Torvalla Bil Sätra

Torvalla Bil har funnits i Sätra sedan oktober 2007. Torvalla bil är ett familjeföretag på tre orter där Sätra är den andra lokalen. Här är vi auktoriserad verkstad för Fiat, Mazda, Suzuki och Abarth och du kan köpa bilar från samma märken samt begagnade bilar hos oss.

Vårt mål på alla våra verkstäder och försäljningsställen är att ha stark kompetens hos våra medarbetare och sätta kunden i fokus med hjälp av personlig service.

Kom in med din bil för service eller kom förbi och titta på de bilar vi har i lager!

Läs vad 414 kunder tycker om Torvalla Bil Sätra 2

2022-01-12 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och kunnande bemötande!
    Bra information om leverans tid angående inköp av den nya bilen - Suzuki Jimny Torakku!
    Personalen mycket hjälpsam angående mina önskemål av tillbehör osv. Mycket nöjd på alla sätt - särskilt när jag nu kör den nya bilen! Tusen tack!
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Kändes väldigt tryggt att göra en så stor investering.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Jag kände mig positivt och professionellt bemött när jag köpte min nya bil. Kunniga säljare.
  • Peter Ö
    2021-11-23 Insamlad av företaget
    Positivt och personligt bemötande vid bilköp. Över förväntan.
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Som ny bilägare hade jag velat haft mer information kring vad som ingår och gäller vid leasing.
    2021-11-03 Insamlad av företaget
    Är väldigt nöjd! Torvalla bil hade riktigt bra personal med bra service utan att det kändes krystat. De visade stor flexibilitet när andra bilföretag inte kunde bemöta mine behov. När jag var inne hos Torvalla Bil första gången så blev det genast självklart att det var där jag skulle leasa min bil. Jag är nu riktigt nöjd med min CX-30
    2021-11-01 Insamlad av företaget
    Blev uppmärksammade med en gång när vi klev in på Torvalla bil i Sätra av försäljaren Robin Franzén. Fick en bra genomgång av den bil som vi var intresserade av, Suzuki Swift. Tack vare ett mycket bra bemötande av kunnig och förtroendeingivande säljare blev affären av och en vecka senare hämtade vi upp vår nya bil. Kunde bli bättre.
    2021-11-01 Insamlad av företaget
    Köp av ny bil
    Bra bemötande
    Kunnig personal
    Rätt och saklig information
    Leverans på överenskommen tid
    Positivt intryck av säljaren och företaget
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    På ett bra och förväntat sätt. Mer personligt än hos större bilhandlare än t ex Hedins bil.
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Försäljaren var inte överdrivet ”på”, utan lät oss fundera vid köp av bil
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande man kände sig välkommen. Inget hets och när man ville ha hjälp så fick man den information som var efterfrågad. Är jätte nöjd med köpet so far…. Kan rekommendera Torvalla Sätra bil till alla.
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Riktig proffsigt.
    Lyssnande.
    Trevligt.
    Bra kontakt.
    Bra råd
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Engagerad personal var avgörande för köpet av Fiat 500e. Bra bemötande och service. Kunnig gällande EV.
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Jag blev bra bemött av företaget
    Jag köpte ny bil och är jättenöjd
    2021-09-27 Insamlad av företaget
    Alltså bara BÄST!!! Sebastian är en otroligt trevlig och kunnig personal - var rädd om honom.
    Detta är 3 de Mazdan vi leasar via er och det blir me all sannolikhet flera.
    Mina förväntningar är verkligen uppfyllda med råge.
    Jag njuter nu i min nya lilla bil och ser framemot att ha flera affärer ihop med er.
    Jag har självklart även skrivit en notis på er Facebook sida!
    Trevlig Höst
    // Mia Allwin
    2021-09-17 Insamlad av företaget
    Super !!!👍
    Bästa stället jag har köpt bil på
    Fantastisk trevlig och kunnig
    Personal och en kanon service
    Bästa 👍👍👍❤️
    Nu ska jag rekommendera er till mina vänner
    Och jag är supernöjd med bilen
    Stort tack
    Ann-Louise
    2020-10-09 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Säljande men inte för på. God service och tillgängliga via flera kanaler vid frågor.

Köpte en Suzuki Swift.
    2020-10-09 Insamlad av företaget
    Betyg: Utmärkt!
    Köp av Suzuki Vitara Inclusive.
    Mycket vänligt bemötande och professionell handläggning.
    Tobias Stanze vid Torvalla Bil Sätra rekommenderas.
    2020-10-06 Insamlad av företaget
    Quick service
    Helpful staff
    Er happy with the car
    2020-05-22 Insamlad av företaget
    Köpte en Suzuki Vitara Inclusive. Som blev en bra hyffsat affär för mig.
    2020-04-23 Insamlad av företaget
    Trevlig och hjälpsam personal. Mycket nöjd med mitt bil köp.
    2020-04-23 Insamlad av företaget
    Köpte en Suzuki Swift, och jag kan bara rekommendera Torvalla bil.
    Bra och seriöst bemötande, de höll vad de lovat och allting bara fungerade.
    Magnus W
    2020-04-23 Insamlad av företaget
    Alltid bra bemötande av säljarna och verkstaden! Man får snabbt service av vekstaden
    2019-12-16 Spontant omdöme
    Torvalla Bil, Sätra, slarvade bort våra vinterhjul. Deras underlag påvisade att hjulen lämnats ut trots att vi påtalat flertal gånger att det inte var så. Verkstaden meddelade att de inte tar ansvar för hjulen och inte kommer att ersätta dem. Vi köper nya hjul (naturligtvis från ett annat företag). Strax efter ringer Torvalla och har plötsligt hittat hjulen (!!!!) men inte ens då erbjuds ersättning eller att de löser in de gamla. Vimsigt och oseriöst. ALDRIG kund här igen.
  • 2019-01-23 Spontant omdöme
    Tack Andreas R. för trevligt bemötande och engagemang vid inbyte av vår Grand Vitara till en mycket fin Vitara.
    Vi reste långt så att affären kunde ordnas snabbt och smidigt på en gång underlättade för oss.
  • Karin P
    2018-11-13 Spontant omdöme
    När gamla bilen började ge upp bestämde jag mig för att privatleasa en bil. Jag kollade upp och provkörde många olika bilmärken. Mazda3 var den bilen jag tyckte allra bäst om. Andreas var också den överlägset trevligaste och mest tillmötesgående säljaren av alla jag träffade under min "prova-bil-turné". Serviceminded utan att bli för påträngande, ja, jag har bara beröm! Och jag är mycket nöjd med bilen!
    2018-06-29 Spontant omdöme
    Ville köpa 2 st (!) Suzuki s-cross, automat och fyrhjulsdrift. När jag ställde frågor stod försäljaren med armarna rakt ner och sa: jag vet inte. Kan inte befria mej från tanken att det berodde på att jag är kvinna 70+.
    2018-05-23 Insamlad av företaget
    Good friendly service, some small issues with the car when collected, which were sorted out with no problems. Would recommend!
    2018-05-21 Insamlad av företaget
    Köpte en ny Mazda 3, som jag tidigare också gjort, proffsigt bemötande, jag är mycket nöjd! Bengt
    2018-05-20 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra bemötande och hjälp under hela processen.
    Mycket nöjd med allt, rekommenderas!
    2018-05-18 Insamlad av företaget
    Jag köpte min första egna nya bil. Fick ett personligt och trevligt bemötande. När jag haft bilen ett par dagar fick jag blommor med bud 'Grattis till din nya bil. Blev verkligen glad och överraskad.
    2018-05-18 Insamlad av företaget
    Köpte en Mazda 3. Bra bemötande vid köp men kunde hört av sig efter ett tag och kontrollerat om man var nöjd eller hade några frågor om bilen.
    Ny Bil
    Jätte bra
    Ja
    Allt toppen
  • Patric B
    2018-05-18 Insamlad av företaget
    Jag köpte en Mazda CX 5 och blev professionellt och trevligt bemött av Robin.
    Jag förväntade mig det bemötande som säljaren utförde. Han var trevlig och visste vad han pratade om.
    Torvalla bil har svarat upp till mina förväntningar till 100%.
    2018-04-27 Insamlad av företaget
    Bra och kunnig personal fick precis den bil jag behöver bitarna allt var bättre än förväntat
  • 2018-04-25 Insamlad av företaget
    Mazda cx-5
    Utmärkt bemötande och proffesionellt bemötande.
    Hade inga förväntnignar alls innan jag blev presenterad för företaget.
  • 2018-04-24 Insamlad av företaget
    Fantastisk personal och service! Köpte min första bil och fick all hjälp jag behövde.
  • 2018-04-23 Insamlad av företaget
    Vi har köpt en suzuki vitara .Vi blev jätte bra bemötta.Jag hade jätte mycket frågor säljaren hade super bra tålamod. Vi fick snabb och smidiga hjälp. Den bilen vi skulle ha bästeldes, vi fick ett datum när den skulle vara här i sverige men den kom in mycket tidigare en väntat.Allt gick super bra utan krongel.Vill passa på att Tacka Bästa säljaren Robin ström och tack för de vackra blommorna man fick hem ”Grattis till din nya bil ” det blev riktigt fin överaskning. Tack
    2018-04-21 Insamlad av företaget
    Jag köpte en Fiat Tipo combi. Jag blev verkligen utmärkt bemött av Mats Skoglund. Mina förväntningar av bilen är toppen. Till Torvalla bil återkommer jag gärna tlll och varmt rekommendera till andra.
    Marianne Druse
    2018-04-20 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och kunnig personal
    2018-04-20 Insamlad av företaget
    Köpte en Suzuki swift, blivit väldigt bra bemöt av företaget och säljaren. Nöjd kund.
  • Krister M
    2018-04-18 Insamlad av företaget
    Perfekt bemötande från att ha titta på bilen till leveransen 2v senare! Bra, tydlig info när bilen hämtades! Trevlig och tydlig säljare! Är mycket nöjd med min Vitara!
  • 2018-04-17 Insamlad av företaget
    Jag har fått hjälp med bilköp av Robin Ström, Sätra. Trevlig och duktig kille. Supernöjd med precis allt!
    Jätteöverraskad och glad över blombukett som landade hemma några dagar efter avhämtning av bilen med ett Grattis. Uppskattat!

mvh

Lotta Stenvall
    2018-04-16 Insamlad av företaget
    Försäljningen av ny mazda 3.
    Utmärkt hanterat som vanligt av professionell säljare.
  • 2018-04-13 Insamlad av företaget
    Trevliga försäljare och bra genomgång av den nya bilen
  • Josef L
    2018-03-26 Spontant omdöme
    Sämsta verkstaden jag varit på någonsin, lämnade bilen på service för att det skramlade i dörren på passagerar sidan de öppnade upp förar sidan istället, saker från bilen saknades när jag fick tillbaka den och detta ersatte dom efter erkännande av personal,, fick dörren repad, värst av allt är när vänner som jobbar i närheten ringer och säger att torvalla bil kör din bil som galningar
    2018-02-28 Insamlad av företaget
    sämste bemötande i hela världen, butiken ska läggas ner, de har inte utbildning på kundbemötande och konsumentlagen i huvud taget!
    Hej Gurgi, tack för din feedback.
    Detta ärende har hanterats helt korrekt från vår sida med stor engagemang och som du känner till har du även besökt en annan Suzuki märkesverkstad som konstaterade exakt samma slutsats som oss, produktegenskap och handhavande.
    // Torvalla Bil Sätra AB
    2018-02-19 Insamlad av företaget
    Bra trevligt korrekt , ordnade allt efter önskemål , och jag känner mej nöjd , ! JC
    2018-02-12 Insamlad av företaget
    Väl omhändertagen, man fick direkta svar om man undrade något. Bilen råkade levereras med fel vinterhjul, inga problem dem kom från Trosa och bytte direkt. Fick stenskott när bilen bara var ca 3 v lämna in den på Mazda, ” glömde ” tala om att jag behövde lånebil , inga problem, försäljaren fixade det så det stod en lånebil och väntade. Det kan man kalla service. Jag rekommenderar Torvalla bil i Sätra. Dem är professionella. // Tomas & Beatrice
    2018-02-11 Insamlad av företaget
    Jag har bara gott att säga om Torvalla Bil Sätra. Jag har köpt två Suzuki Swift. 2015 och 2017. Jag är mkt nöjd med dem och med försäljare och verkstad. Med vänlig hälsning, Clas Halldin.