Alla kategorier Övrigt Östergötland Linköping Auktionshuset i Gistad

Auktionshuset i Gistad

Skiffervägen 3, 585 63 Linghem — Visa karta

Köper och säljer hela hem eller delar därav. Sterbhus och dödsbon auktioneras eller köpes kontant. Utför värdering, packning, transport, magasinering, röjning och städning.

Läs vad 8 kunder tycker om Auktionshuset i Gistad

• Madde F
    Madde F skrev om Auktionshuset i Gistad
    Lurendrejeri! !!!!!!!!!! Obs!!!!
    Lämnade saker, fick inga pengar.
    Sa att det har gått i konkurs.
  • Maria
    Maria skrev om Auktionshuset i Gistad
    Vi anlitade dem, och det var framförallt städningen som var problemet. Den blev framskjuten flera ggr och när det sedan gjordes var det inte ordentligt. Enligt företaget hade deras bästa städare varit där, men det låter konstigt då det inte var helt rent någonstans. Vi var tvungna att anlita ett annat städföretag efteråt.
  • Jörgen
    Jörgen skrev om Auktionshuset i Gistad
    VARNING!
    Mycket oseriöst "företag" som har lurat andra på pengar och förmodligen kommer att göra det många gånger igen. Skulle vilja se det försvinna helt från marknaden.
  • Håkan G
    Håkan G skrev om Auktionshuset i Gistad
    Uppenbarligen kriminella bedragare. Underligt eftersom de rekommenderades mig av Röda Korset. Har inte fått redovisning efter ett halvår. Jag kommer att polisanmäla dem.
  • Anki A
    Anki A skrev om Auktionshuset i Gistad
    För ett år sedan fick han uppdraget att ta hand om dödsboet efter min mor... De fixade packning, städning osv... och det var ju bra, men... ännu efter ett år(!) har vi inte fått varken räkning på utfört arbete eller någon redovisning av det som såldes på auktion. Jag har vid flera tillfällen varit i telefonkontakt med företaget (endast en gång har jag fått prata med ägaren)- alltid fått beskedet att nu är det på gång, nu är det på gång... vilket förstås inte alls var med sanningen överensstämmande. Har mailat honom flera gånger men inte fått svar - inte förrän efter det senaste ( i november), då jag hotade med polisanmälan - då fick jag svaret:
    "Hej, hej !
    Det måste vi titta på.
    Återkommer snarast.
    / Mvh Roger M
    Det var den 5 november... sedan har inget hänt! Hade idag samtal med konsumentvägledaren i Norrköpings Kommun och hans enda råd var att gå till NT eller Corren och få dem att varna för honom igen och ge honom riktigt dålig kritik!
    - Några pengar lär du aldrig få, han har hur mycket skulder som helst och jag kan inte fatta att han inte redan är satt i konkurs, sa konsumentrådgivaren... Så det är vad jag kommer att göra - kontakta massmedia!
  • AM P
    AM P skrev om Auktionshuset i Gistad
    Mitt råd till de som vill lämna in grejer till försäljning:

1) Var med på auktionen.
    2) Ta med ett par trovärdiga vittnen.
    3) Skriv ned slutbudet för varje objekt; låt dina vittnen göra detsamma.
    4) Räkna själv igenom försäljningslistan du får.
    5) Kan du inte uppfylla ovan nämnda punkter eller inte vill vänta flera månader på pengarna – vänd dig då till någon annan auktionsfirma!
  • Jens L
    Jens L skrev om Auktionshuset i Gistad
    ja den mannen är en stor BLUFF, skulle sälja saker ifrån min mamma han kom och hämtade saker från lägenheten, av nyfiken åkte jag på auktionen och prickade av min avlidne mors saker och det blev runt 30000 kr, detta var två år sedan....har ringt men har blivit kallad allt från lögnare osv av mannen i fråga. fått mig sagt att jag skulle vara glad att han tog emot "skiten" konstigt när han nu själv fick 30000 kr för något som inte ens är hans, kallas inte det stöld ? borde ta kontakt med polisen men har inte ork med en process, någon mer som blivit drabbad, stod en artikel i NT för ett tag sedan att han var skyldig massor av människor pengar.
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Auktionshuset i Gistad
    arrogant och ej kundvänligt på gränsen till bedrägligt bara löften som ej blev verklighet
    Jens L gillar detta

Skiffervägen 3, 585 63 Linghem