Begagnade bilar i Stockholm

54 rekommenderade försäljare av begagnade bilar i Stockholm

När man ska köpa eller sälja en begnagnad bil finns det en hel del saker man ska tänka på. För att slippa huvudverk kan du ta hjälp av bilhandlare som hjälper dig att sälja eller köpa dina begagnade bilar. Här på Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella bilhandlarna just nu.

Om du tänker att du ska köpa din bil begagnat på egen hand kan det vara bra att tänka på följande punkter:

Läs mer »

SEAT Sätra

Murmästarvägen 37, Skärholmen
    Mikael N
    Mikael N: Mötte till att börja med en säljare som inte verkade vilja leasa ut. Kändes som jag var tvungen att be om ursäkt. Till s...

Garantibil.se

KUNGSGATAN 84, Stockholm
    Hos Garantibil kan du köpa eller sälja begagnade bilar som är testade på 190 punkter, provkörda av proffs och som förädlats med helförsäkring och 2 års begagnadbil-garanti. Garantibil – ett smartare s...
    Leif H
    Leif H: Jag är väldigt väldigt nöjd med hela processen.. Personal är väldigt kunniga och trevliga.. Och jag vill bara skicka ...

MotorMäklaren

Liljeholmstorget Galleria, plan 1, Stockholm
    Varmt välkomna till Motormäklaren!
    Stefans Teknik Ab
    Stefans Teknik Ab: Super bra företag seriösa. Löste en affär bara över telefon

Torvalla Bil Sätra

Murmästarvägen 29, Skärholmen
    Auktoriserad verkstad och försäljare av Mazda, Fiat, Abarth och Suzuki samt försäljning av begagnade bilar.
    Cecilia P
    Cecilia P: Mycket trevlig och proffsig personal! Mycket troligt att jag köper nästa bil på samma ställe!

Swe Bilar

Bergslagsvägen 394, Vällingby
    På Swebilar hjälper vi dig till ditt livs bästa bilaffär. Genom hög service och en passion om att göra dig som kund så nöjd som möjligt vill vi önska dig varmt välkommen in till oss!
    Bassam A
    Bassam A: trevlig personal,fin lokal.de har alla typ av bilar

Bilförmedlingen Stockholm

Västbergavägen 24, Hägersten
    Gör din nästa bilaffär genom oss på Bilförmedlingen! Välkommen!
    Mohammed REZA G
    Mohammed REZA G: det är alltid bra deal o anlita bilförmedlingen att sälja bil.

Jeab Bil & Motor AB

Upplandsgatan 82, Stockholm
    Service och reparationer av alla bilar med personligt bemötande och 2 års garanti. Vi är anslutna till Bilservicegruppen, www.bil-service.nu. Välkommen!
    Eric P
    Eric P: Mycket bra service! Snabbt jobbat och förtroendeingivande mekaniker!

Bilenia

Vretenborgsvägen 5, Hägersten
    Bilenia är din personliga bilmäklare - vi hjälper dig från början till slut!
    Stefan S
    Stefan S: Snabba och flexibla. Inga krångligheter.

Familjebil-Center

Siktgatan 3A, Vällingby
    Familjebil-Center hjälper dig med din bilaffär!
    Jagannath T
    Jagannath T: Fungerade utan problem och nöjd med bilen, bra och snabb service

BM Car Group

Tornväktargränd 10, Bromma
    Allmärkes bilverkstad samt köp, byte och försäljning av begagnade bilar i Bromma. Välkommen in med bilen!
    Gabriel R
    Gabriel R: Mycket bra service, bra priser, väldigt omtänksamt och flexibelt personal! Rekommenderas starkt!

Car Selection

Instrumentvägen 13, Hägersten
    Välkomna!
    Anne S
    Anne S: Trevligt bemötande av personal! Köpet gick smidigt och jag återkommer gärna.

Mattsens Bil

Katarina Bangata 64, Stockholm
    Vi köper, säljer och byter begagnade bilar som är i gott skick samt har bilverkstad och rekonditionering.
    Cassandra E
    Cassandra E: Fick super bra hjälp. Bytte in min bil och köpte en mindre bil. Enkelt och smidigt

Bjurkell Bil AB

Gårdsfogdevägen 12-14, Bromma
    Bjurkell Bil har brett kunnande och lång erfarenhet av bilaffärer och kunniga mekaniker i verkstaden. Vi är auktoriserade för Mazda och SEAT.
    Samuel B
    Samuel B: Jättebra och proffsigt bemötande!

Autoagenten

Bogårdsvägen 25, Sköndal
    Vi köper, säljer och byter bilar till bra priser på ett tryggt sätt. Välkommen till Autoagenten!
    Lisa S
    Lisa S: Bästa service och Sakkunnig. Känner trygg att handla här.

Johansson Car Service AB

Grindsgatan 54, Stockholm
    Jimmie W
    Jimmie W: Kanon! Bra pris, trevligt gäng!

Auto Sifax Autoexperten

Ploggatan 1, Stockholm
    Vinod P
    Vinod P: Mycket bra och fina bilar. Professionell och personlig service. Kommer även i fortsättningen återvända till Stockholms B...

STHLM BIL

Murmästarvägen 41, Skärholmen
    Linda
    Linda: Vi flög från Umeå och köpte en Volvo v60 igår! Mycket bra bemötande av vår säljare Lukas! Hoppas på fler framtida affär...

egbil.se

Frejgatan 13, Stockholm
    Egbil.se är din bilförmedling online – Att registrera sig är gratis och tar mindre än 60 sekunder – Köp, sälj, byt bil online!
    Philip
    Philip: Hej! Sålde min gamla bil till egbil och gjorde en väldigt snabb och smidig affär med ett väldigt professionellt och vänl...

US Center

Västberga Allé 50, Hägersten
    Kjell J
    Kjell J: Ett trevligt bemötande och hjälpsamma har varit deras signum under och efter bilköpet.

QuickRent

Celsiusgatan 9, Stockholm
    Maria D
    Maria D: Killarna är snälla och hjälpsamma

Roine Lindberg Gummi AB

Kungstensgatan 12, Stockholm
    Måns E
    Måns E: Otroligt hjälpsamma, professionella och framför allt supertrevliga! De har superkoll på vad som gäller bilarna och har a...

Nordenauto

Duvbovägen 138, Spånga
    Jon L
    Jon L: Mycket bra bilfirma med duktig verkstad.

Kjell Ljungmark AB

Tomträttsvägen 35, Hägersten
    Miro
    Miro: Ärliga, noggranna och trevliga. Trevligt med en verkstad jag vet att jag kan lita på. Hittas mer fel än vad bilen är inl...

Thomas Sund Bil AB

Valhallavägen 151, Stockholm
    Pia L
    Pia L: Skall du köpa eller sälja din bil? Gör det via Thomas Sund Bil. Service, bemötande och snabb, bekymmersfri affär. Skall...

Tanto Bilservice

1 reco
    Elektravägen 43, Hägersten
    fatih e
    fatih e: Mkt bra och kunniga mekaniker,Mkt trevlig bemötande av personalen... Rekomenderas starkt av mig...............
Sida:   1 2 3   Nästa ›
Älvsjö  (1 st)
Farsta  (1 st)
Rinkeby-Kista  (1 st)

Begagnade bilar i Stockholm

• Kontrollera att säljaren är ägaren av bilen, kontrollera mot ID
  • Tänk på att lagen om god tro inte gäller, du har ansvar
  • Se till att lånen löses i samband med köpet om fordonet är belånat
  • Kolla upp historiken, om bilen haft många tidigare ägare ringer varningsklockorna
  • Om bilen är billigare än listpriset bör du vara extra uppmärksam på varför det är så
  • Kontrollera däck och mönsterdjup. 1.6mm är minsta godkända mönsterdjupet för sommardäck, 3mm gäller för vinterdäck.
  • Kontrollera bilens utsida
  • Testkör, stäng av stereon så kan du lättare höra ovanliga ljud från motor, fjädring eller dylikt.
  • Kontrollera besiktningspapper
  • Se till att du får samtliga nycklar
  • Stäm av så att bilen har fått service enligt tillverkarens rekommendationer
  • Gör upp affären på säljarens kontor, säkerställ att lånen på bilen löses. Betala med bank- eller postväxel
  • Upprätta köpekontrakt, det går att hämta på blocket.se eller konsumentverket.se
  • Rapportera ägarbytet till transportstyrelsen
  • Se till att den nya bilen är försäkrad innan du åker iväg med den

Vill du slippa tänka på ovanstående punkter kan du söka efter välrekommenderade, auktoriserade bilhandlare nära dig. På Reco.se kan du söka efter bilhandlare i Stockholm och ta del av tidigare kunders individuella erfarenheter samt deras samlade betyg.

Vi hoppas att den här texten varit till hjälp och att du får en lyckad bilaffär! Lycka till!