Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Stockholm Östermalm Viköperdinbil.se

Viköperdinbil.se

Gustavlundsvägen22, 167 51 Bromma — Visa karta

Läs vad 39 kunder tycker om Viköperdinbil.se

• Stockholmsnaprapaten G
    Stockholmsnaprapaten G skrev om Viköperdinbil.se
    Otrevlig och okunnig personal som kommer för sent till bokad tid. Under provkörning påstår personen att bromsskivorna är dåliga, trots att bilen besiktigades veckan före utan anmärkning. På online värdering fick bilen ett pris på 98560 kr exakt! Trots att min Mercedes 2011 endast gått 6831 mil, vill de efter värdering endast betala 48000 kr.
    Detta är ett oproportionelt oseriöst företag.
    Slösa inte bort er tid på att bli lurad. Läs mer
  • Anders R skrev om Viköperdinbil.se
    Det slutliga priset blev endast 1/3 av den prisuppgift som först angavs på webben...
    De kör i praktiken med lockpriser, vilket enligt lag är förbjudet.
    Om du inte är helt desperat, slösa inte tid på att kontakta vikoperdinbil.se! Läs mer
  • Ursula H
    Ursula H skrev om Viköperdinbil.se
    Bemötande på Sollentuna stationen och pris ok. Däremot är de mycket angelägna om att säga att vi fixar allt och skickar in allt till Transportstyrelsen. Det gör de för att om man inte är observant så är det ”Vi köper din bil” som får tillbaka fordonsskatten. Det gäller alltså att ställa av bilen precis innan kontraktsskrivningen.
    De påstår sig inte ha skyldighet att informera om att bilen ska ställas av. Läs mer
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Viköperdinbil.se
    Jag hade tid hos Vi köper din bil i Sollentuna i helgen, 12.30. Kommer dit 12.38 och ber om ursäkt med en gång att jag är lite sen. Bemötandet är iskallt och de säger att jag måste boka en ny tid- för de stänger för lunch klockan 13.00.
    Full förståelse för att de ska ha lunch, men HERREGUD. De torskade 8 minuter av sina liv i och med att jag var lite sen. 8 minuter! Jag sa som det var att jag åkt hela vägen från Gustavsberg och ifrågasatte deras bemötande på trevligast möjliga sätt. Helt iskallt svarar hon bara att jag kan boka en ny tid. Jag gasade därifrån och kommer aldrig sätta min fot där igen. Sämsta service jag utstått! Läs mer
  • Bengt N skrev om Viköperdinbil.se
    Jag skulle sälja min Ford Focus 2006, 20500 mil med nästan nya vinterdäck, AC, drag, motor o kupeväemare, farthållare, färddator, antisladd ABS, eluppvärmd fram- och bakruta, radio med CD, allt fungerar ok, nýbesiktigad och nyservad, komplett sevicebok. Jag fick ett förslag på 22 409 kronor
    Efter test bjöd de 7500 kronor. De kör i praktiken med lockpriser, vilket enligt lag är förbjudet.
    Om du inte är helt desperat, slösa inte tid på att kontakta vikoperdinbil.se.
    De säljer vidare enbart till företag, då ligger det i sakens natur att sätta i system att köpa bilar långt under marknadspris. Det är ju minst två företag som skall tjäna pengar på att sälja bilen igen, vilket leder till att man får en helt orealistisk och oseriös värdering. Läs mer
  • Ulf E skrev om Viköperdinbil.se
    OSERIÖST!!!!!! Slösa inte tid på detta företag! Onlinevärdering på min BMW, i fint skick, ungefär vad jag hade förväntat mig. Efter besök, som kändes som ett HÅN på min bil, hade värdet minskat med hälften.Sluta med att lura folk på detta sättet!!!!! Läs mer
  • Per E skrev om Viköperdinbil.se
    Sämre än sämst! Slösa inte bort er tid på detta oseriösa företag! Onlinevärdering ungefär vad jag hade tänkt mig. Efter besök hade värdet minskat med nästan 80.000:- Bilen lite mer än ett år och i nyskick. Läs mer
  • Aryan S skrev om Viköperdinbil.se
    Totalt oseriöst företag; jag fick 310 000 kr i online värdering för min Audi Q7. Så jag tog ledigt från jobbet, betalade extra för en extra bil och person jag ev skulle åka tillbaka med och åkte dit. Väl på plats fick jag enbart 191 000 kr för bilen trots att alla uppgifter jag uppgav på nätet stämde överens och trots att det inte var nåt fel på bilen. De hade ingen förklaring stirrade som idioter på mig när jag argumenterade emot. Jag åkte därifrån med minus 2000 och riktigt förbannad. D e riktiga besserwissrar som har som koncept att alla andra är hjärndöda o de är de smarta! Fy polisen borde stänga ner stället för allmänt uppvigling! Läs mer
  • Linda S
    Linda S skrev om Viköperdinbil.se
    Blufföretag! Åk inte dit! Fick onlinevärdering på över 100.000kr, tog ledigt en dag från jobbet för att åka dit och slippa blocket. Fick värdering 70.000 när jag kom dit! De försökte lura i mig att eftersom det är en diesel kommer ingen vilja köpa på blocket och då kommer jag ångra att jag inte tog 70.000. Dagen efter lade jag ut annons på blocket, 2 dagar senare var den såld för 93.000kr. Läs mer
  • Christer G skrev om Viköperdinbil.se
    Fick en värdering på nätet som var 300% högre än vad jag fick på plats!!! Oseriöst företag som bör undvikas! Läs mer
  • anders k
    anders k skrev om Viköperdinbil.se
    OSERIÖSA!!!!
    Fick pris via online på 24300kr o modellen säljs för mellan 25 o 30 t på blocket och min bil var i bra skick.
    Väl på plats erbjöd de mig löjliga 1700kr. för bilen o trodde inte mina öron.
    Tog mig snabbt därifrån och åkte 10 mil helt i onödan för detta skambud.
    En annan kund som samtidigt var där reagerade stark på skambudet han fick så åk för guds skull INTE till dessa skojare som bara är ute för att blåsa folk grovt på pengar! Läs mer
  • David H skrev om Viköperdinbil.se
    Oseriösa!
    Endast till för dem som måste ha pengar nu ( skuldsatta) och kan tänka sig att gå ner i pris så det gör ont.
    Det jobbar inga professionella fackmän på deras stationer.
    Var där i maj, Älvsjö, och möttes av två ungdomar ca 21 år gamla som fotade bilen, tog en pliktskyldig tur med bilen runt kvarteret och skickade därefter bilderna samt uppgifter om bilen till Tyskland. En databas i Tyskland avgör sedan värdet på bilen i Sverige!?
    Två månader innan besök värderades bilen till 122000kr. En dag innan besök 112000kr. Redan när jag kommer dit säger personen som jobbar där att det förmodligen inte blir över 100000kr. Bilen var i mycket bra skick. Budet blev 83000kr....
    Sålde bilen samma dag istället till en av Stockholms största oberoende beg handlare för 111000kr. Jag rekommenderar ingen att besöka vi köper din bil. Läs mer
  • Martin H
    Martin H skrev om Viköperdinbil.se
    Sämsta jag någonsin varit med om. Jag valde att testa dom för att man inte orkar med oseriösa köpare på blocket och skambuden man får av bilhandlare. Gjorde onlinevärderingen och fick ett pris på 70.000 vilket lät rimligt då jag ville ha ca 75 då de är där priserna ligger på min bil i bra skick.
    Efter deras "besiktning" så erbjuder dom 31.000kr... PINSAMT! undervikt detta bluff företag då dom använder endast sin online "kalkylator" för att locka till sig folk. Totalt slöseri med tid och otrevlig personal dessutom. Läs mer
    Tina A gillar detta
  • jimmy r skrev om Viköperdinbil.se
    ******************* VANING BUFF FÖRETAG ***************************

Vi köper din bil borde heta vi blåser dig på din bil

På hemsidan värderar dem min bil till 65 tusen.
    När jag kommer dit får jag 49 tusen.
    Jätte fin bil och skicket är tiptop.

VARNAR ER FÖR DETTA BLUFF FÖRETAGET Läs mer
  • Markus L
    Markus L skrev om Viköperdinbil.se
    Fick en värdering på 101900kr åkte dit o fick 102000kr för bilen . Snabb o trevlig service redan 2dagar efter e lån på bilen löst och affären klar .. Läs mer
  • Imad Z
    Imad Z skrev om Viköperdinbil.se
    Hemskt!! Mycket dålig bemöttande, håller inte tiden som är redan bekräftad! Underskattar individen och inte bara bilen. Anställda behöver verkligen gå på kurs för att lära sig repektera och behandla folk rätt. Kränkande beteende. Det är bara förloradtid att åka dit. Uschhh skulle aldrig rekomendra någon att åka di! Läs mer
  • Mia S skrev om Viköperdinbil.se
    rufflar och skambud - det är vad man får där. Och skriv inte om några rishögar. Min bil är 4 år gammal, garage förvarad, en ägare, exemplariskt skött bmw. De erbjöd 45% lägre än snitt-marknadspris hos 3 oberoende handlare. Läs mer
  • Val R
    Val R skrev om Viköperdinbil.se
    hemskt!!! åk inte ditt det är inte värt att slösa tiden med dom , äckligaste bilhandlare i sverige. Läs mer
  • Erik S skrev om Viköperdinbil.se
    Varför kollade jag inte reco innan jag åkte dit? Jag tänkte att de förmodligen använda sig av lockpriser men jag tänkte testa endå.

Min bil värderades till 60 000 kr online och sedan 38 000 kr hos dem i "verkstaden" vid Årstaberg. Det är ett hyfsat stort procentuellt tapp.

Bilen är i gott skick och det var ingen bil som var i dåligt skick enligt provköraren. Ett trasigt dimljus och normalt slitage med stenskott borde inte dra ner priset såhär mycket.

Testaren på företaget skyllde på att onlineprissättningen inte stämmer med verkligheten och i det hade dom rätt åtminstone. Läs mer
  • Jessica skrev om Viköperdinbil.se
    Jag tycker verkligen att det är hårda ord om detta företag. De kan inte stå till svars för att era bilar är rishögar. Onlinevärderingen bygger ju på väldigt få uppgifter, och räknar inte med skick. En fabriksny bil som krockar på vägen ut ur fabriken kan bli värderad till många hundra tusen, fast den är objekt för skrot. Det är ett företag, de kommer behöva ta ut sin del av kakan. Fördelen med företaget är ju att säljer den snabbt som attans, och man får inte ett samtal en månad senare om att allt är skit. Tycker att tomtarna på denna hemsida behöver lite verklighetsuppfattning, för din bil är inte så fin som du tror. Det är gratis, var glad och tacka för att de tog sig tiden att träffa dig. Läs mer
  • lee a skrev om Viköperdinbil.se
    Vädering online 98 tusen , vid värdering , nattetid 44 tusen Läs mer
    lee a gillar detta
  • Jeremy A skrev om Viköperdinbil.se
    Verkligen hemskt.........Sämsta gäng scammers och cheaters i branschen!

Hade möte att titta på min äldre men väl fungerande 2000 Volvo v40 2.0t. Körs bra med några små saker och lite rost. De var 15-20 minuter sena att ta min bil in. Därefter fortsatte de istället för att fokusera på kunden och gjorde andra saker. Efter 45 minuter väntade medan de inspekterade bilen med ytterligare 10 minuter och väntade på svar från någon som inte ens körde bilen eller tittar på den kom de tillbaka med ett erbjudande om 215: - för en bil som i perfekt skick Försäljning för 16 000: - och handel med 11-12 000: -. Läs mer
  • Tina H
    Tina H skrev om Viköperdinbil.se
    Jag vet att en bil tappar sitt värde fort, men om man gör en onlinevärdering där man skriver in bilens årsmodell samt hur många mil den gått och får en värdering på ca 12000 kr då tror jag ju att priset ska hamna någonstans där .
    4800kr blev det efter kontroll.
    Jag tycker dom borde ta bort onlinevärderingen för den är bara missvisande och ger en falska förhoppningar. Läs mer
  • Michael W
    Michael W skrev om Viköperdinbil.se
    Bokade tid och fick mail att tiden var bekräftad. Kom sedan en massa mail om att de hade försökt att ringa för att bekräfta tiden, men jag hade inga missade samtal. Ringde ändå upp kundtjänst och hamnade i tonvalssvarare och i en loop som tog mig till meddelandet att boka tiden på webben??

Fick mail där "välkommen kl 09.30 xx xx" framgick. Åkte dit. Ingen tid bokad. Påstod istället att de hade talat med mig och bokat 12.00. Jag hade inte talat med någon.

Under tiden jag var på plats, stod en upprörd man bredvid som hade sålt sin bil en vecka tidigare. Han hade inte fått sina pengar ÄNNU. Bilen hade de tagit, men inte betalt ännu p g a någon miss vid överföring.

Skojare skojare skojare av den gamla skolan. Skäms på er!!! Läs mer
  • Stawed S skrev om Viköperdinbil.se
    VARNING OSERIÖST!

fick en värdering på webben 181.000kr
    Dagen efter på värderingskontrollen så informerar de om att bilen är i mycket fint skick och bättre än förväntat.

Erbjuder ett pris på 137.000 kr.
    dvs 44.000 kr mindre än värderingen dagen innan, detta trots att bilen har mer utrustning än angivits och är i bättre skick.

Fick då en förklaring att det är såhär de jobbar??
    Fruktansvärt respektlöst och oseriöst. Läs mer
  • Martin L skrev om Viköperdinbil.se
    The worst deal ever. Here is nothing working. The quoted price online is just for attracting people. They will find enough fictitious fault to push down the price. If you're not a mechanic, you can not argue and can only drive away with your car.
    Do not waste your time!

Swedish:
    Den sämsta bemötandet någonsin. Här funkar ingenting. Håller är borta. Den angivna priset på nätet är bara för att locka folk. De kommer att hitta tillräckligt med fel för att pressa priset ned. Om du inte är mekaniker kan du inte argumentera imot och kan bara gå med din bil.
    Slösa inte bort din tid! Läs mer
    Martin L gillar detta
  • Jonas C skrev om Viköperdinbil.se
    Riktiga klåpare. Man fyller i rätt miltal hästkrafter m.m. och får ett erbjudande på 96000 kronor. Tar ledigt från jobbet, packar ur bilen på alla bilbarnstolar och grejer, fixar papper kommer dit. De gör någon ytlig test på ett par minuter. Sen kommer de någon snubbe och säger att ja, vi har hittat en annons på blocket som var väldigt billig så du får 70.000 kr.
    Helt värdelöst. Borde begära pengar för förlorad arbetstid. Läs mer
  • Susanne I
    Susanne I skrev om Viköperdinbil.se
    Var där för att få en värdering, enligt olika värderings sajter skulle min bil vara värd ca:33.000:-, då inte medräknat ett kopplingsbyte som kostar 24.000:- ( Väldigt speciell koppling) som gjort ett år tidigare samt kamremsbykte med byte av vattenpump och generatorskiva. Enda dåliga på hela bilen var ett par mindre små ytrostfläckar som lätt skulle gå att slipa bort. I övrigt en bil i tipp-topp, blev erbjuden 9600:-!
    Vid test med annons i blocket och bild för 20.000:- genererade många svar.
    En kille innan mig var inne med en bil som jag bedömde var värd ca: 3000:- fick ett erbjudande på 214:- av företaget!

Vill du bli lurad och få skambud, så åk dit...Annars håll dig borta från det här företaget, du blir bara blåsta av dom!
    Fick heller inte uppfattningen av något seriöst företag, såg ut som ett sådant här som poppar upp för att lika fort försvinna!
    Recentionerna från deras s.k. nöjda kunder tvivlar jag på!
    Man ges 5 dagars tid på sig eller 50 körda mil, är glad över att jag åkte därifrån på en gång.....Har aldrig varit med om ett mer "Scamning"... Läs mer
  • Pablo M
    Pablo M skrev om Viköperdinbil.se
    Skojare av rang, leker inspektör men har ingen aning vad de gör.

Det är inte ofta man kommer i kontakt med skojare av denna grad numera. Fick pris på ca 62 tusen på nätet, kör dit med bilen , nybesiktad och i utmärkt skick. Killen som tar emot mig kör en runda med bilen, kommer tillbaka efter 5 min, säger att den går fint. Därefter börjar skojeriet. Han går runt bilen 4-5 ggr , kissar med ögonen, sparkar på däcken, drar lite i stötfångaren, fotograferar in i bilen trots uselt ljus...så håller det på i 5 min. Bilen skulle kunna vara helt sönderrostad undertill, eller ha oljeläckage men det bekymrar inte den så kallade "inspektören". Hur som helst, han kommer till mig och meddelar att de kan ge 42 tusen, dvs 20 tusen! mindre än vad de först angivet.
    Spara din tid och besök inte dessa skojare. Läs mer
  • Emil Z
    Emil Z skrev om Viköperdinbil.se
    Bluff företag!! Erbjuder bra på nätet och ger skambud när man väl är där. Slösa ej er tid med dessa skojare Läs mer
  • Patrik
    Patrik skrev om Viköperdinbil.se
    Väldigt oseriöst med väldigt olika priser på nätet som på plats Läs mer
  • Sebastian R
    Sebastian R skrev om Viköperdinbil.se
    Mycket oseriöst företag. Först fick vi vänta en halvtimme trots att vi hade bokad tid, och fick ingen ursäkt för fördröjningen, och sedan erbjöd de ett pris som låg långt under deras on-line värdering utan att kunna ge ett enda argument för varför priset helt plötsligt var så mycket lägre än vad de sagt on-line dagen innan. De försöker uppenbarligen lura dit folk med ett vettigt pris, och sen räknar de med att man inte orkar stå emot när man väl är på plats och de helt plötsligt sänker priset 35% utan förklaring. Bluff-företag!! Läs mer
  • Nilsson M
    Nilsson M skrev om Viköperdinbil.se
    Kan bara hålla med. Trevlig personal i Jönköping, men värderingen jag fick på plats var en månresa från det man presenterade på nätet. Jisses, fullständigt oseriöst, allt förtroende sjönk ned till lågt ned under avgrunden och deras varumärke likaså. Det skall sägas att min bil inte hade några anmärkningar förutom en liten spricka i framrutan Läs mer
  • Carl A
    Carl A skrev om Viköperdinbil.se
    Riktigt usla i Malmö. Otrevlig bemötande av en utländsk tjej som tog emot. Två män som skulle besiktiga bilen hälsar inte ens.
    Jävla skit firma VARNING Läs mer
  • Thomas R
    Thomas R skrev om Viköperdinbil.se
    Ett riktigt skitföretag. Blev lovad ett pris efter besiktning hos dom men när jag sen skulle lämna bilen hade prutat 4000:- efter att dom själva hade gjort nåt fel hos dom. Vill ni bli lurade så varsågod uppsök en VKDB station. Läs mer
    Carl A gillar detta
  • Zim Z
    Zim Z skrev om Viköperdinbil.se
    Sån jävla bluff !!!!! Enligt beräkningen på hemsidan skulle jag få 40.000 för min Audi , när jag kom dit värderade ni den till 10.000. Borde fått betalt för min bortslösade tid hos er. Allt är så otroligt B, från personalen till lokalen. Att någon säljer sin bil genom er är ett mirakel. Läs mer
  • Sasza A skrev om Viköperdinbil.se
    Ett företag jag aldrig någonsin vill ha att göra med igen och jag rekommenderar alla att hålla sig så långt borta som möjligt. Behöver inte ens gå in på vad mitt ärende handlade om, bara att kolla deras recensioner både på Facebook och här så förstår ni. Denna verksamhet förtjänar inte ens lägsta betyger på Reco, de förtjänar inte ens att klassas som en verksamhet. Bluff, bluff, bluff. Läs mer
    Zim Z gillar detta
  • Micke W skrev om Viköperdinbil.se
    Ödsla ingen tid på dom, bjöd mig 35000:- under värderingen jag fått på nätet för en maxutrustad och felfri bil. Läs mer
  • Alex M skrev om Viköperdinbil.se
    Efter att ha läst en hel del negativt på nätet om Viköperdinbil.se gav jag det ändå en chans då jag via deras hemsida fått ett rimligt "bud" på min bil. Efter deras kontroll får jag ett riktigt skambud, 20 000 kr under det priset de gav mig på hemsidan och via mail (som de också mailbombat mig om i en månads tid). Detta trots att bilen gått mindre än vad det gick att ange på deras hemsida (var tvungen att välja "max 6000", den har gått avsevärt mycket mindre), har en hel del extra utrustning och är i toppskick.

När jag frågar varför budet är så lågt jämfört med det jag fått via mail så får jag till svars att det "bara är ett listpris" och att det bara är ett riktmärke. När jag sedan frågar hur budet kan vara så mycket lägre än deras "listpris" får jag bara nödbortförklaringar.

Jag åkte efter besöket till en annan bilfirma där jag fick ett bud strax över VKDB:s "listpris". Till råga på allt fick jag några timmar senare ett automatiskt mail från VKDB där de med pompa och ståt kommit fram till att de kan erbjuda mig mer, hela 2724.19 kr mer än det första budet. Det verkar onekligen vara väldigt intressanta formler som används för att räkna ut buden...

Affärsmodellen är väldigt tydlig efter besöket och går hand i hand med det jag har läst på nätet av andras erfarenheter. Locka kunder med ett bra och rättvist "bud" via hemsida och mail, med plusset att det är snabbt och smidigt, för att sedan lämna skambud och hoppas på att ägaren inte orkar säga nej.

Ett jäkla slöseri med tid och ett företag jag aldrig någonsin tänker ha att göra med eller rekommendera någon att lägga sin tid på. Håll er borta! Läs mer

Gustavlundsvägen22, 167 51 Bromma