Alla kategorier Övrigt Norrbotten Boden Boden Asp Center AB

Smultronstigen 4, 961 48 Boden — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Asp Center AB

• vågar inte skriva mitt namn r
    vågar inte skriva mitt namn r skrev om Asp Center AB
    Hemskt ställe! Personal som ljuger, luras och slåss.
  • Martin H
    Martin H skrev om Asp Center AB
    Väldigt bra. Har fått uppfylla så många drömmar och får resa själv över hela världen när jag vill :) Har egen lägenhet och jätte bra personal som är ärliga som låter mig vara ifred och klara mig själv :)
    Får skjuts till träningen och om jag vill träffa någon vän.
    Toppen ställe och lyssna inte på alla gnällande personer. De är lögnare många av dem bara för att dem inte kunde sköta sig.
    Jag kom dit och hade många regler, fick inte umgås utan någon med å fick inte prata i telefon så länge jag ville eller ha tillgång till internet och inte vara ute när jag ville.
    Idag är det tvärtom, får allt som jag inte fick då jag kom hit. Det är för att jag ger dem förtroende och då får jag förtroende.
    Om det är något ställe som det ska varnas för så är det Dammsdalskolan i Vingåker, ett internat som förvränger verkligheten för en. där om något ställe jobbar det psykopater *vardagspsykopater* och riktigt otrevliga personer som kränker en dagligen.
    Jag kom därifrån och hamnade på Asp Center och är lycklig över det.
    Mitt liv och min hantering av min problematik har verkligen gått framåt sen jag flyttade hit.
    Det är lögn de folk säger att personalen misshandlar och ljuger. Det har funnits dem som inte har kunnat sköta sig, Men dem har fått sluta då dem missköt sitt jobb.
    Idag träffar jag vänner över hela landet, jag får välja om jag vill resa själv. Jag har ekonomi och jag studerar till mitt drömjobb.
    Jag har underbara vänner över hela landet som jag umgås med.
    Har en LSS lägenhet och två stora platt tv.
    Jag har väldigt bra personal som gör allt dem kan för att lösa mina önskemål.
    Jag utövar kampsport tre gånger i veckan, Jujutsu och Thaiboxning. Kampsporten har hjälp mig mycket att hantera min problematik.
    Nina Morin ljuger inte och Micke Johanson misshandlar inte som somliga här påstår.
    Att en tjej tog självmord stämmer, men hon kanske då behövde en helt annat sorts vård som inte Asp center kunde ge.
    Jag rekommenderar Asp Center men det är upp till dig själv hur villig du är att ta dig framåt i livet på ett positivt sätt med framgång och utveckling.
  • vågar inte skriva mitt namn r
    vågar inte skriva mitt namn r skrev om Asp Center AB
    Enhetschef Nina Morin ljuger jämt och ständigt, ingenting jag bara påstår har dokument som kan bevisa detta. Fick inte träffa psykolog fast jag bad om det flera gånger. Personalen är delvis inkompetent. Enhetschefen anställer riktiga psykopater, utan någon som helst utbildning, som hon känner och som jag tror mutat henne. Att förvara människor i inhumana utrymmen som i princip aldrig renoveras är vad ASP-center sysslar med. Fast kontoret är ju fint förstås deras påkallade "utbildningscentrum" ren hjärntvätt skulle jag vilja påstå. Många i personalen borde inte jobba med människor överhuvudtaget. Observera viss personal ska verkligen ha en guldstjärna i kanten. Men det finns för många rötägg inom den verksamheten. Vad som framförallt är anmärkningsvärt, är hur oerfaren personal ständigt bryter mot sekretessen. Är säker på att dom få bra personerna som jobbar där får andra jobb utan problem. Frågan är bara varför man vill jobba i en sekt? Som uppenbarligen övertygat andra boenden om att sanitära förhållande är bra jämfört med tredje världen. Men med tanke på hur mycket pengar kommunerna betalar, så tycker jag alla gäster är värda mer och borde behandlas lika. Så snälla kan inte någon myndighet stänga ner skiten!
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Asp Center AB
    Asp center trodde jag var ett bra ställe, tills min dotter hamnade där. Detta innebar döden för henne. Pga behandlingspersonals inkompetens och lögner, felmedicinering och bristande tillsyn har mitt barn gått bort.

Verksamhetschefen ljög för att skydda sitt eget skinn, kunde inte sin egen verksamhet eller lagar, och bemötandet jag fick som anhörig till en flicka som gått bort under deras vård, var under all kritik.
    Fick jag bestämma skulle stället stängas omedelbart bums!!

Varnar alla för detta boende!!!
    Joakim S, Jens N gillar detta
  • .
    . skrev om Asp Center AB
    Jag har bott på ASP center, och kan bekräfta att det är ett fruktansvärt ställe! Jag var i sämre skick när jag kom därifrån, än jag varit när jag kom dit.

Dåligt bemötande av personalen. Ägaren hade ljugit om en massa väsentliga saker om förhållandena där, särskilt de punkter jag tryckte på som var viktiga för mig. Det blev en chock att komma dit, och upptäcka att nästan ingenting stämde med vad han hade sagt om hur det var där.

Man blev nästan helt isolerad, och var tvungen att ha personal med för att träffa andra som bodde där. Man fick nästan ingen möjlighet att umgås naturligt med de andra som bodde där. Hjärntvätt är det enda ord man kan sammanfatta det med!

Så jag kan bara starkt avråda alla som funderar på att flytta dit, att inte göra det! De månaderna jag bodde där var rena helvetet, och jag fick inte ut nånting positivt av att bo där. Tvärtom tappade jag förmågor jag haft innan jag kom dit.

Mao. ett uruselt ställe, som inte alls vet hur man lämpligen behandlar personer med Asperger.
    Jens N gillar detta

Smultronstigen 4, 961 48 Boden