Åsö Vårdcentral

1.8

17 omdömen om Åsö Vårdcentral

Lisa N
Skrev om Åsö Vårdcentral

För något / några år sen fanns det många bra manliga läkare här. De som är nu känns sådär …. och de kvinnliga som ringer upp är mycket dryga och även de i receptionen. Oproffsiga!! ( sköterskorna alltså) Otrevliga.

Sofie L
Skrev om Åsö Vårdcentral

Nytorgets Vc är under all kritik. Skulle kalla mig i höstas för att följa upp dåliga leverprovwr men inte hört ett pip. Sura och kaxiga sjuksköterskor i telefonen. För inte förnya allergimediciner för min son som har dokumenterad kvalsterallergi utan ett läkarbesök trots att det var de som satte diagnos? Så tröttsamt. Vi ger upp er som vårdcentral nu. Ert rykte är inte gott. Lista er inte här!!

Maria B
Skrev om Åsö Vårdcentral

Skitdålig service och inga påminnelser skickas i tid. :(

Benny S
Skrev om Åsö Vårdcentral

Bästa vårdcentralen på söder. Har använt tre andra också. Speciellt bra är tjejerna i repan.

Ulf Lars Johnny R
Skrev om Åsö Vårdcentral

jag har hemsjukvård men det tar dom ingen som hänsyn till utan jag blir utan medicin

Elisabeth S
Skrev om Åsö Vårdcentral

Psykologavdelningen och Anna W: otroligt bra, fantastisk hjälp på alla sätt! Allmänvård: lätt att få akuttid men extremt lång väntetid när man väl är där. Måste förbättras

HELI R
Skrev om Åsö Vårdcentral

Ringer fredag för boka tid , väntar 30 min efter uppringd tid satt. Sen får svar att vi har inga tider på fredagar att boka in till patienter alls. Åkt till närsjukhus. Åker Rosenlund och får svar att öron hals tillhör vårdcentralen så de ska kolla dig . Måndag igen samma procedur och hör inget längre så familjen får prata istället för mig upprepa alla symtom och till lägger att även hörsels borta nu. Varit sjuk sen 14 nov -21 nov från jobbet och behöver bli sjukskriven för mina sista dagar på arbetet till sjöss. Får bara...

JEANETTE ANGELIQUE J
Skrev om Åsö Vårdcentral

Det finns både bra och sämre läkare här som på så många andra ställen. Tackar numera nej till kvinnliga läkare på denna vc pga bemötandet. Har träffat fantastiska manliga läkare här som både lyssnat, kommunicerat och hjälpt. Känns tråkigt som kvinna att dissa kvinnliga läkare men tyvärr har jag inget fötroende för någon av dem på Åsö vc.

PER A
Skrev om Åsö Vårdcentral

Har gått hit till och från i 20 år, enbart för att jag bor nära och det varit praktiskt för barnen. I nio fall av tio har jag och min familj blivit dåligt bemötta, erfarit enorm inflexibilitet och vård utan engagemang. Det här är en vårdcentral som ger hela vården dåligt rykte.

A Lovisa H M L
Skrev om Åsö Vårdcentral

Lång väntetid på telefontider. Läkare som skickar felaktiga remisser som jag som patient själv fått upptäcka och åtgärda. Svar på röntgen som läkaren inte meddelat utan jag som patient får jaga läkaren för att få svar. Otrevlig personal i både reception och i telefon.

Lena maria elisabeth K
Skrev om Åsö Vårdcentral

Min husläkare skulle skicka en remiss för en utredning. Efter 6 månader kontaktade jag utredningsenheten för att se varför det dröjde. Remissen hade inte kommit fram, hon hade skickat den på posten. Jag kontaktade Åsö igen, och de lovade att se till att jag inte behövde stå ytterligare 6 månader i kö. Så skedde inte, ingen ursäkt från läkaren , utan bara ett slarvigt och oansvarigt sätt att hantera och bemöta situationen på. Ska byta vårdcentral snarast.

Åsa B
Skrev om Åsö Vårdcentral

Man får inte vård på den här vårdcentralen, helt och hållet oseriös. På riktigt ångestfyllt att ta både kontakt och besöka det här stället. Extremt dåligt bemötande i tel och hos flera läkare, man vill inte hjälpa, så mycket brister så mycket brister...

S
Skrev om Åsö Vårdcentral

Har aldrig varit med om så dåligt bemötande inom sjukvården. De tar inte psykisk ohälsa på allvar. Fick ringa i mer än månad för att få hjälp med mina besvär. Under all kritik. Rekommenderar inte mottagningen till någon.

Eric E
Skrev om Åsö Vårdcentral

Jag fick fel diagnos och blir tvungen att köpa medicinen på internet ,"läkaren" vägrar att skriva ut adekvat medicin trots att den är helt fri från biverkningar ,Jag kommer att få punga ut med 6000 kr för kuren på internet ,jag beställde ett sätt 650kr som räcker i 5 dagar ,skall jag som skattebetalare finna mig i att en skattefinancierad verksamhet misshandlar mig ? Var gör man en riktig anmälan mot kvacksalvaren som kallar sig läkare ? tips till scooba14@hotmail.com omdöme ,,,värre än riktigt uselt

Tomas E
Skrev om Åsö Vårdcentral

Dåligt bemötande, diagnostisiering under all kritik och direkt felaktiga rekommendationer. Förstår inte att verksamheten inte lagts ner

Åsa S
Skrev om Åsö Vårdcentral

Svårt att bli bemött med mer ointresse och likgiltighet är här. Om du jobbar som läkare och tycker det är jobbigt, och tråkigt att möta patienter – BYT JOBB! Aldrig Mer Åsö Vårdcenral!

Mofanza
Skrev om Åsö Vårdcentral

Riktigt bra och professionellt bemötande av såväl läkare som sjuksköterskor. Kan rekommendera Åsö vårdcentral.