Andrés Måleri

Sylveniusgatan 3, 754 50 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Andrés Måleri. Vi har över 25 års erfarenhet i Måleribranschen och har fler än 500 bostadsrättsföreningar som kunder. I Sverige har vi ett klimat som gör att våra fasader och fönster utsätts för en enorm påfrestning, därför är det viktigt att inte vänta för länge med att utföra underhållet. Vill ni få hjälp att stämma av när det börjar bli dags att se över fönsterunderhåll, fasadtvätt, Grön-Fri behandling eller ommålning av fasad och trapphus? Kontakta oss för en kostnadsfri offert.

Vår målsättning är att skapa ett tryggt, kostnadseffektivt och långvarigt underhåll av Era fastigheter.

Vi vet vad som behövs, vår kunskap och erfarenhet är Er trygghet.

Med vänlig hälsning
Daniel Gårdenknut
VD, Andrés Måleri
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 80 kunder tycker om Andrés Måleri

• 2020-11-11

Brf S skrev om Andrés Måleri
    Duktigt, proffsiga, har alltid haft en bra dialog med Andre’s Läs mer
    2020-11-11 Andrés Måleri svarar Brf S
    Brf Spolen 4, tack för att vi har fått hjälpa Er med underhåll av era fönster och fasader m.m.
  • Erik W

2020-11-11

Erik W skrev om Andrés Måleri
    Bästa servicen man kan få. Jag har aldrig under mitt snart sjuttioåriga liv varit med om en sådan bra service.
    Dessutom ett fantastiskt bra utfört jobb. Klart på utsatt tid dessutom.
    Världsklass. Läs mer
    2020-11-11 Andrés Måleri svarar Erik W
    Brf Ängsmarken, tack för förtroendet. Vi hoppas på fortsatt samarbete med Er!
  • 2020-10-16

Brf A skrev om Andrés Måleri
    Bra utfört arbete med föreningens balkonger, vi är nöjda Läs mer
    2020-10-18 Andrés Måleri svarar Brf A
    Brf Arthur, tack för det samarbete som Andrés Måleri får ha med Er.
  • 2020-10-14

Ulf E skrev om Andrés Måleri
    Andrés målade om vår brf:s 5 parhus i somras och arbetet utfördes snabbt, effektivt och ytterst professionellt. Alla förväntningar har motsvarats och vi skulle gärna återkomma som kunder framöver. Läs mer
    2020-10-14 Andrés Måleri svarar Ulf E
    Brf Pärlhönan, tack för ett gott samarbete med Er.
  • 2020-09-08

Asta F skrev om Andrés Måleri
    Mycket bra utfört arbete samt väldigt trevlig personal!

BRF Olandsplogen Läs mer
  • 2020-08-13

Brf N skrev om Andrés Måleri
    Målning utvändigt 16 huskroppar samt plank.

Samtliga från Andrés Måleri var trevliga och tillmötesgående,

Samtliga förväntningar vi hade på Andrés vi hade uppfylldes. Läs mer
    2020-08-14 Andrés Måleri svarar Brf N
    Tack Brf Norra Vega för förtroendet att få utföra underhåll på er träfasad.
  • 2020-06-23

Verifierad kundrelation
    JONAS M skrev om Andrés Måleri
    Nytt inlägg då jag ändrat text till att inte vara kränkande:

Andrés Måleri AB!

Detta företag har säkert duktiga medarbetare som kan lyfta kvaliteten på vissa uppdrag.

MIN REKOMMENDATION UNDVIK DETTA FÖRETAG

Det är en gåta hur detta företag fått så höga betyg på en seriös sajt som Reco.se.

Om ni begär in offerter från 10st företag och detta företag hamnar bland det 3st lägsta offerterna så beror detta på att företaget saknar basala kunskaper i målning. Det finns ett fåtal utbildade målare som har mästare intyg mm. Detta företag är inte unikt då detta är vanligt förekommande inom branschen att anlita ej yrkes utbildad personal för att hålla nere kostnaderna.

Varför lägger jag ner min dyrbara tid för att skriva mina synpunkter via RECO.se.

Jag vill varna alla andra som tror att ni anlitat ett seriöst företag. Vi blev grundlurade av detta företag.

Tidigare satt jag i styrelsen för vår brf. i Bromma med ommålning av 80st fönster med 20-tals spröjs.
    I detta offert underlag så skulle fönstren målas om. Ett uppdrag som görs var 10:e-15:e år. År 2015 september startar Andres måleri ab uppdraget som skulle ta 2,5 vecka enligt deras uträkning på uppdraget. 6,5 vecka senare avbröt vi Andres måleri ab då utomhus temperaturen var under +7 grader ingen färg torkar med gott resultat.
    Andres måleri ab kom tillbaka april år 2016 & gjorde klart resten av uppdraget som tog 2 veckor. Detta uppdrag lämnade det 5-års garanti. Efter 12 månader började färgen krackelera & släpa från utvändig fönsterbåge, dörrfoder runt balkongdörrar mm.

När 23 månader gått tillkallas företaget igen för att åtgärda garanti jobb innan 2-års perioden utgått. Samma företag har samma inställning till uppdraget. Nu slipar man inte utan kladdar bara på ny färg ovanpå krackeleringen. Ser för J-vligt ut men företaget tycker att man fullgjort uppdraget. Nu är det år 2020 23 juni & vi åberopar 5-års garantin. Nu är Andres måleri ab på plats igen & vi tror att man kommer ta detta uppdrag seriöst. Det är 2st representanter på plats från företaget som skall fixa 80st fönster på 4-dagar. Vi kladdar lite färg så går uppdraget snabbare. Företaget verkar sakna sandpapper & basala kunskaper hur det skall göras. Idag 23/6 kommer jag hem från jobbet & förväntar mig kvalitet på garanti jobbet. Om jag säger så här min 80-åriga gamla mor skulle göra ett bättre jobb än detta företag.
    När besiktningen sker måste jag meddela att detta blir underkänt.
    Kunde man bifoga bilder så skulle alla se hur färgen krackelerat & hur man väljer att kladda färgen direkt på istället för att använda sandpapper innan målningen.

Kolla alltid referenser som är 2-5 år gamla. Det handlar om garantin på uppdraget.

Tack för att ni tog er tid att läsa mina synpunkter om detta företag.

Gissar att Reco inte godkänner dessa synpunkter då man inte vill ge för dåliga omdömen om det viktiga företagen som finns representerad på deras hemsida. Läs mer
    2020-06-26 Andrés Måleri svarar JONAS M
    Hej, Jonas.

Andrés Måleri önskar bestrida det du skriver då vi inte känner igen oss i dina synpunkter.
    Först och främst har vi ingen kundrelation till dig och det är besvärligt att du nu har skrivit ditt andra omdöme om oss med betyg 1 för denna entreprenad, under två olika namn. Varför du på detta sätt önskar sänka vårt genomsnittsbetyg är för oss oklart.

Faktafel i din text:
    1. Andrés Måleri är kollektivanslutet och många av våra målare är fackanslutna och har de behörigheter som krävs.
    2. Brf Alviken 11 har inte blivit grundlurade. Ett företag som grundlurar er kommer inte tillbaka 4 år efter slutförd entreprenad för att åtgärda brister innan 5 års garantin har utgått.
    3. Vi har aldrig sagt att entreprenaden skall ta 2,5 veckor. I avtal och offert var entreprenadstiden satt till 4 veckor + eventuella tilläggsbeställningar. Vissa lägenhetsinnehavare beställde invändig målning av fönster och vissa fönster var i ett skick som krävde lagningar. Därav längre entreprenadstid.
    4. De målare som var hos er för bättringsarbeten av små sprickor i bottenstycke och på vissa spröjs var våra två mest erfarna målare, varav en var målarmästare André Andersson. Den åtgärd som utförts har varit tydligt kommunicerat med vår kund, som är styrelsen i bostadsrättsföreningen. Arbetet som utförts är slipning eller skrapning av krackelerad färg, grundning av trärena ytor och målning av områden med sprickor.
    5. Målningsintervall för träfönster ligger kring 7-8 år beroende på hur skyddade fönstren är. Fönster högt upp på en fasad mot söder håller aldrig längre än 8 år. Fönster mot norr längre ned på en fasad kan hålla i 10-12 år. Era fönster mot norr hade inga sprickor. Det finns inga företag som erbjuder 10-15 års garanti på fönstermålning.
    6. Som du ser har Reco tagit in dina synpunkter två gånger om, i 2018 som Jonas K, och nu som Jonas M. Reco eller vi har inte tagit bort dina kommentarer eller några andra omdömen.

Vi vet inte varför denna vendetta mot oss, men vi bestrider dina synpunkter och framhåller att vi har ett mycket bra samarbete med föreningen, som är vår kund.
  • 2020-06-05

Brf K skrev om Andrés Måleri
    Trevliga och duktiga. Vi är väldigt nöjda.
    Magdalena Hagelind
    Brf Kämpevägen Läs mer
  • 2020-04-28

Brf V skrev om Andrés Måleri
    Trevliga, jobbar snabbt och ger bra resultat. Läs mer
    2020-04-29 Andrés Måleri svarar Brf V
    Brf Väderkvarnen, Andrés Måleri värdesätter samarbetet med Er.
  • 2020-04-10

Temporary Space N skrev om Andrés Måleri
    -Flexibla
    - leverade i tid trots kort varsel
    - punktliga
    - bra kommunikation

Mao kan starkt rekommendera detta företag . Läs mer
    2020-04-15 Andrés Måleri svarar Temporary Space N
    Temporary Space Nordic, tack för att vi får äran att samarbeta med Er!
  • 2020-04-08

Brf F skrev om Andrés Måleri
    Målningsarbetet var utmärkt utfört.

Det viktigaste var dock att målaren var mycket punktlig och kom på utsatt tid varje dag. Detta uppskattades mycket av oss. Läs mer
    2020-04-09 Andrés Måleri svarar Brf F
    Tack Brf Filmstaden 8 att vi har fått utföra målningsarbeten hos Er. Ni är alltid välkomna för en kostnadsfri offert och konsultation.
  • 2020-03-30

Reparationsmålning, bra service
    Utmärkt utförande Läs mer
    2020-04-01 Andrés Måleri svarar Brf K
    Brf Kungängsterrassen, tack för det samarbete som vi får ha tillsammans med Er.
  • 2020-03-30

Brf B skrev om Andrés Måleri
    *Trapphusmålning
    dvs väggar,tak handledare. räcken , takfönster ,vindsdörrar o källardörrar samt byte av el kontakter
    * Förtroendeingivande, kunniga, tillmötesgående,
    * Företaget levde upp till de förväntningar vi hade. Vi fick ett trapphus som väl stämmer in med husets ålder och ger ett luftigt och tidsenligt intryck. De var oss behjälpliga i färgval mm.
    *Sammanfattningsvis har vi ett mycket gott intryck av Andrés Måleri. De har till fullo följt vårt avtal och vi har haft en smidig konversation. Läs mer
    2020-03-30 Andrés Måleri svarar Brf B
    Brf Blomstergården, tack för att vi har fått vara med att förverkliga Styrelsens och förenings målbild av trapphusrenovering.
  • 2020-03-11

Brf P skrev om Andrés Måleri
    Anlitat dem för ommålning av våra trapphus.
    Positivt behandlad hela vägen. Bra kontakt även med grabbarna som utförde själva jobbet. Tack Janis.
    Våra förväntningar uppfylldes.

Kan varmt rekommendera Andrés måleri. Läs mer
    2020-03-11 Andrés Måleri svarar Brf P
    Brf Propellern, tack för att vi har fått måla Era trapphus!
  • Eva G

2019-11-13

Eva G skrev om Andrés Måleri
    Vi bruka anlita dom Bra bemötande bra yrkesfolk Bra resultat Läs mer
    2019-11-13 Andrés Måleri svarar Eva G
    Brf Chateau Mattis, tack för att Andrés Måleri får ha ett samarbete med Er.
  • 2019-10-10

Brf H skrev om Andrés Måleri
    Väldigt nöjda och kommer anlita igen vid behov!
    /Brf i Uppsala Läs mer
    2019-10-11 Andrés Måleri svarar Brf H
    Tack till Brf Hovstallängen för att vi har fått sköta underhåll på era fönster.
  • 2019-09-08

Brf R skrev om Andrés Måleri
    Fasadtvätt samt fasadmålning.
    Fick olika datum om målningsstart och kort framförhållning vid start.
    Med målningsarbetet är vi mycket nöjda Läs mer
    2019-09-08 Andrés Måleri svarar Brf R
    Brf Rådjuret, Andrés Måleri är tacksamma för det arbete som vi fick utföra hos er. Då Andrés Måleri är måna om sina kunder har vi i detta fallet tagit på oss kostnaden för byggbod som kompensation. Allt gott till brf. Rådjuret!
  • 2019-08-20

Brf H skrev om Andrés Måleri
    Fönstermålning av vår BRF
    Toppen
    Superkvalitet
    Bra bemötande Läs mer
    2019-08-26 Andrés Måleri svarar Brf H
    Brf Hjorten, tack för att Andrés Måleri har fått göra underhåll på era fönster.
  • 2019-06-25

Brf K skrev om Andrés Måleri
    Fint arbete med måleri av trapphus. Avslutet tog längre tid än planerat. Vi är mycket nöjda med slutresultatet. Läs mer
    2019-06-25 Andrés Måleri svarar Brf K
    Brf Kullagret 11, tack för att vi har fått göra era trapphus fina samt era entréportar. Ja, det drog ut på entrédörrarnas lackning som ej gick att slutföra samtidigt som trapphus eftersom det då var kallt.
  • 2019-06-20

Hsb B skrev om Andrés Måleri
    Bostadsrättsförening som köpt utvändig målning.
    Lite svårt att få korrekt tidsplan när jobbet skulle göras, fick ligga på för besked.
    Gjorde till slut ett helt ok jobb Läs mer
    2019-06-23 Andrés Måleri svarar Hsb B
    Tack HSB Brf 92 Kroneken i Uppsala för att vi fick måla er takfot. Andrés Måleri tar till sig kritiken för att ständigt förbättra för våra kunder. Vi hoppas på ett återseende.
  • 2019-05-16

Jalmar A skrev om Andrés Måleri
    Vi skapade ett unikt kök tillsammans förutom måleriet som var toppklass. Schyssta hantverkare med känsla för att hitta skräddarsydda lösningar. Läs mer
  • 2019-05-15

Brf E skrev om Andrés Måleri
    Fasadtvätt
    Blev väldigt bra bemötta samt en bra kommunikation .
    Dom levde upp till förväntningarna. Läs mer
    2019-05-16 Andrés Måleri svarar Brf E
    Tack Brf Engelbrekt för att vi fick tvätta ert hus och behandla det med Grön-Fri.
  • 2019-05-15

Brf A skrev om Andrés Måleri
    Målning av fönster utvändigt. Arbetet genomfördes med hög kvalitet och utan krångel. Fick maila och påminna dem om att ta bort de sista soporna. Det var allt. Läs mer
    2019-05-16 Andrés Måleri svarar Brf A
    Brf Artisten, tack för att vi fick förtroendet att måla era samtliga fönster.
  • 2019-01-24

Brf Kadetten 13 skrev om Andrés Måleri
    Snabb och snygg montering av fönsterventiler. Trevligt bemötande. Läs mer
    2019-02-01 Andrés Måleri svarar Brf Kadetten 13
    Brf Kadetten 13, tack för att Andrés Måleri fick förtroendet att montera fösterventiler.
  • 2019-01-06

Pia R skrev om Andrés Måleri
    Ommålning av trapphus i Brf.

Kontakt innan start med genomgång, utmärkt.
    Utfört arbeta av målare, utmärkt. Snabbt, tyst, rent, aldrig möttes man av målare som stod och pratade i mobil.
    Genomgång efter utfört arbete, utmärkt. Lyhört och små detaljer som antecknades åtgärdades.

Vi tackar för väl utfört arbete! Läs mer
    2019-01-07 Andrés Måleri svarar Pia R
    Tack Brf Alfhem 2 för att Andrés Måleri har fått äran att förvalta era trapphus.
  • 2019-01-01

Anton B skrev om Andrés Måleri
    Har ni tur får ni Khalid som målar hos er, kan vara den bästa hantverkaren jag någonsin träffat. Trevlig och otroligt professionell. 6/5 i betyg, kommer alltid kontakta andres måleri nästa gång det ska målas. Läs mer
    2019-01-01 Andrés Måleri svarar Anton B
    Brf Rosklinten 5, tack för att vi har fått utföra målning i Ert trapphus.
  • 2018-12-30

Brf Krabban skrev om Andrés Måleri
    - Brandtätning av 22 st vindar hos vår Brf Krabban i Tierp.

- Bra, men vid frågor så var återkopplingen i princip obefintlig.

- I stort sett så funkade det bra utifrån de förväntningar vi hade men
    - Arbetstider sas vara 07:00 - 16:00, jag tror att det var ingen dag som denna arbetstid stämde.
    - Killarna som jobbade hos oss var även inplanerade på andra jobb, vilket var orsaken till missad arbetstid.
    - Därför blev jobbet med nöd och näppe klart till julen 2018.

Egentligen så kan vi inte göra en fullständig utvärdering då redovisning och dokumentation/godkännande från brandmyndighet ännu ej överlämnats till Brf Krabban. Läs mer
    2019-01-01 Andrés Måleri svarar Brf Krabban
    Brf Krabban i Tierp, tack för ert omdöme. Andrés Måleri tar till sig kritiken för att ständigt förbättra sin verksamhet. Det stämmer att jobbet har dragit över klockslaget 16:00 vid nio tillfällen för att hinna avsluta arbetet till jul enligt föreningens önskemål.

Pga. jul har ni inte fått intyget ännu för brandsäkrade vindar. Ett sådant kommer ni att få efter jul och nyårsledigheten. Brandförsvaret kommer även få del av detta intyg.

Allt gott!
  • 2018-10-18

GATSTENENS SAMFÄLLIGHETSFÖRENING J skrev om Andrés Måleri
    Tjänsten innebar ommålning av hus och garage inkluderande en del snickeriarbeten. Andrés Måleri var lyhörda för de önskemål vi hade. Arbetet anpassades till väderlek och utfördes enligt plan och till rimligt pris. Läs mer
  • 2018-10-16

Brf Grustaget i Sollentuna skrev om Andrés Måleri
    Viss otydlighet i kommunikationen, detta vägdes dock upp av det fina bemötandet från målarna på plats! Läs mer
    2018-10-16 Andrés Måleri svarar Brf Grustaget i Sollentuna
    Brf Grustaget i Sollentuna, kul att ni blev nöjda med balkongmålning via lägenheterna i sin helhet.
  • 2018-10-04

Brf Lantgården skrev om Andrés Måleri
    Vi handlade målartjänst. Bemötandet var väldigt trevligt och våra förväntningar blev uppfyllda med råger. Väldigt proffsigt. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda. Läs mer
    2018-10-05 Andrés Måleri svarar Brf Lantgården
    Brf Lantgården, tack för förtroendet att ha fått måla om era träfasader, mosskrapning av tak, Grön-Fri behandling m.m.
  • 2018-09-14

Louise E skrev om Andrés Måleri
    Lyhörda, kommunikativa och kreativa. Min första riktigt positiva upplevelse av hantverkare! Läs mer
    2018-09-14 Andrés Måleri svarar Louise E
    ABF i Uppsala län, tack för att Andrés Måleri har fått hjälpa Er med iordningställande av Era kontor.
  • 2018-09-11

Brf Rönnsätra skrev om Andrés Måleri
    En mycket proffsig firma med grymt bra resultat! Läs mer
  • 2018-09-08

Brf Chateau Mattis skrev om Andrés Måleri
    Målning av portar både inomhus och utomhus. Målningarna och målarna är bra men det som drar ner betyget är att tidplanen inte hålls. Läs mer
    2018-09-10 Andrés Måleri svarar Brf Chateau Mattis
    Tack Brf Chateau Mattis för att vi har fått hjälpa Er. Vi är "Måleriet som bryr sig". Därför har Andrés Måleri lämnat en rabatt på 20 % pga. lite senare lagd tidsplan.
  • Brf Gundborg

2018-08-31

Brf Gundborg skrev om Andrés Måleri
    Seriösa och kompetenta. De har nu målat om hela vårt 20-talshus i trä inklusive källargrund och putsat om skorstenar. Vi är mycket nöjda med både arbete och bemötande!
    /Johan Laurell,
    Ordf. Brf Gundborg, Uppsala Läs mer
  • 2018-08-22

Deane G skrev om Andrés Måleri
    Målning av förnster o dörrar -- bra resultat! Läs mer
  • 2018-08-17

Brf Tilhöjden skrev om Andrés Måleri
    Andrés måleri har målat ca 500 fönsterbleck och takfot på 12 hus i vår brf. Det är ett seriöst företag med ett professionellt bemötande och mycket trevlig personal. Det är ett företag som vi kan tänka oss att använda igen. Läs mer
    2018-08-22 Andrés Måleri svarar Brf Tilhöjden
    Brf Tilhöjden, tack för att Andrés Måleri fick utföra detta arbete på era fastigheter.
  • 2018-06-30

Brf Valhall 6 Norrtälje skrev om Andrés Måleri
    Stort måleriarbete av bostadshus med sex lägenheter.
    Helnöjda i det stora hela men inte riktigt med de arbeten som återstod efter slutbesiktning. Inget fel på utförandet men det drog ut på tiden och gjorde oss oroliga eftersom det var svårt att få besked. Läs mer
    2018-07-12 Andrés Måleri svarar Brf Valhall 6 Norrtälje
    Tack Brf Valhall 6 Norrtälje att Andrés Måleri har fått förtroendet att åta sig det stora jobbet med era gamla fina fastighet från 1929. Färgborttagningen till trärent var bara det ett stor arbete inför ommålningen. Utöver det har Andrés Måleri fått måla om fönstren.
  • Emil K

2018-06-27

Emil K skrev om Andrés Måleri
    Lätta att ha och göra med, god kommunikation från början till slut. Trevliga målare och ansvarsfulla arbetsledare som såg till att fönster och trapphus blev snyggt och välmålat. Läs mer
    2018-06-28 Andrés Måleri svarar Emil K
    Brf Sagan, tack för förtroendet att få ge ert trapphus och fönster målningsunderhåll.
  • 2018-06-07

Felicia J skrev om Andrés Måleri
    Vi är nöjda med de jobb de gjort hos oss. Trots att vi är en liten förening visade det stort intresse att få hjälpa oss. Supertrevliga målare väl på plats oxå! Läs mer
    2018-06-07 Andrés Måleri svarar Felicia J
    Tack Brf Soltorpet för att vi har fått måla era fönster. Nu känner vi varandra lite mer och ni får återkomma när det är dags för nya målningsjobb, så lämnar Andrés Måleri offert.
  • 2018-05-16

Brf Sagan skrev om Andrés Måleri
    Målade alla våra fönster utvändigt och invändigt med gott resultat i vår Brf. Bra bemötande och information om när olika moment skulle utföras så vi kunde planera nyckelutlämning och nedmontering av div gardiner och ommöblering av saker som stod i vägen för målarna. Läs mer
    2018-05-16 Andrés Måleri svarar Brf Sagan
    Tack, Brf Sagan för förtroendet!
  • 2018-05-13

Mats B skrev om Andrés Måleri
    Målning av dörrar.
    Mycket bra bemötande.
    Slutresultatet bra, men inte 100-procentigt. Svårt dock att bedöma var gränsen går mellan bra och perfekt. Läs mer
    2018-05-16 Andrés Måleri svarar Mats B
    Brf Folkvagn har fått mycket fina lägenhetsdörrar och socklar med ådringsmålning. Arbetet är utfört av mycket duktig och erfaren målare. Arbetet är besiktigat och godkänt.
  • 2018-04-24

Tommy O skrev om Andrés Måleri
    Målning av källare samt trapphusmålning. Bostadsförening med två uppgångar.
    Bra bemötende, duktiga målare Läs mer
    2018-05-02 Andrés Måleri svarar Tommy O
    Brf Österplan vill Andrés Måleri säga ett tack till för att vi har fått förvalta deras trapphus m.m.
  • 2018-04-18

Gertrud D skrev om Andrés Måleri
    Vi är mycket nöjda med bemötandet både vid upphandling av och sedan ytskiktsrenoveringen av trapphus och källargångar. Trevliga, proffsiga, hjälpsamma och snabba med återkoppling. Läs mer
    2018-04-18 Andrés Måleri svarar Gertrud D
    Tack Brf. Alviksgården att vi har fått förtroende att utföra målningsarbeten hos Er.
  • Andreas E

2018-02-21

Andreas E skrev om Andrés Måleri
    Otroligt bra bemötande som gör att det skulle vara fantastiskt att jobba tillsammans igen. Detta företag förstår att bemöta kunden på ett sätt som andra i byggbranschen inte gör. Många aktörer i byggbranschen kör över kunden och tar kunden för givet. Andrés Måleri är ödmjuka och vill kunden det bästa vilket gör att de förstår att ge och tag är ett bra förhållningssätt som ger mer jobb. De är också väldigt flexibla med tanke på tider och kan ställa upp när det behövs. De är duktiga på att kommunicera och håller reda på kvalitén med egenkontroller och tex fuktmätningar. Våran kund är mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer
    2018-02-21 Andrés Måleri svarar Andreas E
    Tack Cobab för att vi fick utföra jobb åt Er. Andrés Måleri ser fram emot fortsatt samarbete.
  • 2018-02-02

Brf Hyresgästen 1 skrev om Andrés Måleri
    Vi har varit mycket nöjda med Andres Måleri. Bra bemötande från de anställda, lyhörda och har utfört arbetet med största noggrannhet. Vi kan rekommendera företaget på det bästa.
    Bojan Karlsson
    Styrelsen Läs mer
  • 2018-01-22

Christer Ö skrev om Andrés Måleri
    Andrés måleri är ett servicinriktat företag.
    Jag representerar beställarsidan och har köpt in stora projekt från dem.
    I anbudsskedet tog saker och ting tid att få fram.

Under tiden projeket löpte på var de hjälpsamma och tillmötesgående. Vissa saker glömdes bort och jag hade uppskattat mer feedback och återkoppling om tider, händelser osv.

Slutkunden är nöjd, totalt sätt skulle jag vilja påstå.

Efterarbetet med sammanställning av ekonomi är inte helt klart än, det har tagit för lång tid.
    Sammanställning löpande under tiden har också kunna hanterats på ett annat sätt, tydligare, skulle jag vilja säga. Läs mer
    2018-01-22 Andrés Måleri svarar Christer Ö
    Andrés Måleri är glada att ha fått måla om Raoul Wallenbergskolans putsfasad samt fönster m.m. Vi har även målat om Bergaskolans fönster och bytt till energiglas åt Uppsala Skolfastigheter. Entreprenaden har varit stor med tillkommande ÄTA. Tidsplanen har fungerat bra bortsett från några mindre ÄTA arbeten som drog ut på tiden.

Andrés Måleri håller med om att den månatliga faktureringen kunde ha varit tydligare med underlag. Dock så påpekades detta från Uppsala Skolfastigheter i slutskedet av den nästa 6 månader långa entreprenaden.
  • 2017-12-06

Christer V skrev om Andrés Måleri
    Fönstermålning. Allt har gått bra och vi är nöjda Läs mer
    2017-12-06 Andrés Måleri svarar Christer V
    Brf Solid u.p.a, tack för förtroendet att fått förvalta Er fönster. Vi hoppa på ett fortsatt samarbete.
  • 2017-11-16

Kettil S skrev om Andrés Måleri
    Målning av fönster, garage och soprum.
    Vänligt och positivt bemötande både i inledningen och under arbetes gång, MEN planeringen från måleriets sida har uppenbart varit dålig eftersom inga tidsgränser har hållits. Detta har lett till tydlig irritation. Språksvårigheter har ibland varit ett problem i kommunikationen.
    Själva målningsjobbet verkar vara väl genomfört. Läs mer
    2017-11-16 Andrés Måleri svarar Kettil S
    Tack Brf Gjuke för er respons på vårt utförda arbete. Det det har varit två entreprenörsavtal där fönstermålningen har fungerat enligt tidsplan. Garagemålningen drog ut på tiden vilket Andrés Måleri ber om ursäkt för. Vi lyssnar och gör kvalitetssäkringar för att det inte skall upprepas.

Andrés Måleri hoppas på fortsatt samarbete.
  • Anita P

2017-11-07

Anita P skrev om Andrés Måleri
    Andres Måleri har renoverat och målat fönster och portar i min bostadsrättsförening. Bemötandet från både företagsledning, snickare och målare har varit gott och motsvarat mina förväntningar. Läs mer
    2017-11-07 Andrés Måleri svarar Anita P
    Andrés Måleri vill tacka Brf Kvarngärdet-Brage för att vi har fått utföra målningsuppdrag i er föreningen. Ses till våren 2018!
  • 2017-09-30

Jonas L skrev om Andrés Måleri
    Professionella målare som var flexibla samt mkt noggranna och mån om att undvika nedskräpning. Läs mer
    2017-10-01 Andrés Måleri svarar Jonas L
    Vi vill tacka Brf. Pålen för att vi fick måla om Era fönster.

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte