BM Car Group

Tornväktargränd 10, 168 59 Bromma — Visa karta

Köpa, byta eller sälja en begagnad bil? Vi på BM Group har funnits i branschen i över 15 år och har nu ett väletablerat och säkert koncept där vi fokuserar på att göra alla parter i bilaffären nöjda.

Vi samarbetar med Autoconcept och Trygg-Hansa för att göra affären trygg och vi kan rådgiva angående finansieringslösningar genom DNB-finans, WASA Kredit, Nordea finans och Svea ekonomi.

På Tornväktargränd i Bromma har vi vår verkstad. Där servar och reparerar vi bilar från nästan alla bilmärken och alla arbeten dokumenteras i din servicebok. Vi använder reservdelar och andra produkter av högsta kvalitet.

Välkommen till oss på BM Car Group!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 89 kunder tycker om BM Car Group

• Karen T
    Karen T skrev om BM Car Group
    Vi köpte en Subaru forester och vi blev väldigt nöjda och personalen va jätte trevliga och hjälpsamma Läs mer
  • Mateios G
    Mateios G skrev om BM Car Group
    Bromaplan det bra på telefon detta är bra Läs mer
  • Melisa B
    Melisa B skrev om BM Car Group
    Kortfattad så tycker jag detta är ett seriöst företag med framförallt
    ärliga billsäljare. Fantastiskt service ! rekommemderas varm Läs mer
  • Monika M
    Monika M skrev om BM Car Group
    Har köpt en bil från BM Car Group för någon månad sen - killarna som jobbar där är super trevliga! Har fått världens bästa hjälp med tanke på att det var min första bil!
    I framtiden ifall det kommer till att köpa en ny bil, kommer lätt köra till de! Världens bästa ställe, kan lätt rekommenderas till alla! Läs mer
  • Thomas G
    Thomas G skrev om BM Car Group
    Var ute efter en ersättning till en bil som skrotades efter en olycka. Hittade en jag ville ha. Åkte o kollade o den var precis vad jag ville ha. Kort provkörning o sedan affär. Tog 10 minuter. Helt suveränt. Snabbt, trevligt och korrekt. Läs mer
  • Bert O
    Bert O skrev om BM Car Group
    Jag köpte en Volvo xc70.
    Bilen var i utmärkt skick med en mindre trafik skada som jag hade blivit orienterad om innan jag anlände hos säljaren.
    Jag blev vänligt bemöt och efter köpet , på väg hem upptäckte jag att ett larm inte fungerade.
    Jag påpekade detta på telefon och dagen efter fick jag en ny larm komponent.
    Utmärkt service och bemötande! Läs mer
  • Lisa M
    Lisa M skrev om BM Car Group
    Bra trevliga och serviceinriktade Läs mer
  • Richard L
    Richard L skrev om BM Car Group
    Inhandlade en Volvo V70 från BM Car som vi är riktigt nöjda med!

Försäljaren ingav ett stort förtroende och var hjälpsam när problem med bilen uppkom efter några dagar, utan kostnad bytes både givare samt ABS-krans.

Kan starkt rekommendera BM Car till andra bilköpare! Läs mer
  • Göran A
    Göran A skrev om BM Car Group
    Jag har av BMcar grupp köpt en Ford Mondeo som jag är mycket nöjd med. Försäljaren ingav ett stort förtroende samt gav mig god tid att gå igenom och prova bilen utan att vara påträngande. Köpet genomfördes snabbt och smidigt och jag kan rekommendera BMcar grupp till andra bilköpare... Läs mer
  • Lubecka C
    Lubecka C skrev om BM Car Group
    Trevliga att ha att göra med. Mycket tjänstvilliga och måna om sina kunder. Fantastiskt bra att de erbjuder Carfax rapporter på bilarna de säljer samt att bilarna besiktigas. Mycket uppskattat! Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om BM Car Group
    Toppen. Bra bemötande vid köp av min nya bil. Bra service då jag lämnade in den för fix efter köpet. Läs mer
  • Cecilia W
    Cecilia W skrev om BM Car Group
    Köpte bil.
    Jätte bra service, trevlig och verkligen hjälpsam personal.
    Toppen ställe! Läs mer
  • Romin D
    Romin D skrev om BM Car Group
    Köpte familjebilen från BM Car. Trevlig och professionell personal som är väldigt kunniga.

Allt gick hur smidigt som helst.

Bilen är vi jättenöjda med och tryggt med garantin man kan köpa till.

Tack för allt.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Christian Ö
    Christian Ö skrev om BM Car Group
    Professionellt bemötande, snabb service. Rekommenderar denna bilfirma! Läs mer
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om BM Car Group
    Hej
    Bilen vi köpte är vi nöjda med det är en bil som vi ska ha för övningskörning med till ett barnbarn
    Jag måste samtidigt säga att ni ställde upp väldigt bra när vi hade ett litet problem med bilen
    Bilen kommer till användning 31/1 då börjar övningskörningen
    Volvo V50 nöjda ägare
    Hälsningar
    Morfar Lennart Läs mer
  • Katarina A
    Katarina A skrev om BM Car Group
    Har besökt BM Car Group vid 2 tillfällen och bägge gångerna blev jag lika imponerad över det fantastiskt trevliga bemötandet och viljan att lösa mitt problem på stående fot. Verkligen hjälpsamma och otroligt tillmötesgående! Läs mer
  • Rikard T
    Rikard T skrev om BM Car Group
    Bra bemötande. Informativa och ej påstridiga. Genomförde köpet tydligt och enkelt. Levererade bilen över förväntan. Läs mer
  • Pär S
    Pär S skrev om BM Car Group
    Jag är mycket nöjd med bemötandet hos BM car group. Vänliga och tillmötesgående och anpassade sig efter mina önskemål. Läs mer
  • Ylva E
    Ylva E skrev om BM Car Group
    Har köpt en beg. bil av BM Car grup.
    Trevlig och service inriktad personal. Grymma på bilrecond. Läs mer
  • Jannis D
    Jannis D skrev om BM Car Group
    BM car group hjälpte mig att sälja min bil till bästa möjliga pris. Jag kunde inte varit nöjdare med tanke på hur väl dom tog imot mig och hur snabbt dom lyckades sälja min bil.
    Dom har väldigt mycket erfarenhet och är väldigt professionella inom deras arbets roll där av kan jag inte göra annat än att varmt rekommendera dessa grabbar på BM car group. Läs mer
  • Philip P
    Philip P skrev om BM Car Group
    Oseriöst företag med sämre begagnat. Dåligt bemötande i butiken. Läs mer
    2017-11-13 BM Car Group svarar Philip P
    Hej Philip.

Tråkigt att du känner så kring bemötandet, då vi strävar efter att alla ska känna sig välkomna!
    Angående ditt påstående om att vi skulle vara ett oseriöst företag eller ha sämre begagnade bilar vill jag gärna att du utvecklar, då de flesta av våra kunder är väldigt nöjda med deras bilköp hos oss.
    Hittar inte dig i vårat kundregister, men om det är så att du köpt bil av oss och har problem så är du välkommen att kontakta oss för hjälp så löser vi det.

Vänliga hälsningar,
    Filip, Bm Car.
  • Ted F
    Ted F skrev om BM Car Group
    Trevligt bemötande, hjälpsamma, kunniga. Man tog sig tid för mig som förstagångsköpare att besvara alla mina frågor och byggde förtroende. Har även ställt upp att vägleda i en fråga i efterhand, då jag hört av mig. Jag kommer serva min bil hos dem! Mycket nöjd bilägare (om det inte märkts på ovanstående text) :-) Läs mer
  • Magnus O
    Magnus O skrev om BM Car Group
    Köpte bil, inga konstigheter, snabbt och smidigt, vänligt bemötande. Läs mer
  • Kegham B
    Kegham B skrev om BM Car Group
    Jätte trevliga! Bra bemötande! Läs mer
  • Anton L
    Anton L skrev om BM Car Group
    Mycket trevlig personal och ett utmärkt bemötande! Läs mer
  • Ivar Mats B
    Ivar Mats B skrev om BM Car Group
    Bemötandet var toppen! Tog tid till sig med kontakten på grund av min hörselhandikapp.
    Mycket nöjd! 😁😁 Läs mer
  • Nils-patrik K
    Nils-patrik K skrev om BM Car Group
    Mycket bra service och bemötande 👍👍 Läs mer
  • Gabriel R
    Gabriel R skrev om BM Car Group
    Mycket bra service, bra priser, väldigt omtänksamt och flexibelt personal! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Naila J
    Naila J skrev om BM Car Group
    Easy to do business with BM Car Group, even in English! Great service and honest salespeople. Super helpful and acommodating throughout the whole process. Would definitely buy - and even sell! - from them again! Läs mer
  • Maria Ulrika L
    Maria Ulrika L skrev om BM Car Group
    Vi köpte en BMW av er. Jättebra bemötande, båda säljarna trevliga och hjälpsamma. Vi gjorde vår bilaffär på mindre än en timme inkl provkörning!
    Vi är fortfarande väldigt nöjda med bilen, inga problem än....😃 Läs mer
  • Laroussi Hassani L
    Laroussi Hassani L skrev om BM Car Group
    Mycket bra bemötande hjälpsam och trevliga grabar Läs mer
  • Jan-erik H
    Jan-erik H skrev om BM Car Group
    Det var en postitiv upplevelse. Jag fick ett bra bemötande och säljaren var engagerad och uppriktig. Jag är nöjd med bilen jag köpte och tycker att jag fick ett rimligt inbytespris på min gamla bil. Jag kan rekommendera BM Car Group till alla som vill köpa en begagnad bil. Läs mer
  • Jacob L
    Jacob L skrev om BM Car Group
    Enkelt och proffsigt bemötande. En bra bilaffär helt enkelt. Läs mer
  • Ihsan Mohammed I
    Ihsan Mohammed I skrev om BM Car Group
    Jätte bra företag med väldigt bra kundbemötande ! Bytte min bil för ett tag sen och jag ä nöjd. Allt gick som det ska . Läs mer
  • Mickael S
    Mickael S skrev om BM Car Group
    Väldigt bra bemötande och otroligt bra service!
    Kommer absolut att gå tillbaka igen. Läs mer
  • Almedina A
    Almedina A skrev om BM Car Group
    Köpte min första bil av BM Car. Mycket nöjd med servicen och det trevliga bemötande! Läs mer
  • Johan Daniel H
    Johan Daniel H skrev om BM Car Group
    Bra mottagning nöjd med köpet Läs mer
  • Matias T
    Matias T skrev om BM Car Group
    Jag har hittills varit helt nöijd.tack till er. Läs mer
  • Mervan T
    Mervan T skrev om BM Car Group
    Jag älskade servicen jag fick det är inte som dem andra bil företagen. Tyckte att alla var jätte trevliga och väldigt service inriktade, deras mål var mer service vilket jag gillade väldigt mycket. På dem flesta bil firmorna så är dem väldigt stroppiga men inte på BM var här tar dem hand om sina kunder med ett leende på läpparna. Jag kommer deffentivit besöka dem igen! Läs mer
  • Mervan T
    Mervan T skrev om BM Car Group
  • Conny S
    Conny S skrev om BM Car Group
    Super trevligt bemötande och väldigt seriöst intryck! Jätte nöjd med bilen, kommer definitivt tillbaka hit! Läs mer
  • Lass B
    Filip Z skrev om BM Car Group
    Är väldigt nöjd! Rekommenderar starkt Läs mer
  • Jannis D
    Jannis D skrev om BM Car Group
    Grymt bra kund bemötande och bra och snabb service. Läs mer
  • Micke M
    Micke M skrev om BM Car Group
    Med tanke på alla tidigare bra betyg torde ett ägarbyte eller liknande ha skett. Gravt oseriös lurendrejarfirma.

Michael Läs mer
    2017-05-06 Mladen V svarar Micke M
    Hej Micke.

Det har alltid varit samma ägare och koncept sen verksamheten startade många år sedan, och än idag är det samma. Du får gärna utveckla vad som skulle vara "lurendrejarfirma", då vi är alldeles säkra på att du aldrig handlat eller kollat på någon bil från oss?

Du var hos oss för att sälja din bil med Anders N (som också lämnat en rekommendation här under), där du hade fått ett bud via telefon. När du sen kom fram till oss var bilen inte alls i det skick som du beskrivet den i, då motorn hade beträffande oljeläckage, större slitage invändigt och skador på karossen du inte angivit per telefon.
    Nu påstår du att vi är oseriösa då vi inte var villiga att betala lika mycket som vi angett via telefon?

Varför våra tidigare rekommendationer är så bra är för att våra bilar säljes i bra skick med garantier. Då kan vi självklart inte sälja vidare en bil med oljeläckage och upprivna hål i skinnklädseln.
    Nu ville ni sälja en bil till oss som var i betydligt sämre skick än förväntat, och därför blev det inte affär.

Väldigt tråkigt att lämna en så pass negativ rekommendation, när det är man själv som har kommit för att sälja på oss en dålig bil.

Vänliga hälsningar.
    Personalen på Bm Car.
    2017-05-06 Micke M svarar Mladen V
    Hej igen,
    Tack då vet jag att ni ej bytt ägare utan arbetat på detta vis från och med dag ett.
    Absolut, det ska jag göra och nej det stämmer att jag inte handlat av er men som du själv redan bekräftat, förhandlat med er vilket också innebär ett fullt rimligt omdömesskäl.

För att den som i framtiden läser detta ska kunna göra sin egen bedömning:

Jag sålde alltså en bil från 2005 på blocket med utgångspris 69' och blev idag (lördag) per sms erbjuden 60', signerat av "Filip" och alltså inte BM Cars. För Filip klargjorde jag sedermera att jag önskade diskutera priset på plats för att förebygga kring eventuella diskussioner som kan uppstå efter affären om man ej är överens.

Filip klargör då för mig att han hör av sig å BM Cars vägnar och att de kan köpa bilen av mig idag fram till kl 15. Jag citerar "för att slippa garantier och sånt tjafs".
    Fantastiskt smidigt tänkte jag men bad ändå att per telefon få beskriva bilen, trots att budet redan lagts. Jag beskrev de fel som jag kände till genom besiktningen och poängterade att bilen har skavanker eftersom den är från 2005 varpå Filip i samråd med Mladen stod fast vid sitt bud om 60.

I detta kan konstateras att:
    1. Företaget lägger bud per sms, på privatannonser. På lördagar ska tilläggas.
    2. Företaget har ingen förståelse för att ett bud under givna premisser innebär att budet läggs trots att köparen ej synat objektet och därmed är villig att ta risken för fler eventuella fel.

Efter detta förklarade jag per telefon att jag var tvungen att ordna barnvakt och skjuts samt att jag förväntar mig att affären blir av. Dels på grund av logistiken det innebar men också för att jag då tackade nej till privata intressenter.

Väl på plats menar sedan BM Cars att bilen är i annat skick än beskrivet och att den läcker olja. (Trots oförändrad oljenivå sedan service för 700 mil sedan). Samt noterar en 7 cm lång spricka längs med en sömm i förarsätet. Bilen är som sagt 12 år gammal och jag tyckte inte det var något annat än småproblem.

Här börjar mina misstänkar om ett utstuderat arbetssätt som är under all kritik. Företaget gör på följande vis:
    1. Företaget släpar ut kunden till en besvärlig situation
    2. Företaget påpekar "fel som jag inte berättat om.
    3. Företaget menar förstås att reparationerna är väldigt kostsamma.
    4. Företaget lägger skambud och hoppas på att man inte ska orka annat än att gå med på det nya budet.

Jag anser att ni som yrkesmän inom bilbranschen borde ha bättre förståelse för att en lekman inte kan bedöma skicket på bilen åt er. Att ni huvudtaget köper på detta vis säger en hel del. I min mening saknar ni allt vad som har med affärsmannakap och hederlighet att göra och ni borde skämmas.

Vill även passa på att tillägga att det är märkligt hur ni anser er ha rätten att berätta vad som är ett rimligt omdöme eller ej. Ni kan ha klart för er att jag står fast vid mitt.

Nu är bilen såld för 63' och ni är en hel drös potentiella köpare inom mitt kontaktnät och umgänge fattigare.

Trevlig kväll.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anders N
    Anders N skrev om BM Car Group
    Extremt oseriös firma. Dåligt bemötande, språkliga brister och ifrågasättbar näring i allmänhet. Skulle inte rekommendera min värsta fiende att handla här. Läs mer
    2017-05-06 Mladen V svarar Anders N
    Hej Anders!

På vilket sett anser du att vi är oseriösa och har ett dåligt bemötande? Det du påpekar stämmer inte in på oss i huvud taget och det är rätt tydligt då vi aldrig fått liknande recensioner eller omdömen.

Du var hos oss för att sälja din bil med Micke M, (som också lämnat en rekommendation här över.) Ni hade fått ett bud via telefon efter er beskrivning av bilen. När ni senare kom till oss för att visa bilen så påträffades många brister som inte hade nämnts innan. Till exempel ett oljeläckage i motorn, skador på lacken och stolar med hål i.
    Nu tycker ni att vi är en oseriös firma då vi inte var villiga att betala samma pengar för bilen som vi angivit via telefon, vilket borde vara en självklarhet då bilen nu behövde reparationer vi inte hade räknat med när vi gav ett bud på den.

Vänliga hälsningar.
    Personalen på Bm Car.
  • Annette L
    Annette L skrev om BM Car Group
    Bra och seriös firma. Bilen motsvarade beskrivningen och var till och med framkörd när vi kom. Bra service och trevligt bemötande. De bytte snabbt till vinterdäck medan vi väntade. Jag som var lite orolig för att köpa bil fick en väldigt trevlig upplevelse. Läs mer
  • Samir N
    Samir N skrev om BM Car Group
    Ljubazni i seriozni.
    Jätte snälla och seriösa.
    Tack. Läs mer
  • Emma L
    Emma L skrev om BM Car Group
    Bra bemötande och trevlig personal. Upptäckte när vi kom hem att en högtalare är trasig. Läs mer
  • Veli Y
    Veli Y skrev om BM Car Group
    Bra affär mötande och priser. Läs mer

Tornväktargränd 10, 168 59 Bromma