Swe Bilar

Bergslagsvägen 394, 162 60 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Swebilar. Här värdesätter vi service högt och gör allt för att hjälpa dig till en lyckad bilaffär. Vi tillhandahåller dig med ett garantisystem som är utvecklad för just den skandinaviska marknaden. Vi strävar ständigt efter att alltid ge dig så bra service som möjligt när du behöver den. Vi sitter på ett brett kontaktnät och har mycket passionerade och kompetenta medarbetare som gör allt för att generera ett tryggt och långsiktigt samarbete.

När du genomför ett bilköp är ofta finansieringen en viktig fråga. Vi anser att det ska vara enkelt och bekymmersfritt när det kommer till finansieringsfrågan, vi samarbetar därför tillsammans med Santander och Wasa Kredit som kan erbjuda mycket förmånliga villkor och snabb kreditprövning. Vi kan även hjälpa dig med försäkring.

Varmt välkommen!

Läs vad 141 kunder tycker om Swe Bilar

• Robin S
    Robin S skrev om Swe Bilar
    Trevligt och hjälpsamt bemötande och svarade glatt på alla mina frågor
  • Afshar A
    Afshar A skrev om Swe Bilar
    Jag inte rekomenderar den företag
  • Linn S
    Linn S skrev om Swe Bilar
    Trevlig personal snabbt och smidigt verkar seriösa och ärliga så hoppas på att det stämmer :)
  • Anna B
    Anna B skrev om Swe Bilar
    Ringde och pratade med säljaren om bil vi sett på annons.
    Säljaren så att det inte fanns några problem med bilen, en super bil helt enkelt. Recond etc var gjort.
    Bestämmer oss för att åka och titta på bilen en resa på 60 mil enkel väg.
    Bilen var i bra skick invändigt men lacken var riktigt dålig både stenskott, repor och andra skador. Även fälgarna till sommardäcken var i uselt skick med mycket skador och bitar som släppt.
    Lacken skyldes på att recond inte var gjord ( fast vi fått infon att den var gjord) för att de inte hunnit men lägger man ut en bil på annons och avtalat ett möte borde det vara fixat innan.
    Fick också betala 7000 kr i reservationspris för att de skulle hålla bilen i 1,5 dygn. Som vi inte fick tillbaka trots att bilen inte var färdig för att visas och att de hade massor med andra intresserade köpare!
    Medan vi var där fick vi också vänta på säljaren som var "försvunnen" med annan kund.Utan att meddela oss, det tog 1timme!
    Uselt! Skulle aldrig köpa en bil där med detta bemötande.
  • Eva W
    Eva W skrev om Swe Bilar
    Service av bilen och bemötandet och servicen var till full belåtenhet.
  • Sappharat T
    Sappharat T skrev om Swe Bilar
    Är nöjd med priset de har erbjudit för min bil dock inte inbytestestet. Massor av påhitt av fel de försökte hitta för att sänka ner priset! Själv jobbar som biltekniker och vet hur skicket var på min bil! Koppling samt bak bromsar var slut enligt de! De var ute med min bil i 20 min sedan kom tillbaks med bränd kopplings lukt och påpekade att koppling var slut. Jag kan bränna bort/slira koppling på 2 min om jag vill. Likaså var bromsbelägg bak hur tjocka som helst. Dagen efter var bilen ute på annons! Så ni har bytt koppling på en natt? Snälla gör inte så mot dina kunder!
  • Börje P
    Börje P skrev om Swe Bilar
    Bra bemötande men bilen jag köpte var inte i det skick som de beskrev, mängder av fel så sluomdömet mitt blir dåligt.
    2017-11-02 swe bilar svarar Börje P
    Hej Börje!

Det var tråkigt att läsa om ditt missnöje. När det gäller den bilen så var den inte konditionstestad och det informera vi även om innan, vår säljare kunde inte göra mer än att provköra och be dig göra samma sak innan en eventuell affär.

Givetvis beklagligt att den inte uppgick till dina förväntningar och vi hoppas att det löser sig med den.
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Swe Bilar
    Trevligt, säljande bemötande. Kunde lämnat mer information om bilen jag köpte.
  • Seyedomid S
    Seyedomid S skrev om Swe Bilar
    Riktig dåligt aftersales! De nekade att hjälpa/erkänna att de har gett mig fel info om bilen jag köpte bara för arr säljaren som sålde bilen har slutat jobba där!!! Deras respons: du borde att kollar själv om allt stämde inna du köpte bilen!
    2017-11-02 swe bilar svarar Seyedomid S
    Hej Tråkigt att du känner så, du kan alltid ringa oss så kan vi lösa problemet.
    MVH Swe Bilar
  • Per Mathias W
    Per Mathias W skrev om Swe Bilar
    Bilen är jag nöjd med
    Men fick inte med någon servicsbok vart ganska mycket strul med det och när jag ringde var han inte så trevlig.
    2017-11-02 swe bilar svarar Per Mathias W
    Hej
    Vad tråkigt att du känner så, ingen har dock varit otrevlig. du kan alltid höra av dig till oss och vi kan lösa problemet.
    MVH Swr Bilar
  • Margret V
    Margret V skrev om Swe Bilar
    Bra trevligt bemötande. Mycket nöjd
  • Mirja D
    Mirja D skrev om Swe Bilar
    Allt har varit topp från A till Ö.
    Bra bemötande och topp service!
    Blir fler besök i framtiden!
    Tack!
  • Kjell T
    Kjell T skrev om Swe Bilar
    Blev bra mottagen . Allt fungerat
  • Arta J
    Arta J skrev om Swe Bilar
    Jag hade bra bemötande och säljare hjälte med allt som behövs. Jag skulle rekomendera swebilar till andra. Tusan tack.
    Jag är njöd.
  • Malek T
    Malek T skrev om Swe Bilar
    Hej!
    Jag har fått den bästa service för att sälja min begagnad volvo S 40. Bemötande var mycket bra och de har tillvägsatt på ett proffsigt sätt. De har fixat alla papper samt jag har fått pengar på mitt konto nästa dag.
    Jag rekommenderar alla personer som tänker att sälja eller köpa en begagnad bil att tveka inte dock kontakta eller besöka SER BIL i Vällingby.

Mvh.

Malek Tatinian.
  • Lars-åke G
    Lars-åke G skrev om Swe Bilar
    Riktigt bra bemötande från första stund. Bilförsäljaren var mycket duktig och ärlig talade om allt han visste om bilen både bra och det som behövde åtgärdas.
    Kan bara rekommendera swe bilar.
    Lasse Grönberg
  • Vladimir V
    Vladimir V skrev om Swe Bilar
    En stjärna mindre från full pott pga att jag skulle uppskatta mer öppenhet utan att behöva ställa en massa extra frågor.
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Swe Bilar
    Mycket bra bemötande från Swe Bilar, jag presenterade mina behov, samt budget och att jag ville köpa en "övningskörnings" bil som sedan skulle bli min dotters vardagsbil.
    Inga konstigheter, säljaren lyssnade på mina behov och presenterade en bil som fyllde gott och väl våra behov, inget överpris.

Kände verkligen att jag var kunden i fokus!
    /Patrik.
  • Ewa K
    Ewa K skrev om Swe Bilar
    De sålde min Hyundai I10 till mig inklusive vinterdäck.
    (De ville lämna med ett par med andra dimensioner som jag lämnade åter.)
    Eftersom de däck som hörde till bilen inte kunde hittas så ska de skaffa däck med rätt dimensioner åt mig som jag ska få innan vintern. När jag har dem kan jag lämna ett omdöme.

Bra bemötande och tillmötesgående.
  • Ulf Richard K
    Ulf Richard K skrev om Swe Bilar
    Jättebra bemötande och trevlig personal! 😝
  • Mahsa R
    Mahsa R skrev om Swe Bilar
    Personen som sålde bilen till mig var trevlig och hjälpsam samt effektiv. Jag fick hjälp att ställa på bilen och teckna försäkring innan jag gick från bilfirman. Förväntningarna infriades.
  • Bassam A
    Bassam A skrev om Swe Bilar
    trevlig personal,fin lokal.de har alla typ av bilar
  • Ida J
    Ida J skrev om Swe Bilar
    Helt okej bemötande, lite för kaxig attityd för min smak. Tycker inte om att när jag kom för att köpa bilen och hade min kille med mig att säljaren bara tittade och pratade med honom fast det var mitt namn på kontraktet som jag kom in för att skriva under. Men när säljaren märkte att det var jag som skulle betala började han titta och prata med mig. Nej jag kan inget om bilar men ta inte det för givet bara för att jag är tjej. Än så länge väldigt nöjd med bilen men hade önskat att få den nytvättad och iaf förfrågan om man vill gå igenom något/ bli visad bilen.
    possitivt var att säljaren var duktig på att svara i telefon när jag ringde.
    Betyget blir godkännt men inte mer.
  • Peter L
    Peter L skrev om Swe Bilar
    Trevligt bemötande från säljaren som utöver den bil jag var intresserad av gärna visade andra bilar när jag frågade. Kontraktsskrivningen var utförlig då varje steg förklarades.
    Kaffemaskinen borde bytas ut till en som är värd att kallas kaffemaskin :-)
  • Tobias E
    Tobias E skrev om Swe Bilar
    Mycket bra bemötande både på telefon och på plats. Inga konstigheter, bra koll på papper och svar på alla frågor.

Nöjd kund.

Tack Franko!
  • Ayat A
    Ayat A skrev om Swe Bilar
    super trevliga säljare! De la ner tid och svarade på alla frågor.
  • Anneli E
    Anneli E skrev om Swe Bilar
    Trevlig och bra bemötande. Bilen var i det skick som beskrevs i annonsen.
  • Granit K
    Granit K skrev om Swe Bilar
    Bra service. Bra personal och mycket bra kund service. Stötte på ett problem men personalen var professionella och löste allt fint och bra. Ps så är jag väldigt nöjd me bilen.
  • Solveig B
    Solveig B skrev om Swe Bilar
    Jag upplevde företaget som väldigt seriöst och den som jag köpte min bil av agerade vänligt och proffsigt. Jag är helnöjd! Kan rekommendera andra att vända sig dit vid bilköp.
  • Gunnar F
    Gunnar F skrev om Swe Bilar
    Har köpt en begagnad Mitsubishi. Det gick mycket bra. Trevliga och hjälpsamma.
  • Toth Rakoczi A
    Toth Rakoczi A skrev om Swe Bilar
    Väldigt duktiga säljare och bra förhandlare. Trevligt benötande och snabb hantering av överenskommelser.
  • Annica E
    Annica E skrev om Swe Bilar
    seriöst, trevligt o professionellt bemötande från start till mål.
    En upplevelse över mina förväntningar!
  • Anton K
    Anton K skrev om Swe Bilar
    Bra priser, fina bilar. MEN när jag köpte bilen, så hade den bara 1 nyckel. Jag sa att jag kan fixa en ny nyckel själv (även fast jag tycker att SWE BILAR kan stå för det), men avkodning av den borttappade nyckel skulle säljare bjuda på. Jag antar att han glömde bort det?
  • Christian Tracal R
    Christian Tracal R skrev om Swe Bilar
    Vi fick Lots Ibrahim som försäljare och bemötande var alldeles utmärkt. Vi är mycket nöjda med köpet av en Fiat Freemont. Denna bil ska ta hela familjen runt om i hela Sverige och även till Solkusten genom Europa.
    Vi rekommenderar varmt Swebilar till andra köpare.

Bästa hälsningar
    Malin & Christian
  • Emanuel Simon J
    Emanuel Simon J skrev om Swe Bilar
    Bra och snabb hjälp. Nöjda med köp av en nyare bil
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Swe Bilar
    Mycket vänligt o korrekt bemötande.
  • Jeanette A
    Jeanette A skrev om Swe Bilar
    Riktigt dåligt. Lurar sina kunder, mörkar fel på bilen och är opålitliga.
  • James T
    James T skrev om Swe Bilar
    Bra hjälp och bilar. Kunnig och trevligt!
  • Christoffer P
    Christoffer P skrev om Swe Bilar
    Fantastiskt trevlig personal! Känns som om man är i goda händer och att de håller vad de lovar. Älskar vår nya bil!
  • NIKOLAJ L
    NIKOLAJ L skrev om Swe Bilar
    Fick hjämp när jag slulle sälja bilen, det gick snabbt och smidigt, fick ok bud på bilen. Pengarna kom in på kontot dagen efter och resterande lånet var också löst. Smärtfritt.
  • Johannes S
    Johannes S skrev om Swe Bilar
    Bra service och trevliga handlare
  • Alenka A
    Alenka A skrev om Swe Bilar
    Trevligt bemötande från säljaren. Snabb leverans.
  • Eric I
    Eric I skrev om Swe Bilar
    Serviceminded och uppriktiga. Ger ett seriöst intryck, och hela affären löpte smidigt.
  • Barbro H
    Barbro H skrev om Swe Bilar
    Trevligt bemötande . Fick komma på besök och mötte en trevlig försäljare som hjälpte mig med att bestämma mig för att köpa en fin bil. Känner mig rätt nöjd med köpet.
  • Bjorn W
    Bjorn W skrev om Swe Bilar
    Bra service vänlig personal pålitlighet Jag är nöjd med mitt köp.
  • Lars L
    Lars L skrev om Swe Bilar
    Besökte SWE-bilar i Vällingby vid två tillfällen i mars, först 5/3 och därefter 10/3 för att provköra och sedan skriva köpeavtal på en Citroën C5. Vid det första besöket var det en hel del folk i butiken, men jag fick ändå väldigt smidigt nycklarna till bilen och kunde därefter ta en provtur. Vid det andra besöket fick jag prata med en säljare som i lugn och ro gick igenom alla detaljer som hade med bilköpet att göra. Som helhet är jag mycket nöjd med mitt val av SWE-bilar.
  • Torsten F
    Torsten F skrev om Swe Bilar
    Ett bra bemötande, men inte ett fullt o rakt.
  • Eveland C
    Eveland C skrev om Swe Bilar
    Bra och snabb behandling, dock mycket lågt inbytespris för min gamla bil jämfört med vad den är till salu för nu 30000 i inbyte nu till salu för 49000 mer än 50% påslag. Oförskämt
  • Matz J
    Matz J skrev om Swe Bilar
    Bra hantering och travlig säljare
  • Jan Christian G
    Jan Christian G skrev om Swe Bilar
    De köpte in min bil, gav mer än Toyota, snabb affär. Trevlig personal.

Bergslagsvägen 394, 162 60 Vällingby