsfasad samt fönster m.m. Vi har även målat om Bergaskolans fönster och bytt till energiglas åt Uppsala Skolfastigheter. Entreprenaden har varit stor med tillkommande ÄTA. Tidsplanen har fungerat bra bortsett från några mindre ÄTA arbeten som drog ut på tiden.

Andrés Måleri håller med om att den månatliga faktureringen kunde ha varit tydligare med underlag. Dock så påpekades detta från Uppsala Skolfastigheter i slutskedet av den nästa 6 månader långa entreprenaden.
  • Christer V skrev om Andrés Måleri
    Fönstermålning. Allt har gått bra och vi är nöjda Läs mer
    2017-12-06 Andrés Måleri svarar Christer V
    Brf Solid u.p.a, tack för förtroendet att fått förvalta Er fönster. Vi hoppa på ett fortsatt samarbete.
  • Kettil S skrev om Andrés Måleri
    Målning av fönster, garage och soprum.
    Vänligt och positivt bemötande både i inledningen och under arbetes gång, MEN planeringen från måleriets sida har uppenbart varit dålig eftersom inga tidsgränser har hållits. Detta har lett till tydlig irritation. Språksvårigheter har ibland varit ett problem i kommunikationen.
    Själva målningsjobbet verkar vara väl genomfört. Läs mer
    2017-11-16 Andrés Måleri svarar Kettil S
    Tack Brf Gjuke för er respons på vårt utförda arbete. Det det har varit två entreprenörsavtal där fönstermålningen har fungerat enligt tidsplan. Garagemålningen drog ut på tiden vilket Andrés Måleri ber om ursäkt för. Vi lyssnar och gör kvalitetssäkringar för att det inte skall upprepas.

Andrés Måleri hoppas på fortsatt samarbete.
  • Anita P skrev om Andrés Måleri
    Andres Måleri har renoverat och målat fönster och portar i min bostadsrättsförening. Bemötandet från både företagsledning, snickare och målare har varit gott och motsvarat mina förväntningar. Läs mer
    2017-11-07 Andrés Måleri svarar Anita P
    Andrés Måleri vill tacka Brf Kvarngärdet-Brage för att vi har fått utföra målningsuppdrag i er föreningen. Ses till våren 2018!
  • Jonas L skrev om Andrés Måleri
    Professionella målare som var flexibla samt mkt noggranna och mån om att undvika nedskräpning. Läs mer
    2017-10-01 Andrés Måleri svarar Jonas L
    Vi vill tacka Brf. Pålen för att vi fick måla om Era fönster.
  • Bo Ö skrev om Andrés Måleri
    Efter många telefon samtal och påminnelser blev det hela bra Läs mer
    2017-09-28 Andrés Måleri svarar Bo Ö
    Vi är tacksamma till Er Brf Ekoln för det jobb som vi har fått utföra hos Er. Nu är även dom reklamationer som uppstått avklarade. Skulle något annat dyka upp är ni alltid välkomna att höra av Er. Vi finns till för Er!
  • Kenneth H skrev om Andrés Måleri
    Lyssnar på kunden, ger kund vad de önskar, bra produkt information, hög kvalité i utfört arbete, bra uppföljning efter slutbesiktning. Läs mer
    2017-09-28 Andrés Måleri svarar Kenneth H
    Tack Brf Steningeterrassen för att vi har fått måla era balkonger.
  • Bror F skrev om Andrés Måleri
    Andrés Måleri från Uppsala har utfört målningsarbete för BRF Hälleberget Sigtuna. Arbetet har bl.a. bestått utav målningar av träfasader, undertak entréer, vindskivor, ett antal fönster, takfot runt 5 hus, träfasad av ett 70-tal balkonger etc.
    Arbetet har utförts väl och proffsigt av trevlig och serviceinriktad personal och pågått i drygt två månader. Tidsramen har hållits. Vi är mycket nöjda med utförts arbete varför vi varmt kan rekommendera detta företag.

/Bror Fläckerud Läs mer
  • Johan L skrev om Andrés Måleri
    Vi valde våren 2017 ut Andrés Måleri från tre olika offererande företag att under sommaren måla om vår träfasad samt yttre trapphus. De var det prismässigt mest fördelaktiga erbjudandet och vi fick också ett mycket gott och seriöst intryck vid kontakt med företaget. All kommunikation gick sedan bra både inför och under själva arbetet.

Målarna på plats var väldigt proffesionella, höll ordning och reda på både arbetstider och material. Arbetet utfördes mycket grundligt och noggrannt. Några tillägg (ÄTA) beställdes från mig under arbetets gång och det dokumentetades väl.
    Vid slutbesiktningen fanns bara ett par färgstänk att anmärka på (som platschefen själv pekade ut), och de åtgärdades samma dag. Slutresultatet blev mycket bra. Kom gärna förbi och titta, se adress nedan. :-)

Jag kan därför varmt rekommendera detta företag och har redan bett om offert på ytterligare måleriarbeten!

Johan Laurell,
    Ordf. Brf. Gundborg
    Västra Järnvägsgatan 23
    Svartbäcken, Uppsala Läs mer
  • Rolf N skrev om Andrés Måleri
    Hög servicekänsla och håller vad man kommit överens om i kontraktsskrivning samt god planering. Läs mer
    2017-08-19 Andrés Måleri svarar Rolf N
    Tack Brf Kvarngärdet att vi fick ta hand om Er fastighet.
  • Benny G skrev om Andrés Måleri
    Bra utfört arbete med duktig och trevlig personal, dock svårt med kommunikationen då svenska språket var dåligt. Läs mer
    2017-08-17 Andrés Måleri svarar Benny G
    Andrés Måleri tackar Brf Sebohus för att vi har fått förtroendet att utföra förvaltning av Era fastigheter. Vi tar till oss kritiken angående språket. Vi är dock måna om att arbetsledaren skall kunna svenska språket vilket Per J gör. Inför ev. nya uppdrag hos Er får vi titta på om fler i teamet måste kunna svenska flytande.

Allt Gott Till Er!
  • Mikael K skrev om Andrés Måleri
    Professionellt bemötande i alla dela. Tydligt uppdrag som de fulföljer till belåtenhet. Håller tidsram och kostnad.
    Mycket bra arbetsledning! Läs mer
    2017-08-14 Andrés Måleri svarar Mikael K
    Andrés Måleri vill även säga ett stort tack till Brf - Persgården för att vi fick förtroende att måla era fönster.
  • Ann S skrev om Andrés Måleri
    Vi är mycket nöjda med såväl utfört arbete som alla kontakter med företaget - från kontaktperson till samtliga målare. Inte en färgfläck på fel ställe! Läs mer
    2017-08-14 Andrés Måleri svarar Ann S
    Andrés Måleri vill tacka Brf Nåntuna Ängar för visat förtroende att få måla Era carportar och förråd.
  • Karin S
    Karin S skrev om Andrés Måleri
    Andrés Måleri fick förtroendet att brandsäkra Brf Fibys vindar och vi är mycket nöjda efter ett utmärkt arbete. Trevligt bemötande och ingen nedskräpning, städade noggrant efter sig. Resultatet blev vad vi förväntade oss. Vi kan rekommendera er starkt! Läs mer
  • Axelia A
    Axelia A skrev om Andrés Måleri
    Ett snabbt utfört och snyggt arbete + jättefint bemötande från VD Daniel och målare på plats! Rekommenderar! Läs mer
  • Christer J skrev om Andrés Måleri
    Hej jag är ordförande i en förening som heter Röda nejlikan i Stockholm och i år skullevi måla om våra fönster i föreningen samt måla om nadre delen av vår fasad mot Sveavägen vårt val föll påAndres Måleri iUppsala vi är jättenöjda med resultatet både med fönster och fasad de var alltid här i tid samt hade en jättefin dialog med våra medlemmar och vi har inta fått några klagomål från någon i huset alla har varit positiva hur snabbt och smärtfritt allt löpa jag kan verkligen rekommendera dem och jag kommer att anlita dem när vi behöver mer jobb.
    Med vänlig hälsning,
    Christer Jönsson Läs mer
  • Martin W skrev om Andrés Måleri
    Helt igenom bra - lite lägre speed i slutet men ändå bra. Läs mer
  • Johan L skrev om Andrés Måleri
    Snabba och effektiva med bra total resultat. Läs mer
  • Lundin L
    Lundin L skrev om Andrés Måleri
    Hej, jag har bara goda erfarenheter av Andrés Måleri. Vi engagerade dem för målning av våra fönster-bågar och karmar. De var trevliga att möta och diskutera med. De kom med relevanta goda råd och framför allt höll de sig till överenskommen tidsplan. Vi engagerade en oberoende besiktningsman när arbetet var klart och han hade ett par smärre anmärkningar som omgående rättades till. Läs mer
  • Lennert R skrev om Andrés Måleri
    Kan inte eftersom jag har flyttat och lämnat styrelsen i brf. Läs mer
  • Håkan C skrev om Andrés Måleri
    Ursprungligen hade vi kontakt ang målning av fönster, men det sluttade med att vi även beslöt oss för att bättra på putsen på fasaden och måla hela fastigheten. Kontakten med företaget har hela tiden varit bra. Allt blir inte alltid som man tänkt sig men då har vi ändå kunnat hitta lösningar som bägge parter varit nöjda med. Även garantiarbeten har skett på ett tillfredsställande sett. Läs mer
  • Hellman K skrev om Andrés Måleri
    En utmärkt samarbetspartner under de målningsentrepenader vi upphandlat från detta företag och genomfört. Det senaste under 2015. Läs mer
  • Michael T skrev om Andrés Måleri
    Mycket krångel, back job och brutna löften. Dålig koordinering och dialog med uppdragsgivaren. Reklamationer svåra att hantera då AM inte ville kännas vid dessa. Faktureringsrutiner dåliga. Saknas svensktalande personal på plats vilket ledde till missförstånd. Arbetsledning och personal saknade dialog. Bristfälliga metoder och materialval. Av de uppdrag vi lämnat blev samtliga fördröja pga interna problem hos AM. Läs mer
    2016-11-17 Andrés Måleri svarar Michael T
    Hej! Tack för er feedback. Låter som ett misslyckat projekt från vår sida. Vi eftersträvar nöjda kunder och använder oss av Alcro färg uteslutande för bästa resultat. Egenkontroller används. Dessa kan även kunden får del av om så önskas. Detta för att säkerställa kvaliteten.
  • Sten H skrev om Andrés Måleri
    Proffsiga och duktiga. Gjorde ett bra jobb i linje med våra förväntningar.
    Flexibla och kunniga.
    Rekommenderar dem. Läs mer
  • Jens B skrev om Andrés Måleri
    Helt ok jobb, tyvärr var kommunikationen internt lite dålig och målaren visste inte vad som ingick i uppdraget och lämnade 20% ogjort. Något som aldrig har korrigerats. Läs mer
    2016-11-17 Andrés Måleri svarar Jens B
    Hejsan! Tack för ert omdöme. Låter inte bra om 20 % inte blivit utfört. Vad heter ni som kund, så att vi kan följa upp?
  • Caroline S skrev om Andrés Måleri
    Pålitlig entreprenör som alltid avslutar ett bra jobb! Läs mer
  • Carl S
    Carl S skrev om Andrés Måleri
    Andrés Måleri fick uppdraget att måla fasaderna på våra 46 hus. Vi hade inga som helst svårigheter att komma fram till ett bra avtal. André Måleri var lätta att att göra med och små problem som oundvikligen uppstår i ett så stort projekt löstes alltid till båda parters belåtenhet. De trevliga målarna som arbetade hos oss under några månader gjorde ett gediget arbete som vi är mycket nöjda med. Det kändes faktiskt lite tomt efter dem när de väl var klara. Läs mer
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Andrés Måleri
    Trevligt o vänligt bemötande rakt igenom
    Svag uppföljning av gemensam planering
    Bristande egen intern kvalitetskontroll
    Ej godkänt resultat efter genomförd efterbesiktning Läs mer
    2016-10-20 Andrés Måleri svarar Birgitta G
    Hejsan!
    Tråkigt att läsa att det inte blev ett bra arbete då egenkontroller skall utföras på våra jobb internt. Var det åt en brf jobbet utfördes eller åt dig privat?

Vad är det som inte blivit bra?
  • Börje T skrev om Andrés Måleri
    Alltid trevligt bemötande. Men uppföljning på arbetsplatsen har varit bristfällig.
    Kommunikationen varit bra men den går att få bättre. Läs mer
  • Fred M skrev om Andrés Måleri
    Bra bemötande, flera bra förslag under arbetets gång och bra lyssnade och förståelse för våra önskemål. Målningsjobbet var väl utfört och vi är nöjda med resultat. Ett moment blev inte utfört enligt oss men det har inte utretts. Som helhet så finner vi Andrés Måleri väl värt att kontakta. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om Andrés Måleri