Auto Classica

Auto Classica

Llama 0411-666 66 www.autoclassica.com
4.4

About company

Varmt välkommen till Auto Classica! Vi på Auto Classica i Ystad har södra Sveriges största importerfarenhet av sportbilar, lyxbilar, 4WD, diesel, minivans, och std. bilar. Auto Classica grundades 1995 men familjen startade bilfirma redan 1954, här i Ystad. Idag har vi ett 30-tal leverantörer ute i Europa och kan inom en tio...

51 omdömen om Auto Classica

Andreas B
Escribió sobre Auto Classica

Grymt nöjd! Auto Classica importerade drömbilen, skötte allt så som besiktningar med förberedelser innan. Registrering i Sverige mm. Nu väntar jag bara på leverans hem till mig. Något som dom löser även det till rimligt pris! Skulle inte tveka att köpa flera bilar här!

Bilförmedlingen Helsingborg
4.7/5 i betyg av 412 omdömen 4.7 av 412 omdömen

Har sålt 2 bilar på kort tid. Det tog ca 2-5 dagar för var bil till att bli såld till fullt begärt pris. Måste berömma Erik Odbjer som är

Anne-marie A Anne-marie A
Malin Matilda A
Escribió sobre Auto Classica

Fantastiskt utbud av fordon som står så tätt att det är svårt att ta sig fram där. Dessutom trevligt bemötande så det blir nog affär!

HENRIK H

Köpte en mkt bra bil! Mats håller vad han lovar Trevlig personal Fint bemötande

Frederick B
Escribió sobre Auto Classica

När jag nyligen var i biltankar hamnade jag på AutoClassica. Jag gillade deras sätt att kommunicera med kund samt de visade att de är professionella som känner sitt område väl. Efter jag har provat några bilar så blev det affär. De föreslog mig också gynnsam finansiering, vilket jag accepterade. Rekommenderar varmt detta företag.

Pär A
Escribió sobre Auto Classica

Sportbil mercedes Trevligt bemötande När väl affären kom igång gick det snabbt och smidigt Vi är mycket nöjda med Mats Ulf och Caroline 🤗

Filip B
Escribió sobre Auto Classica

Bästa servicen jag varit med om när jag kommit in på en bilfirma. Alla var väldigt trevliga och hjälpsamma.

Johan Mikael N
Escribió sobre Auto Classica

- Jag var intresserad av en Porsche. - Autoclassica påstår att Porschen har en fin historik i Carfax. - Jag tar en Carfax och problemen uppdagas: Porschen är vattenskadad, inlöst av försäkringsbolag i Florida, tidigare motorhaveri och felaktigt angiven årsmodell - Autoclassica ber om ursäkt för det inträffade och att det är ett objekt som de INTE kommer sälja utan plocka bort - Objektet är en vecka efter fortfarande kvar, vilket bekräftar att Autoclassica hela tiden kände till historiken. - Jag ger ett omdöme om det...

ANNE-MARIE A
Escribió sobre Auto Classica

After few years in Sweden it has been hard find nicest cars with good trustable dealers than this place, this place offers quality and selection. I never had any mechanical problem with cars from this place, and always came with guarantee. They are taking care of customer satisfaction, and they make cars better than when they enter for the first time into the store. Exclusive cars for exclusive people, Autoclassica is a 100% recommend, better not regret with other places. I’m talking the experience with a couple of cars from there.

Bonnie Joacim L
Escribió sobre Auto Classica

Superbra service och bemötande då jag köpte min bil. De bytte kamrem och vattenpump samt alla andra delar som påverkades. Helt fantastiskt.

John V
Escribió sobre Auto Classica

Köpte en 78a Corvette C3. Efter genomgång upptäcktes problem men bromsar. Ringde AutoClassica och dagen efter kom de och hämtade bilen. Beställde nya ok samt skivor. Bytade även skivor bak. Vilket jag inte frågat om. Superb service samt support.

Olivia E
Escribió sobre Auto Classica

Bästa bemötandet vid provkörning! Tack! Så proffsiga och seriösa!

Thorsten W
Escribió sobre Auto Classica

Vi åkte till Auto Classic med två kompisar bara för att titta på bilar och kom hem med en Porsche 911 Carrera cabriolet inklusive hardtop!!! Ja vi fann drömbilen och då vi dessutom blev väldigt trevligt bemötta av en kunnig säljare fanns det ingen anledning att inte slå till på en gång. Något vi inte har ångrat för vad kan slå upplevelsen att åka nedcabbat genom Skånes fantastiska landskap med en mullrande boxersexa bakom ryggen. Dessutom finns det plats för både golfbagar och resbagage i bilen. Vilken annan sportbil slår...

Kent G
Escribió sobre Auto Classica

fantastisk firma med bra service och grym personal.

Per-axel S
Escribió sobre Auto Classica

De är mycket professionella på Autoclassica och de månar om sina kunder! Alltid trevligt att vara kund hos Autoclassica! Jag har handlat ett 20- tal bilar under åren och känner mig alltid trygg och väl omhändertagen! Per-Axel ” PAX” Sjöholm

Per-olof O
Escribió sobre Auto Classica

Köpt, sålt och reparerat flera bilar. God service och mycket bra bemötande av trevlig och kompetent personal.

Lars F
Escribió sobre Auto Classica

Köpte en Jaguar, blev bra bemött och framförallt en bra slutdeal.

Per-Ola H
Escribió sobre Auto Classica

Alltid trevligt att besöka Auto-Classica! Bra utbud av bilar och mycket hjälpsam och trevlig personal👍🏼

Annica H
Escribió sobre Auto Classica

Köpte finbilen! Superbra service, personal som vill och kan hjälpa till!

Anders K
Escribió sobre Auto Classica

Mycket kunnig och trevlig personal med ett genuint bilintresse vilket underlättar bilköpet enormt.

Birgitta G
Escribió sobre Auto Classica

Jag köpte en Corvette V5 Targa. Företaget bemötte mig på ett mycket vänligt och trevligt sätt och visade stort engagemang vid mitt köp. Jag är allmänt mycket bilintresserad och har många gånger besökt Auto Classica. Jag har alltid blivit vänligt bemött. Den här gången blev det ett köp. Företaget genomförde affären på ett mycket trevligt och bra sätt. Jag är mycket belåten med mitt köp.

Emma H
Escribió sobre Auto Classica

Var hos Auto Classica och provkörde en BMW cab i helgen! Riktigt trevligt bemötande och proffsig personal

Elswig L
Escribió sobre Auto Classica

Begagnad mustang. Mycket trevliga säljare. Lite sämre med att höra av sig då vissa önskemål inte gick att infria. Trots semestertider lite dålig administration vid leverans av bilen.

Yvette T
Escribió sobre Auto Classica

Vi köpte en Ford Mustang och har bara positiva erfarenheter med oss från Auto Classica. Trevliga, kunniga och engagerade. Dit åker vi gärna igen.

Hans K
Escribió sobre Auto Classica

Köp av begagnad Mazda Miata Mx 5. Mycket väl bemötta och omhändertagna. När jag besöker ett företag för att inhandla något, förväntar jag mig ett varmt välkomnande. Detta har AutoClassica levt upp till. Kan varmt rekommendera att besöka detta företag och dess anställda.

Anneli P
Escribió sobre Auto Classica

Rekommenderar varmt Auto Classica Ystad!! Mycket fint bemötande o fin service. Min man fastnade för en Mercedes cab. Att se honom glädjas o köra omkring med ett mycket lyckat köp gläder även mig som Fru. Vi blev hörda o fick den tid vi behövde för att känna oss trygga med ett bra köp o fin bil. Ägaren Mats med personal ger allt i serviceväg och i det en trevlig pratstund i en miljö där drömmar kan bli till verklighet. Stort utbud o priser för alla. Än en gång Tack för möte, köp och på återseende. Anneli o Kjell Pantzar

Anders S
Escribió sobre Auto Classica

Hej! Jag o min fru köpte en Mazda Miata MX5 . Vi blev varmt mottagna o bemötta. Vi kan varmt rekommendera detta företag till alla . Vi e super nöjda o kommer att besöka dem fler gånger .

David P
Escribió sobre Auto Classica

Efter många om och men så har affären med förmedlingen äntligen blivit klar. Inte som förväntat men det blev iaf löst.

Elin Kristina H
Escribió sobre Auto Classica

Finns ingen som ger den service, vänlighet och framförallt trygghet som Auto Classica i Ystad!

Paul F
Escribió sobre Auto Classica

Köpt husbil. Väldigt bra bemött och serviceminded. Hela processen i köpet fungerade mycket bra. Välrenommerat företag som utlovade våra förväntningar fullt ut. Tack Leif, för oss ett mycket bra köp/affär...Vi är helnöjda

Fredrik L
Escribió sobre Auto Classica

Trevligt bemötande och engagerade vid besöket

Mats T
Escribió sobre Auto Classica

Anlitade Autoclassica/Christofer för att importera en bil jag hittat i Italien. Det var snabba puckar och bra kommunikation. Är helt nöjd med hjälpen jag fick. Totalt sett mycket bra valuta för pengarna! Om jag i framtiden hittar fler bilar utomlands kommer jag tveklöst be Autoclassica om hjälp igen!

Anders P
Escribió sobre Auto Classica

Köpte en fin Porsche 912 som jag var mycket nöjd med. Tjänade t o m en slant när jag sedan sålde den. Mycket trevligt bemötande av personalen!

Valborg L
Escribió sobre Auto Classica

Helt ok. Lång väntan på en fin bil.

Gertrud M
Escribió sobre Auto Classica

Vi köpte vår Mercedes 300 hybrid hos Auto Classica . Vi har haft en mindre bil tidigare men nu blev det en herrgårdsvagn som vi drömt om.. vi har hund numera . Vi fick ett mycket seriöst mottagande av personalen bilen har fungerat utomordentligt bra. Detta är vår tredje bil från Auto Classsica , bra service affären gick på räls.Gertrud

Silvia B
Escribió sobre Auto Classica

Håll er borta från dem här! Undanhåller viktiga fakta, lovar tillbehör som ej levereras, skyller på varandra att de inte har ansvaret, ”glömmer” dra av handpenning på slutbetalning, lämnar in bilen för åtgärder som sedan ej utförts när jag hämtar den, m.m, m.m.

David P gillar detta
Lars F
Escribió sobre Auto Classica

Rakt igenom ätt inställning till mig som kund. Bra och snabb service med registrering och försäkring. Köpte en begagnad Mini cab.

Caroline gillar detta
Micke
Escribió sobre Auto Classica

Blev kontaktad av VD för jag gav ett dåligt omdöme efter att de försökt sälja på mig en vattenskadad bil med motorhaveri, VD bad mig ändra mitt omdöme eftersom det skadar hans rykte. Dessvärre fortsätter de ljuga om historiken på bilen vilket kommer skada en eventuell köpares plånbok oerhört mkt. De flesta omdömen ni läser här har nog VD själv fabricerat ihop

Doris L
Escribió sobre Auto Classica

Trevligt bemötande och bra service!

Benny M
Escribió sobre Auto Classica

Fantastiskt bemötande - alltid lika bra service. Köpte precis en Maserati och är mycket nöjd.

Felica H
Escribió sobre Auto Classica

Det var ett nöje att köpa bil på Auto Classica. Personalen var mycket serviceminded och hjälpte mig hitta rätt bil.

Sol L
Escribió sobre Auto Classica

Är min leverantör av entusiastbilar sedan 30 år tillbaks i tiden. Det har blivit Morgan, Ferrari, MGA och de senaste åren Porschar. Det har alltid fungerat bra.

Kristian H
Escribió sobre Auto Classica

Köpt många bilar hos dem och det har alltid varit hög service och kvalitet.

Eva
Escribió sobre Auto Classica

De importerade min drömbil till ett förmånligt pris med finansiering via santander. Mycket nöjd!

Frederik G
Escribió sobre Auto Classica

Auto Classica first helped me to sell my car so that I was able to buy a new one. Everything worked out great and I'm very pleased with their service and knowledge!

Michelle
Escribió sobre Auto Classica

Jag har köpt 4 bilar på Auto Classica genom tiden och alltid fått bra service och ett trevligt bemötande. Det är en mindre firma där man får en mer personlig kontakt och upplevelse, vilket jag uppskattar.

Kerstin J
Escribió sobre Auto Classica

Efter att vi dragit vårt ärende vidare och då fick rätt, har de efter mycket tjafsande äntligen gjort de det skulle från början, alltså för cirka 1½ år sedan. Nu har de bett mig ta bort den recension jag skrev på Google, vilket jag absolut inte har för avsikt att göra. Jag står fast vid min åsikt att de är otrevliga och har ett uselt kundbemötande

Silvia B gillar detta
Jenny N
Escribió sobre Auto Classica

Köpte senast en nyare Porsche och är supernöjd. Bilen motsvarade förväntningarna och hela affären gick smidigt. Kan varmt rekommendera dem!

Peter s
Escribió sobre Auto Classica

Jag ska i alla fall inte köpa någon bil där höjer priset med flera hundra procent kunden betalar kalaset.

Christofer
Escribió sobre Auto Classica

Köpte en Bentley GT -07:a hos Auto Classica. Skicket motsvarade förväntningarna, fortfarande nybilskänsla i bilen. Är mycket nöjd med Auto Classicas utförande av affären och kan godhjärtat rekommendera detta företag. Bentley GT måste vara en av de mest välbyggda bilarna på marknaden :)

niklas p
Escribió sobre Auto Classica

Mats är en mycket trevlig kille och såg till att allt gick bra!