Alla kategorier Trädgård Skåne Lomma Arbor Syd

Arbor Syd

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 134 kunder tycker om Arbor Syd

• Anders S
    Anders S skrev om Arbor Syd
    Jag är ganska ny i styrelsen för Brf Carlsro och har begränsad erfarenhet av era tjänster.

Vi beställde borttagning av dött träd och nyplantering av ett levande samt nedtagning av en del döda och störande grenar på några träd.. Har haft mail och telefontakt med AS.
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om Arbor Syd
    Borttagning av träd.
    Det mesta ok, men miss att maskinen för stubbfräsning var för bred för att komma in till stubben, trots besök av person från Arbor Syd på plats före.
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Arbor Syd
    Väldigt bra bemötande, snabba med återkoppling att komma och titta på jobbet & utföra jobbet.
    Fick hjälp med att såga ner sex träd.
  • Joakim P
    Joakim P skrev om Arbor Syd
    Snabba, effektiva, prisvärda. Går att snacka med. Helt lysande - alla gånger jag anlitat dem.
  • Per B
    Per B skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd är proffsiga, punktliga och prisvärda!
  • Lena P
    Lena P skrev om Arbor Syd
    Proffsigt från första stund. Snabb första kontakt för kostnadsförslag. Punktliga och flitiga arbetare. Snyggt jobb - häckklippning, trädbeskärning. Vi är helt nöjda och kommer att återkomma till Arbod syd!
    mvh
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Arbor Syd
    Beställde nedsågning av träd.
    Blev mycket väl bemött.
    Trevlig och kunnig personal.
    Jobbet blev mycket bra utfört. Högsta betyg!

Jag kommer att anlita er i framtiden samt rekommendera er till mina vänner.

Mvh Magnus, Hjärup
  • Jarl S
    Jarl S skrev om Arbor Syd
    Mycket prisvärda, kom i tid enl avtal. Snyggt proffsigt jobbat. Tack
  • Johan Z
    Johan Z skrev om Arbor Syd
    Snabbt, smidigt enkelt, vänligt!
  • Monica R
    Monica R skrev om Arbor Syd
    Mycket bra och trevligt bemötande.
    6 stora lindar hamlade. Allt till belåtenhet
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Arbor Syd
    Min upplevelse från första kontakten till den sista är enbart positiv. Jag är så nöjd så jag kommer att rekommendera dem om någon i min närhet behöver liknande hjälp! Vänligt och trevligt bemötande!
  • Liselotte K
    Liselotte K skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande från första början och intresserade och engagerade när de väl var på plats. Klippningen av äppelträden kan jag inte säga så mycket om men det såg bra ut!
  • Jan-erik L
    Jan-erik L skrev om Arbor Syd
    Jag fick ett bra mottagande och Arbor Syd genomförde arbetet på ett mycket proffsigt och snabbt.

Jag rekommenderar gärna företaget för andra som har behov av deras tjänster.
  • Marcello P
    Marcello P skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande,helt ok. Arbetet utfördes på ett proffsigt sätt.
  • Göran B
    Göran B skrev om Arbor Syd
    Mycket bra bemötande har fått hjälp med att klippa alla Kölnans häckar är helnöjd med jobb och trevlig personal
  • Carl Gustaf O
    Carl Gustaf O skrev om Arbor Syd
    Uppdraget gällde underhållsbeskärning mm av 3 st lindar. Utmärkt bemötande såväl i första kontakten med offert som genomförandet. Effektivt och väl genomfört arbete. Jag rekommenderar mer än gärna företaget!
  • Aili A
    Aili A skrev om Arbor Syd
    Bemötandet jättebra. Kom väldigt snabbt och tittade på trädet, som skulle fällas. Det var ett c:a 10 m högt körsbärsträd.
    Anbudet kom snabbt och vi bestämde när trädet skulle ner.
    Det kom tre arborister på avtalad tid, kl 8.00 på morgonen. Innan lunchtid va trädet fällt och innan dagen var förbi var det även bortforslat.

Min upplevelse av Arbor Syd är att de verkligen lever upp till förväntningarna och gör vad de ska. Desuutom är det trevliga personer som jobbar där.
  • Annika P
    Annika P skrev om Arbor Syd
    Hej
    Har fått hjälp med att såga ner och bortforsla två plommonträd. Har bara positivt att säga om företaget; kunniga, tillmötesgående och trevligt bemötande samt snabb service.
  • Karin P
    Karin P skrev om Arbor Syd
    Det gällde uppbyggnadsbeskärning av fyra fruktträd. Aborristen var kompetent och förklarade hur man ska tänka när man beskär unga träd. Det var värt pengarna. Dessutom var han mycket trevlig.
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Arbor Syd
    Proffsigt bemötande! Det var ett väl utfört arbete från början till slut. De tre som genomförde fällningen av vår björk var ett gott sammansatt team. Dessutom var de väldigt trevliga att prata med.
    De som forslade bort trädet skötte det snabbt och bra tidigt morgonen därpå.
    Jag har rekommenderat företaget till mina grannar.
  • Doglas S
    Doglas S skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande och proffsigt. Vi har fått vid 2 tillfällen hjälp med att fälla träd inkl bortforsling - är supernöjda. Lovar vad ni håller.
  • Anne W
    Anne W skrev om Arbor Syd
    Hej!
    Jag har fått hjälp med att fälla ett högt träd som stod nära ett hus. Det var lätt att få kontakt med Arbor Syd. Jag fick snabbt en detaljerad prisuppgift och en tid för trädfällningen. Arbor Syd kontaktade mig när de var på väg. Allt gick snabbt och bra. Både själva nedtagningen av trädet och bortforslingen av
    det. Mycket nöjd med både bemötande och det utförda arbetet.
    Med vänlig hälsning Anne Westring
  • Jietse V
    Jietse V skrev om Arbor Syd
    We hired Arbor Syd to remove some overgrown trees which were threatening the house, as well as bring into shape a neglected thuja hedge.

The interaction with them has been cordial and professional from the start, and I'm very pleased with the results. For any large-scale garden work they'll be the first on my list to call.
  • Christine C
    Christine C skrev om Arbor Syd
    Snabbt, effektivt och väl genomfört arbete. Vi är mycket nöjda!
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Arbor Syd
    Fick hjälp med fräsning av två stubbar. Var väldigt nöjd med arbetet och bemötandet jag fick av Arbor Syd. Rekommenderade dem till grannen, som fick ett träd fällt.
  • Peter N
    Peter N skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande och duktiga/Proffessionella
  • Petra R
    Petra R skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande och dialog hela vägen från offert till slutfört arbete avseende fällning av två stora träd och några mindre på privat villatomt. Trevlig personal som man kan lita på.
    Vi har nyttjat företagets tjänster tidigare och var då också mycket nöjda.
  • Warren B
    Warren B skrev om Arbor Syd
    Riktigt trevlig personal som utförda jobbet både väl och snabbt. Skulle definitivt rekommendera till andra och anlita igen.
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Arbor Syd
    Punktligt, snabbt, professionellt och prisvärt utfört arboristarbete!
  • Siv E
    Siv E skrev om Arbor Syd
    Trevliga, kunniga, pålitliga och prisvärda. Kan inte bli bättre!
  • Therése W
    Therése W skrev om Arbor Syd
    Snabba och effektiva! Trevligt bemötande och bra jobb!
  • Ulrica C
    Ulrica C skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande och snabb service. Fick hjälp med att fälla en björk på tomten och de hjälpte även till med att dela upp trädet i vedlängder. Mina förväntningar uppfylldes helt klart.
  • Lola D
    Lola D skrev om Arbor Syd
    Kände stort förtroende från första samtalet, som blev flera. Eftersom jag inte hade möjlighet att möta upp vid besiktningen av vår trädgård hade vi bara mail o telefonkontakt, vilket gick helt utmärkt. Jag fick alltid snabba o vänliga svar. Arbetet med avverkningen blev snyggt o proffsigt gjort. Ett företag som jag kan varmt rekommendera. Mvh Lola Danielsson
  • Lise-lotte J
    Lise-lotte J skrev om Arbor Syd
    Mycket vänligt bemötande
    Professionellt utfört arbete
    Vi får hjälp vartannat år med besiktning och beskärning av en jättestor platan.
    Vi i Rosenholms Samfällighetsförening är mycket nöjda
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Arbor Syd
    Snabba, smidiga, pålitliga och prisvärda
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande av kontaktperson!
  • Björn P
    Björn P skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande. snabbt agerande och utförande av arbete vilket var att fälla ett antal stora tallar som var belägna intill en landsväg. Bra jobb.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Arbor Syd
    Behövde en Arborist och företaget var genomgående oerhört proffsiga - oerhört nöjd med allt!
  • Eva S
    Eva S skrev om Arbor Syd
    Snabb och proffsig hantering av fällning av mina svåra träd och fräsning av stubbar. Trevliga personer att ha att göra med. Jag har rekommenderat dem till andra. Hyfsade priser.
    Tack!
    Många hälsningar
    Eva Sjöborg
  • Torsten K
    Torsten K skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd tog ner en jättestor kastanj i december och det var väldigt proffsigt för den lutade mot grannens hus.I mars var dom och viktavlastade två oxelträd som en bil hade kört på. Bemötandet var hur bra som helst lika så arbetet och priset Om jag behöver fler tjänster för att ta ner träd så kommer jag att anlita Arbor Syd.
  • Annika A
    Annika A skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd utförde uppdraget att fälla tre träd och stubbfräsa snabbt och proffsigt!
  • Jocke W
    Jocke W skrev om Arbor Syd
    Stubbfräsning. Fantastiskt bemötande och en fullständigt övertygande proffesionallism! Tyvärr är det svårt att se betyget på nedanstående fråga när man svarar, men 5 ger jag. På en ipad ser man tydligen inte vad som väljs...
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd utförde sektionsfällning av fyra träd och fräsning av ett tiotal stubbar. Jag har anlitat företaget två gånger med samma proffsiga resultat och bemötande från alla deras medarbetare. Arbetet har gått snabbt jag har enbart positiva saker att säga. Rekommenderas.
  • Bo E
    Bo E skrev om Arbor Syd
    Mycket bra bemötande, fått hjälp med beskärning av mycket stora bokar samt beskärning av mindre träd
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Arbor Syd
    mycket bra , sköter sig aldeles utmärkt ! det märks att det är proffs ,
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Arbor Syd
    Mycket nöjd från a till ö. Trädfällning.
  • Felix M
    Felix M skrev om Arbor Syd
    Utmärkt professionellt bemötande.
  • Maria B
    Maria B skrev om Arbor Syd
    Bra. Snabb service och proffsigt resultat.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Arbor Syd
    Bra och korrekt offert. De kunde komma snabbt och fixa nedtagning av två träd inkl bortforsling. Funkade bra med Rot avdrag.
  • Christina N
    Christina N skrev om Arbor Syd
    Väldigt proffsigt och snyggt gjort, allt skräp och tecken på att dom hade varit här var borta. Mycket nöjda med jobbet kommer anlita dem igen.

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp