Alla kategorier Försäkringsbolag Halland Kungsbacka Autoconcept Insurance AB

Autoconcept Insurance AB

Smörhålevägen 3, 434 42 Kungsbacka — Visa karta

1999 var vi först i Sverige med att erbjuda begagnatgarantier till fordonsbranschen.
Idag finns vi i hela Norden, är godkända av Finansinspektionen och den enda återförsäkrade specialisten på garantiförsäkringslösningar för fordon upp till 15 år, som gäller inom hela EU/EES och Schweiz.

Som oberoende försäkringsförmedlare upphandlar vi försäkringarna via Lloyd's of London för bäst villkor till dig som fordonshandlare och för dig som fordonsägare.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 2 kunder tycker om Autoconcept Insurance AB

• Berndt J skrev om Autoconcept Insurance AB
    Köpte en försäkring hos Autoconcept genom KVD. Försäkring täcker motorskador mm.

Nyligen började servopumpen till min Volvo V70 låta illa. Efter några veckor blev ljudet så högt att det var orimligt att köra vidare. Verkstaden säger att jag måste byta pumpen. Om jag inte gör det kommer den att haverera med större skador som följd.

Pumpen täcks av min försäkring hos Autoconcept men de vägrar mig nu ersättning för att försäkringen inte gäller "missljud"!

Denna "missljudsklausul" användas här enligt min mening helt godtyckligt och i detta fall som en ursäkt att inte ta förväntat ansvar.

Jag avråder därför starkt från att använda Autoconcepts försäkring.

/Berndt Läs mer
  • Reza skrev om Autoconcept Insurance AB
    Hej, köpte bil med Garanti hos Autoconcept.Sedan igår startar inte bilen. Ringde AutoConcept, på deras assistans nummer (0300-563820). Nummret har inget abonnemang!
    Var ska jag vända mig? Läs mer
    2017-06-27 AutoConcept Insurance AB svarar Reza
    Hej Reza!
    Du ringde just när vi höll på att byta telefonväxel. Under ca två timmar gick det inte att ringa till oss den dagen och tyvärr gick det inte att få hänvisning.
    Vi informerade om det på hemsidan. Men hoppas och tror att du sedan länge fått hjälp när du läser detta.

Bästa hälsningar
    AutoConcept