Arbor Syd, sid 2

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp — Visa karta

Välkommen till Arbor Syd, vi är ett renodlat arboristföretag med mycket stor kompetens och lång erfarenhet inom träd och trädvård. På Arbor Syd jobbar certifierade arborister.

Hela vår verksamhet präglas av det vi står för, nämligen korrekt utförd trädvård, både inom den offentliga sektorn och för privatpersoner. Vi har vår bas mellan Malmö och Lund, i Alnarp. Därmed har vi hela Skåne samt angränsande län som arbetsområde. Inför varje uppdrag kan vi lämna en kostnadsfri offert, självklart innehar vi sedan ansvars- och olycksfallsförsäkring.

Genom att lyssna på både dina och trädens behov tar vi hänsyn till trädens anatomi, biologi och fysiologi för att hitta en balans i vårt arbete med att skapa vackra, vitala och långlivade träd. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 323 kunder tycker om Arbor Syd

Jan P skrev om Arbor Syd
    Snabb och smidig hjälp med att beskära ett äppelträd. Rekommenderas. Läs mer

Svenska K skrev om Arbor Syd
    Vi köpte arboristtjänst och var nöjda med företaget. Trevligt bemötande både administrativ kontakt samt ute i fält. Läs mer

Ingrid K skrev om Arbor Syd
    Klippning av thujahäck. Proffsigt!
    Utmärkt! Läs mer

Jan I skrev om Arbor Syd
    Jag hade hoppats på att de reducerat träden betydligt mer. Jag är ingen expert men eftersom jag anlitat en annan arborist tidigare har jag den beskärningen som referens. Läs mer

Bengt U skrev om Arbor Syd
    Tuja häck klippning utfördes professionellt Läs mer

Marko A skrev om Arbor Syd
    Trevlig och kunnigt bemötande. Exekvering av uppdrag utan konstigheter. Läs mer

Holger A skrev om Arbor Syd
    De fixade arbetet snabbt och enkelt. Bara de att de kastade bort ett bord och en bänk som va specialbyggda. De välte iväg dessa och gjorde ingen ansats att sätta tillbaka det. Så de va lite synd Läs mer
    2020-05-13 Arbor Syd svarar Holger A
    Hej Holger. Vi tittade på hur vi skulle få tillbaka bordet och bänken men de var så ruttna att det gick inte. Därför lämnade vi dem dit vi burit det för att du skulle kunna åtgärda eller byta ut de ruttna delarna. Tyvärr så missades detta att kommuniceras till dig.

Bo E skrev om Arbor Syd
    Vi anlitar Arbor Syd till att vårda våra gamla fina träd, framförallt vår 90-åriga ek.
    De är tillmötesgående och effektiva; ett SWAT-team på trädens villkor! Rekommenderas! Läs mer

Bo A skrev om Arbor Syd
    Beställde stubbfräsning och jobbet utfördes perfekt och till ett skäligt pris. Läs mer

Helena M skrev om Arbor Syd
    Borttagning av stort träd. Höga förväntningar som besannades. Proffsigt och snabbt. Trevlig personal. Läs mer

Anette M skrev om Arbor Syd
    Väl bemött och snabba svar på frågor via mail eller telefon. Väldigt proffsigt utfört arbete på plats då vi fick hjälp att ta ner en stor ask på vår tomt. Läs mer

Sören O skrev om Arbor Syd
    Beskärning av 2 kandelaber lindar.
    Bemötande var proffsigt. Blev uppringd, och tid bestämdes.
    Arbetet blev utförd mycket proffsigt och väl.
    Jag är mycket nöjd, och har rekommenderad dem till övriga bekanta, och kommer anlita dem i fortsättningen
    /Sören Läs mer

Carl J skrev om Arbor Syd
    Beskärning av tre fruktträd varav ett äppleträd som var väldigt eftersatt. Proffsigt och trevligt bemötande, och resultatet utmärkt! Läs mer

Christian C skrev om Arbor Syd
    Jag beställde bortfräsning av en syrénbuske. Jag fick ett mycket bra mottagande både vid bokningstillfället och vid utförandet. Trevlig och kunnig personal, bra information och även bra pris. Otroligt smidigt företag som jag varmt rekommenderar. Läs mer

Tina C skrev om Arbor Syd
    De var snabba och lämnade snyggt efter sig. Läs mer

Clas O skrev om Arbor Syd
    Fick fyra träd fällda på ett begränsat område, imponerande personalstyrka mötte upp och det hela var färdigt stubbfräst och allt på en halvdag, trevlig och glad personal som kom på avtalad tid.
    Mina högsta rekommendationer till Arbor syd. Läs mer

Marie H skrev om Arbor Syd
    Vi fick hjälp med beskärning av en större ek samt ett äppelträd och var mycket nöjda. Läs mer

Burlövs F skrev om Arbor Syd
    Vi anlitade Arbor syd för beskärning och rådgivning. Som alltid ett vänligt och seriöst bemötande. Arbor syd är en kär och professionell kontakt som håller vad de lovar vilket ät mycket viktigt i min värld.
    Jag har Arbor syd i tankarna ofta.
    Jag jobbar numera i Källstorps församling.
    //Lars Läs mer

Veronica B skrev om Arbor Syd
    Stubbfräs. Supernöjda! Lätt att få kontakt och bra utfört arbete! Läs mer

Inga R skrev om Arbor Syd
    Professionellt, snyggt, smidigt, välstädat och dessutom trevligt! Kan inte bli bättre! Läs mer

Jenny K skrev om Arbor Syd
    Hjälp med att ta ner ett körsbärsträd Läs mer

Lars T skrev om Arbor Syd
    Frissera ett valnötsträd och bortforsling av grenar, detta sköttes galant. Två glada killar som utförde arbetet på bästa sätt.Vi är jätte nöjda med deras insats. Läs mer

Lena C skrev om Arbor Syd
    Klippning av häck.
    Snabba svar på offerförfrågan och vid senare kontakter.
    Mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer

Bostadsrättsföreningen V skrev om Arbor Syd
    Tack vare fin insats av Arbor Syd växer vårt träd rakt. Läs mer

Kristin A skrev om Arbor Syd
    Lätt att få kontakt med. Kom snabbt ut och tittade på uppdraget.
    Sågade ner ett träd och tog med sig allt. beskuret några träd.
    Bra bemötande. effektiva.Kommer tillbaka i Augusti och beskär fler träd. Läs mer

Claes F skrev om Arbor Syd
    Trädfällning, gallring på flera stora träd.
    Mycket bra bemötande. Proffsigt, personligt och engagerat. Fick mig som kund att känna mig trygg och att mitt uppdrag var viktigt. Toppbetyg.
    Genomförandet var imponerande. Snabbt, precis enl överenskommelse.
    Jag har flera gånger pratat mycket positivt om Arbor Syd. Jag kommer anlita Arbor Syd för framtida uppdrag alla dar i veckan. Läs mer

Rolf Ö skrev om Arbor Syd
    Trädbeskärning Engagerat, positivt. Kunniga. Vet vad man sysslar med.. Enbart positiv Läs mer

Sven-åke W skrev om Arbor Syd
    De som utförde uppdraget var kunniga, det blev snyggt och prydligt. Vi fick även råd och kunskap av dem som vi inte hade tidigare och som hjälper oss att förstå vad och när det behöver åtgärdas. Läs mer

Suna M skrev om Arbor Syd
    Fick hjälp med att beskära buskar och fälla två träd på min tomt.
    Skickade en förfrågan via mail och fick snabbt svar och en offert direkt. Blev jättebra bemött både via mail och de som kom ut för att utföra det jag bad om. Kommer att anlita dem fler gånger. Läs mer
  • 2019-08-06

Bodil Ann-Charlotte E skrev om Arbor Syd
    Vi fick klippt och kapat vår höga långa avenbokhäck, sågat ner ett träd och en fläder samt stubbfräst på flera ställen.
    Allt skräp bortforslat ner till minsta bladet. Ett utmärkt arbete in i minsta detalj ! Mycket imponerande !
    Rekommenderas verkligen !!!
    Ann-Charlotte och Anders utanför Skurup Läs mer
  • 2019-03-24

Rolf N skrev om Arbor Syd
    Bra, förutom att man lämnade en stor, avklippt gren hängande i ett träd. Läs mer
  • 2019-03-01

Lena L skrev om Arbor Syd
    Föryngring av en magnolia och ett körsbärsträd. De var vildvuxna sedan många år tillbaka.
    Mycket bra bemötande både vid besök och vid själva Klipptillfället. Man kom på avtalad tid!
    Snabbt, effektivt och man städade väldigt noga efter sig. Var inte helt lätt med tanke på att det finns ett växthus under körsbärsträdet och det var en ganska stor gren som skulle bort.
    Betyg 10 av 10 möjliga. Har redan rekommenderat ert företag till bekanta. Läs mer
  • 2019-02-18

Mats L skrev om Arbor Syd
    Gallring av björkar. Väl bemött. Jag hade höga förväntningar som uppfylldes.
    En bra affär/upplevelse Läs mer
  • 2019-02-17

Bo C skrev om Arbor Syd
    Bra utfört jobb, snabbt och till rimligt pris
    Mycket trevligt bemötande Läs mer

Bemötande var bra. Nu Läs mer

Per L skrev om Arbor Syd
    Mycket kompetent personal, bra interaktion, trevligt bemötande1 Läs mer

Sven B skrev om Arbor Syd
    Snabb, prisvärd trimning av träd Läs mer

Bengt H skrev om Arbor Syd
    Fällning av tre stora träd, utfördes på ett professionellt och bra sätt.
    Snabbt svar på offert.
    Var på plats i rätt tid! Läs mer

Emilie W skrev om Arbor Syd
    Hade en igenvuxen trädgård där det mesta skulle röjas bort och stubbfräsas. Första gången de kom gick det snabbt och de var 4-5 personer, extremt effektiva och prisvärda. De beskar ett gammalt äppelträd men när de var klara syntes det knappt att de tagit något så fick be dem ta lite till. Blev tyvärr ändå inte nöjda utan gjorde det tillslut själva. De ville inte ta för mycket pga inte bra för trädet så förstår delvis deras tanke men tycker de var väl försiktiga. Resten av trädgården var lite slarvigt gjort på vissa ställen med stubbar kvar, de fick komma tillbaka och ta det de missat. När de skulle komma tillbaka hände det två gånger att vi bestämde en tid de skulle komma som de inte dök upp när jag satt hemma och väntade. Tredje gången kom de och tog en del av det sista, en del ville de inte ta pga att de inte ville ”slita för mycket på sin maskin”. Så ger dem 3/5. Vissa bitar var toppen vissa mindre bra. Alla var supertrevliga och tillmötesgående utom en chef som också var på plats och som var väldigt dryg och nedlåtande. Läs mer

Per P skrev om Arbor Syd
    Klippning häck .
    Mycket bra
    Som jag förväntat mig
    Snabbt och effektivt allt perfekt Läs mer

Åsa K skrev om Arbor Syd
    Klippning av buskar och det blev riktigt bra. Mkt vänlig och korrekt bemötande. Läs mer

Tim B skrev om Arbor Syd
    Fällning och stubbfräsning av en hög bok.
    Mycket trevlig bemötande, snabb återkoppling och ett fantastiskt arbete. Läs mer

Per H skrev om Arbor Syd
    Jag köpte trädbesiktningar, beskärning av stora träd.
    Bemötandet tyckte jag var mycket bra och professionellt.
    Utförandet blev också enligt förväntningarna.
    Vi hade en bra dialog och resonerade kring hur vi skulle utföra det på bästa sätt.
    Det kändes bra och tryggt.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer

Mårten A skrev om Arbor Syd
    Seriöst bemötande och lämnade offert, efter besök i trädgården, med kort varsel. Kom sedan på avsatt tid och gjorde jobbet precis såsom vi avtalat. Tummen upp! Läs mer

Jan P skrev om Arbor Syd
    Bra arbetet. Lätta att kontakta och håller informationen löpande med kunden vad som gäller.
    Rekomenderas. Läs mer

Anna L skrev om Arbor Syd
    Mycket bra bemötande och utfört arbete. Kan verkligen rekommendera Arbor Syd. Läs mer
  • 2019-02-13

Jörgen P skrev om Arbor Syd
    Stupfresning helt perfekt Mycket bra Läs mer
  • 2019-02-12

Gun L skrev om Arbor Syd
    Klippning av äppleträd.
    Mycket bra information och snabb hantering av offer.
    Mycket bra resultat.
    Rek. Gärna företaget. Läs mer
  • 2019-02-12

Suzanne I skrev om Arbor Syd
    1) Huvuduppgiften var att ta ner en hög, gammal tall på gränsen till grannen vars tak skulle kunna vara hotad vid storm. I första hand skulle en stor hängande gren tas bort, men i slutändan hela trädet, eftersom det sedan inte fanns någon krona kvar.
    2) En annan tallgren, i ett annat träd, skulle tas bort, men ArborSyd valde att glesa ut den.
    3) Prov skulle tas på en lärk där vi oroade oss för röta i mitten av stammen.
    Jag blev väl bemött och fick snar hjälp, vilket var tacksamt, eftersom vi oroade oss för en överhängande fara. Killarna var professionella och klarade uppgifterna väl. Nr 1) innebar bl a klättring högt upp på stam utan grenar! Stammen föll sedan utan att skada andra trän.
    Använder gärna företaget igen och kan rekommendera det till andra. Läs mer

Kungsgårdsvägen 8 A, 230 53 Alnarp