Alla kategorier Trädgård Skåne Lomma Arbor Syd

Arbor Syd

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 102 kunder tycker om Arbor Syd

• Lola D
    Lola D skrev om Arbor Syd
    Kände stort förtroende från första samtalet, som blev flera. Eftersom jag inte hade möjlighet att möta upp vid besiktningen av vår trädgård hade vi bara mail o telefonkontakt, vilket gick helt utmärkt. Jag fick alltid snabba o vänliga svar. Arbetet med avverkningen blev snyggt o proffsigt gjort. Ett företag som jag kan varmt rekommendera. Mvh Lola Danielsson
  • Lise-lotte J
    Lise-lotte J skrev om Arbor Syd
    Mycket vänligt bemötande
    Professionellt utfört arbete
    Vi får hjälp vartannat år med besiktning och beskärning av en jättestor platan.
    Vi i Rosenholms Samfällighetsförening är mycket nöjda
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Arbor Syd
    Snabba, smidiga, pålitliga och prisvärda
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande av kontaktperson!
  • Björn P
    Björn P skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande. snabbt agerande och utförande av arbete vilket var att fälla ett antal stora tallar som var belägna intill en landsväg. Bra jobb.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Arbor Syd
    Behövde en Arborist och företaget var genomgående oerhört proffsiga - oerhört nöjd med allt!
  • Eva S
    Eva S skrev om Arbor Syd
    Snabb och proffsig hantering av fällning av mina svåra träd och fräsning av stubbar. Trevliga personer att ha att göra med. Jag har rekommenderat dem till andra. Hyfsade priser.
    Tack!
    Många hälsningar
    Eva Sjöborg
  • Torsten K
    Torsten K skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd tog ner en jättestor kastanj i december och det var väldigt proffsigt för den lutade mot grannens hus.I mars var dom och viktavlastade två oxelträd som en bil hade kört på. Bemötandet var hur bra som helst lika så arbetet och priset Om jag behöver fler tjänster för att ta ner träd så kommer jag att anlita Arbor Syd.
  • Annika A
    Annika A skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd utförde uppdraget att fälla tre träd och stubbfräsa snabbt och proffsigt!
  • Jocke W
    Jocke W skrev om Arbor Syd
    Stubbfräsning. Fantastiskt bemötande och en fullständigt övertygande proffesionallism! Tyvärr är det svårt att se betyget på nedanstående fråga när man svarar, men 5 ger jag. På en ipad ser man tydligen inte vad som väljs...
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd utförde sektionsfällning av fyra träd och fräsning av ett tiotal stubbar. Jag har anlitat företaget två gånger med samma proffsiga resultat och bemötande från alla deras medarbetare. Arbetet har gått snabbt jag har enbart positiva saker att säga. Rekommenderas.
  • Bo E
    Bo E skrev om Arbor Syd
    Mycket bra bemötande, fått hjälp med beskärning av mycket stora bokar samt beskärning av mindre träd
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Arbor Syd
    mycket bra , sköter sig aldeles utmärkt ! det märks att det är proffs ,
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Arbor Syd
    Mycket nöjd från a till ö. Trädfällning.
  • Felix M
    Felix M skrev om Arbor Syd
    Utmärkt professionellt bemötande.
  • Maria B
    Maria B skrev om Arbor Syd
    Bra. Snabb service och proffsigt resultat.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Arbor Syd
    Bra och korrekt offert. De kunde komma snabbt och fixa nedtagning av två träd inkl bortforsling. Funkade bra med Rot avdrag.
  • Christina N
    Christina N skrev om Arbor Syd
    Väldigt proffsigt och snyggt gjort, allt skräp och tecken på att dom hade varit här var borta. Mycket nöjda med jobbet kommer anlita dem igen.
  • Pia S
    Pia S skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd fällde två gamla och stora träd på min tomt. Jag har fått snabb och professionell hjälp från början. Jag köpte nerplockning/fällning av träden, stubbfräs och bortförsel av grenar mm. Jag fick allt detta och en massa goda trädgårdsråd på mindre än en arbetsdag. Jag är supernöjd. /Pia S.
  • Lars P
    Lars P skrev om Arbor Syd
    Utmärkt bemötande och mycket väl utfört arbete när Arbor Syd Beskar träd i vår bostadsrättsförening
  • Mats S
    Mats S skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd har beskurit samt fällt träd hos mig.
    Genomförandet samt kontakten med företaget har fungerat perfekt och genomförandet av beskärning och fällning mycket professionellt och helt enligt förväntan!
  • Bertil L
    Bertil L skrev om Arbor Syd
    Arbetet utfördes till stor belåtenhet när väl arboristerna kom hit. Däremot sköts besöket hit upp några gånger i förhållande till den ursprungligen utlovade tidpunkten.
  • Kent L
    Kent L skrev om Arbor Syd
    Vi behövde hjälp med trädbeskärning,
    Mycket proffsigt företag som först gav oss en offert och när arbetet är slutfört visade sig att det inte behövdes alla åtgärder som man trodde så slutfakturan blev billigare än offerten. Arbetade snabbt och effektivt med mycket kunskap
    Skulle ringa dem igen när det behövs och gärna rekommendera detta företag
  • Madeleine M
    Madeleine M skrev om Arbor Syd
    Trädfällning. Allt fungerade utmärkt
  • Ingalill T
    Ingalill T skrev om Arbor Syd
    Bra i kontakten proffsig klippning av träd.
    Lite kort varsel när de skulle komma ringde samma dag.
  • Peter W
    Peter W skrev om Arbor Syd
    Gjorde ett bra jobb men var lite dyrt!
  • Maria G
    Maria G skrev om Arbor Syd
    Kan varmt rekommendera Arbor Syd när det gäller bedömning av träd, sektionsfällning och översyn av stora gamla träd!!
  • Krister N
    Krister N skrev om Arbor Syd
    Jag svarar på uppdrag av Hans, som är den som beställt jobbet.
    Arbor Syd har uppträtt snabbt och professionellt rakt igenom. Från första kontakten med Oscar, tills den minsta kvisten var borttagen. Trevliga och skickliga arborister. De tog ner en 25-30 meter hög cypress som stod inklämd mellan ett antal bostads- och uthus. Ett antal företag har tidigare tackat nej till jobbet.
    //Krister Nilsson
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Arbor Syd
    Proffsig och snabb beskärning hemma i min lilla trädgård. Kunniga, mycket bra resultat.
  • Gustav K
    Gustav K skrev om Arbor Syd
    Dom gör ett mycket professionellt arbete. Kund kontakt och kommunikation kunde vara bättre. Saknar återkoppling efter utfört arbete. Jag har årlig beskärning på mina träd men det är alltid jag som får ta initiativet trots att dom sagt att vi hör av oss. Men som sagt duktiga på sitt jobb och trovärdiga.
  • Bo J
    Bo J skrev om Arbor Syd
    Smidigit och problemfritt. Hjälp med trädfällning och stubbfräsning.5
  • Jan-olof B
    Jan-olof B skrev om Arbor Syd
    Kompetenta! Fick planterat en ny häck runt hela tomten då vår gamla tagit slut!

Hr rekommenderat Arbor Syd till nästgrannen på området som nu också skall byta sin Ligusterhäck till Avenbok, precis som vi.
    Vårt slutresultat vet vi först till våren nästa år men än så länge ser det bra ut.
    / Jan-Olof Bengtsson
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Arbor Syd
    Tre medarbetare från Abor Syd hjälpte mig med att ta ner en stor björk som skadats under ovädret midsommarafton 2016.
    En mycket positiv upplevelse att se dessa tre yrkesmän arbeta, helt suveränt från början till slut.
  • Konrad A
    Konrad A skrev om Arbor Syd
    Snabb service. Önskemål om justering av två körsbärsträd. Vid personligt besök fick vi veta att det ena hade fått svamp och inte var lönt att arbeta för mycket med. Detta justerades bara marginellt. Den ärligheten uppskattade vi. Två killar och en tjej kom ut och fixade allt till belåtenhet.
  • Maths E
    Maths E skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd har vi anlitat ett flertal tillfällen för Sektionsfällning.
    Vi har alltid varit belåtna med deras professionella kunnande.
    VH
    Maths Elowsson
  • Anita N
    Anita N skrev om Arbor Syd
    Har fått ett utmärkt bemötande med hög servicenivå. Snabba svar.
  • Sigfus B
    Sigfus B skrev om Arbor Syd
    Professional och pålitig arborist service.
  • Anders B
    Anders B skrev om Arbor Syd
    Allt utomordentligt bra, som alltid.
    Denna gång sektionsfällning av två höga granar och gallring i stort valnötsträd.
    Med vänlig hälsning
    Anders Ranger
  • Tonny S
    Tonny S skrev om Arbor Syd
    Vi är alla i föreningen nöjda med arbetet och bemötandet.
  • Lasse L
    Lasse L skrev om Arbor Syd
    Vi är mycket nöjda med Arbor Syds arbete hos oss. Vi upplever också att vi fick mycket gjort för vad arbetet kostade
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Arbor Syd
    Svarar alltid när man söker dem. Kommer inom ett par dagar för att se på arbetet , lämnar offert och påbörjar arbetet snabbt. De har beskurit stora bokträd, häckar,klippt häckar och givit professionella råd. Arbetet har alltid varit till största belåtenhet. Bemötandet har alltid varit professionellt och vänligt.
    Jag känner mig trygg som kund hos Arbor Syd.
  • Krister J
    Krister J skrev om Arbor Syd
    Nedtagning av björk. Bra bemötande, proffsigt utfört arbete och höll vad vi kommit överens om.
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Arbor Syd
    Vi, som är kund till Arbor Syd, är Kommunteknik, Malmö Stad. Vi arbetar inom markskötsel och anlitar Arbor Syd när det gäller svåra trädfällningar och trädbeskärning. Jag som arbetande förman, brukar för det mesta sköta kontakten och det har fungerat riktigt bra. Arbor Syd är snabba med att göra ett besök hos oss och bedöma läget. Så det känns att de är måna om oss som kund, vilket känns roligt! Det känns också att de verkligen vet vad de gör. De är alltid glada och vänliga. Så jag kan verkligen rekommendera Abor Syd. Med vänlig hälsning Jonas
  • Robert N
    Robert N skrev om Arbor Syd
    Dem hjälpte oss med att ta ner en knäckt ekgren och stycka den storagrenen som ramlade på marken.Allt va jätte bra och proffsit gjort.
  • Sara P
    Sara P skrev om Arbor Syd
    Vi fick vänligt, professionellt och snabbt bemötande i alla led från Arbor Syd då vi önskade hjälp med att fälla en tall på vår baksida, med allt från återkoppling med offert till faktiskt utförande. Vi rekommenderar starkt Arbor Syd till alla som behöver hjälp med trädfällning.
  • Malin J
    Malin J skrev om Arbor Syd
    Vi anlitade Arbor syd för att ta ner en stor bok som stod nära vårt hus. Arbetet utfördes av 4 personer och det gick snabbt och smidigt på en dag, stubbfräsning gjordes dag 2. Dock dröjde bortforsling någon dag extra, detta är det ända jag kan tycka var mindre bra. Men också svårt för dem att påverka.
  • Martin S
    Martin S skrev om Arbor Syd
    Vi anlitade Arbor syd för trädfällning. Då träden var svårtillgängliga krävdes sektionsfällning. Allt sköttes suveränt och inte ett spår mer än lite sågspån syntes efteråt.
    Mycket nöjda!
    Med vänlig hälsning
    Martin Scotte
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Arbor Syd
    Väl utfört arbete.
    Hade önskat bättre kommunikation om offerten
    Håkan
  • Carin C
    Carin C skrev om Arbor Syd
    Proffsigt arbete och vänligt bemötande.
  • Gilbert J
    Gilbert J skrev om Arbor Syd
    Bra jobbat enligt vår överenskommelse. Kom på avtalad tid. Rimligt pris./Gilbert Jönsson

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp