Arbor Syd, sid 2

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 244 kunder tycker om Arbor Syd

Carina R skrev om Arbor Syd
    Trädfällning och trädbeskärning utfördes med stor omsorg av mycket professionella arborister. Allt fungerade utmärkt från första kontakten till offert. Mycket trevligt bemötande genom hela processen. Läs mer

Louise C skrev om Arbor Syd
    Beställde kronstabilisering av mitt gamla krikonträd. Fick ett bra bemötande både vid utförande och mejl.
    Arbete uppfyllde väl mina förväntningar. Läs mer

David L skrev om Arbor Syd
    Fick snabbt svar på offert. Jobbet sköttes perfekt. Läs mer
  • 2019-02-03

Bengt A skrev om Arbor Syd
    Beskärning av träd och bortforsling.
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Levde upp till alla förväntningar.
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer

David U skrev om Arbor Syd
    Fick avenbokshäck klippt vid två tillfällen samt äppleträd beskurna. Mycket snyggt resultat. Rekommenderas varmt. Läs mer

Mats S skrev om Arbor Syd
    Gjorde ett perfekt jobb och kom i tid! Läs mer

Lotta L skrev om Arbor Syd
    Trädfällning och ansning av fruktträd. Trevligt bemötande, duktig och kunnig personal och de rensade och återställde allt efter sig. Faktura stämde med offert. Ett företag som det är lätt att ha att göra med, rekommenderas varmt. Läs mer
  • Georg Ö

snabbt , proffs, trevliga manniskor Läs mer
  • Finn M

Finn M skrev om Arbor Syd
    Beskärning av höga bokträd

Vänligt trevligt bemötande av tjänstvillig personal

Proffsig personal som utödda uppdraget till full belåtenhet Läs mer
  • Staffan N

Staffan N skrev om Arbor Syd
    Mycket nöjda. Proffsigt nedtagen stor rönn, klippning av hög thujjahäck samt klippning och formad idegran.
    Allt bortforslat . Till detta dessutom mycket trevligt bemötande. Läs mer

Sven H skrev om Arbor Syd
    Fällning av träd, rotfräsning och bortforsling.

Utmärkt bemött och ett utmärkt utfört arbete. Läs mer

Daniel R skrev om Arbor Syd
    Trädfällning och ansning av befintliga träd på tomten Läs mer
  • Kristina L

2019-01-31

Kristina L skrev om Arbor Syd
    Ett företag med stor kompetens inom trädvård. Bra service och väldigt noggranna. Om ni är rädda om era träd och inte vill att vilken klåpare som helst kommer, så är det definitivt arborsyd ni ska kontakta. Läs mer

Ulf P skrev om Arbor Syd
    Jag beställde fräsning av 2 st stubbar i min trädgård..Trots en smal grind och vars öppning ligger en halv meter över gatuplanet lyckades de köra in maskinen och utföra jobbet.De jobbade snabbt och effektivt och satt också upp skärm mot att materialet sprutade på huset.Killarna var trevliga och kund-minded.

Resultatet blev perfekt till ett humant pris.

Kenneth Persson
    Åkarp Läs mer
  • Ib H

2019-01-31

Ib H skrev om Arbor Syd
    Allt fungerade bra. De var trevliga och gjorde ett bra jobb till hyggligt pris. Läs mer

Tiina S skrev om Arbor Syd
    Kunnigt, trevligt, snabbt och effektivt! Läs mer

Johan L skrev om Arbor Syd
    Smidigt och snabbt till ett bra pris Läs mer
  • 2019-01-30

Brf Reveln B skrev om Arbor Syd
    beskärning av träd
    bara positivt bemötande
    vad jag förstår gjordes de åtgärder som vi behövde Läs mer
  • 2019-01-29

Robert L skrev om Arbor Syd
    Väldigt nöjd! Några mindre träd som skulle fällas, varav den ena väldigt nära brevlådan. Även rötterna skulle fräsas. Inga problem alls med fint resultat och bra bemötande. Läs mer
  • Kjell P

2019-01-29

Kjell P skrev om Arbor Syd
    Att plocka ner en stor Cypress och en stor Gran.

Blev mycket bra och snabbt hjälpt med att få bort allt.

Förväntningarna var att få ner träden, och bort forslat samt att få bort stubbarna också. Allt fungerade både snabbt och bra.

Jag rekommenderar till 100% Läs mer
  • 2019-01-29

Tomas K skrev om Arbor Syd
    Ett mycket bra och kompetent företag.

Bra och snabbt bemötande och kompetent arbetskraft. Läs mer
  • 2018-03-27

Sabine P skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd fällde tre träd i vår trädgård. Kontakten före, utförandet och bortforsling av ris gjordes på bästa sätt. Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera Arbor Syd. Läs mer
  • 2018-02-21

Bernt E skrev om Arbor Syd
    Efter förfrågan återkom Arbor Syd snabbt med offert angående beskärning av en hängbjörk. Arbetet utfördes bara några dagar efter beställning och med bra resultat till en rimlig kostnad. Läs mer
  • 2018-02-12

Bengt G skrev om Arbor Syd
    Underhållsbeskärning av en valnöt samt fällning av en 20 m hög thuja. Snabb respons och bra service. Professionellt utfört arbete. Ganska dyrt i förhållande till arbetstiden. Läs mer
  • 2018-02-11

Hans O skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande från början. Diskussionen om vad skulle göras på träden var enkel och smidig. Fick stort förtroende för kunskapernav och det visade sig också stämma när de väl utfört arbetet.
    Kommer med stor sannolikhet använda dem nästa gång också.. Läs mer
  • 2018-02-10

Pia C skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd har hjälpt till med rådgivning, beskärning och fällning.
    Ert professionella arbete känns tryggt.
    Jag litar på er! Läs mer
  • 2018-02-09

Mariana A skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande redan i telefonen när jag ringde och berättade vad jag önskade hjälp med, att fälla två träd.En kille kom hem och gav ett kostnadsförslag som jag accepterade.Sen tog det endast några dagar innan dom kom för jag bor nära Alnarp så dom kunde ta "mitt" ärende när det passade dom.Otroligt skickliga tre killar som kom,MYCKET bra bemötande, trevliga ,artiga och snabba.Dom fällde mina träd,sågade upp stammen i hanterbara bitar och lade riset snyggt med stammarna på samma håll så jag lätt själv kunde transportera det vidare.Det är aldrig roligt att såga ner träd men nu när det var nödvändigt så var jag glad att jag anlitade er.Tack. Ann Larssson Lomma Läs mer
  • Eva C

2018-02-08

Eva C skrev om Arbor Syd
    Professionellt intryck, stor kunskap inom trädvård, utbildade & certifierade arborister med fokus på korrekt utförd vård.
    Hög service till mig som kund & med en guldkant på det utförda arbetet!
    Jag har fått hjälp med beskärning av mina träd, formklippning av träd samt häckklippning, uppsamling & bortforsling.
    Mina träd är väldigt betydelsefulla för mig & därför väljer jag självklart ett företag som Arbor Syd kontinuerligt när jag vill vårda mina träd. Camilla Läs mer

Jan E skrev om Arbor Syd
    nedtagning två träd
    mycket bra Läs mer

Susanne M skrev om Arbor Syd
    Vi fick tagit ner ett antal riktigt stora bokträd som var sjuka. Allt fungerade perfekt från nertagning till borttransportering av allt. Mycket proffsigt utfört. Läs mer

Lars Å skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande. Duktiga aborister. Mycket nöjd. Läs mer

Annika W skrev om Arbor Syd
    Fick ett proffsigt bemötande, en offert på trädfällning som låg bra till prismässigt, väl utfört arbete. Kan varmt rekommenderas Läs mer

Helena B skrev om Arbor Syd
    Från första kontakten till det slutliga genomförandet har det för mig som kund varit en helt perfekt och positiv upplevelse. För det är en upplevelse att få genomfört de stora förändringarna som ert arbete innebar.
    Vänligt bemötande tillsammans med professionalism ger mig som kund både trygghet och vetskap om att rätt åtgärder är genomförda.
    Jag är mycket tacksam och kommer med stor glädje anlita er igen vid behov samtidigt som jag kommer att rekommendera er till alla som behöver få liknande arbete utfört. Läs mer

Stefan G skrev om Arbor Syd
    Levede fint op til mine forventninger. God oplevelse. Läs mer

Britt-mari J skrev om Arbor Syd
    Trevligt bemötande från första kontakt. Skickade mail som de bevarade snabbt. Vi kom överens om tid o plats. De kom på uttalad tid. De var noga med att skicka offert och klargöra villkorför arbete. Ansning av träd , fällande av träd och bortttansport av material.
    Alltigenom välfungerande och trevliga. Proffsigt! Läs mer

Madeleine B skrev om Arbor Syd
    Snabbt, kompetent, proffesionellt Läs mer

Maria O skrev om Arbor Syd
    Alltid nöjd med arbetet (nedtagning av träd). Dock dröjde det längre tid innan arbetet blev gjort än vad jag blev lovad från början. Läs mer
  • 2018-02-06

Kerstin M skrev om Arbor Syd
    Har fått hjälp med att fälla några träd. Förutom att vi hade litet kontaktproblem i början, vilket berodde på min mail, har allt fungerat perfekt. Bra bemötande, snabb offert, snyggt jobb och uppstädat efteråt. Kvinnor kan! Läs mer

Gull-britt I skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande och ett mycket professionellt och bra genomfört arbete. Min upplevelse är att Arbor Syd är ett seriöst och pålitligt företag. Läs mer

Karl L skrev om Arbor Syd
    Snabbt och enkelt med prefekt resultat. Läs mer
  • Amanda J

2018-02-05

Amanda J skrev om Arbor Syd
    Arbor Syd hjälpte oss att beskära vår gigantiska blodbok.
    De knackade på och hälsade glatt och trevligt sedan skötte de jobbet helt själva och sade bara hejdå när de var klara. Hög kunskap och utmärkt utförts jobb. Har rekommenderat dom vidare och där har nappat. Kommer höra av mig till dom nästa gång också Läs mer

Lars G skrev om Arbor Syd
    Bra bemötande, snabb handläggning, trevliga människor som utförde jobbet. Det var ett ganska litet jobb med två träd som skulle ned och det gick snabbt och blev snyggt efteråt. Läs mer
  • Ulrika S

2018-02-05

Ulrika S skrev om Arbor Syd
    Senast vi anlitade Arbor Syd var för att gå igenom samtliga stora träd och åtgärda det som hittades. Från det första besöket, offerten och genomförandet fungerade allt väldigt bra. Arbetet utfördes i tid, på ett lugnt sätt (kyrkogård) och undanplockningen fungerade väldigt bra. Läs mer

Torben K skrev om Arbor Syd
    Toppen, har bara positivt att säga om Arbor Syd angående bemötande, service, hjälp, expertis :-)
    Har anlitat dom flera gånger Läs mer

Jan-ivar S skrev om Arbor Syd
    Vi fick gallrat i våra tre hängbjörkar. Det gjordes på ett
    otroligt proffsigt sätt och exakt som vi önskade.
    Allt från besiktning och genomgång till utförande.
    Det måste vara svårt att få det bättre gjort. Läs mer

Lennart A skrev om Arbor Syd
    Anlitade företaget för trädansning, stubbfräsning etc. Bra bemötande och bra utförande. Läs mer
  • 2018-02-04

Anna M skrev om Arbor Syd
    Det gick smidigt och lätt från offert till faktura. De gjorde ett bra jobb med vår ek och våra fruktträd. Vi fick vara med i beslut som fattades under det pågående arbetet. Läs mer
  • 2018-02-04

Ronnie I skrev om Arbor Syd
    Hej

Jag har en mycket god erfarenhet av Arbor Syd

Proffsigt utförande och stor tillit och kan rekommendera de till
    det bästa.

Hälsningar

Ronnie Wihlborg Läs mer
  • 2018-02-03

Jenny E skrev om Arbor Syd
    Vi ville ha våra fruktträd beskärda och kontaktade bl.a. Arbor syd för offert och fick svar mycket snabbt efter att de kom och tittade i vår trädgård. Priset var bra så vi valde att anlita dem. Beskärningen utfördes snabbt med vad jag kan se gott resultat utan att vara expert. Arboristerna var trevliga och tillmötesgående. Lätt att betala via faktura på mailen. Det enda negativa var att bortforslingen av riset var så dyr så vi valde att inte köpa den, men det hade varit ett stort plus om den tjänsten varit mer prisvärd. Läs mer

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp