Apple store
1.5 i betyg av av
15 omdömen
Plocka fram din nyfikenhet och besök oss i Apple Store, Täby Centrum. Här kan du handla och lära dig allt som finns att veta om iPhone, Mac, iPad och iPod, men även få råd som rör din verksamhet. Vi ställer in din nya Apple-produkt så att den är klar att användas innan du lämnar butiken. När du är redo att gå vidare kan du komma tillbaka och delta i någon av våra kostnadsfria workshops. Vänd dig till en specialist i blå tröja om du vill ha hjälp. De kan hjälpa dig med allt från att checka in för ett möte till att checka ut och betala.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag15 omdömen om Apple store
-
skrev om Apple store
Absolut värsta jag vart med om.. Jag ringer och frågar ifall jag kan reparera min telefon via ett försäkringsbolag. Sa till dom i telefonen klart och tydligt att min mobil var helt sönder och i flera delar, alltså att inte kommer gå att "laga". De svarade och sa att "kom in och lämna in, om den inte går att laga så får du betala i våran prismall och sen får du en likadan ny".
De sa "kom när du vill och lämna in den", så åkte till Täby C vilket är en timme bort från mig.
Kommer dit och ställer mig i kön och en tjej kommer fram och säger "har du bokat tid?" säger såklart nej då de på telefon sa att man inte behövde, MEN DET SKULLE MAN TYDLIGEN GÖRA!!!. så fick boka en tid och åka hem, åker tillbaks efter 2 dagar och visar telefonen för deras tekniker och hon säger "den här är för trasig för att vi ska kunna ge dig en ny", även fast både hon som jag bokade tiden med och de jag pratade med på telefonen sa att det gick.
Hon sa att försäkringsbolaget får lägga mellanskillnaden för att köpa en helt ny, och att hon skulle skicka ett intyg till min mail som visade att telefonen inte gick att laga. Har fortfarande inte fått något på mailen så ringde tillbaks och de säger "det kan vi inte lösa via telefon, du måste komma in till butiken och boka en tid".
Blir helt galen asså, EXTREMT dålig service och planering.. De säger saker de inte kan leva upp till och bara overall helt sjukt dålig personal och support. Förväntade mig mycket mer av Apple... -
skrev om Apple store
Det är dags att återkomma till Windows datorer. Det går inte att köpa reservdelar för en 4 år gammal Macbook pro retina. För en enkel undersökning på Genius bar måste man vänta en vecka i bästa fall.
En kille från Apple kundtjänst bokade mig för en undersökning till en underleverantör som inte ens har tekniker på plats.
Det är pinsamt att den enda lösningen blir att köpa nya svindyra Apple datorer. -
skrev om Apple store
Inte nöjd med bemötandet i Apple store Täby. Tyvärr långt under förväntan.
-
skrev om Apple store
Blivit lurad andra gången såld till mig en mobil som värd 2000kr i dag på 3400 kr och sa att den är helt ny sen upptäckte att den är reparerad mobil gäller inte garanti .
-
skrev om Apple store
Försöker ringa butiken i Täby. Sitter fortfarande i telefon efter 1 timme!!!! Blivit bortkopplad fem gånger. Köpte AirPods via Apple över telefon och jag måste tydligen kontakta butiken om jag inte kan hämta varorna samma dag. Måste vara den enda butiken i Sverige där man måste boka en tid för att hämta en vara som man betalt. Hur tänker ni kring service Apple Täby? Om ni vill underlätta för era kunder och ge dem bra service så borde ni ändra hur ni jobbar. Ni suger!
-
skrev om Apple store
Första gången jag var där för ca 2 år sen fick jag suverän service, hade fabrikationsfel på min gamla iPhone och fick den utbytt på en gång. Var där idag igen för att byta batteriet, väntade i 45 minuter(hade bokat tid), tog de 70-80 minuter att byta batteriet.
Jag hade en mindre spricka i vänster hörn av skärmen som inte påverkade funktionaliteten alls, kommer tillbaka till en telefon vars skärm är halvt demolerad. Visst informerade de mig innan om att det fanns en risk att det skulle bli värre samtidigt säger de att teknikerna är väldigt duktiga och att man inte ska oroa sig. De lyckas förstöra såväl skärm som display och föreslår att jag ska betala för batteribytet, vägrade göra det då telefonen inte går att använda. De byter tillbaka till det gamla batteriet, vilket tar ytterligare 20 minuter.
Sätter aldrig en fot där igen. -
skrev om Apple store
Helt uselt
Först boka tid sedan vänta 30 min på att få lämna in sin telefon
Köpt telefon för 14 k o blir misshandlad. hatar Apple tar bort portar så man behöver donglar säljer usla egna sladdar med dålig hållbarhet låser in en inmassa tjänster och nu det här. -
skrev om Apple store
Det mest kundovänliga jag stöttt på!! (APPLE STORE TÄBY)
Jag har en MacBook Air (med Apple Care försäkring) som bara funkade med nätanslutning, men svartnade när den skulle gå på bara batteri. Jag fick ok telefonsupport, där Rasmus hos Apple, konstaterade att det måste vara ett hårdvarufel och jag uppmanades gå till en Apple reparatör, t ex Apples butik i Täby med min dator och ärendenummer hos Apple. Sagt och gjort. Väl på plats ville jag lämna in datorn och få ett kvitto och sedan vänta några dagar eller någon vecka för att få tillbaka datorn lagad.
Apples butik är så modern att den saknar kunddisk. Man får går runt och leta efter efter ett butiksbiträde. Jag hittade ett så småningom. Vederbörande vägrade att ta emot min dator, men så att jag kunde få en tid för att lämna in datorn om två timmar. Under tiden kunde jag ju traska runt i köpcentret, dricka kaffe eller göra vad jag ville, sa butiksbiträdet. Jag sa att jag bara ville lämna i från mig datorn, att alla uppgifter fanns i ärendeloggen, och att allt annat fanns registrerat i serienumret. "Omöjligt, vi har våra rutiner. Du kan få lämna in datorn om två timmar." Helt idiotisk, sa jag och bad att få tala med biträdets chef. Det gjorde inte saken bättre, "Vi har våra rutiner sa chefen" Jag frågade om Apple var till för sina kunder eller om jag som kund var till för Apple. "Du måste tala med en tekniker, och det kan vi ordna först om två timmar". Jag svarade att jag inte alls måste tala med någon tekniker utan bara lämna i från mig min dator. "Tyvärr, vi har våra rutiner," blev svaret som från en papegoja."
Alltnog, efter att ha besökt MService på Birger Jarlsgatan 6, Stockholm löste sig saken. På två minuter tog man emot datorn. Man har tyvärr inte tillgång till Apples ärendelogg, men jag kunde snabbt beskriva mitt problem. Dessutom sa MService att vill vi veta något mer så ringer vi eller e-postar dig. En bra, korrekt och okomplicerad hantering.
VAD NI ÄN GÖR, ANLITA ALDRIG APPLE STORE TÄBY, om ni vill slippa högt blodtryck, utan gå till vilken annan repverkstad som helst. -
skrev om Apple store
Fin butik men otroligt dålig service
-
skrev om Apple store
Jag tycker Apple i Täby hålla på lura sina kunder dem gav mig en renoverat iPhone och dem sa den är helt ny . Det står i kvitto renoverat . Jag kommer aldrig köpa mer iPhone för dem är inte seriös !!
-
skrev om Apple store
Sämsta servicen jag någonsin varit med om!
-
skrev om Apple store
Fick vänta i en halvtimme innan jag fick hjälp och då vägrade de byta ut mina återkallade brandfarliga originalladdare mot nya för att jag inte hade tillhörande i-phones med. Har man tillverkat en livsfarlig produkt som kan bränna ner hela vårt hus med familj och allt så borde man vara något mer serviceminded än så. Grymt besviken på Apple och vi kommer framöver att välja produkter från en annan tillverkare.
-
skrev om Apple store
Sjukt bra service, vart faktis förvånad över hur enkelt allt blev !
Laggade på plats eller om dem inte lyckas ny lur !! 100gånger bättre än att gå till sin mobillevrantör! -
skrev om Apple store
Tragiskt bolag som lurar en med vi levererar inom 24 timmar, sedan när man tryckt på köpknappen säger dom vi startar leverans inom 24 timmar beräknat leveransdatum om 8 dagar.
-
skrev om Apple store
Superb!
Min Iphone 5, krånglade tekniskt,(via operatören 3 ) 3 sa att jag var tvungen att lämna in den i 2 veckor och som lånetelefon skulle jag inte ens få en smartphone..
Gick förbi Applestore av slump i täby, gick in, fick snabb service, bokade tid och inom 15 minuter hade jag en helt ny Iphone, ( dom säkerhetskopierar den på plats) Istället för att lämna in i operatörernas butiker, ta er tiden att åka till täby och byt där gratis så länge garantin gäller.