Auto Classica

Auto Classica

Varmt välkommen till Auto Classica!

Vi på Auto Classica i Ystad har södra Sveriges största importerfarenhet av sportbilar, lyxbilar, 4WD, diesel, minivans, och std. bilar. Auto Classica grundades 1995 men familjen startade bilfirma redan 1954, här i Ystad. Idag har vi ett 30-tal leverantörer ute i Europa och kan inom en tio dagars-period söka upp och leverera ett fordon utrustat efter just dina önskemål.

Vi erbjuder uppsökning och hemtagning med full försäkring, homologosering, uppgradering, registreringsbesiktning, bildiagnos, samt finansiering. Vi åtar oss dessutom att värdera och sedan sälja ditt inbyte. Vi har också egen verkstad samt ledverkstad med fem erfarna mekaniker.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.
Besök oss på Mässingsgatan 3 i Ystad, där vi huserar i totalt 2500 kvm. stora lokaler.

Varmt välkommen!

Läs vad 45 kunder tycker om Auto Classica 2

2021-04-26
    Bästa servicen jag varit med om när jag kommit in på en bilfirma.
    Alla var väldigt trevliga och hjälpsamma.
  • 2021-01-07
    - Jag var intresserad av en Porsche.
    - Autoclassica påstår att Porschen har en fin historik i Carfax.
    - Jag tar en Carfax och problemen uppdagas: Porschen är vattenskadad, inlöst av försäkringsbolag i Florida, tidigare motorhaveri och felaktigt angiven årsmodell
    - Autoclassica ber om ursäkt för det inträffade och att det är ett objekt som de INTE kommer sälja utan plocka bort
    - Objektet är en vecka efter fortfarande kvar, vilket bekräftar att Autoclassica hela tiden kände till historiken.
    - Jag ger ett omdöme om det inträffade.
    - VD ringer upp mig och ber mig ändra omdömet och att objektet ska plockas bort - det är ok för mig.
    - Däremot litar jag inte ett ögonblick på VD, håller ögonen på annonser och mycket riktigt dyker denna Porsche upp nu igen efter en lång tid.
  • 2020-10-30
    After few years in Sweden it has been hard find nicest cars with good trustable dealers than this place, this place offers quality and selection. I never had any mechanical problem with cars from this place, and always came with guarantee.
    They are taking care of customer satisfaction, and they make cars better than when they enter for the first time into the store. Exclusive cars for exclusive people, Autoclassica is a 100% recommend, better not regret with other places. I’m talking the experience with a couple of cars from there.
  • 2020-09-03
    Superbra service och bemötande då jag köpte min bil. De bytte kamrem och vattenpump samt alla andra delar som påverkades. Helt fantastiskt.
    2020-08-24
    Köpte en 78a Corvette C3. Efter genomgång upptäcktes problem men bromsar. Ringde AutoClassica och dagen efter kom de och hämtade bilen. Beställde nya ok samt skivor. Bytade även skivor bak. Vilket jag inte frågat om. Superb service samt support.
  • 2020-07-03
    Bästa bemötandet vid provkörning! Tack! Så proffsiga och seriösa!
  • 2020-06-28
    Vi åkte till Auto Classic med två kompisar bara för att titta på bilar och kom hem med en Porsche 911 Carrera cabriolet inklusive hardtop!!! Ja vi fann drömbilen och då vi dessutom blev väldigt trevligt bemötta av en kunnig säljare fanns det ingen anledning att inte slå till på en gång. Något vi inte har ångrat för vad kan slå upplevelsen att åka nedcabbat genom Skånes fantastiska landskap med en mullrande boxersexa bakom ryggen. Dessutom finns det plats för både golfbagar och resbagage i bilen. Vilken annan sportbil slår detta?!
    Tack Auto Classica för denna och alla kommande upplevelser i vår härliga Porsche!! Totte o Anita
    2020-03-09
    fantastisk firma med bra service och grym personal.
  • 2020-03-07
    De är mycket professionella på Autoclassica och de månar om sina kunder! Alltid trevligt att vara kund hos Autoclassica!
    Jag har handlat ett 20- tal bilar under åren och känner mig alltid trygg och väl omhändertagen!
    Per-Axel ” PAX” Sjöholm
  • 2020-03-04
    Köpt, sålt och reparerat flera bilar. God service och mycket bra bemötande av trevlig och kompetent personal.
    2019-10-08
    Köpte en Jaguar, blev bra bemött och framförallt en bra slutdeal.
  • 2019-09-03
    Köpte finbilen! Superbra service, personal som vill och kan hjälpa till!
  • 2019-08-29
    Mycket kunnig och trevlig personal med ett genuint bilintresse
    vilket underlättar bilköpet enormt.
  • 2019-08-06
    Jag köpte en Corvette V5 Targa. Företaget bemötte mig på ett mycket vänligt och trevligt sätt och visade stort engagemang vid mitt köp. Jag är allmänt mycket bilintresserad och har många gånger besökt Auto Classica. Jag har alltid blivit vänligt bemött. Den här gången blev det ett köp. Företaget genomförde affären på ett mycket trevligt och bra sätt. Jag är mycket belåten med mitt köp.
    2019-07-03
    Var hos Auto Classica och provkörde en BMW cab i helgen! Riktigt trevligt bemötande och proffsig personal
  • 2019-07-01
    Begagnad mustang. Mycket trevliga säljare. Lite sämre med att höra av sig då vissa önskemål inte gick att infria. Trots semestertider lite dålig administration vid leverans av bilen.
  • 2019-06-28
    Vi köpte en Ford Mustang och har bara positiva erfarenheter med oss från Auto Classica. Trevliga, kunniga och engagerade. Dit åker vi gärna igen.
    2019-06-28
    Köp av begagnad Mazda Miata Mx 5. Mycket väl bemötta och omhändertagna.
    När jag besöker ett företag för att inhandla något, förväntar jag mig ett varmt välkomnande.
    Detta har AutoClassica levt upp till.
    Kan varmt rekommendera att besöka detta företag och dess anställda.
  • 2019-06-23
    Rekommenderar varmt Auto Classica Ystad!! Mycket fint bemötande o fin service. Min man fastnade för en Mercedes cab. Att se honom glädjas o köra omkring med ett mycket lyckat köp gläder även mig som
    Fru.
    Vi blev hörda o fick den tid vi behövde för att känna oss trygga med ett bra köp o fin bil.
    Ägaren Mats med personal ger allt i serviceväg och i det en trevlig pratstund i en miljö där drömmar kan bli till verklighet.
    Stort utbud o priser för alla.
    Än en gång Tack för möte, köp och på återseende.
    Anneli o Kjell Pantzar
  • 2019-06-20
    Hej! Jag o min fru köpte en Mazda Miata MX5 . Vi blev varmt mottagna o bemötta. Vi kan varmt rekommendera detta företag till alla . Vi e super nöjda o kommer att besöka dem fler gånger .
  • David P
    2019-06-07
    Efter många om och men så har affären med förmedlingen äntligen blivit klar. Inte som förväntat men det blev iaf löst.
  • 2019-01-12
    Finns ingen som ger den service, vänlighet och framförallt trygghet som Auto Classica i Ystad!
    2018-12-13
    Köpt husbil. Väldigt bra bemött och serviceminded.

Hela processen i köpet fungerade mycket bra. Välrenommerat företag som utlovade våra förväntningar fullt ut.

Tack Leif, för oss ett mycket bra köp/affär...Vi är helnöjda
  • 2018-12-09
    Trevligt bemötande och engagerade vid besöket
  • Mats T
    2018-10-31
    Anlitade Autoclassica/Christofer för att importera en bil jag hittat i Italien. Det var snabba puckar och bra kommunikation. Är helt nöjd med hjälpen jag fick. Totalt sett mycket bra valuta för pengarna! Om jag i framtiden hittar fler bilar utomlands kommer jag tveklöst be Autoclassica om hjälp igen!
  • 2018-10-14
    Köpte en fin Porsche 912 som jag var mycket nöjd med.
    Tjänade t o m en slant när jag sedan sålde den.
    Mycket trevligt bemötande av personalen!
  • 2018-08-08
    Helt ok. Lång väntan på en fin bil.
  • 2018-07-26
    Vi köpte vår Mercedes 300 hybrid hos Auto Classica . Vi har haft en mindre bil tidigare men nu blev det en herrgårdsvagn som vi drömt om.. vi har hund numera . Vi fick ett mycket seriöst mottagande av personalen bilen har fungerat utomordentligt bra. Detta är vår tredje bil från Auto Classsica , bra service affären gick på räls.Gertrud
  • 2018-07-21
    Håll er borta från dem här!
    Undanhåller viktiga fakta, lovar tillbehör som ej levereras, skyller på varandra att de inte har ansvaret, ”glömmer” dra av handpenning på slutbetalning, lämnar in bilen för åtgärder som sedan ej utförts när jag hämtar den, m.m, m.m.
    2018-06-29
    Rakt igenom ätt inställning till mig som kund. Bra och snabb service med registrering och försäkring. Köpte en begagnad Mini cab.
  • Micke
    2018-06-17
    Blev kontaktad av VD för jag gav ett dåligt omdöme efter att de försökt sälja på mig en vattenskadad bil med motorhaveri, VD bad mig ändra mitt omdöme eftersom det skadar hans rykte. Dessvärre fortsätter de ljuga om historiken på bilen vilket kommer skada en eventuell köpares plånbok oerhört mkt. De flesta omdömen ni läser här har nog VD själv fabricerat ihop
    2017-09-15
    Trevligt bemötande och bra service!
    2017-07-19
    Fantastiskt bemötande - alltid lika bra service. Köpte precis en Maserati och är mycket nöjd.
  • 2017-07-17
    Det var ett nöje att köpa bil på Auto Classica. Personalen var mycket serviceminded och hjälpte mig hitta rätt bil.
    2017-07-04
    Är min leverantör av entusiastbilar sedan 30 år tillbaks i tiden. Det har blivit Morgan, Ferrari, MGA och de senaste åren Porschar. Det har alltid fungerat bra.
  • 2017-06-29
    Köpt många bilar hos dem och det har alltid varit hög service och kvalitet.
  • Eva
    2017-06-29
    De importerade min drömbil till ett förmånligt pris med finansiering via santander. Mycket nöjd!
  • 2017-06-21
    Auto Classica first helped me to sell my car so that I was able to buy a new one. Everything worked out great and I'm very pleased with their service and knowledge!
  • 2017-06-15
    Jag har köpt 4 bilar på Auto Classica genom tiden och alltid fått bra service och ett trevligt bemötande. Det är en mindre firma där man får en mer personlig kontakt och upplevelse, vilket jag uppskattar.
  • 2017-05-08
    Efter att vi dragit vårt ärende vidare och då fick rätt, har de efter mycket tjafsande äntligen gjort de det skulle från början, alltså för cirka 1½ år sedan. Nu har de bett mig ta bort den recension jag skrev på Google, vilket jag absolut inte har för avsikt att göra. Jag står fast vid min åsikt att de är otrevliga och har ett uselt kundbemötande
    2017-04-20
    Köpte senast en nyare Porsche och är supernöjd.
    Bilen motsvarade förväntningarna och hela affären gick smidigt.
    Kan varmt rekommendera dem!
    2016-01-17
    Jag ska i alla fall inte köpa någon bil där höjer priset med flera hundra procent kunden betalar kalaset.
  • 2013-04-18
    Köpte en Bentley GT -07:a hos Auto Classica.
    Skicket motsvarade förväntningarna, fortfarande nybilskänsla i bilen.
    Är mycket nöjd med Auto Classicas utförande av affären och kan godhjärtat rekommendera detta företag.
    Bentley GT måste vara en av de mest välbyggda bilarna på marknaden :)
  • 2012-07-28
    Mats är en mycket trevlig kille och såg till att allt gick bra!
  • 2012-05-25
    Har köpt flera bilar hos dom under åtta års tid och det har alltid fungerat perfekt.
    Fin service och kunnig personal. Ska snart byta in min bil igen mot något annat roligt.
    Varma rekommendationer!