Cardrop

Cardrop

Välkommen till Cardrop!

Vår idé är enkel - vi vill erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil. Våra säljuppdrag är alltid enkla, trygga och snabba.

Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet när det kommer till bilaffärer. Som bonus ger vi dig också bättre betalt än bilhandlare och auktionstjänster. Kontakta oss om du vill slippa strul och ångest!

Läs vad 245 kunder tycker om Cardrop 2

• 2021-04-02
    Fantastiskt smidigt.
    Från första samtalet till att pengarna var på banken!
    Kommer absolut att nyttja dem igen!
  • 2021-03-31
    Måste säga att det var så smidigt jag kunde hoppats. Fyllde i mina uppgifter om bilen, blev uppringd, fick det jag ville ha för bilen och lämnade den sedan på Opus. Pengarna kom samma dag som affären blev klar. Jag kommer nog alltid använda Cardrop framöver. Helt suveränt! /Eric
  • 2021-03-29
    Rekommenderar Cardrop om ni ska sälja er bil! Mycket smidigt och mycket trevlig säljare: Jannis!
    Nanette
  • 2021-03-27
    Snabbt, smidigt. Skönt slippa lägga ner tid på att sälja bilen själv, fick dessutom mer betalt i jämförelse med dom firmor jag kollade med.
  • 2021-03-26
    Helt imponerad! Fick bra betalt utan krångel. Kan verkligen rekommenderas!
  • 2021-03-26
    Kollade pris på min Mazda 3 inför ett bilbyte. Mycket tydligt och bra upplägg. Snabb återkoppling och genomgång av bilens skick på telefon. Kom överens om önskad prisnivå, efter ett par dagar fanns det ett bud i vettig nivå. Lämnade bilen på Opus Bilprovning i Uppsala. Inga anmärkningar efter test, och pengar på kontot efter ett par dagar. Viktigt att beskriva bilen ärligt för att slippa strul efter avlämnande, vet av egen erfarenhet då jag sålt bilar och maskiner i ca 30 år. Rekommenderas // Björn i Märsta
  • 2021-03-25
    Alltså, Vilket grymt bra sätt och sälja bilen, smidigt så det slår och vilket härligt bemötande! Pengarna på kontot innan man hinner blinka, jag rekommenderar CARDROP med det varmaste!!
  • 2021-03-19
    Är supernöjd med Cardrop. Enkel och smidig affär med trevligt bemötande från alla inblandade. Kommer rekommendera er varmt till vänner o bekanta. Mvh Åsa
  • 2021-03-18
    Jag har sålt ett antal bilar genom åren men aldrig så bekymmersfritt och till ett så bra pris som med Cardrop. Det blir Cardrop nästa gång också!
  • 2021-03-16
    Snabbt, smidigt!
    Fyllde i på hemsidan sön, bud från Björn tis, bilen inlämnad samma dag på Opus, pengar på kontot fredag morgon !
    Kommer definitivt använda tjänsten nån mer gång.
    Tveka inte att prova.
  • 2021-03-16
    Funkade kanon! Snabbt bud som var högre än från bilfirman! Enkel inlämning på Opus! Behövde inte ens dammsuga ur bilen! Pengarna på kontot inom ett par dagar! Grymt smidigt!
  • 2021-03-12
    Enkelt och smidigt sätt att sälja bilen. Håller de dom lovar. Denna tjänsten kommer att användas igen.
  • 2021-03-09
    Jag tänkte som så många andra att detta var kanske för bra för att vara sant men när jag fick en värdering på min bil som låg ngt över vad jag fått hos bilhandlare så det var ju ett positivt besked.
    Lite misstanke fanns ju kvar när lämnade ifrån mig bilen och alla nycklar men det visade sig vara obefogat.
    Jag lämnade min bil en torsdags em och pga av sjukdom hos inlämningspartner så blev affären inte klar förrän nästkommande vecka men genom allt fick jag mkt bra återkoppling.
    Stort tack till Björn för mycket bra service och trevligt bemötande, rekommenderar er varmt :)
  • 2021-03-03
    Likt många andra så kände jag en tveksamhet när jag kontaktade Cardrop. Har tidigare, i samband med försäljning av min tidigare bil, haft kontakt med Vi köper din bil -ett skämt. Lovade mycket men höll lite. Gjorde en värdering på nätet, blev erbjuden ca 60% av summan när jag träffade dem fysiskt.

På Cardrop fyllde jag i ett formulär, dagen efter ringde en kille som heter Björn. Väldigt trevlig och kändes allert, engagerad. Vi pratade målbild. En timme efter ringde han tillbaka och frågade om jag kunde tänka mig att sälja bilen till den summan, han hade förhandlat med köparen. Sagt och gjort, bilen lämnades till Opus dagen efter (fredag). Igår kom pengarna och idag (onsdag) är mitt lån löst av dem.
    Det funkade med beröm klanderfritt, är verkligen jättenöjd!

Jag rekommenderar utan att blinka Cardrop till vänner och bekanta!
    Vad kul att höra! Vi tackar för recensionen och Björn kommer få en high five när han kommer in till kontoret. Varmt välkommen tillbaka för nästa bil 😄 Cardrop
  • 2021-03-03
    snabbt och smidigt med hela hanteringen av affären,egen kontaktperson som informerar om allt löpande.
    rekommederas varmt
  • 2021-03-02
    Smidigaste bilaffären ever! Jättesnabbt och trevligt bemötande.
  • 2021-02-27
    3 - Helt ok, ganska bra faktiskt = Vi kan tänka oss att komma tillbaka igen om det blir läge.

Värderade bilen och angav lägsta accepterade bud, mitt mellan två olika inbytesvärden. Blev kontaktad och fick just det budet inom några timmar. Upplevde att man från Cardrop var väldigt angelägen om att avsluta affären snabbt och inte vänta på fler bud. Borde kanske ha haft lite mer is i magen och avvaktat, men det handlade kanske bara om några tusenlappar i bästa fall.

Inlämnande av bilen gick smidigt men kunde hade varit skönt att få en skriftlig bekräftelse, men det kom senare via sms. Sedan några dagars väntande och sedan kontakt igen. Ungefär en vecka efter inlämnande fick vi betalt.

+ Slapp trassla med att sälja själv
    + Fick pengar på kontot och därmed frihet att gå till vilket bilhandlare som helst för att köpa nästa.
    + Smidigt att lämna in bilen.
    + Inga dolda avgifter för oss.

/ Fick det jag bad om, varken mer eller mindre. Kunde ha varit lite tuffare själv.

- Känslan av att man var angelägen om att avsluta affären snabbt. Kanske inte hade fått högre bud, men kunde låtit det bero några dagar till.
    Tack Fredrik! Supervärdefullt för oss att få en nyanserad recension. Vi tar till oss allt du har skrivit. Du får gärna pröva igen nästa gång, så ska vi se om du får känna att det blev en 5a istället! Cardrop
  • 2021-02-21
    Var lite skeptisk men tänkte att det kan vara värt att testa. Vill inte annonsera och sälja privat, och att åka runt och visa bilen för olika bilfirmor har jag inte tid till. Budet Cardrop gav var helt i linje med värderingar jag gjort, och allt fungerade smidigt.

Jag kan absolut tänka mig att använda mig av tjänsten igen!
    Tack Peter, du är varmt välkommen tillbaka! Cardrop
  • 2021-02-18
    Lämnade uppgifter via deras formulär på Mail. Hörde inget mer på en vecka. Sedan jag frågade via Mail vad som händer sade de att de skulle skicka ut förfrågan. Sen tyst i en vecka till. Nu har det gått 3 veckor och jag har tröttnat och säljer bilen själv. Inte imponerad av denna tjänst.
    Hej Christer, för 9 dagar sedan kompletterade du din annons med servicehistorik. Din rådgivare kommunicerade att han blev sjuk i samband med det. Nu har han försökt hitta ett bra bud på din bil sedan han blev frisk. Vad vi förstod hade ni en dialog både på mejl och telefon. Oavsett beklagar vi detta och förstår känslan som ledde till den här recensionen! Vi har brustit i vårt åtagande och är ledsna att du fick vänta så länge som du har gjort. Idén med tjänsten är att det ska vara smidigt för dig som säljer bilen. Vi kommer att granska händelsen internt så att det inte ska kunna ske igen. Lycka till med försäljningen! Cardrop
  • 2021-02-07
    Snabbt, smidigt och superenkelt! Dessutom trevlig personlig service. Fick 10 000 kr mer än hos bilhandlare.
  • 2021-02-05
    Väldigt nöjda med Cardrop och säljaren, fick betydligt bättre betalt för bilen än från lokala handlaren.
    Cardrop löste även smidigt billånet, och resterande pengar fanns på kontot inom en vecka.
    Men det bästa var att man slapp alla provkörare och även att tvätta och städa bilen.

Rekommenderar verkligen Cardrop och tack för bra service Björn
  • 2021-02-03
    Väldigt smidigt måste jag säga. Fick bättre bud än hos handlare men viktigt att man är ärlig när man beskriver bilens skick. En vecka tog det från att jag skickade in beskrivningen till att bilen var såld och pengar på kontot.. Trevlig personal och superutförligt vad man skall göra och hur det skall gå till.
  • 2021-01-29
    Sålde vår gamla v60 via cardrop. Snabbt & enkelt, Kevin var väldigt trevlig och hjälpsam.
    Rekommenderas om man vill sälja bilen till en bra pris utan krångel.
  • 2021-01-29
    5 solar från Värmland till Cardrop när företagets leasade VW skulle bytas ut. Såldes snabbt och smidigt
  • 2021-01-19
    Fick hjälp av Henning att sälja min V70 från 2014. Han satte förväntansbilden på en greppbar och rimlig nivå direkt och arbetade sedan efter den. Kände under hela processen att jag hade koll på vad som skulle ske härnäst och jag var aldrig orolig. Tog ungefär en dag för Henning att inkomma med ett pris OCH förhandla upp det för att jag skulle bli helt nöjd.

Priset jag fick var ca 10 % lägre än det jag rimligt kunde förväntat mig i en privat affär, och det är en premie jag gladeligen tar för att slippa bråka och tjafsa med däcksparkare, översittare och köpare som ska ringa en i flera månader efter köp för att en glödlampa går sönder (eller liknande).

Grym process. Få ett bud, tacka ja, lämna bilen hos en besiktningspartner och vänta på genomförd besiktning och betalning. Också plus att man slipper städa och reconda bilen inför försäljning. Cardrop kräver bara att bilen ska vara "någorlunda ren utvändigt".
    Min bil är 7 år gammal och har tre mindre skönhetsfel som jag själv klassade som "normalt slitage" sett till ålder. Cardrops värdering och besiktning var av samma uppfattning. Oerhört skönt att slippa känna att de försöker hitta fel för att kapa i priset.

Klockren, seriös och snabb tjänst. Har svårt att förstå varför man över huvud taget skulle möda sig med att lägga ut sin bil på privatmarknaden när man kan göra det genom Cardrop.
    Tack, vad kul med den fina recensionen. Vi hörs nästa gång! Cardrop
  • 2021-01-15
    Ville sälja min bil relativt fort och enkelt vilket förmodligen många vill. För min del var det främst för att slippa ha det överhängande en längre period, åka runt, ringa runt och göra allt jobb för att få till ett bra pris. Cardrop löste allt det där på ca en vecka från första kontakt till såld bil. Jag fick även det jag ville ha för bilen och det var högre än alla andra jag kontaktat. Vid första samtal bad jag om info om vilka de är och hur de gör det. Fick svar på mina frågor utan konstigheter. Allt kommer på både sms och mail. Bara att följa instruktionerna och var det några frågor ringde jag direktnummer till min säljare/mäklare/agent. Supersmidigt! Otroligt tacksam för att någon moderniserat ett förlegat system bilförsäljningen har.
    Tack för den ingående recensionen och grattis till affären! Cardrop
  • 2020-12-28
    Jag är imponerad och tacksam! Kontakt dagen efter, budet klart på min bil efter bara 2 timmar som var bra! Hela hanteringen med besiktning, fixa reporna och ändå inte behöva betala som på bilverkstan. Hela pappersexercisen gick enkelt med att fota regbevis o skicka in. På en vecka var allting klart o min skuld var borta med sms bekräftelse. Kommer garanterat rekommendera er för andra!
  • 2020-12-26
    Eloge till er för transparensen kring hur ni hanterar er verksamhet. Väldigt imponerad.
  • 2020-12-07
    Superbra tjänst. Skrev in uppgifterna om min bil på hemsidan och en timme senare hade jag fått ett bra bud. Blev guidad hela vägen av Björn på Cardrop. Gick smidigt hela vägen!
  • 2020-12-07
    Snabb och smidig affär hela vägen. Fick ett bra pris som jag var väldigt nöjd med. Kan varmt rekommendera denna tjänst och jag kommer absolut använda den igen.
    Tack Rodney på Cardrop
  • 2020-12-03
    Telefonterroriserar.
    6 missade samtal, råkade svara, la på, så kom massa sms från en Henning.

Jag äger inte ens en bil.
    Dessa suger.
    Ann-Sofie, varför la du på då? Kan du inte bara säga det till oss istället för att skriva här? Då tar vi bort den intresseanmälan som någon har gjort med ditt telefonnummer. Vi beklagar såklart att det blev något fel men vi kan inte rå över vilket telefonnummer som anges på hemsidan. Vi jobbar väldigt hårt för att alla kunder ska få återkoppling av oss. Vi tjänar ingenting på att jaga en person som inte är intresserad såklart, det är slöseri med tid både för dig och för oss. Cardrop
  • 2020-11-30
    Mycket smidig hantering. Registrerade bilen fredag kväll, måndag morgon får jag ett samtal och vi kommer överens om ett pris. Tisdag lunch lämnar jag bilen på en besiktningsfirma och torsdag lunch dyker pengarna in på kontot. Priset var helt ok och hade jag inte velat sälja till det priset hade jag kunna gå vidare till andra alternativ på egen hand (utan kostnad). Sparade mycket tid och krångel för min del!!
  • 2020-11-20
    En ren lögn är ni, har gått 10 dagar sedan jag fyllt i formuläret på er hemsida och därefter följt anvisningarna och ni har fortfarande inte kommit med något ”bud”!
    Hej Armin. Vi har haft en del serverproblem de senaste veckorna. Enstaka kunder har inte loggats rätt i systemet. "Ren lögn", det hade varit smidigare om du mejlade/ringde oss istället för att skriva såhär. Det är givetvis inte avsiktligt. Skicka gärna ett email till oss så kollar vi vad som kan ha hänt. Cardrop
  • 2020-11-14
    Snabbt, smidigt med bra pris på bilen.
    Bra information fram till allt var klart.
  • 2020-11-04
    Riktigt smidigt. Allt gick så bra! Allt färdigt inom en vecka. Riktigt nöjd med cardrop. Tack till Rodney och resten av teamet för en riktigt bra säljupplevelse.
  • 2020-10-26
    Det lät för enkelt för att vara sant, bara fylla i info om bilen och få ett pris, men ja, det var sant.
    Fick ett mer än rimligt bud jämfört med inbyte hos en vanlig firma. Henning ringde upp flera gånger under resans gång och förklarade hur allt skulle gå till.
    Efter "besiktningen" där de hittade ett märke på kofångaren fram som jag själv missat fick jag ett nytt prisförslag vilket också var helt rimligt. Affären gick igenom och jag såg aldrig bilen igen. Pengarna dök upp på kontot några dagar senare. Så nöjd med hela förfarandet, skönt att slippa en massa prutare och spekulanter som inte dyker upp osv när man skall sälja själv. Kan varmt rekommendera Cardrop.
    //Richard Håkansson
  • 2020-10-19
    Affären klar på en vecka! Bra digitalt verktyg och snabba svar från teamet per telefon. Tack Kevin och kollegor för ett en mycket bra säljupplevelse!
  • 2020-10-09
    Verkade lite för bra för att vara sant när jag först hittade cardrop. Visade sig vara nästan ännu smidigare. Allt klart på mindre än en vecka från att jag kontaktade cardrop Rekommenderas!!
  • 2020-10-07
    Väldigt smidigt, allt klart på en vecka, från anmälning via nätet till ägarbytet. Cardrop kom också hem till mig och hämtade bilen.
  • 2020-10-02
    Tyckte först det verkade för smidigt för att vara sant, men på 5dagar från att jag kontaktade cardrop satt pengarna på mitt konto och de löste lånet jag hade kvar på bilen. Hur smidigt som helst! Gick till Möller bil och de bjöd 5500kr mindre för min bil, så det blev ett enkelt val att välja cardrop. Tack för en smidig affär Henning och kollegor! Mvh Petra
  • 2020-09-21
    Helt underbart smidigt! Knappa in uppgifter om bilen, få ett pris de köper in den för, lämna in på besiktningsstation och två dagar senare var affären klar. Kommer använda mig av detta med framtida bilar.
  • 2020-09-18
    Hur smidigt som helst från att jag tog kontakt tills pengarna fanns där. Man slipper alla som vill komma och titta och inte dyker upp.
    Jag rekommenderar detta till 100 %
  • 2020-09-11
    Så här ska det va! Löjligt bra service och tjänst. Droppa bilen på parkeringen, höfta in nycklarna genom rutan, gå iväg. Pengar på Banken. Personalen hade ett personligt intresse och du blev hjälpt hela vägen i mål. Våga vägra Blocket, häpp! Rekommenderas å det starkaste.
    Haha, stort tack för recensionen och för affären Gilbert! "Våga vägra blocket" :-D Mvh teamet på Cardrop Cardrop
  • 2020-09-07
    Enkelt, snabb hantering, riktigt bra bud, bra kontakt under vägen, tydliga instruktioner och till slut snabb utbetalning.
    Jag var skeptisk hela vägen eftersom det nästan verkade för bra för att vara sant, men det var faktiskt så bra.
    Kan verkligen rekommendera denna tjänst!
  • 2020-08-22
    Snabbt och smidigt att sälja bilen här . Rekommenderas !
  • 2020-08-15
    Grym tjänst. Smidigare kan det inte bli. Kändes dessutom säkert och seriöst. De som ger låga betyg på tjänsten har uppenbarligen helt fel syn på vad deras bil är värd!
  • 2020-07-12
    Har fungerat med min kontaktperson på hela resan så tack så mycket för hjälpen med att sälja bilen.
  • 2020-06-05
    Jag kan inte vara nöjdare med Cardrop. Blev erbjuden 85.000 kr för min bil hos en bilhandlare men Cardrop fixade ett bud på 97.000 kr. Väntade hela tiden på haken, men allt blev som utlovat. Jag är fortfarande häpen över hur snabbt allt gick:

Tisdag den 26 maj fyllde jag i deras formulär.
    Onsdag den 27 maj fick jag budet som jag accepterade samma dag.
    Fredag den 29 maj lämnade jag in bilen på kontroll.
    Måndag den 1 juni fick jag kvittens på att affären var färdig.
    Onsdag den 3 juni var pengarna på mitt konto.
    Hej Fedja, tack för den genomgående och upplyftande recensionen! Ha en fin sommar! Mvh teamet på Cardrop Cardrop
  • 2020-05-14
    Jag visste det!! Det är bluff och smart marknadsföring.

Inget är längre ifrån sanningen än Cardrops löften om högre priser än hos återförsäljaren.

Jag var bjuden 145.000 och 150.000 hos 2 återförsäljare I Skåne.

Cardrop bjöd 138.000 och 142.000.

Tackar för bjuden, men nej tack!
    Hej John! :-) Givetvis kan vi inte garantera ett högre bud, i normalfallet ger vi faktiskt riktigt bra betalt. Annars skulle vi inte finnas kvar. Nu i corona-tider är det rätt skakigt på marknaden. Tanken med tjänsten är att regelbundet lägga till de bäst betalande köparna i nätverket. Skicka gärna ett mejl med de två återförsäljarna du pratade med så testar vi dem i nätverket! Tack, ha det fint! Cardrop
  • 2020-05-14
    Välorganiserat, snabbt,tydligt och en vettig affär.