Välkommen till Cardrop!

Vår idé är enkel - vi vill erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil. Våra säljuppdrag är alltid enkla, trygga och snabba.

Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet när det kommer till bilaffärer. Som bonus ger vi dig också bättre betalt än bilhandlare och auktionstjänster. Kontakta oss om du vill slippa strul och ångest!

Läs vad 343 kunder tycker om Cardrop 2

• 2022-10-06 Spontant omdöme
    Supernöjd med bilförsäljning!
    Rickard är kungen!!
    Har pratat med mycket folk runt i Sverige i har inte fått något riktigt bud på min bil, tills Rickard ringde upp mig. Jag fick först ett bud och jag frågade om det gick att fixa några tusen lappar mer och jag fick svaret "inga problem vi ska se vad vi kan göra" Rickard ringer upp mig och ger mig ett bud som jag ville ha plus lite mer.
    Tack så mycket Rickard. Ni har en kund för alltid👍 Rekommenderas starkt till alla som vill sälja sin bil smidigt och utan krångel.
  • 2022-09-21 Spontant omdöme
    Snabb o smidig försäljning av V70 från 2012. Filip mycket hjälpsam o snabb. Fick mycket bättre betalt än av en handlare eller KVD. Kanske kunde fått mer på blocket men detta va såååå mycket smidigare…
  • 2022-09-16 Spontant omdöme
    Gå inte på alla dessa positiva recensioner.

Jag valde att sälja min bil via dessa, pga alla positiva recensioner. Recensioner jag börjar undra om dom verkligen är äkta.

Allt gick bra fram tills att jag skulle få pengarna. Vid kontraktet så hade man råkat lägga på 100.000kr till på priset, något man informerade om senare att det blivit fel.
    Vid utbetalningen så fick jag beskedet att det skulle ta 2-3 bankdagar. Tredje dagen ringer jag och frågar hur det går med utbetalningen. Cardrop ringer köparen och ringer tillbaka sen och säger att deras ekonomiavdelning är sjuka, eventuellt måndag kan utbetalning göras. När jag säger ifrån om att detta är oacceptabelt och att man hade kunnat ringa från Cardrop och informera mig om detta tidigare, så förklarade man att i deras system så såg det ut som att allt var klart.
    Redan där fick jag varningssignaler att något inte stämmer med detta bolag.
    Påtalar att detta är otroligt oseriöst och det känns som att jag blivit blåst på bilen och börjar mer känna att en polisanmälan borde upprättas, vilket jag förklarade för Cardrop.
    Då tanken var att ny bil skulle införskaffas under helgen så förklarade jag för personen hos Cardrop att dom satt mig i en svår situation. Man erbjöd sig att ringa bilhandlaren om jag hittat en bil och be denne hålla kvar bilen, något som aldrig skulle funka i verkligheten, då bilhandlarna vill sälja bilar, inte ha dom reserverade. Dessutom jobbar dom inte helger hos Cardrop.
    Efter att jag poängterat att jag borde upprätta en polisanmälan, så bad man ännu en gång att få återkomma.
    Man återkom efter ca 15 min och säger att en utbetalning är gjord, men kan dröja några bankdagar ytterligare.
    Man vägrar ersätta mig för en förlorad affär hos bilhandlaren pga. att dom inte betalat ut pengar för bilen.
    Bad att få prata med en chef, men inget som gick att göra en fredag.

Vad ni än gör, sälj inte eran bil till dessa!
    Ni kommer ångra er.
    Hej Chris, betalningen gjordes på fredagen dag 3 och du hade pengarna på kontot samma dag. Enligt överenskommelse. Den betalningsansvarige var hemma sjuk, som din rådgivare meddelade. Därför var din rådgivare lite osäker på betalstatus när du ringde. Vi beklagar att upplevelsen inte nådde dina förväntningar och arbetar ständigt för att ge en så professionell och seriös upplevelse som möjligt. Trots mänskliga fel gav vi dig ett tillräckligt bra pris för att du skulle välja vår tjänst, vi var trevliga och höll alla löften. Cardrop
  • 2022-08-19 Spontant omdöme
    Snabb och smidig bilförsäljning 😊 Tack Elias för hjälp från början till slut!
    Mycket bra service 👍
  • 2022-08-19 Spontant omdöme
    Supernöjd! Kalle är kungen!!
    Har pratat med mycket folk runt i Sverige i har inte fått något riktigt bud på min bil, tills KungKalle ringde upp mig. Jag fick först ett bud och jag frågade om det gick att fixa några tusen lappar mer och jag fick svaret "inga problem vi ska se vad vi kan göra" Kalle ringer upp mig och ger mig ett bud som jag ville ha plus lite mer🙌 var jätte skeptisk i början för att det lät så bra men detta var det smidigaste jag vart med om. Tack så mycket KungKalle. Ni har en kund för alltid👍 Rekommenderas starkt till alla som vill sälja sin bil smidigt och utan krångel.
  • 2022-08-16 Spontant omdöme
    Super nöjd med affären!
    Kalle du är en kung jätte trevlig att prata med som fick hjälpa mig från början tills jag fick in pengarna. Från första samtal känns det seriöst och fick bättre erbjudande än alla andras försäljningsbolag fullt rekommenderat.
  • 2022-08-16 Spontant omdöme
    Kalle på Cardrop har varit väldigt tillmötesgående. Trots några ändringar på vägen så hade han alltid trevlig bemötande och affären gick smidigt.
  • 2022-08-08 Spontant omdöme
    I sold my car in June via Cardrop and we had a real smooth transaction. Thanks Kalle for all the support during the process.
  • 2022-08-04 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd med Cardrop! Använt dem vid två bilaffärer och kika nöjd vid båda. De ordnade bästa priset och var allmänt väldigt smidiga att ha att göra med.
  • 2022-08-03 Spontant omdöme
    Fantastiskt smidigt. Mycket nöjd med hela affären. Rekommenderas!

Stort tack till Kalle .
    Grym support och en toppen service!!
  • 2022-07-26 Spontant omdöme
    Super nöjd!

Har sålt min Volvo XC60 och fick mer betalt än de andra bilhandlare tex. Volvo, Riddermaksbil och Kamux!

Snabb betalning och super service.
  • 2022-07-21 Spontant omdöme
    Efter jobbiga meddelanden på blocket så hittade jag Cardrop. Fyllde i bilens uppgifter på deras hemsida och efter någon dag (fredag) ringde Kalle upp och gav riktigt bra bud. På måndagen lämnade jag min bil på Opus efter att jag hade fått handpenningen. Det var lite väntetid på Opus men på onsdag morgon ringer Kalle och säger att dom har godkänt bilen och idag (torsdag) kom pengarna. Eftersom jag inte hade hört om just Cardrop tidigare var jag lite skeptisk i början eftersom det lät så smidigt men det var faktiskt precis så smidigt som dom skriver/säger. Det som gjorde mig tryggare var att både Aftonbladet och MRF hade skrivit om Cardrop. Tack Kalle för grym hjälp☺️
  • 2022-07-08 Spontant omdöme
    Kalle Kalle Kalle, hoppas du läser detta.
    Från den första kontakten så fick jag hjälp av Kalle. Efter bara en timme så fick jag första budet och efter bara några timmar så fick jag den budet som jag aldrig skulle ens tänka mig få. Hela processen att jag få pengarna insatta på kontot tog bara tre dagar efter första kontakten med Kalle, helt otroligt va 😮. Vilken superduktig kille du är mannen. Rekommenderas väldigt stark 👍🏻 Kommer säkert komma tillbaka när det är dags att sälja min nya bil 🤝
  • 2022-07-07 Spontant omdöme
    Jag vill starkt avråda från att använda dem ! Jag fick ett bud som jag godtog ! Efter besiktningen sjönk budet med 12500:-, från 52500 till 40000. Jag tackade självklart nej och åkte för att hämta ut min bil. När jag betalt tillbaka handpenningen fick jag beskedet att det kunde ta från 2 timmar till en dag innan jag skulle kunna hämta min bil!! Då sa jag att jag skulle hämta bilen med hjälp av polisen, eftersom det fortfarande var min bil! Då löste problemet sig på 2 minuter och jag kunde hämta bilen. Från besiktningen körde jag direkt till "vi köper din bil", som gick igenom bilen noggrant och gav mig ett pris som var 17000:- högre än sista budet från Cardrops bilhandlare. En skillnad på nära 33%! Det borde vara omöjligt att det skiljer så mycket vid värdering efter kontroller!! Så kolla över alla alternativ innan du gör affär via Cardrop blir min rekommendation!
  • 2022-06-17 Spontant omdöme
    Från första kontakt till det att jag hade fått betalningen så skötte Kalle sitt jobb fläckfritt. Inlyssnande, korrekt och drivande i affären och när affären var klar så fungerade uppföljningen klockrent.
    Sälja bil kan vara klurigt och tidskrävande... Kalle och hans team gjorde det enkelt, på den utlovade tiden och till det pris som jag ville ha.
    Kan varmt rekommendera deras tjänster.
  • 2022-06-08 Spontant omdöme
    Supernöjd, tog hjälp av Cardrop och Richard för att sälja vår Passar GTE och fick ett väldigt bra pris.

Väldigt bra service och hela affärer gick väldigt smidigt!
  • 2022-06-08 Spontant omdöme
    Tog hjälp av cardrop för att sälja min kylbil och kan bara säga wow!!

Redan från första samtalet kändes det proffsigt och seriöst och dagen efter hade jag ett erbjudande som jag var riktigt nöjd med.

Pga dolda fel på min bil blev det komplikationer med den köparen, men det hindrade inte Kalle från att ro hem en ny och ännu bättre deal!

Kalle, jag hoppas du läser detta du är en kung och allt ligger framför dig🤝🔥👑

Bless
  • 2022-05-25 Spontant omdöme
    Sålde min bil via Cardrop och var mycket imponerad av den smidiga processen, bra ersättning, mycket högre än erbjudande från märkesfirman. Dessutom ett väldigt trevligt och proffsigt bemötande av Christoffer!
  • 2022-04-07 Spontant omdöme
    Super nöjd med Cardrop! Kommer absolut använda detta igen. Över förväntan hur smidigt detta var, samt att jag även fick Richard som både var trevlig, skön att snacka med och ett intresse för att jag skulle få vad jag ville ha för bilen, vilket jag tycker han lyckades med!

Tack bästa Richard och Cardrop! :D
  • 2022-03-24 Spontant omdöme
    Har anlitat cardrop 3ggr, 2 första gångerna blev det ingen affär. 3 gången blev det en kanonaffär. Så jag är jättenöjd och kommer absolut testa fler gånger i framtiden!
  • 2022-03-23 Spontant omdöme
    Vilken grej, bilfirman erbjöd ett pris för min bil, jag provade på cardrop. Efter drygt 1 timme fick jag bilen såld för 20000kr mer. Fick Kalle som handläggare som hjälpte mig från start tills pengarna fanns på kontot. Extrem trevlig och kunnig kille. Rekommenderas starkt. Bra jobbat!
  • 2022-03-17 Spontant omdöme
    Fantastiskt smidigt. Mycket nöjd med hela affären. Rekommenderas!
    Bilen är såld!
    Otroligt smidigt tjänst och Rikard har varit riktigt hjälpsam, tillgänglig, väldigt trevlig och lösningsorienterad genom hela processen.
    Fåtal dagar från att jag anmälde till pengar på kontot.
    Har varit inne i processen samtidigt som personen som skrev inlägget nedan och har varit väl omhändertagen och fått förklarat att deras server legat nere så inte kunnat ta emot mail. Sjukdom kan hända, externa beroenden till webbhotell kan hända. Inte värt att ge 1/5 och hata för det.
    Hejja Cardrop och tack för hjälpen!
    Tack Fredrik, det var värmande att höra. Det har varit oerhört belastande för oss att servrarna lade ned och har varit nere nu i 5 dagar. Ha det fint! <3 Cardrop
  • 2022-03-17 Spontant omdöme
    Lämnade en fredag alla uppgifter som behövdes för att via Cardrop sälja min bil, värde uppåt 300K. Blev på måndagen uppringd av en representant från dem, en trevlig kille, och vi diskuterade en del ang försäljningen, Vi kom överens och avslutningsvis så meddelade han att "...nu lägger jag ut bilen för budgivning till handlarna och ringer dig i morgon tisdag på em och meddelar vilka bud som inkommit...". Allt frid o fröjd och vi la på. Tisdag em kom men inget samtal... På onsdag fm fick jag ett bud på bilen från ett annat företag och var då naturligtvis intresserad att jämföra detta bud med ev. bud från Cardrop. Ringde upp Cardrops representant men fick direkt i örat via telesvar att "...är inte anträffbar...". Lämnade ett röstmeddelande och bad honom ringa upp så fort som möjligt men inte ett knyst. Provade ett par ggr under dagen men fick samma besked via telesvar... Dessutom så verkar deras hemsida legat nere sedan i tisdags... Vad är detta för ett märkligt företag, har de skaffat någon form av hemlig identitet för företag??? När detta publiceras så kommer väl "förklaringar" från Cardrop, något i stil med; ...beror på sjukdom, ...tekniska problem...missförstånd, ... m.m Faktiskt inte så intressant för mig som kund att höra eftersom det är ett totalt internt problem att överlämna kundärenden sinsemellan vilket brukar funka bra på ett väl fungerande företag, har man kanske fler kundärenden än man kan hantera??? Sammanfattningsvis: Vill du sälja din bil snabbt, vilket jag antar att de flesta vill, använd då inte Cardrop för bilen lär stå på skroten innan någon som helst aktivitet händer från deras sida.... För mig är de nu helt uteslutna som säljare av mitt fordon!
    Hej Jan!

Naturligtvis ber vi om ursäkt för den bristande återkopplingen. Vi har rutiner för överlämning vid sjukdom och den här gången hann vi inte fram till dig i tid.

Lycka till med bilförsäljningen!
    Hälsningar, Cardrop
  • 2022-03-09 Spontant omdöme
    Fick hjälp av Kalle på Cardrop hela vägen tills pengarna finns på kontot och ägarbytet är klart. Kalle är så trevlig att prata med och dessutom väldigt humoristiskt. Allt gick så smidigt! Rekommenderas starkt!
  • 2022-03-08 Spontant omdöme
    Mycket trevligt bemötande även om priset de erbjöd inte lockade men det är inte deras fel utan värdet på min bil är bara under det jag vill ha. Trevlig säljare. Följde upp som lovats vardagen efter samtal. Rekommenderar!
  • 2022-03-07 Spontant omdöme
    Hej! Jag vill bara säga att tjänsten jag fick var fantastisk! Kalle - killen som skötte min försäljning - var väldigt respektfull, uppriktig och arbetade extremt snabbt för att få mig en bra affär! Vi diskuterade till och med försäljningen på engelska, vilket hjälpte mig att känna bekväm och ha en fullständig förståelse för detaljerna.Bra jobbat Kalle - tack igen!
  • 2022-03-03 Spontant omdöme
    Otroligt smidigt! Snabba svar, hjälpande genom hela processen och inte minst ett bättre pris än genom min lokala bilhandlare.
    Återkommer definitivt igen!
  • 2022-02-22 Spontant omdöme
    När Christoffer Magnerholt vid måndag lunch sa att jag dagen efter, lagom till lunch, skulle ha några bud på min bil lät det alldeles för bra för att vara sant. Det finns många bra säljare, sen finns det personer som Christoffer som tar allt ett steg längre, inte nog med att han var trevlig som få, allt han sa skulle ske slog också in. Jag fick två bud på min bil dagen efter, och Christoffer lyckades dessutom få 7000 kr mer betalt för min bil än det initiala budet.
    Jag kommer aldrig försöka sälja en bil på något annat sätt än med Cardrop.
  • 2022-02-21 Spontant omdöme
    Kalle kalle kalle vilken jävla service fick mig 20tkr över vad handlare gav mig, sjukt nöjd med hela affären och upplevelsen. rekommenderas starkt
  • 2022-02-18 Spontant omdöme
    Har inte varit med om sådan topp service och smidig affär under mina bilaffär som jag haft. Kalle är den en absolut bästa service minded köpare/säljare som verkligen förstår och visar empati. Fick snabbt svar och hjälp av Kalle. Väljer definitivt Kalle framöver.
  • 2022-02-16 Spontant omdöme
    Vi skulle sälja vår bil då vi köpt en ny som var på väg. Detta behövde gå snabbt då vi inte har plats och Kalle var grym! Allt gick snabbt och Kalle var verkligen mån om att det skulle bli så bra som möjligt för oss. Så fort det dök upp någon fråga så fick vi alltid snabb återkoppling och en lösning som passa oss. Jag kommer definitivt höra av mig till Kalle om jag ska sälja fler bilar.
  • 2022-02-12 Spontant omdöme
    Christoffer och resten av CarDrop teamet gjorde det snabbt och smidigt för mig att sälja min bil, lämna in den, och få betalt.

Dom hjälpte mig med alla mina frågor och funderingar, och det hela blev löst på distans utan problem!
  • 2022-02-11 Spontant omdöme
    Helt grymt bra jobbat av Kalle! perfekt bemötande ,trevlig, och härligt humör.
    Skötte allt perfekt och det bästa för mig.
    Du ska ha ett STORT tack och beröm för all hjälp med bilen och alla frågor,
    Du är GRYM! njut av en fantastisk helg :)
  • 2022-01-30 Spontant omdöme
    Jag trodde först att det var ett skämt.
    För bra för att vara sant liksom..
    Det visade sig ganska snabbt att jag hade fel, och att det var tvärtom super seriöst!

Min kontaktperson Christoffer Magnerholt på Cardrop var oerhört påläst och proffsig på alla tänkbara sätt.
    Saklig, Kunnig med snabb återkoppling bara för att nämna några saker.

Mitt livs smidigaste och bästa bilaffär.
    Trevligt rakt igenom!
    Gick till och med plus 😃💰💰
  • 2022-01-21 Spontant omdöme
    Jag upplevde en jättesmidig process från början till slut utan onödiga mellansteg eller långa diskussioner. Det bästa av allt var dock att jag fick betydligt bättre betalt än de andra firmorna jag provade.
  • 2022-01-18 Spontant omdöme
    Mycket smidig försäljning och fint bemötande av Christoffer på Cardrop. Rekommenderas!
  • 2021-12-27 Spontant omdöme
    Jag vill ge er all beröm för det arbete ni lade ner på försäljningen av mitt fordon.
    Proffsigt, klara besked.
    Stort tack.
  • 2021-12-16 Spontant omdöme
    Tack för en utmärkt service och en trygg bilaffär. Jag är mycket nöjd och vill särskilt lyfta fram Christoffer som gav en professionell service och guidade mig genom processen.
    Jag kan varmt rekommendera Cardrop för dig som går i säljtankar!
    // Michel
  • 2021-12-15 Spontant omdöme
    Filip på Cardrop kämpade med att få min bil såld till olika bilhandlare och efter 3 vändor med firmorna fick han upp deras bud med 30k innan vi nöjde oss. Stort tack Filip och cardrop.
  • 2021-12-09 Spontant omdöme
    Mycket bra service hela vägen! Filip hjälpte mig att få det jag ville ha för min bil och lite mer där till!
    Kan varmt rekommendera Cardrop om du vill slippa alla däcksparkare och prutare och samtidigt få till en bra affär!
  • 2021-11-29 Spontant omdöme
    Fick mycket bra hjälp med att sälja min fars bil av Christoffer på Cardrop. Han jobbade hårt med att få ut det pris vi önskade. Mycket smidigt sätt att sälja bil på! Dessutom snabbt pengar på kontot både gällande handpenning och slutbelopp! Kan verkligen rekommendera Cardrop och skulle inte tveka att anlita dem igen.
  • 2021-11-18 Spontant omdöme
    Fick Calle till min hjälp vid försäljning av en Audi. Förvånad över hur smidigt och enkelt allt kändes och Calle ordnade det pris jag ville ha. Kommer definitivt använda detta igen som alternativ i framtiden. Snabb återkoppling under hela processen.
  • 2021-11-17 Spontant omdöme
    Talade med Filip Michols på Cardrop. En eminent rådgivare som ständigt uppdaterade mig i processen & höll mig uppdaterad som jag önskade. Var extremt behjälplig och hjälpte mig få 10.000KR MER för min bil än vad jag trodde, STORT tack till er och Filips service, en guldstjärna cardrop har skaffat sig!:)))
  • 2021-11-13 Spontant omdöme
    Jag skulle sälja min bil och kollade runt hos många bilhandlare och olika bilförmedlingstjänster och även med cardrop för att de verkar ha så många nöjda kunder. Jag kom i kontakt med Philip som är en stjärna. Återkopplade alltid på bestämd tid och gav väldigt bra och begriplig information. Hela försäljningen gick väldigt smidigt och cardrop betalade överlägset mest för bilen och då hade jag ändå kollat runt med många innan.
  • 2021-11-05 Spontant omdöme
    Tack själva, jag trodde nog inte på alvar att det skulle gå så lätt att sälja bilen, ni har varit till fantastisk god hjälp med löpande bra information och trevligt bemötande fram till en snabb
    och korrekt bilaffär.
    Vänligen Ulf.
  • 2021-11-04 Spontant omdöme
    Enkelt, snabb hantering, riktigt bra bud, bra kontakt under vägen, tydliga instruktioner och till slut snabb utbetalning. Jag var skeptisk hela vägen eftersom det nästan verkade för bra för att vara sant, men det var faktiskt så bra. Kan verkligen rekommendera Jani.
    Tack Jani
  • 2021-11-03 Spontant omdöme
    Jag haft kontakt med Cardrop som var jättekul ock effektiv, Filip Michols är duktig kille som hjälpte mig att få 10000kr högre pris på min gamla bil.
    Tack Filip, bra jobbat.
  • 2021-10-29 Spontant omdöme
    Köpte en ny bil och tänkte byta in den gamla på bilfirman men fick ett väldigt dåligt bud, tänkte då att jag testar att värdera den hos Cardrop som jag hade läst mycket gott om. Sagt och gjort, lade upp info om bilen plus några bilder. Dagen efter ringer den utomordentligt trevlige Christoffer och frågar lite mer om bilen och ger information om hur det går till osv. Dagen efter har jag fått bud på bilen som är 25000 mer än vad bilfirman jag köpte min nya bil ville ge. Tackade ja till det och vi kom överens om ett datum för överlämning på Besiktas station i Trollhättan. Eftersom jag hade angett bilens skick korrekt så var det inga konstigheter utan jag fick summan som var överenskommen utan problem dagen efter. Cardrop löste även restskulden som var kvar och gjorde ägarbytet snabbt och smidigt. Kan bara rekommendera Cardrop om ni vill göra en snabb och smidig affär och slippa en massa strul som det gärna blir när man ska försöka sälja bilar på Blocket exempelvis. Stort tack till teamet på Cardrop och speciellt Christoffer som lotsade mig igenom hela affären!
  • 2021-10-27 Spontant omdöme
    Alltid varit skeptisk till massa positiva kommentarer.
    Men här är min del av upplevelsen. de var dags att sälja bilen och la in intresse för försäljning på flera sajter som ska återkomma med bud. Alla la skambud. Återkopplade till cardrop att budet var lågt ( bättre än alla andra men fortfarande lågt ) och de gick pratade med sina köpare och fick ett bättre pris dagen efter. Lämnade in bilen i måndags. Klartecken idag och signering imorgon. 0 % huvudvärk.