Begagnade bilar i Stockholm

59 rekommenderade försäljare av begagnade bilar i Stockholm

När man ska köpa eller sälja en begnagnad bil finns det en hel del saker man ska tänka på. För att slippa huvudverk kan du ta hjälp av bilhandlare som hjälper dig att sälja eller köpa dina begagnade bilar. Här på Reco.se listar vi de bäst rekommenderade och mest aktuella bilhandlarna just nu.

Om du tänker att du ska köpa din bil begagnat på egen hand kan det vara bra att tänka på följande punkter:

Läs mer »

SEAT Sätra

Murmästarvägen 37, Skärholmen
    Välkommen till SEAT i Sätra. Här kan du få service av din befintliga bil eller provköra rykande färska bilmodeller.
    Gunnar J
    Gunnar J: Seat leon 3 års leasingavtal. Bra bemötande, effektiv personlig service.

MotorMäklaren

Liljeholmstorget Galleria, plan 1, Stockholm
    Varmt välkomna till Motormäklaren! Vi erbjuder marknadsledande kvalitet när det kommer till bilaffärer.
    Robert W
    Robert W: Mycket proffsigt bemötande från början till slut

Torvalla Bil Sätra

Murmästarvägen 29, Skärholmen
    Auktoriserad verkstad och försäljare av Mazda, Fiat, Abarth och Suzuki samt försäljning av begagnade bilar.
    Ayse Z
    Ayse Z: Hej jag fick mycket hjälp med att hitta en ny bil .Han som hjälpte mig var mycket trevligt och glad person .Jag är myck...

Swe Bilar

Bergslagsvägen 394, Vällingby
    På Swebilar hjälper vi dig till ditt livs bästa bilaffär. Genom hög service och en passion om att göra dig som kund så nöjd som möjligt vill vi önska dig varmt välkommen in till oss!
    Lars-åke G
    Lars-åke G: Riktigt bra bemötande från första stund. Bilförsäljaren var mycket duktig och ärlig talade om allt han visste om bilen b...

Bilförmedlingen Stockholm

Västbergavägen 24, Hägersten
    Gör din nästa bilaffär genom oss på Bilförmedlingen! Välkommen!
    Peter E
    Peter E: Bilköp. Mycket bra bemötande av Sasha från början till avslut. Proffsigt och serviceminded. Kan definitivt tänka mig g...

Jeab Bil & Motor AB

Upplandsgatan 82, Stockholm
    Service och reparationer av alla bilar med personligt bemötande och 2 års garanti. Vi är anslutna till Bilservicegruppen, www.bil-service.nu. Välkommen!
    Bahlenberg Bygg
    Bahlenberg Bygg: Jag är långvarig kund hos Jeab och alltid varit nöjd med bemötande, leveranstid samt pris.

Bilenia

Västberga Allé 1, Hägersten
    Bilenia är din personliga bilmäklare - vi hjälper dig från början till slut!
    Tomi R
    Tomi R: Trevligt bemötande, Professionellt, snabbt och smidigt sköt. Skulle definitivt rekommendera! =)

Car Selection

Instrumentvägen 13, Hägersten
    Välkommen till oss på Car Selection! Vi anstränger oss extra för att du som kund ska bli nöjd. Här kan du både köpa, sälja och byta bil.
    Marcus T
    Marcus T: Hej. Jag rekommenderar carselection mycket för dig som söker ett seriöst bilfirma som säljer bra bilar. Mvh Marcus

BM Car Group

Tornväktargränd 10, Bromma
    Allmärkes bilverkstad samt köp, byte och försäljning av begagnade bilar i Bromma. Välkommen in med bilen!
    Kegham B
    Kegham B: Jätte trevliga! Bra bemötande!

Familjebil-Center

Siktgatan 3A, Vällingby
    Familjebil-Center hjälper dig med din bilaffär!
    Jagannath T
    Jagannath T: Fungerade utan problem och nöjd med bilen, bra och snabb service

Bjurkell Bil AB

Gårdsfogdevägen 12-14, Bromma
    Bjurkell Bil har brett kunnande och lång erfarenhet av bilaffärer och kunniga mekaniker i verkstaden. Vi är auktoriserade för Mazda och SEAT.
    Samuel B
    Samuel B: Jättebra och proffsigt bemötande!

Autoagenten

Bogårdsvägen 25, Sköndal
    Vi köper, säljer och byter bilar till bra priser på ett tryggt sätt. Välkommen till Autoagenten!
    Bahman B
    Bahman B: Tack Det var mycket bra , Jag köpte en begagnad bil , bra mötande ärlighet och trevlig och bra kundvård MVH Badjela...

Mattsens Bil

Katarina Bangata 64, Stockholm
    Vi köper, säljer och byter begagnade bilar som är i gott skick samt har bilverkstad och rekonditionering.
    Cassandra E
    Cassandra E: Fick super bra hjälp. Bytte in min bil och köpte en mindre bil. Enkelt och smidigt

Johansson Car Service AB

Grindsgatan 54, Stockholm
    Jimmie W
    Jimmie W: Kanon! Bra pris, trevligt gäng!

Auto Sifax Autoexperten

Ploggatan 1, Stockholm
    Vinod P
    Vinod P: Mycket bra och fina bilar. Professionell och personlig service. Kommer även i fortsättningen återvända till Stockholms B...

STHLM BIL

Murmästarvägen 41, Skärholmen
    Linda
    Linda: Vi flög från Umeå och köpte en Volvo v60 igår! Mycket bra bemötande av vår säljare Lukas! Hoppas på fler framtida affär...

egbil.se

Frejgatan 13, Stockholm
    Egbil.se är din bilförmedling online – Att registrera sig är gratis och tar mindre än 60 sekunder – Köp, sälj, byt bil online!
    Marcus
    Marcus: Trevlig! Smidig affär. Blir fler affärer i framtiden.

Bilenia Biltvätt

Vretensborgsvägen 5, Hägersten
    Välkommen till oss på Bilenia! Sveriges mest prisvänliga biltvätt med all tvättservice du kan tänkas behöva.
    Johan P
    Johan P: De behöver öva på fönsterputs.

US Center

Västberga Allé 50, Hägersten
    Kjell J
    Kjell J: Ett trevligt bemötande och hjälpsamma har varit deras signum under och efter bilköpet.

QuickRent

Celsiusgatan 9, Stockholm
    Maria D
    Maria D: Killarna är snälla och hjälpsamma

Roine Lindberg Gummi AB

Kungstensgatan 12, Stockholm
    Måns E
    Måns E: Otroligt hjälpsamma, professionella och framför allt supertrevliga! De har superkoll på vad som gäller bilarna och har a...

Nordenauto

Duvbovägen 138, Spånga
    Jon L
    Jon L: Mycket bra bilfirma med duktig verkstad.

Kjell Ljungmark AB

Tomträttsvägen 35, Hägersten
    Miro
    Miro: Ärliga, noggranna och trevliga. Trevligt med en verkstad jag vet att jag kan lita på. Hittas mer fel än vad bilen är inl...

Stockholms Karosslack AB

Elektravägen 3, Hägersten
    Barbro S
    Barbro S: Kalas allt från bemötande till resultat, här kan dom stora verkstäderna lära sig mycket.

Thomas Sund Bil AB

Valhallavägen 151, Stockholm
    Pia L
    Pia L: Skall du köpa eller sälja din bil? Gör det via Thomas Sund Bil. Service, bemötande och snabb, bekymmersfri affär. Skall...
Sida:   1 2 3   Nästa ›
Älvsjö  (1 st)
Farsta  (1 st)
Rinkeby-Kista  (1 st)

Begagnade bilar i Stockholm

• Kontrollera att säljaren är ägaren av bilen, kontrollera mot ID
  • Tänk på att lagen om god tro inte gäller, du har ansvar
  • Se till att lånen löses i samband med köpet om fordonet är belånat
  • Kolla upp historiken, om bilen haft många tidigare ägare ringer varningsklockorna
  • Om bilen är billigare än listpriset bör du vara extra uppmärksam på varför det är så
  • Kontrollera däck och mönsterdjup. 1.6mm är minsta godkända mönsterdjupet för sommardäck, 3mm gäller för vinterdäck.
  • Kontrollera bilens utsida
  • Testkör, stäng av stereon så kan du lättare höra ovanliga ljud från motor, fjädring eller dylikt.
  • Kontrollera besiktningspapper
  • Se till att du får samtliga nycklar
  • Stäm av så att bilen har fått service enligt tillverkarens rekommendationer
  • Gör upp affären på säljarens kontor, säkerställ att lånen på bilen löses. Betala med bank- eller postväxel
  • Upprätta köpekontrakt, det går att hämta på blocket.se eller konsumentverket.se
  • Rapportera ägarbytet till transportstyrelsen
  • Se till att den nya bilen är försäkrad innan du åker iväg med den

Vill du slippa tänka på ovanstående punkter kan du söka efter välrekommenderade, auktoriserade bilhandlare nära dig. På Reco.se kan du söka efter bilhandlare i Stockholm och ta del av tidigare kunders individuella erfarenheter samt deras samlade betyg.

Vi hoppas att den här texten varit till hjälp och att du får en lyckad bilaffär! Lycka till!