Viköperdinbil.se

Gustavslundsvägen 22, 167 51 Bromma — Visa karta

1.6 i betyg av av 72 omdömen
Välkommen till viköperdinbil.se!

Viköperdinbil.se erbjuder ett säkert, bekvämt och rikstäckande alternativ för dig som vill sälja din bil. Låt oss värdera din begagnade bil - helt kostnadsfritt. Oavsett vilket märke eller ålder den har, ger vi dig bästa möjliga prisförslag. På viköperdinbil.se går våra bilexperter igenom din bil effektivt och professionellt. Tar du sedan beslut om att sälja till oss så överför vi pengarna direkt till ditt konto och tar hand om hela administrationen.

Jämfört med tidskrävande och besvärliga annonseringstjänster är vi det enkla och bekväma alternativet. Vi köper din bil oavsett om den är finansierad, leasad eller är en företagsbil – snabbt och smidigt. Välkommen in till oss!

Läs vad 72 kunder tycker om Viköperdinbil.se

• MIRA G

2020-08-26

MIRA G skrev om Viköperdinbil.se
    Vilket skämt! min bil som jag kan sälja för minst 40000 värderar de till 18000.........det är ju mindre än hälften av vad man får för den vid försäljning! Läs mer
    Bilförmedlingen Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 274 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fick förmedlingshjälp när jag skulle sälja min bil, fick snabb och professionell hjälp med annonsering mm Bilen blev såld snabbt och jag ko"
    Andreas B
  • 2020-03-16

TOBIAS E skrev om Viköperdinbil.se
    Jag tänkte använda mig av viköperdinbil för min Volvo och gjorde en värdering. Jag blev dock ordentligt överöst med mail. På lite över en vecka fick jag 17 mail, alltså flera per dag med klassiskt spam-liknande innehåll: "Sista chansen" och "tar bara 30 min" och även efter "sista dagen" så kom det fler mail. Allt detta gör att jag INTE kommer använda tjänsten. Det går att avanmäla sig men jag gjorde detta som ett test för att se när viköperdinbil ger upp och svaret verkar vara aldrig. Budet jag fick var dessutom 25k under vad jag idag sålde bilen för till en lokal bilhandlare. Läs mer
  • 2020-01-13

Luay Wahab E skrev om Viköperdinbil.se
    Väldigt dålig bemötande, oprofessionella personal. Sätter lockande pris för att dra till sig kunder. På plats får man åtminstone 30-40 procent lägre precis än online. Läs mer
    STHLM BIL
    4.8 / 5 i betyg — 118 omdömen
    Badge2020
    "Gick bra vid affär men vid fel så nekar dom att fixa ersätta felet. Rekommenderar ej dom speciellt om du bor en bit bort från Stockholm då"
    PETTERI P
  • JOHAN S

2019-12-27

JOHAN S skrev om Viköperdinbil.se
    Tydligen så räcker det inte med bara online registrering för kontroll av bilen utan den ska tydligen också telefonbekräftas. 10-mils åktur helt i onödan men korven på IKEA var i alla fall god... Läs mer
  • 2019-12-21

JOHAN S skrev om Viköperdinbil.se
    Lockpriser och oseriösa säljare. Var där med min V70 -05 i bra skick, en säljare tog emot och gick runt bilen i 8 min och tog bilder, provkörde sedan i 3-4 min och var sedan redo att ge ett pris. Det är möjligt att tro att han på den tiden ska ha något seriöst hum om bilen utan han sköt från höften.

Hemsidan värderade bilen till 58.000 och priset på plats blev 7.500?!. Motiveringen var några påhittade fel som jag visste inte fanns. Jag sa att priset var omöjligt och efter att ha beklagat över att de behöver göra vinst gick han upp 60% till 12.000, fortfarande skambud...

Jag åkte därifrån direkt och sålde bilen enkelt på blocket för 27.000.

Shockerande oseriöst företag. Läs mer
    Tullinge Bil
    4.5 / 5 i betyg — 300 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fantastisk bilförsäljare. Tack alla inblandade och speciellt Danijel för en sjukt smidig affär! Av er köper jag gärna bil igen."
    Nils Patrik N
  • 2019-12-19

Viktor D skrev om Viköperdinbil.se
    Skojare och oseriösa från början till slut.!Sälj din bil själv, du kommer att få mer för den än vad Viköperdinbil erbjuder.

Deras online-värdering är inte korrekt och alldeles för hög, när du väl vår den slutliga värderingen är den mycket lägre.

Företaget har en alltigenom oseriös hantering av sina kunder och deras klagomål och negativa omdömen. Personalen som genomför de så kallade "expertvärderingarna" är drygt 20 år gamla och har knappast den erfarenhet av bilvärderingar som gör dem till experter.

Avstå från att använda detta företag - sälj din bil på Blocket istället! Läs mer
  • ALENA Y

2019-12-17

ALENA Y skrev om Viköperdinbil.se
    Bra bemötande. Lockade dock med pris 46000. Erbjöd 24000. Om 3 timmar erbjöd 25000. Nästa dag erbjöd 28000. Jag sålde själv på blocket.se för 35000 på 2 dagar och det var billigt. Så jag vann 7000 bara med lite arbete att lägga in annonsen, möta köpare och göra ägarbyte på trafikverket.se. Det visade sig mycket lätt att sälja bilen själv. Läs mer
    Carson Sverige
    4.5 / 5 i betyg — 630 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät"
  • 2019-12-05

INGELA V skrev om Viköperdinbil.se
    Känner mig verkligen lurad av företagets säljidé. De ger ett lockpris i onlinevärderingen för att man ska åka dit och få bilen värderad. Min bil värderades till 46000 kr. Väl där erbjöds jag 5890 kr för samma bil. Ett hån mot mig som bilägare och ett helt onödigt besök. Därefter blir man bombad med mejl med erbjudande om bättre pris. Blockade dem till slut, budet låg då på 9900 kr.
    Jag sålde bilen för 20 000 kr ett par dagar senare via Blocket, funkade jättebra!
    Jag undrar vad de gör med alla bilder de tog på bilen, med mina reg.skyltar täckta? Jag tror de används av dem när de försöker sälja andra bilar, i sämre skick än min. Rekommenderas INTE! Läs mer
  • ERIK ARMIN S

2019-12-04

ERIK ARMIN S skrev om Viköperdinbil.se
    Oseriösa lurendrejare där onlinevärderingen var mer än 3 ggr så mycket som vi väl blev erbjudna på plats. Riktigt pinsamt. Rekommenderas absolut inte överhuvudtaget till någon. Slöseri med tid och energi att ens kontakta skojarna Läs mer
    Fordonsbolaget
    4.8 / 5 i betyg — 611 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service"
  • 2019-11-13

Herrmann W skrev om Viköperdinbil.se
    Oprofessionellt och otrevligt bemötande av illa klädd representant för företaget. På nätet fick jag värdet ca 10.000 för min bil. Av slyngeln på viköperdinbil fick jag priset 1.000 kr. Detta är rena blufföretaget. Rekommenderas EJ. Totalt bordkastad tid och resa. Man blir bara förbannad på att ha blivit lurad. Läs mer
  • 2019-11-12

Ulf L skrev om Viköperdinbil.se
    Pinsamt var ordet! Att onlinevärderingen var för hög, det misstänkte jag direkt!!! Men att få ett bud på under en tiondel av värderingen är inget annat än ett skämt!!! Slå igen denna bluffverksamhet NU!!! Läs mer
    Lindholm Bil AB
    4.6 / 5 i betyg — 95 omdömen
    Badge2020
    "Köpte en bil, bilen hade legat ute till försäljning på blocket och där var det en viss felinformation som man vart informerad om när man kom"
  • 2019-11-07

Michael J skrev om Viköperdinbil.se
    Riktigt jävla bondfångeri! Onlinevärdering satt till 16000 för en volvo S80 med sprillans nya vinterdäck i bakluckan. Väl där erbjuds vi 1070 kr! Riktigt jävla lågt! Däcken är ju mer värda bara dem!!! Sälj hellre på Blocket!!!! Läs mer
    HANS I, JOHAN S gillar detta
  • Nina A

2019-10-19

Nina A skrev om Viköperdinbil.se
    Att onlinevärderingen blev mycket högre än den verkliga (på plats) kom inte som någon överraskning. Jag hade tidigare både kollat värdet hos två bilhandlare och på Blocket. Hos VKDB Bandhagen fick jag nästan 40 000kr mer än hos bilhandlarna, och nästan 10 000kr mer än Blocket. Det är bara att tacka VKDB kontakter utomlands när kronan är svag

Pengarna var på kontot en vecka efter att vi lämnade in bilen.

Jag kommer garanterat tillbaka när nästa bil ska säljas! Läs mer
    Haninge Bilpark
    4.7 / 5 i betyg — 833 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra, trevligt, proffsigt och tryggt! Jag köpte en begagnad Volvo från Haninge bilpark som såg fin ut, och vid en närmare inspektion efter"
    Leo Alexander B
  • 2019-10-10

Camilla S skrev om Viköperdinbil.se
    Bondfångeri o inget annat.
    Blev värderad 24000kr online o väl där 1750kr???? Läs mer
  • 2019-09-25

Dan G skrev om Viköperdinbil.se
    Har en bmw 118 d säljs på blocket för cr 100000 Blev värderat till 46131 ?????? Läs mer
    Camilla S gillar detta
  • 2019-08-27

Simon F skrev om Viköperdinbil.se
    Hej

Jag brukar sällan bli riktigt fly förbannad, men efter att ha besökt Vi köper din bil i Bandhagen för värdering av min Saab 95 så undrar jag om detta företag har rent mjöl i påsen. Jag utförde först en online värdering på min bil för 1 år sedan och fick summan 14 480 kr, nu något år senare vill jag sälja min bil. Då tänkte jag att jag kan göra en ny online värdering och fick en summa på 23 800 kr.

Nu var jag mentalt beredd på att inte få dessa summor då bilen är gammal och har lite små fel så jag var inställd på att få en lägre summa runt kanske 6-7 tusen. Jag åkte dit och efter era så kompetenta medarbetare kontrollerat bilen och provkört den får jag vänta en 10-15min. När jag väl får värderingen så erbjuds jag den monstruösa summan av 735 kr. Hur i helvete resonerar man, det är en förolämpning att överhuvudtaget säga den summan. Liknande modeller men som är i sämre skick går för 8-9 tusen på blocket.
    Sedan när jag frågar hur ni resonerar och motiverar en sådan summa, då svarar er medarbetare som skötte kontrollen" Ja men det är en gammal Saab". Vad i helvete är det för svar, inkompetensen skiner rakt igenom ett sådant arrogant och nonchalant svar. Rekommenderar absolut ingen att gå till Vi köper din bil. Sälj er bil på blocket istället. Det var länge sedan jag vart så arg som jag vart idag, med tanke på hur mycket som jag lagt ner på bilen de 7 år som jag ägt den. Ni borde fan skämmas. Läs mer
    Camilla S gillar detta
  • 2019-08-21

Rasmus S skrev om Viköperdinbil.se
    VKDB Helsingborg. Fick online-värdering på hemsidan och tid två dagar efter. Efter 30 minuter på anläggningen ny värdering som var högre än den första. En timme efter mail om att budet hade gått upp ytterligare. 10 minuters pappersarbete och bilen var sålt. Pengarna in på kontot två dagar efter. Helt sjukt smidigt!! Tack till VKDB! Läs mer
    2019-08-21 Viköperdinbil.se svarar Rasmus S
    Hej,

Tack för att du har tagit dig tid att lämna ett omdöme och vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök hos oss!
    Varmt välkommen tillbaka nästa gång du vill sälja en bil.

Ha en fortsatt fin dag!

• 2019-08-08

Oscar Fredrik W skrev om Viköperdinbil.se
    Jag förstår att det finns de som blivit besvikna på skillnaden mellan online värderingen och den värdering man får efter besök och besiktning men det är väl bara att räkna med, beslutet att inte sälja är kundens. Jag fick ett proffsigt och bra bemötande vid besiktningen. Värderingen var som förväntat lägre än online värderingen men dock högre än vad bilhandlare hade erbjudit som inbytespris. Jag hade dessutom turen att upphandlarna som viköperdinbil använder började bjuda över varandra innan vi skrev klart kontraktet gav mig ytterligare betalt för bilen. Avlämning och pengarna på kontot inom 2 dagar ger att jag har bara goda vitsord att ge, baserat på min affär med företaget! Läs mer
    2019-08-08 Viköperdinbil.se svarar Oscar Fredrik W

Tack för ditt meddelande.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt besök hos oss! Precis som du säger så är vår tjänst kostnadsfri och inte bindande. Man är varmt välkommen att prova på vår värdering och om man inte är nöjd med priset är man självklart inte tvungen att sälja.

Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka när det är dags att sälja nästa bil och tackar dig för att du tog dig tid att lämna ett omdöme.

Ha en fortsatt fin dag!

• Jasmin M

2019-07-26

Jasmin M skrev om Viköperdinbil.se
    Tack ,Alisa och Markus, !, kunniga,proffsiga,trevliga bemötande.
    VI KÖPER DIN BIL borde ha station personalen i hela landet som Alisa och Markus ! Sålde bilen !.

VI KÖPER DIN BIL webb online pris verkar lockpris,station verkliga pris erbjudande, är markant lägre,trots att bilen är i fin skick.
    VI KÖPER DIN BIL borde ha + - max 10% pris skillnad webb online pris bil värdering - station pris bil värdering ! Läs mer
    2019-07-29 Viköperdinbil.se svarar Jasmin M

Tack för ditt meddelande.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med din upplevelse hos oss!

Vår onlinevärdering ger ett indikativt pris baserat på marknadsdata, men slutgiltigt pris kan skilja både upp och ned då vi alltid behöver göra ett test på stationen för att fastställa detta så tack för att du framför din feedback, vi jobbar ständigt för att göra våra kunder så nöjda som möjligt.

• 2019-07-09

Tobias S skrev om Viköperdinbil.se
    Visst våran bil har skavanker de har den men onlinevärderingen sade 44 000 kr och vi fick ett erbjudande på 13 000 kr.. o så mycket skavanker är det ej! Vet mycket väl om att jag kan få mer för den om jag säljer den privat..

vi satt där i ca 1.5 h och väntade på priset för att sedan få veta att vi skulle få det dagen efter istället, anledningen var för att dem helt enkelt inte hann med o ville gå hem för dagen och då hade vi inte ens sista bokade tiden?!.. Är helt klart missnöjd och tänker aldrig ge dessa en till chans!! Läs mer
    2019-07-24 Viköperdinbil.se svarar Tobias S

Tack för ditt meddelande.

Det är väldigt svårt för oss att titta vidare på detta ärende då vi inte har några uppgifter om vilken bil eller vilken station det rör sig om.
    Vänligen kontakta oss per telefon: 08- 12 44 3000 eller mail: kundservice@vkdb.se då vi är väldigt intresserade av att höra mer om ert besök samt se skälet till priset.

Vi tackar dig för din feedback och ser fram emot att höra från dig!

• 2019-06-11

Calle J skrev om Viköperdinbil.se
    Onlinevärderingen är ett lockpris för att få dig att komma in med din bil för en riktig värdering som i sin tur är markant mycket lägre. Otroligt oseriöst. Läs mer
    2019-06-13 Viköperdinbil.se svarar Calle J

Tack för ditt meddelande.

Vår onlinevärdering är en indikativ värdering som utgår ifrån bilens märke, modell och årsmodell. Därför behöver du alltid besöka en av våra stationer för att visa bilens fysiska skick för att kunna få ett slutgiltigt pris. På stationerna går vi igenom bilen grundligt, för att sedan skicka vidare uppgifterna till våra prissättare. Baserat på insamlad data som eventuella skador, status på tillbehör såsom däck och servicebok, samt efterfrågan på marknaden, så sätter vi ett pris.

Ibland är det så att att priset skiljer sig från det man fått på nätet. Vissa får ett högre priserbjudande och vissa får ett lägre. Allt är upp till bilens skick och marknadsläge. Våra experter finns tillgängliga på stationen för att besvara samtliga frågor kring värderingen samt priserbjudandet efter slutförd värdering.

Vi hoppas att du kan tänka dig att ge oss en ny chans när du väljer att sälja din nästa bil.

• Jack U

2019-05-23

Jack U skrev om Viköperdinbil.se
    Rätt nöjd faktiskt. Ja lockpriser är det ju alltid. Men jag fick bara 7000 mindre irl för min XC70. Och då hade jag några fel som spricka i vindruta, frambromsarna nästan slut osv. Jag hade inte fått mer av en bilhandlare. Fick pengarna efter två dagar. Och ni som skriver att omdömena är påhittade, är då BankId också påhittat? Läs mer
    2019-05-23 Viköperdinbil.se svarar Jack U

Tack för din feedback.

Vad roligt att höra att du var nöjd med försäljningen. Vi hoppas att du återkommer till oss när du väljer att sälja din nästa bil.

• Sören A

2019-05-07

Sören A skrev om Viköperdinbil.se
    Bara lockpriser på nätet!
    Fick en värdering på 76000 på nätet. offrade en dag från jobbet för att åka till verkstan/butiken för att få en slutligt värdering, tömma bilen kasta in vinterdäck mm. Fick ett bud på 58000. bilen har inga repor eller skavanker o ändå så bjuder de 18000 lägre än vad de säger på nätet. Klart oseriöst. Läs mer
    2019-05-23 Viköperdinbil.se svarar Sören A

Tack för ditt meddelande.

Vad tråkigt att du inte är nöjd med ditt besök hos oss. Tack för att du framför din feedback, vi jobbar ständigt för att göra våra kunder så nöjda som möjligt.

Vår onlinevärdering är en indikativ värdering som utgår ifrån bilens märke, modell, årsmodell och miltal. För att kunna ge ett slutgiltigt pris måste vi även se bilen fysiskt, och ibland är det så att priset skiljer sig från det man fått på nätet. Vissa får ett högre priserbjudande och vissa får ett lägre. Erbjudandet baseras också på bilens skick och marknadsläge. Våra experter finns tillgängliga på stationen för att besvara samtliga frågor kring värderingen samt priserbjudandet efter slutförd värdering.

• 2019-04-29

Cecilia A skrev om Viköperdinbil.se
    Efter att ha läst alla omdömen här var jag minst sagt skeptisk, men blev positivt överraskad! Budet var 10 % högre än onlinevärderingen och försäljningen gick supersmidigt, jag hade pengarna på mitt konto efter 2 dagar. Läs mer
    2019-05-23 Viköperdinbil.se svarar Cecilia A

Tack för din feedback!

• 2019-04-09

Tom Sonny T skrev om Viköperdinbil.se
    Vilket oseriöst företag, att de finns kvar är ett under.
    Gjorde en Värderade online på en Saab -05 som har gått över 15 000 mil, och fick då ett bud som var skapligt nära marknadsvärdet och tänkte att det möjligen går att få något mer eftersom bilen är väl underhållen med en hel del nya delar och servad under mitt ägande. (5år)
    Bokar en tid och åker dit för en värdering, medan de håller på med den så snackar jag med övrig personal om vad som händer med bilar de köper in och fick reda på att de säljs till bilhandlare runt om i Sverige och de som har gått lite längre eller är i lite sämre skick säljs till Polen, Baltikum, där de får mycket bra betalt till och med för skrot.
    När värderingen av min bil är klar får jag en lapp med ett pris som kan jämföras med en örfil, budet är 1/4 av priset på online värderingen. Givetvis frågar jag vad det beror på och får svaret att den har gått långt över 15 000 mil och vist, det har den. Men varför lämnar man ett pris på online värderingen om det inte ens är i närheten av verkligheten? Om man nu har en prissnurra som inte klarar av att räkna över 15 000 mil, då ska man inte lämna något bud överhuvudtaget, utan hänvisa till ett besök för värdering.
    Likaså, hur kan man på en online värdering komma fram till ett pris exakt på kronan, 16 271 Kr. utan att ha sett bilen, redan där tycker jag att det visar hur oseriös man är.
    Priserna man har på online värderingen är ungefär listpris hos bilhandlare ut till kund, vad du sedan blir bjuden är inköpspriset, det beror ju på att minst två (2) företag ska ha sin vinst innan bilen går tillbaks ut på marknaden.
    Mitt råd är att ni alla glömmer det här företaget, lägg inte tid och energi på åka dit, finns roligare och mer lönsamma saker att lägga tiden på. Läs mer
  • 2019-04-05

Axel S skrev om Viköperdinbil.se
    Troligtvis det mest oseriösa företaget jag mött.
    Gjorde en värdering online och fick 58.718 kr vilket kändes helt okej för att slippa sälja den på egen hand. Bokade tid och åkte dit dagen efter.

På plats testar dem och genomsöker bilen på eventuella brister och defekter, inga sådana hittades förutom en repa på stötfångaren bak. Får där på plats ett erbjudande att dem köper bilen för 29.000 kr... jag ifrågasatte varför det skiljer sig så mycket från värderingen online och hon hänvisade till bilens utrustning, att den saknar dragkrok och panorama glastak och att om dom skulle sätta låga priser online så kommer ej folk bemöda sig åka dit... Kändes väldigt oseriöst! Läs mer
    2019-05-24 Viköperdinbil.se svarar Axel S

Tack för ditt meddelande.

Vi tycker att det är väldigt tråkigt att höra att du är missnöjd med ditt besök hos oss. Tack för att du tar dig tid att ge din feedback.

Vår onlinevärdering ger ett indikativt pris baserat på marknadsdata, men slutgiltigt pris kan skilja både upp och ned då vi alltid behöver göra ett test på stationen för att fastställa detta. Allt är upp till bilens skick och marknadsläge. Våra experter finns tillgängliga på stationen för att besvara samtliga frågor kring värderingen samt priserbjudandet efter slutförd värdering.

Även om du inte var nöjd denna gång så hoppas vi att du kan tänka dig att ge oss en ny chans i framtiden, så kan vi förhoppningsvis göra dig mer nöjd då.

• 2019-02-15

Robert W skrev om Viköperdinbil.se
    Tiden som du länger på att besöka viköperdinbil kan garanterat läggas på något bättre. Helt missvisande information inför besök samt oseriöst bemötande. Obegripligt att de kan överleva. Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar Robert W

Tack för ditt meddelande.

Vad tråkigt att du inte är nöjd med ditt besök hos oss. Vi önskar få ta del av din feedback och gärna få höra lite mer om din upplevelse. Vi jobbar ständigt för att göra våra kunder så nöjda som möjligt. Vänligen mejla oss på kundservice@vkdb.se alternativt ring till oss på 08-12 44 3000.

Tack på förhand!

• 2019-02-15

Bettan S skrev om Viköperdinbil.se
    Varning, trots att de är seriösa så luras de.. Riktigt fula tricks ! T.ex, vid köp av bil som är skrotfärdig, så upplyser de inte om att du ha pengar som du kan få tillbaks på skatten (och det kan ju vara en hel del i förhållande till budet). Detta trots att de skriver på sin website "Privatpersoner som har skadade bilar till salu gör alltid en bra affär hos oss" De skriver vidare "Till oss kan du även sälja en avställd bil utan problem", men upplyser alltså inte om att du gör en bättre affär om bilen körs till skroten och av registreras där. Det är självklart så att dessa återstoden av trafikskatten kasserar de själva in, utan att detta är tydligt i uppgörelse. Otroligt fult!

Vid vänlig förfråga om de ville rätta till den uppkomna situation för att på så sätt återupprätta förtroendet så nekade de blankt. Kontraktet kan inte hävas var beskedet, trots att förfrågan gjordes bara timmar efter att kontraktet skrevs på och inget formellt ägarbyte alltså skett hos transportstyrelsen. Läs mer
    2019-04-03 Viköperdinbil.se svarar Bettan S

Tack för ditt meddelande.

Vi köper alla sorters bilar oavsett skick. Hos skroten får man betala en avgift eller så är det helt gratis vilket varierar beroende på kommun men hos oss så får man alltid ett pris för bilen. Gällande skatten så är man alltid välkommen till att ställa av bilen vid kontraktsskrivning. Här följer vi transportstyrelsens regler och jobbar precis på samma sätt som när man säljer privat eller till en annan bilhandlare. Hos oss har man givetvis tid att fundera över försäljningen. Värderingen är kostnadsfri och icke bindande. När man sedan bestämt sig för att sälja så gör vi en vanlig kontraktsskrivning vilket är en trygghet för er som säljare och för oss som köpare där det framgår att vi utför b.la ägarbytet men vi ser också att man som säljare ser ömsesidig signering som bindande.

• 2019-02-06

Jonas E skrev om Viköperdinbil.se
    Alla rekomendationer här med mer än 1 stjärna är de själva som gått in och gett sig själva för att vända trenden hos dom. Mallika? är det ens riktiga namn? Bilden är från google...
    Dom har falsk marknadsföring och terroriserar sedan via Mail dagligen om man värderar sin bil där. Man kan ju tänka sig vad för människor som sitter bakom företaget och driver det framåt skoningslöst för att få in så mycket pengar som möjligt på kort tid innan bubblan spricker. Att ha en kvinna som svarar i telefon...ajajaj, förtroende först, sen förnedring på plats.
    Deras reklam på Youtube/TV ska vi inte prata om, ett av de värsta skådespeleri jag sett, försök se normala ut när ni pratar iallafall.
    Mitt råd till viköperdinbil: Ljug inte för svenska folket och välj en annan väg istället för den ni är på. Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar Jonas E

Tack för ditt meddelande.

Alla recensioner hos Reco är från kunder. Gällande mejlen så rekommenderar vi att trycka på avregistrera i mejlutskicken om man inte önskar få fler mejl. Är det så att det är google annonser så rekommenderar vi att rensa cookies i webbläsaren.

Just nu har vi flera tv-reklamer ute. Om det är tidigare tv-reklam så är det inga skådespelare utan kunder som medverkat för att berätta lite om deras upplevelse.

Simon F gillar detta
  • 2019-02-05

Elisabeth Ad skrev om Viköperdinbil.se
    Nej nej! Slösade tid och kraft på att lasta in sommardäck och ta ledigt från jobbet osv. Hade flera tvåor från senaste besiktningen. Uppgav detta på en gång. Tjejen sa att det var bra att vi sa till. Sen fick vi följa med på en åktur med bilen runt området och bilen påtittades i deras lokal. Vi satt och väntade under tiden. Sommardäcken var de inte intresserade av och såklart fick vi ett skambud som var omöjligt att ta. Tror skroten betalar mer:(
    Så tyckte även killen att de inte köper in bilar med defekter utan rekommenderade att vi säljer den någon annan stans.
    Såå bortkastad tid. Oseriöst! Men får väl skylla mig själv! Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar Elisabeth Ad

Tack för ditt meddelande.

Vår onlinevärdering är en indikativ värdering som utgår ifrån bilens märke, modell, årsmodell och miltal. För att kunna ge ett slutgiltigt pris måste vi även se bilen fysiskt, och ibland är det så att att priset skiljer sig från det man fått på nätet. Vissa får ett högre priserbjudande och vissa får ett lägre. Allt är upp till bilens skick och marknadsläge. Våra experter finns tillgängliga på stationen för att besvara samtliga frågor kring värderingen samt priserbjudandet efter slutförd värdering.

Jonas E gillar detta
  • HANNAH A

2019-01-10

HANNAH A skrev om Viköperdinbil.se
    Jag tänkte väl som alla andra stackare som åker dit trots alla dåliga omdömen "det finns ju några bra omdömen ändå". Men oj, vilket slöseri med tid. Personalen var totalt inkompetent och otrevlig.
    Värderingen som gavs i deras "lilla förråd till lokal" var 60 000 kr under online värderingen, trots att bilen var felfri enligt honom själv. Självklart får man räkna med att dem kommer gå ut med ett litet lockpris, men detta är rent av bedrägeri och jag förstår inte hur dem har möjlighet och tillstånd att bedriva en verksamhet på detta sätt. När vi dessutom ville ha svar på tal varför dem gått ned så mycket så sa hade han ingen förklaring utan tackade för sig, fick ropa efter honom "vart har du lagt bilnyckeln då?" Hit kommer vi inte igen och jag rekommenderar inte någon annan att göra det. Tråkigt! Läs mer
    2019-03-26 Viköperdinbil.se svarar HANNAH A

Tack för ditt meddelande.

Vad tråkigt att du inte var nöjd med priserbjudandet. Vi tackar dig givetvis för att du tagit dig tid att lämna feedback. Våra prissättare baserar vårt priserbjudande på bilens skick och marknadens efterfrågan. Vi har över 55 000 handlare i vårt nätverk vilket gör att vi generellt kan erbjuda mycket konkurrenskraftiga priser. Att det var 60 000 lägre är tyvärr svårt att bemöta utan att känna till den exakta bilen, men detta hör givetvis inte till vanligheterna.

Vi hoppas att du kan tänka dig att ge oss en ny chans när du väljer att sälja din bil.

Simon F, Jonas E gillar detta
  • Mallika N

2018-12-12

Mallika N skrev om Viköperdinbil.se
    Hade läst recensioner innan så var beredd på att få ett skambud som de flesta skriver här. Vart glatt överraskad. Kom till Västerås innan bokad tid och fick hjälp ganska omgående. Tog ca en halvtimme och fick en värdering som var över online värderingen. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-04-03 Viköperdinbil.se svarar Mallika N

• 2018-11-21

Mehmet H skrev om Viköperdinbil.se
    Börjar med att tacka personalen: Alex, Lisa och Simon på Viköperdinbil.se stationen Erikslund-Västerås, ni är trevliga, vänliga och professionella.
    Gjorde onlinevärdering på min bil Volvo XC 90 3,2 årsmodell 2007, välvårdat, riktigt lågmilare, gått bara 9240 mil, Summum Geartronic utrustning. Fick erbjudande online på 94.442 kr i fredags, var på stationen i måndags 19/11. Jag kanske underskattade min bil som var fullutrustad och i väldigt fint skick men ändå 11 år gammal. Jag åkte dit och hade inte så stora förväntningar på att få det pris som man fick vid onlinevärdering efter att jag läst många negativa recessioner om viköperdinbil, men tänkte chansa ändå och var beredd att få ett skambud som jag absolut inte skulle acceptera men i all fall har jag fått en gratis värdering på bilen.
    Efter ca halv timmes genomgång kom Alex tillbaka och meddelade vänlig att vi får vänta 10 min så att vi får ett bud.
    Jag hade tänkt att släppa bilen om jag får kanske 10-15% sänkning av onlinevärderingspriset, men till min förvåning fick ett pris som är till och med ett par tusen mer än onlinepriset. Naturligtvis tackade jag direkt JAA och affären var klart inom 10 min och kontraktet skriven.
    Fått pengarna insatt i kontot inom mindre 2 dygn. Jag är jätteglad att jag sålde min bil via viköperdinbil.se eftersom det har gått så snabbt och smidigt och fått dessutom det pris som var ngt över mina förväntningar.En nöjd kund. Läs mer
  • Stockholmsnaprapaten G

2018-11-12

Stockholmsnaprapaten G skrev om Viköperdinbil.se
    Otrevlig och okunnig personal som kommer för sent till bokad tid. Under provkörning påstår personen att bromsskivorna är dåliga, trots att bilen besiktigades veckan före utan anmärkning. På online värdering fick bilen ett pris på 98560 kr exakt! Trots att min Mercedes 2011 endast gått 6831 mil, vill de efter värdering endast betala 48000 kr.
    Detta är ett oproportionelt oseriöst företag.
    Slösa inte bort er tid på att bli lurad. Läs mer
  • 2018-11-09

Anders R skrev om Viköperdinbil.se
    Det slutliga priset blev endast 1/3 av den prisuppgift som först angavs på webben...
    De kör i praktiken med lockpriser, vilket enligt lag är förbjudet.
    Om du inte är helt desperat, slösa inte tid på att kontakta vikoperdinbil.se! Läs mer
  • Ursula H

2018-11-07

Ursula H skrev om Viköperdinbil.se
    Bemötande på Sollentuna stationen och pris ok. Däremot är de mycket angelägna om att säga att vi fixar allt och skickar in allt till Transportstyrelsen. Det gör de för att om man inte är observant så är det ”Vi köper din bil” som får tillbaka fordonsskatten. Det gäller alltså att ställa av bilen precis innan kontraktsskrivningen.
    De påstår sig inte ha skyldighet att informera om att bilen ska ställas av. Läs mer
  • Mikael J

2018-10-08

Mikael J skrev om Viköperdinbil.se
    Jag hade tid hos Vi köper din bil i Sollentuna i helgen, 12.30. Kommer dit 12.38 och ber om ursäkt med en gång att jag är lite sen. Bemötandet är iskallt och de säger att jag måste boka en ny tid- för de stänger för lunch klockan 13.00.
    Full förståelse för att de ska ha lunch, men HERREGUD. De torskade 8 minuter av sina liv i och med att jag var lite sen. 8 minuter! Jag sa som det var att jag åkt hela vägen från Gustavsberg och ifrågasatte deras bemötande på trevligast möjliga sätt. Helt iskallt svarar hon bara att jag kan boka en ny tid. Jag gasade därifrån och kommer aldrig sätta min fot där igen. Sämsta service jag utstått! Läs mer
  • 2018-10-03

Bengt N skrev om Viköperdinbil.se
    Jag skulle sälja min Ford Focus 2006, 20500 mil med nästan nya vinterdäck, AC, drag, motor o kupeväemare, farthållare, färddator, antisladd ABS, eluppvärmd fram- och bakruta, radio med CD, allt fungerar ok, nýbesiktigad och nyservad, komplett sevicebok. Jag fick ett förslag på 22 409 kronor
    Efter test bjöd de 7500 kronor. De kör i praktiken med lockpriser, vilket enligt lag är förbjudet.
    Om du inte är helt desperat, slösa inte tid på att kontakta vikoperdinbil.se.
    De säljer vidare enbart till företag, då ligger det i sakens natur att sätta i system att köpa bilar långt under marknadspris. Det är ju minst två företag som skall tjäna pengar på att sälja bilen igen, vilket leder till att man får en helt orealistisk och oseriös värdering. Läs mer
  • 2018-10-03

Ulf E skrev om Viköperdinbil.se
    OSERIÖST!!!!!! Slösa inte tid på detta företag! Onlinevärdering på min BMW, i fint skick, ungefär vad jag hade förväntat mig. Efter besök, som kändes som ett HÅN på min bil, hade värdet minskat med hälften.Sluta med att lura folk på detta sättet!!!!! Läs mer
  • 2018-09-30

Per E skrev om Viköperdinbil.se
    Sämre än sämst! Slösa inte bort er tid på detta oseriösa företag! Onlinevärdering ungefär vad jag hade tänkt mig. Efter besök hade värdet minskat med nästan 80.000:- Bilen lite mer än ett år och i nyskick. Läs mer
  • 2018-09-16

Necati K skrev om Viköperdinbil.se
    Totalt oseriöst företag; jag fick 310 000 kr i online värdering för min Audi Q7. Så jag tog ledigt från jobbet, betalade extra för en extra bil och person jag ev skulle åka tillbaka med och åkte dit. Väl på plats fick jag enbart 191 000 kr för bilen trots att alla uppgifter jag uppgav på nätet stämde överens och trots att det inte var nåt fel på bilen. De hade ingen förklaring stirrade som idioter på mig när jag argumenterade emot. Jag åkte därifrån med minus 2000 och riktigt förbannad. D e riktiga besserwissrar som har som koncept att alla andra är hjärndöda o de är de smarta! Fy polisen borde stänga ner stället för allmänt uppvigling! Läs mer
  • Linda S

2018-09-09

Linda S skrev om Viköperdinbil.se
    Blufföretag! Åk inte dit! Fick onlinevärdering på över 100.000kr, tog ledigt en dag från jobbet för att åka dit och slippa blocket. Fick värdering 70.000 när jag kom dit! De försökte lura i mig att eftersom det är en diesel kommer ingen vilja köpa på blocket och då kommer jag ångra att jag inte tog 70.000. Dagen efter lade jag ut annons på blocket, 2 dagar senare var den såld för 93.000kr. Läs mer
  • 2018-08-28

Christer G skrev om Viköperdinbil.se
    Fick en värdering på nätet som var 300% högre än vad jag fick på plats!!! Oseriöst företag som bör undvikas! Läs mer
  • anders k

2018-08-15

anders k skrev om Viköperdinbil.se
    OSERIÖSA!!!!
    Fick pris via online på 24300kr o modellen säljs för mellan 25 o 30 t på blocket och min bil var i bra skick.
    Väl på plats erbjöd de mig löjliga 1700kr. för bilen o trodde inte mina öron.
    Tog mig snabbt därifrån och åkte 10 mil helt i onödan för detta skambud.
    En annan kund som samtidigt var där reagerade stark på skambudet han fick så åk för guds skull INTE till dessa skojare som bara är ute för att blåsa folk grovt på pengar! Läs mer
  • 2018-07-20

David H skrev om Viköperdinbil.se
    Oseriösa!
    Endast till för dem som måste ha pengar nu ( skuldsatta) och kan tänka sig att gå ner i pris så det gör ont.
    Det jobbar inga professionella fackmän på deras stationer.
    Var där i maj, Älvsjö, och möttes av två ungdomar ca 21 år gamla som fotade bilen, tog en pliktskyldig tur med bilen runt kvarteret och skickade därefter bilderna samt uppgifter om bilen till Tyskland. En databas i Tyskland avgör sedan värdet på bilen i Sverige!?
    Två månader innan besök värderades bilen till 122000kr. En dag innan besök 112000kr. Redan när jag kommer dit säger personen som jobbar där att det förmodligen inte blir över 100000kr. Bilen var i mycket bra skick. Budet blev 83000kr....
    Sålde bilen samma dag istället till en av Stockholms största oberoende beg handlare för 111000kr. Jag rekommenderar ingen att besöka vi köper din bil. Läs mer
  • Martin H

2018-07-12

Martin H skrev om Viköperdinbil.se
    Sämsta jag någonsin varit med om. Jag valde att testa dom för att man inte orkar med oseriösa köpare på blocket och skambuden man får av bilhandlare. Gjorde onlinevärderingen och fick ett pris på 70.000 vilket lät rimligt då jag ville ha ca 75 då de är där priserna ligger på min bil i bra skick.
    Efter deras "besiktning" så erbjuder dom 31.000kr... PINSAMT! undervikt detta bluff företag då dom använder endast sin online "kalkylator" för att locka till sig folk. Totalt slöseri med tid och otrevlig personal dessutom. Läs mer
  • 2018-07-06

jimmy r skrev om Viköperdinbil.se
    ******************* VANING BUFF FÖRETAG ***************************

Vi köper din bil borde heta vi blåser dig på din bil

På hemsidan värderar dem min bil till 65 tusen.
    När jag kommer dit får jag 49 tusen.
    Jätte fin bil och skicket är tiptop.

VARNAR ER FÖR DETTA BLUFF FÖRETAGET Läs mer
    Simon F, Tina A gillar detta
  • Markus L

2018-07-03

Markus L skrev om Viköperdinbil.se
    Fick en värdering på 101900kr åkte dit o fick 102000kr för bilen . Snabb o trevlig service redan 2dagar efter e lån på bilen löst och affären klar .. Läs mer
  • Imad Z

2018-07-02

Imad Z skrev om Viköperdinbil.se
    Hemskt!! Mycket dålig bemöttande, håller inte tiden som är redan bekräftad! Underskattar individen och inte bara bilen. Anställda behöver verkligen gå på kurs för att lära sig repektera och behandla folk rätt. Kränkande beteende. Det är bara förloradtid att åka dit. Uschhh skulle aldrig rekomendra någon att åka di! Läs mer
  • 2018-06-18

Mia S skrev om Viköperdinbil.se
    rufflar och skambud - det är vad man får där. Och skriv inte om några rishögar. Min bil är 4 år gammal, garage förvarad, en ägare, exemplariskt skött bmw. De erbjöd 45% lägre än snitt-marknadspris hos 3 oberoende handlare. Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Viköperdinbil.se:

Margareta A Margareta A tycker:
“TOPPEN TREVLIGA KILLAR PÅ DENN...” Läs mer
Cardrop (2.6km)
BM Car Group (3.6km)
Strands Bilar (3.8km)
Car Selection (4.4km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte