Automobil Norra AB

Sköldvägen 9, 746 50 Bålsta — Visa karta

Välkommen till oss på Automobil Norra!

Hos oss hittar du ett stort utbud av bilar i lager, med blandade märken och prisnivåer. Vi kan hjälpa dig både om du ska sälja din bil eller köpa en ny.

Vi vet vikten av effektiv hantering vid en bilaffär. Därför samarbetar vi med Svensk Bilgaranti och Auto Concept, men även med banker och försäkringsbolag. Garantin är utformad på bästa möjliga sätt för just den bil du väljer och ersätter både arbete och delar.

Kom förbi oss på Sköldvägen 9 i Bålsta så berättar vi mer!
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 129 kunder tycker om Automobil Norra AB

• JIMMY J

2020-09-12

JIMMY J skrev om Automobil Norra AB
    Köp inte bil av dem här bilskojare. Köpte en skoda fabia XXR575 som efter 23dagar inte startade och ingen hjälp då dem inte följde konsumentköplagen. Fick anmäla till ARN för att få rätt.
    Efter många om och men så hävde dem bilköpet efter 1år. Dem är fortfarande skyldig mig 3500kronor för all bensin och biltrailer som jag fick lov att hyra som också går under konsumentköplagen. Om nån är intresserad av ARN anmälan så är ärenden 2019-15605 då det är offentliga handlingar. Skulle aldrig rekommendera automobil norra i bålsta Läs mer
    2020-09-17 Paulo G svarar JIMMY J
    Hej Jimmy!

Det var synd att du inte är nöjd med våran hjälp. Du köpte en bil av oss som låg under kriterierna för att få garanti, men vi ställde ändå upp och hjälpte dig med att laga felet hos oss och dessutom bytte en drivknut som var sliten men som inte var del av det ursprungliga problemet. Dessutom försökte vi hjälpa dig när nästa defekt (fönsterhissarna) dök upp. Vi valde att häva köpet och ersätta dig med köpesumman. Du har inte krävt någon ersättning för transport eller påtalat det på plats.

Vi försöker att hjälpa inom den mån vi kan och utifrån dom förutsättningar vi har.

Automobil Norra
  • 2020-05-08

OLIVER C skrev om Automobil Norra AB
    Missnöjd med säljarens bemötande och okunnighet. Kändes inte som att han öht inte ville sälja motorcykeln som jag köpte och han var snäppet till oförskämd vid låneansökan. Sa att delar till MC´n skulle postas i efterhand när delarna i själva fallet inte fanns överhuvudtaget. Jobbar själv som bilförsäljare och blev väldigt besviken av den arroganta attityd som säljaren visade. DOCK stor eloge till Paul på deras MC- Avd. som agerade otroligt proffsigt och levererade motorcykeln 2 dagar efter köp. Paul räddar upp betyget från en 1:a. Läs mer
  • Lana O

2020-03-11

Lana O skrev om Automobil Norra AB
    Bra bemötande och trevlig personal! Rekommenderas! Glädjen sprids och alla blir glada! Läs mer
  • PIERRE G

2020-03-10

PIERRE G skrev om Automobil Norra AB
    Mycket tillmötesgående och trevligt bemötande om man har något problem efter köpet.
    Mycket kompetent personal. Jag verkligen rekommenderar Automobil.
    Pierre Gergi Läs mer
  • 2020-02-10

Johannes S skrev om Automobil Norra AB
    Mycket tillmötesgående och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-09

Marie S skrev om Automobil Norra AB
    Jag köpte en Volvo xc60. Väldigt trevlig säljare. Saklig, noggran tog sig verkligen tid för oss som köpare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-01-26

Åke Albert W skrev om Automobil Norra AB
    Nöjd med mitt bilköp Honda suv 2014
    Mvh åke w Läs mer
  • Folke Christian Andreas G

2020-01-24

Folke Christian Andreas G skrev om Automobil Norra AB
    Bästa totala upplevelsen av en bilaffär någonsin! Mycket trevligt bemötande av kunnig personal, snabb, proffsig affär. Mkt nöjd med både inbyte samt nyköp. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-01-11

PETER W skrev om Automobil Norra AB
    Mycket kompetent personal när man köper bil och mycket bra bemötande om man har något problem efter köpet. Kan verkligen rekommendera Automobil.
    Nöjd Dacia ägare Läs mer
  • 2019-12-21

Joakim S skrev om Automobil Norra AB
    Köpte mig en nissan navara, blev bra bemöt när man klev in i butiken, fick bra hjälp efter mina önskemål. Väldigt trevliga!

Mvh Joakim Läs mer

Dino B skrev om Automobil Norra AB
    Mycket trevlig personal, inga problem under köpet, fick svar på alla frågor jag hade om bilen, finansiering osv. Mycket hjälpsamma angående små-problem. Väldigt nöjd. Läs mer

Bengt S skrev om Automobil Norra AB
    Jag köpte en bil. Allt gick smidigt och bemötandet var perfekt. Jag har redan rekommenderat företaget till andra. Läs mer

Bo E skrev om Automobil Norra AB
    Vänligt bemötande och profsigt 👍 Läs mer

Tommy F skrev om Automobil Norra AB
    Kan bara säga att jag är super nöjd.
    Bra och trevlig bemötande.
    Fick en bra affär med bilbytet Läs mer
  • 2019-11-02

Therese G skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en bil
    Blev vänligt och proffsigt bemött av säljare Läs mer

Sara H skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en bil av en toppen säljare som gav oss bästa tänkbara service. Bästa bilfirman hittills jag varit till och då har jag varit till otroligt många. Läs mer

Anna P skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en Volvo som jag är väldigt nöjd med än så länge. Väldigt trevligt bemött både via Mail och personlig kontakt. Läs mer

Arne B skrev om Automobil Norra AB
    Rami skötte allt enl min uppfattning hur en bra affär skall genomföras

Seriös med glimten i ögat

Hålla vad msn lovar Läs mer

Markus S skrev om Automobil Norra AB
    Audi Q7, blev väl bemött av Rami, proffsig genomgång av bilen och tydligt förklarat gällande finansiering. Smidigt med inbyte av bil. Läs mer
  • Jeanette H

2019-10-10

Jeanette H skrev om Automobil Norra AB
    Köpt ny bil! mkt professionellt och trevligt bemötande ! Enkel och smidig bilaffär ! Mkt nöjd som kund Läs mer
  • 2019-10-09

Peter F skrev om Automobil Norra AB
    Jag köpte min nya bil. Blev bemött mycket trevligt och proffesionellt! En väldigt bra och kunnig försäljare Hrac som hjälpe mig att genomföra hela affären snabbt och smidigt. Dom hade mycket fina bilar i lager, så när det är dags för bilbyte igen kommer jag definitivt att återkomma till dom! Vänligen Peter Läs mer
  • 2019-09-22

Sven A skrev om Automobil Norra AB
    Motorcykel. Bra bemötande. Hjälpsam och informativ säljare. Däremot var mc:n tyvärr inte klar för leverans då jag skulle hämta den. Läs mer
  • 2019-09-22

Elina F skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en bil, tyvärr var det fel på bilen.
    Men dom tog tillbaka bilen utan krångel.
    Och det ska dom ha stor heder för!
    Utöver det så var det bra personal & man blev trevligt bemött :)
    Fin stor lokal, och fräscht/städat inne.
    Fina bilar & inget ” fusk städ ” med bilarna.
    Bilarna är grundligt städade.
    Kommer att komma tillbaka. Läs mer
  • 2019-09-14

Charlotta R skrev om Automobil Norra AB
    Köpte min Volvo V70 utav automobil norra för ca 1 vecka sedan & bättre säljare & bilhandlare får man leta efter😁 Bättre upplevelse som första gångs köpare utav en bil kan man nog inte få. Jätte bra bemötande & super trevlig & kunnig personal bra atmosfär när man kommer in & säljare som är som dom ska kommer fram lite snabbt & hälsar sen backar undan & låter en få kika lite om man hittar det man är ute efter😊 Som sagt super trevliga & kunniga rekommenderas starkt😁 Läs mer
  • 2019-09-11

Peter V skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en tung mc utav automobil norra, motorcykeln strulade lite, Gergi på Automobil norra var väldigt snabb på att bemöta mej med ett väldigt varmt och professionellt sätt, Gergi erbjöd inte bara en lösning, utan flera för mej överväldigande lösningar... Kan varmt rekommendera Automobil Norra till er som vill känna er trygga i ert fordonsköp
    Varmt tack ifrån nöjd kund. mvh. Peter Vahlberg Läs mer
  • 2019-07-22

Slavcho N skrev om Automobil Norra AB
    Jag har köpt en Volvo . Jätte bra bemött .Alla var trevliga och kompetenta .
    Jätte nöjd :) Läs mer
  • 2019-07-21

Annie M skrev om Automobil Norra AB
    Köpte bil. Gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-07-19

Lars Peder Wilhelm A skrev om Automobil Norra AB
    Bra bemötande, seriösa, alltid snabba på att svara före/efter affären, bra att kunna teckna Svensk Bilgaranti (2 år), ett garantipaket som löste ett välkänt problem för bilmodellen (~5500kr) utan knussel och ett oturligt och även ett okänt problem (5300kr) som uppstod i efterhand, kostnadsfritt!
    Fixade i princip allt jag bad om, exempelvis hämtade de mig på tågstationen in en håla långt utanför Bålsta och gav mig full tank så jag kunde köra hem till Umeå med bilen :)

Det enda som var oförståeligt var priset på bilen, som var VÄLDIGT bra, trots att den var topputrustad, hade perfekt servicehistorik vid Volvo och gått som fin och pedanskött leasingbil... SUPERNICE för mig! =) Läs mer
  • 2019-05-18

Tex F skrev om Automobil Norra AB
    Snabbt och enkelt bemötande. Tydlig info som var nödvändig för mig som köpare. Läs mer
  • 2019-05-18

Nils Markus P skrev om Automobil Norra AB
    Seriöst rätt igenom. Bra priser, trevliga Läs mer
  • 2019-05-16

Christer M skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en Skoda Yeti och fick fantastiskt vänligt mottangde. Allt fungerade till fullo och jag kan rekommendera Automobil Norra som en pålitlig partner vid bilköp. Läs mer
  • 2019-03-17

Seppo Aulis K skrev om Automobil Norra AB
    Hade en WV Golf+Årsm.-11 som jag köpte 2013 från Automobil Norra, har varit jättenöjd med den. Nu var det dags att byta upp till en nyare fordon. Som nöjd kund går man ju tillbaka till samma bilfirma. Där hittade jag bland massa fina fordon en bil som jag fastnade i direkt. WV Touareg Årsm. -16. Säljaren som jag träffade var jättetrevlig och uppriktig. Det kändes direkt att man kunde lita på honom. Trots lite strul med däcklufttryck givararna är jag jättenöjd med köpet. Läs mer
  • 2019-03-06

Lennart S skrev om Automobil Norra AB
    Den trevligaste bilaffär jag gjort hittills. Trevlig och kompetent säljare!
    Toppbetyg Läs mer
  • 2019-02-28

Gunnar Moberg skrev om Automobil Norra AB
    Är tydligen lite slarvig!
    Lämnade en rekommendation på firman ang en Golf GTI -07 köpt i juni 2018. Fick tydligen inte i sista ringen då.
    Gunnar i Vaxholm Läs mer
  • 2019-02-27

Mikael L skrev om Automobil Norra AB
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer
  • 2019-02-20

Hanna B skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en bil. Bra bemötande. Trevlig säljare. Läs mer
  • 2018-12-20

Marie-Louise O skrev om Automobil Norra AB
    Trevlig personal och bra service! 👍 Läs mer
  • 2018-12-18

Johan L skrev om Automobil Norra AB
    Köpte en bil! Bra bemötande, tog sig tid!
    Mycket trevliga👍🏻 Läs mer
  • Peo J

2018-12-03

Peo J skrev om Automobil Norra AB
    Mailade med de om en bil och ville veta skicket på lack osv. Får till svar att de inte finns några lack skador eller nåt. Bra mail kontakt som de upplevs . Åkte 15 mil för bilen får se den lortig ute men litar på dem men sen kommer man hem och hittar mass lack släpp de målat i. Då när jag påpekar detta kommer ingen respons alls .
    Stank blöt hund i bilen får dessutom lov rekonda den då säljaren sa att de rekondar alltid bilar men denna stank blöt hund Läs mer
    2018-12-03 Paulo G svarar Peo J
    Hej Peo!
    Anledningen till bristen på respons var att mellan att vi fick ditt mail för två timmar sedan och detta omdöme så befann jag mig inte vid datorn.

Det var knappast ett medvetet val att visa bilen smutsig då den stått ute en längre tid i svenskt höstväder, plus varit på tidigare provkörningar.
    Jag hänvisar till min kollegas svar på din fråga om skick i ett tidigare mail " Bilen är i ett gott skick med tanke på ålder och mil antal." På en bil som gått närmare 18000 mil och nästan 12 år på nacken så är det att förvänta sig att det finns skavanker, ibland till och med omfattande sådana. Bilen ÄR i gott skick för sina miltal och ålder, och dessutom påbättrad med ifyllning av färg.
    För en bil som kostar under 30.000 så kan man inte förvänta sig en ny och fläckfri bil.

Har inte personligen märkt någon lukt i bilen, och inte heller påpekades någon lukt vid köpetillfället. Självklart rekondar vi alla våra bilar, och har speciella metoder vid rök/djur-lukt.

Andreas
    2018-12-03 Peo J svarar Paulo G
    Åker man långt och frågar om skick så vill man veta att den är målad .
    Och jo vi anmärkte på lukt .
    Och bilen hade inte vart ute på prov körning då ni fick starta upp den med laddare den dagen . Den hade Stått länge.
    2018-12-03 Peo J svarar Peo J
    Åker man långt och frågar om skick så vill man veta att den är målad .
    Och jo vi anmärkte på lukt .
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-22

Arne E skrev om Automobil Norra AB
    Köpte OCB 905 av Automobil Norra.
    En mycket trevlig försäljare tog emot mig. Han heter Ramear Galiano.
    Heder till honom.
    Mvh Arne Edgar. Läs mer
  • 2018-11-20

Håkan N skrev om Automobil Norra AB
    Ett proffsigt och bra kundbemötande. Lugn och saklig genomgång av köp, köpekontrakt och andra förutsättningar. Läs mer
  • 2018-11-19

Marko H skrev om Automobil Norra AB
    Proffsigt, vänligt och snabbt. Köpte Subaru Xv i November - 18 kollade omdömen innan köpet och det mesta var positivt.. Kan bara instämma! :) Läs mer
  • 2018-11-17

Erik S skrev om Automobil Norra AB
    Bytte min gamla bil mot en lite större. Väldigt bra service och mycket trevligt bemötande.
    Bästa betyg. Läs mer
  • Anders R

2018-10-22

Anders R skrev om Automobil Norra AB
    Bra och kompetenta säljare. Sätter kunden i fokus. Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2018-10-18

Paulina L skrev om Automobil Norra AB
    Jag kan skriva bara att jag rekommenderar det företag från hela mitt hjärta! Läs mer
  • 2018-10-10

Anja S skrev om Automobil Norra AB
    Trevligt bemötande. Köpte bil.
    De tog min i inbyte. Läs mer
  • Rolle P

2018-10-09

Rolle P skrev om Automobil Norra AB
    Mycket trevligt bemötande o affären gick smidigt o snabbt . Mycket kunnig säljare och bilarna som säljs e mycket fräscha o prisvärda . Läs mer

Warveen Z skrev om Automobil Norra AB
    Ett gott bemöyande och service. Läs mer

Alvaro N skrev om Automobil Norra AB
    Köpt en bil. Fick ett trevligt och mkt väl bemötande. Läs mer

Sony S skrev om Automobil Norra AB
    Köpte bil och blev jätte bra bemött ! Mvh Läs mer