Swe Bilar

Swe Bilar

Välkommen till Swebilar. Här värdesätter vi service högt och gör allt för att hjälpa dig till en lyckad bilaffär. Vi tillhandahåller dig med ett garantisystem som är utvecklad för just den skandinaviska marknaden. Vi strävar ständigt efter att alltid ge dig så bra service som möjligt när du behöver den. Vi sitter på ett brett kontaktnät och har mycket passionerade och kompetenta medarbetare som gör allt för att generera ett tryggt och långsiktigt samarbete.

När du genomför ett bilköp är ofta finansieringen en viktig fråga. Vi anser att det ska vara enkelt och bekymmersfritt när det kommer till finansieringsfrågan, vi samarbetar därför tillsammans med Santander och Wasa Kredit som kan erbjuda mycket förmånliga villkor och snabb kreditprövning. Vi kan även hjälpa dig med försäkring.

Varmt välkommen!

Läs vad 265 kunder tycker om Swe Bilar 2

• 2021-05-08
    Tack Alex för ett trevligt och bra bemötande, känner mig mycket trygg med bilköpet!
  • 2021-05-06
    Köpte en caddy maxi.
    Tyckte dem hade grymt bemötande och riktigt trevliga.
  • 2021-05-05
    Fick väldigt bra bemötande och service utav säljare Thomas Östling
  • 2021-05-04
    Min sambo och jag har precis köpt en bil av företaget så bara resultatet av besöket säger sig själv att vi blivit väl bemötta. Skulle säga väldigt väl bemötta.
  • 2021-05-03
    Allt super, köpte en 25000 tusen bil, snabb service och bra bemötande. Min tredje bil här genom åren.
  • 2021-05-03
    Bil
    Blev positivt bemött i en lugn atmosfär.
    Säljaren upplevdes ärlig och villig att sammarbeta. Inga konstigheter med köpet.
  • 2021-04-30
    Köpte bil av Thomas Östling. Väldigt smidig och snabb affär och väldigt bra service!
  • 2021-04-30
    Mycket trevligt bemötande från början till slutet
  • 2021-04-30
    Bästa bilförsäljare . Lämnade tom på reklamation och det fixade dem utmärkt . Ett ställe som man kan lita på

Vi ses igen vid nästa bilköp
    Cihan
  • 2021-04-29
    Vid köp av XC60 fick jag ett trevligt och proffsigt bemötande. Snabb återkoppling från Thomas Östling.
    Ett mycket bra helhetsintryck👍
    Per
  • 2021-04-21
    Nöjd med hela bilköpet, från första kontakten till leveransen av bilen.
  • 2021-04-21
    Hej
    Vill säga att har köpt en bill hos er och
    Thomas östling som har hjälpt att köpa och veta allt som vi undrat han var bra och förklarade allt vad vi ville veta om bilen, kredit och så vidare. Han är trevligt
  • 2021-04-19
    Jag har köpt bil jag är mycket tacksamma bra bemötande 👍
  • 2021-04-14
    Första gången jag skulle titta på bilen så ringde jag i förväg och frågade om jag kunde komma förbi och provköra den. När jag väl kom dit så hade de inte hämtat den från garaget så jag var tvungen att komma nästa vecka.
    När jag kom dit gick allt bra, köpte bilen, såg att rutan hade en spricka i sig, men de stod för kostnaden och jag kunde hämta bilen veckan efter.
    När jag väl ska hämta bilen visar det sig att däcken är felmonterade. De löste situationen på plats efter att jag förklarade att jag inte kan åka olagligt.

Sammanfattning: De är dåligt förberedda när bilen säljs, men vägs upp av bra service. (Alex heter säljaren)
  • 2021-04-13
    Vi köpte bil, vi är jätte nöjda med Thomas Östling om bemötandet, glad och trevlig person. Vi tackar för den tiden och fikat till Swebilar.
  • 2021-04-10
    Köpte en Renault Kadjar här. Mycket trevligt och proffsigt bemötande av säljaren Alex!
  • 2021-04-06
    Hej !

Min köppupplevelse

Dag 1 (lördag)

Jag och en till person som står mig nära åkte till Swe Bilar i Vällingby för att kika på en bil jag hade sett fanns där.

Alla säljare var väldigt upptagna men till slut kommer en säljare och konversation gick ut på följande sätt:

-säljare:Är du intresserad av bilen?
    -jag: ja, det är jag och skulle vilja provköra den.
    -säljare: oki, men om du provkör bilen, blir det affär då?
    -jag: om bilen uppfyller mina villkor så blir det affär.
    Säljare: oki, hur hade du tänkt finansiera bilköpet?
    Jag: med er finanseringalternativ som ni erbjuder.
    Säljare: oki, men du har heltidsjobb m.m.
    Jag: ja det har jag.
    Säljare: ok.

Min tolkning eller hur det kändes var att man blev diskriminerad på hur jag ser ut och vilka kläder jag hade på mig. Jag åkte inte dit med min eftermiddags kavaj direkt. Hur som helst, jag kan ha fel och att de kanske var väldigt stressade.

Bilen provkörs och den går bra, inga missljud eller liknande och vi åker tillbaka för att fortsätta prata med säljaren.

Säljaren ber oss att vänta då han var med en kund och efter ca 30-40 min så hämtade säljaren oss för vidare diskussion.

Konversation gick ut så här

Parter: jag och person som står mig nära kallas för "jag'' och säljare dvs tre personer totalt.

-Säljare: bilen kostar x mycket och lägger du till autokoncept så ligger vi in det i priset och då kostar det så här mycket (han pratade väldigt snabbt och invecklat) han visade även att de var dags för service enligt Kias rekommendationer.
    -Jag: men bilen ska ha nybilsgaranti i och med Kias 7 års nybilsgaranti...
    Säljare: jag kan inte ansvara för Kia nybilsgaranti men vi kan erbjuda service gjord hos Speedy och de följer alla rekommendationer.
    -jag:men då måste det kontrolleras först innan jag köper bilen. Jag får väl ringa till Kia och fråga
    -säljare: de har stängt idag men vi kan prova (han ringde samtidigt som han kollade på nätet) jaa men de ska ha nybilsgaranti, vi kan erbjuda Speedy service som följer alla rekommendationer och du kan köpa autokoncept garantin
    -jag: Speedy i all ära men jag måste veta ifall Kia har godkänt de som auktoriserad verkstad eller inte för att nybilsgaranti ska fortsätta att gälla och jag föredrar nybilsgarantin än autokoncepts garanti
    -säljare: jag kan inte garantera detta och friskriver mig från ansvar ifall du köper bilen utan service. ( Det var bara 100 km eller liknande till nästa service )
    -jag: ok, ( kände mig väldigt osäker och var nära på att säga att det inte blir affär, tror att säljaren märkte detta)
    -säljare, jag behöver ta ett samtal ett ögonblick
    ( Diskuterade internt ifall du erbjuder att betala del av servicekostnaden och bilfirman resten så blir det nog bra)
    -säljare: pratade med min chef och vi kan göra servicen hos Kia men du behöver betala en del av den kostnaden och betala handpenning. Är det så att nybilsgaranti inte gäller så får du tillbaka pengarna
    Jag: jag vill ha det skriftligt att det står så
    Säljare: ok jag fixar det

Dag 2 (tisdag)

Säljaren ringer mig och ber mig att betala ytterligare pengar för service då den var dyr hos Kia. Vi kom överens om ett pris och säljaren berättade att den blir klar i morgon. Samtalet avslutades.

För säkerhetsskull så ringde jag till närmaste Kia auktoriserad verkstad för att säkerställa att bilen är där och att de ska göra servicen, så att man inte blir bortgjord. Kia auktoriserad verkstad svarade att bilen står där och den servicen är omfattande.

Dag 3 (onsdag)

Bilen hämtas och avtal skrivs under

Sammanfattning
    I det stora hela kändes det bra, det som var mindre bra för min del var alla dessa kontrollfrågor i början, dvs ifall jag hade tillsvidareanställning m.m samt att säljaren var så på med autokonceptgaranti och Speedy verkstad.

Säljaren påstod att de inte tjänar en krona på autokoncept men det tvivlar jag på. Jag fick kämpa för att bilen skulle få sin service från Kia. Det bästa vore ifall säljaren direkt väljer det som är bäst för kunden. Jag tvivlar på att autokoncept garanti skulle överträffa en nybilsgaranti samt att jag har läst dåliga recensioner om autokoncept tyvärr.
  • 2021-03-29
    Bra bemötande, bra med hjälp förhoppningsvis håller nya bilen med..😁
  • 2021-03-27
    Mycket bra service. Åkte hit för att kolla på en bil och fick genast provköra den utan några problem. Vi blev väldigt nöjda så vi köpte den direkt på plats. Trevlig personal, bra service, rekommenderas starkt! ++++
  • 2021-03-26
    Bra och snabb service vid köp av begagnad bil
  • 2021-03-20
    Smidigt köp och Thomas var trevlig att ha att göra med.
  • 2021-03-18
    Inbyte av bil. Efter sansad diskussion kom vi överens om ett helt ok pris. Tack
  • 2021-03-15
    Enkelt, snabbt och trevlig säljare (Thomas). Kan rekommendera SWE bil.
  • 2021-03-06
    Köpte en bil, range rover evoke av Alex Habib. Jättetrevlig och flexibel försäljare. Väldigt nöjd med affären.
  • 2021-03-04
    Extremely helpful and attentive service from Thomas at Swe Bilar, where I bought a very well-presented Toyota Prius. He went out of his way to make a very complicated car purchase go smoothly ;-)
  • 2021-03-04
    Thomas var en mycket engagerad och trevlig säljare, vi är mycket nöjda med vår kontakt och affär! Stort Tack! Positiv och trevlig säljare!
  • 2021-03-04
    bra servıce, trevlıg bemötande... ger bra ınfo om bılen 💯👌🏽
  • 2021-03-01
    Kunnig, proffsig och trevlig personal. Rekommenderar starkt!
  • 2021-02-27
    Jag köpte en BMW x1 , superfin!
  • 2021-02-27
    Fräsch Volvo v70 och trevlig säljare köptes med 1 års garanti.
  • 2021-02-26
    Köpte en toyota yaris. Bra service, trevliga som jobbar där. Jättenöjd!
  • 2021-02-26
    Ett mycket trevligt bemötande och mycket fin sörvice jag en bil affär att rekommenderar
    Mvh Ronny
  • 2021-02-23
    Vi vill tacka bästsäljaren Thomas för hans tålamod, vänlighet och professionalism vid köpning vår nya bil Ford Edge
  • 2021-02-23
    Härlig service och supernöjda med vår Fiat Freemont!
  • 2021-02-20
    Supernöjda med vår nya bil! Enastående service. Den bästa bilen i hela universum enl sonen.
  • 2021-02-16
    Köpte en Renault Clio. Är supernöjd med bemötandet jag fick och kände mig nöjd när jag gick därifrån.
  • 2021-02-16
    Köpte bil utav Thomas och fick ett superbra bemötande! Supertrevlig och hjälpsam genom hela processen! Kommer absolut att vända mig till Thomas igen för framtida bilköp!
  • 2021-02-15
    I purchased Nissan Qasqhai , The Sale person is very good in explaining about the car and all options of financing.. i feel very comfortable in the entire process..
  • 2021-02-12
    Trevligt och korrekt bemötande.
  • 2021-02-06
    Trevligt bemötande! Bra och duktig försäjare!
  • 2021-02-05
    Bilköp, mycket trevlig säljare Alex rekommenderas
  • 2021-02-03
    Sålde en 5 år gammal bil, helt nyservad på auktoriserad verkstad.
    Typiska "bilskojar metoder"; förstorar upp minsta lilla för att pressa ner priset, och så man nästan ska känna sig tacksam att vill köpa bilen. Värst av allt är att de uttryckligen ber mig skriva recensionen i positiva ordalag.
  • 2021-02-02
    Trevligt bemötande med en snabb o smidig affär, tack Thomas!
  • 2021-02-02
    MYCKET nöjd med Alex och David. En smidig affär.
  • 2021-01-30
    Bra service och bra bemötande.
  • 2021-01-19
    Köpte en Auris för en vecka sedan. Är väldigt nöjd med köpet och bemötande. Jag upptäckte att en inredningsdetalj saknades efter köpet. Alex som var min säljare beställde den utan någon som helst krångel!

Fick även fullständig varudeklaration med köpavtalet och en tydlig genomgång av bilköpet.
  • 2021-01-15
    Blev strålande bemött hos dom, allting gick suveränt till. Från att vi gick in tills att vi gick ut. :)
  • 2021-01-13
    Utmärk service! Rekommenderar starkt
  • 2020-12-04
    Jag är mycket nöjd med mitt bilköp och Alex är en trevlig och duktig säljare😊
  • 2020-12-01
    Är väldigt nöjd, trevlig och hjälpsam personal. Fick förklarat över telefon av Thomas om bilens skick samt fick bilder och video skickat till mig på bilen, allt stämde överens på plats med vad jag hade fått för uppgifter om bilen, köpte bilen och är väldigt nöjd med den. Mycket bra bemötande och kunnig personal,rekommenderar starkt!!!