Atlantis Sängspecialisten Sickla Köpkvarter
En del av Atlantis Sängspecialisten —
www.atlantisbeds.se
3.7 i betyg av av
3 omdömen
När du köper en säng hos oss på Atlantis Sängspecialsiten köper du god sömn. Vårt främsta mål är att hjälpa människor till en bättre nattsömn, och därför är vi inte vanliga sängförsäljare. Vi är utbildade inom ämnen som sömnvetenskap, rygg- och muskelfysiologi och forskar inom sömn. Detta gör att vi sticker ut rejält i branschen.
Hos oss kan du få tag på kvalitetssängar av märken som ErgoBed, Tempur och VILA. Här i butiken i Sickla Köpkvarter finns vi för att guida dig till den allra bästa sängen för dig. Varmt välkommen!
Hos oss kan du få tag på kvalitetssängar av märken som ErgoBed, Tempur och VILA. Här i butiken i Sickla Köpkvarter finns vi för att guida dig till den allra bästa sängen för dig. Varmt välkommen!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag3 omdömen om Atlantis Sängspecialisten Sickla Köpkvarter
-
skrev om Atlantis Sängspecialisten Sickla Köpkvarter
Varning för den här affären! Jag tror jag aldrig haft så många problem med nåt jag köpt som med deras säng och deras bemötande.
De lyckades med att:
- Slarva bort originalkvittot (hur man nu lyckas göra det??)
- De ringde 6 månader efter att de sålt mig sängen för att kräva tillbaka pengar från den ursprungliga rabatten jag fått när de sålde sängen samt den rabatten på några hundralappar då jag fick en försenad leverans och de bytt datum ett par gånger. De hade gett mig en lånesäng som var absolut stenhård och där jag återgick till att sova på soffan och de tagit bort kostnaden för den.
Så de trodde att jag skulle betala tillbaka bortåt 4-5,500 kr! 12 dagar in på nya året så ringde de för att kräva in pengar då de INTE ENS GETT MIG EN FAKTURA till att börja med. Hur de sköter ekonomin i sitt företag är absolut skrämmande och hör inte till ett modernt, normalt och sunt företag.
Själva sängen är ett problem i sig. Jag köpte Vila Medium vilket är ett skämt - den är stenhård och borde passa en grabb på 90 kilo snarare. Den gav mig allergiska utslag och gjorde att jag kippade efter andan och blev blodröd i ansiktet de första månaderna och kunde inte använda den förrän 4 månader senare.
Anledningen till att jag inte hörde av mig till Atlantis Säng ”Specialisten” är väl ganska uppenbart eftersom de skötte inte kommunikationen på ett seriöst sätt och själva intrycket jag fått av min så kallade säljare var rättså patetisk.
När jag gick in i affären för att be om en lånesäng fann jag honom liggandes i en av deras sängar där han sedan sa att det är bäst om jag hör av mig i veckan eftersom ”han antagligen glömt bort mötet eftersom han tagit förkylningsmedecin”!?
Men efter att jag börjat använda den tänkte jag väl att NÅN på det här enfaldiga företaget ändå kunde rädda mig där jag kunde byta fastheten åtminstone, med tanke på hur oseriöst jag blivit behandlad…
Fel hade jag!
Jag blev överkörd i varje samtal jag hade med dem på både huvudkontoret och sen deras reklamationsavdelning där jag sa uttryckligen ett flertal gånger att jag ”absolut inte ville bråka, jag ville bara kunna sova” - men istället blev jag behandlad som en svår kund där jag borde kvickt och snabbt uppvisat originalkviottot för att underlätta för deras superba säljare. Jag fick höra av mig flera gånger för att ens få ett telefonsamtal från dem!
I slutändan efter att deras ”expert” på reklamationsavdelningen upplyste mig att han FORSKADE SÄNGAR PÅ KAROLINSKA INSTITUTET (vi vet ju alla vilka socialt kompetenta människor forskare är) och att jag borde ha blivit glad över den rabatten jag fått under sommar-rean samt att jag borde visat upp kvittot direkt. Som man så lätt gör!
Den här galningen fortsatte med att sen tystna i säkerligen 30 sekunder som för att sätta mig på plats för att jag själv slutligen tystnade då han inte lyssnade på mig - och det var tydligen en stand-off??
Det hela slutade med att han skulle skicka mig en innehållsförteckning över sängens innehåll (vilket han gjorde först 1 månad senare efter att jag frågat efter den igen.
Den frågan jag skickade honom om att få byta sängens fasthet - har inte till dags dato blivit besvarad.
Utan tvekan det sjukaste företaget jag haft att göra med och nu står jag med en säng som inte går att använda - sover fortfarande på soffan och tycker det är sjukt pinsamt att ha haft med dem att göra - och de pengarna jag la ut på det här företaget kunde jag lika gärna bara ha bränt upp.
👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻
HANDLA. INTE. HÄR!!! -
skrev om Atlantis Sängspecialisten Sickla Köpkvarter
Vi har haft vår säng i ca 2 månader nu och vi har inte sovit så här bra någonsin. Jag har tidigare haft problem med stel rygg (är 33 år) men trodde inte att det berodde på min gamla säng. Nu när jag har sovit i denna kan jag med säkerhet säga att min värk berodde på en dålig säng.
Det kostar lite mer med en bra säng, men det är värt det!
Vi är sååå nöjda :) -
skrev om Atlantis Sängspecialisten Sickla Köpkvarter
Säljaren var trevlig och kunnig, både kring produkterna och kropp/sömn. Han var inlyssnande och ifrågasatte på ett trevligt sätt vad vi "trodde vi behövde" ☺️. Det jag är mest nöjd med är leveransen, och det trots att sängen kom 3 veckor efter "uppskattad leveransvecka". Den levererades enligt ök tid av personal från Atlantis som monterade säng och gavel åt oss. Mycket trevliga och mycket bra service. Lämnade känslan av att jag handlat hos ett familjeföretag med personlig service.
Själva sängen (Vila) är vacker, men då den levererades i förrgår kan jag inte ge något övrigt omdöme om den ännu då allt fortfarande är ovant.
Jag har varit med och köpt säng här vid ett tillfälle tidigare, för ett par år sedan, åt en vän, och det gick snabbt och smidigt. Han köpte ett visningsex för ett mkt förmånligt pris. Han pratar fortfarande varmt om din säng.