Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Stockholm Östermalm Viköperdinbil.se

Viköperdinbil.se

Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm — Visa karta

Läs vad 12 kunder tycker om Viköperdinbil.se

• Susanne I
    Susanne I skrev om Viköperdinbil.se
    Var där för att få en värdering, enligt olika värderings sajter skulle min bil vara värd ca:33.000:-, då inte medräknat ett kopplingsbyte som kostar 24.000:- ( Väldigt speciell koppling) som gjort ett år tidigare samt kamremsbykte med byte av vattenpump och generatorskiva. Enda dåliga på hela bilen var ett par mindre små ytrostfläckar som lätt skulle gå att slipa bort. I övrigt en bil i tipp-topp, blev erbjuden 9600:-!
    Vid test med annons i blocket och bild för 20.000:- genererade många svar.
    En kille innan mig var inne med en bil som jag bedömde var värd ca: 3000:- fick ett erbjudande på 214:- av företaget!

Vill du bli lurad och få skambud, så åk dit...Annars håll dig borta från det här företaget, du blir bara blåsta av dom!
    Fick heller inte uppfattningen av något seriöst företag, såg ut som ett sådant här som poppar upp för att lika fort försvinna!
    Recentionerna från deras s.k. nöjda kunder tvivlar jag på!
    Man ges 5 dagars tid på sig eller 50 körda mil, är glad över att jag åkte därifrån på en gång.....Har aldrig varit med om ett mer "Scamning"... Läs mer
  • Pablo M
    Pablo M skrev om Viköperdinbil.se
    Skojare av rang, leker inspektör men har ingen aning vad de gör.

Det är inte ofta man kommer i kontakt med skojare av denna grad numera. Fick pris på ca 62 tusen på nätet, kör dit med bilen , nybesiktad och i utmärkt skick. Killen som tar emot mig kör en runda med bilen, kommer tillbaka efter 5 min, säger att den går fint. Därefter börjar skojeriet. Han går runt bilen 4-5 ggr , kissar med ögonen, sparkar på däcken, drar lite i stötfångaren, fotograferar in i bilen trots uselt ljus...så håller det på i 5 min. Bilen skulle kunna vara helt sönderrostad undertill, eller ha oljeläckage men det bekymrar inte den så kallade "inspektören". Hur som helst, han kommer till mig och meddelar att de kan ge 42 tusen, dvs 20 tusen! mindre än vad de först angivet.
    Spara din tid och besök inte dessa skojare. Läs mer
  • Emil Z
    Emil Z skrev om Viköperdinbil.se
    Bluff företag!! Erbjuder bra på nätet och ger skambud när man väl är där. Slösa ej er tid med dessa skojare Läs mer
  • Patrik
    Patrik skrev om Viköperdinbil.se
    Väldigt oseriöst med väldigt olika priser på nätet som på plats Läs mer
  • Sebastian R
    Sebastian R skrev om Viköperdinbil.se
    Mycket oseriöst företag. Först fick vi vänta en halvtimme trots att vi hade bokad tid, och fick ingen ursäkt för fördröjningen, och sedan erbjöd de ett pris som låg långt under deras on-line värdering utan att kunna ge ett enda argument för varför priset helt plötsligt var så mycket lägre än vad de sagt on-line dagen innan. De försöker uppenbarligen lura dit folk med ett vettigt pris, och sen räknar de med att man inte orkar stå emot när man väl är på plats och de helt plötsligt sänker priset 35% utan förklaring. Bluff-företag!! Läs mer
  • Nilsson M
    Nilsson M skrev om Viköperdinbil.se
    Kan bara hålla med. Trevlig personal i Jönköping, men värderingen jag fick på plats var en månresa från det man presenterade på nätet. Jisses, fullständigt oseriöst, allt förtroende sjönk ned till lågt ned under avgrunden och deras varumärke likaså. Det skall sägas att min bil inte hade några anmärkningar förutom en liten spricka i framrutan Läs mer
  • Carl A
    Carl A skrev om Viköperdinbil.se
    Riktigt usla i Malmö. Otrevlig bemötande av en utländsk tjej som tog emot. Två män som skulle besiktiga bilen hälsar inte ens.
    Jävla skit firma VARNING Läs mer
  • Thomas R
    Thomas R skrev om Viköperdinbil.se
    Ett riktigt skitföretag. Blev lovad ett pris efter besiktning hos dom men när jag sen skulle lämna bilen hade prutat 4000:- efter att dom själva hade gjort nåt fel hos dom. Vill ni bli lurade så varsågod uppsök en VKDB station. Läs mer
    Carl A gillar detta
  • Zim Z
    Zim Z skrev om Viköperdinbil.se
    Sån jävla bluff !!!!! Enligt beräkningen på hemsidan skulle jag få 40.000 för min Audi , när jag kom dit värderade ni den till 10.000. Borde fått betalt för min bortslösade tid hos er. Allt är så otroligt B, från personalen till lokalen. Att någon säljer sin bil genom er är ett mirakel. Läs mer
  • Sasza A
    Sasza A skrev om Viköperdinbil.se
    Ett företag jag aldrig någonsin vill ha att göra med igen och jag rekommenderar alla att hålla sig så långt borta som möjligt. Behöver inte ens gå in på vad mitt ärende handlade om, bara att kolla deras recensioner både på Facebook och här så förstår ni. Denna verksamhet förtjänar inte ens lägsta betyger på Reco, de förtjänar inte ens att klassas som en verksamhet. Bluff, bluff, bluff. Läs mer
    Zim Z gillar detta
  • Micke W
    Micke W skrev om Viköperdinbil.se
    Ödsla ingen tid på dom, bjöd mig 35000:- under värderingen jag fått på nätet för en maxutrustad och felfri bil. Läs mer
  • Alex M
    Alex M skrev om Viköperdinbil.se
    Efter att ha läst en hel del negativt på nätet om Viköperdinbil.se gav jag det ändå en chans då jag via deras hemsida fått ett rimligt "bud" på min bil. Efter deras kontroll får jag ett riktigt skambud, 20 000 kr under det priset de gav mig på hemsidan och via mail (som de också mailbombat mig om i en månads tid). Detta trots att bilen gått mindre än vad det gick att ange på deras hemsida (var tvungen att välja "max 6000", den har gått avsevärt mycket mindre), har en hel del extra utrustning och är i toppskick.

När jag frågar varför budet är så lågt jämfört med det jag fått via mail så får jag till svars att det "bara är ett listpris" och att det bara är ett riktmärke. När jag sedan frågar hur budet kan vara så mycket lägre än deras "listpris" får jag bara nödbortförklaringar.

Jag åkte efter besöket till en annan bilfirma där jag fick ett bud strax över VKDB:s "listpris". Till råga på allt fick jag några timmar senare ett automatiskt mail från VKDB där de med pompa och ståt kommit fram till att de kan erbjuda mig mer, hela 2724.19 kr mer än det första budet. Det verkar onekligen vara väldigt intressanta formler som används för att räkna ut buden...

Affärsmodellen är väldigt tydlig efter besöket och går hand i hand med det jag har läst på nätet av andras erfarenheter. Locka kunder med ett bra och rättvist "bud" via hemsida och mail, med plusset att det är snabbt och smidigt, för att sedan lämna skambud och hoppas på att ägaren inte orkar säga nej.

Ett jäkla slöseri med tid och ett företag jag aldrig någonsin tänker ha att göra med eller rekommendera någon att lägga sin tid på. Håll er borta! Läs mer

Bästa bilförsäljarna i Stockholm:

Annette E Annette E tycker: