Arbor Syd

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 372 kunder tycker om Arbor Syd

• 2020-10-29

Hans E skrev om Arbor Syd
    Har anlitat Arbor Syd för beskärning av fruktträd, nedtagning av större träd och stubbfräsning. Effektiva och trevligt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-10-22

Margareta L skrev om Arbor Syd
    Rådgivning ang naturtomt med tallar björkar o enstaka granar .
    Fått hjälp med fällningar rensningar av döda grenar i höga tallar o hjälp med beskärning mot gata.
    Oerhört proffsiga o tillmötesgående. Känns mkt seriösa Kontakt med företaget vid flera tillfälle - samma personal .
    Rekommenderar varmt . Läs mer
  • 2020-10-13

Gesslein B skrev om Arbor Syd
    Lite svåra att få tag i men själva arbetet utfördes snyggt. Träden fällda utan att skada någon växtlighet omkring eller under, och materialet prydligt sorterat och staplat på anvisad plats. Läs mer
  • 2020-10-13

Eva K skrev om Arbor Syd
    Trädfällning, stubbfräsning och bortforsling av mtrl. Proffsigt utförande från start till slut. Läs mer

Per O skrev om Arbor Syd
    Stubbfräsning. Trevlig personal nöjd med arbete Läs mer

Lisa C skrev om Arbor Syd
    Köpte arboristtjänst för beskärning av träd i trädgården. Arboristerna som var på plats var väldigt trevliga, professionella och lätta att föra dialog med. Ansvarig för bokning osv, Tina, var väldigt svår att få tag på. Det var svårt att få tid, svårt att få någon att ringa tillbaka, jag väntade väldigt länge på återkoppling. Efter att ha påtalat detta flera gånger så dyker arboristerna upp en dag, helt oanmälda, utan att ha fått någon som helst återkoppling från Tina. De säger att de har bokad tid för beskärning av träd. Tur att vi var hemma och tillgängliga! Hade vi känt till annat trädvårdsbolag hade vi ringt någon annan. De som utförde jobbet som väldigt trevliga och utförde tjänsten väl. Uppfattade ledningen som nonchalant och otillgänglig. Fick intrycket av att jag var tvungen att jaga dem för att få betala för deras tjänster.. Läs mer

Rainer S skrev om Arbor Syd
    Allt smidigt och bra vid fräsning av stubbe. Läs mer
  • 2020-10-04

Nada Z skrev om Arbor Syd
    Bad Arbor Syd kapa min höga björk, riktigt nöjd blev jag. Mkt bra resultat och bra service. Rekommenderar dem starkt Läs mer
  • 2020-10-01

Hans O skrev om Arbor Syd
    - Snabb och tydlig återkoppling i offertstadiet!
    - Professionellt och ärligt bemötande
    - Arbetet Professionellt utfört.
    - städade upp på tomten efter fällning av stor tall.
    - Vi är väldigt nöjda och kommer att Använda Arbor Syd i fortsättningen! Tack Tomi för ett jättebra jobb! Läs mer
  • 2020-09-27

Annika P skrev om Arbor Syd
    Häckklippning och plantering av 2 st nya häckplantor.

Bra jobb och trevligt bemötande 😊 Läs mer
  • 2020-09-22

Mats O skrev om Arbor Syd
    Mycket kompetent och trevlig personal. Ett mycket väl utfört arbete. Vi kommer att anlita er igen. Läs mer
  • 2020-09-21

Fabian C skrev om Arbor Syd
    Trädfällning och bortforsling beställt. Trevligt bemötande. Allt utfördes på överenskomna dagar och tider. Professionellt utfört. Efteråt kunde man inte se att de varit där, förutom att träden var borta... :-). Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-09-19

Per J skrev om Arbor Syd
    Trevligt och proffsigt bemötande i samband med trädbeskärningen. Läs mer
  • 2020-09-14

Ulf B skrev om Arbor Syd
    Bra bemött per telefon. Allt gick snabbt o enkelt sedan jag beställt ett utlåtande över min bokhäck.
    Ingen väntetid alls. Läs mer
  • 2020-09-10

Caroline H skrev om Arbor Syd
    Klippning av 10 fruktträd.

Mycket snabb respons och smidigt utfört arbete med kort tid från bekräftad offert till leverans.

Alla förväntningar motsvarades. Läs mer
  • 2020-09-06

Maddalena D skrev om Arbor Syd
    Stubbfräsning, gick det jättebra, trevligt bemött. Läs mer

Lars P skrev om Arbor Syd
    Beskärning av bok i trädgård

Bra bemött

Svårt att få tid

Kanske kunde gett olika förslag på beskärningen
    Tycker det fanns mer att ta men Jag är inget proffs. :) Läs mer

Barbro M skrev om Arbor Syd
    Beskärning av 4 träd-
    Ett fick vänta för där låg en duva I ett rede, men de kommer tillbaka.

Tack till arbor syd Läs mer

Bobby S skrev om Arbor Syd
    Allt fungerade utmärkt. Trevligt bemötande, välvilliga råd om ditten och datten, och effektivt o h snyggt utförda uppdrag! Läs mer
  • 2020-09-02

Anna E skrev om Arbor Syd
    Proffsigt bemötande både på förbesöket och när jobbet utfördes. De vet vad de gör och jag kände mig helt trygg att våra träd blev väl omhändertagna. Läs mer
  • 2020-08-31

Hans-göran T skrev om Arbor Syd
    Uppdraget bestod av att fälla en svarttall och reducera ett antal andra tallar och en björk.
    Före de gav en offert var de ute och vi kunde diskutera omfattningen. Vänliga och gav ett mycket kompetent intryck.
    När arbetet skulle utföras gick vi igen igenom vad som skulle göras. De var trevliga och kunniga. Umgick mycket varsamt med träden. Vi är helt nöjda med arbetet och på det sätt det utfördes.
    Kan rekomdera dem helhjärtat och kommer att ta kontakt med dem när vi nästa gång behöver hjälp med träd beskärning/reducering

Mvh Hans-Göran & Kaarin Läs mer
  • 2020-08-31

Kerstin M skrev om Arbor Syd
    Köpte klippning av ligusterhäckar.Blev alldeles utmärkt bemött av
    företaget både i telefon och på plats.
    Företaget lever alltid upp till mina förväntningar och jag kommer
    med glädje att anlita dem igen.
    de är toppen!
    Hälsningar
    Kerstin Ohrlander Läs mer
  • Camilla F

2020-08-23

Camilla F skrev om Arbor Syd
    Kapnin och bortforsling samt stubbfräsning av höga Thujor.
    Snabba och effektiva till ett bra pris- Läs mer
  • 2020-08-19

Ulf P skrev om Arbor Syd
    Nedklippning/föryngring inklusive bortforsling av lång och flera meter hög häck.
    Mycket trevligt och alert bemötande.
    Förväntan var hyfsat hög - blev rekommenderad av vänner att anlita företaget.
    De gjorde allt över förväntan, snabba svar på frågor, trevligt bemötande. Inget skräp kvar, allt var väl genomfört.
    Pressade t.om. priset något på bortforslingen genom att samordna med annan kund i närheten.
    Kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-08-19

Helena C skrev om Arbor Syd
    Beskärning av två äppelträd inkl bortforsling och uppföljning nästa år. Jättefint jobb, vi är så nöjda!
    Aningen struligt med vilket datum de skulle komma men det löste sig under veckan och blev som sagt jättebra till slut. Läs mer
  • 2020-08-17

Ibrahim K skrev om Arbor Syd
    Det finns få som är så proffs som ArborSyd syd! Jag fick flera tips om förtaget när jag ville fräsa rötter och jag ångrar inte att jag anlitat er! Från planering, bemötande, säkerheten och noggrannheten runt rötterna, otrolig proffesionella med fina maskiner.
    Tack och jag har tipsat er till flera! Med vänliga hälsningar ibrahim/Genarp Läs mer
  • 2020-08-15

Kristina T skrev om Arbor Syd
    Jag hittade er på nätet.
    Uppskattar snabbt svar och även snabb och superproffsig insats med att fräsa bort min stubbe. Att det blev billigt gör inte det hela sämre!
    Tack! Läs mer
  • 2020-08-13

Lars O skrev om Arbor Syd
    Snyggt och fint. Toppen!
    En liten detalj bara; de glömde ta ner en liten gran vid sidan av som också är angripen.. Läs mer
    2020-08-14 Arbor Syd svarar Lars O
    Hej Lars, det var tråkigt att du anser att vi missat något i arbetet. Jag ber dig maila eller ringa oss för att kunna ta tag i detta för detta forum är inte rätt ställe att hantera sådant här.
  • 2020-08-08

Inger O skrev om Arbor Syd
    Ett litet arbete , men väl utfört och vi anlitar er gärna igen. Läs mer
  • 2020-08-05

Ulla M skrev om Arbor Syd
    Uppfräschning av en gammal rönn, vårt s.k. vårdträd som varit med sen huset byggdes. Resultatet blev lyckat och jag är nöjd. Jag blev väl bemött och anlitar gärna detta företag igen vid behov.
    Ulla Läs mer
  • 2020-08-03

Andreas S skrev om Arbor Syd
    Bra service skulle använda igen Läs mer
  • 2020-08-01

Stanislaw W skrev om Arbor Syd
    Vi tycker att ni varit mycket professionella.
    Ni har mycket bra beskrivit för oss hur arbetet kommer att gå till och varför vi borde flytta tidpunkten närmare maj månad.
    Ni har varit punktliga och fullföljt avtalet.
    Därmed får ni det högsta betyget
    Hälsningar
    Stanislaw Welin Läs mer
  • 2020-08-01

Sigrid H skrev om Arbor Syd
    Gallring av hasselbuskar, lätt beskärning av äppelträd. Mycket trevliga och vänliga. Kändes verkligen sina saker.
    Jag kommer att återkomma till dem, mer finns att göra hos mig! Läs mer
  • 2020-07-31

Göran I skrev om Arbor Syd
    Arbor kapade ner en död alm åt mig. De gav offert snabbt, kom fort och gjorde jobbet och de gjorde kapningen snabbt och proffsigt till ett mycket rimligt pris. Läs mer

Carina M skrev om Arbor Syd
    Perfekt utfört arbete och trevlig och kunnig utförare Läs mer

Hans R skrev om Arbor Syd
    . Kronreducering av två körsbärsträd
    . Mycket nöjd med både bemötande och utförandet. Läs mer

Stefan R skrev om Arbor Syd
    Dålig kommunikation mellan personen som bedömde trädet och de som sedan utförde jobbet Läs mer
  • 2020-07-29

Maria E skrev om Arbor Syd
    Kom på utsatt tid. Förklarade hur de skulle göra. Utförde arbetet på ett effektivt, säkert och bra sätt med fantastiskt resultat. Läs mer
  • 2020-07-29

Anders G skrev om Arbor Syd
    Utmärkt. Effektivt och snyggt. Det gick finfint. Läs mer

Johan P skrev om Arbor Syd
    Snabbt och prisvärt. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Maria A skrev om Arbor Syd
    Väldigt trevliga att ha att göra med innan, under och efter. Vi ändrade oss ett par gånger med vad vi ville få gjort och fick snabba svar från Tina. Fick en tid ganska så snabbt efter vi bestämt oss och allt var fixat på en dag, inget krångel! Kan varmt rekommendera Arbor Syd! Läs mer

Lennart P skrev om Arbor Syd
    trädfällning
    trevligt bemötande
    väldigt imponerad av deras arbete Läs mer

Jan-olof C skrev om Arbor Syd
    Praktiska arbete utfört utan anmärkning. mycket bra jobb, till ett bra pris jmf med konkurrenter. 5+

Det som kan förbättras är att den ursprungliga förfrågan och den givna offerten har samma innebörd. En avstämning minst dagen innan arbetet utförs så att man inte behöver ta en diskussion på plats. Drar ner det till 4+ Läs mer

Elisabeth N skrev om Arbor Syd
    Fick hjälp av beskära en björk. Trevligt bemötande både per mail och när de kom ut. De kändes väldigt kunniga och gjorde ett snabbt och effektivt jobb. Kan rekommenderas. Läs mer

Ulf A skrev om Arbor Syd
    Riktigt bra utfört arbete med trädfällning och gallring (snygga till tallar med att tex ta bort döda grenar). Väldigt trevligt bemötande och snyggt jobb där dom lämnade allt sorterat i snygga högar, enkelt för oss att hantera. Läs mer
  • Heinz W

2020-07-28

Heinz W skrev om Arbor Syd
    Det blev mer än bra och vi anlitade företaget för tredje gången kan bara rekommenderas. Läs mer

Mai-lis C skrev om Arbor Syd
    Hjälp i trädgård. Snabbt, jättesnyggt och korrekt. Mina bästa rekommendationer. Trevligt vänligt bemötande. Kunnig på ämnet. Läs mer

Anna V skrev om Arbor Syd
    Proffsigt och trevligt bemötande. Klippte min stora hästkastanj och blodbok. Kunniga. Läs mer

Brf L skrev om Arbor Syd
    Mycket professionella och trevliga. Riktigt flitiga och resultatet blev kanon! Läs mer
  • 2020-05-27

Carl R skrev om Arbor Syd
    Underhållsbeskärning av hägg(träd)
    Lätta att diskutera utförande med dem.
    Lyhörda för vilket resultat som önskades Läs mer

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp