Alla kategorier Trädgård Skåne Lomma Arbor Syd

Arbor Syd

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 172 kunder tycker om Arbor Syd

• Sabine P
    Sabine P skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd fällde tre träd i vår trädgård. Kontakten före, utförandet och bortforsling av ris gjordes på bästa sätt. Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera Arbor Syd. Läs mer
  • Bernt E
    Bernt E skrev om Arbor Syd
    Efter förfrågan återkom Arbor Syd snabbt med offert angående beskärning av en hängbjörk. Arbetet utfördes bara några dagar efter beställning och med bra resultat till en rimlig kostnad. Läs mer
  • Bengt G
    Bengt G skrev om Arbor Syd
    Underhållsbeskärning av en valnöt samt fällning av en 20 m hög thuja. Snabb respons och bra service. Professionellt utfört arbete. Ganska dyrt i förhållande till arbetstiden. Läs mer
  • Hans O
    Hans O skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande från början. Diskussionen om vad skulle göras på träden var enkel och smidig. Fick stort förtroende för kunskapernav och det visade sig också stämma när de väl utfört arbetet.
    Kommer med stor sannolikhet använda dem nästa gång också.. Läs mer
  • Pia C
    Pia C skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd har hjälpt till med rådgivning, beskärning och fällning.
    Ert professionella arbete känns tryggt.
    Jag litar på er! Läs mer
  • Mariana A
    Mariana A skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande redan i telefonen när jag ringde och berättade vad jag önskade hjälp med, att fälla två träd.En kille kom hem och gav ett kostnadsförslag som jag accepterade.Sen tog det endast några dagar innan dom kom för jag bor nära Alnarp så dom kunde ta "mitt" ärende när det passade dom.Otroligt skickliga tre killar som kom,MYCKET bra bemötande, trevliga ,artiga och snabba.Dom fällde mina träd,sågade upp stammen i hanterbara bitar och lade riset snyggt med stammarna på samma håll så jag lätt själv kunde transportera det vidare.Det är aldrig roligt att såga ner träd men nu när det var nödvändigt så var jag glad att jag anlitade er.Tack. Ann Larssson Lomma Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Arbor Syd
    Professionellt intryck, stor kunskap inom trädvård, utbildade & certifierade arborister med fokus på korrekt utförd vård.
    Hög service till mig som kund & med en guldkant på det utförda arbetet!
    Jag har fått hjälp med beskärning av mina träd, formklippning av träd samt häckklippning, uppsamling & bortforsling.
    Mina träd är väldigt betydelsefulla för mig & därför väljer jag självklart ett företag som Arbor Syd kontinuerligt när jag vill vårda mina träd. Camilla Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Arbor Syd
    nedtagning två träd
    mycket bra Läs mer
  • Susanne M
    Susanne M skrev om Arbor Syd
    Vi fick tagit ner ett antal riktigt stora bokträd som var sjuka. Allt fungerade perfekt från nertagning till borttransportering av allt. Mycket proffsigt utfört. Läs mer
  • Lars Å
    Lars Å skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande. Duktiga aborister. Mycket nöjd. Läs mer
  • Annika W
    Annika W skrev om Arbor Syd
    Fick ett proffsigt bemötande, en offert på trädfällning som låg bra till prismässigt, väl utfört arbete. Kan varmt rekommenderas Läs mer
  • Helena B
    Helena B skrev om Arbor Syd
    Från första kontakten till det slutliga genomförandet har det för mig som kund varit en helt perfekt och positiv upplevelse. För det är en upplevelse att få genomfört de stora förändringarna som ert arbete innebar.
    Vänligt bemötande tillsammans med professionalism ger mig som kund både trygghet och vetskap om att rätt åtgärder är genomförda.
    Jag är mycket tacksam och kommer med stor glädje anlita er igen vid behov samtidigt som jag kommer att rekommendera er till alla som behöver få liknande arbete utfört. Läs mer
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Arbor Syd
    Levede fint op til mine forventninger. God oplevelse. Läs mer
  • Britt-mari J
    Britt-mari J skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande från första kontakt. Skickade mail som de bevarade snabbt. Vi kom överens om tid o plats. De kom på uttalad tid. De var noga med att skicka offert och klargöra villkorför arbete. Ansning av träd , fällande av träd och bortttansport av material.
    Alltigenom välfungerande och trevliga. Proffsigt! Läs mer
  • Madeleine B
    Madeleine B skrev om Arbor Syd
    Snabbt, kompetent, proffesionellt Läs mer
  • Maria O
    Maria O skrev om Arbor Syd
    Alltid nöjd med arbetet (nedtagning av träd). Dock dröjde det längre tid innan arbetet blev gjort än vad jag blev lovad från början. Läs mer
  • Kerstin M
    Kerstin M skrev om Arbor Syd
    Har fått hjälp med att fälla några träd. Förutom att vi hade litet kontaktproblem i början, vilket berodde på min mail, har allt fungerat perfekt. Bra bemötande, snabb offert, snyggt jobb och uppstädat efteråt. Kvinnor kan! Läs mer
  • Gull-britt I
    Gull-britt I skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande och ett mycket professionellt och bra genomfört arbete. Min upplevelse är att Arbor Syd är ett seriöst och pålitligt företag. Läs mer
  • Karl L
    Karl L skrev om Arbor Syd
    Snabbt och enkelt med prefekt resultat. Läs mer
  • Amanda J
    Amanda J skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd hjälpte oss att beskära vår gigantiska blodbok.
    De knackade på och hälsade glatt och trevligt sedan skötte de jobbet helt själva och sade bara hejdå när de var klara. Hög kunskap och utmärkt utförts jobb. Har rekommenderat dom vidare och där har nappat. Kommer höra av mig till dom nästa gång också Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande, snabb handläggning, trevliga människor som utförde jobbet. Det var ett ganska litet jobb med två träd som skulle ned och det gick snabbt och blev snyggt efteråt. Läs mer
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Arbor Syd
    Senast vi anlitade Arbor Syd var för att gå igenom samtliga stora träd och åtgärda det som hittades. Från det första besöket, offerten och genomförandet fungerade allt väldigt bra. Arbetet utfördes i tid, på ett lugnt sätt (kyrkogård) och undanplockningen fungerade väldigt bra. Läs mer
  • Torben K
    Torben K skrev om Arbor Syd
    Toppen, har bara positivt att säga om Arbor Syd angående bemötande, service, hjälp, expertis :-)
    Har anlitat dom flera gånger Läs mer
  • Jan-ivar S
    Jan-ivar S skrev om Arbor Syd
    Vi fick gallrat i våra tre hängbjörkar. Det gjordes på ett
    otroligt proffsigt sätt och exakt som vi önskade.
    Allt från besiktning och genomgång till utförande.
    Det måste vara svårt att få det bättre gjort. Läs mer
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Arbor Syd
    Anlitade företaget för trädansning, stubbfräsning etc. Bra bemötande och bra utförande. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Arbor Syd
    Det gick smidigt och lätt från offert till faktura. De gjorde ett bra jobb med vår ek och våra fruktträd. Vi fick vara med i beslut som fattades under det pågående arbetet. Läs mer
  • Ronnie I
    Ronnie I skrev om Arbor Syd
    Hej

Jag har en mycket god erfarenhet av Arbor Syd

Proffsigt utförande och stor tillit och kan rekommendera de till
    det bästa.

Hälsningar

Ronnie Wihlborg Läs mer
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Arbor Syd
    Vi ville ha våra fruktträd beskärda och kontaktade bl.a. Arbor syd för offert och fick svar mycket snabbt efter att de kom och tittade i vår trädgård. Priset var bra så vi valde att anlita dem. Beskärningen utfördes snabbt med vad jag kan se gott resultat utan att vara expert. Arboristerna var trevliga och tillmötesgående. Lätt att betala via faktura på mailen. Det enda negativa var att bortforslingen av riset var så dyr så vi valde att inte köpa den, men det hade varit ett stort plus om den tjänsten varit mer prisvärd. Läs mer
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Arbor Syd
    Bemötandet var bra från början till slutförandet! Vi fick klippt en hög lind med mycket bra resultat. Läs mer
  • Boel K
    Boel K skrev om Arbor Syd
    Vi är mycket nöjda med Arbor syd. Vänligt och proffsigt bemötande, snabb återkoppling vid frågor och ett mycket fint arbete. Vi har redan rekommenderat företaget till våra vänner, som i sin tur anlitat Arbor syd och också varit väldigt nöjda. Vi anlitar gärna Arbor syd igen! Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande. Utan tvivel väldigt kunniga arborister och tar betalt därefter. Missade bortforsling och efter flera påminnelser skyllde de på sin underleverantör. Skickade fakturan innan jobbet var slutfört. Läs mer
  • Annelie M
    Annelie M skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd var proffsiga och snabba - fick snabbt tydlig offert efter deras besök. De kom som avtalat och jobbade snabbt men noggrant. Vi blev väldigt nöjda med resultatet av arbetet. Läs mer
  • Caroline Ö
    Caroline Ö skrev om Arbor Syd
    Mycket bra, jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om Arbor Syd
    Min första kontsk var med företsgets grundare, som tyvärr lämnat jordelivet. Men de som hjälpt mig därefterhar absolut gjort ett bra jobb för att hålla vårt silverpärom i schack! Läs mer
  • Filip V
    Filip V skrev om Arbor Syd
    Väldigt kompetenta och bra att ha och göra med. Gav bra rådgivning inför arbetet och utförde arbetet väl. Rekommenderas! Läs mer
  • Monika K
    Monika K skrev om Arbor Syd
    Trädfällning. Bra bemötande och bra genomförande. Läs mer
  • Eva G
    Eva G skrev om Arbor Syd
    Mycket trevliga med bra info och tidhållnung. Läs mer
  • Helene A
    Helene A skrev om Arbor Syd
    Proffsigt utfört, snabbt, effektivt o trevligt bemötande! Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Arbor Syd
    Jag är ganska ny i styrelsen för Brf Carlsro och har begränsad erfarenhet av era tjänster.

Vi beställde borttagning av dött träd och nyplantering av ett levande samt nedtagning av en del döda och störande grenar på några träd.. Har haft mail och telefontakt med AS. Läs mer
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om Arbor Syd
    Borttagning av träd.
    Det mesta ok, men miss att maskinen för stubbfräsning var för bred för att komma in till stubben, trots besök av person från Arbor Syd på plats före. Läs mer
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Arbor Syd
    Väldigt bra bemötande, snabba med återkoppling att komma och titta på jobbet & utföra jobbet.
    Fick hjälp med att såga ner sex träd. Läs mer
  • Joakim P
    Joakim P skrev om Arbor Syd
    Snabba, effektiva, prisvärda. Går att snacka med. Helt lysande - alla gånger jag anlitat dem. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd är proffsiga, punktliga och prisvärda! Läs mer
  • Lena P
    Lena P skrev om Arbor Syd
    Proffsigt från första stund. Snabb första kontakt för kostnadsförslag. Punktliga och flitiga arbetare. Snyggt jobb - häckklippning, trädbeskärning. Vi är helt nöjda och kommer att återkomma till Arbod syd!
    mvh Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Arbor Syd
    Beställde nedsågning av träd.
    Blev mycket väl bemött.
    Trevlig och kunnig personal.
    Jobbet blev mycket bra utfört. Högsta betyg!

Jag kommer att anlita er i framtiden samt rekommendera er till mina vänner.

Mvh Magnus, Hjärup Läs mer
  • Jarl S
    Jarl S skrev om Arbor Syd
    Mycket prisvärda, kom i tid enl avtal. Snyggt proffsigt jobbat. Tack Läs mer
  • Johan Z
    Johan Z skrev om Arbor Syd
    Snabbt, smidigt enkelt, vänligt! Läs mer
  • Monica R
    Monica R skrev om Arbor Syd
    Mycket bra och trevligt bemötande.
    6 stora lindar hamlade. Allt till belåtenhet Läs mer
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Arbor Syd
    Min upplevelse från första kontakten till den sista är enbart positiv. Jag är så nöjd så jag kommer att rekommendera dem om någon i min närhet behöver liknande hjälp! Vänligt och trevligt bemötande! Läs mer
  • Liselotte K
    Liselotte K skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande från första början och intresserade och engagerade när de väl var på plats. Klippningen av äppelträden kan jag inte säga så mycket om men det såg bra ut! Läs mer

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp