Auto Classica

Mässingsgatan 3, 271 39 Ystad — Visa karta

Varmt välkommen till Auto Classica!

Vi på Auto Classica i Ystad har södra Sveriges största importerfarenhet av sportbilar, lyxbilar, 4WD, diesel, minivans, och std. bilar. Auto Classica grundades 1995 men familjen startade bilfirma redan 1954, här i Ystad. Idag har vi ett 30-tal leverantörer ute i Europa och kan inom en tio dagars-period söka upp och leverera ett fordon utrustat efter just dina önskemål.

Vi erbjuder uppsökning och hemtagning med full försäkring, homologosering, uppgradering, registreringsbesiktning, bildiagnos, samt finansiering. Vi åtar oss dessutom att värdera och sedan sälja ditt inbyte. Vi har också egen verkstad samt ledverkstad med fem erfarna mekaniker.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.
Besök oss på Mässingsgatan 3 i Ystad, där vi huserar i totalt 2500 kvm. stora lokaler.

Varmt välkommen!

Läs vad 35 kunder tycker om Auto Classica

• 2019-10-08

Lars F skrev om Auto Classica
    Köpte en Jaguar, blev bra bemött och framförallt en bra slutdeal. Läs mer
  • 2019-09-03

Annica H skrev om Auto Classica
    Köpte finbilen! Superbra service, personal som vill och kan hjälpa till! Läs mer
  • 2019-08-29

Anders K skrev om Auto Classica
    Mycket kunnig och trevlig personal med ett genuint bilintresse
    vilket underlättar bilköpet enormt. Läs mer
  • 2019-08-06

Birgitta G skrev om Auto Classica
    Jag köpte en Corvette V5 Targa. Företaget bemötte mig på ett mycket vänligt och trevligt sätt och visade stort engagemang vid mitt köp. Jag är allmänt mycket bilintresserad och har många gånger besökt Auto Classica. Jag har alltid blivit vänligt bemött. Den här gången blev det ett köp. Företaget genomförde affären på ett mycket trevligt och bra sätt. Jag är mycket belåten med mitt köp. Läs mer
  • 2019-07-03

Emma H skrev om Auto Classica
    Var hos Auto Classica och provkörde en BMW cab i helgen! Riktigt trevligt bemötande och proffsig personal Läs mer
  • 2019-07-01

Elswig L skrev om Auto Classica
    Begagnad mustang. Mycket trevliga säljare. Lite sämre med att höra av sig då vissa önskemål inte gick att infria. Trots semestertider lite dålig administration vid leverans av bilen. Läs mer
  • 2019-06-28

Yvette T skrev om Auto Classica
    Vi köpte en Ford Mustang och har bara positiva erfarenheter med oss från Auto Classica. Trevliga, kunniga och engagerade. Dit åker vi gärna igen. Läs mer
  • 2019-06-28

Hans K skrev om Auto Classica
    Köp av begagnad Mazda Miata Mx 5. Mycket väl bemötta och omhändertagna.
    När jag besöker ett företag för att inhandla något, förväntar jag mig ett varmt välkomnande.
    Detta har AutoClassica levt upp till.
    Kan varmt rekommendera att besöka detta företag och dess anställda. Läs mer
  • 2019-06-23

Anneli P skrev om Auto Classica
    Rekommenderar varmt Auto Classica Ystad!! Mycket fint bemötande o fin service. Min man fastnade för en Mercedes cab. Att se honom glädjas o köra omkring med ett mycket lyckat köp gläder även mig som
    Fru.
    Vi blev hörda o fick den tid vi behövde för att känna oss trygga med ett bra köp o fin bil.
    Ägaren Mats med personal ger allt i serviceväg och i det en trevlig pratstund i en miljö där drömmar kan bli till verklighet.
    Stort utbud o priser för alla.
    Än en gång Tack för möte, köp och på återseende.
    Anneli o Kjell Pantzar Läs mer
  • 2019-06-20

Anders S skrev om Auto Classica
    Hej! Jag o min fru köpte en Mazda Miata MX5 . Vi blev varmt mottagna o bemötta. Vi kan varmt rekommendera detta företag till alla . Vi e super nöjda o kommer att besöka dem fler gånger . Läs mer
  • David P

2019-06-07

David P skrev om Auto Classica
    Efter många om och men så har affären med förmedlingen äntligen blivit klar. Inte som förväntat men det blev iaf löst. Läs mer
  • 2019-01-12

Elin Kristina H skrev om Auto Classica
    Finns ingen som ger den service, vänlighet och framförallt trygghet som Auto Classica i Ystad! Läs mer
  • 2018-12-13

Paul F skrev om Auto Classica
    Köpt husbil. Väldigt bra bemött och serviceminded.

Hela processen i köpet fungerade mycket bra. Välrenommerat företag som utlovade våra förväntningar fullt ut.

Tack Leif, för oss ett mycket bra köp/affär...Vi är helnöjda Läs mer
  • 2018-12-09

Fredrik L skrev om Auto Classica
    Trevligt bemötande och engagerade vid besöket Läs mer
  • Mats T

2018-10-31

Mats T skrev om Auto Classica
    Anlitade Autoclassica/Christofer för att importera en bil jag hittat i Italien. Det var snabba puckar och bra kommunikation. Är helt nöjd med hjälpen jag fick. Totalt sett mycket bra valuta för pengarna! Om jag i framtiden hittar fler bilar utomlands kommer jag tveklöst be Autoclassica om hjälp igen! Läs mer
  • 2018-10-14

Anders P skrev om Auto Classica
    Köpte en fin Porsche 912 som jag var mycket nöjd med.
    Tjänade t o m en slant när jag sedan sålde den.
    Mycket trevligt bemötande av personalen! Läs mer
  • Valborg L

2018-08-08

Valborg L skrev om Auto Classica
    Helt ok. Lång väntan på en fin bil. Läs mer
  • 2018-07-26

Gertrud M skrev om Auto Classica
    Vi köpte vår Mercedes 300 hybrid hos Auto Classica . Vi har haft en mindre bil tidigare men nu blev det en herrgårdsvagn som vi drömt om.. vi har hund numera . Vi fick ett mycket seriöst mottagande av personalen bilen har fungerat utomordentligt bra. Detta är vår tredje bil från Auto Classsica , bra service affären gick på räls.Gertrud Läs mer
  • Silvia B

2018-07-21

Silvia B skrev om Auto Classica
    Håll er borta från dem här!
    Undanhåller viktiga fakta, lovar tillbehör som ej levereras, skyller på varandra att de inte har ansvaret, ”glömmer” dra av handpenning på slutbetalning, lämnar in bilen för åtgärder som sedan ej utförts när jag hämtar den, m.m, m.m. Läs mer
    David P gillar detta
  • 2018-06-29

Lars F skrev om Auto Classica
    Rakt igenom ätt inställning till mig som kund. Bra och snabb service med registrering och försäkring. Köpte en begagnad Mini cab. Läs mer
    Caroline gillar detta
  • Micke

2018-06-17

Micke skrev om Auto Classica
    En bilhandlare i Ystad som i mitt fall hade lite otur med en katt bland hermelinerna Läs mer
  • 2017-09-15

Doris L skrev om Auto Classica
    Trevligt bemötande och bra service! Läs mer
  • 2017-07-19

Benny M skrev om Auto Classica
    Fantastiskt bemötande - alltid lika bra service. Köpte precis en Maserati och är mycket nöjd. Läs mer
  • 2017-07-17

Felica H skrev om Auto Classica
    Det var ett nöje att köpa bil på Auto Classica. Personalen var mycket serviceminded och hjälpte mig hitta rätt bil. Läs mer
  • 2017-07-04

Sol L skrev om Auto Classica
    Är min leverantör av entusiastbilar sedan 30 år tillbaks i tiden. Det har blivit Morgan, Ferrari, MGA och de senaste åren Porschar. Det har alltid fungerat bra. Läs mer
  • 2017-06-29

Kristian H skrev om Auto Classica
    Köpt många bilar hos dem och det har alltid varit hög service och kvalitet. Läs mer
  • 2017-06-29

Eva skrev om Auto Classica
    De importerade min drömbil till ett förmånligt pris med finansiering via santander. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2017-06-21

Frederik G skrev om Auto Classica
    Auto Classica first helped me to sell my car so that I was able to buy a new one. Everything worked out great and I'm very pleased with their service and knowledge! Läs mer
  • 2017-06-15

Michelle skrev om Auto Classica
    Jag har köpt 4 bilar på Auto Classica genom tiden och alltid fått bra service och ett trevligt bemötande. Det är en mindre firma där man får en mer personlig kontakt och upplevelse, vilket jag uppskattar. Läs mer
  • Kerstin J

2017-05-08

Kerstin J skrev om Auto Classica
    Efter att vi dragit vårt ärende vidare och då fick rätt, har de efter mycket tjafsande äntligen gjort de det skulle från början, alltså för cirka 1½ år sedan. Nu har de bett mig ta bort den recension jag skrev på Google, vilket jag absolut inte har för avsikt att göra. Jag står fast vid min åsikt att de är otrevliga och har ett uselt kundbemötande Läs mer
    Silvia B gillar detta
  • 2017-04-20

Jenny N skrev om Auto Classica
    Köpte senast en nyare Porsche och är supernöjd.
    Bilen motsvarade förväntningarna och hela affären gick smidigt.
    Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2016-01-17

Peter s skrev om Auto Classica
    Jag ska i alla fall inte köpa någon bil där höjer priset med flera hundra procent kunden betalar kalaset. Läs mer
  • 2013-04-18

Christofer skrev om Auto Classica
    Köpte en Bentley GT -07:a hos Auto Classica.
    Skicket motsvarade förväntningarna, fortfarande nybilskänsla i bilen.
    Är mycket nöjd med Auto Classicas utförande av affären och kan godhjärtat rekommendera detta företag.
    Bentley GT måste vara en av de mest välbyggda bilarna på marknaden :) Läs mer
  • 2012-07-28

niklas p skrev om Auto Classica
    Mats är en mycket trevlig kille och såg till att allt gick bra! Läs mer
  • 2012-05-25

Marcus O skrev om Auto Classica
    Har köpt flera bilar hos dom under åtta års tid och det har alltid fungerat perfekt.
    Fin service och kunnig personal. Ska snart byta in min bil igen mot något annat roligt.
    Varma rekommendationer! Läs mer

Mässingsgatan 3, 271 39 Ystad