Torvalla Bil Sätra

Torvalla Bil Sätra

Torvalla Bil har funnits i Sätra sedan oktober 2007. Torvalla bil är ett familjeföretag på tre orter där Sätra är den andra lokalen. Här är vi auktoriserad verkstad för Fiat, Mazda, Suzuki och Abarth och du kan köpa bilar från samma märken samt begagnade bilar hos oss.

Vårt mål på alla våra verkstäder och försäljningsställen är att ha stark kompetens hos våra medarbetare och sätta kunden i fokus med hjälp av personlig service.

Kom in med din bil för service eller kom förbi och titta på de bilar vi har i lager!

Läs vad 397 kunder tycker om Torvalla Bil Sätra 2

2020-10-09
    Bra bemötande. Säljande men inte för på. God service och tillgängliga via flera kanaler vid frågor.

Köpte en Suzuki Swift.
    2020-10-09
    Betyg: Utmärkt!
    Köp av Suzuki Vitara Inclusive.
    Mycket vänligt bemötande och professionell handläggning.
    Tobias Stanze vid Torvalla Bil Sätra rekommenderas.
    2020-10-06
    Quick service
    Helpful staff
    Er happy with the car
    2020-05-22
    Köpte en Suzuki Vitara Inclusive. Som blev en bra hyffsat affär för mig.
    2020-04-23
    Trevlig och hjälpsam personal. Mycket nöjd med mitt bil köp.
    2020-04-23
    Köpte en Suzuki Swift, och jag kan bara rekommendera Torvalla bil.
    Bra och seriöst bemötande, de höll vad de lovat och allting bara fungerade.
    Magnus W
    2020-04-23
    Alltid bra bemötande av säljarna och verkstaden! Man får snabbt service av vekstaden
    2019-12-16
    Torvalla Bil, Sätra, slarvade bort våra vinterhjul. Deras underlag påvisade att hjulen lämnats ut trots att vi påtalat flertal gånger att det inte var så. Verkstaden meddelade att de inte tar ansvar för hjulen och inte kommer att ersätta dem. Vi köper nya hjul (naturligtvis från ett annat företag). Strax efter ringer Torvalla och har plötsligt hittat hjulen (!!!!) men inte ens då erbjuds ersättning eller att de löser in de gamla. Vimsigt och oseriöst. ALDRIG kund här igen.
  • 2019-01-23
    Tack Andreas R. för trevligt bemötande och engagemang vid inbyte av vår Grand Vitara till en mycket fin Vitara.
    Vi reste långt så att affären kunde ordnas snabbt och smidigt på en gång underlättade för oss.
  • Karin P
    2018-11-13
    När gamla bilen började ge upp bestämde jag mig för att privatleasa en bil. Jag kollade upp och provkörde många olika bilmärken. Mazda3 var den bilen jag tyckte allra bäst om. Andreas var också den överlägset trevligaste och mest tillmötesgående säljaren av alla jag träffade under min "prova-bil-turné". Serviceminded utan att bli för påträngande, ja, jag har bara beröm! Och jag är mycket nöjd med bilen!
    2018-06-29
    Ville köpa 2 st (!) Suzuki s-cross, automat och fyrhjulsdrift. När jag ställde frågor stod försäljaren med armarna rakt ner och sa: jag vet inte. Kan inte befria mej från tanken att det berodde på att jag är kvinna 70+.
    2018-05-23
    Good friendly service, some small issues with the car when collected, which were sorted out with no problems. Would recommend!
    2018-05-21
    Köpte en ny Mazda 3, som jag tidigare också gjort, proffsigt bemötande, jag är mycket nöjd! Bengt
    2018-05-20
    Fantastiskt bra bemötande och hjälp under hela processen.
    Mycket nöjd med allt, rekommenderas!
    2018-05-18
    Jag köpte min första egna nya bil. Fick ett personligt och trevligt bemötande. När jag haft bilen ett par dagar fick jag blommor med bud 'Grattis till din nya bil. Blev verkligen glad och överraskad.
    2018-05-18
    Köpte en Mazda 3. Bra bemötande vid köp men kunde hört av sig efter ett tag och kontrollerat om man var nöjd eller hade några frågor om bilen.
    Ny Bil
    Jätte bra
    Ja
    Allt toppen
  • Patric B
    2018-05-18
    Jag köpte en Mazda CX 5 och blev professionellt och trevligt bemött av Robin.
    Jag förväntade mig det bemötande som säljaren utförde. Han var trevlig och visste vad han pratade om.
    Torvalla bil har svarat upp till mina förväntningar till 100%.
    2018-04-27
    Bra och kunnig personal fick precis den bil jag behöver bitarna allt var bättre än förväntat
  • 2018-04-25
    Mazda cx-5
    Utmärkt bemötande och proffesionellt bemötande.
    Hade inga förväntnignar alls innan jag blev presenterad för företaget.
  • 2018-04-24
    Fantastisk personal och service! Köpte min första bil och fick all hjälp jag behövde.
  • 2018-04-23
    Vi har köpt en suzuki vitara .Vi blev jätte bra bemötta.Jag hade jätte mycket frågor säljaren hade super bra tålamod. Vi fick snabb och smidiga hjälp. Den bilen vi skulle ha bästeldes, vi fick ett datum när den skulle vara här i sverige men den kom in mycket tidigare en väntat.Allt gick super bra utan krongel.Vill passa på att Tacka Bästa säljaren Robin ström och tack för de vackra blommorna man fick hem ”Grattis till din nya bil ” det blev riktigt fin överaskning. Tack
    2018-04-21
    Jag köpte en Fiat Tipo combi. Jag blev verkligen utmärkt bemött av Mats Skoglund. Mina förväntningar av bilen är toppen. Till Torvalla bil återkommer jag gärna tlll och varmt rekommendera till andra.
    Marianne Druse
    2018-04-20
    Trevligt bemötande och kunnig personal
    2018-04-20
    Köpte en Suzuki swift, blivit väldigt bra bemöt av företaget och säljaren. Nöjd kund.
  • Krister M
    2018-04-18
    Perfekt bemötande från att ha titta på bilen till leveransen 2v senare! Bra, tydlig info när bilen hämtades! Trevlig och tydlig säljare! Är mycket nöjd med min Vitara!
  • 2018-04-17
    Jag har fått hjälp med bilköp av Robin Ström, Sätra. Trevlig och duktig kille. Supernöjd med precis allt!
    Jätteöverraskad och glad över blombukett som landade hemma några dagar efter avhämtning av bilen med ett Grattis. Uppskattat!

mvh

Lotta Stenvall
    2018-04-16
    Försäljningen av ny mazda 3.
    Utmärkt hanterat som vanligt av professionell säljare.
  • 2018-04-13
    Trevliga försäljare och bra genomgång av den nya bilen
  • Josef L
    2018-03-26
    Sämsta verkstaden jag varit på någonsin, lämnade bilen på service för att det skramlade i dörren på passagerar sidan de öppnade upp förar sidan istället, saker från bilen saknades när jag fick tillbaka den och detta ersatte dom efter erkännande av personal,, fick dörren repad, värst av allt är när vänner som jobbar i närheten ringer och säger att torvalla bil kör din bil som galningar
    2018-02-28
    sämste bemötande i hela världen, butiken ska läggas ner, de har inte utbildning på kundbemötande och konsumentlagen i huvud taget!
    Hej Gurgi, tack för din feedback. Detta ärende har hanterats helt korrekt från vår sida med stor engagemang och som du känner till har du även besökt en annan Suzuki märkesverkstad som konstaterade exakt samma slutsats som oss, produktegenskap och handhavande. // Torvalla Bil Sätra AB Torvalla Bil Sätra
    2018-02-19
    Bra trevligt korrekt , ordnade allt efter önskemål , och jag känner mej nöjd , ! JC
    2018-02-12
    Väl omhändertagen, man fick direkta svar om man undrade något. Bilen råkade levereras med fel vinterhjul, inga problem dem kom från Trosa och bytte direkt. Fick stenskott när bilen bara var ca 3 v lämna in den på Mazda, ” glömde ” tala om att jag behövde lånebil , inga problem, försäljaren fixade det så det stod en lånebil och väntade. Det kan man kalla service. Jag rekommenderar Torvalla bil i Sätra. Dem är professionella. // Tomas & Beatrice
    2018-02-11
    Jag har bara gott att säga om Torvalla Bil Sätra. Jag har köpt två Suzuki Swift. 2015 och 2017. Jag är mkt nöjd med dem och med försäljare och verkstad. Med vänlig hälsning, Clas Halldin.
    2018-02-10
    Bra från början till slut. Dom tog hand om allt så det blev enkelt att köpa bil.
    2018-02-10
    Köpt en bil i december -17. Bemötandet har varit proffsigt från första stund. Detta var min andra bil. Lika nöjd båda gångerna.
  • 2018-02-10
    Sånt här är det värsta jag vet att fylla i sådana här utfrågningar - jag har annat att göra. Ni har skött er alldeles utmärkt.
    ni fixade fläcken på min instrumentbräda.
    Vem som la in gummimattor och bekostade dem vet jag inte - men tack i alla fall. dessutom biltvätt - det var inte fel heller - tack!

Ni får nöja er med detta.

BDN 225
    2018-02-10
    Jag köpte en ny Suzuki Swift hos Torvalla bil. Leveransen av bilen var försenad av någon anledning,men dom va snälla att låta mig låna en annan bil under tiden. Det ska dom ha stort plus för. Men jag fick aldrig förklarat vad som hade hänt med min bil. Dom sa att den stod i Malmö och väntade på transport??? I pappren från Transåortstyrelsen står det att den har varit här i Solna sen 19 september. Annars är jag helt nöjd med mitt bilköp. Blev väl omhändertagen av personalen,dom var väldigt trevliga och kunniga.
    2018-02-10
    Köpten en fabriksny Suzuki Vitara och säljaren var fantastiskt tillmötesgående och service minded. Alla frågor jag öste över honom besvarade han antingen omgående eller återkom när han tagit reda på svaret. En av de mer positiva upplevelserna av att köpa bil som jag upplevt under mina 60 levnadsår. Jag hoppas att framtida kontakter rörande service etc blir lika positiva.
    2018-02-09
    Den17jan 2018 köpte jag den femte bilen av Torvalla bil,det talar

väl en del om vad jag tycker om Torvalla Bil. Jag är mycket nöjd

med det bemötande jag har fått, både av försäljarna o

servispersonal. Jag har därför rekommenderat mina vänner

att köpa bil där. Så personligen är jag mer än nöjd
    2018-02-08
    Fint och proffsigt bemötande vid första besöket i Sätta. Sedan snabb o tydlig kommunikation via email fram till leverans. Trevligt bemötande vid leverans (på utsatt tid). Bra genomgång av funktioner på bilen, lingy och tydligt. Bästa betyg från mig!
  • 2018-02-08
    Mats Skoglund på Torvalla bil hjälpte oss med bilköpet. Grymt kunnig och serlös säljare som vi kände stort förtroende för från första stund.
    Kan varmt rekommendera andra att gör affär med Torvalla bil och ger dem därför högsta betyg!!!
    2018-02-08
    Jag har blivit väldigt bra försäljaren uppträde bra och han ordnade en lånebil. Tills min nya bil kunde levereras och det utan kostnad och så fick jag ett fel på nya bilen den visade att jag hade för lite luft i ett däck och jag fyllde på men till slut var jag tvungen att lämna in bilen mens jag satt och drack kaffe kom flickan i kundmotagningen till mej och gav mej en skruv som jag hade fått i däcket det är det enda fel jag har haft.
    2018-02-08
    Toppen, mycket bra mottagna av kunnig och trevlig saljare.
    Detta var var andra Suzuki.
    Vi har. Alltid varit val mottagna trots att vi var inne flera ganger innan vi bestammde oss.
    Utmarkt betyg
    2018-02-08
    Jag blev vänligt bemött och bra instruktioner om den nya bilen. Ett tack till försäljaren
    2018-02-08
    En väldigt trevlig säljare och bemötande! Trots mkt folk när vi handlade var bemötandet väldigt bra. Handlar gärna där igen när det är dags att förnya den stora bilen.
    2018-02-08
    Fint bemötande och snabb leverans.
    2018-01-14
    Jag köpte ny bil träffade en jättetrevlig försäljare som tog hand om mig på allra bästa sätt jag är nöjd med bilen väntar nu bara på att den dragkrok som jag beställt ska komma
    2018-01-09
    Vi köpte en ny KIA som levererades i slutet av november. Vi är nöjda och har blivit väl informerade och vänligt bemötta. Vi återkommer gärna till Torvalla Bil och kan rekommendera de till vänner.
    2018-01-07
    Jättebra mottagande och totalt upplevelse