Välkommen till Cardrop!

Vår idé är enkel - vi vill erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil. Våra säljuppdrag är alltid enkla, trygga och snabba.

Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet när det kommer till bilaffärer. Som bonus ger vi dig också bättre betalt än bilhandlare och auktionstjänster. Kontakta oss om du vill slippa strul och ångest!

Läs vad 286 kunder tycker om Cardrop 2

• 2021-10-15
    Mycket proffsiga och trevliga att ha och göra med. Så skönt att slippa alla däcksparkare och prutnissar som man hade fått ta sig igenom om man hade haft den på Blocket. Fick mer än vad jag trodde i bud. Stort tack till Anders för utmärkt kundbemötande. Förstår att ni plockar höga poäng. Ni är ett föredöme för marknaden
  • 2021-10-14
    Sålde min bil genom cardrop och jag måste bara säga vilken fantastisk tjänst detta var. Vill ge Filip M beröm för ett otroligt professionellt bemötande och vägledande genom hela processen. Jag skickade in en intresseanmälan och fem dagar senare så var bilen såld och pengarna på mitt konto. Tack!
  • 2021-10-06
    Sålde min bil genom Cardrop.

Det var ett härligt bemötande ifrån Dag 1 ifrån Kalle och cardrop. Allt gick väldigt fort och bilen var såld och klar på fredag när kontakten togs samma vecka på tisdagen. Fick några tusenlappar lägre än vad jag tänkt men med tanke på hur smidigt och hur lite tid jag behövde lägga ner så var det helt klart värt det!
  • 2021-10-03
    Enkelt snabbt och även om det dröjde 5 dagar längre än det borde pågrund av återförsäljarens seghet att betala för bilen så är glad och tacksam. Christoffer gjorde ett bra jobb. Skönt att slippa hålla på koll prutmående företag osv.
  • 2021-09-29
    Tack Christoffer för hjälpen med bilen. Bra bemötande, bra service och så enkel process för försäljning. Rekommenderar starkt Cardrops tjänst!
  • 2021-09-17
    Mycket lätt sätt att sälja bil på.
    Tydliga instruktioner och trevligt bemötande .
    Trots lite prutande från köparen pga skador gick det bra.
    Kan rekommenderas.
  • 2021-09-08
    Hela vägen rakt igenom denna affär var Anders Eriksson stjärnan i min försäljning. Han lotsade mig och gav goda råd, stod ut med mina 1000 frågor och missöden med regbevis.

Tusen tack! Mina varmaste rekommendationer!

/Tanja
  • 2021-09-08
    Detta var en lite blandad upplevelse kan man säga, Philip som jag hade kontakt med på Cardrop var korrekt och trevlig genom hela förfarandet, visserligen med en ganska typisk "säljarsnack"-klang, men det är ju att förvänta av folk som jobbar åt en sådan här tjänst. Man kan säga att mitt första intryck var 5 stjärnor men genom processen dalade stjärnan långsamt ned mot noll...

Steg 1:
    Cardrop ber mig berätta vad jag vill ha för bilen, jag har kikat på annonser på samma bil (jag kikade på märke, modell, årsmodell +/- 1år, utrustning, hur långt de gått +/- 1000 mil) samt att jag kollat statistik över genomförda försäljningar närmaste 6 månaderna. Då de flesta annonser och försäljningar verkar ligga på mellan 80-90000 med någon enstaka uppe på 99.000 så säger jag att jag vill ha 65000, det borde ge tillräcklig vinstmarginal för en vidareförsäljning.

Steg 2:
    Cardrop drar igång sin auktion där bilhandlare runtom i landet får buda (som kanske är på riktigt eller hittepå, jag vart aldrig erbjuden någon dokumentation för att kunna verifiera att det faktiskt skett en budgivning). De meddelar mig att jag fått ett högsta bud på 57000 av en bilhandlare (som förblir anonym förutom infon att det handlar om en av Sveriges största bilhandlare). Ok, det var en ganska häftig prutning men efter några turer så ger jag med mig, jag kan nöja mig med 57 även om det känns som om jag i stort sett ger bort bilen. Jaja, det kostar att inte hinna med att fixa försäljningen på egen hand så jag får väl svälja det budet.

Steg 3:
    Nu ber Cardrop-Philip mig att köra bilen till en Opus-besiktningsstation för inlämning och en kontroll av bilen. Efter någon dag återkommer Philip och säger att de hittat rost och att bilhandlaren måste behandla bilen för några tusen innan han kan sälja den… I mitt pris jag angav från början (65000) fanns normalt slitage för en 8 år gammal bil med, inklusive lite rost. Ni vet priset som de prutade ned 8000. Nu säger de att bilhandlaren inte vill ge mer än 52000. Nej säger jag, 57000 var mitt sista pris och redan där känner jag mig ekonomiskt våldtagen. Synd säger Cardrop, de har gjort sitt bästa. Philip berättar att jag inte behöver betala något och att jag snart ska få en kod så att jag kan hämta ut bilen. Nästa dag ringer Cardrop-Philip igen, bilhandlaren har under natten gett ett nytt bud på 55000… 52 var m.a.o. ett skambud och nu medges det. Jag säger nej då 57000 var mitt sista bud. Då slänger Cardrop in sin förtjänst på förmedlingen som påstås vara 1000 kr (för att betala en vettig lön till en person så förmedlas i stort sett alla bilar i Stockholm varje månad via Cardrop, wow). Alltså sista budet från dem är 56… Jag hade tagit 57… Jag tackar nej och åker och hämtar upp bilen.

Steg 4:
    En vecka senare dimper det ned en faktura från Opus på en Trafiksäkerhets- och miljökontroll på 599:- kronor. Kanske att jag hade vart ok med att stå för eventuella kostnader om det inte hade vart för att Cardrop-Philip vid ett flertal tillfällen sagt att jag naturligtvis inte behövde betala något. Visserligen med små luddiga tillägg, här ett exempel från ett sms:

” Ni kan hämta ut er bil på nytt, uppge nedan kod vid upphämtningen för att kunna kvittera ut bilen. Självklart ingen kostnad för er i detta skede.”

”I detta skede”… Det kan ju betyda att det kommer faktureras både ett och annat lite senare men när någon vid ett flertal tillfällen påpekat att tjänsten är helt gratis så tror jag faktiskt på det. Nej, skärpning Cardrop, ändra hur ni kommunicerar er tjänst. Jag kommer inte använda er igen och inte heller Opus som verkade väldigt medvetna om vad det gällde när jag ringde och överklagade fakturan på något som jag aldrig beställt.
    Hej Johannes! Först och främst vill vi framföra att vi är ledsna att du fick en tråkig upplevelse av vår tjänst. Vi anstränger oss verkligen till det yttersta för att ingen ska känna så.

Rörande Opus måste något konstigt ha hänt vid ditt besök där. Du ska _absolut inte_ stå för någon kostnad hos dem. De fakturerar oss för testerna. Som marknadsförs på hemsidan och som Philip hade sagt är tjänsten kostnadsfri även efter test. Vi kontaktar Opus och ber dem kreditera den fakturan. Om du redan har betalt är du välkommen att meddela oss så ersätter vi dig.

Försäljning av bilar kan vara svårt och vi gör allt vi kan för att mäkla fram så bra affärer som möjligt mellan våra kunder och bilhandlarna. (Vi delar inte din bedömning av vad bilen hade för värde på marknaden men det är kanske oväsentligt i sammanhanget.) Anledningen till varför vi testar bilarna hos en opartisk och specialutbildad partner är just för att få ett seriöst test. Rost är en väsentlig avvikelse och något som en köpare i en bilhall hade reagerat starkt på. Vi kan tyvärr inte göra mer än att mäkla så gott vi kan för att hitta en överenskommelse mellan parterna. I de fall där en överenskommelse inte hittas bjuder vi på kostnaderna för testet och allt vårt arbete.

Vi önskar dig lycka till med försäljningen och hoppas att du vågar pröva vår tjänst igen i framtiden trots denna recension.

Mvh Christian, vd på Cardrop
  • 2021-08-26
    Gick fantastiskt smidigt och jag fick ett väldigt bra pris för min bil!
    Tackar Christoffer som hjälpte mig igenom affären!
  • 2021-08-19
    Så här skall det vara när man ska sälja sin bil :)
    Enkelt - Ärligt - Kundvänligt.
    Christoffer M på Cardrop gjorde ett gott och proffsigt intryck och Opus Högdalen tog emot bilen med entusiasm och glädje.
    Jag ger högsta betyg på grund av att jag provat andra förmedlare som inte alls lever upp till kundens förväntningar.

Det som saknas nu är lite fler besiktningsstationer för smidighetens efterlevnad.

Stort TACK till Cardrop, Opus och Christoffer framför allt :) feån en nöjd fd bilägare till Audi A1 2019
  • 2021-08-18
    Mycket seriöst, och helt suverän personlig kontakt. Kunnig, trevlig och tillmötesgående.
    Stort tack Philip!
  • 2021-08-16
    Mycket nöjda med Janis trevliga och proffsiga bemötande. Efter liten åtgärd av repor I lacken som köparen påpekat kom vi överens och affären gick sedan smidigt! Igenom till det överenskomna priset.
  • 2021-07-21
    Sålde min ena bil via dessa, fungerade bra, snabbt, man kunde dra sig ur när som utan kostnad. Man uppger skick och de kollar runt och förhandlar pris när du får ett du är nöjd med så får man en tid för besiktning där man lämnar bilen på överenskommen dag, skiter man i det och inte meddelar om detta i god tid åker man på 1000 kronor. Det får man reda på innan. Efter besiktning och test av bilen som de står för kostnaden så går köpet igenom. Man får pengar och skriver sedan efter det över bilen på dem. Om de hittar fel så får köparen ange avdrag den vill ha för att fixa, min hade bucklor som jag missar, inte servar den i tid samt lite detaljer undertill som var dåliga, 2 däck som var under 1 mm samt något till. De förhandlade fram ett avdrag på 3000 för detta som jag godtog. Hade jag sagt nej hade jag bara hämtat bilen och det hade inte kostat mig något. För mig hade det kostat ca 15.000 att åtgärda själv så jag slog till och sålde.

Jag fick lite mer än märkeshandlaren jag kollat med men hade nog kunnat krama ut lite till om jag fixat allt och sedan sålt den på blocket. Men då hade jag fått fixa allt från nya däck till verkstad och försäkringsbolag. Nu gick det på 5 dagar från kontakt till att den var såld.
  • 2021-07-20
    Vill bara säga ett stort tack till Philip, Henning och Christoffer, trots att det var en lång väntan och en massa saker som ställde till det för oss alla, har jag nu tack vare er släppt den förbaskade bilen och kommer numera vara extra vaksam innan jag köper en bil.

Ni är grymt duktiga och proffsiga! Njut nu av sommarvädret. :D
    Stort tack Edon, ha en fin sommar! Mvh teamet Cardrop
  • 2021-07-17
    Verkligen att rekommendera 😊aldrig har man fått en sådan bra service genom hela försäljningen, suveränitet och proffsigt av Filip som var med hela tiden och alltid förklarar om man behöver hjälp😀 👍tack än en gång, mycket nöjd
    Rekommenderar de varmt!
  • 2021-07-16
    Fantastiskt att kunna sälja bil på detta vis. Skulle inte greja att sälja den privat med allt vad det innebär, så detta var toppen! Christoffer Magnerholt är den mest tålmodiga trevliga proffsiga säljare jag träffat på! Hade kanske fått 5-10% mer vid privat försäljning, men jag är NÖJD och då räcker det!
  • 2021-07-15
    Proffs på service ! Jani Haase har varit engagerad, supertrevlig och proffsig genom hela affären. Kan varmt rekommendera cardrop om ni vill sälja er bil.
  • 2021-07-07
    Exceptionellt bra! Hög värdering, snabba ryck, snabb utbetalning. Kunde inte vara mer nöjd. Andreas som kontakt är supertrevlig och proffsig. Tummen upp för honom.
  • 2021-07-01
    Anders, som skötte hela affären, gjorde allt å helt prickfritt.
    Tror inte att det går att sälja en bil på ett lättare å smidigare sätt.

Tack Anders och Cardrop
  • 2021-06-28
    Jättenöjd med allt från start till slut. Hur smidigt som helst. Tack för allt 👌
  • 2021-06-25
    Otroligt skickliga och trevliga personer som arbetar på Cardrop. Rekommenderas varmt till alla som vill göra en snabb och smidig affär vid försäljning av sin bil.
  • 2021-06-24
    Mycket bra och professionell service.
    Christoffer Magnerholt hjälpte mig igenom hela affären och var tydlig och förklarande. Svarar samt ringer alltid tillbaka när jag sökte kontakt och hade frågor. När bilen besiktades hittades små dörruppslag som handlaren ville dra av en orimligt stor summa för. Via Christoffer kom vi överens om ett rimligt pris så jag blev nöjd.
  • 2021-06-24
    Snabbt och smidigt, fick bra betalt, möjligt att man kan få lite mer om man säljer via Blocket/privat.
    Men här slipper man allt jobb med detta, bra kontakt med Jani som hanterade försäljningen.
    Rekommenderas verkligen!
  • 2021-06-22
    Imponerad över service och proffsig i kontakt i hela processen.
    Det bud som jag fick var helt rimligt och bättre än inbyte hos en märkeshandlare.
    Anders Eriksson är en riktigt ambassadör för detta företag!
    Erik
  • 2021-06-22
    Fantastiskt smidig tjänst! Anders på Cardrop hade järnkoll och var tydlig genom hela processen. Inga däckssparkare och ett fullt rimligt pris för bilen. Rekommenderas!
  • 2021-06-18
    Kan verkligen rekommendera Cardrop! Väldigt trevligt och engagerat bemötande av Christoffer som skötte hela affären!
  • 2021-06-17
    Fick ett bra pris och affären gick smidigt!
  • 2021-06-11
    Sjukt smidig bilaffär!
    Kunde inte gjort det bättre själv och fick dessutom hyfsat bra betalt för bilen!
    Kan definitivt rekommendera Cardrop!
  • 2021-06-11
    Mycket nöjd med tjänsten - snabb och smidig hantering och vi fick ett mycket rimligt pris utan att behöva hantera däcksparkare, prutare och nya ”kompisar” vid en privatförsäljning. Rekommenderas!
  • 2021-06-10
    Det fungerade väl över min förväntan faktiskt. Visst, jag fick inte lika mycket som om jag hade sålt bilen privat. Men budet blev en bra bit över vad de flesta lokala bilhandlare velat köpa bilen för. Klar fördel var att slippa alla kompisar man får när man ska sälja sin bil.

Min kontaktperson Kevin skötte allt exemplariskt och det kändes riktigt professionellt. Tack för hjälpen! 👏
  • 2021-06-09
    Kan varmt rekommendera att sälja bilen via Cardrop. Snabbt, smidigt och ett trevligt bemötande! Tack Philip för en bra affär!
  • 2021-06-08
    Jag sålde min bil när vi skulle flytta utomlands. Jani på Cardrop supplerade väl trots alla mina frågor och allt funkade som det skulle.
    Att betalningen var lite lägre än om jag hade sålt privat gjorde inget då jag slapp krånglet det innebar. Även service och liknande löste sig.
    Rekommenderas!
  • 2021-06-05
    Inte ofta jag kommenterar, men oerhört modernt, praktiskt och proffesionellt sätt att sälja bilen. Helnöjd med allt; snabb process, bra feedback och trevligt bemötande. Tack för en mycket trevlig och enkel affär Anders! Tveka inte att använda denna tjänsten!
  • 2021-05-31
    Så himla gôôôrnöjd!! ⭐⭐⭐⭐⭐ Björn är en riktig klippa, så trevlig, glad rolig och hjälpsam hela vägen! Hos honom finns inga problem, bara lösningar! Blev glad varje gång jag pratade med honom. Är du ärlig när du beskriver din bil, så kommer du få den summan ni kom överens om från början. Kunde inte vara med nöjd! Rekommenderas varmt!👌⭐⭐⭐⭐⭐
    Hej.

Tack för fina ord. Och varmt välkommen tillbaka.

Björn

• 2021-05-31
    Helt fantastiskt bra service, och bara grejen att slippa krånglet med att sälja privat. Priset jag fick på bilen var strax under vad jag hade känt var skäligt att sälja för privat, men värt varenda krona för servicen. All kontakt skedde via Björn på cardrop, som hade bra kontakt med mig genom hela proceduren, man kände sig trygg hela vägen. Så till alla er som tvivlar säger jag bara kör på!, det är en kanontjänst. Och stort tack igen till Björn för ett kanonbra mottagande, riktig klippa!.
    Hej. Tack för fina ord och en trevlig kontakt.

Välkommen tillbaka.

Björn

• 2021-05-30
    Mkt bra. Philip på Cardrop skötte allt på ett proffsigt, lättförståeligt sätt. Inga konstigheter. Pengar på kontot efter ök. Rekommenderar starkt.
    /Lennart
  • 2021-05-28
    Henning och Joni på Cardrop hade ett fantastiskt trevlig och professionellt bemötande. Hela tjänsten var mycket smidig att använda och försäljningen gick snabbt!
  • 2021-05-20
    Från godtaget bud till pengar på kontot inkl bes av bilen tog det 3 arb dagar. Christoffer på cardrop var så jävla proffsig. Tog sig tid trots att datan sortera bort mig. Brydde sig maximalt från 1a stund. Stort tack Stoffe👍
  • 2021-05-20
    Anders som hjälpte mig var otroligt hjälpsam och bra att kommunicera med.
    Rekommenderas.
  • 2021-05-19
    Smidigt och enkelt.
    Tack Christoffer på Cardrop
  • 2021-05-19
    Mycket professionellt bemötande. Tyvärr blev det ingen affär den här gången då budgivningen stannade på en alltför låg nivå men jag kommer absolut att kontakta Henning på Cardrop nästa gång det är dax att byta bil!
  • 2021-04-02
    Fantastiskt smidigt.
    Från första samtalet till att pengarna var på banken!
    Kommer absolut att nyttja dem igen!
  • 2021-03-31
    Måste säga att det var så smidigt jag kunde hoppats. Fyllde i mina uppgifter om bilen, blev uppringd, fick det jag ville ha för bilen och lämnade den sedan på Opus. Pengarna kom samma dag som affären blev klar. Jag kommer nog alltid använda Cardrop framöver. Helt suveränt! /Eric
  • 2021-03-29
    Rekommenderar Cardrop om ni ska sälja er bil! Mycket smidigt och mycket trevlig säljare: Jannis!
    Nanette
  • 2021-03-27
    Snabbt, smidigt. Skönt slippa lägga ner tid på att sälja bilen själv, fick dessutom mer betalt i jämförelse med dom firmor jag kollade med.
  • 2021-03-26
    Helt imponerad! Fick bra betalt utan krångel. Kan verkligen rekommenderas!
  • 2021-03-26
    Kollade pris på min Mazda 3 inför ett bilbyte. Mycket tydligt och bra upplägg. Snabb återkoppling och genomgång av bilens skick på telefon. Kom överens om önskad prisnivå, efter ett par dagar fanns det ett bud i vettig nivå. Lämnade bilen på Opus Bilprovning i Uppsala. Inga anmärkningar efter test, och pengar på kontot efter ett par dagar. Viktigt att beskriva bilen ärligt för att slippa strul efter avlämnande, vet av egen erfarenhet då jag sålt bilar och maskiner i ca 30 år. Rekommenderas // Björn i Märsta
  • 2021-03-25
    Alltså, Vilket grymt bra sätt och sälja bilen, smidigt så det slår och vilket härligt bemötande! Pengarna på kontot innan man hinner blinka, jag rekommenderar CARDROP med det varmaste!!
  • 2021-03-19
    Är supernöjd med Cardrop. Enkel och smidig affär med trevligt bemötande från alla inblandade. Kommer rekommendera er varmt till vänner o bekanta. Mvh Åsa
  • 2021-03-18
    Jag har sålt ett antal bilar genom åren men aldrig så bekymmersfritt och till ett så bra pris som med Cardrop. Det blir Cardrop nästa gång också!