Arbor Syd

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!

Läs vad 658 kunder tycker om Arbor Syd 2

2022-11-26 Verifierad kund
    Hjälpte oss med plantering av thujhäck. Trevligt bemötande och kunnig personal. Ingenting att klaga på och kan varmt rekommendera dem.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Snabbt och proffsigt utfört.
    Vi är mycket nöjda.
    Ulla-Britt
    2022-11-23 Verifierad kund
    Mycket väl utförd beskärning av ett stort körsbärsträd,
    bortfört allt beskuret.
    Proffsiga och med ett trevligt bemötande.
    Vi är mycket nöjda.
    Bert Andersson
    2022-11-23 Verifierad kund
    Snabbt, professionellt och med hög kvalitet
    2022-11-22 Verifierad kund
    Otroligt proffsiga och kunniga.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Vi tycker att Arbor Syd har gjort ett bra jobb med träden på vår kyrkogård.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande från första mötet. Väl utfört arbete. Kändes tryggt och bra hela vägen
    2022-11-13 Verifierad kund
    Väldigt trevlig personal, inklusive den unge man som skötte borttransportera!
    2022-11-12 Verifierad kund
    Bra bemötande, trevliga o kunniga arborister som utförde fällning av träd respektive tog bort döda grenar i några träd.
    Kom på utsatt tid o arbetade effektivt men tog inga risker :)
    2022-11-11 Verifierad kund
    Snabba och effektiva, höll va det lovade! Snyggt beskuret valnötsträd!
    2022-11-10 Verifierad kund
    När vi väl fick kontakt (ingen återkoppling flera försök) fungerade allt mkt bra.
    2022-11-08 Verifierad kund
    Vi anlitade ArborSyd för att få hjälp med att beskära ett större och två mindre träd på vår tomt. Vi har haft kontakt med tre personer totalt (en person via mail för att boka, och två personer som kom och utförde själva beskärandet). Ett av träden beskars så att vi kunde använda det som ett klätterträd till katterna på deras innergård. Jättenöjda med allt.
    2022-11-04 Verifierad kund
    Kunniga, punktliga och har flera gånger anlitat dem.
    2022-11-03 Verifierad kund
    Snabb kontakt, smidigt. Vi är nöjda.
    2022-11-03 Verifierad kund
    Kom 3 Snabba och duktiga och trevliga tjejer ock beskar våra fruktträd och jag fick lite utbildning om syrenen med :)
    2022-11-02 Verifierad kund
    Vi är supernöjda som alltid! Vi anlitar Arborsyd för häckklippning, beskärning av träd med mera.
    2022-10-31 Verifierad kund
    Väl bemött
    Företaget håller vad de lovar och kommer på överenskommen tid.
    Rekommenderar gärna Arboga Syd.
    2022-10-30 Verifierad kund
    Mycket bra. Nedtagningen av min björk gick mycket bra.
    Snabbt och enkelt. Dock med god säkerhet.
    2022-10-28 Verifierad kund
    Dom gjorde sitt jobb som vi beställde och vi är nöjda
    2022-10-28 Verifierad kund
    Trevlig personal, proffsigt utfört arbete och bortforsling av kvistar och grenar. Kommer att anlita dem igen. /Lisbeth
    2022-10-28 Verifierad kund
    Arbor Syd har varit professionella, kommit i tid och gjort sitt arbete utmärkt. Vi blev rekommenderade dem av en granne, och vi rekommenderar dem gärna vidare.
    2022-10-26 Verifierad kund
    Tillmötesgående och proffsiga!
    2022-10-24 Verifierad kund
    Snabbt, snyggt och prydligt. Kan rekommenderas!
    2022-10-24 Verifierad kund
    Arbor Syd beskärde mina 5 fruktträd. De har varit flexibel och snabba att göra jobbet när första kontakt var gjort. Jag är helt nöjd.
    2022-10-24 Verifierad kund
    Bra dialog innan arbetets utförande. Stort yrkesmässigt kunnande. Snabbt och effektivt utförande. Bra och tillmötesgående dialog under arbetets gång. På det hela taget mycket nöjd! Har anlitat Arbor Syd tidigare och kommer att göra det igen.
    2022-10-23 Verifierad kund
    Dom kom på utsatt tid, jobbade effektivt och städade upp efter dig enligt överenskommelse. Hade önskat lite mer rådgivning efter utfört arbete.
    Hej Stina, det bland så har vi inte tid att stanna och prata då det kan vara jobb som väntar efteråt. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att ta kontrakt med oss på info mailen. Arbor Syd
    2022-10-23 Verifierad kund
    Snabbt och trevligt bemötande. Inga påtryckningar eller pålurad något som inte behövdes. Mycket nöjd!
    2022-10-22 Verifierad kund
    Utmärkt men skulle nog velat att boken klipptes mer.
    Hej Hans, hård beskärning orsakar kraftig tillväxt så vi försöker alltid hitta en kompromiss mellan hur mycket vi kan ta bort utan att arbetet blir ogjort på en säsong eller två. Även originalformen på trädet och hur grenarna ser ut bestämmer hur vi kan forma trädet. Arbor Syd
    2022-10-20 Verifierad kund
    De var väldigt trevliga och tillmötesgående men oerhört struliga med tider.
    Hej Sofie,

Tyvärr så kan det bli så denna tiden på året. Vi har haft mycket frånvaro bland våra anställda och det har ställt till det i ditt fall och ber åter igen om ursäkt för detta.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Snabbt , ordentligt , och mycket trevlig personal att kontakta samt utförande
    2022-10-19 Verifierad kund
    Har anlitat ArborSyd tidigare och har blivit trevligt bemött.
    Klippning och formning av 3 träd.
    Kanske lite obalans när det gäller boken....
    2022-10-12 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande från början till slut, kan bara rekommendera dem. Dem levde verkligen upp till våra förväntningar.
    2022-10-08 Verifierad kund
    Alltid bra bemötande och kunnande. Allt från beställning av uppdrag till fakturering funkar kanon. Rekommenderas starkt.
    Fick denna gång hjälp med trädbeskärning.
    2022-09-30 Verifierad kund
    De gör ett fantastiskt jobb, men de kanske inte alltid ger kunden vad den vill ha. Men man kan inte få allt här i världen heller. Min önskan var att de tagit ner lite mer, deras svar var att det är inte bra för träden - man får lita på proffsen. Men vill jag ha en fyrkantig boll så ska jag få det, kunden har alltid rätt, eller? Jag blev trevligt bemött.
    2022-09-29 Verifierad kund
    Fräsning av stubbe från en stor tuja. Mycket trevligt bemötande. Proffsigt utfört arbete till ett rimligt pris.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Jag har fått flera jobb gjorda av Arbor Syd. Alla har varit beskärning av träd, huvudsakligen väldigt stora tallar. Jag har varit väldigt nöjd alla gångerna. Alltid snabbt och professionellt bemötande, beskärningen har blivit väldigt snyggt gjord. Och de lämnar inte ett enda spår efter sig. Mycket bra, jag kommer att ta hjälpa av dem fler gånger.
  • 2022-09-28 Verifierad kund
    Vi blev proffesionellt bemöt, de levde upp till alla våra förväntningar. Det kändes tryggt att vi anlitade Abor syd de var proffsiga.
    2022-09-25 Verifierad kund
    Duktiga och trevliga arborister
    2022-09-18 Verifierad kund
    Svarar de inte, så ringer de upp. Alltid tillmötesgående o proffsiga. Har haft ett jättebra samarbete i 8 år. Kan varmt rekommendera dem.
    2022-09-17 Verifierad kund
    Allting var perfekt.
    Klippning av häck samt bortforsling.
    2022-09-16 Verifierad kund
    Professionellt och kompetent bemötande samt väl utfört arbete enligt vad som var överenskommet.
  • Heinz W
    skrev om Arbor Syd
    2022-09-16 Verifierad kund
    Vi är nöjda trevliga medarbetare
    2022-09-15 Verifierad kund
    Mycket proffsigt utfört uppdrag
    2022-09-11 Verifierad kund
    Proffesionellt, kunniga, snabba o smidiga
    2022-09-11 Verifierad kund
    Jag har anlitat Arbor Syd i fem år och som alltid är jag supernöjd med dem. De kommer när vi bestämt tid är artiga och vänligaoch framför allt skickliga i sitt yrke. Denna gång gällde det klippning inför vintern av ligusterhäckar och rejäl ansning av olika sorters buskar. Jag kan med varm hand rekommendera dem. Hälsningar Kerstin Ohrlander
    2022-09-11 Verifierad kund
    Tillmötesgående, flexibla och mycket hänsynsfulla och proffsiga! De kom vid flertalet tillfällen, av hänsyn till ett fågelbo i ett träd som skulle beskäras. De var hänsynsfulla mot befintlig växtlighet och kom med goda råd om hur vi bäst kunde bevara så mycket som möjligt av de träd och klätterväxter som behövde beskäras. Mycket trevliga!
    2022-09-10 Verifierad kund
    Fint bemötande, profesionellt utfört arbete och pålitliga.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Alla kontakter har varit till stor belåtenyhet!
    Våra Robiniaträd blev proffsigt beskärda och vi är så nöjda.
    2022-09-07 Verifierad kund
    Proffsiga, duktiga och trevliga. Rekommenderas varmt!
  • Lars-Gunnar O
    skrev om Arbor Syd
    2022-09-06 Verifierad kund
    Oerhört proffsiga samt effektiva. Kan helt klart rekommenderas.