Autovendo

Autovendo

Autovendo bildades hösten 2016 och fick även klart ett servicecenter verkstad Juli 2017. Förmedling av fritidsfordon blev grunden till verksamheten. 2020 blev vi Aukt ÅF verkstad för Hobby Europas ledande husvagnstillverkare. Vi har flerårig erfarenhet kunskap från branschen sedan 2008 och jobbat med dom flesta kända varumärkena som Adria, Kabe, Bürstner, Hobby, Niesmann, Knaus, Polar, Swift,Tabbert, Weinsberg mfl. Vi utför försäkringsskador, service och reparationer. Alde, Dometic, Truma och Thetford partner. Kama Fritid Holiday Fritid, Isabella, Ventura och Kampa produkter. EP levelsystem, Alugas

Vi samarbetar med Santander, Ecster och Wasa kredit , Autoconcept garanti

Vi är det familjära företaget och vill erbjuda bästa service.

Läs vad 115 kunder tycker om Autovendo 2

• 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Blev väldigt väl omhändertagen, Känner att jag gärna handlar hos Autovendo i Falkenberg igen!
    Tack Lennart! Vad roligt att ni är nöjd och känner er väl omhändertagen. Vi tackar ödmjukast även för 2:a affären och önskar er välkommen åter// Autovendo
  • 2022-11-14 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.
    Hadde inga förväntningar, dom kunde leverera det jag sökte.
    Köpte en Hobby Husvagn.
    Tack Jonas! Tur att vi hade det ni sökte och att ni blev nöjd med leveransen. Vi tackar för affären och önskar er välkommen åter// Autovendo
  • 2022-11-13 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Vi köpte en begagnad husbil.
    Tack Rickard! Vad roligt att ni uppskattar vårt sätt att arbeta. Vi tackar för affären och önskar er välkommen åter// Autovendo
  • 2022-11-12 Insamlad av företaget
    Proffsiga, serviceinriktade .
    Köpte en husvagn på distans och vi fick bra inbyte för vår gamla husvagn
    Tack Ann-Charlotte! Alltid lite speciellt med distansaffärer som bygger på ömsesidigt förtroende. När båda parter är nöjda så är det en lyckad affär. Vi tackar för affären och för förtroendet och önskar er välkommen åter// Autovendo
  • 2022-05-02 Insamlad av företaget
    Bra bemött.
    Bra genomgång av vagn.
    Fick seriöst intryck.
    Tack Mats! Vad roligt att ni är nöjd med vår service. Funktionsgenomgången uppskattas av många. Vi tackar för affären och önskar er välkommen åter! Autovendo
  • 2022-05-01 Insamlad av företaget
    Bemötandet var bra! Kände oss besvikna på den värmepanna som satt i! Det var mycket klater med den! Förtältet som följde med sa säljaren att det var i bra skick! När vi satte upp det så var det trasigt på flera ställen! Jourbilen Dennis ställde upp och fixade det han kunde göra ! Mycket nöjd med detta! Dennis alltså! Det var alltså en Hobby Prestige vi köpte inkl.förtält som idag ligger på återvinningen!
    Hej Leift! Vi tackar för ditt betyg fast du haft lite struligt med värmepannan. Ja vår duktiga Dennis var med jourbilen hos er några gånger och hjälpte till. En säljare åkte och hämtade husvagnen bytte värmepannan i verkstaden då den inte gick reparera på plats och lämnade tillbaka vagnen efteråt. Det var olyckligt med tältet som ingick i köpet kostnadsfritt i befintligt skick. Tur att ni ändå skulle ha ett stand by tält. Vi hoppas ni är nöjd med husvagnen och ert nya standby tält och önskar er välkommen åter ! Autovendo
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Köpte begagnad husvagn och bytte in min gamla, bra och trevligt bemött från första kontakt.
    Lite frågor om min nya vagn blev besvarade snabbt och bra.
    Tack för affären! Roligt att ni uppskattar vår service. Vi bugar och tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter! Autovendo
  • 2022-02-04 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket väl bemötta ! Vi väntade oss även bra genomgång av husbilen Vi köpte. Man gav oss mycket tid.Så Vi blev mycket väl bemötta. Det tackar vi för.
    Tack Anders! Vad roligt att ni är nöjd med vårt bemötande och funktionsgenomgången, Vi tackar för affären och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2022-02-04 Insamlad av företaget
    Bra prise och trevlig personal. Kan fixa allt!
    Tack Emelie! Vad roligt att ni uppskattar våra priser, bemötande och service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2022-02-04 Insamlad av företaget
    Vi köpte vår husbil av Autovento och har enbart positiva erfarenheter av företaget och deras personal.
    Med beröm godkänt !!
    Bernt Öhlin - Skellefteå
    Tack Bernt! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi tackar för affären och önskar er hjärtligt välkommen åter Autovendo
  • 2022-01-03 Insamlad av företaget
    Professionell hjälp och alltid trevligt bemötande Vårt självklara val när det gäller service och reparation av vår husvagn.
    Tack Lars! Vad roligt att ni uppskattar vår service och arbete. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2022-01-03 Insamlad av företaget
    Kunnig och god serviceanda på all personal och humana priser.
    Vi köpte en Kabe Onyx GXL husvagn.
    Tack Roland! Vad roligt att ni uppskattar vår kunskap, service och bemötande. Vi tackar för affären och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-30 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med försäljning av vår husbil , detta sköttes på ett ärligt och bra sätt av . dettaär jag mkt tacksam för .där finns även kunnig personal när det gäller reparation och srvice autovendo har jag därför kunnat rekomendera andra som sedan fått samma fina uppfattning om företaget som jag .
    Tack Helén! Vad roligt att ni uppskattar och är nöjd med vårt arbete och service. Vi tackar för förtroendet att sälja er fina husbil och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-30 Insamlad av företaget
    Vänligt och professionellt bemötande. Behov av hjälp efter påpekande gällande bromsar från besiktningen.
    Tack Suzanne! Vad roligt att ni uppskattar vår service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-21 Insamlad av företaget
    Snabb service och trevligt bemötande.
    Tack! Vad roligt att ni uppskattar vår service och vårt bemötande. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-21 Insamlad av företaget
    Utmärkt service och ett mycket trevligt bemötande
    Tack Maria! Vad roligt att ni uppskattar vår service och mottagande. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
    Toppen bra!
    Tack! Vad roligt att ni är nöjd. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    Har varit tillmötesgående i telefon och vid besök..
    Problemen som har dykt upp har blivit sakkunnigt och professionellt utförda och hjälp med oupptäckta småfel som kunde ha blivit stora problem.
    det finns bara gott att säga om Atovendo ett företag som jag rekommenderar till andra..
    Tack Ingela! vad roligt att ni uppskattar vår service och vårt arbete. Vi önskar er varmt välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    Mycket gott bemötande, tillmötesgående vid problem. Snabba åtgärder.
    Tack Eva Marie! Vad roligt att ni uppskattar vårt bemötande, arbete och service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och proffisionellt bemött
    Tack Ante! Vad roligt att ni är nöjd med affären och vårt bemötande. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
    Väldigt kunniga!
    Bra priser!
    Bra verkstad!
    Väldigt tillmötesgående och hjälpsamma!
    Tack! Vad roligt att ni uppskattar vår service och prisbild. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    Mycket bra och proffsigt utfört arbete med försäljningen av min husbil . Jag har faktiskt bara gott att säga om detta företaget.
    Tack Carl-Axel! Vad roligt att ni är nöjd med vår förmedlingstjänst. Vi bugar och tackar! Varmt välkommen åter Autovendo
    Bra bemötande.
    Förväntade mig PROFFS men blev i stort BLÅST på det.
    Bra gubbar men i stort sett okunniga på det tekniska inom motor och drivlina. Garantiåtagandet brast. Min kontakt med dem var köp av en Bürstner i642.
    Hej Roy! Det var ju roligt att höra att ni uppskattar vårt bemötande. Tråkigt att höra att ni är mindre nöjd med garantin och vår tekniska kunskap. Vi hittade ärendet från Aug 2018 och fann att vi åtgärdat diverse fel på reklamation men ej gick med på att byta drivaxlarna Vi anlitade 3 olika bilverkstäder bland annat en auktoriserad Fiat verkstad för undersökning och dom fann ej några fel och ansåg drivaxlarna vara normala för en begagnad Fiat Bürstner husbil från årsmodell 2001. Även besiktningsgodkänt. Men vill man byta drixaxlarna ändå så får man tyvärr bekosta det på egen hand Autovendo
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    I samband med att vi haft vår husvagn på service hos Autovendo Falkenberg har vi per automatik haft en väldigt bra dialog med Dennis Andersson som är oerhört kompetent och serviceinriktad. Har även haft akut problematik då vagnen stått uppställd på campingen med allt det innebär, även då har Dennis löst det. Nu sålde vi vår husvagn inför säsong 2021 via Autovendo som förmedling mellan oss som säljare till kund, vilket vi verkligen kan rekommendera andra om man inte vill sköta det själv.
    Tack Mats! Vad roligt att ni uppskattar både vår service och förmedlingstjänst. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    Bytte in vår husvagn mot en ny. Mycket nöjda med snabb i smidig affär. Mycket trevligt och tillmötesgående bemötande från alla på autovendo
    Tack Benny! Vad roligt att ni är nöjd med affären och er nya husvagn. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som gör vad de kan för att göra kunden nöjd. Kompetenta som gör bra jobb.
    Tack Per! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi tackat ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-19 Insamlad av företaget
    Fantastisk service, jag kommer definitivt tillbaka!
    Tack Max! Vad roligt att ni uppskattar vår service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-19 Insamlad av företaget
    Blev trevligt bemött av dem, tyvärr tog det för lång tid vid försäljning så jag sålde på annat håll
    Hej Per-Åke! Det är positivt att ni uppskattar vårt bemötande, vilket är viktigt för oss. Det är trist att vi inte lyckades förmedla ert fordon. Nu kan jag tyvärr inte se vilket fordon det gäller. Det händer dock ibland att det kan ta lite längre tid och det beror ofta på en del olika faktorer. Priset, skicket, säsong och planlösningen kan vara avgörande för hur lång tid det tar att sälja. Vi gör alltid vad vi kan och lyckas till 99% och förmedlat över 500 fritidsfordon. Vi annonserar på alla plattformar Blocket, Bytbil, Campagon, Bilweb, Vår hemsida sociala medier mm. Vi önskar er givetvis välkommen åter och hoppas på bättre lycka nästa gång Autovendo
  • 2021-12-18 Insamlad av företaget
    Positivt första köpet av husbil alla frågor o funderingar besvarades och förklarades,har alltid ställt upp vid frågor som dykt upp vid tillfällen ute på resor,ett företag jag rekommenderar
    Tack Kjell! Vad roligt att ni är nöjd med husbilen och vår support. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-18 Insamlad av företaget
    blev väl bemött av personalen. och de förväntningar som vi hade uppfylldes mer än väl. det är en väldigt vänlig och professionell personal. vi sålde en husbil.
    Tack Anders! Vad roligt att ni uppskattade vår förmedlingstjänst och service. Vi tackar för förtroendet och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-17 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och trevlig personal
    Som altid löser det kunden behöver hjälp med
    Tack! Vad roligt att ni uppskattar vår service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-17 Insamlad av företaget
    Dennis mycket bra. Dålig återkoppling för övrigt.
    Hej Maria! Jag håller med. Dennis är mycket bra även vår övriga personal gör ett jättebra arbete. Men inte bra att ni fått dålig återkoppling. Mejla gärna ditt ärende och kontaktuppgifter till fredrik@autovendo.se alt verkstad@autovendo.se så ska jag hjälpa er och se till att vi återkopplar med det ni behöver hjälp med Autovendo
  • 2021-12-17 Insamlad av företaget
    Fantastisk service vid köp av min första Husbil ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Jag ger fem stjärnor...
    Tack Magnus! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-17 Insamlad av företaget
    Bra service av mycket trevlig personal
    Tack! Vad roligt att ni uppskattar vår service och bemötande. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
    Mycket bra

Inga förväntningar

Bra.
    Tack Lennart! Vad roligt att ni ger oss högsta betyget. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
    Oerhört proffsiga o seriösa med bra priser!4
    Tack! Vad roligt att ni gav oss bästa betyget och uppskattar vårt arbete och prisbild. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-16 Insamlad av företaget
    SUPERBRA!!! - kunnig personal, bra produkter, bra pris, utmärkt service och garanti - KANON!!!
    Tack Daniel P! Vi bugar och tackar. Vad roligt att ni är nöjd med husbilsköpet och vår hjälp när det går sönder. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-16 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och tydlig kommunikation vid serviceärende.
    Tack Peter! Vad roligt att ni uppskattar vår service och arbete. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-16 Insamlad av företaget
    De fixade min skada bra även om det var mitt i säsong.
    Tack Jan-Ola! Vad roligt att ni är nöjd med vårt arbete, även om det kan vara lite stressigt under högsäsong. Vi brukar ju försöka flytta fram skador om det går till lågsäsong. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Snabb affär och trevligt bemötande!
    Tack Thomas! Vad kul att ni är nöjd. Vi tackar för affären och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Autovendo har på bästa sätt tagit hand om försäljningen av vår husbil.
    Företaget har en hög servicenivå och kompetens när det gäller fritidsfordon.
    Och vi har känt oss trygga i samarbetet kring detta uppdrag och fått bra återkoppling hela tiden kan varmt rekommendera dom.
    Vi är super nöjda.
    Tack Claes-Ove! Vad kul att ni uppskattar vår service och vårt arbete. Vi tackar att vi fick förtroendet att sälja er fina välskötta husbil och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    De svarar alltid när man ringer ,känner igen mig och är mycket trevliga och tillmötesgående. Dom gör allt för att hjälpa mig med mitt problem. Jag måste trycka på att dom verkligen kan sitt jobb och är intresserade av att göra sitt jobb BRA och snabbt!
    Tack Per-Olof! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi försöker alltid göra vårt bästa. Det med telefonen har vi haft tur då den är vår akilleshäl att vi ej hinner svara på alla inkommande samtal, men hänvisar då till mejl och nya försök. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter! Autovendo
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Fantastiska personer som ser till mitt bästa med husbilens alla problem
    Tack Bengt! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete. Vi tycker det är väldigt trevligt varje gång ni besöker oss. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    Kunniga, o serviceminded. Lätta att ha o göra med.
    Tack! Vad Roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-14 Insamlad av företaget
    En bra service för min Husbil!
    Tack Lennart! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-14 Insamlad av företaget
    Hade ett elektriskt fel på husbilen vilket försäkringen skall ta men eftersom det kunde vara två möjliga fel enl verkstaden och ev två olika kretskort behövde beställas var försäkringen värdelös eftersom Autoveno uppgav att man bara kunde stå för det ena. Vad gör man som kund då? Kunde alltså inte utnyttja försäkringen. Vad ska man då ha den till. ? Besviken. Jan Pettersson.
    Hej Jan! Vad gäller garanti så har man generellt 6 mån på nyare begagnade husbilar och 1-3 mån på lite äldre beroende på ålder och miltal enligt rekommendationer från HRF och konsumentverket. På eftermonterad utrustning som tex tv och stereo larm mm behöver inte garanti lämnas om inte vi installerat det vid köpet. Allt är ändå testat vid ankomst + leveransservicen och funktionsgenomgången med kunden. Vi erbjuder utöver detta en garantiförsäkring som är en komponentgaranti och det står ganska tydligt vad som omfattas av den. Den tecknas oftast på 12-18 mån och kan även förlängas. Finns olika nivåer beroende på ålder och miltal. På guld gäller det men på en 10 år gammal husbil är det silver. I det här fallet verkar vi ändå gjort en godwill kompensation på 50% att vi står för ena kretskortet då det finns 2 på kylskåpen. I vissa fall har det även hänt att vi bytt tv apparater och kranar på Godwill. Det är tråkigt att ni är besviken men i detta fallet tycker jag att vi agerat helt korrekt och sjysst från vår sida. Autovendo
    Mycket kunnig personal.
    Snabb och bra service
    Tack Eva! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi bugar och tackar samt önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-14 Insamlad av företaget
    Alltid trevligt. Kompetent. Och snabb servis.
    Dels köpt begagnad husbil, servis. Och reparation.
    Tack Eva-Lotta! Vad roligt att ni är nöjd med ert husbilsköp och vår service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-14 Insamlad av företaget
    Alltid vänligt bemötande och bra service. Även om man inte alltid handlar prylar där så får man hjälp och stöd. Kommer alltid att gå till Autovendo i första hand och rekommenderar dem till alla.
    Vi bugar och tackar! Vad roligt att ni uppskattar vårt arbete och service. Vi tackar ödmjukast och önskar er välkommen åter Autovendo
  • 2021-12-14 Insamlad av företaget
    Väl bemött. Kunde vara lite bättre att nå på telefon. Köpte en husvagn.
    Tack Jonas! Vi har dessvärre svårt att svara ibland på telefon speciellt högsäsong då vi har högt tryck både på kundbesök och telefonen. Mejl är det bästa sättet att nå oss på. Våra kontaktuppgifter finns på vår hemsida. Vi ber om ursäkt för detta men tackar för affären och önskar er välkommen åter Autovendo