Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Viköperdinbil.se

Viköperdinbil.se

Gustavslundsvägen 22, 167 51 Bromma — Visa karta

Välkommen till viköperdinbil.se!

Viköperdinbil.se erbjuder ett säkert, bekvämt och rikstäckande alternativ för dig som vill sälja din bil. Låt oss värdera din begagnade bil - helt kostnadsfritt. Oavsett vilket märke eller ålder den har, ger vi dig bästa möjliga prisförslag. På viköperdinbil.se går våra bilexperter igenom din bil effektivt och professionellt. Tar du sedan beslut om att sälja till oss så överför vi pengarna direkt till ditt konto och tar hand om hela administrationen.

Jämfört med tidskrävande och besvärliga annonseringstjänster är vi det enkla och bekväma alternativet. Vi köper din bil oavsett om den är finansierad, leasad eller är en företagsbil – snabbt och smidigt. Välkommen in till oss!

Läs vad 50 kunder tycker om Viköperdinbil.se

• SÖREN A

2019-05-07

SÖREN A skrev om Viköperdinbil.se
    Bara lockpriser på nätet!
    Fick en värdering på 76000 på nätet. offrade en dag från jobbet för att åka till verkstan/butiken för att få en slutligt värdering, tömma bilen kasta in vinterdäck mm. Fick ett bud på 58000. bilen har inga repor eller skavanker o ändå så bjuder de 18000 lägre än vad de säger på nätet. Klart oseriöst. Läs mer
  • 2019-04-29

CECILIA A skrev om Viköperdinbil.se
    Efter att ha läst alla omdömen här var jag minst sagt skeptisk, men blev positivt överraskad! Budet var 10 % högre än onlinevärderingen och försäljningen gick supersmidigt, jag hade pengarna på mitt konto efter 2 dagar. Läs mer
  • 2019-04-09

Tom Sonny T skrev om Viköperdinbil.se
    Vilket oseriöst företag, att de finns kvar är ett under.
    Gjorde en Värderade online på en Saab -05 som har gått över 15 000 mil, och fick då ett bud som var skapligt nära marknadsvärdet och tänkte att det möjligen går att få något mer eftersom bilen är väl underhållen med en hel del nya delar och servad under mitt ägande. (5år)
    Bokar en tid och åker dit för en värdering, medan de håller på med den så snackar jag med övrig personal om vad som händer med bilar de köper in och fick reda på att de säljs till bilhandlare runt om i Sverige och de som har gått lite längre eller är i lite sämre skick säljs till Polen, Baltikum, där de får mycket bra betalt till och med för skrot.
    När värderingen av min bil är klar får jag en lapp med ett pris som kan jämföras med en örfil, budet är 1/4 av priset på online värderingen. Givetvis frågar jag vad det beror på och får svaret att den har gått långt över 15 000 mil och vist, det har den. Men varför lämnar man ett pris på online värderingen om det inte ens är i närheten av verkligheten? Om man nu har en prissnurra som inte klarar av att räkna över 15 000 mil, då ska man inte lämna något bud överhuvudtaget, utan hänvisa till ett besök för värdering.
    Likaså, hur kan man på en online värdering komma fram till ett pris exakt på kronan, 16 271 Kr. utan att ha sett bilen, redan där tycker jag att det visar hur oseriös man är.
    Priserna man har på online värderingen är ungefär listpris hos bilhandlare ut till kund, vad du sedan blir bjuden är inköpspriset, det beror ju på att minst två (2) företag ska ha sin vinst innan bilen går tillbaks ut på marknaden.
    Mitt råd är att ni alla glömmer det här företaget, lägg inte tid och energi på åka dit, finns roligare och mer lönsamma saker att lägga tiden på. Läs mer
  • 2019-04-05

AXEL S skrev om Viköperdinbil.se
    Troligtvis det mest oseriösa företaget jag mött.
    Gjorde en värdering online och fick 58.718 kr vilket kändes helt okej för att slippa sälja den på egen hand. Bokade tid och åkte dit dagen efter.

På plats testar dem och genomsöker bilen på eventuella brister och defekter, inga sådana hittades förutom en repa på stötfångaren bak. Får där på plats ett erbjudande att dem köper bilen för 29.000 kr... jag ifrågasatte varför det skiljer sig så mycket från värderingen online och hon hänvisade till bilens utrustning, att den saknar dragkrok och panorama glastak och att om dom skulle sätta låga priser online så kommer ej folk bemöda sig åka dit... Kändes väldigt oseriöst! Läs mer
  • 2019-02-15

Robert W skrev om Viköperdinbil.se
    Tiden som du länger på att besöka viköperdinbil kan garanterat läggas på något bättre. Helt missvisande information inför besök samt oseriöst bemötande. Obegripligt att de kan överleva. Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar Robert W

Tack för ditt meddelande.

Vad tråkigt att du inte är nöjd med ditt besök hos oss. Vi önskar få ta del av din feedback och gärna få höra lite mer om din upplevelse. Vi jobbar ständigt för att göra våra kunder så nöjda som möjligt. Vänligen mejla oss på kundservice@vkdb.se alternativt ring till oss på 08-12 44 3000.

Tack på förhand!

• 2019-02-15

Bettan S skrev om Viköperdinbil.se
    Varning, trots att de är seriösa så luras de.. Riktigt fula tricks ! T.ex, vid köp av bil som är skrotfärdig, så upplyser de inte om att du ha pengar som du kan få tillbaks på skatten (och det kan ju vara en hel del i förhållande till budet). Detta trots att de skriver på sin website "Privatpersoner som har skadade bilar till salu gör alltid en bra affär hos oss" De skriver vidare "Till oss kan du även sälja en avställd bil utan problem", men upplyser alltså inte om att du gör en bättre affär om bilen körs till skroten och av registreras där. Det är självklart så att dessa återstoden av trafikskatten kasserar de själva in, utan att detta är tydligt i uppgörelse. Otroligt fult!

Vid vänlig förfråga om de ville rätta till den uppkomna situation för att på så sätt återupprätta förtroendet så nekade de blankt. Kontraktet kan inte hävas var beskedet, trots att förfrågan gjordes bara timmar efter att kontraktet skrevs på och inget formellt ägarbyte alltså skett hos transportstyrelsen. Läs mer
    2019-04-03 Viköperdinbil.se svarar Bettan S

Tack för ditt meddelande.

Vad tråkigt att du inte är nöjd med ditt besök hos oss. Tack för att du framför din feedback, vi jobbar ständigt för att göra våra kunder så nöjda som möjligt.

Vi köper alla sorters bilar oavsett skick. Hos skroten får man betala en avgift eller så är det helt gratis vilket varierar beroende på kommun men hos oss så får man alltid ett pris för bilen. Gällande skatten så är man alltid välkommen till att ställa av bilen vid kontraktsskrivning. Här följer vi transportstyrelsens regler och jobbar precis på samma sätt som när man säljer privat eller till en annan bilhandlare. Hos oss har man givetvis tid att fundera över försäljningen. Värderingen är kostnadsfri och icke bindande. När man sedan bestämt sig för att sälja så gör vi en vanlig kontraktsskrivning vilket är en trygghet för er som säljare och för oss som köpare där det framgår att vi utför b.la ägarbytet men vi ser också att man som säljare ser ömsesidig signering som bindande.

• 2019-02-06

Jonas E skrev om Viköperdinbil.se
    Alla rekomendationer här med mer än 1 stjärna är de själva som gått in och gett sig själva för att vända trenden hos dom. Mallika? är det ens riktiga namn? Bilden är från google...
    Dom har falsk marknadsföring och terroriserar sedan via Mail dagligen om man värderar sin bil där. Man kan ju tänka sig vad för människor som sitter bakom företaget och driver det framåt skoningslöst för att få in så mycket pengar som möjligt på kort tid innan bubblan spricker. Att ha en kvinna som svarar i telefon...ajajaj, förtroende först, sen förnedring på plats.
    Deras reklam på Youtube/TV ska vi inte prata om, ett av de värsta skådespeleri jag sett, försök se normala ut när ni pratar iallafall.
    Mitt råd till viköperdinbil: Ljug inte för svenska folket och välj en annan väg istället för den ni är på. Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar Jonas E

Tack för ditt meddelande.

Alla recensioner hos Reco är från kunder. Gällande mejlen så rekommenderar vi att trycka på avregistrera i mejlutskicken om man inte önskar få fler mejl. Är det så att det är google annonser så rekommenderar vi att rensa cookies i webbläsaren.

Just nu har vi flera tv-reklamer ute. Om det är tidigare tv-reklam så är det inga skådespelare utan kunder som medverkat för att berätta lite om deras upplevelse.

Vi hoppas att du kan tänka dig att ge oss en ny chans när du väljer att sälja din nästa bil.

• 2019-02-05

Elisabeth Ad skrev om Viköperdinbil.se
    Nej nej! Slösade tid och kraft på att lasta in sommardäck och ta ledigt från jobbet osv. Hade flera tvåor från senaste besiktningen. Uppgav detta på en gång. Tjejen sa att det var bra att vi sa till. Sen fick vi följa med på en åktur med bilen runt området och bilen påtittades i deras lokal. Vi satt och väntade under tiden. Sommardäcken var de inte intresserade av och såklart fick vi ett skambud som var omöjligt att ta. Tror skroten betalar mer:(
    Så tyckte även killen att de inte köper in bilar med defekter utan rekommenderade att vi säljer den någon annan stans.
    Såå bortkastad tid. Oseriöst! Men får väl skylla mig själv! Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar Elisabeth Ad

Tack för ditt meddelande.

Vår onlinevärdering är en indikativ värdering som utgår ifrån bilens märke, modell, årsmodell och miltal. För att kunna ge ett slutgiltigt pris måste vi även se bilen fysiskt, och ibland är det så att att priset skiljer sig från det man fått på nätet. Vissa får ett högre priserbjudande och vissa får ett lägre. Allt är upp till bilens skick och marknadsläge. Våra experter finns tillgängliga på stationen för att besvara samtliga frågor kring värderingen samt priserbjudandet efter slutförd värdering.

Jonas E gillar detta
  • Hannah L

2019-01-10

Hannah L skrev om Viköperdinbil.se
    Jag tänkte väl som alla andra stackare som åker dit trots alla dåliga omdömen "det finns ju några bra omdömen ändå". Men oj, vilket slöseri med tid. Personalen var totalt inkompetent och otrevlig.
    Värderingen som gavs i deras "lilla förråd till lokal" var 60 000 kr under online värderingen, trots att bilen var felfri enligt honom själv. Självklart får man räkna med att dem kommer gå ut med ett litet lockpris, men detta är rent av bedrägeri och jag förstår inte hur dem har möjlighet och tillstånd att bedriva en verksamhet på detta sätt. När vi dessutom ville ha svar på tal varför dem gått ned så mycket så sa hade han ingen förklaring utan tackade för sig, fick ropa efter honom "vart har du lagt bilnyckeln då?" Hit kommer vi inte igen och jag rekommenderar inte någon annan att göra det. Tråkigt! Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar Hannah L

Tack för ditt meddelande.

Vad tråkigt att du inte var nöjd med priserbjudandet. Vi tackar dig givetvis för att du tagit dig tid att lämna feedback. Våra prissättare baserar vårt priserbjudande på bilens skick och marknadens efterfrågan. Vi har över 55 000 handlare i vårt nätverk vilket gör att vi generellt kan erbjuda mycket konkurrenskraftiga priser. Att det var 60 000 lägre är tyvärr svårt att bemöta utan att känna till den exakta bilen, men detta hör givetvis inte till vanligheterna.

Vi hoppas att du kan tänka dig att ge oss en ny chans när du väljer att sälja din bil.

Jonas E gillar detta
  • Mallika N

2018-12-12

Mallika N skrev om Viköperdinbil.se
    Hade läst recensioner innan så var beredd på att få ett skambud som de flesta skriver här. Vart glatt överraskad. Kom till Västerås innan bokad tid och fick hjälp ganska omgående. Tog ca en halvtimme och fick en värdering som var över online värderingen. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-04-03 Viköperdinbil.se svarar Mallika N

Tack för ditt meddelande.

Vad roligt att höra att du var nöjd med försäljningen. Vi hoppas att du återkommer till oss när du väljer att sälja din nästa bil.

• 2018-11-21

Mehmet H skrev om Viköperdinbil.se
    Börjar med att tacka personalen: Alex, Lisa och Simon på Viköperdinbil.se stationen Erikslund-Västerås, ni är trevliga, vänliga och professionella.
    Gjorde onlinevärdering på min bil Volvo XC 90 3,2 årsmodell 2007, välvårdat, riktigt lågmilare, gått bara 9240 mil, Summum Geartronic utrustning. Fick erbjudande online på 94.442 kr i fredags, var på stationen i måndags 19/11. Jag kanske underskattade min bil som var fullutrustad och i väldigt fint skick men ändå 11 år gammal. Jag åkte dit och hade inte så stora förväntningar på att få det pris som man fick vid onlinevärdering efter att jag läst många negativa recessioner om viköperdinbil, men tänkte chansa ändå och var beredd att få ett skambud som jag absolut inte skulle acceptera men i all fall har jag fått en gratis värdering på bilen.
    Efter ca halv timmes genomgång kom Alex tillbaka och meddelade vänlig att vi får vänta 10 min så att vi får ett bud.
    Jag hade tänkt att släppa bilen om jag får kanske 10-15% sänkning av onlinevärderingspriset, men till min förvåning fick ett pris som är till och med ett par tusen mer än onlinepriset. Naturligtvis tackade jag direkt JAA och affären var klart inom 10 min och kontraktet skriven.
    Fått pengarna insatt i kontot inom mindre 2 dygn. Jag är jätteglad att jag sålde min bil via viköperdinbil.se eftersom det har gått så snabbt och smidigt och fått dessutom det pris som var ngt över mina förväntningar.En nöjd kund. Läs mer
  • Stockholmsnaprapaten G

2018-11-12

Stockholmsnaprapaten G skrev om Viköperdinbil.se
    Otrevlig och okunnig personal som kommer för sent till bokad tid. Under provkörning påstår personen att bromsskivorna är dåliga, trots att bilen besiktigades veckan före utan anmärkning. På online värdering fick bilen ett pris på 98560 kr exakt! Trots att min Mercedes 2011 endast gått 6831 mil, vill de efter värdering endast betala 48000 kr.
    Detta är ett oproportionelt oseriöst företag.
    Slösa inte bort er tid på att bli lurad. Läs mer
  • 2018-11-09

Anders R skrev om Viköperdinbil.se
    Det slutliga priset blev endast 1/3 av den prisuppgift som först angavs på webben...
    De kör i praktiken med lockpriser, vilket enligt lag är förbjudet.
    Om du inte är helt desperat, slösa inte tid på att kontakta vikoperdinbil.se! Läs mer
  • Ursula H

2018-11-07

Ursula H skrev om Viköperdinbil.se
    Bemötande på Sollentuna stationen och pris ok. Däremot är de mycket angelägna om att säga att vi fixar allt och skickar in allt till Transportstyrelsen. Det gör de för att om man inte är observant så är det ”Vi köper din bil” som får tillbaka fordonsskatten. Det gäller alltså att ställa av bilen precis innan kontraktsskrivningen.
    De påstår sig inte ha skyldighet att informera om att bilen ska ställas av. Läs mer
  • Mikael J

2018-10-08

Mikael J skrev om Viköperdinbil.se
    Jag hade tid hos Vi köper din bil i Sollentuna i helgen, 12.30. Kommer dit 12.38 och ber om ursäkt med en gång att jag är lite sen. Bemötandet är iskallt och de säger att jag måste boka en ny tid- för de stänger för lunch klockan 13.00.
    Full förståelse för att de ska ha lunch, men HERREGUD. De torskade 8 minuter av sina liv i och med att jag var lite sen. 8 minuter! Jag sa som det var att jag åkt hela vägen från Gustavsberg och ifrågasatte deras bemötande på trevligast möjliga sätt. Helt iskallt svarar hon bara att jag kan boka en ny tid. Jag gasade därifrån och kommer aldrig sätta min fot där igen. Sämsta service jag utstått! Läs mer
  • 2018-10-03

Bengt N skrev om Viköperdinbil.se
    Jag skulle sälja min Ford Focus 2006, 20500 mil med nästan nya vinterdäck, AC, drag, motor o kupeväemare, farthållare, färddator, antisladd ABS, eluppvärmd fram- och bakruta, radio med CD, allt fungerar ok, nýbesiktigad och nyservad, komplett sevicebok. Jag fick ett förslag på 22 409 kronor
    Efter test bjöd de 7500 kronor. De kör i praktiken med lockpriser, vilket enligt lag är förbjudet.
    Om du inte är helt desperat, slösa inte tid på att kontakta vikoperdinbil.se.
    De säljer vidare enbart till företag, då ligger det i sakens natur att sätta i system att köpa bilar långt under marknadspris. Det är ju minst två företag som skall tjäna pengar på att sälja bilen igen, vilket leder till att man får en helt orealistisk och oseriös värdering. Läs mer
  • 2018-10-03

Ulf E skrev om Viköperdinbil.se
    OSERIÖST!!!!!! Slösa inte tid på detta företag! Onlinevärdering på min BMW, i fint skick, ungefär vad jag hade förväntat mig. Efter besök, som kändes som ett HÅN på min bil, hade värdet minskat med hälften.Sluta med att lura folk på detta sättet!!!!! Läs mer
  • 2018-09-30

Per E skrev om Viköperdinbil.se
    Sämre än sämst! Slösa inte bort er tid på detta oseriösa företag! Onlinevärdering ungefär vad jag hade tänkt mig. Efter besök hade värdet minskat med nästan 80.000:- Bilen lite mer än ett år och i nyskick. Läs mer
  • 2018-09-16

Aryan S skrev om Viköperdinbil.se
    Totalt oseriöst företag; jag fick 310 000 kr i online värdering för min Audi Q7. Så jag tog ledigt från jobbet, betalade extra för en extra bil och person jag ev skulle åka tillbaka med och åkte dit. Väl på plats fick jag enbart 191 000 kr för bilen trots att alla uppgifter jag uppgav på nätet stämde överens och trots att det inte var nåt fel på bilen. De hade ingen förklaring stirrade som idioter på mig när jag argumenterade emot. Jag åkte därifrån med minus 2000 och riktigt förbannad. D e riktiga besserwissrar som har som koncept att alla andra är hjärndöda o de är de smarta! Fy polisen borde stänga ner stället för allmänt uppvigling! Läs mer
  • Linda S

2018-09-09

Linda S skrev om Viköperdinbil.se
    Blufföretag! Åk inte dit! Fick onlinevärdering på över 100.000kr, tog ledigt en dag från jobbet för att åka dit och slippa blocket. Fick värdering 70.000 när jag kom dit! De försökte lura i mig att eftersom det är en diesel kommer ingen vilja köpa på blocket och då kommer jag ångra att jag inte tog 70.000. Dagen efter lade jag ut annons på blocket, 2 dagar senare var den såld för 93.000kr. Läs mer
  • 2018-08-28

Christer G skrev om Viköperdinbil.se
    Fick en värdering på nätet som var 300% högre än vad jag fick på plats!!! Oseriöst företag som bör undvikas! Läs mer
  • anders k

2018-08-15

anders k skrev om Viköperdinbil.se
    OSERIÖSA!!!!
    Fick pris via online på 24300kr o modellen säljs för mellan 25 o 30 t på blocket och min bil var i bra skick.
    Väl på plats erbjöd de mig löjliga 1700kr. för bilen o trodde inte mina öron.
    Tog mig snabbt därifrån och åkte 10 mil helt i onödan för detta skambud.
    En annan kund som samtidigt var där reagerade stark på skambudet han fick så åk för guds skull INTE till dessa skojare som bara är ute för att blåsa folk grovt på pengar! Läs mer
  • 2018-07-20

David H skrev om Viköperdinbil.se
    Oseriösa!
    Endast till för dem som måste ha pengar nu ( skuldsatta) och kan tänka sig att gå ner i pris så det gör ont.
    Det jobbar inga professionella fackmän på deras stationer.
    Var där i maj, Älvsjö, och möttes av två ungdomar ca 21 år gamla som fotade bilen, tog en pliktskyldig tur med bilen runt kvarteret och skickade därefter bilderna samt uppgifter om bilen till Tyskland. En databas i Tyskland avgör sedan värdet på bilen i Sverige!?
    Två månader innan besök värderades bilen till 122000kr. En dag innan besök 112000kr. Redan när jag kommer dit säger personen som jobbar där att det förmodligen inte blir över 100000kr. Bilen var i mycket bra skick. Budet blev 83000kr....
    Sålde bilen samma dag istället till en av Stockholms största oberoende beg handlare för 111000kr. Jag rekommenderar ingen att besöka vi köper din bil. Läs mer
  • Martin H

2018-07-12

Martin H skrev om Viköperdinbil.se
    Sämsta jag någonsin varit med om. Jag valde att testa dom för att man inte orkar med oseriösa köpare på blocket och skambuden man får av bilhandlare. Gjorde onlinevärderingen och fick ett pris på 70.000 vilket lät rimligt då jag ville ha ca 75 då de är där priserna ligger på min bil i bra skick.
    Efter deras "besiktning" så erbjuder dom 31.000kr... PINSAMT! undervikt detta bluff företag då dom använder endast sin online "kalkylator" för att locka till sig folk. Totalt slöseri med tid och otrevlig personal dessutom. Läs mer
  • 2018-07-06

jimmy r skrev om Viköperdinbil.se
    ******************* VANING BUFF FÖRETAG ***************************

Vi köper din bil borde heta vi blåser dig på din bil

På hemsidan värderar dem min bil till 65 tusen.
    När jag kommer dit får jag 49 tusen.
    Jätte fin bil och skicket är tiptop.

VARNAR ER FÖR DETTA BLUFF FÖRETAGET Läs mer
  • Markus L

2018-07-03

Markus L skrev om Viköperdinbil.se
    Fick en värdering på 101900kr åkte dit o fick 102000kr för bilen . Snabb o trevlig service redan 2dagar efter e lån på bilen löst och affären klar .. Läs mer
  • Imad Z

2018-07-02

Imad Z skrev om Viköperdinbil.se
    Hemskt!! Mycket dålig bemöttande, håller inte tiden som är redan bekräftad! Underskattar individen och inte bara bilen. Anställda behöver verkligen gå på kurs för att lära sig repektera och behandla folk rätt. Kränkande beteende. Det är bara förloradtid att åka dit. Uschhh skulle aldrig rekomendra någon att åka di! Läs mer
  • 2018-06-18

Mia S skrev om Viköperdinbil.se
    rufflar och skambud - det är vad man får där. Och skriv inte om några rishögar. Min bil är 4 år gammal, garage förvarad, en ägare, exemplariskt skött bmw. De erbjöd 45% lägre än snitt-marknadspris hos 3 oberoende handlare. Läs mer
  • Val R

2018-06-04

Val R skrev om Viköperdinbil.se
    hemskt!!! åk inte ditt det är inte värt att slösa tiden med dom , äckligaste bilhandlare i sverige. Läs mer
  • 2018-06-01

Erik S skrev om Viköperdinbil.se
    Varför kollade jag inte reco innan jag åkte dit? Jag tänkte att de förmodligen använda sig av lockpriser men jag tänkte testa endå.

Min bil värderades till 60 000 kr online och sedan 38 000 kr hos dem i "verkstaden" vid Årstaberg. Det är ett hyfsat stort procentuellt tapp.

Bilen är i gott skick och det var ingen bil som var i dåligt skick enligt provköraren. Ett trasigt dimljus och normalt slitage med stenskott borde inte dra ner priset såhär mycket.

Testaren på företaget skyllde på att onlineprissättningen inte stämmer med verkligheten och i det hade dom rätt åtminstone. Läs mer
  • 2018-05-31

Jessica skrev om Viköperdinbil.se
    Jag tycker verkligen att det är hårda ord om detta företag. De kan inte stå till svars för att era bilar är rishögar. Onlinevärderingen bygger ju på väldigt få uppgifter, och räknar inte med skick. En fabriksny bil som krockar på vägen ut ur fabriken kan bli värderad till många hundra tusen, fast den är objekt för skrot. Det är ett företag, de kommer behöva ta ut sin del av kakan. Fördelen med företaget är ju att säljer den snabbt som attans, och man får inte ett samtal en månad senare om att allt är skit. Tycker att tomtarna på denna hemsida behöver lite verklighetsuppfattning, för din bil är inte så fin som du tror. Det är gratis, var glad och tacka för att de tog sig tiden att träffa dig. Läs mer
  • 2018-05-08

lee a skrev om Viköperdinbil.se
    Vädering online 98 tusen , vid värdering , nattetid 44 tusen Läs mer
    lee a gillar detta
  • 2018-05-03

Jeremy A skrev om Viköperdinbil.se
    Verkligen hemskt.........Sämsta gäng scammers och cheaters i branschen!

Hade möte att titta på min äldre men väl fungerande 2000 Volvo v40 2.0t. Körs bra med några små saker och lite rost. De var 15-20 minuter sena att ta min bil in. Därefter fortsatte de istället för att fokusera på kunden och gjorde andra saker. Efter 45 minuter väntade medan de inspekterade bilen med ytterligare 10 minuter och väntade på svar från någon som inte ens körde bilen eller tittar på den kom de tillbaka med ett erbjudande om 215: - för en bil som i perfekt skick Försäljning för 16 000: - och handel med 11-12 000: -. Läs mer
  • Tina H

2018-04-23

Tina H skrev om Viköperdinbil.se
    Jag vet att en bil tappar sitt värde fort, men om man gör en onlinevärdering där man skriver in bilens årsmodell samt hur många mil den gått och får en värdering på ca 12000 kr då tror jag ju att priset ska hamna någonstans där .
    4800kr blev det efter kontroll.
    Jag tycker dom borde ta bort onlinevärderingen för den är bara missvisande och ger en falska förhoppningar. Läs mer
  • Michael W

2018-04-20

Michael W skrev om Viköperdinbil.se
    Bokade tid och fick mail att tiden var bekräftad. Kom sedan en massa mail om att de hade försökt att ringa för att bekräfta tiden, men jag hade inga missade samtal. Ringde ändå upp kundtjänst och hamnade i tonvalssvarare och i en loop som tog mig till meddelandet att boka tiden på webben??

Fick mail där "välkommen kl 09.30 xx xx" framgick. Åkte dit. Ingen tid bokad. Påstod istället att de hade talat med mig och bokat 12.00. Jag hade inte talat med någon.

Under tiden jag var på plats, stod en upprörd man bredvid som hade sålt sin bil en vecka tidigare. Han hade inte fått sina pengar ÄNNU. Bilen hade de tagit, men inte betalt ännu p g a någon miss vid överföring.

Skojare skojare skojare av den gamla skolan. Skäms på er!!! Läs mer
  • 2018-04-11

Stawed S skrev om Viköperdinbil.se
    VARNING OSERIÖST!

fick en värdering på webben 181.000kr
    Dagen efter på värderingskontrollen så informerar de om att bilen är i mycket fint skick och bättre än förväntat.

Erbjuder ett pris på 137.000 kr.
    dvs 44.000 kr mindre än värderingen dagen innan, detta trots att bilen har mer utrustning än angivits och är i bättre skick.

Fick då en förklaring att det är såhär de jobbar??
    Fruktansvärt respektlöst och oseriöst. Läs mer
  • 2018-04-10

Martin L skrev om Viköperdinbil.se
    The worst deal ever. Here is nothing working. The quoted price online is just for attracting people. They will find enough fictitious fault to push down the price. If you're not a mechanic, you can not argue and can only drive away with your car.
    Do not waste your time!

Swedish:
    Den sämsta bemötandet någonsin. Här funkar ingenting. Håller är borta. Den angivna priset på nätet är bara för att locka folk. De kommer att hitta tillräckligt med fel för att pressa priset ned. Om du inte är mekaniker kan du inte argumentera imot och kan bara gå med din bil.
    Slösa inte bort din tid! Läs mer
    Martin L gillar detta
  • 2018-03-08

Jonas C skrev om Viköperdinbil.se
    Riktiga klåpare. Man fyller i rätt miltal hästkrafter m.m. och får ett erbjudande på 96000 kronor. Tar ledigt från jobbet, packar ur bilen på alla bilbarnstolar och grejer, fixar papper kommer dit. De gör någon ytlig test på ett par minuter. Sen kommer de någon snubbe och säger att ja, vi har hittat en annons på blocket som var väldigt billig så du får 70.000 kr.
    Helt värdelöst. Borde begära pengar för förlorad arbetstid. Läs mer
  • Susanne I

2018-02-23

Susanne I skrev om Viköperdinbil.se
    Var där för att få en värdering, enligt olika värderings sajter skulle min bil vara värd ca:33.000:-, då inte medräknat ett kopplingsbyte som kostar 24.000:- ( Väldigt speciell koppling) som gjort ett år tidigare samt kamremsbykte med byte av vattenpump och generatorskiva. Enda dåliga på hela bilen var ett par mindre små ytrostfläckar som lätt skulle gå att slipa bort. I övrigt en bil i tipp-topp, blev erbjuden 9600:-!
    Vid test med annons i blocket och bild för 20.000:- genererade många svar.
    En kille innan mig var inne med en bil som jag bedömde var värd ca: 3000:- fick ett erbjudande på 214:- av företaget!

Vill du bli lurad och få skambud, så åk dit...Annars håll dig borta från det här företaget, du blir bara blåsta av dom!
    Fick heller inte uppfattningen av något seriöst företag, såg ut som ett sådant här som poppar upp för att lika fort försvinna!
    Recentionerna från deras s.k. nöjda kunder tvivlar jag på!
    Man ges 5 dagars tid på sig eller 50 körda mil, är glad över att jag åkte därifrån på en gång.....Har aldrig varit med om ett mer "Scamning"... Läs mer
  • Pablo M

2018-02-14

Pablo M skrev om Viköperdinbil.se
    Skojare av rang, leker inspektör men har ingen aning vad de gör.

Det är inte ofta man kommer i kontakt med skojare av denna grad numera. Fick pris på ca 62 tusen på nätet, kör dit med bilen , nybesiktad och i utmärkt skick. Killen som tar emot mig kör en runda med bilen, kommer tillbaka efter 5 min, säger att den går fint. Därefter börjar skojeriet. Han går runt bilen 4-5 ggr , kissar med ögonen, sparkar på däcken, drar lite i stötfångaren, fotograferar in i bilen trots uselt ljus...så håller det på i 5 min. Bilen skulle kunna vara helt sönderrostad undertill, eller ha oljeläckage men det bekymrar inte den så kallade "inspektören". Hur som helst, han kommer till mig och meddelar att de kan ge 42 tusen, dvs 20 tusen! mindre än vad de först angivet.
    Spara din tid och besök inte dessa skojare. Läs mer
  • Emil Z

2018-02-13

Emil Z skrev om Viköperdinbil.se
    Bluff företag!! Erbjuder bra på nätet och ger skambud när man väl är där. Slösa ej er tid med dessa skojare Läs mer
  • Patrik

2018-02-07

Patrik skrev om Viköperdinbil.se
    Väldigt oseriöst med väldigt olika priser på nätet som på plats Läs mer
  • Sebastian R

2018-01-29

Sebastian R skrev om Viköperdinbil.se
    Mycket oseriöst företag. Först fick vi vänta en halvtimme trots att vi hade bokad tid, och fick ingen ursäkt för fördröjningen, och sedan erbjöd de ett pris som låg långt under deras on-line värdering utan att kunna ge ett enda argument för varför priset helt plötsligt var så mycket lägre än vad de sagt on-line dagen innan. De försöker uppenbarligen lura dit folk med ett vettigt pris, och sen räknar de med att man inte orkar stå emot när man väl är på plats och de helt plötsligt sänker priset 35% utan förklaring. Bluff-företag!! Läs mer
  • Nilsson M

2017-12-29

Nilsson M skrev om Viköperdinbil.se
    Kan bara hålla med. Trevlig personal i Jönköping, men värderingen jag fick på plats var en månresa från det man presenterade på nätet. Jisses, fullständigt oseriöst, allt förtroende sjönk ned till lågt ned under avgrunden och deras varumärke likaså. Det skall sägas att min bil inte hade några anmärkningar förutom en liten spricka i framrutan Läs mer
  • Carl A

2017-12-28

Carl A skrev om Viköperdinbil.se
    Riktigt usla i Malmö. Otrevlig bemötande av en utländsk tjej som tog emot. Två män som skulle besiktiga bilen hälsar inte ens.
    Jävla skit firma VARNING Läs mer
  • Thomas R

2017-10-25

Thomas R skrev om Viköperdinbil.se
    Ett riktigt skitföretag. Blev lovad ett pris efter besiktning hos dom men när jag sen skulle lämna bilen hade prutat 4000:- efter att dom själva hade gjort nåt fel hos dom. Vill ni bli lurade så varsågod uppsök en VKDB station. Läs mer
    Carl A gillar detta
  • Zim Z

2017-09-25

Zim Z skrev om Viköperdinbil.se
    Sån jävla bluff !!!!! Enligt beräkningen på hemsidan skulle jag få 40.000 för min Audi , när jag kom dit värderade ni den till 10.000. Borde fått betalt för min bortslösade tid hos er. Allt är så otroligt B, från personalen till lokalen. Att någon säljer sin bil genom er är ett mirakel. Läs mer
  • 2017-03-30

Sasza A skrev om Viköperdinbil.se
    Ett företag jag aldrig någonsin vill ha att göra med igen och jag rekommenderar alla att hålla sig så långt borta som möjligt. Behöver inte ens gå in på vad mitt ärende handlade om, bara att kolla deras recensioner både på Facebook och här så förstår ni. Denna verksamhet förtjänar inte ens lägsta betyger på Reco, de förtjänar inte ens att klassas som en verksamhet. Bluff, bluff, bluff. Läs mer
    Zim Z gillar detta
  • 2016-02-06

Micke W skrev om Viköperdinbil.se
    Ödsla ingen tid på dom, bjöd mig 35000:- under värderingen jag fått på nätet för en maxutrustad och felfri bil. Läs mer
  • 2015-12-15

Alex M skrev om Viköperdinbil.se
    Efter att ha läst en hel del negativt på nätet om Viköperdinbil.se gav jag det ändå en chans då jag via deras hemsida fått ett rimligt "bud" på min bil. Efter deras kontroll får jag ett riktigt skambud, 20 000 kr under det priset de gav mig på hemsidan och via mail (som de också mailbombat mig om i en månads tid). Detta trots att bilen gått mindre än vad det gick att ange på deras hemsida (var tvungen att välja "max 6000", den har gått avsevärt mycket mindre), har en hel del extra utrustning och är i toppskick.

När jag frågar varför budet är så lågt jämfört med det jag fått via mail så får jag till svars att det "bara är ett listpris" och att det bara är ett riktmärke. När jag sedan frågar hur budet kan vara så mycket lägre än deras "listpris" får jag bara nödbortförklaringar.

Jag åkte efter besöket till en annan bilfirma där jag fick ett bud strax över VKDB:s "listpris". Till råga på allt fick jag några timmar senare ett automatiskt mail från VKDB där de med pompa och ståt kommit fram till att de kan erbjuda mig mer, hela 2724.19 kr mer än det första budet. Det verkar onekligen vara väldigt intressanta formler som används för att räkna ut buden...

Affärsmodellen är väldigt tydlig efter besöket och går hand i hand med det jag har läst på nätet av andras erfarenheter. Locka kunder med ett bra och rättvist "bud" via hemsida och mail, med plusset att det är snabbt och smidigt, för att sedan lämna skambud och hoppas på att ägaren inte orkar säga nej.

Ett jäkla slöseri med tid och ett företag jag aldrig någonsin tänker ha att göra med eller rekommendera någon att lägga sin tid på. Håll er borta! Läs mer

Gustavslundsvägen 22, 167 51 Bromma