Cardrop

Cardrop

www.cardrop.com
  • BadgeTenYears
4.5

Välkommen till Cardrop! Vår idé är enkel - vi vill erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil. Våra säljuppdrag är alltid enkla, trygga och snabba. Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet...

424 omdömen om Cardrop

Sedan starten hos Reco 2015

Roger S
Skrev om Cardrop

Mycket bra service och kanonbra upphämtning

Lars Axel W

Är Mycket nöjd med denna försäljning! Afrim som kontrollerade bilen var väldigt trevlig och rolig, han är även väldigt kunnig inom bilar! Rekommenderar cardrop starkt

Magnus R
Skrev om Cardrop

Proffsigt och trevligt bemötande av Alex! Ett bra alternativ när man vill sälja bilen

SEBASTIAN M

Mycket nöjd med både Yalle och Afrim som kontrollerade bilen. Ett bra jobb rakt igenom!

Veronica Madeleine H

Supernöjd med försäljningen av min bil! Toppenservice! Professionella, trevliga och godhjärtade som verkligen hjälper mig, som är lite lost i bildjungeln. Kalle har varit kanon under hela resan, hjälpt mig till det yttersta! Kände stor tillit till Kalle och Cardrop. Harald som hämtade bilen var också kanon, trevlig, professionell och tålmodig! Kan starkt rekommendera!

Jacob K
Skrev om Cardrop

Jag fick hjälp av en som hette Kalle, och vi gick igenom bilen över telefon och med tålamod så lärde han mig hur saker kommer att gå till väga. Affären gick smidigt och otrolig fin och personlig service. Hade lätt gjort det igen. Servicen var ärlig och trevligt uppskattade verkligen dem extra milen som Kalle gick.

Hans Mikael J

Enkelt och smidigt från första kontakt tills pengarna fanns på kontot. Armo och Harald skötte allt proffisionellt. Fick även mer betalt från Cardrop än de andra företagen som värderade bilen.

Per W
Skrev om Cardrop

Enkelt, smidigt och snabbt att få bilen såld till rimligt pris. Lätt att nå cardrops personal. Trevligt bemötande på telefon och vid upphämtningen tack Philip L och Gustav.

Hans Ingvar Joakim J

Filip på cardrop var trevlig och hade ett bra bemötande. Men kändes som han inte kriga för att få upp priset på bilen direkt, jag behövde pengarna till annat så jag fick sälja bilen till ett undervärderat pris på 50k.

Philip S
Skrev om Cardrop

Världens bästa Kalle och Harald hjälpte mig med försäljning av min bil, så hjälpsamma och jobbade hårt för att få till den bästa affären.

Jonas Kristoffer M

Mycket bra! Jag är supernöjd med Filip Schönberg mfl på Cardrop. Allt hanterades helt korrekt, bra kundkontakt och ordning och reda. Jag kände mig nöjd under hela processen.

Sten H
Skrev om Cardrop

Hela processen fungerade jättebra med information inför varje steg. Relevant prisnivå och ett smidigt avslut. Trevlig personal och eloge till Rickard.

Karl Sebastian B

Smidig affär. Hade fått högre värdering av en annan bilhandlare men Cardrop matchade det budet.

Ullbors Anna Sofia A

Jag är så nöjd med försäljningen jag gjort genom Cardrop. Jag var lite orolig i början, då jag är mer van vid att göra köp och försäljningar genom en mer fysisk bilhandel. Dock fick jag tips om Cardrop av en familjemedlem som tidigare använt sig av tjänsten och varit nöjd. Jag känner att jag fick bra hjälp och stöd från Kalle genom hela affären från presentation av min bil till att nycklarna lämnades över. Tack för bra hjälp och en smidig affär.

Mathias E
Skrev om Cardrop

Behövde hjälp att få sålt min bil och tog hjälp av denna tjänst. Började lovade och fick en bra känsla. Efter 2dagar så kom han med ett bud 60K mindre än vad jag gav för bilen för 6 månader sen. Jag har följt utvecklingen nog på nätet under detta halvåret och bilar har sålt för betydligt mer än var jag gav för min bil. Detta var ett stort skämt till att man lägger ett sånt låg pris till kunden mot vad dom går får på nätet. Jag skulle nog aldrig anlita denna tjänst, Ha inte så bråttom när ni ska sälja bilen och lägg ut den på blocket och skriv. Sista pris undanbedes.

Michael Alexander S

SE UPP! Skulle sälja min x3a och fick tala med en självsäker person på cardrop. Efter de hade överlagt i sitt "värderingsteam" erbjöd de ca 515 000 för bilen. Jag sålde bilen via annan aktör för 650 000. Fruktansvärt dåligt med 135 000 kr differens?. Rekommenderas ej.

Jakob S
Skrev om Cardrop

Smidig och trevlig upplevelse från början till slut!

Peter O
Skrev om Cardrop

Jag läste en hel del recensioner innan jag kontaktade Cardrop och tänkte att det här är ett företag som höjer sina betyg genom att själv skriva in omdömen under fejkade namn, men tänkte att jag ändå ger dem en chans. Och jag blev enormt positivt överraskad! Otroligt bra bemötande, tydligt förklarat vad som händer och väldigt transparant kommunikation. Jag lämnade lika transparant information om min bil och fick en värdering som sedan också blev slutpriset. Såklart hade jag velat ha lite mer för min bil, men efter att försökt...

Daniel W
Skrev om Cardrop

Sjukt smidigt, nästan noll egen arbetsinsats. Betydligt trevligare upplevelse än att sälja privat eller direkt till bilfirma.

First-Name L

Fick hjälp av Calle som arbetet på Cardrop att sälja vår bil. Från början till slut har det fungerat smidigt. Bra service och snabb återkoppling. Vi kommer varmt rekommendera Cardrop!

First-Name L

Snabbt och smidig med betalning via Swish! Mycket noggrann kontroll av bilen och hittade småfel som jag själv inte visste om men det ordnade sig! Rekommenderas!

Stefan Bengt L

Bra och professionellt bemötande, och allt gick väldigt smidigt. Mindre prisavdrag för en skada som jag själv hade missat, men det kändes fullt rimligt.

Fikreta C
Skrev om Cardrop

Ett stort tack till Rickard Holmström på Cardrop som genom ett professionellt och trevligt bemötande hjälpte mig igenom processen med en bilförsäljning.

Louise Katharina Z

Väldigt bra o snabb service. Alltid tillmötesgående. Kommer definitivt använda dom igen om jag ska sälja bil

Anna Maria Christina O

Ändrade priset i sista stund för avskavd färg på gummilist bak. Det rörde sig om 2 cm långt och 2 mm bred färg som var borta. Bilen har gått 9 500 mil så min bedömning är att det är normalt slitage men de gjorde avdrag på 2500kr. Inte ok hanterat tycker jag men jag orkade inte tvista. Tråkigt affärsmannaskap.

Svar från Cardrop

Hej! Vi beklagar att du fick den upplevelsen av vår tjänst. Vi har utrett ärendet internt och ser att det kan ha skett ett missförstånd kring vad som avvek på bilen. Vi skickade testdokumentationen till köparen i samband med mötet. Skadan på bakluckan anser även vi vara normalt slitage. Däremot hade du också en parkeringsskada vänster fram på stötfångaren. Där var köparens och vår professionella bedömning att det behövdes omlackering, för att bilen skulle återställas till normalt skick för sin ålder. Konsumentpris för...

Gunilla N
Skrev om Cardrop

Cardrop - unikt sätt att sälja bilen på! Proffesionellt, personligt anpassat, supertrevlig säljare Jakob, enkelt och tryggt. Rekommenderas!

Patrik B
Skrev om Cardrop

Kan bara bli fem stjärnor. Allt gick mycket smidigt och jag fick vad jag önskade för bilen. Från första kontakt till såld bil gick det två arbetsdagar. Smidigt att lämna för kontroll av bilen.

Bertil Niklas F

Ett stort tack till Filip Schönberg på Cardrop som genom ett professionellt och trevligt bemötande hjälpte mig igenom processen med en bilförsäljning.

Hossam D
Skrev om Cardrop

Professionell personal, mycket flexibel försäljningsprocess.

Alexander K

Måste ju bli 5 stjärnor! Så sjukt smidigt, tog lite längre tid att få bud på bilen men det var KLART högre än alla konkurrenter. Alla jag pratade med var väldigt trevliga. Känns även som att företaget lyssnar på feedback och anpassar sig då de numera kommer ut och provar bilen på plats, träffade en väldigt trevlig Gustav som kikade igenom bilen, väldigt smidig process. Perfekt att man får in pengarna på kontot innan de åkt iväg!

Jonny H
Skrev om Cardrop

Aldrig mer blocket. Super snabba och smidig affär. Proffsigt!

Otto Patrik O

Funkade alldeles utmärkt. Elias tog hand om affären från start till mål och informerade mig löpande. Att de dessutom betalade mellan 10000 - 50000:- mer än övriga handlare jag fått pris av gör det ju inte sämre. Efter godkänd besiktning så satt pengarna på kontot efter några dagar, utan prut eller annat strul. Visst jag kanske hade kunnat få 10000-15000:- mer av en privatperson om jag annonserat på Blocket men det är lätt värt de pengarna för att slippa alla prutare, sista priset kompisar och andra däcksparkare. Rekommenderar dem starkt.

Mohammad W

Hur enkelt som helst. Filip Michols kan sin grej 💯

Nermin G
Skrev om Cardrop

Jag sålde min bil via Cardrop. Det blev en utmärkt och snabb affär som jag är jättenöjd med. Vill du sälja din bil se till att Filip Schönberg hjälper till med det. Jag fick såld bilen långt över det bilen värderades till. Filip gav allt och lite till. Han såg till att JAG fick det bästa. Han var kunnig, professionell, orädd och ödmjuk. Vill ni göra en bra och smidig affär kontakta Filip!

Ann-Charlotte K

Filip Cardrop är duktig, hjälpsam och tålmodig. Vilket är tur för oss som inte är så bra på nätets alla nymodigheter. Tack för hjälpen Filip. Skickar detta från min stationära dator dagnyk ... mvh lotta

Mikael Sebastian V

Precis sålt bilen via dem. Proffsigt bemötande och väldigt noga med att informera om alla olika steg i processen.otroligt smidigt att kunna sälja bilen till evm som helst via dem och inte drabbas utav de geografiska läget !

Mika Christer J

Snabbt, enkelt, smidigt Full pott om detaljerna om hur inlämningsprocess till bilprovningen hade stämt med mailen i förväg. Superbra tjänst på alla andra vis!

WAHEED S
Skrev om Cardrop

Igår sålde jag min bil via Cardrop. Det blev en smidigt och snabb affär. Är jättenöjd med affären. Kunnig och professionellt personal med ett gott bemötande under hela processen. Vill rikta ett stort tack till Rickard H. för ett trevligt och professionellt bemötande under hela processen. Jag skulle mer än gärna vilja rekommendera Cardrop till alla som har för avsikt att sälja sin bil.

Moha R
Skrev om Cardrop

Jätte smidigt att sälja sin bil via Cardrop, de sköter allt väldigt professionellt, man sparar mycket tid också. Väldigt trevliga och professionella mot kunder.

Jan B
Skrev om Cardrop

Fick bra betalt för bilen. Proffsigt och personligt bemötande. Klara och tydliga instruktioner och kontinuerlig återkoppling. En toppentjänst för er som skall sälja bilen och som jag varmt rekommenderar.

Håkan D
Skrev om Cardrop

Bra och smidigt att sälja bilen till Cardrop mycket vänligt bemötande

Emma Kristina P

Snabb och proffsig hjälp vid försäljningen av min bil. Snabb återkoppling och ett bra bud på bilen inom bara ett par dagar. Enkelt sen att lämna in bilen för besiktning och göra ägarbytet. Pengarna på kontot inom ett par dagar. Skönt att ha någon som sköter försäljningen och man behöver bara ha en kontakt!

Ulf S
Skrev om Cardrop

En snabb och smidig upplevelse. Enkelt och snabb respons.

Mats H
Skrev om Cardrop

Ni håller inte vad ni lovar trots underskrivet avtal. Vi har lämnat ifrån oss bil och nycklarna men inga pengar och inget svar på våra frågor. 4 dagar har gått och nu är det helg och alla har lämnat kontoret. Skäms på er! Uselt hanterat 🤬

Suad M
Skrev om Cardrop

Elias var jätte trevlig och jag fick det jag ville för bilen. Han ordnade allt och löste allt på 2 dagar. Rekommenderar starkt då det gör ett bra jobb och värderar bra. Jag är riktigt nöjd. Allt gick smidigt till.

Joakim R
Skrev om Cardrop

+ Fick bilen såld direkt + Mycket bra och trevliga kontaktpersoner - Justerat för saknad nybilsgaranti så blev det inga "oftast 5-15% mer än min lokala bilhandlare" Hedin Bil som Cardrop skriver om och som jag hade förhoppningar på. - Är det något fel på bilen tex startbatteri som behöver bytas så kunde inte Opus göra det åt Cardrop så jag fick köra fram och tillbaka och fram igen många mil och timmar för att fixa det själv. Jobbigt. Det kan bli bättre. -Opus Tagene som anlitades hade en för liten och helt full parkering...

Stefan N
Skrev om Cardrop

En smidig och problemfri affär för mig. Jag rekommenderar varmt Cardrop

Anders Göran P

Professionella & hjälpsamma. Processen var jätte smidigt

Ronny K
Skrev om Cardrop

Funkade hur bra som helst att sälja min Lexus till Cardrop, som bjöd bäst i konkurrens av bl.a Riddermark och Lexus Örebro. Skönt att slippa ”däcksparkare” och ”sista pris kompis!” Lite lång handläggningstid dock i mitt tycke innan pengarna är på kontot och restskuld är betald (3-4 bankdagar i mitt fall), vilket kan göra att en viss oro smyger sig på! 😜 Annars; 👍 Rekommenderas varmt!

Svar från Cardrop

Hej Ronny, tack för recensionen och vad kul att vi lyckades hitta en affär åt dig! Vi tar till oss din feedback och förstår oron du kände under processen. Eftersom vi slussar vidare pengar som mäklare har vi en viss ledtid pga. bankerna men det är vår plan att kraftigt reducera sådana dröjsmål i framtiden. Vi ser fram emot nästa affär och en ännu bättre upplevelse. Ha det fint!

Anna-Kari S

Förtroendeingivande, proffsiga och jag kände mig otroligt väl bemött av både Philip och Henning. Affären gick snabbt och smidigt och jag fick ett bra pris för bilen, jämfört med andra jag kontaktade i ärendet. Kan varmt rekommendera CarDrop!