Arbor Syd, sid 2

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 385 kunder tycker om Arbor Syd

• 2020-07-29

Maria E skrev om Arbor Syd
    Kom på utsatt tid. Förklarade hur de skulle göra. Utförde arbetet på ett effektivt, säkert och bra sätt med fantastiskt resultat. Läs mer
  • 2020-07-29

Anders G skrev om Arbor Syd
    Utmärkt. Effektivt och snyggt. Det gick finfint. Läs mer

Johan P skrev om Arbor Syd
    Snabbt och prisvärt. Rekommenderas verkligen! Läs mer

Maria A skrev om Arbor Syd
    Väldigt trevliga att ha att göra med innan, under och efter. Vi ändrade oss ett par gånger med vad vi ville få gjort och fick snabba svar från Tina. Fick en tid ganska så snabbt efter vi bestämt oss och allt var fixat på en dag, inget krångel! Kan varmt rekommendera Arbor Syd! Läs mer

Lennart P skrev om Arbor Syd
    trädfällning
    trevligt bemötande
    väldigt imponerad av deras arbete Läs mer

Jan-olof C skrev om Arbor Syd
    Praktiska arbete utfört utan anmärkning. mycket bra jobb, till ett bra pris jmf med konkurrenter. 5+

Det som kan förbättras är att den ursprungliga förfrågan och den givna offerten har samma innebörd. En avstämning minst dagen innan arbetet utförs så att man inte behöver ta en diskussion på plats. Drar ner det till 4+ Läs mer

Elisabeth N skrev om Arbor Syd
    Fick hjälp av beskära en björk. Trevligt bemötande både per mail och när de kom ut. De kändes väldigt kunniga och gjorde ett snabbt och effektivt jobb. Kan rekommenderas. Läs mer

Ulf A skrev om Arbor Syd
    Riktigt bra utfört arbete med trädfällning och gallring (snygga till tallar med att tex ta bort döda grenar). Väldigt trevligt bemötande och snyggt jobb där dom lämnade allt sorterat i snygga högar, enkelt för oss att hantera. Läs mer
  • Heinz W

2020-07-28

Heinz W skrev om Arbor Syd
    Det blev mer än bra och vi anlitade företaget för tredje gången kan bara rekommenderas. Läs mer

Mai-lis C skrev om Arbor Syd
    Hjälp i trädgård. Snabbt, jättesnyggt och korrekt. Mina bästa rekommendationer. Trevligt vänligt bemötande. Kunnig på ämnet. Läs mer

Anna V skrev om Arbor Syd
    Proffsigt och trevligt bemötande. Klippte min stora hästkastanj och blodbok. Kunniga. Läs mer

Brf L skrev om Arbor Syd
    Mycket professionella och trevliga. Riktigt flitiga och resultatet blev kanon! Läs mer
  • 2020-05-27

Carl R skrev om Arbor Syd
    Underhållsbeskärning av hägg(träd)
    Lätta att diskutera utförande med dem.
    Lyhörda för vilket resultat som önskades Läs mer
  • 2020-05-21

Hanna K skrev om Arbor Syd
    Stubbfräsning; allting sköttes fantastiskt bra och snabbt från första kontakt, offert, stubbfräsning till fakturering! Läs mer
  • 2020-05-20

Johan M skrev om Arbor Syd
    Tomi var och klippte vår buske/häck.
    Väldigt proffsig utfört arbete samt bemötande.
    Överträffade alla våra förväntningar.
    Kommer rekommendera er vidare till alla jag känner. Läs mer
  • 2020-05-19

Jan-åke E skrev om Arbor Syd
    Häckplantering
    Bra bemötande
    Trevliga arbetare Läs mer

Anders J skrev om Arbor Syd
    Bra utfört jobb och trevliga killar som var här.
    MEN..

De offererar och tar betalt för 45h arbete, när jobbet i själva verket visade ta endast 3h för tre killar, dvs totalt 9h, inklusive fikapaus. Det är alltså en faktor 5 mer de tar betalt för.

Självklart visste den som offererade om detta, men jag som villaägare hade ju ingen aning om att jobbet var så enkelt för dem.
    Jobbet var borttagning av 30m tujahäck plus stubbfräsning.

Tyvärr så här det går till har jag börjat lära mig. Synd bara att man ska behöva vara med om det. Läs mer

Bengt H skrev om Arbor Syd
    Vi fick fruktträden klippta och goda råd om hur vi ska sköta dem i fortsättningen. Professionellt och vänligt bemötande. Läs mer

Paula M skrev om Arbor Syd
    Beskäring av päronträd. Blev väl bemött, Väl utfört arbete som jag blev nöjd. Läs mer

Eva A skrev om Arbor Syd
    Beskärning av äppelträd.
    Snabbt, serviceminded och ok pris.
    Över förväntan!
    Rekommenderas! Läs mer

Peter B skrev om Arbor Syd
    Ville ha offert på upprensning av en gammal oxel.
    Efter inledande mail från mig, snabb återkoppling och besök.
    Supertrevliga och duktiga killar kom och gjorde jobbet.
    Bättre blir det inte !! Läs mer

Christina M skrev om Arbor Syd
    Fällde träd
    De var trevliga
    De levde till det Läs mer

Werner K skrev om Arbor Syd
    Mycket bra utfört jobb, trevlig personal och effektiv arbete.
    Rekommendera gärna ert företag. Läs mer

Eva M skrev om Arbor Syd
    Vi fick tre träd fällda och ett träd beskuret. In för det jobbet var de väldigt snabba både med att komma och titta på vad som skulle göras och därefter att komma och utföra jobbet. När jag efter några månader kontaktade dem igen då vi ville få ännu ett träd fällt fick jag inget svar alls, varken på mail eller telesamtal, ingen återkom.Så första upplevelsen var toppen,andra upplevelsen botten. Läs mer

Brf S skrev om Arbor Syd
    Professionellt arbete. Kom som man lovat. Läs mer

Vivian S skrev om Arbor Syd
    Beställde fällning av en stor ek. Är mycket nöjd med bemötandet från arboristen både i telefon och när arbetet utfördes. Väl utfört arbete. Rekommenderas varmt. Läs mer

Anna I skrev om Arbor Syd
    Proffsigt, snyggt arbete och villiga att både diskutera och ge tips. Vi gick lite rabatt efter förhandling så det gjorde oss nöjda också. Läs mer

Mats B skrev om Arbor Syd
    Fällning och stubbfräsning av träd. Arbor Syd utförde uppdraget på ett utmärkt och professionellt vis! Läs mer

Sten-olof E skrev om Arbor Syd
    Stubbfräsning. Jättebra bemötande och gediget utförande. Vi är helnöjda och kommer att rekommendera er till vår omgivning. Läs mer

Ebba M skrev om Arbor Syd
    Vi anlitar Arbor Syd kontinuerligt eftersom dom är kompetenta och mycket trevliga! Läs mer

Bo S skrev om Arbor Syd
    Superservice, jag hade ett kastanjeträd som
    som rasade över gatan. På en timme var ArborSyd där och spärrade av gatan och sågade upp trädet. Nästa morgon var allt
    borta och infarten och gatan sopad.
    Jag har även fått hjälp med ett par andra
    stora träd och jag har alltid varit mycket nöjd.
    Bo Stjerna Läs mer

Anna E skrev om Arbor Syd
    Vi är väldigt nöjda och glada med Arborsyd och kommer sannolikt att anlita dem fler gånger. Vi fick hjälp med trädfällning, beskärning av träd och häckklippning Läs mer

Eva M skrev om Arbor Syd
    Jag fick beskurit en stor bok på ett utmärkt sätt så att den blev mindre men ändå ser fin ut. Jag blev vänligt och proffsigt bemött av alla från beställning till genomförande. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Bo S skrev om Arbor Syd
    Röjning av träd och buskar på villatomten. Arbetet utfördes professionellt och snabbt. Tillmötesgående och vänlig service.
    Kan rekommenderas. Läs mer

Kerstin G skrev om Arbor Syd
    Fräsa bort rötter o flytta buskar
    Trevligt bemötande både över telefon o vid besök
    Arbetet snabbt o bra utfört
    I allt nöjd Läs mer

Monique D skrev om Arbor Syd
    Professionell, duktig och hjälpsam. Läs mer

Bo R skrev om Arbor Syd
    Såg de hos granen och frågade om de kunde beskära mitt japanska körsbärsträd, de återkom lite senare med en offert.
    Efter beskärningen tyckte jag först att de verkade tagit lite lite, men efter studerat trädet ett tag är jag nöjd, ser att det blev en hel del ändå.
    Så jag är nöjd och kommer troligtvis ringa dem nästa gång jag vill beskära trädet. Läs mer

Erika C skrev om Arbor Syd
    Beskärning av träd.
    Vänligt bemötande, proffsigt arbete Läs mer

Josefin M skrev om Arbor Syd
    Professionella och duktiga i både bemötandet och utförandet! Läs mer
  • 2020-05-14

Karin E skrev om Arbor Syd
    Supernöjd! Vilket härligt gäng! Kunniga, trevliga, snabba och otroligt hjälpsamma! Vi hittade dem på nätet, emailade fick snabbt svar och besök redan dagen därpå och inom en vecka eller så var jobbet utfört! Sedan dess har vi använt dem ytterligare en gång och kommer använda dem igen. Läs mer

Marcus A skrev om Arbor Syd
    Mycket trevlig och kunnig person. Gick snabbt och smidigt med toppenresultat. Läs mer

Angelica C skrev om Arbor Syd
    Nertag av större träd och borttag an grenar på större träd.
    Bra bemötande och professionell personal.
    Vi är nöjda. Läs mer

Johann P skrev om Arbor Syd
    Underhållsbeskärning av 3 äppelträd. Arbetet utfördes snabbt och väl till en rimlig kostnad. Läs mer

Pia M skrev om Arbor Syd
    Borttagning av Syrenträd och klippning av stor Lagerbuske/träd. Fantastisk personal väldigt artiga och trevliga. Väldigt snyggt jobb, samt lämnade tiptop efter sig. Överträffade verkligen våra förväntningar. Läs mer

Bostadsrättsföreningen L skrev om Arbor Syd
    Träd- plantor . Bemötande med företaget blev utmärkt. Dom gjorde ett bra arbete. Vi är väldigt nöjda. Läs mer

Claes-erik G skrev om Arbor Syd
    Vi har fått sektionsfällt flera träd, beskuret flera träd och fått stubbfräst. Allt med trevlig personal och snyggt undanplockat. Läs mer

Bo A skrev om Arbor Syd
    Gallring och beskärning av diverse träd och buskar var uppdraget
    efter ett korrekt och trevligt telefonsamtal.
    Jag förväntade mig ett kunnigt och professionellt utfört jobb,
    vilket Arbor Syd levde upp till.
    Vid nästa större trädgårdstillfälle anlitar jag dem gärna igen. Läs mer

Paul M skrev om Arbor Syd
    Beskärning av fyra gigantiska lönnar. Mycket trevliga att ha att göra med, och vad jag kan bedöma ett bra utfört jobb! Läs mer

Cajsa C skrev om Arbor Syd
    Köpte beskärning, klippning, ansning av träd och häckar. Bra och proffsigt bemött, och snabbt. Men dyrt! Läs mer

Anders G skrev om Arbor Syd
    Vi köper beskärning och nertagning av större träd.
    Arbor Syd är både kunniga och trevliga att ha att göra med! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte