Alla kategorier Övrigt Stockholms län Täby Apple store

Apple store

Stora Marknadsvägen 15, 183 34 Täby — Visa karta

Plocka fram din nyfikenhet och besök oss i Apple Store, Täby Centrum. Här kan du handla och lära dig allt som finns att veta om iPhone, Mac, iPad och iPod, men även få råd som rör din verksamhet. Vi ställer in din nya Apple-produkt så att den är klar att användas innan du lämnar butiken. När du är redo att gå vidare kan du komma tillbaka och delta i någon av våra kostnadsfria workshops. Vänd dig till en specialist i blå tröja om du vill ha hjälp. De kan hjälpa dig med allt från att checka in för ett möte till att checka ut och betala.

Läs vad 8 kunder tycker om Apple store

• Göran G
    Göran G skrev om Apple store
    Det mest kundovänliga jag stöttt på!! (APPLE STORE TÄBY)

Jag har en MacBook Air (med Apple Care försäkring) som bara funkade med nätanslutning, men svartnade när den skulle gå på bara batteri. Jag fick ok telefonsupport, där Rasmus hos Apple, konstaterade att det måste vara ett hårdvarufel och jag uppmanades gå till en Apple reparatör, t ex Apples butik i Täby med min dator och ärendenummer hos Apple. Sagt och gjort. Väl på plats ville jag lämna in datorn och få ett kvitto och sedan vänta några dagar eller någon vecka för att få tillbaka datorn lagad.
    Apples butik är så modern att den saknar kunddisk. Man får går runt och leta efter efter ett butiksbiträde. Jag hittade ett så småningom. Vederbörande vägrade att ta emot min dator, men så att jag kunde få en tid för att lämna in datorn om två timmar. Under tiden kunde jag ju traska runt i köpcentret, dricka kaffe eller göra vad jag ville, sa butiksbiträdet. Jag sa att jag bara ville lämna i från mig datorn, att alla uppgifter fanns i ärendeloggen, och att allt annat fanns registrerat i serienumret. "Omöjligt, vi har våra rutiner. Du kan få lämna in datorn om två timmar." Helt idiotisk, sa jag och bad att få tala med biträdets chef. Det gjorde inte saken bättre, "Vi har våra rutiner sa chefen" Jag frågade om Apple var till för sina kunder eller om jag som kund var till för Apple. "Du måste tala med en tekniker, och det kan vi ordna först om två timmar". Jag svarade att jag inte alls måste tala med någon tekniker utan bara lämna i från mig min dator. "Tyvärr, vi har våra rutiner," blev svaret som från en papegoja."
    Alltnog, efter att ha besökt MService på Birger Jarlsgatan 6, Stockholm löste sig saken. På två minuter tog man emot datorn. Man har tyvärr inte tillgång till Apples ärendelogg, men jag kunde snabbt beskriva mitt problem. Dessutom sa MService att vill vi veta något mer så ringer vi eller e-postar dig. En bra, korrekt och okomplicerad hantering.

VAD NI ÄN GÖR, ANLITA ALDRIG APPLE STORE TÄBY, om ni vill slippa högt blodtryck, utan gå till vilken annan repverkstad som helst. Läs mer
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Apple store
    Fin butik men otroligt dålig service Läs mer
  • Azad Jalil A
    Azad Jalil A skrev om Apple store
    Jag tycker Apple i Täby hålla på lura sina kunder dem gav mig en renoverat iPhone och dem sa den är helt ny . Det står i kvitto renoverat . Jag kommer aldrig köpa mer iPhone för dem är inte seriös !! Läs mer
  • eva o
    eva o skrev om Apple store
    Sämsta servicen jag någonsin varit med om! Läs mer
  • John N
    John N skrev om Apple store
    Fick vänta i en halvtimme innan jag fick hjälp och då vägrade de byta ut mina återkallade brandfarliga originalladdare mot nya för att jag inte hade tillhörande i-phones med. Har man tillverkat en livsfarlig produkt som kan bränna ner hela vårt hus med familj och allt så borde man vara något mer serviceminded än så. Grymt besviken på Apple och vi kommer framöver att välja produkter från en annan tillverkare. Läs mer
  • Alexander R
    Alexander R skrev om Apple store
    Sjukt bra service, vart faktis förvånad över hur enkelt allt blev !

Laggade på plats eller om dem inte lyckas ny lur !! 100gånger bättre än att gå till sin mobillevrantör! Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Apple store
    Tragiskt bolag som lurar en med vi levererar inom 24 timmar, sedan när man tryckt på köpknappen säger dom vi startar leverans inom 24 timmar beräknat leveransdatum om 8 dagar. Läs mer
  • Mikael
    Mikael skrev om Apple store
    Superb!

Min Iphone 5, krånglade tekniskt,(via operatören 3 ) 3 sa att jag var tvungen att lämna in den i 2 veckor och som lånetelefon skulle jag inte ens få en smartphone..

Gick förbi Applestore av slump i täby, gick in, fick snabb service, bokade tid och inom 15 minuter hade jag en helt ny Iphone, ( dom säkerhetskopierar den på plats) Istället för att lämna in i operatörernas butiker, ta er tiden att åka till täby och byt där gratis så länge garantin gäller. Läs mer