Swe Bilar

Basgränd 47, 162 47 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Swebilar. Här värdesätter vi service högt och gör allt för att hjälpa dig till en lyckad bilaffär. Vi tillhandahåller dig med ett garantisystem som är utvecklad för just den skandinaviska marknaden. Vi strävar ständigt efter att alltid ge dig så bra service som möjligt när du behöver den. Vi sitter på ett brett kontaktnät och har mycket passionerade och kompetenta medarbetare som gör allt för att generera ett tryggt och långsiktigt samarbete.

När du genomför ett bilköp är ofta finansieringen en viktig fråga. Vi anser att det ska vara enkelt och bekymmersfritt när det kommer till finansieringsfrågan, vi samarbetar därför tillsammans med Santander och Wasa Kredit som kan erbjuda mycket förmånliga villkor och snabb kreditprövning. Vi kan även hjälpa dig med försäkring.

Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 173 kunder tycker om Swe Bilar

• Taisto Q
    Taisto Q skrev om Swe Bilar
    Fullständigt värdelösa. Undersöker bil, testkör och får bud. När affären ska avslutas är itsystemet nere och se sänker man priset med 20%. Läs mer
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Swe Bilar
    Köpte en Volvo XC60, min första begagnade bil på 30 år.
    Förväntade mig att få en ärlig beskrivning innan man gör en lång resa.
    Jag blev helnöjd, inga överraskningar på skicket. Mycket trevliga att göra affär med.
    //Lennart Läs mer
  • Henrik D
    Henrik D skrev om Swe Bilar
    Superbra service, bra bemötande och enkel process vid försäljning.

//Henrik Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Swe Bilar
    Kanon service. Innan och under köpet. Men även efter köpet.
    Tack Alex!! Läs mer
  • Peter C
    Peter C skrev om Swe Bilar
    Jag köpte första bilen på Swe Bilar för 5 år sedan och kände redan då att detta var ett seriöst företag som tog hand om mig som kund på ett sätt som gjorde mig trygg inför ett köp.

Nu letade jag efter en speciell bil och när jag såg att Swe Bilar hade en inne så tog jag den lite större plånboken och åkte dit.

Åter igen fick jag ett mycket professionellt bemötande och efter noggrann genomgång av den nya bilen samt min inbytesbil var det bara att sätta sig ner medans David ordnade allt så som köpeavtal, garati, försäkring .m.m.

Snart där på satt jag på väg hem i min nya bil och kunde inte vara mer nöjd.

/Peter Läs mer
  • Micke Å
    Micke Å skrev om Swe Bilar
    Väldigt snabbt och bra bemötande!
    Blev en snabb affär på en fin audi.
    Tackar Alex för det! Läs mer
  • Morgan A
    Morgan A skrev om Swe Bilar
    Mycket bra bemötande och snabb affär. Tack Alex!

Morgan Läs mer
    Sofia skrev om Swe Bilar
    Super nöjd med köpet! Tack Gustav! Läs mer
  • B L
    B L skrev om Swe Bilar
    Köpte en fin liten bil härifrån, trevlig affär med Gustav. Läs mer
  • Lars E
    Lars E skrev om Swe Bilar
    Köpte en fin Mercedes hos er! Jag fick ett fint och proffessionellt bemötande i butiken och kunde köra hem med den fina bilen! Läs mer
  • Cristina D
    Cristina D skrev om Swe Bilar
    Jag hade turen att få Gustav som säljare. Grym kille som var ärlig och kunde svara på mina frågor. Det var ett avslappnat möte och jag körde därifrån med en känsla av att jag gjort ett bra köp. Kan absolut tänka mig att köpa bil från dem igen som företag, men även från Gustav som person då han inte var slug som tidigare säljare varit. /Suzuki Alto Läs mer
  • Ninii I
    Ninii I skrev om Swe Bilar
    Mycket trevligt bemötande, tack Alex för hjälpen! Läs mer
  • Gun
    Gun skrev om Swe Bilar
    Vi har haft våran bil nu och allt har fungerat bra, supernöjd med köpet av Gustav hos er, de andra säljarna var trevliga och hjälpsamma kring leveransen av bilen. Läs mer
  • Ella B
    Ella B skrev om Swe Bilar
    Bästa bemötandet!! Så nöjd.
    Rekommenderar starkt till alla!! Läs mer
  • Pär M
    Pär M skrev om Swe Bilar
    Köpte en fin VW Eos
    Kan varmt rekommendera SWEBILAR
    Dom fixade och tog hand om allt
    Stort tack för er hjälp
    Bilen går kanonbra
    Tackar Läs mer
  • Johan M
    Johan M skrev om Swe Bilar
    Swe Bilars personal var mycket trevliga och tjänstvilliga. Vi är nöjda med vårt köp, det blir fyra stjärnor, avdraget för att trots vårt påpekande så fyllde man inte på spolarvätska och sedan tycker jag att man kunde ha fyllt på lite bränsle innan vi hämtade den - nu var det nästan bara reservtanken kvar.

Sedan en mindre synpunkt: en däcktryckssensor var trasig och övriga hade dålig signal (vilket inte är ett problem egentligen så jag ignorerade detta då jag är fullt kapabel att hålla koll på trycket själv :-) ) och priset för komplett utbyte av sensorer hos märkesverkstad var i mitt tycke väldigt högt när jag efter köpet fick ett prisförslag. Tycker dock att man på denna fina bil kunde ha kostat på detta innan den såldes vidare - men det är mitt eget fel att jag inte undersökte noggrannare och prutade bättre...

Nå, bilen går jättebra och vi skulle inte tveka att anlita er igen! Läs mer
  • Viktor J
    Viktor J skrev om Swe Bilar
    Tack för en trevlig och professionell affär Gustav. Läs mer
  • Mathias R
    Mathias R skrev om Swe Bilar
    Swebilar kommer med verkliga skambud. Känns inte seriöst. Läs mer
  • Lotta
    Lotta skrev om Swe Bilar
    trevligt och proffsigt bemötande i samband med köpet. mindre trevligt i samband med diskussion om sent upptäckt skada. handlade mest om att hitta anledningar till att inte behöva hjälpa till. tyvärr Läs mer
  • Peter Johan L
    Peter Johan L skrev om Swe Bilar
    Kan rekommendera detta företag. Vi hade vår BMW på blocket och vart kontaktad av deras säljare Gustav som vi sedan gjorde en snabb och smidig affär med, toppen! Läs mer
  • Hannis J
    Hannis J skrev om Swe Bilar
    Blev kontaktad av Gustav från Swebilar på min annons, åkte till deras anläggning i Vällingby för att visa bilen. Ett fint bemötande och väldigt smidig procedur för att sälja bilen, seriöst rätt igenom med avtal och utbetalning samtidigt. Tack så mycket och fortsatt lycka till er! Läs mer
  • Tobias m
    Tobias m skrev om Swe Bilar
    Kom till Swebilar för att sälja min bil efter att ha blivit kontaktad av deras säljare Gustav, men fann en intressant bil som passade vår familj perfekt och bytte in den istället, tack för en smidig affär! Kommer tillbaka när det är dags igen. Stort tack! Läs mer
  • Krister F
    Krister F skrev om Swe Bilar
    Jag hade besiktigat en bil och ville veta om jag kunde få med sommardäck i priset. Säljaren kunde inte besluta utan lovade ringa tillbaka nästa dag när han pratat med chefen, han ringde inte tillbaka.
    När jag kontaktade honom fick jag veta att en annan kund kommit in på morgonen och köpt bilen.
    Glad att jag inte gjorde någon affär med det här företaget. Läs mer
    2018-03-05 Gustav Österberg svarar Krister F
    Hej Krister!

Det är tråkigt att du är missnöjd. För att tydliggöra, det var inte du som var på plats här som du säger, utan det var din son som var här för att se på denna Volkswagen och du vela förhandla pris och att se över möjligheten om sommardäck över telefon med vår säljare. Du var varken överens med säljaren om pris eller tagit ett beslut om att köpa bilen, alternativt lägga en handpenning för att reservera fordonet och själv komma hit för att se bilen. Vi kan tyvärr inte tacka nej till en kund som vill köpa våran bil för att du är osäker på om du vill ha den eller inte, eller vilket pris du vill ge eller få med till bilen, vi kan inte driva en verksamhet på det sättet.

Vi önskar dig lycka till med ditt bilköp.
    2018-03-05 Krister F svarar Gustav Österberg
    Hej igen,

Jag förstår att ni vill få mig att framstå som mindre trovärdig när ni förtydligar att det var min son som besiktigade bilen och inte jag.
    Det är helt korrekt men fullständigt irrelevant eftersom det inte är detta saken gäller.
    Faktum kvarstår, ni gav mig ingen möjlighet att avsluta affären. Hade varit enkelt att ringa upp mig, men det gjorde ni inte.
    Detta, och inget annat, är anledningen till mitt låga omdöme.
    Efter det här meningsutbytet är jag ännu gladare att jag inte gjorde någon affär med er.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Fredrik Carl E
    Fredrik Carl E skrev om Swe Bilar
    Slug bilhandlare! Kände mig lurad och inte nöjd.
    Tog endast betalkort. Ville betala med kreditkort för att få poäng.
    Bilen ok men! Läs mer
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Swe Bilar
    Jag hade synpunkter på firmas besiktning/kontroll inför köp av min av bil. Blev snabbt uppringd av firmans VD och hade ett långt samtal med honom och redde ut frågan. Det uppskattas att kundernas åsikter beaktas och återkopplas. Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Swe Bilar
    Bra bemötande, trevliga personer,
    Nu har jag en bra bil. Läs mer
  • Gassam Sami A
    Gassam Sami A skrev om Swe Bilar
    Trevlig bemötande av säljaren med goda rekommendationen ledde till flera äffarer under en kort period. Utmärkt företag Läs mer
  • Nezar  M
    Rita D skrev om Swe Bilar
    Jag rekommenderar Swe bilar starkt! Läs mer
  • Robin S
    Robin S skrev om Swe Bilar
    Trevligt och hjälpsamt bemötande och svarade glatt på alla mina frågor Läs mer
  • Afshar A
    Afshar A skrev om Swe Bilar
    Jag inte rekomenderar den företag Läs mer
  • Linn S
    Linn S skrev om Swe Bilar
    Trevlig personal snabbt och smidigt verkar seriösa och ärliga så hoppas på att det stämmer :) Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Swe Bilar
    Ringde och pratade med säljaren om bil vi sett på annons.
    Säljaren så att det inte fanns några problem med bilen, en super bil helt enkelt. Recond etc var gjort.
    Bestämmer oss för att åka och titta på bilen en resa på 60 mil enkel väg.
    Bilen var i bra skick invändigt men lacken var riktigt dålig både stenskott, repor och andra skador. Även fälgarna till sommardäcken var i uselt skick med mycket skador och bitar som släppt.
    Lacken skyldes på att recond inte var gjord ( fast vi fått infon att den var gjord) för att de inte hunnit men lägger man ut en bil på annons och avtalat ett möte borde det vara fixat innan.
    Fick också betala 7000 kr i reservationspris för att de skulle hålla bilen i 1,5 dygn. Som vi inte fick tillbaka trots att bilen inte var färdig för att visas och att de hade massor med andra intresserade köpare!
    Medan vi var där fick vi också vänta på säljaren som var "försvunnen" med annan kund.Utan att meddela oss, det tog 1timme!
    Uselt! Skulle aldrig köpa en bil där med detta bemötande. Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Swe Bilar
    Service av bilen och bemötandet och servicen var till full belåtenhet. Läs mer
  • Sappharat T
    Sappharat T skrev om Swe Bilar
    Är nöjd med priset de har erbjudit för min bil dock inte inbytestestet. Massor av påhitt av fel de försökte hitta för att sänka ner priset! Själv jobbar som biltekniker och vet hur skicket var på min bil! Koppling samt bak bromsar var slut enligt de! De var ute med min bil i 20 min sedan kom tillbaks med bränd kopplings lukt och påpekade att koppling var slut. Jag kan bränna bort/slira koppling på 2 min om jag vill. Likaså var bromsbelägg bak hur tjocka som helst. Dagen efter var bilen ute på annons! Så ni har bytt koppling på en natt? Snälla gör inte så mot dina kunder! Läs mer
  • Börje P
    Börje P skrev om Swe Bilar
    Bra bemötande men bilen jag köpte var inte i det skick som de beskrev, mängder av fel så sluomdömet mitt blir dåligt. Läs mer
    2017-11-02 swe bilar svarar Börje P
    Hej Börje!

Det var tråkigt att läsa om ditt missnöje. När det gäller den bilen så var den inte konditionstestad och det informera vi även om innan, vår säljare kunde inte göra mer än att provköra och be dig göra samma sak innan en eventuell affär.

Givetvis beklagligt att den inte uppgick till dina förväntningar och vi hoppas att det löser sig med den.
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Swe Bilar
    Trevligt, säljande bemötande. Kunde lämnat mer information om bilen jag köpte. Läs mer
  • Seyedomid S
    Seyedomid S skrev om Swe Bilar
    Riktig dåligt aftersales! De nekade att hjälpa/erkänna att de har gett mig fel info om bilen jag köpte bara för arr säljaren som sålde bilen har slutat jobba där!!! Deras respons: du borde att kollar själv om allt stämde inna du köpte bilen! Läs mer
    2017-11-02 swe bilar svarar Seyedomid S
    Hej Tråkigt att du känner så, du kan alltid ringa oss så kan vi lösa problemet.
    MVH Swe Bilar
  • Per Mathias W
    Per Mathias W skrev om Swe Bilar
    Bilen är jag nöjd med
    Men fick inte med någon servicsbok vart ganska mycket strul med det och när jag ringde var han inte så trevlig. Läs mer
    2017-11-02 swe bilar svarar Per Mathias W
    Hej
    Vad tråkigt att du känner så, ingen har dock varit otrevlig. du kan alltid höra av dig till oss och vi kan lösa problemet.
    MVH Swr Bilar
  • Margret V
    Margret V skrev om Swe Bilar
    Bra trevligt bemötande. Mycket nöjd Läs mer
  • Mirja D
    Mirja D skrev om Swe Bilar
    Allt har varit topp från A till Ö.
    Bra bemötande och topp service!
    Blir fler besök i framtiden!
    Tack! Läs mer
  • Kjell T
    Kjell T skrev om Swe Bilar
    Blev bra mottagen . Allt fungerat Läs mer
  • Arta J
    Arta J skrev om Swe Bilar
    Jag hade bra bemötande och säljare hjälte med allt som behövs. Jag skulle rekomendera swebilar till andra. Tusan tack.
    Jag är njöd. Läs mer
  • Malek T
    Malek T skrev om Swe Bilar
    Hej!
    Jag har fått den bästa service för att sälja min begagnad volvo S 40. Bemötande var mycket bra och de har tillvägsatt på ett proffsigt sätt. De har fixat alla papper samt jag har fått pengar på mitt konto nästa dag.
    Jag rekommenderar alla personer som tänker att sälja eller köpa en begagnad bil att tveka inte dock kontakta eller besöka SER BIL i Vällingby.

Mvh.

Malek Tatinian. Läs mer
  • Lars-åke G
    Lars-åke G skrev om Swe Bilar
    Riktigt bra bemötande från första stund. Bilförsäljaren var mycket duktig och ärlig talade om allt han visste om bilen både bra och det som behövde åtgärdas.
    Kan bara rekommendera swe bilar.
    Lasse Grönberg Läs mer
  • Vladimir V
    Vladimir V skrev om Swe Bilar
    En stjärna mindre från full pott pga att jag skulle uppskatta mer öppenhet utan att behöva ställa en massa extra frågor. Läs mer
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Swe Bilar
    Mycket bra bemötande från Swe Bilar, jag presenterade mina behov, samt budget och att jag ville köpa en "övningskörnings" bil som sedan skulle bli min dotters vardagsbil.
    Inga konstigheter, säljaren lyssnade på mina behov och presenterade en bil som fyllde gott och väl våra behov, inget överpris.

Kände verkligen att jag var kunden i fokus!
    /Patrik. Läs mer

Basgränd 47, 162 47 Vällingby