Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Ystad Auto Classica

Auto Classica

Mässingsgatan 3, 271 39 Ystad — Visa karta

Varmt välkommen till Auto Classica!

Vi på Auto Classica i Ystad har södra Sveriges största importerfarenhet av sportbilar, lyxbilar, 4WD, diesel, minivans, och std. bilar. Auto Classica grundades 1995 men familjen startade bilfirma redan 1954, här i Ystad. Idag har vi ett 30-tal leverantörer ute i Europa och kan inom en tio dagars-period söka upp och leverera ett fordon utrustat efter just dina önskemål.

Vi erbjuder uppsökning och hemtagning med full försäkring, homologosering, uppgradering, registreringsbesiktning, bildiagnos, samt finansiering. Vi åtar oss dessutom att värdera och sedan sälja ditt inbyte. Vi har också egen verkstad samt ledverkstad med fem erfarna mekaniker.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.
Besök oss på Mässingsgatan 3 i Ystad, där vi huserar i totalt 2500 kvm. stora lokaler.

Varmt välkommen!

Läs vad 21 kunder tycker om Auto Classica

• Mats T
    Mats T skrev om Auto Classica
    Anlitade Autoclassica/Christofer för att importera en bil jag hittat i Italien. Det var snabba puckar och bra kommunikation. Är helt nöjd med hjälpen jag fick. Totalt sett mycket bra valuta för pengarna! Om jag i framtiden hittar fler bilar utomlands kommer jag tveklöst be Autoclassica om hjälp igen! Läs mer
  • Anders P skrev om Auto Classica
    Köpte en fin Porsche 912 som jag var mycket nöjd med.
    Tjänade t o m en slant när jag sedan sålde den.
    Mycket trevligt bemötande av personalen! Läs mer
  • Valborg L
    Valborg L skrev om Auto Classica
    Helt ok. Lång väntan på en fin bil. Läs mer
  • Gertrud M skrev om Auto Classica
    Vi köpte vår Mercedes 300 hybrid hos Auto Classica . Vi har haft en mindre bil tidigare men nu blev det en herrgårdsvagn som vi drömt om.. vi har hund numera . Vi fick ett mycket seriöst mottagande av personalen bilen har fungerat utomordentligt bra. Detta är vår tredje bil från Auto Classsica , bra service affären gick på räls.Gertrud Läs mer
  • Silvia B
    Silvia B skrev om Auto Classica
    Håll er borta från dem här!
    Undanhåller viktiga fakta, lovar tillbehör som ej levereras, skyller på varandra att de inte har ansvaret, ”glömmer” dra av handpenning på slutbetalning, lämnar in bilen för åtgärder som sedan ej utförts när jag hämtar den, m.m, m.m. Läs mer
  • Lars F skrev om Auto Classica
    Rakt igenom ätt inställning till mig som kund. Bra och snabb service med registrering och försäkring. Köpte en begagnad Mini cab. Läs mer
    Caroline gillar detta
  • Micke
    Micke skrev om Auto Classica
    En bilhandlare i Ystad som i mitt fall hade lite otur med en katt bland hermelinerna Läs mer
  • Doris L skrev om Auto Classica
    Trevligt bemötande och bra service! Läs mer
  • Benny M skrev om Auto Classica
    Fantastiskt bemötande - alltid lika bra service. Köpte precis en Maserati och är mycket nöjd. Läs mer
  • Felica H skrev om Auto Classica
    Det var ett nöje att köpa bil på Auto Classica. Personalen var mycket serviceminded och hjälpte mig hitta rätt bil. Läs mer
  • Sol L skrev om Auto Classica
    Är min leverantör av entusiastbilar sedan 30 år tillbaks i tiden. Det har blivit Morgan, Ferrari, MGA och de senaste åren Porschar. Det har alltid fungerat bra. Läs mer
  • Kristian H skrev om Auto Classica
    Köpt många bilar hos dem och det har alltid varit hög service och kvalitet. Läs mer
  • Eva skrev om Auto Classica
    De importerade min drömbil till ett förmånligt pris med finansiering via santander. Mycket nöjd! Läs mer
  • Frederik G skrev om Auto Classica
    Auto Classica first helped me to sell my car so that I was able to buy a new one. Everything worked out great and I'm very pleased with their service and knowledge! Läs mer
  • Michelle skrev om Auto Classica
    Jag har köpt 4 bilar på Auto Classica genom tiden och alltid fått bra service och ett trevligt bemötande. Det är en mindre firma där man får en mer personlig kontakt och upplevelse, vilket jag uppskattar. Läs mer
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Auto Classica
    Efter att vi dragit vårt ärende vidare och då fick rätt, har de efter mycket tjafsande äntligen gjort de det skulle från början, alltså för cirka 1½ år sedan. Nu har de bett mig ta bort den recension jag skrev på Google, vilket jag absolut inte har för avsikt att göra. Jag står fast vid min åsikt att de är otrevliga och har ett uselt kundbemötande Läs mer
    Silvia B gillar detta
  • Jenny N skrev om Auto Classica
    Köpte senast en nyare Porsche och är supernöjd.
    Bilen motsvarade förväntningarna och hela affären gick smidigt.
    Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Peter s skrev om Auto Classica
    Jag ska i alla fall inte köpa någon bil där höjer priset med flera hundra procent kunden betalar kalaset. Läs mer
  • Christofer skrev om Auto Classica
    Köpte en Bentley GT -07:a hos Auto Classica.
    Skicket motsvarade förväntningarna, fortfarande nybilskänsla i bilen.
    Är mycket nöjd med Auto Classicas utförande av affären och kan godhjärtat rekommendera detta företag.
    Bentley GT måste vara en av de mest välbyggda bilarna på marknaden :) Läs mer
  • niklas p skrev om Auto Classica
    Mats är en mycket trevlig kille och såg till att allt gick bra! Läs mer
  • Marcus O skrev om Auto Classica
    Har köpt flera bilar hos dom under åtta års tid och det har alltid fungerat perfekt.
    Fin service och kunnig personal. Ska snart byta in min bil igen mot något annat roligt.
    Varma rekommendationer! Läs mer

Mässingsgatan 3, 271 39 Ystad