AVEQIA i Stockholm

AVEQIA är ett exklusivt restaurangkoncept där gästerna (både företag och privatpersoner) lagar maten själva tillsammans under ledning av stjärnkockar. Våra företagskunder kommer till oss för att möta sina kunder på ett personligt sätt i en avslappnad miljö, för att teambuilda och umgås med kollegor och samarbetspartners, eller bara njuta av god mat och dryck och ha en trevlig kväll tillsammans.

På helgerna är vi ett populärt alternativ till privatfesten, där man kan umgås med en grupp vänner kring en gemensam middag i en skön hemmamiljö med fördelen att ingen behöver ta hand om disken.

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 260 kunder tycker om AVEQIA i Stockholm 2

2021-12-02
    Hej, vi blev otroligt bra bemötta, båda jag när jag hade kontakt med bokningen. Väldigt serviceminded och svarade snabbt.
    Jag hade väldigt höga förväntningar då jag varit tidigare med familjen och den här gången var det med företaget. Alla mina förväntningar blev besannade. Jag hade även bett om en speciell kock som skulle vara med oss under kvällen och vi fick honom vilket gjorde det ännu bättre.
    Har gjort detta tidigare via andra ställen men dem har inte alls varit lika proffsiga och bra som AVEQIA. Känns även extra bra när det är gedigna kockar med bra erfarenheter.
    Kan bara rekommendera AVEQIA å det varmaste.
    Tack för rekommendationerna Jeanette, så glada vi blir! Hoppas vi ses igen snart.
    Varma hälsningar
    2021-12-01
    Fantastisk upplevelse. Superproffsigt och vi kreerade otroliga rätter. Kan varmt rekommenderas!
    Hej Monica! Stort tack för fina ord, det värmer!
    Glada hälsningar från Team AVEQIA
    2021-12-01
    Grymt bra som vanligt på Aveqia
    Tack Mattias för ditt fina betyg! Glada hälsningar, AVEQIA AVEQIA i Stockholm
    2021-12-01
    Höga förväntningar uppfylldes med råge! Trevligt bemötande och mkt hög kvalitet från första kontakt och fint genomförande av kvällen.
    Hej Hans! Vad roligt att du var så nöjd med er kväll hos oss! Tack för ditt fina betyg! Glada hälsningar från oss på AVEQIA AVEQIA i Stockholm
    2020-01-07
    Aktiv matlagning hos Aveqia är en av de topp tio bästa sakerna jag har gjort i livet! Proffsiga och trevliga kockar, rolig och utmanande matlagning samt otroligt gott. En perfekt aktivitet att göra ihop med vännerna. Jag älskar Aveqia!
    Hej Julia,
    Ett sådant toppenbetyg, tack snälla! Superkul att du tyckte att att aktiviteten var en sådan fullträff och hoppas att vi får ta emot dig igen framöver!

Glada hälsningar från alla oss på AVEQIA
    2019-12-16
    Proffsiga, tillmötesgående! Både konferens och matlagningsaktivitet var mycket lyckad!
    Hej Martina,

Vad roligt att du var så nöjd med din dag hos oss, och tack för din fina recension!

2019-12-16
    Julfest för 30 personer, matlagning m 3 kockar. Fantastisk personal, både vid bokning och på eventet. Proffsiga men ändå personliga och otroligt serviceinriktade. Bra teambuilding att få laga maten och servera den. Vi hade den bästa julfesten på väldigt länge!
    Hej Yvonne,

En sån jättefin recension, och verkligen roligt att ni var så nöjda med eventet!

Varmt tack och glada hälsningar från hela team AVEQIA
    2019-12-15
    Alltid snabb och fantastisk service vid bokningstillfället.
    Tack Susanna, det värmer!

Glada hälsningar från hela team AVEQIA
    2019-12-15
    Matlagning med teamet. Bra service och bemötande trots att vi strulade med flytt av datum mm. Proffsigt upplägg och kompetent kock.
    Hej Henric,

Stort tack för din fina recension!

Vänliga hälsningar

2019-12-14
    Mycket trevlig kock som gjorde vår teambuilding mkt lyckad. Bokning och ändringar snabbt och flexibelt via mail
    Hej Renée,

Tack för ditt höga betyg och fina omdöme!

2019-12-13
    Avancerad matlagning som vi fick proffsig hjälp att genomföra av en jättebra kock. Alla tyckte att det var en lyckad kväll. Så pass att några i slutet av kvällen talade om att nästa års träff kanske ska vara i Frankrike(!).
    Jag har gjort gemensam matlagning kanske 10 gånger och maten på Aveqia var i särklass godast.
    Göran Schubert
    Hej Göran,
    Vad jätteroligt att ni hade en så lyckad kväll hos oss! Och tack för det fina betyget på maten, det uppskattar våra kockar särskilt att höra.

Varmt välkommen tillbaka till oss!

2019-12-13
    Vi var 10st som efter vår planeringsdag avslutade med matlagning hos er.
    Tycker att det var smidigt att boka. Tydlig sida och bra återkoppling då jag hade några frågor innan bokningen.
    Var andra gången jag gjort detta och det är en trevlig aktivitet med fantastisk mat. Kul övning att göra tillsammans.
    Den här gången tycker jag dock att det var lite väl avancerat där kocken var tvungen att hjälpa till lite väl mycket. För många moment som tog lite väl lång tid att göra.
    Hej Eva,

Tack för din fina recension och vad roligt att du har valt att komma tillbaka en andra gång - det är det bästa betyget för oss! Tack också för din feedback angående menyn, vi tar med oss den till kommande menyer!

God jul och varma hälsningar från team AVEQIA
    2019-12-13
    Matlagning i grupp med kockar, mycket trevlig koncept
    trevligt bemötande av
    Hej Petra!

Tack Petra för det fina betyget! :)

2019-12-13
    Mycket trevlig kväll för alla.
    2019-12-13
    Jag har bara upplevt god service från AVEQIA
    Tack August, vad glada vi blir att du känner så!

Bästa hälsningar från team AVEQIA
    Aktiv Matlagning
    Professionella kockar, härlig atmosfär, underbar mat med tillhörande drycker. Väldigt bra upp styrt och ordnat med hur vi skulle tillaga maten. Bra support från kockarna som var trevliga, glada, roligt , proffsiga och hjälpsamma. Denna aktivitet har jag rekommenderat vidare till mina kollegor då det var en mycket bra och uppskattad teamaktivitet.
    Jag och min "gäng" ger toppbetyg på allt helt enkelt .
    Hej Karin!

Tack snälla för alla fina ord och vad jätteroligt att ni var så nöjda med er kväll hos oss!

Varma hälsningar från hela team AVEQIA
  • Marcus B
    Fantastisk teambuilding aktivitet!
    Tack Marcus för ditt fina betyg!

Glada hälsningar från team AVEQIA
    2019-12-13
    Fantastisk upplevelse och en väldigt rolig kock!
    Hej Emmylou!

Vad roligt att du var så nöjd med eventet hos oss! Tack för ditt fina betyg!

Glada hälsningar från oss på AVEQIA
  • 2019-12-10
    Torsdagen den 5 december 2019 var mitt företag inbokat för ett matlagningsevent (vi delades upp i grupper som lagade mat som sedan avåts gemensamt). Tyvärr blev jag dåligt behandlad av en av kockarna under den senare delen av kvällen. Han måste ha varit på dåligt humör och kunde inte dölja det.
    Detta gav för mig personligen en bitter eftersmak av det i övrigt utmärkta arrangemanget.
    Hej Rolf!

Det är jätteviktigt för oss att ha en varm och respektfull miljö och ton både internt och i all kontakt med våra gäster, och vi beklagar därför verkligen att du inte kände dig väl bemött av en av våra kockar. Vi tar med oss din kritik och tar även tillvara ditt beröm över arrangemanget i övrigt.

God Jul och vänliga hälsningar från oss på AVEQIA
  • Helene D
    2019-10-21
    Jätteroligt sätt att äta en god middag tillsammans när alla deltar
    Väldigt bra och trevlig kock som ledsagade oss
    Tack Helene för ditt fina betyg!

2019-10-17
    En fantastiskt trevlig, rolig och god kväll med mycket samarbete och glada skratt! Aveqia levde verkligen upp till förväntningarna på alla sätt och vis. Vi kommer tillbaka!
    Hej Sara,

Vad roligt att du tyckte aktiviteten var en bra samarbetsövning, och tack för ditt fina betyg!

• 2019-10-11
    Vi hade en fantastisk kväll med bra vägledning av vår kock. Det blev en väldigt familjär stämning under kvällen och förstås mycket god mat och dryck. Vi var alla eniga om att det var en kanonkväll och att vi gärna rekommenderar vänner och bekanta att boka in en kväll hos Aveqia.
    Hej Ann-Christine,

Vad jätteroligt att ni hade en så trevlig kväll hos oss! Det är bästa betyget när vi blir rekommenderade av de som har upplevt vår aktivitet på plats!

2019-10-10
    Matevent för 5 syskon med respektive.
    Ett mkt gott bemötande av AVEQIAS aministrativa personal och ett fantastiskt bemötande och genomförande av eventet. Eventet motvarade och översteg med råge alla förväntningar!
    Hej Ulf!

Tack för ditt fina beröm och vad roligt att du kände dig så nöjd med eventet!

Glada hälsingar från hela team AVEQIA
    2019-10-10
    Vi beställde en kväll med aktiv matlagning för en grupp på 10 personer. Vi blev från början till slut väl omhändertagna av personalen på Aveqia och kvällen överträffade våra förväntningar. God mat, fin inspirationskälla för framtida övningar i det egna köket och framför allt en mycket bra teambildningsaktivitet!
    Tack Margareta för din fina recension! Extra roligt att ni både fick med er tips för hemmaköket och att det det var givande som teambuildingaktivitet!

Supertrevligt!
    Jättebra kock, utsökt mat, inspirerande och kul (till ett väldigt bra pris för var vi fick!)
    Hej Jon,

Tack för ditt fina betyg och vad roligt att du tyckte att det var en så prisvärd aktivitet!

2019-10-09
    Mycket trevligt koncept tyckte vi alla som var med och deltog i en matlagningskväll, mycket goda recept med fina väl utvalda råvaror.
    En minnesvärd kväll som vi alla pratat mycket om och som vi varmt rekommenderar till andra,
    Hej Malin,

Stort tack för din fina recension!

2019-10-09
    Mkt positivt och proffsigt utfört.
    Våra kunder och givetvis vi var väldigt nöjda
    Tack Magnus för den fina recensionen!

2019-10-09
    Professionellt bemötande och kunnig personal. Teamet hade en toppenkväll och sa att det var den bästa team-aktivitet de varit på.
    Hej Lars,

Ett sådant toppenbetyg! Tack, och vad roligt att teamet uppskattade aktiviteten så mycket.

Vänliga hälsningar från hela team AVEQIA
    2019-10-09
    Bra info innan kvällen och en suverän guidning under matlagningen.
    Trevlig lokal som passade ändamålet väldigt bra!

Supernöjd!
    Hej Tua,

Stort tack för din fina recension! Jätteroligt att höra att du var så nöjd med eventet!

2019-10-09
    Har bokat, och deltagit i, fyra tillfällen matlagningsaktivitet. Alltid lika nöjd. Perfekt mix av teambuilding och god middag :) Passar grupper som känner varandra mindre väl, när en har nya teammedlemmar, eller när en bara vill att teamet ska få umgås och äta gott. Rekommenderar verkligen Aveqia starkt!
    Hej Karolina,

Vad roligt att höra att du trivs så bra hos oss, och extra kul att du har hittat flera olika användningsområden för aktiviteten! Vi hoppas du vill komma tillbaka ännu fler gånger!

AVEQIA-gänget
    2019-10-09
    Det är fräscht, pålästa kockar, trevligt bemötande och fantastiskt god mat och fina recept som är utöver det vanliga vilket ökar upplevelsen.
    Goda viner till maten
    Hej Lena,

Stort tack för din fina recension och vad roligt att du var så nöjd med in upplevelse hos oss!

2019-10-08
    Bokade en team aktivitet i form av matlagning, med efterföljande middag.
    Vi fick bra information innan kring när, var och hur aktivitet skulle ske.
    När vi var på plats, var saker förberedda och vi fick ett bra mottagande. Under själva matlagningen fick vi den support som behövdes.
    Väldigt positivt att de även hade en kamera på plast, där vi under kvällen själva kunde ta kort (vilka sedan skickades vidare till oss tilsammans med meny). Vi hade även valt litet tilltugg innan, tillsammans med dricka under själva matlagningen. Detta blev en lyckad introduktion, när alla var lite småhungriga efter lång dag.
    Det var inga problem att vi var ett mixat team från olika delar av Europa och USA, utan allt fanns förklarat på engelska.
    Maten vi lagade var jättegod och bra kombination med vinpaket (alt alkoholfritt).
    Reponsen efteråt från deltagarna har varit väldigt positivt och mitt mål att få en inspirerande och kul team aktivitet uppfylldes verkligen.
    Hej Jenny,

Oh, vad roligt med en så fin recension! Stort tack för den fina helhetsbilden och extra kul att det var ett internationellt sällskap!

Vi hoppas vi får möjlighet att ta emot er igen så småningom.

Varma hälsningar från hela team AVEQIA
    2019-10-07
    Bokade en matlagningsaktivitet för en kunds räkning. Fick ett bra bemötande som vanligt och allt flöt på som planerat. Kunden nöjd = jag är nöjd.//ET
    Hej Erling,

Vad roligt att det blev så lyckat och tack för din fina recension!

2019-10-07
    En välkomnande och professionell upplevelse som verkligen skapade en minnesvärd kväll. Vi var ledningsgruppen som hade eventet och efter mötet kan man se bra resultat för team buildning inom gruppen.
    Hej Henrik,

Tack för din fina recension! Extra roligt att du ser positiva resultat i gruppsammanhållningen - vi vill ju att AVEQIA ska fungera just så att skapandet av god mat blir verktyg för att bygga starka relationer.

Glada hälsningar från alla oss på AVEQIA
  • Reza G
    2019-10-07
    Vi hade ett företagsevent på plats. Ett team på ca 6 personer, Mycket trevlig personal och kock som lärde oss laga en 3 rätters meny.

Rekommenderas starkt!
    Hej Reza,

Tack för din fina recension! Vad roligt att du var så nöjd med eventet.

2019-10-07
    Jag har anlitat AVEQIA flertalet gånger och alltid fått både en fantastisk service och en smakupplevelse utöver det vanliga. Jag har både köpt catering och matlagning med mästerkockar, som aktivitet med våra kunder. När man anlitar AVEQIA kan man vara trygg med att man får det man beställer OCH lite till. Att upplevelsen stannar kvar länge beror både på kvalitet och bemötande. Att de använder säsongens råvaror är en fördel i hållbarhetsperspektivet och mycket gott! Jag kan varmt rekommendera AVEQIA.
    2019-10-07
    En riktigt fint organiserad aktivitet i inspirerande och stora lokaler, kunnig och trevlig personal, roligt och gott! På förbättringssidan - ofta blir sådana här event lite dyra för beställaren så lite mer i vinglasen/något lyxigare kött än lax/kyckling kanske skulle kännas ännu mer prisvärt? Men på det stora hela riktigt lyckat och alla deltagare supernöjda!
    Hej Isidora,

Tack för din fina recension och vad roligt att höra att ni var så nöjda!

Tack också för feedbacken på menyn. Vi byter meny 5 gånger om året för att följa säsongerna så nära som möjligt och variera råvarorna. Vi tar självklart med oss din input till nästa menyupplagning och vi vill gärna kunna förmedla till gästerna varför vi har valt just de råvarorna - i det här fallet den lättgravade laxen och den lilla primörkycklingen, och på vilket sätt de är exklusiva. Menyerna finns tillgängliga på : https://aveqia.com/sv/stockholm/menyer/ där du kan se i förväg vad som kommer att serveras och vad vi har serverat tidigare under året.

När det kommer till vinpaketet skiljer det sig mycket åt mellan företag när det kommer till hur mycket alkohol som uppskattas under aktiviteten. Därför har vi begränsat innehållet i vinpaketet till 6 dl, fördelat på 6 glas under aktiviteten (en fördrink, ett glas under matlagningen och 4 utpassade viner till de 4 rätterna) och i gengäld har vi olika prisnivåer beroende på hur vinintresserade gästerna är.

Vänliga hälsningar från AVEQIA-teamet
    Matlagning för företagsgruppen.
    Fantastiskt bemötande och fantastisk ledning av kock!
    En oförglömlig kväll för alla på företaget.
    Hej Ann,

Stort tack för ditt fina betyg och jätteroligt att höra att ni hade en så lyckad kväll hos oss!

2019-10-07
    Vi köpte paketet för matlagningsaktivtet. Vi var 25 personer och allt var superlyckat. Personerna i mitt team tyckte att det var den bästa aktiviteten vi gjort.

Alla var väldigt trevliga och agerade snabbt på alla frågor innan och efter.

Denna aktivitet överträffade mina förväntningar.
    Hej Kristina,

Vad jätteroligt att höra! Vi hoppas få ta emot er igen framöver!

2019-10-07
    Matlagning under en lunch med ledningsgrupp. Hög nivå och bästa betyg på råvaror, kockens handledning, lokaler och upplevelsen i sig.
    Hej Lotta,

Vad roligt att ni var så nöjda! Det är extra trevligt att får så fint betyg även på lunchaktiviteten.

2019-10-07
    Matlagning, de var så trevliga och professionellt.
    Mina kollegor var så imponerad och allt var så väl planerad och god mat.
    Hej Hilda,

Vad roligt att höra, tack för din fina recension!
    2019-02-06
    Vi på Xllnc har haft våran julaktivitet på Aveqia i 9 år nu och nästa år blir det 10 års jubileum. Våran aktivitet är mycket uppskattad av kunder och samarbetspartner. Vi som arrangörer kan njuta av en trevlig kväll där Aveqia håller koll på alla trådarna. Vi kan varmt rekommendera Aveqia!
    2019-01-23
    Vi var ett gäng på 10 personer som förväntade oss en lugn och metodisk matlagning av en 4-rätters avsmakningsmeny med massor av tips och råd. Så blev det inte riktigt... Den 23-åriga "kocken" stressade på, de krångliga recepten stämde inte, inga tips om hur man kan förenkla eller hitta smarta lösningar. Vi tror att det behövs en mer erfaren kock för ett sådant event. När vi väl åt var smakerna OK och vinerna var goda till!
    Hej Lena,

Vi strävar alltid efter att bli bättre och det är givetvis otroligt viktigt för oss att våra kunder är nöjda med sin upplevelse på AVEQIA. Därför är det jättetråkigt att höra att er kväll hos oss inte levde upp till era förväntningar! Vi kommer att kontakta dig personligen för att försöka reda ut vad som har hänt och hoppas att vi får en ny möjlighet att ta emot er hos oss framöver.

2019-01-17
    Mycket trevligt sätt att umgås. Vi fick bra guidning i recepten och hur vi skulle göra. Maten blev fantastiskt god och vinerna till mycket bra. Jag rekommenderar detta varmt! Istället för att lägga pengar på en aktivitet och sedan en middag får du här två till priset av en. Och vilken mat sedan!
    2019-01-16
    Jag hade tidigare varit där med mina kollegor och visste vad som väntade. Det var lika trevligt även denna gång! Vi var en stor grupp på ca. 110 person och med en tajt budget. Aveqia anpassade antal maträtter efter vår budget vilket uppskattades. En superbra aktivitet och trevlig personal som tog hand om oss.
    2019-01-15
    Vi har som tradition att vårt julfirande består av att laga mat tillsammans och den här gången så blev det Aveqia.
    Hela proceduren och kontakten med offert, beställning och ändringar gick otroligt smidigt och jag fick snabba svar.
    Givetvis hade jag stora förväntningar och döm om min besvikelse när jag blev sjuk samma dag som eventet ägde rum.
    Men mina kollegor skickade mig foton hela kvällen och jag har efteråt bara hört lovord om vad trevligt det var, vilken fantastisk kock man hade och vad gott det var.
    Så vi kan varmt rekommendera Aveqia till alla som vill ha en trevlig kväll tillsammans.
    Egen matlagnings kväll
    Bra bemötande
    Motsvarade förväntningarna
    2019-01-14
    Vi var ca 15 personer som lagade mat tillsammans.
    Vi blev väldigt bra bemötta genom hela processen, från bokning till färdiglagad mat!
    Företaget levde absolut upp till våra förväntningar och mer än så!
    Vi ser fram emot att komma tillbaks!
    Hej Maria,
    Tack för dina positiva kommentarer!

Glada glada hälsningar från team AVEQIA
  • Johan T
    2019-01-14
    Väldigt trevliga och duktiga kockar och personal
    2019-01-12
    Vi var kollegor som lagade mat på Aveqia. Upplevelsen var mycket positiv; duktiga kockar, trevliga lokaler, god mat och bra koncept. Kan verkligen rekommendera Aveqia.
    Hej Anna,
    vad roligt att läsa att du var så nöjd med din upplevelse hos oss!