Cardrop

Liljeholmstorget Galleria, plan 1, 117 63 Stockholm — Visa karta

Välkommen till MotorMäklaren!

Vår idé är enkel - vi vill erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil. Våra säljuppdrag är alltid enkla, trygga och snabba.

Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet när det kommer till bilaffärer. Som bonus ger vi dig också bättre betalt än bilhandlare och auktionstjänster. Kontakta oss om du vill slippa strul och ångest!
Lör-Sön: 10:00-18:00

Läs vad 127 kunder tycker om Cardrop

• Fredrik E
    Fredrik E skrev om Cardrop
    Lita aldrig på en bilhandlare? Nej, om det inte är Cardrop! Jag sålde vad jag blev orolig för var en osäljbar bil men efter coachning av Gabriel så fick jag idag besked om att bilen är såld. Lita på Cardrop! Jag önskar bara att det vore lite lättare att få tag i Er när man önskar, men är man upptagen så är man. Ni håller vad ni lovar och gör exakt det ni ska. Läs mer
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Köpare en del av Cardrop
    Trevlig säljare (Mikael), väldigt avslappnad stämning då du får ut nyckeln till bilen nästintill direkt och kan känna och klämma i lugn och ro.
    Fick även problem direkt efter köp med batteriet som cardrop hjälpte mig med! Läs mer
  • Bim E
    Bim E skrev om Cardrop
    Köpte en Range Rover evouq från cardrop . Väldigt nöjd med bilen och försäljningen via Gabriel på cardrop. Allting var väldigt proffsigt. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Joan-Christian A
    Joan-Christian A skrev om Köpare en del av Cardrop
    Köpte en Bmw hos Cardrop 2018-02-28
    Superfinbil i jättefint skick! Fick bra bemötande och all information jag behövde om bilen inget som doldes! Öppna,ärliga och proffsiga säljare.
    Affären gick smidigt till, fick även chansen att pruta lite på bilen :).
    Det blev lite strul med bilen då den skakade när jag körde hem den samt att den inte startade dagen efter pga batteriet.
    Jag ringde Mikael som sålt bilen och han sa att jag fick vända mig till närmsta valfri verkstad så att de kunde kolla bilen, så jag bokade tid hos Vianor som hittade och åtgärdade felet, 2 nya däck och balansering. Detta gick smidigt och Mikael svarade varje gång jag ringde upp, var hjälpsam och positiv.
    Ang batteriet så fick jag lämna in den på M-bilar i Västerås och det va inga konstigheter för Cardrop! M-Bilar gjortde en omprogramering på bilen så det va inte fel på batteriet utan mjukvaran eftersom bilen inte startade. Inga konsigheter där hjälpte Cardrop till igen!! Woow!! Superbra service och hjälp av Mikael!! Stort tack till er! Kan inget annat än att rekommendera dessa om man vill köpa bil och känna sig trygg efteråt!! BRA JOBBAT! Service på topp när det gäller deras bilar!
    Tusen tack!

Mvh JC från Västerås Läs mer
    Mikael I gillar detta
  • Victor L
    Victor L skrev om Cardrop
    Blev mottagen otroligt bra och snabba, smarta lösningar gjordes för att underlätta köpet. Vill ge Gabriel en klapp på axeln för ett proffesionellt kundbemötande. Läs mer
  • Tobias V
    Tobias V skrev om Cardrop
    En riktigt dålig upplevelse vändes till något helt ok. Ett företag som verkar seriösa, och faktiskt bryr sig om sina kunder och sitt varumärke. Läs mer
    2018-01-20 MotorMäklaren svarar Tobias V
    Hej Tobias! Tack för din ärlighet och goda ord. Ibland kan saker gå fel och vi uppskattar att du lät oss reparera det. Mvh
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Cardrop
    Överlag bra service och bemötande. kanske lite dålig information efter bilen fanns i deras händer till att jag fick pengarna på mitt konto men det funkade så jag är nöjd! Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Cardrop
    Riktigt bra killar och tillmötesgående. Skulle absolut rekommendera dem, och kommer definitivt komma tillbaka vid nästa bilköp. Vi bytte in våran gamla bil och köpte en nyare. Vi berättade våran budget och dom gjorde vad dom kunde för att hjälpa oss. Vi är än idag supernöjda! 5+ Läs mer
  • Annika K
    Annika K skrev om Cardrop
    Vi blev kontaktade av en av motormäklarens säljare häromveckan, gällande vår bil vi önskade sälja. Vi hade först tänkt oss en privat försäljning, men efter att ha fått bud av motormäklaren så fanns det ingen anledning för oss att sälja bilen själva. Nu är bilen inlämnad och motormäklaren får sköta allt medan vi gör annat om dagarna.

Trevlig personal med ett fantastiskt koncept gör att det inte blir annat än full pott.
    Vi återkommer med en till bil när den här första säljs. Båda tummar upp. Läs mer
  • Jonathan H
    Jonathan H skrev om Cardrop
    Helt inkompetenta!
    Var vid 3 tillfällen i kontakt med en säljare som ville ha uppdraget att sälja vår bil. Fick en offert via sms.
    När jag kommer dit med bilen får jag svaret, "Jaha är bilen importerad!? Tyvärr då kan vi inte hjälpa dig..
    Alltså ingen har tidigare orkat slå in regnr.. Läs mer
    2017-09-15 MotorMäklaren svarar Jonathan H
    Hej Jonathan! Vi beklagar verkligen. Det var inte rätt hanterat och vi kommer omgående se över våra rutiner så att detta inte ska kunna ske igen. Maila gärna direkt till mig så erbjuder jag en kompensation för den tråkiga upplevelsen och förlorad tid.

christian.hallden@motormaklaren.se

Med vänliga hälsningar, Christian
  • Robert W
    Robert W skrev om Cardrop
    Mycket proffsigt bemötande från början till slut Läs mer
  • Landberg P
    Landberg P skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Brs mottagande. Enkelt o bekvämt. Bara att lämna in bilen o vänta tills pengarna kommer in på ditt konto. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Fick hjälp att sälja vår Ford årsmodell 2015 av Motormäklaren. Fungerade alldeles utmärkt. Läs mer
  • Lena W
    Lena W skrev om Cardrop
    Sålde min bil på totalt 12 dagar, fick ut precis det jag hade fått om jag sålt bilen själv men slapp alla oseriösa skambud. Rekommenderar alla privatpersoner att sälja genom MotorMäklarna. Full poäng! Läs mer
  • Stefans Teknik Ab
    Stefans Teknik Ab skrev om Köpare en del av Cardrop
    Super bra företag seriösa. Löste en affär bara över telefon Läs mer
  • Roland K
    Roland K skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    En mycket uppskattad tjänst. Då jag inte längre kan köra bil själv fick jag den upphämtad hemma och allt gick att sköta på distans. Som en bonus fick jag nästan 70.000kr mer än vad den lokala återförsäljaren erbjöd mig. Läs mer
  • Björn R
    Björn R skrev om Köpare en del av Cardrop
    Bra service och trevlig personal, över lag enkel och smidig bilaffär Läs mer
  • Johan M
    Johan M skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Väldigt bra bemötande från säljaren rakt igenom, bra engagemang även om bilen var svårsåld och kom hela tiden med nya bra och attraktiva förslag. När bilen inte blev såld så fort vi ville och han fick ett bud under det jag kunde acceptera minskade dom sin andel. Väldigt nöjd! Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Proffsigt bemötande och smidigt hanterande! Läs mer
  • Carlos R
    Carlos R skrev om Cardrop
    I left my Ford Focus for sale, it was in very good condition, only a small dent by the door, but the photos taken were just magnifying the dent with the lighting used, and moreover the picture with the dent was chosen as the profile picture for the add. Of course no one went to see the car, and after more than one month I had to take it out from MotorMäklaren, and pay the expensive cleaning fee. Also I notified 2 days before that i was going to collect the car, but the winter wheels were left at a garage, who was closed when I picked-up the car, and I had to return next day to pick-up the wheels all the way from Vallentuna. Very bad experience. Läs mer
    2017-06-07 MotorMäklaren svarar Carlos R
    Hi Carlos,

I’m sad to hear that you weren’t satisfied with us. We experienced that we had a good dialogue during our collaboration. As we mentioned, your car had a number of defects. Because of this, the price you asked for did not match the expectations of the market. This was mostly expressed from buyers that came to our store for test drives. The issue was not in the advertising. Despite this, we are sorry that we did not succeed. Hope you have had more success on your own. Have a great summer!
  • Linda G
    Linda G skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    bra bemötande och alltid snabb respons vid förfrågningar. Läs mer
  • Sam A
    Sam A skrev om Köpare en del av Cardrop
    Bra service. Ärliga och professionella. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Köpare en del av Cardrop
    Lämna in gamla bilen och körde därifrån med en ny. Väldigt bra service, håller vad dom lovar. Slapp köra 40 mil tur och retur för att sätta i sensorer till däcken. Utan kunde göra det där jag bor och skicka fakturan till dom. Läs mer
  • Jake K
    Jake K skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Proffsigt bemötande och genomförande av affären från start till mål. Läs mer
  • Mona O
    Mona O skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Jättebra! Snabbt och proffsigt. Bra information och återkoppling. Och jag fick bra betalt för min bil.

Mona Läs mer
  • Staffan F
    Staffan F skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Bra service och snabba med information. Lätta att komma i kontakt med när det behövdes. Läs mer
  • Anna-karin S
    Anna-karin S skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Proffsigt, tydligt och med servicetänk. Läs mer
  • Lena F
    Lena F skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Fick mycket bra bemötande och snabb hjälp vid första kontakten. Sedan följde de upp bra och när de hade fått bilen så blev det till slut en snabb affär som både vi och köparen var nöjda med. Läs mer
  • Azha
    Azha skrev om Cardrop
    Bra bemötande, men fick fel information om bilen som vi köpte en KIA. Det var ej kamkedja utan kamrem. Läs mer
    2017-03-26 MotorMäklaren svarar Azha
    Hej Azha, det var jättekonstigt! Det var mig du köpte bilen av. I våra papper och system står det att bilen har kamrem. Jag ber personligen om ursäkt ifall jag råkade ge dig fel information. Ring gärna om du vill prata mer om det så kan vi titta på en kompensation. Mvh Christian
  • Fabian V
    Fabian V skrev om Cardrop
    Kanon, snabbt och smidigt! Micke är en riktig klippa, hade blykoll på grejerna. Läs mer
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Det var kanon, fick bilen såld till ett bättre pris.
    Hade jag gått till en vanlig bilhandlar hade jag fått ett lägre pris. Läs mer
  • Alexander J
    Alexander J skrev om Köpare en del av Cardrop
    Mycket bra service och uppföljning till den slutgiltiga affären av en bil. Läs mer
  • Sylvia H
    Sylvia H skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Snabb försäljning, bra pris och bra bemötande. Läs mer
  • Ninnie B
    Ninnie B skrev om Köpare en del av Cardrop
    Mycket bra bemötande, kunnig personal som mötte upp och matchade mina behov på ett utmärkt sätt. Kan verkligen rekommenderas. Extra beröm då jag är kvinna som köpt många bilar och oftast fått sämre bemötande P G a mitt kön! Läs mer
    2017-02-26 MotorMäklaren svarar Ninnie B
    Hej Ninnie! Vad kul att höra, vi tackar för rekommendationen!
    MotorMäklaren gillar detta
  • Jacob A
    Jacob A skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    En bra upplevelse. Sålde bilen snabbt och utan en massa knas. Hade kunnat vara lite bättre på att kommunicera dock, bl a så lovade en kille att höra av sig vid ett tillfälle med det skedde aldrig. Läs mer
  • Hooman O
    Hooman O skrev om Köpare en del av Cardrop
    Bra bemötande, hjälpsamma, kunniga Läs mer
  • Mathias G
    Mathias G skrev om Köpare en del av Cardrop
    Trevliga, seriösa. Liten firma som ibland kan vara lite svår att få tag på. När problem uppstår försöker det hjälpa till och se till att kunden blir nöjd så upplevde jag det i alla fall. Läs mer
  • Aleksandar V
    Aleksandar V skrev om Köpare en del av Cardrop
    Vi besökte Motormäklaren då vi hittat oss en Bmw 116i från 2012. Ringde in och beställde tid. Väl på plats blev vi mottagna av personalen med hög servicekänsla. Varudeklaration,garanti,försäkring samt billigaste och finaste bilen på blocket kunde vi inte tacka nej till. Efter 15 minuter blev vi nya och nöjda kunder hos er. Tack för all hjälp! Läs mer
  • Walter F
    Walter F skrev om Köpare en del av Cardrop
    Kompetent och proffsigt!
    Allt enligt avtal Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Köpare en del av Cardrop
    Väldigt bra bemötande och personlig service kring affären vid köp av bil.
    Verkstaden de använder för besiktning och för att åtgärda fel var tillmötesgående men kanske inte den vassaste. Handbromsvajern skulle ha justerats men det var inte gjort. Läs mer
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Har sålt två bilar genom dem som jag själv misslyckades med att sälja privat. Helnöjd med resultatet. Proffisionellt och effektivt. Läs mer
  • Svante S
    Svante S skrev om Köpare en del av Cardrop
    Mycket trevligt bemötande från början med positiv feed back på mina frågor om bilen. Även positivt gensvar på mina önskemål om service, reparationer och däckbyte. Lite oklara besked om vilka garantier som gällde. Bilen var i så vitt jag kan förstå i gott skick trots en lite äldre modell. Bilen presenterades i fräscht skick.
    Jag är något osäker på om bilen omlackerats - skydds-tape hittades innanför tanklocket och bilen var mycket fint polerad och är fortfarande som ny i lacken. Bilen går fint och motsvarar hittills mina förväntningar.(efter 2 månader) Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Mycket bra bemötande och fick betydligt bättre betalt än vad jag blev erbjuden som inbyte hos försäljare. Andra gången jag använder Motormäklaren, rekommenderas! Läs mer
  • Lars-åke H
    Lars-åke H skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Mycket proffsiga och jag fick bra betalt för min bil. Läs mer
  • Max L
    Max L skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Positivt bemötande i samband med försäljning av bil. Läs mer
  • Jenny D
    Jenny D skrev om Köpare en del av Cardrop
    Supersmidigt! Jag lämnade min bil för försäljning, och köpte en ny begagnad bil. Bytte bara nycklar och skrev lite papper :) Det blev fel på bromsarna några månader senare. Kontaktade min säljare som bad mig åka till deras verkstad. Fick vara utan bil i två timmar men behövde inte betala något. Läs mer
  • Marie L
    Marie L skrev om Köpare en del av Cardrop
    Köpte min allra första bil från Motormäklaren, December 2016.
    En Kia Sportage 2013.
    Bilen var överlägset bäst i pris jämfört med liknande på blocket och i fantastiskt skick!

Jag fick fin och bra kontakt med Christian som var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han svarade snabbt och artigt på alla mina miljoner frågor. ;)

Bilen levererades från sthlm till Luleå inom 5 dagar.

Vill ge mina varmaste rekommendationer!

//Marie Larsson Luleå Läs mer
  • Sandra E
    Sandra E skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Jag lämnade in min bil en torsdag, den tvättades och fotades och lades ut söndagen, och måndagen var bilen såld! Helt otroligt!!! Jag är grymt nöjd!! :-) Läs mer
  • Rickard K
    Rickard K skrev om Köpare en del av Cardrop
    Alles gut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Tariq M
    Tariq M skrev om Uppdragsgivare en del av Cardrop
    Hej , jag va mycket nöjd med affären, det gick gick jätte snabbt och sälja bilen Läs mer
Uppdragsgivare
Köpare