BM Car Group

Tornväktargränd 10, 168 59 Bromma — Visa karta

Köpa, byta eller sälja en begagnad bil? Vi på BM Group har funnits i branschen i över 15 år och har nu ett väletablerat och säkert koncept där vi fokuserar på att göra alla parter i bilaffären nöjda.

Vi samarbetar med Svensk Bilgaranti och Autoconcept för att göra affären trygg och vi kan rådgiva angående finansieringslösningar genom WASA Kredit och Svea ekonomi.

På Tornväktargränd i Bromma har vi vår verkstad. Där servar och reparerar vi bilar från nästan alla bilmärken och alla arbeten dokumenterar i din servicebok. Vi använder reservdelar och andra produkter av högsta kvalitet.

Välkommen till oss på BM Car Group!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 67 kunder tycker om BM Car Group

• Magnus O
    Magnus O skrev om BM Car Group
    Köpte bil, inga konstigheter, snabbt och smidigt, vänligt bemötande.
  • Kegham B
    Kegham B skrev om BM Car Group
    Jätte trevliga! Bra bemötande!
  • Anton L
    Anton L skrev om BM Car Group
    Mycket trevlig personal och ett utmärkt bemötande!
  • Ivar Mats B
    Ivar Mats B skrev om BM Car Group
    Bemötandet var toppen! Tog tid till sig med kontakten på grund av min hörselhandikapp.
    Mycket nöjd! 😁😁
  • Nils-patrik K
    Nils-patrik K skrev om BM Car Group
    Mycket bra service och bemötande 👍👍
  • Gabriel R
    Gabriel R skrev om BM Car Group
    Mycket bra service, bra priser, väldigt omtänksamt och flexibelt personal! Rekommenderas starkt!
  • Naila J
    Naila J skrev om BM Car Group
    Easy to do business with BM Car Group, even in English! Great service and honest salespeople. Super helpful and acommodating throughout the whole process. Would definitely buy - and even sell! - from them again!
  • Maria Ulrika L
    Maria Ulrika L skrev om BM Car Group
    Vi köpte en BMW av er. Jättebra bemötande, båda säljarna trevliga och hjälpsamma. Vi gjorde vår bilaffär på mindre än en timme inkl provkörning!
    Vi är fortfarande väldigt nöjda med bilen, inga problem än....😃
  • Laroussi Hassani L
    Laroussi Hassani L skrev om BM Car Group
    Mycket bra bemötande hjälpsam och trevliga grabar
  • Jan-erik H
    Jan-erik H skrev om BM Car Group
    Det var en postitiv upplevelse. Jag fick ett bra bemötande och säljaren var engagerad och uppriktig. Jag är nöjd med bilen jag köpte och tycker att jag fick ett rimligt inbytespris på min gamla bil. Jag kan rekommendera BM Car Group till alla som vill köpa en begagnad bil.
  • Jacob L
    Jacob L skrev om BM Car Group
    Enkelt och proffsigt bemötande. En bra bilaffär helt enkelt.
  • Ihsan Mohammed I
    Ihsan Mohammed I skrev om BM Car Group
    Jätte bra företag med väldigt bra kundbemötande ! Bytte min bil för ett tag sen och jag ä nöjd. Allt gick som det ska .
  • Mickael S
    Mickael S skrev om BM Car Group
    Väldigt bra bemötande och otroligt bra service!
    Kommer absolut att gå tillbaka igen.
  • Almedina A
    Almedina A skrev om BM Car Group
    Köpte min första bil av BM Car. Mycket nöjd med servicen och det trevliga bemötande!
  • Johan Daniel H
    Johan Daniel H skrev om BM Car Group
    Bra mottagning nöjd med köpet
  • Matias T
    Matias T skrev om BM Car Group
    Jag har hittills varit helt nöijd.tack till er.
  • Mervan T
    Mervan T skrev om BM Car Group
    Jag älskade servicen jag fick det är inte som dem andra bil företagen. Tyckte att alla var jätte trevliga och väldigt service inriktade, deras mål var mer service vilket jag gillade väldigt mycket. På dem flesta bil firmorna så är dem väldigt stroppiga men inte på BM var här tar dem hand om sina kunder med ett leende på läpparna. Jag kommer deffentivit besöka dem igen!
  • Mervan T
    Mervan T skrev om BM Car Group
  • Conny S
    Conny S skrev om BM Car Group
    Super trevligt bemötande och väldigt seriöst intryck! Jätte nöjd med bilen, kommer definitivt tillbaka hit!
  • Lass B
    Filip Z skrev om BM Car Group
    Är väldigt nöjd! Rekommenderar starkt
  • Jannis D
    Jannis D skrev om BM Car Group
    Grymt bra kund bemötande och bra och snabb service.
  • Micke M
    Micke M skrev om BM Car Group
    Med tanke på alla tidigare bra betyg torde ett ägarbyte eller liknande ha skett. Gravt oseriös lurendrejarfirma.

Michael
    2017-05-06 Mladen V svarar Micke M
    Hej Micke.

Det har alltid varit samma ägare och koncept sen verksamheten startade många år sedan, och än idag är det samma. Du får gärna utveckla vad som skulle vara "lurendrejarfirma", då vi är alldeles säkra på att du aldrig handlat eller kollat på någon bil från oss?

Du var hos oss för att sälja din bil med Anders N (som också lämnat en rekommendation här under), där du hade fått ett bud via telefon. När du sen kom fram till oss var bilen inte alls i det skick som du beskrivet den i, då motorn hade beträffande oljeläckage, större slitage invändigt och skador på karossen du inte angivit per telefon.
    Nu påstår du att vi är oseriösa då vi inte var villiga att betala lika mycket som vi angett via telefon?

Varför våra tidigare rekommendationer är så bra är för att våra bilar säljes i bra skick med garantier. Då kan vi självklart inte sälja vidare en bil med oljeläckage och upprivna hål i skinnklädseln.
    Nu ville ni sälja en bil till oss som var i betydligt sämre skick än förväntat, och därför blev det inte affär.

Väldigt tråkigt att lämna en så pass negativ rekommendation, när det är man själv som har kommit för att sälja på oss en dålig bil.

Vänliga hälsningar.
    Personalen på Bm Car.
    2017-05-06 Micke M svarar Mladen V
    Hej igen,
    Tack då vet jag att ni ej bytt ägare utan arbetat på detta vis från och med dag ett.
    Absolut, det ska jag göra och nej det stämmer att jag inte handlat av er men som du själv redan bekräftat, förhandlat med er vilket också innebär ett fullt rimligt omdömesskäl.

För att den som i framtiden läser detta ska kunna göra sin egen bedömning:

Jag sålde alltså en bil från 2005 på blocket med utgångspris 69' och blev idag (lördag) per sms erbjuden 60', signerat av "Filip" och alltså inte BM Cars. För Filip klargjorde jag sedermera att jag önskade diskutera priset på plats för att förebygga kring eventuella diskussioner som kan uppstå efter affären om man ej är överens.

Filip klargör då för mig att han hör av sig å BM Cars vägnar och att de kan köpa bilen av mig idag fram till kl 15. Jag citerar "för att slippa garantier och sånt tjafs".
    Fantastiskt smidigt tänkte jag men bad ändå att per telefon få beskriva bilen, trots att budet redan lagts. Jag beskrev de fel som jag kände till genom besiktningen och poängterade att bilen har skavanker eftersom den är från 2005 varpå Filip i samråd med Mladen stod fast vid sitt bud om 60.

I detta kan konstateras att:
    1. Företaget lägger bud per sms, på privatannonser. På lördagar ska tilläggas.
    2. Företaget har ingen förståelse för att ett bud under givna premisser innebär att budet läggs trots att köparen ej synat objektet och därmed är villig att ta risken för fler eventuella fel.

Efter detta förklarade jag per telefon att jag var tvungen att ordna barnvakt och skjuts samt att jag förväntar mig att affären blir av. Dels på grund av logistiken det innebar men också för att jag då tackade nej till privata intressenter.

Väl på plats menar sedan BM Cars att bilen är i annat skick än beskrivet och att den läcker olja. (Trots oförändrad oljenivå sedan service för 700 mil sedan). Samt noterar en 7 cm lång spricka längs med en sömm i förarsätet. Bilen är som sagt 12 år gammal och jag tyckte inte det var något annat än småproblem.

Här börjar mina misstänkar om ett utstuderat arbetssätt som är under all kritik. Företaget gör på följande vis:
    1. Företaget släpar ut kunden till en besvärlig situation
    2. Företaget påpekar "fel som jag inte berättat om.
    3. Företaget menar förstås att reparationerna är väldigt kostsamma.
    4. Företaget lägger skambud och hoppas på att man inte ska orka annat än att gå med på det nya budet.

Jag anser att ni som yrkesmän inom bilbranschen borde ha bättre förståelse för att en lekman inte kan bedöma skicket på bilen åt er. Att ni huvudtaget köper på detta vis säger en hel del. I min mening saknar ni allt vad som har med affärsmannakap och hederlighet att göra och ni borde skämmas.

Vill även passa på att tillägga att det är märkligt hur ni anser er ha rätten att berätta vad som är ett rimligt omdöme eller ej. Ni kan ha klart för er att jag står fast vid mitt.

Nu är bilen såld för 63' och ni är en hel drös potentiella köpare inom mitt kontaktnät och umgänge fattigare.

Trevlig kväll.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anders N
    Anders N skrev om BM Car Group
    Extremt oseriös firma. Dåligt bemötande, språkliga brister och ifrågasättbar näring i allmänhet. Skulle inte rekommendera min värsta fiende att handla här.
    2017-05-06 Mladen V svarar Anders N
    Hej Anders!

På vilket sett anser du att vi är oseriösa och har ett dåligt bemötande? Det du påpekar stämmer inte in på oss i huvud taget och det är rätt tydligt då vi aldrig fått liknande recensioner eller omdömen.

Du var hos oss för att sälja din bil med Micke M, (som också lämnat en rekommendation här över.) Ni hade fått ett bud via telefon efter er beskrivning av bilen. När ni senare kom till oss för att visa bilen så påträffades många brister som inte hade nämnts innan. Till exempel ett oljeläckage i motorn, skador på lacken och stolar med hål i.
    Nu tycker ni att vi är en oseriös firma då vi inte var villiga att betala samma pengar för bilen som vi angivit via telefon, vilket borde vara en självklarhet då bilen nu behövde reparationer vi inte hade räknat med när vi gav ett bud på den.

Vänliga hälsningar.
    Personalen på Bm Car.
  • Annette L
    Annette L skrev om BM Car Group
    Bra och seriös firma. Bilen motsvarade beskrivningen och var till och med framkörd när vi kom. Bra service och trevligt bemötande. De bytte snabbt till vinterdäck medan vi väntade. Jag som var lite orolig för att köpa bil fick en väldigt trevlig upplevelse.
  • Samir N
    Samir N skrev om BM Car Group
    Ljubazni i seriozni.
    Jätte snälla och seriösa.
    Tack.
  • Emma L
    Emma L skrev om BM Car Group
    Bra bemötande och trevlig personal. Upptäckte när vi kom hem att en högtalare är trasig.
  • Veli Y
    Veli Y skrev om BM Car Group
    Bra affär mötande och priser.
  • Peter S
    Peter S skrev om BM Car Group
    Nöjd och glad. Bra bemötande och service.
  • Helena E
    Helena E skrev om BM Car Group
    Super trevliga, jätte hjälpsamma!
  • Britt-Marie E
    Britt-Marie E skrev om BM Car Group
    Vi fick ett väldigt trevligt bemötande och kände oss nöjda när vi åkte därifrån.
  • Lukasz L
    Lukasz L skrev om BM Car Group
    Jättebra! Bra personal och hjälpa mig!
  • Leif Christer L
    Leif Christer L skrev om BM Car Group
    Allt kanonbra. Smidigt och bra. Fick hjälp med fel på bilenutan kostnad. 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
  • Anna Elisabet E
    Anna Elisabet E skrev om BM Car Group
    Bra bemötande, trevlig personal
  • Per O
    Per O skrev om BM Car Group
    Mycket trevliga och behjälpliga.hade en varningalampa som tändes strax efter vi fick hem bilen, de kom då och hämtade bilen och åtgärdade detta direkt samt körde tillbaka bilen till oss.
  • Victoria L
    Victoria L skrev om BM Car Group
    Bra bemötande och trevliga försäljare.
  • Ana V
    Ana V skrev om BM Car Group
    Trevliga och kunniga! Kan varmt rekommendera BM Car Group! :-)
  • Sabina Marie Å
    Sabina Marie Å skrev om BM Car Group
    Mycket trevligt bemötande. Mycket bra bil. Mycket bra affär!
  • Vladimir S
    Vladimir S skrev om BM Car Group
    Köpte min Seat från BM CAR. Kompetent och ärlig personal. Super service, väldigt nöjd med bilköpet.
    Rekommenderas!
  • Daniel N
    Daniel N skrev om BM Car Group
    Utmärkt säljare och väldigt seriös. Kommer definitivt köpa av dom igen!
  • Kulego A
    Kulego A skrev om BM Car Group
    Jätte trevliga personer och är nöjd med bilen
  • Sean C
    Sean C skrev om BM Car Group
    Världsklass!

Köpte nyligen en Seat hos BM Car Group. Fick ett bra pris på min (fd) bil och ett bra pris på bilen jag köpte! Jag har alltid varit skeptisk till bilfirmor men har nu hittat en firma jag litar på!
    Inga konstigheter eller onödigt tjafs om bilens egenskaper hit och dit (som nån vid bilköp ändå redan kollat upp!).

Upptäckte efter några veckor lite mindre fel på bilen som är lätta att missa (bländande dimljus, trasig högtalare) som jag ringde och bad dom ta en titt på. Då både hämtade OCH lämnade dom bilen hos mig när det passade! Det är service i världsklass :)

Personligt och trevligt bemötande genom hela affären samt efter affären. Jag vet vart jag kommer kolla först när det blir dags att byta bil igen.
    En annan sak som jag värdesätter är att dom är aktiva på både sociala medier och här så man får höra vad andra tycker/tyckt.

PS. Jag har inget med BM Car Group att göra mer än som väldigt nöjd kund och därför skriver jag en lite utförligare recension än bara "bra, nöjd" :)
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om BM Car Group
    Rekommenderar BM cargroup för seriöst bemötande och kvalitetstänkande
  • Irene G
    Irene G skrev om BM Car Group
    Bra bemötande, trevliga och kunniga!
  • Jun L
    Jun L skrev om BM Car Group
    BM Car Group , är en väldigt trevlig bilfirma med de bästa personalerna , som säljer sina bilar med hjärtat och till ett mycket äkta och bra pris ! innan vi hämtade bilen hade de redan handtvättat bilen 3 gånger pga regn osv.. vad kan man säga mer ? :) rekommenderar starkt ! Med vänlig hälsning / nöjd kund Jun Li.
    2016-05-16 Mladen V svarar Jun L
    Hej Jun Li!

Väldigt kul att höra hur nöjd du är med vår service samt din nya bil. Du och familjen är alltid välkomna hos oss!

MVH
    Filip och Mladen.
    BM CAR GROUP.
  • Per G
    Per G skrev om BM Car Group
    Bra och trevligt bemötande, även hjälpsamma vid mitt besök med hämtning på tågstationen!
    Det blev affär på bilen, och jag har tyvärr hittat ett par fel på den jag inte räknat med. Jag har dock inte kontaktat dom om det eftersom jag bor ca 25 mil bort, så ingen skugga ska falla på dom för det!
    2016-05-16 Mladen V svarar Per G
    Hej Per.

Kul att du är nöjd i helhet. Du är välkommen tillbaka när det blir dags för ny bil igen, så drar vi av för felen du hitta! :)

MVH
    Mladen, BM CAR.
    Mladen V gillar detta
  • Milan S
    Milan S skrev om BM Car Group
    Professionellt och bra bemötande, blev riktigt nöjd med min bilaffär. Återkommer gärna när det blir dags igen!
  • Torhild S
    Torhild S skrev om BM Car Group
    Personlig kontakt er mycke bra.När dere skulle fiksa mitt ljudhorn har jag inte hört från dere. Det är under all kritik.
    2016-04-09 BM Car Group svarar Torhild S
    Hej Torhild, vi har försökt nå dig ett flertal gånger utan resultat. Självklart skall vi lösa ditt problem, du är välkommen att komma förbi när det passar så ska vi hjälpa dig.
    Hälsningar
    BM Car group
  • Jovan Z
    Jovan Z skrev om BM Car Group
    Dom är bra och bra service och jätte bra bilar
  • Jaan S
    Jaan S skrev om BM Car Group
    Jag tittade på en VW passat och provkörde den. Säljaren följde med och
    svarade på mina frågor. Allt var till fullo ok.

Tornväktargränd 10, 168 59 Bromma