Cardrop

Fyrverkarbacken 25A, 112 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Cardrop!

Vår idé är enkel - vi vill erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil. Våra säljuppdrag är alltid enkla, trygga och snabba.

Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet när det kommer till bilaffärer. Som bonus ger vi dig också bättre betalt än bilhandlare och auktionstjänster. Kontakta oss om du vill slippa strul och ångest!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 210 kunder tycker om Cardrop

• 2020-10-26

RICHARD H skrev om Cardrop
    Det lät för enkelt för att vara sant, bara fylla i info om bilen och få ett pris, men ja, det var sant.
    Fick ett mer än rimligt bud jämfört med inbyte hos en vanlig firma. Henning ringde upp flera gånger under resans gång och förklarade hur allt skulle gå till.
    Efter "besiktningen" där de hittade ett märke på kofångaren fram som jag själv missat fick jag ett nytt prisförslag vilket också var helt rimligt. Affären gick igenom och jag såg aldrig bilen igen. Pengarna dök upp på kontot några dagar senare. Så nöjd med hela förfarandet, skönt att slippa en massa prutare och spekulanter som inte dyker upp osv när man skall sälja själv. Kan varmt rekommendera Cardrop.
    //Richard Håkansson Läs mer
  • 2020-10-19

SARA H skrev om Cardrop
    Affären klar på en vecka! Bra digitalt verktyg och snabba svar från teamet per telefon. Tack Kevin och kollegor för ett en mycket bra säljupplevelse! Läs mer
  • FREDRIK N

2020-10-09

FREDRIK N skrev om Cardrop
    Verkade lite för bra för att vara sant när jag först hittade cardrop. Visade sig vara nästan ännu smidigare. Allt klart på mindre än en vecka från att jag kontaktade cardrop Rekommenderas!! Läs mer
  • 2020-10-07

SALVATORE T skrev om Cardrop
    Väldigt smidigt, allt klart på en vecka, från anmälning via nätet till ägarbytet. Cardrop kom också hem till mig och hämtade bilen. Läs mer
  • 2020-10-02

PETRA K skrev om Cardrop
    Tyckte först det verkade för smidigt för att vara sant, men på 5dagar från att jag kontaktade cardrop satt pengarna på mitt konto och de löste lånet jag hade kvar på bilen. Hur smidigt som helst! Gick till Möller bil och de bjöd 5500kr mindre för min bil, så det blev ett enkelt val att välja cardrop. Tack för en smidig affär Henning och kollegor! Mvh Petra Läs mer
  • GÖRAN P

2020-09-21

GÖRAN P skrev om Cardrop
    Helt underbart smidigt! Knappa in uppgifter om bilen, få ett pris de köper in den för, lämna in på besiktningsstation och två dagar senare var affären klar. Kommer använda mig av detta med framtida bilar. Läs mer
  • CARL H

2020-09-18

CARL H skrev om Cardrop
    Hur smidigt som helst från att jag tog kontakt tills pengarna fanns där. Man slipper alla som vill komma och titta och inte dyker upp.
    Jag rekommenderar detta till 100 % Läs mer
  • GILBERT H

2020-09-11

GILBERT H skrev om Cardrop
    Så här ska det va! Löjligt bra service och tjänst. Droppa bilen på parkeringen, höfta in nycklarna genom rutan, gå iväg. Pengar på Banken. Personalen hade ett personligt intresse och du blev hjälpt hela vägen i mål. Våga vägra Blocket, häpp! Rekommenderas å det starkaste. Läs mer
    2020-09-11 Cardrop svarar GILBERT H
    Haha, stort tack för recensionen och för affären Gilbert! "Våga vägra blocket" :-D Mvh teamet på Cardrop
    GILBERT H gillar detta
  • KRISTOFER H

2020-09-07

KRISTOFER H skrev om Cardrop
    Enkelt, snabb hantering, riktigt bra bud, bra kontakt under vägen, tydliga instruktioner och till slut snabb utbetalning.
    Jag var skeptisk hela vägen eftersom det nästan verkade för bra för att vara sant, men det var faktiskt så bra.
    Kan verkligen rekommendera denna tjänst! Läs mer
  • 2020-08-22

CHRISTOFFER W skrev om Cardrop
    Snabbt och smidigt att sälja bilen här . Rekommenderas ! Läs mer
  • 2020-08-15

ANDREAS L skrev om Cardrop
    Grym tjänst. Smidigare kan det inte bli. Kändes dessutom säkert och seriöst. De som ger låga betyg på tjänsten har uppenbarligen helt fel syn på vad deras bil är värd! Läs mer
  • Jan Åke L

2020-07-12

Jan Åke L skrev om Cardrop
    Har fungerat med min kontaktperson på hela resan så tack så mycket för hjälpen med att sälja bilen. Läs mer
  • Fedja Z

2020-06-05

Fedja Z skrev om Cardrop
    Jag kan inte vara nöjdare med Cardrop. Blev erbjuden 85.000 kr för min bil hos en bilhandlare men Cardrop fixade ett bud på 97.000 kr. Väntade hela tiden på haken, men allt blev som utlovat. Jag är fortfarande häpen över hur snabbt allt gick:

Tisdag den 26 maj fyllde jag i deras formulär.
    Onsdag den 27 maj fick jag budet som jag accepterade samma dag.
    Fredag den 29 maj lämnade jag in bilen på kontroll.
    Måndag den 1 juni fick jag kvittens på att affären var färdig.
    Onsdag den 3 juni var pengarna på mitt konto. Läs mer
    2020-07-02 Cardrop svarar Fedja Z
    Hej Fedja, tack för den genomgående och upplyftande recensionen! Ha en fin sommar! Mvh teamet på Cardrop
  • JOHN S

2020-05-14

JOHN S skrev om Cardrop
    Jag visste det!! Det är bluff och smart marknadsföring.

Inget är längre ifrån sanningen än Cardrops löften om högre priser än hos återförsäljaren.

Jag var bjuden 145.000 och 150.000 hos 2 återförsäljare I Skåne.

Cardrop bjöd 138.000 och 142.000.

Tackar för bjuden, men nej tack! Läs mer
    2020-05-15 Cardrop svarar JOHN S
    Hej John! :-) Givetvis kan vi inte garantera ett högre bud, i normalfallet ger vi faktiskt riktigt bra betalt. Annars skulle vi inte finnas kvar. Nu i corona-tider är det rätt skakigt på marknaden. Tanken med tjänsten är att regelbundet lägga till de bäst betalande köparna i nätverket. Skicka gärna ett mejl med de två återförsäljarna du pratade med så testar vi dem i nätverket! Tack, ha det fint!
  • 2020-05-14

GAY L skrev om Cardrop
    Välorganiserat, snabbt,tydligt och en vettig affär. Läs mer
  • Linda Ellinor L

2020-05-11

Linda Ellinor L skrev om Cardrop
    Så enkelt och smidigt! Tog mindre än ett dygn så var allt färdigt! Läs mer
  • Pär Simon F

2020-04-25

Pär Simon F skrev om Cardrop
    Förstår er affärsidé, men att skylla på Corona och ge skambud är kanske inte optimalt då ni marknadsför er som att ge bättre betalt än bilhandlaren och blocket.
    Får 27000kr mer för min Golf VII i inbyte hos bilhandlaren. Det var faktiskt säljaren hos VAG som rekommenderade er för ett bättre bud. Det är tuffa tider och ni återkopplade snabbt och har inga synpunkter på hanteringen,men är inte alls nöjd med budet. Ni kanske ska göra som era konkurrenter och inte förmedla alls i dessa tider? Läs mer
    2020-04-27 Cardrop svarar Pär Simon F
    Hej Pär! Som du själv skrev anstränger vi oss för att vara professionella och Cardrop är ett populärt alternativ bland konsumenter och även inom branschen. Tyvärr är det inte ett alternativ för oss att stänga ner verksamheten under den här krisen. Ett skambud var det inte, det var det inköpspriset som marknaden bjöd i dagsläget. Många ser det som en skänk från ovan att vår tjänst fortfarande är igång trots dessa oerhört svåra tider. Önskar dig lycka till med försäljningen!
  • Jasmin M

2020-04-20

Jasmin M skrev om Cardrop
    Cardrop bjuder 133.000 kr ?
    Skojar Cardrop med sådana pris med mig eller ?
    Cardrop bjuder -47.000 kr än jag köpte den 20 februari 2020 ?
    20 februari 2020 köpte för 180.000 kr A6 avant 2016 med massa utrustning,Svensksåld

Car info på samma bil värdering går med dagens datum 2020-04-20 ftg 181.300 / priv. 185.300 Läs mer
    2020-04-20 Cardrop svarar Jasmin M
    Hej! Då har du nog missförstått vår tjänst. Vi betalar inte de pengar som bilar annonseras för på marknaden till konsumenter. Idén med tjänsten är att hitta den högst betalande bilhandlaren i Nordeuropa. Givetvis behöver köparen ta ut en marginal för återförsäljning. Såhär mitt i corona-krisen har marknaden dessutom rört på sig rejält sedan februari. På ett sätt som vi och våra branschkollegor aldrig har upplevt tidigare. Vi är en av få förmedlingstjänster som ens håller öppet nu under krisen.

Vi önskar dig lycka till med bilförsäljningen på annat håll!
  • Ulf Stefan G

2020-03-24

Ulf Stefan G skrev om Cardrop
    Är riktigt nöjd med hela affären, från första kontakt till avslut. Enklare blir det inte att sälja sin bil. Dessutom en bra bit över vad bilhandlarna erbjöd :) Läs mer
  • 2020-03-24

Marika L skrev om Cardrop
    Fick supersnabb och bra hjälp med att sälja min bil. Enkel hantering av både bil och pappersarbete Läs mer
  • 2020-03-24

SPYRIDON V skrev om Cardrop
    Bra hjälp och information!! Även med corona crisis det har fungerat smidig!! Läs mer
  • 2020-03-11

JENNY G skrev om Cardrop
    Tidigare har vi använt oss av ett annat stort företag avsedda för bilauktioner för att sälja av bilar från bilparken.
    Men pga mycket strul så valde vi att leta oss vidare och hittade cardrop.
    Snabbt, smidigt och enkelt! Bra kommunikation genom hela affären vilket ger en stor trygghet.
    Vi kan varmt rekommendera Cardrop och kommer att använda oss av dem för framtida försäljningar. Läs mer
  • Ann Maud Therese P

2020-02-25

Ann Maud Therese P skrev om Cardrop
    Fantastisk bra service. Snabb hjälp. Återkoppling och bättre betalt än jag förväntat mig.
    Jag är grymt nöjd! Läs mer
  • Jon Arne O

2020-02-10

Jon Arne O skrev om Cardrop
    Jag la 5 minuter på att skriva ner all utrustning på bilen, mätarställning mm. Dagen efter blev jag uppringd av en medarbetare på Cardrop, han frågade mig om mina förväntningar och vad jag hade för tidsplan. Jag hade blivit bjuden mellan 145000 och 155000 för min bil på olika bilfirmor som hade objekt jag var intresserad av att köpa. Efter ytterligare en dag ringde samma medarbetare på Cardrop upp mig och presenterar ett bud på 170000. Jag accepterar budet och får två veckor på mig att åka och lämna bilen på en Opus station i närheten där jag bor. Efter inlämningen får jag ett kvitto via e-post. Jag tycker det hade känts ännu proffsigare om jag hade fått ett inlämningskvitto i handen när jag lämnade in bilen. Efter ytterligare några dagar får jag 170000 insatt på mitt konto, då skickar jag mitt underskrivna registreringsbevis till Cardrop.
    Jag är mycket nöjd med priset jag fick betalt för min bil i förhållande till min arbetsinsats. Läs mer
  • 2020-01-23

VICTORIA E skrev om Cardrop
    Kevin på Cardrop gav väldigt bra och professionell service. Helt ärligt service i världsklass! Fick bra pris för bilen och affären sköttes utan krångel! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-12-23

JAN J skrev om Cardrop
    Cardrop är fantastiskt!
    Henning är tillsammans med sitt team ärliga och effektiva. Ge en korrekt beskrivning av din bil så flyter allt på. Vi återkommer nästa gång! Läs mer
  • Erik Andreas V

2019-12-21

Erik Andreas V skrev om Cardrop
    Mycket nöjd med Cardrop. Allt gick fantastiskt smidigt från första kontakt till slutförd affär. Mycket bekvämt att slippa däcksparkare och dessutom bra betalt för bilen. Läs mer
  • 2019-12-20

Jan-Erik Leopold S skrev om Cardrop
    När jag misslyckats sälja på Blocket vände jag mig till Cardrop där Henning snabbt vidarebefordrade ett OK bud som jag accepterade. En vecka efter besiktning var affären klar. Utan bekymmer för mig. Läs mer
  • 2019-12-20

HUGO S skrev om Cardrop
    David hanterade mitt case och från första samtal så ingav han stort förtroende och skötte det hela högst professionellt. Det blev inget försäljning för mig denna gången men kommer garanterat att återkomma om behovet uppstår igen..
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • EDVIN E

2019-12-10

EDVIN E skrev om Cardrop
    Henning gav riktigt bra service och var flexibel trots att jag krånglade, ändrade datum etc. Utöver det fick jag ett riktigt bra pris för för bilen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • MATHIAS MURAT H

2019-12-06

MATHIAS MURAT H skrev om Cardrop
    Kevin är grym
    Mycket trevlig svarar alltid Läs mer
  • SEBASTIAN Å

2019-11-22

SEBASTIAN Å skrev om Cardrop
    Fantastisk tjänst
    Efter att ha jämfört priset hos olika bilhandlare, auktionsfirmor o.s.v var jag övertygad om att jag fått ett "Bra pris" för min bil
    Två dagar före min planerade försäljning kontaktar jag Cardrop och undrar om dom med kort varsel mot förmodan skulle kunna ordna ett bättre pris.
    Får ett samtal där jag får beskriva min bil ,
    Några timmar senare får jag ett till samtal där dom meddelar att bilen kommer kunna säljas till ett betydligt högre pris än jag blivit erbjuden tidigare.
    Behöver bara lämna in bilen hos min lokala besiktnings station och meddela vilket konto jag vill ha pengarna på så sköter dom resten. Efter några dagar när bilen är kontrollerad så att den överensstämmer med beskrivningen kommer pengarna in på mitt konto
    Otroligt smidigt
    Tack för en suverän tjänst Mikael och resten av teamet på Cardrop kommer garanterat använda mig av er igen Läs mer
    2019-11-22 Cardrop svarar SEBASTIAN Å
    Grattis till affären och tack för den roliga recensionen! Det värmer! Hälsningar teamet på Cardrop
  • BOBBY V

2019-11-22

BOBBY V skrev om Cardrop
    Mycket smidig och enkel affär, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Axel Markus G

2019-11-15

Axel Markus G skrev om Cardrop
    Väldigt nöjd hela vägen. Proffsigt bemötande och enkel och smidig försäljning. Läs mer
  • Elisabeth D

2019-11-07

Elisabeth D skrev om Cardrop
    Mycket mycket nöjd. Trevligt och proffsigt bemötande från första kontakten. Fick ett pris som var betydligt högre än någon annanstans, enkelt lämna in och pengarna sattes in i tid och allt hick smidigt. Läs mer
  • Lars-Staffan Emerice G

2019-11-07

Lars-Staffan Emerice G skrev om Cardrop
    Mycket smidig tjänst med trevligt bemötande. Helt nöjd med priset jag fick ut och det var högre än det pris jag erbjöds av annan konkurrerande tjänst. Läs mer
  • Hans-Johan G

2019-11-04

Hans-Johan G skrev om Cardrop
    Fantastiskt smidigt! Överenskommet bud inom 24 timmar och då var jag ändå inte nöjd med första budet men Mikael löste det så att jag blev nöjd. Stort tack även till Christian för rak och smidig kommunikation. Rekommenderas verkligen om man vill göra en snabb, enkel bilaffär och ändå bli nöjd. // Johan Läs mer
  • 2019-11-01

Per B skrev om Cardrop
    Att få bilen såld till så bra pris med en sådan smidig affär, det är nästan för bra för att vara sant. Exemplarisk kommunikation via telefon och mail. Rekommenderar alla att prova CarDrop, extremt seriösa. Läs mer
    Cardrop gillar detta
  • 2019-10-28

Carl Jacob Oscar R skrev om Cardrop
    Nu blev det inte cardrop men fick otroligt bra bemötande av Henning! Läs mer
  • 2019-10-24

Carl Adam Andrzej C skrev om Cardrop
    Kanon service Bilen såldes på 3 dagar
    Betydligt mer betalt än handlare och
    Föredömligt bemötande. Läs mer
  • Karl Henrik Jonas K

2019-10-07

Karl Henrik Jonas K skrev om Cardrop
    Mycket trevligt och bra bemötande. Inga säljare som ringer och tjatar utan snabb och rak information hela vägen.
    Lämnade bilen på måndag hade pengarna på kontot på fredag. Läs mer
  • Besart M

2019-10-04

Besart M skrev om Cardrop
    FZS 025
    Grymt bra bemötande av Henning!! Hittade köpare rätt så omgående och kom överrens om pris. Det negativa i hela denna process var uppdatering om vad som händer efter att man lämnat bilen på besiktningen. Det tog ca 1 v. för köparen att få iordning bilen och ställa ut den på annons men 2 v. för mig att få betalt. Känns inget vidare att se detta då ni avråder från att ställa av bilen eller göra ägarbyte. Detta innebär i praktiken att jag står som ägare och försäkrar fordonet när bilhandlaren har den till sitt förfogande. Ni förstår säkert min tanke :)

Haki Läs mer
    2019-10-04 Cardrop svarar Besart M
    Hej Besart! Tack för recensionen. Vi beklagar dröjsmålet och att vår växtvärk drabbade dig. Ha en fin helg!
  • 2019-09-24

Magnus L skrev om Cardrop
    Exceptionellt bemötande, fingertoppskänsla från början till slut, det här gänget har varit med förut, dessutom finslipat affärsidén så den blivit sylvass. Rekommenderas starkt ifall du vill sälja din/er bil, allt fungerar klockrent och dessutom ger dom det lilla extra så att du får bra betalt. Tack för den fina servicen Mikael, vi hörs framöver! Läs mer
    Cardrop gillar detta
  • Johnny Karl-Evert O

2019-09-24

Johnny Karl-Evert O skrev om Cardrop
    Hej o tack för en otroligt snabb bilaffär, kontakt tagen på torsdag affären avslutad på måndag pengarna på kontot,ett hjärtligt tack till Christian o Kevin för hjälpen, min bästa bilaffär någonsin.
    Mvh Johnny Olsson Trollhättan Läs mer
  • Anna v

2019-09-23

Anna v skrev om Cardrop
    Tredje fordonet jag säljer via Cardrop och ännu en gång överträffar de mina förväntningar!!! Läs mer
  • 2019-09-20

Monica R skrev om Cardrop
    Jag har sålt många bilar upp genom åren, men ALDRIG har det varit sååå sjukt smidigt och dessutom trevligt, som via Cardrop!! Mycket trevlig personal, otroligt bra service, vilken toppen idé dessutom! Och sist men inte minst, bättre pris än vad alla andra jag kontaktat ville lägga! Tio tummar upp! Tack Henning och Christian m.fl!! Ni gör ett fantastiskt jobb och ni gör det så bra! Läs mer
    2019-09-20 Cardrop svarar Monica R
    Stort tack för den härliga recensionen Monica! Mvh Christian, Henning och teamet på Cardrop
    Monica R gillar detta
  • PAMELA JACKELYN R

2019-09-19

PAMELA JACKELYN R skrev om Cardrop
    Mikael Inros tack för en fantastisk service. Rekommenderar Cardrop 100%. Läs mer
  • Peter A

2019-09-13

Peter A skrev om Cardrop
    Trevligt och bra bemötande av Henning. Efter överkommet pris ville bilhandlaren innan avslut sänka priset 5k för en glapp farthållarknapp och en saknad dragkroksnyckel för 91kr.
    Det landade dock på - 2000kr mot ursprungsbudet. Cardropp täckte mellanskillnaden vilket var en fin handling.
    Dock verkar systemet de använder för att göra utbetalningar vara från dackefejden.
    Har fortfarande inte fått mina pengar, 3dagar efter avslutad affär, 1 vecka efter inlämnad bil...
    Nu ska jag vänta över helgen innan pengarna betalas ut?
    Börja använda swish?.. 🤔

Andra aktörer betalar ut pengarna samma dag som bilen hämtas, så detta är tyvärr en stor plump i en annars mycket trevlig affär... Läs mer
    2019-09-19 Cardrop svarar Peter A
    Hej Peter! Tack för en nyanserad recension och tack igen för visat förtroende! Mvh Cardrop
  • 2019-09-03

Mathias W skrev om Cardrop
    Fick närmare 40% mer för bilen jämfört med bilhandlarens erbjudande! Enkelt, snabbt (från att jag ringde till accepterat bud tog ca 15h) och bra bemötande från Cardrop, perfekt tjänst för dig som vill slippa Blocket eller skambud från bilhandlare. Mer än nöjd, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-08-30

Andreas W skrev om Cardrop
    Supernöjd med allt!
    Så skööönt att slippa alla "blocket kompisar" Läs mer
Uppdragsgivare
Köpare

Fyrverkarbacken 25A, 112 60 Stockholm

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte