Andrews Granite

Välkommen till Andrews Granite!

Vi på Andrews Granite erbjuder bänkskivor av högsta kvalitet. Vi är verksamma i Norge, Sverige, Estland och Finland men har på senare år valt att fokusera på den svenska marknaden. Vi har över 15 års erfarenhet inom stenskivor.

Varför Andrews Granite?
  • Bästa priserna på marknaden
  • Alltid 5 års garanti
  • Snabb service
  • Inga dolda avgifter
Under närmare 15 år har vi monterat mer än 10 000 kök i Sverige och därigenom haft kunder över hela Sverige – från Skåne till Norrbotten. Vi har ett pålitligt nätverk av stenleverantörer och skräddarsyr dina bänkskivor helt enligt dina önskemål. I priset ingår alltid uppmätning, leverans och montering.

Läs vad 139 kunder tycker om Andrews Granite 2

2022-01-06
    Väldigt smidigt. De kom hem och mätte upp när stommar var på plats. Kom senare inom 14 dagar och monterade. Superbra! Betalade när arbetet var klart ☺️. Rekommenderar starkt till alla!
    2021-12-24
    Köpte bänkskivor och undermonterade hoar från Andrews Granite och är mycket nöjd med deras leverans! Fick snabbt svar på frågor etc, bra pris, de höll utlovat leveransdatum och installationen blev riktigt bra. Rekommenderas!
  • Hossein G
    skrev om Andrews Granite
    2021-12-24
    Proffsigt och i tid. De var till och med klara tidigare än utlovat.
    2021-12-24
    Väldigt nöjd med våra köp av marmor till köket och terrazzo till en TV-bänk.

Bra kommunikation, fina produkter och proffsiga hantverkare.
    2021-12-22
    Riktigt bra passform på leveransen! Enda nackdelen var nog att det inte gick att planera in installationen med bra framförhållning utan att man fick vara redo med två dagars förvarning.
    2021-12-22
    Snabba, konsultativa och bra service! Professionella och prisvärda. Kände förtroende och de levererade enligt tidplan. Toppenöjd och kommer använda de igen vid ett eventuellt senare tillfälle.
    2021-12-22
    Bra genomfört, från offerter, mailfrågor till uppmätning och slutligen leverans. Granitskivan var precis så fin jag förväntade mig.
  • 2021-12-22
    Allt fungerade smidigt. Bra pris, kom och mätte och monterade proffsigt och jättefint resultat. Dock tog leveransen lite längre tid än utlovat på hemsidan.
    2021-12-19
    Hade önskat kunna se större provbitar, i övrigt nöjd. Skivan levererades och installerades enligt plan.
  • 2021-12-17
    Trevlig service, kunniga och höll vad de lovat! Mycket nöjd!
    2021-12-16
    Andrew Granite är super bra. Allt gick som dem har lovat från början till slut. Vi är jätte nöjda med bänkskivan.
    2021-12-14
    Snabba, proffsiga och bra kvalitet på stenen. Vi är jättenöjda med väl utfört arbete!
  • 2021-12-10
    Jag vill varna för detta företag med säte i Estland. Montörerna pratar inte svenska eller engelska. Dom flyttar på kablarna till lamporna så nya kablar måste dras fram. Dom håller inte avtalad tid utan kommer efter solnedgång så man inte ska se reporna i skivan. Dom blir lätt aggresiva i sin kommunikation när man klagar. ROT avdrag går ej då dom har sätet i Estland. Välj ett annat företag till din bänkskiva så du blir nöjd för dom här bara lurar dig.
    Hej Lennart!

Tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår tjänst. För oss är kundnöjdhet alltid det viktigaste, vilket bekräftas av våra 700+ nöjda kunder varje år, men för tillfället är din feedback full av lögner som till och med kan kallas ärekränkning:
    1. Våra installatörer och mätningsteam i Sverige talar mycket bra engelska. Vi har aldrig haft problem med deras språkkunskaper tidigare och de har alltid fått bra feedback från slutkunden.
    2. Angående kablar på plats: Kunden ansvarar för att installationen är korrekt och att det finns några specifika saker som behöver övervakas och vårt team informeras. I det här fallet gjorde ni inte det.
    3. Angående att komma senare än det ursprungliga avtalet: Tyvärr kan vi inte alltid kontrollera omständigheter utanför vår kontroll, såsom problem med transportföretagets leverans av gods till Sverige eller trafikproblem på grund av svårare väderförhållanden. Alla våra andra kunder är alltid nöjda och förstår att vi inte alltid kan göra mirakel. Vi erbjöd er också möjligheten att komma nästa dag, men du ville verkligen att vi skulle komma i kväll.
    4. Angående döljande av defekter: Som ni vet besökte våra installatörer platsen, rengjorde ytan från smutsen och det var inte en repa.
    5. Tyvärr kan vi verkligen inte dra nytta av ROT, men kunderna informeras alltid i början av processen och vi är mycket konkurrenskraftiga priser, oavsett om ROT kan användas eller inte.

Det är också viktigt att nämna att ni var på plats under installationen, vårt team har inte uppmärksammat några speciella detaljer (lampkablar), efter installationen gick ni med på att lämna över arbetet, betalade med bankkort på plats och vi hade inga anspråk vid den tiden. Anklagelserna ni nämnde i din feedback kom flera dagar senare. Vi kan inte hållas ansvariga för vad som händer under dagarna efter vår installation.

Med vänliga hälsningar
    Andrews Granite-teamet
    2021-12-09
    Super bra service och snabb leverans! Bänkskivan och bordet blev jätte fint! Tack!
    2021-12-07
    Riktigt bra service och bra kvalitet.
  • 2021-12-07
    Från början till slut toppklass av service och tillgänglighet. Vi fick vår sten installerad inom 3 veckor. Vi fick vid mätning se provexemplar så man kunde se både i dagsljus och från ljuskälla.
    Gick smidigt och vi är väldigt nöjda med vår kvartskompositsten Noble Carrara från Technistone.
    2021-12-06
    Snabb och smidig service. :) :)
    2021-12-05
    Snabb leverans. Exakta mått. Bra priser.
    2021-12-05
    Mycket nöjda, lite långa svarstider om tider men i övrigt super bra, bra mätning, uppsättning och resultatet!
    2021-12-04
    Mycket bra och trovärdigt bemött! Bra Karolin att du inte överlovar utan helt enkelt säger som det är.
    Hej Niklas!
    Tack för ditt feedback! Ärlighet ger självförtroende! :)
    2021-11-28
    Kontakt via e-post, men fungerade bra och var på svenska. Fina betyg från andra och jag blev inte besviken. Proffsigt utförande av montörer vid mätning och installation. De pratar bara engelska. En skiva blev 1 mm förskjuten, men jag hann fixa det innan silikonet stelnat. Fick jättefina bänkskivor av granit Nero Africa med stänkskydd.
    2021-11-28
    Hjälpsamma och tillmötesgående, kunniga. Väldigt professionella både med råd , leveransen, monteringen. Väldigt måna om sina kunder
    Rekommenderar de mer än gärna
    // Jasmin
    2021-11-26
    Bra bemötande och snabbt levererat. Rekommenderas
    2021-11-24
    Bra bemötande. Snabb leverans. Bra utförande.
    2021-11-22
    Allt över förväntan!

Beställde en bänkskiva till tvättstugan på landet. Andrews granite var väldigt tillmötesgående och bänkskivan levererades mycket snabbt och betalades vid leverans. Väldigt smidigt!

Vi valde jura grey och är supernöjda!
    2021-11-21
    Höll vad de lovade. Pratar bra engelska. Smidiga att ha att göra med.
  • 2021-11-14
    Vänligt trevligt bemötande.
    Vi önskade få hem en snygg stenskiva till vårt kök och det levererade företaget.
    Företaget höll kontakt via mail vilket var smidigt. De skickade förslag på hur skivan skulle se ut vilket var trevligt.
    Leverans skedde inom utlovad tid.
    2021-11-12
    Mycket bra bemötande!
    Håller tider!
    Håller priser!
    Rekommenderas definitivt!
    2021-11-10
    Väldigt nöjda med vår granitbänkskiva. Överträffade våra förväntningar vad det gällde pris, leverans och kvalitet.
    2021-10-28
    Proffsigt och lugnt bemötande. Noggranna och hjälpsamma. Vi blev positivt överraskade över den fina kvaliten på stenskivorna. Vi köpte montering med mätning och hemleverans av Andrews granit, en vacker marmor valde vi.
    Rekommenderar varmt detta företag till andra!
    Mvh Therese
    2021-10-24
    Snabba, snyggt resultat! Nöjd :)
    Hej Petra!
    Tack för fina ord! :)
    2021-10-19
    Bra bemötande och snabb respons på mail. Snabb leverans och bra möjlighet att styra tid för besök.
    Det glädjer oss mycket att ni var nöjda med oss! ;) Fint det blev! Andrews Granite
    2021-10-19
    Allt gick smidigt och bemötande och leverans var perfekt.
    Glada kunder är det bästa belöningen! ;) Andrews Granite
    2021-10-19
    Leverans av bänkskiva på 1,5 vecka!
    2021-10-18
    Professionella, kompetenta och trevligt bemötande. Kortare leveranstid än vad de utlovat.
    Rekommenderar verkligen Andrews Granité.

Mikael Robertsson
    Nacka.
    Hej Mikael!
    Tack för ditt feedback och fina ord ! Det var glädje att hjäpa er med fina bänkskivor!
    2021-10-17
    Snabb återkoppling och mätning inom en vecka och sedan en vecka efter monterat och klart!
    2021-10-12
    trevlig kundtjänst. proffsig och snabb leverans.
    2021-10-11
    Köpte granitbänkar till vårt kök.
    Fick en preliminär prisuppgift på nätet.
    Efter mail-kontakt kom man och tog mått och vi fick definitivt pris efter några dagar.
    Man utlovade leverans efter c:a 2 veckor men levererade redan efter 1 vecka.
    Snabb och fin service och ett utmärkt arbete.
    Kan rekommenderas å det varmaste !
    2021-10-10
    Mycket smidigt från första kontakt till leverans och ett väldigt fint resultat.
    2021-10-10
    Enkela att ha att göra med. Kom ut, mätte upp och monterade granitskivan två veckor senare. Skivan passade perfekt och hade inga missfärgningar
    2021-10-10
    Bra kvalité. Något dyrt jämfört med första anbudet men bra stenskiva och bra utfört arbete. Dem ville dock inte silikona mot vägg, även fast jag tror att jag köpte det, menmen. Dem vägrade riva befintlig bänkskiva, vilket var ett stort minus i min mening. Överlag är jag nöjd trots att det sved i plånkan
    2021-09-22
    Bra bemötande snabb hantering pålitliga
    Andra gången som vi beställde från dom
    2021-09-22
    Proffsiga från första stund och ett utmärkt resultat.
    2021-09-11
    Bra pris på bänkskivor. Generellt bra service men ibland lite långa svarstider på mejl. Höll leveranstiden bra. Dock va det fel längd på bänkskivan när den kom men det kunde vi lösa genom att modifiera om köket lite samt att de fick kapa den på plats. Så det löste sig bra till slut.
  • 2021-09-11
    Superduktiga och snabb leverans, väldigt nöjd!
  • Johan S
    skrev om Andrews Granite
    2021-09-06
    Kunniga och proffsiga. Vi fick en snygg bänkskiva och när det blev något problem löste de bekymret snabbt.
    Kändes tryggt.
    2021-09-02
    Andrews Granite är fantastiska! Från första kontakten via mejl till att bänkskivan vi beställde slutligen levererades har de skött sitt uppdrag perfekt. Vi tog in offerter från många andra, men Andrews Granite är överlägset bäst vad gäller pris. De var mycket måna om att allt skulle stämma och skickade ritningen på koll flera gånger. Vi är så nöjda med bänkskivan, servicen och hur snabbt allt har gått. Tveka inte, välj Andrews Granite!
    2021-09-02
    Toppen service och bemötande och supersnygga bänkskivor!
    2021-09-01
    Snabb leverans av fin produkt helt enligt överenskommelse.
    2021-09-01
    Andrews granite är professionella och vänliga i sitt bemötande och svarar inom kort på Mail. Vi fick definitivt det vi hoppats på.
    Vi köpte tre bänkskivor i silestone till vårt nya kök och det blev över förväntan supersnygga.