Alla kategorier Trädgårdsservice Skåne Lomma Arbor Syd

Arbor Syd

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 243 kunder tycker om Arbor Syd

• 2019-03-24

Rolf N skrev om Arbor Syd
    Bra, förutom att man lämnade en stor, avklippt gren hängande i ett träd. Läs mer
  • 2019-03-01

Lena L skrev om Arbor Syd
    Föryngring av en magnolia och ett körsbärsträd. De var vildvuxna sedan många år tillbaka.
    Mycket bra bemötande både vid besök och vid själva Klipptillfället. Man kom på avtalad tid!
    Snabbt, effektivt och man städade väldigt noga efter sig. Var inte helt lätt med tanke på att det finns ett växthus under körsbärsträdet och det var en ganska stor gren som skulle bort.
    Betyg 10 av 10 möjliga. Har redan rekommenderat ert företag till bekanta. Läs mer
  • 2019-02-18

Mats L skrev om Arbor Syd
    Gallring av björkar. Väl bemött. Jag hade höga förväntningar som uppfylldes.
    En bra affär/upplevelse Läs mer
  • 2019-02-17

Bo C skrev om Arbor Syd
    Bra utfört jobb, snabbt och till rimligt pris
    Mycket trevligt bemötande Läs mer

Bemötande var bra. Nu Läs mer

Per L skrev om Arbor Syd
    Mycket kompetent personal, bra interaktion, trevligt bemötande1 Läs mer

Sven B skrev om Arbor Syd
    Snabb, prisvärd trimning av träd Läs mer

Bengt H skrev om Arbor Syd
    Fällning av tre stora träd, utfördes på ett professionellt och bra sätt.
    Snabbt svar på offert.
    Var på plats i rätt tid! Läs mer

Emilie W skrev om Arbor Syd
    Hade en igenvuxen trädgård där det mesta skulle röjas bort och stubbfräsas. Första gången de kom gick det snabbt och de var 4-5 personer, extremt effektiva och prisvärda. De beskar ett gammalt äppelträd men när de var klara syntes det knappt att de tagit något så fick be dem ta lite till. Blev tyvärr ändå inte nöjda utan gjorde det tillslut själva. De ville inte ta för mycket pga inte bra för trädet så förstår delvis deras tanke men tycker de var väl försiktiga. Resten av trädgården var lite slarvigt gjort på vissa ställen med stubbar kvar, de fick komma tillbaka och ta det de missat. När de skulle komma tillbaka hände det två gånger att vi bestämde en tid de skulle komma som de inte dök upp när jag satt hemma och väntade. Tredje gången kom de och tog en del av det sista, en del ville de inte ta pga att de inte ville ”slita för mycket på sin maskin”. Så ger dem 3/5. Vissa bitar var toppen vissa mindre bra. Alla var supertrevliga och tillmötesgående utom en chef som också var på plats och som var väldigt dryg och nedlåtande. Läs mer

Per P skrev om Arbor Syd
    Klippning häck .
    Mycket bra
    Som jag förväntat mig
    Snabbt och effektivt allt perfekt Läs mer

Åsa K skrev om Arbor Syd
    Klippning av buskar och det blev riktigt bra. Mkt vänlig och korrekt bemötande. Läs mer

Tim B skrev om Arbor Syd
    Fällning och stubbfräsning av en hög bok.
    Mycket trevlig bemötande, snabb återkoppling och ett fantastiskt arbete. Läs mer

Per H skrev om Arbor Syd
    Jag köpte trädbesiktningar, beskärning av stora träd.
    Bemötandet tyckte jag var mycket bra och professionellt.
    Utförandet blev också enligt förväntningarna.
    Vi hade en bra dialog och resonerade kring hur vi skulle utföra det på bästa sätt.
    Det kändes bra och tryggt.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer

Mårten A skrev om Arbor Syd
    Seriöst bemötande och lämnade offert, efter besök i trädgården, med kort varsel. Kom sedan på avsatt tid och gjorde jobbet precis såsom vi avtalat. Tummen upp! Läs mer

Jan P skrev om Arbor Syd
    Bra arbetet. Lätta att kontakta och håller informationen löpande med kunden vad som gäller.
    Rekomenderas. Läs mer

Anna L skrev om Arbor Syd
    Mycket bra bemötande och utfört arbete. Kan verkligen rekommendera Arbor Syd. Läs mer
  • 2019-02-13

Jörgen P skrev om Arbor Syd
    Stupfresning helt perfekt Mycket bra Läs mer

Gun L skrev om Arbor Syd
    Klippning av äppleträd.
    Mycket bra information och snabb hantering av offer.
    Mycket bra resultat.
    Rek. Gärna företaget. Läs mer

Suzanne I skrev om Arbor Syd
    1) Huvuduppgiften var att ta ner en hög, gammal tall på gränsen till grannen vars tak skulle kunna vara hotad vid storm. I första hand skulle en stor hängande gren tas bort, men i slutändan hela trädet, eftersom det sedan inte fanns någon krona kvar.
    2) En annan tallgren, i ett annat träd, skulle tas bort, men ArborSyd valde att glesa ut den.
    3) Prov skulle tas på en lärk där vi oroade oss för röta i mitten av stammen.
    Jag blev väl bemött och fick snar hjälp, vilket var tacksamt, eftersom vi oroade oss för en överhängande fara. Killarna var professionella och klarade uppgifterna väl. Nr 1) innebar bl a klättring högt upp på stam utan grenar! Stammen föll sedan utan att skada andra trän.
    Använder gärna företaget igen och kan rekommendera det till andra. Läs mer

Michael C skrev om Arbor Syd
    Sammanfattning: utmärkt på allt. Läs mer
  • Jan-olof B

2019-02-12

Jan-olof B skrev om Arbor Syd
    Beställt Avenbokhäck till vår hörntomt.
    Fick hjälp med plantering och första beskärning i flera steg.
    Arbor Syd är ganska dyra men man får ofta vad man betalar för.
    Resultatet blev nämligen över all förväntan så här långt.
    Denna vår blir spännande att beskåda då vår häck förmodligen är någotsånär tät för första gången.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar starkt Arbor Syd och deras medarbetare då de är professionella. Läs mer

Anders P skrev om Arbor Syd
    Proffsiga. Duktiga töser och pågar! Använder man gärna. Läs mer

Christer L skrev om Arbor Syd
    Yrkeskunnigt företag som bevarar trädets karaktär efter åtgärd. Läs mer

Hans O skrev om Arbor Syd
    Gallring av grenar lindar. För att kronan hägnde ner för mycket över väg. Läs mer

Markus W skrev om Arbor Syd
    Trevligt, professionellt bemötande. Svarade gärna på frågor och förklarade vad de gjorde. Läs mer

Nordisk Trädflytt Ab N skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd har hjälpt oss med arbete runt trädflytt, såsom förarbete o efterarbete med allt vad detta innebär.
    De har alltid varit mycket serviceinriktade o oerhört professionella i sitt arbete! Läs mer

Kjerstin Ä skrev om Arbor Syd
    Beskärning av 100 år gammalt äppelträd! Jättebra blev det. Och de lovade att komma förbi under våren för att se om det behövs trimning. Supertjejer! Vi är jättenöjda! Läs mer

Weine J skrev om Arbor Syd
    Vi beställde trädfällning och klippning av thujahäcken.
    Vi blev mycket trevligt bemötta,det kändes väldigt tryggt för oss.
    De förväntningarna vi hade blev med råge uppfyllt.
    Kan gärna rekommendera detta företag.
    Avfallet , grenar stubbar o rötter togs också omhand.
    Mycket nöjda. Läs mer
  • Daniel L

2019-02-10

Daniel L skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande, hög service. Otroligt väl utfört arbete, hög kompetens. Bra pris. Läs mer
  • Frida E

2019-02-09

Frida E skrev om Arbor Syd
    Som alltid kom de på utsatt tid och gjorde exakt det vi överenskommit. Den här gången gällde det bara enkel fällning samt stubbfräsning och ett snår som skulle bort inklusive borttransport. Skönt när allt funkar! Läs mer

Annika N skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd har beskurit våra gamla Lindar flera ggr med utmärkt resultat. Alltid mkt trevliga o proffsiga. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer

Susanna B skrev om Arbor Syd
    Nedtagning av träd som utfördes på ett mycket professionellt sätt. Trevligt bemötande i alla led från kostnadsoffert till avslutat arbete. Läs mer

Bodil J skrev om Arbor Syd
    Beskärning av syren, magnolia och valnöt Läs mer

Tonny S skrev om Arbor Syd
    Allt skötes enligt överenskommelse Läs mer

Birgitta O skrev om Arbor Syd
    Jag fick hjälp med att klippa häck , träd och buskar. Mycket nöjd med hjälpen. Kommer att utnyttja dem igen. Vänliga och trevliga killar. Läs mer

Lars E skrev om Arbor Syd
    Proffsigt, vänligt och pålitligt Läs mer

Sven R skrev om Arbor Syd
    Utförde min beställning helt OK! Läs mer

Bo B skrev om Arbor Syd
    Ett företag som inte tvekar att göra det där lilla extra som gör att kunden kommer tillbaka. Läs mer

Eva J skrev om Arbor Syd
    Borttagning av stubbar från gammal cypresshäck
    Trevligt bemötande
    Nöjd med utfört arbete Läs mer

Anna W skrev om Arbor Syd
    Nedtagning av ett träd. Snabb och bra service och ett väldigt trevligt bemötande. Kan vart rekommendera. Läs mer

Aleksandra E skrev om Arbor Syd
    De var vänliga och trevliga på telefon och mail. Sedan kom de och beskar vår häck och äppelträd. Lämnade trädgården snyggt och prydligt efter att jobbat var gjort. Läs mer

Kerstin L skrev om Arbor Syd
    Möttes av vänliga kunniga arborister.Eftersom det var motstridiga och okunniga åsikter i bostadsrätten , var det skönt att få proffsigt stöd i. Alla var väldigt nöjda med resultatet av beskärningen. Det blev bättre än förväntat. Läs mer

Ulla P skrev om Arbor Syd
    Klippning av fruktträd.
    Bra bemötande. Läs mer
  • Jan E

2019-02-05

Jan E skrev om Arbor Syd
    Duktiga medarbetare. Gör ett utmärkt arbete. Arbor Syd kan rekommenderas. Läs mer

Sofie J skrev om Arbor Syd
    Tillgängliga, effektiva, smidigt.
    Mycket nöjda Läs mer

Agneta V skrev om Arbor Syd
    Trädfällning. Mycket nöjd både med arbetet och bemötande. Läs mer

Adam P skrev om Arbor Syd
    Fällning av träd i bostadsrättsförening.
    Professionellt bemötande, inget krångel. Läs mer

Emma E skrev om Arbor Syd
    Fällde ett stort träd samt stubbfräste.
    Utförde arbetet väldigt proffsigt och bra!
    Även bra bemötande mot en missnöjd granne som påstod att en gren hamnat på hans tomt.
    Dock lite småirriterat när de vid nästa besök stubbfräste och de råkade fräsa av en elkabel men de löste det bra i slutändan och stod för installation av ny kabel!

Rekommenderar de till andra då de både är professionella i sitt arbete samt åtgärdar om det råkar ske ett misstag! Läs mer
    Tomi B gillar detta
  • 2019-02-04

Carina R skrev om Arbor Syd
    Trädfällning och trädbeskärning utfördes med stor omsorg av mycket professionella arborister. Allt fungerade utmärkt från första kontakten till offert. Mycket trevligt bemötande genom hela processen. Läs mer

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp