Swe Bilar

Basgränd 47, 162 47 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Swebilar. Här värdesätter vi service högt och gör allt för att hjälpa dig till en lyckad bilaffär. Vi tillhandahåller dig med ett garantisystem som är utvecklad för just den skandinaviska marknaden. Vi strävar ständigt efter att alltid ge dig så bra service som möjligt när du behöver den. Vi sitter på ett brett kontaktnät och har mycket passionerade och kompetenta medarbetare som gör allt för att generera ett tryggt och långsiktigt samarbete.

När du genomför ett bilköp är ofta finansieringen en viktig fråga. Vi anser att det ska vara enkelt och bekymmersfritt när det kommer till finansieringsfrågan, vi samarbetar därför tillsammans med Santander och Wasa Kredit som kan erbjuda mycket förmånliga villkor och snabb kreditprövning. Vi kan även hjälpa dig med försäkring.

Varmt välkommen!

Läs vad 216 kunder tycker om Swe Bilar

• 2020-12-01

VIKTORIA K skrev om Swe Bilar
    Är väldigt nöjd, trevlig och hjälpsam personal. Fick förklarat över telefon av Thomas om bilens skick samt fick bilder och video skickat till mig på bilen, allt stämde överens på plats med vad jag hade fått för uppgifter om bilen, köpte bilen och är väldigt nöjd med den. Mycket bra bemötande och kunnig personal,rekommenderar starkt!!! Läs mer
  • 2020-12-01

AHMET A skrev om Swe Bilar
    Jag försökte ringa in då jag var intresserad av att köpa en bil som var annonserad på blocket. Fick som svar att man skulle återkomma. Ingen återkom, och när jag försökte ringa med samma nummer igen stängdes samtalet automatiskt. Jag ringde med mitt arbetsnummer och då svarade man, med samma löfte. Senare går det inte att ringa upp numret igen. Hade tänkt köpa bilen som var utannonserad, men nu kommer jag inte göra detta då jag ser att kunder inte tas på allvar. Vad händer om det uppstår problem med bilen direkt efter köp, kommer jag att blockeras som jag blivit nu? Läs mer
  • 2020-11-29

Pierre H skrev om Swe Bilar
    Jag köpt två bilar från SWE BILAR och båda bilarna var bra bilar plus mycket bra service och kundbemötande vi är supernöjda med allting.
    Rekommenderar starkt till alla!! Läs mer

MARTIN J skrev om Swe Bilar
    Kanonupplevelse. Alex var lättsam och trevlig att ha att göra med och gav bra svar på alla frågor. Förklarade allt bra vid minsta otydlighet. Läs mer

MATTIAS N skrev om Swe Bilar
    Mycket nöjd med både dialogen och processen hos Swebilar/Stort tack till Alex Läs mer

Anders Benjamin T skrev om Swe Bilar
    KÖP INTE AV SWE BILAR!!! OSERIÖST FÖRETAG! ALDRIG BLIVIT SÅ DÅLIGT BEMÖTT!

Säljaren Thomas sålde en BMW 520d till oss som till synes var i fint skick. I köp ingick uppsättning SoV-däck i "nyskick". Efter köp byter vi till vinterdäck direkt då, som skulle vara "som nya", och märker omedelbart vibrationer i däcken samt att bilen "drar". Efter en kontroll hos en däckverkstad säger dem att det måste göras en balansering då det är ojämn balans i däcken (som kostar mig 600kr) och som Swe Bilar vägrar stå för. Efter kontroll blir däcken underkända och rekommenderas bytas omedelbart för att inte ge större skador på bilen. Detta är dag 3 efter köp, då kontaktar jag Swe bilar och Thomas och begär en ny uppsättning däck eftersom de inte levt upp till utlovad kvalité. När processen fördröjts med dåliga ursäkter från säljaren får jag till slut ett NEJ och att det är mitt eget fel att vi inte märkte felet vid köp och hänvisar till att jag godkänt kontraktet. Säljaren/Swebilar har alltså inte koll på skicket på sina egna bilar eller har medveten undanhållit information om att det är fel på däcken men sålt ändå och slår ifrån sig allt ansvar efter att jag signerat papperna. Dagen efter börjar det regna och jag slår på vindrutetorkarna(dag 4 efter köp), det blir kletigt på alla rutorna och det hackar och har sig. Bakre torkare hackar och gnisslar som om motorn håller på att gå i sönder när som helst så den vågar jag inte använda.. Ännu en grej som inte informerades om/undanhölls vid köp.

Jag ber upprepande om att få prata med säljarens chef som vägrar ta mitt samtal och Thomas ringer återigen till mig och hänvisar till kontrakt och vägrar ersätta oss för felet eller kompensera oss. I varudeklarationen står det dessutom att däcken är i N skick. HELT OTROLIGT!! I senaste samtalet säger säljaren "Det är inte ens alla som skickar med vinterdäck" som att jag ska vara tacksam för att dem skickade med ett par defekta hjul som dem ljög om i annonsen?

För att inte tala om att vid upphämtning av bilen då vi fick lovat att det skulle finnas bränsle i tanken, den lös rött och vi fick tanka direkt..

Istället för att erkänna sitt misstag, be om ursäkt och ge mig en ny uppsättning motsvarande däck och kompensera mig för verkstadskostnaden vägrar ansvariga på Swe bilar att ta mina samtal eller bemöta mina mejl. Nu får företaget en extremt missnöjd kund, en dålig rekommendation och ett gäng anmälningar/granskningar på sig.

Det ironiska är att i deras egna villkor står det "Om du upptäcker fel på på bilen efter köpet, som inte markerats på varudeklarationen kan du i många fall få rättelse (kostnadsfritt avhjälpande, prisnedsättning, eller om felet är väsentligt, hävning). Att inte kunna köra med däcken kan man tycka är rätt väsentligt?

Rekommenderar er att hålla er borta från detta företag! Läs mer
  • 2020-09-03

MARTIN H skrev om Swe Bilar
    llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll Läs mer
  • PÄR W

2020-04-29

PÄR W skrev om Swe Bilar
    Andra bilaffären jag gör med David och hans anställda. Bra och seriösa. Går att prata med. Inga problem att byta in bilen. En del diskussion om priset men det hör till. Tog sig dit att avsluta min affär trots att det var långt efter stängningstid så jag kunde åka hem med min nya bil. Sådant uppskattas. Läs mer
  • Ida Fredrika G

2020-04-15

Ida Fredrika G skrev om Swe Bilar
    Alex var hur bra som helst!! Hjälpte oss köpa en riktigt bra bil, till ett väldigt bra pris. Besiktning tog ingen tid alls!! Snabb och effektiv service!! Högt rekommenderar!! Läs mer
  • 2020-03-28

JESPER B skrev om Swe Bilar
    Fick hjälp av både David och Alex vid köp av en jättefin volkswagen tiguan, smidig affär med två duktiga killar, rekommenderas! Läs mer
  • MARCUS S

2020-03-01

MARCUS S skrev om Swe Bilar
    Köpte en Citroën C5 sedan:

Negativt:
    Gick inte att pruta någonting
    Fick skit dåligt för min bil ( skulle fått 5000:- i telefon, men när man kom fram skulle de bli 2000:- på AutoConcept garanti, tackade nej till den och fick 500:- i bränsle istället, så sämre betalt än att skrota bilen )
    Torkarbladen var dåliga
    Spolarvätskan på bilen va slut
    Fick inte en tank för att komma hem
    Pratade mycket om AutoConcept som aldrig fungerar

Skall ni köpa bil här, så räkna med priset som står i annonsen, prutning är omöjligt...

Uppdatering:
    Ändrat nu till en stjärna, pga stora lögner angående bilens skick, kvalité.
    Allt positivt vi hade, blev precis negativt istället, därför har jag nu plockat bort de positiva.
    Skulle gärna lämnat sämre, men tyvärr går inte de att göra på Reco. Läs mer
  • 2020-02-26

Johan L skrev om Swe Bilar
    Jag vill tacka David med personal för ett mycket trevligt bemötande och bra service.
    Det blev ett bilköp (Jeep Grand Cherokee -17) och inga skambud på min inbytesbil (Mercedes GLK -13) Jag kan utifrån mina erfarenheter varmt rekommendera SWE Bilar.

//Johan Läs mer
  • Ernst Lars Henric D

2020-02-07

Ernst Lars Henric D skrev om Swe Bilar
    Tack Thomas för en mycket smidig bilaffär då jag sålde vår ena bil idag. Slutpriset stämde mycket bra med det jag fick på telefon innan. Allting på plats rullade på bra och kändes tryggt. Ordning och reda, pengar på kontot direkt och alla papper i en mapp med hem. Rekommenderas verkligen. Läs mer
  • Jessica P

2019-11-09

Jessica P skrev om Swe Bilar
    Trevligt och professionellt bemötande, snabb återkoppling. Fick med fel vinterdäck till min bil, vilket upptäcktes några veckor senare, det löste dom snabbt och smidigt. Men tre dagar senare fick jag punktering som berodde på gamla och utslitna ventiler i de nya fälgar/däck som Swebilar bytt och satt på min bil. Det drog ner köpupplevelsen rejält. Har fått lägga ner rätt många extra timmar och besvär på att de inte skickat med rätt däck och dessutom löst det med dåliga produkter. Läs mer
  • 2019-09-13

Birgitta K skrev om Swe Bilar
    Köpt en Opel, blev bemött professionellt,och som jag upplevde det, kunnigt och respektfullt. Visade omtanke oh var måna om att vi inte blev lämnade. Läs mer
  • 2019-09-10

Tara H skrev om Swe Bilar
    Super nöjd kund. Bra kommunikation, smidig affär, hjälpsamma personal.inte ofta man förväntar sig det lilla extra ifrån bilhandlare men med David gick hela köpet kanonbra. Stort tack. Läs mer
  • 2019-09-10

Raid G skrev om Swe Bilar
    Väldigt bra och pålitliga säljare och dom har jätte många bilar att välja på jag kan starkt rekommendera andra 🌹 Läs mer
  • 2019-07-31

Mohamad D skrev om Swe Bilar
    Mycket trevligt bemötande, tack Alex för hjälpen för att köpa en jätte bra bil.
    Swe bilar är bäst Läs mer
  • Nicolas alexandar M

2019-06-12

Nicolas alexandar M skrev om Swe Bilar
    Trevligt bemötande från första kontakt till slutdeal.
    Kunniga och har som mål att göra kunden nöjd!
    Tack Swe Bil! Läs mer
  • Felicia E

2019-04-03

Felicia E skrev om Swe Bilar
    Super nöjd med bilen😍 Bra priser och servic!! Läs mer
  • 2019-03-28

Alla E skrev om Swe Bilar
    Rekomenderar till alla. Super nöjda med köp av bil och service.Tack Alex Habib för hjälpen! Läs mer
  • 2019-03-15

Jones skrev om Swe Bilar
    Grym bil och mycket trevliga och kunniga säljare som gjorde affären så smidigt som möjligt. Hjälpsamma även efter köpet så 5/5 från mitt håll och jag har rekommenderat mina vänner att vända sig till swe bilar om dom vill ha bra bilar med bra garantier / nöjd kund Läs mer
  • 2019-02-23

Murvet R skrev om Swe Bilar
    Välbesökt duktig personal och mycket trevliga
    Köpte en BMW Läs mer
  • Stefan L

2019-02-19

Stefan L skrev om Swe Bilar
    Bra bemötande och servicekänsla. Jag kommer återkomma som en trogenkund. Läs mer
  • 2019-02-06

abas amini skrev om Swe Bilar
    hej
    Köpte min Volkswagen hos SweBilar, Fick hjälp av George Saome, Snabb och smidig affär, Fick Rabat på bilen också :p Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Marcus E

2019-01-11

Marcus E skrev om Swe Bilar
    Stort tack till Alex som hjälpte mig med bra service. Snabba trevliga svar resulterade i att jag flög till Stockholm och köpte bil. Rekommenderar kontakt med Alex vid ditt nästa köp! Läs mer
  • 2018-12-11

Franko R skrev om Swe Bilar
    Jag bytte in min gamla bil mot en nyare bil hos Swebilar i Vällingby,
    Allt skedde igenom telefon utan strul.
    Väl på plats dröjde det inte så långt tid att lämna in min gamla bil och ta emot den nya bilen.

Bilen va i exakt skick som
    säljaren beskrev.

Jag är jätte nöjd med denna bil affär och rekommenderar varje person eller familj som funderar på att byta eller köpa en bil att ta kontakt med swebilar, för att där får man kungligt hjälp.

Jag vet vart jag ska vända mig till, nästa gång jag ska köpa bil.

—————SweBilar—————

Tack så mycket SweBilar Läs mer
  • 2018-12-04

Ergo T skrev om Swe Bilar
    Bought a 2011 Ecofuel Passat sight unseen. My contact was an employee who doesn't work there anymore (Mr. Österberg) and at first everything seemed to go as planned. As I was buying the car without seeing it, I asked a lot of questions about the car and I was assured everything (except 1 detail) was in excellent condition. After receiving the car I found out some alarming new faults I wasn't informed of (rust on the tailgate and A-pillar, slipping auxiliary belt and alternator pulley) and from that moment on, the communication on their part ended. I repaired all of the damage, which cost around 10 000 SEK and asked for a comment and a solution on their part, but my e-mails were ignored. When I called, I was forwarded to another number, which never answered. Therefore, I would be very careful with this company and I will personally avoid it for sure (I also recommend others to do so). Läs mer
  • 2018-12-04

Tomas H skrev om Swe Bilar
    Bra bilhandlare som man kan lita på har funkat mycket bra när jag köpte min bil förra året Läs mer
  • Robin H

2018-11-23

Robin H skrev om Swe Bilar
    Fick bud på min bil via blocketmail, väl där trodde jag att dem skulle såga bilen till fotknölarna och pruta som sitt rykte bilhandlare har.
    När jag väl kom dit var det inget snack.
    Ett litet avdrag för en rimlig sak annars fick jag det vi kom överens om.
    Väldigt ärlig( för att vara bilhandlare)😅😊 otroligt trevlig säljare, Alex hette han nog.
    Var nöjd när jag gick därifrån och kan starkt rekommendera denna bilfirma. Läs mer
  • 2018-11-22

Eddie K skrev om Swe Bilar
    Mycket bra service. Dem gör allt enkelt för köparen och samarbetar bra för att göra det enkelt för dig. Kommer definitivt tillbaka när det blir en bil uppdatering Läs mer
  • Daniela B

2018-11-21

Daniela B skrev om Swe Bilar
    Superbra service och trevlig personal! Alltid hjälpsamma! Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2018-11-20

Baran A skrev om Swe Bilar
    köpte min Volvo s60 hos Swebilar och är otrolig nöjd med bilaffären, vill tacka George för trevligt bemötande samt service. Läs mer
  • 2018-11-04

Stefan skrev om Swe Bilar
    Mycket trevligt och lyhört bemötande som kompletterades med gedigen information och dialog kring viktiga punkter i ett bilköp. Tack George och kollegor. Läs mer
  • Jakob C

2018-11-02

Jakob C skrev om Swe Bilar
    Mycket nöjd kund! Smidigt och enkelt samt duktiga personal.
    Tack Christian för en trygg och trevlig affär! Läs mer
  • 2018-10-18

Ella S skrev om Swe Bilar
    Jag fick köpa Fiat 500 och är ganska nöjd med min köp. Väldigt trevligt bemötande, fick bra pris och mycket hjälp från Swebilar, särskild Christian. Blev väldigt nöjd med min första telefonkontakt med Christian som svarade på alla mina frågor och reserverade bilen för mig. Mycket tacksam och kommer att rekommendera Swebilar till mina kompisar! Läs mer
  • 2018-09-09

Willy S skrev om Swe Bilar
    Sålde vår tjänstebil efter att David kontaktat mig. Korrekt och trevligt bemötande. Våra förväntningar var inte särskilt höga men företaget överraskade oss positivt. Vi kan rekommendera företaget. Läs mer
  • 2018-09-05

Chilong v skrev om Swe Bilar
    Köpte en suv det fungerade bra,
    Försäljarna var mkt trevliga.
    Att de hade tålamodet och att jag fick prova bilen.
    Att jag kom överens med dom, vilket jag tyckte det var bra.
    Trevligt personal blev ett bra köp! Läs mer
  • 2018-09-04

Nikolaos B skrev om Swe Bilar
    Väldigt professionella och duktiga i sitt arbete. Vi är nöjda med allt. Läs mer
  • Alf Bertil Ivar B

2018-09-01

Alf Bertil Ivar B skrev om Swe Bilar
    Hade större förväntningar när jag kom. Vissa blev ok andra inte. Upptäckte även fler fel efter köp som borde påtalats på plats! Läs mer
  • 2018-08-30

Vesa-Matti K skrev om Swe Bilar
    Very friendly and professional staff, Christian was amazing and helped me exporting the car to Finland. 6/5 😎 Läs mer
  • 2018-08-16

Johan L skrev om Swe Bilar
    Köpte begagnad XC60 av Swe Bilar i Vällingby. Trevligt bemötande och bra service anda. Köpte bilen av David som ägare firman men hade också kontakt med andra på företaget. Genomgående sympatiska personer med bra kundbemötande. Läs mer
  • 2018-08-15

Jezibell A skrev om Swe Bilar
    Hade bestämt mig för att köpa min första bil, tittat lite på nätet och nästan bestämt mig för vilken bil jag ville ha. Väl på plats så fick jag ett gott bemötande av säljare som vägledde mig till vad som skulle passa mig och min vardag på ett professionellt sätt. Jag är mycket nöjd med mitt köp och glad över att swe bilar också följt upp affären för att se hur och om jag trivs med bilen. Läs mer
  • Taisto Q

2018-07-26

Taisto Q skrev om Swe Bilar
    Fullständigt värdelösa. Undersöker bil, testkör och får bud. När affären ska avslutas är itsystemet nere och se sänker man priset med 20%. Läs mer
  • 2018-06-15

Lennart H skrev om Swe Bilar
    Köpte en Volvo XC60, min första begagnade bil på 30 år.
    Förväntade mig att få en ärlig beskrivning innan man gör en lång resa.
    Jag blev helnöjd, inga överraskningar på skicket. Mycket trevliga att göra affär med.
    //Lennart Läs mer
  • 2018-05-25

Henrik D skrev om Swe Bilar
    Superbra service, bra bemötande och enkel process vid försäljning.

//Henrik Läs mer
  • 2018-05-18

Peter W skrev om Swe Bilar
    Kanon service. Innan och under köpet. Men även efter köpet.
    Tack Alex!! Läs mer
  • Peter C

2018-05-02

Peter C skrev om Swe Bilar
    Jag köpte första bilen på Swe Bilar för 5 år sedan och kände redan då att detta var ett seriöst företag som tog hand om mig som kund på ett sätt som gjorde mig trygg inför ett köp.

Nu letade jag efter en speciell bil och när jag såg att Swe Bilar hade en inne så tog jag den lite större plånboken och åkte dit.

Åter igen fick jag ett mycket professionellt bemötande och efter noggrann genomgång av den nya bilen samt min inbytesbil var det bara att sätta sig ner medans David ordnade allt så som köpeavtal, garati, försäkring .m.m.

Snart där på satt jag på väg hem i min nya bil och kunde inte vara mer nöjd.

/Peter Läs mer
  • 2018-04-29

Micke Å skrev om Swe Bilar
    Väldigt snabbt och bra bemötande!
    Blev en snabb affär på en fin audi.
    Tackar Alex för det! Läs mer
  • 2018-04-19

Morgan A skrev om Swe Bilar
    Mycket bra bemötande och snabb affär. Tack Alex!

Morgan Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte