Cardrop

Fyrverkarbacken 25A, 112 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Cardrop!

Vår idé är enkel - vi vill erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil. Våra säljuppdrag är alltid enkla, trygga och snabba.

Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet när det kommer till bilaffärer. Som bonus ger vi dig också bättre betalt än bilhandlare och auktionstjänster. Kontakta oss om du vill slippa strul och ångest!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 192 kunder tycker om Cardrop

• Ulf Stefan G

2020-03-24

Ulf Stefan G skrev om Cardrop
    Är riktigt nöjd med hela affären, från första kontakt till avslut. Enklare blir det inte att sälja sin bil. Dessutom en bra bit över vad bilhandlarna erbjöd :) Läs mer
  • 2020-03-24

Marika L skrev om Cardrop
    Fick supersnabb och bra hjälp med att sälja min bil. Enkel hantering av både bil och pappersarbete Läs mer
  • 2020-03-24

SPYRIDON V skrev om Cardrop
    Bra hjälp och information!! Även med corona crisis det har fungerat smidig!! Läs mer
  • 2020-03-11

JENNY G skrev om Cardrop
    Tidigare har vi använt oss av ett annat stort företag avsedda för bilauktioner för att sälja av bilar från bilparken.
    Men pga mycket strul så valde vi att leta oss vidare och hittade cardrop.
    Snabbt, smidigt och enkelt! Bra kommunikation genom hela affären vilket ger en stor trygghet.
    Vi kan varmt rekommendera Cardrop och kommer att använda oss av dem för framtida försäljningar. Läs mer
  • Ann Maud Therese P

2020-02-25

Ann Maud Therese P skrev om Cardrop
    Fantastisk bra service. Snabb hjälp. Återkoppling och bättre betalt än jag förväntat mig.
    Jag är grymt nöjd! Läs mer
  • Jon Arne O

2020-02-10

Jon Arne O skrev om Cardrop
    Jag la 5 minuter på att skriva ner all utrustning på bilen, mätarställning mm. Dagen efter blev jag uppringd av en medarbetare på Cardrop, han frågade mig om mina förväntningar och vad jag hade för tidsplan. Jag hade blivit bjuden mellan 145000 och 155000 för min bil på olika bilfirmor som hade objekt jag var intresserad av att köpa. Efter ytterligare en dag ringde samma medarbetare på Cardrop upp mig och presenterar ett bud på 170000. Jag accepterar budet och får två veckor på mig att åka och lämna bilen på en Opus station i närheten där jag bor. Efter inlämningen får jag ett kvitto via e-post. Jag tycker det hade känts ännu proffsigare om jag hade fått ett inlämningskvitto i handen när jag lämnade in bilen. Efter ytterligare några dagar får jag 170000 insatt på mitt konto, då skickar jag mitt underskrivna registreringsbevis till Cardrop.
    Jag är mycket nöjd med priset jag fick betalt för min bil i förhållande till min arbetsinsats. Läs mer
  • 2020-01-23

VICTORIA E skrev om Cardrop
    Kevin på Cardrop gav väldigt bra och professionell service. Helt ärligt service i världsklass! Fick bra pris för bilen och affären sköttes utan krångel! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-12-23

JAN J skrev om Cardrop
    Cardrop är fantastiskt!
    Henning är tillsammans med sitt team ärliga och effektiva. Ge en korrekt beskrivning av din bil så flyter allt på. Vi återkommer nästa gång! Läs mer
  • Erik Andreas V

2019-12-21

Erik Andreas V skrev om Cardrop
    Mycket nöjd med Cardrop. Allt gick fantastiskt smidigt från första kontakt till slutförd affär. Mycket bekvämt att slippa däcksparkare och dessutom bra betalt för bilen. Läs mer
  • 2019-12-20

Jan-Erik Leopold S skrev om Cardrop
    När jag misslyckats sälja på Blocket vände jag mig till Cardrop där Henning snabbt vidarebefordrade ett OK bud som jag accepterade. En vecka efter besiktning var affären klar. Utan bekymmer för mig. Läs mer
  • 2019-12-20

HUGO S skrev om Cardrop
    David hanterade mitt case och från första samtal så ingav han stort förtroende och skötte det hela högst professionellt. Det blev inget försäljning för mig denna gången men kommer garanterat att återkomma om behovet uppstår igen..
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • EDVIN E

2019-12-10

EDVIN E skrev om Cardrop
    Henning gav riktigt bra service och var flexibel trots att jag krånglade, ändrade datum etc. Utöver det fick jag ett riktigt bra pris för för bilen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • MATHIAS MURAT H

2019-12-06

MATHIAS MURAT H skrev om Cardrop
    Kevin är grym
    Mycket trevlig svarar alltid Läs mer
  • SEBASTIAN Å

2019-11-22

SEBASTIAN Å skrev om Cardrop
    Fantastisk tjänst
    Efter att ha jämfört priset hos olika bilhandlare, auktionsfirmor o.s.v var jag övertygad om att jag fått ett "Bra pris" för min bil
    Två dagar före min planerade försäljning kontaktar jag Cardrop och undrar om dom med kort varsel mot förmodan skulle kunna ordna ett bättre pris.
    Får ett samtal där jag får beskriva min bil ,
    Några timmar senare får jag ett till samtal där dom meddelar att bilen kommer kunna säljas till ett betydligt högre pris än jag blivit erbjuden tidigare.
    Behöver bara lämna in bilen hos min lokala besiktnings station och meddela vilket konto jag vill ha pengarna på så sköter dom resten. Efter några dagar när bilen är kontrollerad så att den överensstämmer med beskrivningen kommer pengarna in på mitt konto
    Otroligt smidigt
    Tack för en suverän tjänst Mikael och resten av teamet på Cardrop kommer garanterat använda mig av er igen Läs mer
    2019-11-22 Cardrop svarar SEBASTIAN Å
    Grattis till affären och tack för den roliga recensionen! Det värmer! Hälsningar teamet på Cardrop
  • BOBBY V

2019-11-22

BOBBY V skrev om Cardrop
    Mycket smidig och enkel affär, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Axel Markus G

2019-11-15

Axel Markus G skrev om Cardrop
    Väldigt nöjd hela vägen. Proffsigt bemötande och enkel och smidig försäljning. Läs mer
  • Elisabeth D

2019-11-07

Elisabeth D skrev om Cardrop
    Mycket mycket nöjd. Trevligt och proffsigt bemötande från första kontakten. Fick ett pris som var betydligt högre än någon annanstans, enkelt lämna in och pengarna sattes in i tid och allt hick smidigt. Läs mer
  • Lars-Staffan Emerice G

2019-11-07

Lars-Staffan Emerice G skrev om Cardrop
    Mycket smidig tjänst med trevligt bemötande. Helt nöjd med priset jag fick ut och det var högre än det pris jag erbjöds av annan konkurrerande tjänst. Läs mer
  • Hans-Johan G

2019-11-04

Hans-Johan G skrev om Cardrop
    Fantastiskt smidigt! Överenskommet bud inom 24 timmar och då var jag ändå inte nöjd med första budet men Mikael löste det så att jag blev nöjd. Stort tack även till Christian för rak och smidig kommunikation. Rekommenderas verkligen om man vill göra en snabb, enkel bilaffär och ändå bli nöjd. // Johan Läs mer
  • 2019-11-01

Per B skrev om Cardrop
    Att få bilen såld till så bra pris med en sådan smidig affär, det är nästan för bra för att vara sant. Exemplarisk kommunikation via telefon och mail. Rekommenderar alla att prova CarDrop, extremt seriösa. Läs mer
  • 2019-10-28

Carl Jacob Oscar R skrev om Cardrop
    Nu blev det inte cardrop men fick otroligt bra bemötande av Henning! Läs mer
  • 2019-10-24

Carl Adam Andrzej C skrev om Cardrop
    Kanon service Bilen såldes på 3 dagar
    Betydligt mer betalt än handlare och
    Föredömligt bemötande. Läs mer
  • Karl Henrik Jonas K

2019-10-07

Karl Henrik Jonas K skrev om Cardrop
    Mycket trevligt och bra bemötande. Inga säljare som ringer och tjatar utan snabb och rak information hela vägen.
    Lämnade bilen på måndag hade pengarna på kontot på fredag. Läs mer
  • Besart M

2019-10-04

Besart M skrev om Cardrop
    FZS 025
    Grymt bra bemötande av Henning!! Hittade köpare rätt så omgående och kom överrens om pris. Det negativa i hela denna process var uppdatering om vad som händer efter att man lämnat bilen på besiktningen. Det tog ca 1 v. för köparen att få iordning bilen och ställa ut den på annons men 2 v. för mig att få betalt. Känns inget vidare att se detta då ni avråder från att ställa av bilen eller göra ägarbyte. Detta innebär i praktiken att jag står som ägare och försäkrar fordonet när bilhandlaren har den till sitt förfogande. Ni förstår säkert min tanke :)

Haki Läs mer
    2019-10-04 Cardrop svarar Besart M
    Hej Besart! Tack för recensionen. Vi beklagar dröjsmålet och att vår växtvärk drabbade dig. Ha en fin helg!
  • 2019-09-24

Magnus L skrev om Cardrop
    Exceptionellt bemötande, fingertoppskänsla från början till slut, det här gänget har varit med förut, dessutom finslipat affärsidén så den blivit sylvass. Rekommenderas starkt ifall du vill sälja din/er bil, allt fungerar klockrent och dessutom ger dom det lilla extra så att du får bra betalt. Tack för den fina servicen Mikael, vi hörs framöver! Läs mer
  • Johnny Karl-Evert O

2019-09-24

Johnny Karl-Evert O skrev om Cardrop
    Hej o tack för en otroligt snabb bilaffär, kontakt tagen på torsdag affären avslutad på måndag pengarna på kontot,ett hjärtligt tack till Christian o Kevin för hjälpen, min bästa bilaffär någonsin.
    Mvh Johnny Olsson Trollhättan Läs mer
  • Anna v

2019-09-23

Anna v skrev om Cardrop
    Tredje fordonet jag säljer via Cardrop och ännu en gång överträffar de mina förväntningar!!! Läs mer
  • 2019-09-20

Monica R skrev om Cardrop
    Jag har sålt många bilar upp genom åren, men ALDRIG har det varit sååå sjukt smidigt och dessutom trevligt, som via Cardrop!! Mycket trevlig personal, otroligt bra service, vilken toppen idé dessutom! Och sist men inte minst, bättre pris än vad alla andra jag kontaktat ville lägga! Tio tummar upp! Tack Henning och Christian m.fl!! Ni gör ett fantastiskt jobb och ni gör det så bra! Läs mer
    2019-09-20 Cardrop svarar Monica R
    Stort tack för den härliga recensionen Monica! Mvh Christian, Henning och teamet på Cardrop
    Monica R gillar detta
  • PAMELA JACKELYN R

2019-09-19

PAMELA JACKELYN R skrev om Cardrop
    Mikael Inros tack för en fantastisk service. Rekommenderar Cardrop 100%. Läs mer
  • Peter A

2019-09-13

Peter A skrev om Cardrop
    Trevligt och bra bemötande av Henning. Efter överkommet pris ville bilhandlaren innan avslut sänka priset 5k för en glapp farthållarknapp och en saknad dragkroksnyckel för 91kr.
    Det landade dock på - 2000kr mot ursprungsbudet. Cardropp täckte mellanskillnaden vilket var en fin handling.
    Dock verkar systemet de använder för att göra utbetalningar vara från dackefejden.
    Har fortfarande inte fått mina pengar, 3dagar efter avslutad affär, 1 vecka efter inlämnad bil...
    Nu ska jag vänta över helgen innan pengarna betalas ut?
    Börja använda swish?.. 🤔

Andra aktörer betalar ut pengarna samma dag som bilen hämtas, så detta är tyvärr en stor plump i en annars mycket trevlig affär... Läs mer
    2019-09-19 Cardrop svarar Peter A
    Hej Peter! Tack för en nyanserad recension och tack igen för visat förtroende! Mvh Cardrop
  • 2019-09-03

Mathias W skrev om Cardrop
    Fick närmare 40% mer för bilen jämfört med bilhandlarens erbjudande! Enkelt, snabbt (från att jag ringde till accepterat bud tog ca 15h) och bra bemötande från Cardrop, perfekt tjänst för dig som vill slippa Blocket eller skambud från bilhandlare. Mer än nöjd, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-08-30

Andreas W skrev om Cardrop
    Supernöjd med allt!
    Så skööönt att slippa alla "blocket kompisar" Läs mer
  • Fjalar J

2019-08-28

Fjalar J skrev om Cardrop
    Riktigt nöjd! Mycket bättre än jag förväntade mig. Stort tack till Henning och teamet för att få ett bra pris för min XC90.
    Kan varmt rekomendera för alla som inte pallar med Blocket :) Läs mer

Snabb och smidig affär. Jag kan varmt rekommendera Cardrop. Läs mer
  • Kent D

2019-07-25

Kent D skrev om Cardrop
    Än en gång tack för all hjälp med min bil. Så här jobbar proffsen! Läs mer
    2019-07-25 Cardrop svarar Kent D
    Stort tack Kent! Mvh Christian och teamet
  • 2019-07-12

Billy K skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Sålde min Jeep via Cardrop och är mycket nöjd.
    Prickfritt bemötande från start till avslutad affär utan något strul.

Rekommenderar cardrop till alla som inte orkar sälja bilen privat men samtidigt vill ha bättre betalt ännu hos en vanlig bilfirma. Läs mer
  • Claes B

2019-06-18

Claes B skrev om Cardrop
    Fantastiskt, köpte en bil där det visade sig att batteriet var slut. Fick ett nytt AGM batteri utan vidare.
    Helt fantastiskt. 😀😃😄 Läs mer
  • 2019-06-13

Felix M skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Fick hjälpa med att hitta en köpare till min bil på en dag. Läs mer
  • 2019-06-02

Bruno C skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Sålde bilen på en vecka utan som helst krångel. Fick antagligen ut mer än om jag skulle sålt den själv och jag behövde inte göra mer än att lämna in den. Läs mer
  • 2019-05-28

Enis C skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Rekommanderar stark att ta en personlig möte.Jag fick mycket bättre bud än vad jag fick från bilhandlarna.
    Det var Henning som hjälpte mig.Han var så engagerad och kunnig. Läs mer
    2019-05-28 Cardrop svarar Enis C
    Grattis till en bra affär och tack för rekommendationen Enis! Du är varmt välkommen tillbaka. Mvh Henning och teamet på Cardrop
  • 2019-05-23

William L skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Jag fick ett bra pris! Och dom sålde bilen på en vecka utan att ha sett den.
    Det var lite udda att inte träffa någon utan att bara ha kontakt via telefon och Mail.
    Kändes inte helt 100 i början, men det visade sig vara ett reco och trovärdigt företag!
    Jag kommer använda dom nästa gång jag säljer min bil! Läs mer
    2019-05-24 Cardrop svarar William L
    Vad kul att höra! Vi gillar verkligen att du är helt ärlig med din upplevelse! Det är ovärderligt för oss. Tack för förtroendet att testa vår nya tjänst! Vi ser fram emot nästa gång.

Hälsningar, teamet på Cardrop
  • Shabo S

2019-05-22

Shabo S skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Stort tack till Henning Karlsson stöd och support gällande en som hatar köpa och sälja bilar!!
    Grym support och en toppen service!! Läs mer
    2019-05-24 Cardrop svarar Shabo S
    Stort tack Shabo! Det gick rakt till hjärtat. Du är varmt välkommen att ringa mig nästa gång det är dags.
    Ha det bra!
    Mvh Henning
  • 2019-05-17

Eva C skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Sålde min BMW genom cardrop och är helt nöjd. Smidig och bra affär. Läs mer
  • Robin K

2019-05-10

Robin K skrev om Cardrop
    Trevligt bemötande och snabb affär. Fick 17.000-37.000 mer än av andra bilhandlare som jag var i kontakt med. Kan varmt rekommenderas.
    Tack killar! Läs mer
    2019-05-24 Cardrop svarar Robin K
    Fantastiskt! Tänk vilka pengar... Ha det bra Robin! Hoppas vi hörs nästa gång!

Mvh teamet på Cardrop
  • 2019-05-06

Mats Roger S skrev om Cardrop
    Trevligt bemötande vid första mötet och när bilen lämnades, vi kom överens om en prisbild och jag fick en försäkrande kommentar av en av grabbarna ”vi ska se till att sälja din bil”! Efter det var det tyst och information knapphändig, jag fick själv kontakta Micke för att kolla hur det gick några gånger vilket verkade märkligt. Det ända dom rekommenderade då var att sänka priset vilket jag inte tyckte var rätt, vi hade kollat marknaden (tillsammans med Mikael) och priset låg som snittet för den årsmodellen med det miltalet.

Efter fem veckor återhämtades bilen från Car Drop utan att det egentligen verkar ha hänt nånting (fick ingen direkt rapport eller redovisning efter avslutat uppdrag) men helt klart är att deras agerande var väldigt slött och oengagerat och att deras affärsidé vänder sig nog mer till personer som är i behov av pengar och måste sälja bilen, att dom gör ett bättre jobb och kan få ut ett högre pris för bilen märkte i alla fall inte jag. Läs mer
    2019-05-13 Cardrop svarar Mats Roger S
    Hej Roger! Redan vid första mötet rekommenderade vi ett lägre pris än det som vi slutligen annonserade bilen för. Under resans gång förmedlade vi ett flertal gånger att priset var för högt utifrån marknadens respons. Mot slutet erbjöd vi att sälja bilen för självkostnadspris för att nå avslut i en möjlig affär. Du tackade konsekvent nej till våra råd och kunde inte acceptera att få 4,3% lägre betalt än ursprungligen avtalat (220.000 kr istället för 230.000 kr). Jag är ledsen att du blev missnöjd med vår tjänst. Vi kan inte tvinga människor att köpa bilarna som vi annonserar. Vi önskar dig all lycka med försäljningen och ha en trevlig sommar!

Mvh Christian och Micke
  • Björn H

2019-04-17

Björn H skrev om Cardrop
    Snabbt, enkelt och otroligt smidig process. Stort plus att de fick ut ett riktigt bra pris för bilen också. Kan starkt rekommendera Cardrop! Läs mer
  • 2019-04-13

Gustaf H skrev om Cardrop
    Trevliga absolut. Men först i tjänstens egen värdering så fick vi indikation på att bilen var värd ca 200 tusen. Det är såklart en indikation. Men på plats fick vi sedan ett nytt bud/värdering på ca 160 tusen för samma bil. Värdering enligt dem och i nivå med blocket.
    När jag själv tittade på blocket fanns liknande bilar i år och mil för betydligt högre.
    Vi kände oss till vissdel lurade.
    Använde en liknande tjänst och vi fick 187 tusen efter lite avdrag. Ändå 27 tusen högre än cardrop tänkt sälja bilen för på samma marknad. Tur vi inte använde tjänsten!
    Tråkigt då idén är bra. Läs mer
    2019-11-25 Cardrop svarar Gustaf H
    Hej Gustaf, grattis till en bra affär och tack för informationen! Syftet med tjänsten är att vi i samråd ska sälja bilen för högsta möjliga pris. Vi beklagar att det inte klaffade den här gången och hoppas ändå att du vågar pröva vår tjänst igen vid nästa tillfälle. Vi har tagit till oss din feedback! Mvh Christian och teamet på Cardrop

Uppdatering 2019-11-25: sedan i somras har vi uppdaterat tjänsten. Med en ny arbetsmodell kan vi med större säkerhet garantera dig rätt affär för din bil! Ha det fint!
  • 2019-03-14

Andreas F skrev om Köpare en del av Cardrop
    Utmärkt tjänst av duktiga och trevliga killar. Köpte bil och sålde min egen bil på ett besök till helt rimliga priser. Väldigt smidigt över hela linjen. Läs mer
  • Sören D

2019-02-20

Sören D skrev om Cardrop
    Allt fungerade som utlovat. Jag följde Cardrop:s lista, hade alla papper i ordning, allt som tillhör bilen med, nytvättad bil, lämnade den i Liljeholmen hos Kevin på Cardrop. Efter lite prut från en köpare så blev bilen såld på ca 3 veckor.
    Fick ett mail om att den var såld och en avräkningsnota, och att pengarna skulle finnas på mitt konto om ca 5 dagar.
    Det stämde också, så jag är helnöjd med hela hanteringen. Rekommenderas! Läs mer
    2019-02-20 Cardrop svarar Sören D
    Tack för den upplyftande recensionen! Hoppas vi hörs igen för nästa bil. Mvh teamet på Cardrop
  • 2019-02-13

Babak Ahmadi-Nordblom skrev om Cardrop
    Tyvärr ren bedrägeri. Försökte sälja min svensksålda 2 år gamla Renault Talisman som endast hade gått 2500 mil. Ett halvår senare var bilen fortfarande osåld så jag kontaktade säljaren för att hämta upp den, när jag ska köra därifrån ser jag att bilen fortfarande har sommardäck fastän detta är i slutet på januari...när jag frågar säljaren hur dom har provkört bilen med kund har dom inget svar (fastän dom sagt att dom haft flertalet intressenter och provkörningar)...detta är ingen seriös bilfirma utan dom är bara intresserade av den första avgiften (1500-2000kr) för att ta sig an uppdraget! Betala inte något i förskott! Det enda positiva jag har att säga är att säljaren Kevin iallafall va artig och sympatisk. Läs mer
    2019-02-15 Cardrop svarar Babak Ahmadi-Nordblom
    Hej Babak! Väldigt tråkigt att höra detta. Vårt uppdrag att sälja bilen startade i juni 2018 och avtalet gällde i 2 månader, till augusti. Istället för att avsluta som ni skulle så kom du muntligen överens med din rådgivare om att fortsätta försöka. Vårt affärssystem har inte stöd för sådana överenskommelser. Under den här tiden ser jag att bilen har tvättats ett flertal gånger av oss och att vi har betalat nästan 10 000 kr + moms i parkeringsavgifter. Bortsett från åtskilliga oavlönade arbetstimmar från din rådgivare. Att vi bara ville åt vår startavgift vore orättvist att påstå, med tanke på vad vi har investerat för att sälja din bil.

Våra avtal ser ut som de gör med goda skäl. När ni frångick dem så påbörjades ett samarbete som vi inte har rutiner för. Vi kommer att se över vår interna policy så att sådana muntliga överenskommelser inte ska kunna ske igen. Jag är ledsen att du fick en dålig tjänst. Jag hoppas att du kan se din egen del i detta också, eftersom du och din rådgivare trots allt hade en god och regelbunden dialog igenom hela samarbetet.

Mvh Christian, vd
Uppdragsgivare