Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Ystad Auto Classica

Auto Classica

Mässingsgatan 3, 271 39 Ystad — Visa karta

Varmt välkommen till Auto Classica!

Vi på Auto Classica i Ystad har södra Sveriges största importerfarenhet av sportbilar, lyxbilar, 4WD, diesel, minivans, och std. bilar. Auto Classica grundades 1995 men familjen startade bilfirma redan 1954, här i Ystad. Idag har vi ett 30-tal leverantörer ute i Europa och kan inom en tio dagars-period söka upp och leverera ett fordon utrustat efter just dina önskemål.

Vi erbjuder uppsökning och hemtagning med full försäkring, homologosering, uppgradering, registreringsbesiktning, bildiagnos, samt finansiering. Vi åtar oss dessutom att värdera och sedan sälja ditt inbyte. Vi har också egen verkstad samt ledverkstad med fem erfarna mekaniker.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att ta kontakt med oss om du har några frågor.
Besök oss på Mässingsgatan 3 i Ystad, där vi huserar i totalt 2500 kvm. stora lokaler.

Varmt välkommen!

Läs vad 15 kunder tycker om Auto Classica

• Kim V
    Kim V skrev om Auto Classica
    Har köpt en Mercedes Benz SLK 250. Har även försäljningsuppdrag på en Corvette C4.

Kände mig välkommen. fina bilar och fina lokaler. Personalen är trevlig.

En härlig atmosfär där det känns som julafton för en bilentusiast. Mycket att titta på och vill man köpa en bil som inte finns på plats så löser de det. Får se hur det går med försäljningsuppdraget. Läs mer
  • Doris L
    Doris L skrev om Auto Classica
    Trevligt bemötande och bra service! Läs mer
  • Benny M
    Benny M skrev om Auto Classica
    Fantastiskt bemötande - alltid lika bra service. Köpte precis en Maserati och är mycket nöjd. Läs mer
  • Felica H
    Felica H skrev om Auto Classica
    Det var ett nöje att köpa bil på Auto Classica. Personalen var mycket serviceminded och hjälpte mig hitta rätt bil. Läs mer
  • Sol L
    Sol L skrev om Auto Classica
    Är min leverantör av entusiastbilar sedan 30 år tillbaks i tiden. Det har blivit Morgan, Ferrari, MGA och de senaste åren Porschar. Det har alltid fungerat bra. Läs mer
  • Kristian H
    Kristian H skrev om Auto Classica
    Köpt många bilar hos dem och det har alltid varit hög service och kvalitet. Läs mer
  • Eva
    Eva skrev om Auto Classica
    De importerade min drömbil till ett förmånligt pris med finansiering via santander. Mycket nöjd! Läs mer
  • Frederik G
    Frederik G skrev om Auto Classica
    Auto Classica first helped me to sell my car so that I was able to buy a new one. Everything worked out great and I'm very pleased with their service and knowledge! Läs mer
  • Michelle
    Michelle skrev om Auto Classica
    Jag har köpt 4 bilar på Auto Classica genom tiden och alltid fått bra service och ett trevligt bemötande. Det är en mindre firma där man får en mer personlig kontakt och upplevelse, vilket jag uppskattar. Läs mer
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Auto Classica
    Efter att vi dragit vårt ärende vidare och då fick rätt, har de efter mycket tjafsande äntligen gjort de det skulle från början, alltså för cirka 1½ år sedan. Nu har de bett mig ta bort den recension jag skrev på Google, vilket jag absolut inte har för avsikt att göra. Jag står fast vid min åsikt att de är otrevliga och har ett uselt kundbemötande Läs mer
  • Jenny N
    Jenny N skrev om Auto Classica
    Köpte senast en nyare Porsche och är supernöjd.
    Bilen motsvarade förväntningarna och hela affären gick smidigt.
    Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Peter s
    Peter s skrev om Auto Classica
    Jag ska i alla fall inte köpa någon bil där höjer priset med flera hundra procent kunden betalar kalaset. Läs mer
  • Christofer
    Christofer skrev om Auto Classica
    Köpte en Bentley GT -07:a hos Auto Classica.
    Skicket motsvarade förväntningarna, fortfarande nybilskänsla i bilen.
    Är mycket nöjd med Auto Classicas utförande av affären och kan godhjärtat rekommendera detta företag.
    Bentley GT måste vara en av de mest välbyggda bilarna på marknaden :) Läs mer
  • niklas p
    niklas p skrev om Auto Classica
    Mats är en mycket trevlig kille och såg till att allt gick bra! Läs mer
  • Marcus O
    Marcus O skrev om Auto Classica
    Har köpt flera bilar hos dom under åtta års tid och det har alltid fungerat perfekt.
    Fin service och kunnig personal. Ska snart byta in min bil igen mot något annat roligt.
    Varma rekommendationer! Läs mer

Mässingsgatan 3, 271 39 Ystad