Swe Bilar

Basgränd 47, 162 47 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Swebilar. Här värdesätter vi service högt och gör allt för att hjälpa dig till en lyckad bilaffär. Vi tillhandahåller dig med ett garantisystem som är utvecklad för just den skandinaviska marknaden. Vi strävar ständigt efter att alltid ge dig så bra service som möjligt när du behöver den. Vi sitter på ett brett kontaktnät och har mycket passionerade och kompetenta medarbetare som gör allt för att generera ett tryggt och långsiktigt samarbete.

När du genomför ett bilköp är ofta finansieringen en viktig fråga. Vi anser att det ska vara enkelt och bekymmersfritt när det kommer till finansieringsfrågan, vi samarbetar därför tillsammans med Santander och Wasa Kredit som kan erbjuda mycket förmånliga villkor och snabb kreditprövning. Vi kan även hjälpa dig med försäkring.

Varmt välkommen!
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 190 kunder tycker om Swe Bilar

• Franko R skrev om Swe Bilar
    Jag bytte in min gamla bil mot en nyare bil hos Swebilar i Vällingby,
    Allt skedde igenom telefon utan strul.
    Väl på plats dröjde det inte så långt tid att lämna in min gamla bil och ta emot den nya bilen.

Bilen va i exakt skick som
    säljaren beskrev.

Jag är jätte nöjd med denna bil affär och rekommenderar varje person eller familj som funderar på att byta eller köpa en bil att ta kontakt med swebilar, för att där får man kungligt hjälp.

Jag vet vart jag ska vända mig till, nästa gång jag ska köpa bil.

—————SweBilar—————

Tack så mycket SweBilar Läs mer
  • Ergo T skrev om Swe Bilar
    Bought a 2011 Ecofuel Passat sight unseen. My contact was an employee who doesn't work there anymore (Mr. Österberg) and at first everything seemed to go as planned. As I was buying the car without seeing it, I asked a lot of questions about the car and I was assured everything (except 1 detail) was in excellent condition. After receiving the car I found out some alarming new faults I wasn't informed of (rust on the tailgate and A-pillar, slipping auxiliary belt and alternator pulley) and from that moment on, the communication on their part ended. I repaired all of the damage, which cost around 10 000 SEK and asked for a comment and a solution on their part, but my e-mails were ignored. When I called, I was forwarded to another number, which never answered. Therefore, I would be very careful with this company and I will personally avoid it for sure (I also recommend others to do so). Läs mer
  • Tomas H skrev om Swe Bilar
    Bra bilhandlare som man kan lita på har funkat mycket bra när jag köpte min bil förra året Läs mer
  • Robin H
    Robin H skrev om Swe Bilar
    Fick bud på min bil via blocketmail, väl där trodde jag att dem skulle såga bilen till fotknölarna och pruta som sitt rykte bilhandlare har.
    När jag väl kom dit var det inget snack.
    Ett litet avdrag för en rimlig sak annars fick jag det vi kom överens om.
    Väldigt ärlig( för att vara bilhandlare)😅😊 otroligt trevlig säljare, Alex hette han nog.
    Var nöjd när jag gick därifrån och kan starkt rekommendera denna bilfirma. Läs mer
  • Eddie K skrev om Swe Bilar
    Mycket bra service. Dem gör allt enkelt för köparen och samarbetar bra för att göra det enkelt för dig. Kommer definitivt tillbaka när det blir en bil uppdatering Läs mer
  • Daniela B
    Daniela B skrev om Swe Bilar
    Superbra service och trevlig personal! Alltid hjälpsamma! Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Baran A skrev om Swe Bilar
    köpte min Volvo s60 hos Swebilar och är otrolig nöjd med bilaffären, vill tacka George för trevligt bemötande samt service. Läs mer
  • Stefan skrev om Swe Bilar
    Mycket trevligt och lyhört bemötande som kompletterades med gedigen information och dialog kring viktiga punkter i ett bilköp. Tack George och kollegor. Läs mer
  • Jakob C
    Jakob C skrev om Swe Bilar
    Mycket nöjd kund! Smidigt och enkelt samt duktiga personal.
    Tack Christian för en trygg och trevlig affär! Läs mer
  • Ella S skrev om Swe Bilar
    Jag fick köpa Fiat 500 och är ganska nöjd med min köp. Väldigt trevligt bemötande, fick bra pris och mycket hjälp från Swebilar, särskild Christian. Blev väldigt nöjd med min första telefonkontakt med Christian som svarade på alla mina frågor och reserverade bilen för mig. Mycket tacksam och kommer att rekommendera Swebilar till mina kompisar! Läs mer
  • Willy S skrev om Swe Bilar
    Sålde vår tjänstebil efter att David kontaktat mig. Korrekt och trevligt bemötande. Våra förväntningar var inte särskilt höga men företaget överraskade oss positivt. Vi kan rekommendera företaget. Läs mer
  • Chilong v skrev om Swe Bilar
    Köpte en suv det fungerade bra,
    Försäljarna var mkt trevliga.
    Att de hade tålamodet och att jag fick prova bilen.
    Att jag kom överens med dom, vilket jag tyckte det var bra.
    Trevligt personal blev ett bra köp! Läs mer
  • Nikolaos B skrev om Swe Bilar
    Väldigt professionella och duktiga i sitt arbete. Vi är nöjda med allt. Läs mer
  • Alf Bertil Ivar B
    Alf Bertil Ivar B skrev om Swe Bilar
    Hade större förväntningar när jag kom. Vissa blev ok andra inte. Upptäckte även fler fel efter köp som borde påtalats på plats! Läs mer
  • Vesa-Matti K skrev om Swe Bilar
    Very friendly and professional staff, Christian was amazing and helped me exporting the car to Finland. 6/5 😎 Läs mer
  • Johan L skrev om Swe Bilar
    Köpte begagnad XC60 av Swe Bilar i Vällingby. Trevligt bemötande och bra service anda. Köpte bilen av David som ägare firman men hade också kontakt med andra på företaget. Genomgående sympatiska personer med bra kundbemötande. Läs mer
  • Jezibell A skrev om Swe Bilar
    Hade bestämt mig för att köpa min första bil, tittat lite på nätet och nästan bestämt mig för vilken bil jag ville ha. Väl på plats så fick jag ett gott bemötande av säljare som vägledde mig till vad som skulle passa mig och min vardag på ett professionellt sätt. Jag är mycket nöjd med mitt köp och glad över att swe bilar också följt upp affären för att se hur och om jag trivs med bilen. Läs mer
  • Taisto Q
    Taisto Q skrev om Swe Bilar
    Fullständigt värdelösa. Undersöker bil, testkör och får bud. När affären ska avslutas är itsystemet nere och se sänker man priset med 20%. Läs mer
  • Lennart H skrev om Swe Bilar
    Köpte en Volvo XC60, min första begagnade bil på 30 år.
    Förväntade mig att få en ärlig beskrivning innan man gör en lång resa.
    Jag blev helnöjd, inga överraskningar på skicket. Mycket trevliga att göra affär med.
    //Lennart Läs mer
  • Henrik D skrev om Swe Bilar
    Superbra service, bra bemötande och enkel process vid försäljning.

//Henrik Läs mer
  • Peter W skrev om Swe Bilar
    Kanon service. Innan och under köpet. Men även efter köpet.
    Tack Alex!! Läs mer
  • Peter C
    Peter C skrev om Swe Bilar
    Jag köpte första bilen på Swe Bilar för 5 år sedan och kände redan då att detta var ett seriöst företag som tog hand om mig som kund på ett sätt som gjorde mig trygg inför ett köp.

Nu letade jag efter en speciell bil och när jag såg att Swe Bilar hade en inne så tog jag den lite större plånboken och åkte dit.

Åter igen fick jag ett mycket professionellt bemötande och efter noggrann genomgång av den nya bilen samt min inbytesbil var det bara att sätta sig ner medans David ordnade allt så som köpeavtal, garati, försäkring .m.m.

Snart där på satt jag på väg hem i min nya bil och kunde inte vara mer nöjd.

/Peter Läs mer
  • Micke Å skrev om Swe Bilar
    Väldigt snabbt och bra bemötande!
    Blev en snabb affär på en fin audi.
    Tackar Alex för det! Läs mer
  • Morgan A skrev om Swe Bilar
    Mycket bra bemötande och snabb affär. Tack Alex!

Morgan Läs mer
  • Mo M skrev om Swe Bilar
    Tack Gustav för affären.. mycket tålamod och professional Läs mer
  • Sofia skrev om Swe Bilar
    Super nöjd med köpet! Tack Gustav! Läs mer
  • B L skrev om Swe Bilar
    Köpte en fin liten bil härifrån, trevlig affär med Gustav. Läs mer
  • Lars E skrev om Swe Bilar
    Köpte en fin Mercedes hos er! Jag fick ett fint och proffessionellt bemötande i butiken och kunde köra hem med den fina bilen! Läs mer
  • Cristina D skrev om Swe Bilar
    Jag hade turen att få Gustav som säljare. Grym kille som var ärlig och kunde svara på mina frågor. Det var ett avslappnat möte och jag körde därifrån med en känsla av att jag gjort ett bra köp. Kan absolut tänka mig att köpa bil från dem igen som företag, men även från Gustav som person då han inte var slug som tidigare säljare varit. /Suzuki Alto Läs mer
  • Ninii I
    Ninii I skrev om Swe Bilar
    Mycket trevligt bemötande, tack Alex för hjälpen! Läs mer
  • Gun skrev om Swe Bilar
    Vi har haft våran bil nu och allt har fungerat bra, supernöjd med köpet av Gustav hos er, de andra säljarna var trevliga och hjälpsamma kring leveransen av bilen. Läs mer
  • Ella B skrev om Swe Bilar
    Bästa bemötandet!! Så nöjd.
    Rekommenderar starkt till alla!! Läs mer
  • Pär M skrev om Swe Bilar
    Köpte en fin VW Eos
    Kan varmt rekommendera SWEBILAR
    Dom fixade och tog hand om allt
    Stort tack för er hjälp
    Bilen går kanonbra
    Tackar Läs mer
  • Johan M skrev om Swe Bilar
    Swe Bilars personal var mycket trevliga och tjänstvilliga. Vi är nöjda med vårt köp, det blir fyra stjärnor, avdraget för att trots vårt påpekande så fyllde man inte på spolarvätska och sedan tycker jag att man kunde ha fyllt på lite bränsle innan vi hämtade den - nu var det nästan bara reservtanken kvar.

Sedan en mindre synpunkt: en däcktryckssensor var trasig och övriga hade dålig signal (vilket inte är ett problem egentligen så jag ignorerade detta då jag är fullt kapabel att hålla koll på trycket själv :-) ) och priset för komplett utbyte av sensorer hos märkesverkstad var i mitt tycke väldigt högt när jag efter köpet fick ett prisförslag. Tycker dock att man på denna fina bil kunde ha kostat på detta innan den såldes vidare - men det är mitt eget fel att jag inte undersökte noggrannare och prutade bättre...

Nå, bilen går jättebra och vi skulle inte tveka att anlita er igen! Läs mer
  • Viktor J skrev om Swe Bilar
    Tack för en trevlig och professionell affär Gustav. Läs mer
  • Mathias R
    Mathias R skrev om Swe Bilar
    Swebilar kommer med verkliga skambud. Känns inte seriöst. Läs mer
  • Lotta skrev om Swe Bilar
    trevligt och proffsigt bemötande i samband med köpet. mindre trevligt i samband med diskussion om sent upptäckt skada. handlade mest om att hitta anledningar till att inte behöva hjälpa till. tyvärr Läs mer
  • Peter Johan L skrev om Swe Bilar
    Kan rekommendera detta företag. Vi hade vår BMW på blocket och vart kontaktad av deras säljare Gustav som vi sedan gjorde en snabb och smidig affär med, toppen! Läs mer
  • Hannis J skrev om Swe Bilar
    Blev kontaktad av Gustav från Swebilar på min annons, åkte till deras anläggning i Vällingby för att visa bilen. Ett fint bemötande och väldigt smidig procedur för att sälja bilen, seriöst rätt igenom med avtal och utbetalning samtidigt. Tack så mycket och fortsatt lycka till er! Läs mer
  • Tobias m skrev om Swe Bilar
    Kom till Swebilar för att sälja min bil efter att ha blivit kontaktad av deras säljare Gustav, men fann en intressant bil som passade vår familj perfekt och bytte in den istället, tack för en smidig affär! Kommer tillbaka när det är dags igen. Stort tack! Läs mer
  • Krister F skrev om Swe Bilar
    Jag hade besiktigat en bil och ville veta om jag kunde få med sommardäck i priset. Säljaren kunde inte besluta utan lovade ringa tillbaka nästa dag när han pratat med chefen, han ringde inte tillbaka.
    När jag kontaktade honom fick jag veta att en annan kund kommit in på morgonen och köpt bilen.
    Glad att jag inte gjorde någon affär med det här företaget. Läs mer
    2018-03-05 Gustav Österberg svarar Krister F
    Hej Krister!

Det är tråkigt att du är missnöjd. För att tydliggöra, det var inte du som var på plats här som du säger, utan det var din son som var här för att se på denna Volkswagen och du vela förhandla pris och att se över möjligheten om sommardäck över telefon med vår säljare. Du var varken överens med säljaren om pris eller tagit ett beslut om att köpa bilen, alternativt lägga en handpenning för att reservera fordonet och själv komma hit för att se bilen. Vi kan tyvärr inte tacka nej till en kund som vill köpa våran bil för att du är osäker på om du vill ha den eller inte, eller vilket pris du vill ge eller få med till bilen, vi kan inte driva en verksamhet på det sättet.

Vi önskar dig lycka till med ditt bilköp.
    2018-03-05 Krister F svarar Gustav Österberg
    Hej igen,

Jag förstår att ni vill få mig att framstå som mindre trovärdig när ni förtydligar att det var min son som besiktigade bilen och inte jag.
    Det är helt korrekt men fullständigt irrelevant eftersom det inte är detta saken gäller.
    Faktum kvarstår, ni gav mig ingen möjlighet att avsluta affären. Hade varit enkelt att ringa upp mig, men det gjorde ni inte.
    Detta, och inget annat, är anledningen till mitt låga omdöme.
    Efter det här meningsutbytet är jag ännu gladare att jag inte gjorde någon affär med er.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Fredrik Carl E skrev om Swe Bilar
    Slug bilhandlare! Kände mig lurad och inte nöjd.
    Tog endast betalkort. Ville betala med kreditkort för att få poäng.
    Bilen ok men! Läs mer
  • Niklas D

2017-12-14

Niklas D skrev om Swe Bilar
    Jag hade synpunkter på firmas besiktning/kontroll inför köp av min av bil. Blev snabbt uppringd av firmans VD och hade ett långt samtal med honom och redde ut frågan. Det uppskattas att kundernas åsikter beaktas och återkopplas. Läs mer
  • Sara S skrev om Swe Bilar
    Bra bemötande, trevliga personer,
    Nu har jag en bra bil. Läs mer
  • Gassam Sami A skrev om Swe Bilar
    Trevlig bemötande av säljaren med goda rekommendationen ledde till flera äffarer under en kort period. Utmärkt företag Läs mer
  • Nezar M skrev om Swe Bilar
    Tack Swebilar ni är fantastiska!! Läs mer
  • Rita D skrev om Swe Bilar
    Jag rekommenderar Swe bilar starkt! Läs mer
  • Robin S skrev om Swe Bilar
    Trevligt och hjälpsamt bemötande och svarade glatt på alla mina frågor Läs mer

Basgränd 47, 162 47 Vällingby