CityBil Bromma AB

CityBil Bromma AB

Ring 08-591 149 00 www.citybil.se

Välkommen till CityBil Bromma AB - Vi hjälper dig hitta rätt bil till rätt pris, för dig! Våra samarbetspartner är bland annat Auto Concept, Garantidirekt, Carfax, Trygg Hansa., Paydrive m.fl. När det gäller finansiering av din nya bil så hjälper vi gärna dig att hitta den perfekta lösningen. Via samarbete med våra banker Santander...

54 omdömen om CityBil Bromma AB

Damian E
Skrev om CityBil Bromma AB

Företaget är nu 17/4-2020 fällt i ARN(Allmänna reklamationsnämnden). Företaget önskade säga upp ett av båda parter signerat köpeavtal (Porsche Boxster 718, Köpepris 528 000SEK). Jag fick själv leta och föreslå lösning och det skulle inte vara svårt för företaget att via blocket hitta en då befinntlig Boxster 718 i Malmö med samma färg som avtalad bil (dock inte motsvarande pga av rött kapell,dvs 1/4 av bilen är i fel färg). Företaget ville dessutom att jag som kund skulle godkänna den utan att ha sett den...

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

John M
Skrev om CityBil Bromma AB

Vi köpte en bil här i december förra året. Vi blev bra bemötta och allt gick jättebra. Dock märkte vi att när vi hade köpt bilen och var på väg hem att ena högtalaren var trasig. Vi kontaktade CityBil om problemet, vi lämnade in bilen på verkstad och lagade högtalaren, CityBil tog på sig ansvaret då dom hade missat att högtalaren var trasig och stod för kostnaden. CityBil skötte detta professionellt. Kan verkligen rekommendera att ni köper er nästa bil här!

Per W

Trevliga och tillmötesgående! Nöjd med bliköpet! Hoppas bara att jag får maualen, till köpt fordon, som utlovats. Men i den saken hyser jag inget tvivel. Per.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Per, Tack för din rekommendation, jag hoppas på en solig sommar så att Ni kan njuta utav Er fina cabriolet. Jag ringer och kollar hur det går med manualen, den borde ju dyka upp nu kan man tycka.. Mvh Fredrik Åkerblom

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1026 omdömen 4.8 av 1026 omdömen

Ulla O

Köpte en Q3-a som var i väldigt bra skick, till och med bättre än Fredriks beskrivning. Köpet gick väldigt smidigt och inga konstigheter och bilen blev också servade innan vi hämtade den. Kan varmt rekommendera denna bilfirma. Mvh Ulla O

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Ulla, Tack för din rekommendation, kul att Ni är nöjda med allt och att Ni tycker att bilen är fin! När man köper bil på distans utan att titta innan så är det särskilt viktigt att vi ger en så bra beskrivning som möjligt. Vi tackar för Ert förtroende och önskar lycka till med nya fina bilen. Mvh Fredrik Åkerblom

Anders N

Köpte en beg. bil (Ford C-max) av dem. Bilen motsvarade våra förväntningar och bemötandet av säljare kändes seriöst.

Svar från Ludvig Pellbäck

Kul att ni är nöjda med bilen! Ni är varmt välkomna tillbaka! Mvh Ludvig Citybil

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Christine S

Lyhörd för mina önskemål och hittade en perfekt bil till mig. Ansträngde sig extra för att få ett så högt inbytesvärde som möjligt för min gamla bil. Bra och snabb service och svar på frågor. Lättillgänglig och flexibel då jag önskade hämta bilen en helg innan butiken öppnat

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Christine, Tack för din rekommendation, vi försöker vårt bästa.. ibland känner man när någonting är är rätt för en kund. Jag tror att du kommer att få många trevliga mil i din nya bil, kul också att Ni som familj valt att köpa 2 bilar utav oss. Vi tackar för Ert förtroende och önskar Er lycka till! Mvh Fredrik Åkerblom

Jules D

Köpte en Volvo V40. Blev mycket proffsigt bemött och fick många bra förslag på bilar, säljaren lyssnade på önskemålen. Kommer säkert tillbaka.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Jules, Tack för din rekommendation och lycka till med nya bilen, Ni är välkomna tillbaka! Mvh Fredrik Åkerblom

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Alessandro K

Fantastiskt smidig bilaffär. Blev trevligt bemött och servicen var på topp nivå! Rekommenderar starkt!

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Alessandro, Tack för Er rekommendation och lycka till med nya fina bilen! Mvh Fredrik Åkerblom

Clement K

Kom in och köpte en volvo v60. Första gången jag köpte bil i den prisklassen och jag är nöjd med säljarens bemötande. Lugn och trevlig samt kunnig och visade med stort tålamod det mesta av den bilen jag var intresserad utav hade. Efter köpet behövde jag återkomma i fråga om kamremsbyte som inte var tydlig gjord i serviceboken men där hjälpte han samt ringde förra ägaren för att visa och var det var gjort. Vid nästa bilköp och det står mellan två affärer så kommer jag utan tvekan välja City Bil. Det är svårt att trovärdiga säljare i Stockholm men jag är glad att jag fann en. /Nöjd Norrlänning

Svar från Fredrik Åkerblom

Tack Clement för din rekommendation! Du nämnde tidigt att detta var din första större bilaffär vilket gör att man försöker vara extra tydlig och lyhörd. Jättekul att du är nöjd med din nya bil och med oss, du är välkommen tillbaka och tack för att vi fick ditt förtroende. Mvh Fredrik Åkerblom

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1302 omdömen 4.6 av 1302 omdömen

Super trevlig & informativ. Inte alls pushig som många andra säljare, utan frågade oss vad vi ville ha i en bil & vad vi redan kollat på/pro

Jonas H

En Renault kangoo. Trevligt och professionellt. Att få köpa en bil. Ja dem levde upp till det. Trygg affär med plus i kanten.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Jonas, Tack för din rekommendation, hoppas att Ni blir nöjda med Er nya elbil. Mvh Fredrik Åkerblom

Krisoffer H

Tack pratglada Fredrik ;) För ett familjärt och trevligt omhändertagande vid vårat köp av Ford Galaxy! Trodde aldrig jag skulle en likadan bil som mina föräldrar hade för 15år sedan men nu står man här. Kan varmt rekommendera Fredrik och kommer med säkerhet tillbaka :)

Svar från Fredrik Åkerblom

Ha ha ha.. "pratglada" Fredrik, stämmer bra det.. jag tycker det är trevligt att prata med trevliga människor! Galaxy är ju familjebilens Ferrari så på med dom coolaste solglasögonen och tävla vid rödljusen nu! ;) Tack för att Ni valde att handla bil hos oss och välkommen tillbaka, tack även för Er rekommendation! Mvh Fredrik Åkerblom

Niclas S

Familjär och varmt Välkomnande!

Svar från Fredrik Åkerblom

Tack Niclas, Vi försöker att vara trevliga, hjälpsamma och lämna goda råd. Tack för att du valde oss i ditt bilköp och lycka till med nya bilen! Mvh Fredrik Åkerblom

Daniel J

Köpte en A6 Avant och fick extremt bra service av Ludvig, har nog aldrig varit med om sådant schysst och seriöst bemötande. TACK Ludvig för att du gick den extra milen! / Daniel Johansson

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för en fin recension Daniel! Hoppas bilen rullade på bra upp till fjällen! Mvh Ludvig

Tobias Å

Mycket trevligt bemötande och rakt igenom en smidig affär! Tydlig information om allt från garanti till finansieringsalternativ. Kan varmt rekommendera både Fredrik och CityBil om du är på jakt efter en ny bil.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Tobias, Tack för din rekommendation och lycka till med nya bilen, frugan är välkommen in när det är dags att byta bil. Mvh Fredrik Åkerblom

Mattias L

Har köpt en bil, proffsigt bemötande och en smidig affär! Kan varmt rekommenderas till andra:)

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för rekommendation Mattias! Hoppas du är nöjd med den nya bilen och att det gick smidigt till att installera dragkroken, önskar dig många mil i nya bilen. Hälsningar Ludvig

Ronny Ö
Skrev om CityBil Bromma AB

En Renault Kangoo Z.E köptes av Citybil nu i November. Vi har efterfrågat en bil som kan ta oss de 8 mil till arbetsplatsen. I bra samtal med Citybil så fick vi info om att det skulle fungera, tom upp till 10 mil. Inga problem! Blev upphämtad på stationen vilket alltid är tacknämligt. Pappren var inte klara när vi kom till bilfirman, fick vänta 1,5 tim. När jag skulle åka var inte batteriet helt laddat. Vi körde hem med bilen, blev ståendes efter 1/3 av vägen med batteritorsk, fick komma tillbaks dagen efter med...

Svar från CityBil Bromma AB

Hej! Det sista vi skrev till dig 2018-11-29 var att du senast 2018-12-05 skulle få besked hur vi skulle hantera ärendet. Då du före det väljer att ta en publik diskussion i mediabruset föll lite av vårt intresse att göra något bra för dig. Du är välkommen att ta upp en seriös och nyanserad diskussion när det faller dig in. Men för oss är det inte sent en fredagkväll i mediabruset.

Thomas E

Köpte bil. Bemötandet var mycket bra. Hämtade mig vid T-centralen. Bemötandet i telefonen även affären var mycket trevligt. /Tack för ett trevligt möte med er.

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för fin kritik Thomas! Hoppas du är nöjd med din nya fina V40! Hälsningar Ludvig

Naim A

köpte mig en Volvo s60. bra service från början till slutet. mycket nöjd med köpet. tack!

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej på Er, Tack för Er rekommendation, lycka till med nya bilen och tack för att Ni valde att köpa bil utav oss. Mvh Fredrik Åkerblom CityBil AB

Hans L

Jag har hittills bara positiva erfarenheter av CityBil och Fredrik Åkerblom. Köpte en Renault Megane och utan problem byttes bromsskivor och klossar bak. Mycket nöjd med kundbemötandet.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Hans, Tack för din fina rekommendation, hoppas du får många fina mil med nya bilen! Mvh Fredrik Åkerblom CityBil

Ulf S

Köpte en Golf. Fredrik hjälpte verkligen till att göra affären en smidig och trygg upplevelse. Jag är nöjd med min nya bil och fick hjälp med upplägg och hantering av leasing. En snabb, enkel och smidig affär med bra råd och tips.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Ulf, Tack för din rekommendation, kul att Ni är nöjda med nya bilen och tack för att du valde att köpa Er bil utav oss. Mvh Fredrik Åkerblom

Pylle D
Skrev om CityBil Bromma AB

Hej, Vi köpte nyligen en Volvo på Citybil Bromma AB. Fantastisk service av säljaren Ludvig Pellbäck. Snabb, smidig affär och vi är jättenöjda med bilen. Vi kommer definitivt att återvända dit för nästa bil. Pylle Drangel-Nord

Kristin A

Bra service, snabb och smidig affär.

Svar från Ludvig Pellbäck

Hoppas ni är nöjda med er nya fina Hyundai och jag önskar er många mil i nya bilen! Tack för fin rekommendation Mvh Ludvig

Gunilla N

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för er rekommendation! Ni är varmt välkomna tillbaka! :)

Annikka R
Skrev om CityBil Bromma AB

Oseriöst! Åkte från Eskilstuna för att vi var intresserade av en XC60. Bilen var i våra ögon helt ok och därför ville vi provköra. Men där blev det stopp. Enl. försäljaren fick vi inte det för det regnade ute. Trodde han skämtade med oss, men icke. Skulle väl aldrig lägga närmare 200000 kr på en bil som jag inte ens fått provköra. Kanske Citybil borde ha stängt de dagar det är tråkigt väder ute. Vi köpte en annan bil, som vi fått provköra.

Svar från CityBil Bromma AB

Hej Annika. Tråkigt att erat besök inte var som förväntat. Vi försöker och har som mål att alla kunder skall vara nöjda efter ett besök hos oss. Viktigt att förstå är att vi inte har Provkörningsbilar. Utan alla våra bilar är Salubilar. Hos oss får man Alltid provköra innan köp. Lycka till med er nya bil!

Rasmus S

Bästa bilhandlaren jag varit hos! Super bra och trevligt bemötande, är jättenöjd med mitt bilköp!

Svar från Ludvig Pellbäck

Kul att du är nöjd! Hoppas du trivs med din nya fina Mondeo! Varmt välkommen tillbaka :) Mvh Ludvig

Sonay K

Mycket trevlig säljare! Lyckad köp!

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för fin kritik! Önskar er all lycka med er fina nya Mercedes och att ni är nöjda med affären! Mvh Ludvig

Henrik P
Skrev om CityBil Bromma AB

Var på en Söndag och plockade ut min bil, och jag kan varmt rekommendera Citybil Bromma. Kanonservice utan krångel. Tack Fredrik * 2 .

Svar från CityBil Bromma AB

Hej Henrik, Tack för din rekommendation, vi dvs. Fredrik & Fredrik tackar och önskar Er lycka till med nya fina bilen.. Mvh Fredrik Åkerblom & Fredrik Ros

Eddy N

Jag är på det stora hela väldigt nöjd med bemötandet . Jag skulle gärna rekommendera dem. Trevliga, professionella, bra service.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Eddy, Tack för din rekommendation, hoppas att Ni trivs i Er nya fina Volvo! Mvh Fredrik Åkerblom

Sebastian N

En bil Bra och trevlig bemötande

Svar från Fredrik Åkerblom

Tack för din rekommendationen och grattis till din nya fina bil! Mvh Fredrik Åkerblom

Antonio F

Mitt bilköp gick väldigt smidigt och jag fick ett snabbt och trevligt bemötande av säljaren Ludvig.

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för din rekommendation Antonio! Hoppas du är nöjd med nya bilen och jag önskar er all körglädje! Mvh Ludvig

Ahmad Ali Y

Fredrik, kanske är den bästa försäljaren jag mött. Trevlig på alla vis, var oerhört hjälpsam med allt. Jag kommer definitivt att handla bilar av honom o framtiden.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Ahmad, Tackar för dom fina orden, du är välkommen tillbaka närsomhelst! Det är lätt att vara hjälpsam och trevlig när våra kunder är så trevliga.. Hoppas att frugan blev glad över nya bilen! Mvh Fredrik Åkerblom

Ramin R

Jag tycker ni är en av de bästa bilhandlarna som finns i Sverige, jag hoppas ni säljer minst 20 bilar varje dag, för ni är värda. Tack för Volvo V40

Svar från Fredrik Åkerblom

Tack för det Ramin, hoppas att Ni kommer att bli nöjda med nya fina bilen.. jag tycker att vi har dom bästa kunderna i Sverige! Mvh Fredrik Åkerblom

Fadi A

Bmw 520 . De som jobbar där var jätte trevliga och de ger dig möjlighet att kolla runt hur mycket du vill och man kan ställa frågor som man undrar över och de svarar helt ärligt och de stressar inte dig. Det gillar jag.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Fadi, Tack för din rekommendation, Ni var lika trevliga och vi tackar för att Ni valde att köpa bil utav oss. Hoppas du kommer att trivas i din väldigt fina BMW! Mvh Fredrik Åkerblom

Conny G

Köpte beg bil av dem, samt bytte in min tidigare bil. Fungerade felfritt och smidigt.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Conny, Tack för din rekommendation och lycka till med nya bilen! Mvh Fredrik Åkerblom

Staffan H

Jag köpte en begagnad bil som jag tittat ut själv vis bytbil.com Fredriks bemötande var proffsigt och servicieinriktat Jag kommer antagligen vända mig dit nästa gång det blir dags för bilbyte

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Staffan, Tack för din rekommendation, vi önskar Er lycka till med nya bilen och Ni är varmt välkomna tillbaka! Mvh Fredrik Åkerblom

Tony L

Ludvig var en alldeles utmärkt försäljare! Inte påstridig o jäklig som många kan vara. Väldigt hjälpsam och tillmötesgående! Skulle definitivt komma tillbaka! Högsta betyg på bilfirma!

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för din rekommendation och de fina orden Tony! Och återigen grattis till en fantastiskt fin polo, hoppas du får många härliga mil i den! Mvh Ludvig

Murat D

Han är bäst . trevlig.bra be mötande.fredrik

Svar från Fredrik Åkerblom

Tack Murat, Hoppas du och din familj får många trevliga mil med nya bilen och tack för din rekommendation! Mvh Fredrik Åkerblom

Helen D
Skrev om CityBil Bromma AB

har köpt en bil, de är bästa och mycket trevliga, stor tack och kram till Fredrik.

Ida Marie S

Köpte en jättefin bil som vi stormtrivs med. Köpet gick snabbt och smidigt tack vare ett rakt igenom positivt och trevligt bemötande ifrån säljaren och övrig personal i närheten.

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för ditt omdöme Ida Marie! Kul att höra att ni trivs med bilen, jag önskar er många härliga mil med Mondeon! Mvh Ludvig

Joakim A

Snäll och trevlig, inga konstigheter. Bilens skick var enligt utlovande. På återseende säger jag.

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för din rekommendation Joakim! Grattis till den otroligt fina bilen! Mvh Ludvig

Stefan A

Trevlig och enkelt bemötande ger smidig affär.

Tack Stefan, Hoppas Ni får många fina mil i nya bilen! Mvh Fredrik Åkerblom

Samuel G

1)Vi köpte oss en familje bil Reunalt Scenic Grand. 2)Vi fick ett trevligt bemötande av säljaren. 3) Våra förväntningar var att den skulle se lika fräsch ut i verkligheten som i bilannosen det var det👍. 4)Vi känner oss jättenöjda över bilen.

Svar från Ludvig Pellbäck

Hej Samuel, Kul att ni är nöjda med er nya bil och tack för att ni tog er tid att skriva en rekommendation! Önskar er många fina turer med den upp till Dalarna och grattis till en fantastisk fin bil! Mvh Ludvig Pellbäck

Lars Ö

Skoda Superb -15 Helt nöjd, upptäckte en skada på ett däck strax efter att bilen hämtats, något som både jag o firman missat. Löstes genom att hämta 2 nya däck dagen efter.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Lars, kul att du är nöjd med bil och affär.. Det var tur att du upptäckte skadan och att vi kunde lösa det snabbt! Vi tackar ödmjukast för din rekommendation och önskar många fina mil på Gotland. Mvh Fredrik Åkerblom

Gustav E

Serviceminded och trevligt bemötande

Tack Gustav för rekommendationen och grattis till en jättefin bil! Mvh Ludvig

Hilkka E

Köpte en Volvo V60 och blev extremt positivt överraskad av det professionella samt serviceinriktade bemötandet från Fredrik. Jag kan varmt rekommendera detta företag och säljare för alla som går i tankarna att köpa en ny bil.

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Hilkka, Tack för Er fina rekommendation, vi gör vårt yttersta för att hålla en god service och sälja fina bilar. Lycka till med nya bilen och kul att min rekommendation av bil verkar passa Er som handsken.. Vi önskar Er många trevliga mil i Er fina Volvo V60! Mvh Fredrik Åkerblom

Anna R
Skrev om CityBil Bromma AB

Snabb och smidig service vid mitt bilköp. Mycket trevligt bemötande. Mycket nöjd kund.

Svar från CityBil Bromma AB

Hej Anna, Kul att Ni är nöjda med allt, lycka till med nya bilen! Mvh Fredrik Åkerblom

Angelicque R

Trevligt och tillmötesgående bemötande under hela köpet av den begagnade BMW:n. Vänliga och hjälpsamma med hämtade och lämnade för montage av dragkrok. Bästa rekommendationer!

Svar från Ludvig Pellbäck

Hej Angelicque, Tack för rekommendationen och grattis till en jättefin bmw 530! Kör lugnt upp till hälsingland! Mvh Ludvig

Bengt-åke L

Jag köpte en Volvo xc60 av Ludvig och fick ett glatt och trevligt bemötande och kommer gärna tillbaka när jag ska byta bil nästa gång då det fanns många fina bilar i bilhallen. Tack för en bra affär Bengt-Åke

Svar från Ludvig Pellbäck

Tack för rekommendationen Bengt-åke, ni är så välkomna tillbaka! Hoppas ni blir nöjda med er XC60 och får många härliga mil med den. Mvh Ludvig

Andrei L

Hej jag köpte en bil från CItybil Bromma AB mycket bra service

Svar från CityBil Bromma AB

Hej Andrei, Tack för din rekommendation. lycka till med nya fina bilen! Mvh Fredrik Åkerblom

Anders G

Köpte en caddy, säljaren superbra, jättenöjd, återkommer gärna😃

Svar från Fredrik Åkerblom

Hej Anders, Tack för rekommendationen, kul att allt känns bra.. Ni är alltid välkomna tillbaka! Mvh Fredrik Åkerblom