Alla kategorier Matlagningskurs Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan AVEQIA Stockholm

AVEQIA Stockholm

Tulegatan 11, 113 53 Stockholm — Visa karta

AVEQIA är ett exklusivt restaurangkoncept där gästerna (både företag och privatpersoner) lagar maten själva tillsammans under ledning av stjärnkockar. Våra företagskunder kommer till oss för att möta sina kunder på ett personligt sätt i en avslappnad miljö, för att teambuilda och umgås med kollegorna, eller bara njuta av god mat och dryck och ha en trevlig kväll tillsammans.

På helgerna är vi ett populärt alternativ till privatfesten, där man kan umgås med en grupp vänner kring en gemensam middag i en skön hemmamiljö med fördelen att ingen behöver ta hand om disken.

Vi erbjuder även Inspirationsmatlagning i öppen grupp varannan lördag där du kan komma ensam, med en vän eller två och låta dig inspireras. Väl mött!

Läs vad 178 kunder tycker om AVEQIA Stockholm

• Martin S
    Martin S skrev om AVEQIA Stockholm
    Toppen från start till slut. Från bemötande, upplägg och genomförande är det helt felfritt. Läs mer
    2018-02-26 Aveqia svarar Martin S
    Vad roligt att höra!
    Varmt välkommen tillbaka till oss på AVEQIA.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi hade matlagningsevent med ca 20 pers. Aktiv matlagning Premium.

Jag är på det stora hela mycket nöjd - mest nöjd med hur hela eventet genomfördes, med kockar, handledning, menyer och baren både före och efter - så där är betyget riktigt bra! Det känns professionellt, lyxigt och trevligt.

När det gäller administration och kostnader så tycker jag att det blir lite konstigt när priset är detsamma för dem som inte dricker som för dem som får ett bra vinpaket. Det är ju inte så att de som faktiskt dricker ska behöva dricka upp även de andras vin, eller att de som inte dricker får med sig de vinflaskor som "blir över" hem. Priset måste ju ändå utgå från att alla dricker vin, och är det då en tredjedel som inte gör det, så känns det som om man betalar dubbelt så mycket för vinet. Det framgår iofs att det är ett mat-plus-vin-pris när man bokar, men jag tror fler än jag förutsätter att det också finns ett mat-minus-vin-pris.

Jag förstår också att avbokningsregler finns, för ni måste ju ha köpt in en viss mängd mat i förväg, och engagera kockar osv, men även här tycker jag det blir lite konstigt när man också måste betala för det vin som inte går åt vid en avbokning. Vi har ju ändå betalat halva totalsumman i förväg, så det är ju inte så att vi kommer smita från notan. När ett företag lägger över 40 KSEK på ett event, så tycker jag att det skulle vara lite snyggare om någon summa avgår för de vinpaket som faktiskt inte dricks upp.

Alltså - om vi hade fått ett lite lägre pris för dem som inte drack vin, så hade det blivit toppbetyg. Nu blir det inte det. En viss flexibilitet förväntar man sig när allt annat är så proffsigt. Läs mer
    2018-03-05 Aveqia svarar Magnus C
    Hej Magnus,

Tack för din feedback och kul att du tyckte er kväll hos oss var en bra upplevelse. Tack även för din feedback rörande vinkostnaderna. Normalt sett så brukar de som inte dricker vin dricka vårt alkoholfria paket som består av olika alkoholfria bär- och fruktdrycker. Dessa ligger ofta på ett relativt högt inköpspris (i många fall lika högt eller ibland högre än det som vi har på vinerna), därav kan man uppfatta att detta alternativ blir dyrt. Vi har valt att vara generösa med drycken i dessa paket då man ofta dricker mer av dessa alkoholfria drycker än av de alkoholhaltiga samt att det ofta blir så att även de gäster som dricker vinpaket gärna tar ett glas av det alkoholfria alternativet när och om det finns framme. Vi inkluderar även obegränsat med mineralvatten (både stilla och kolsyrat) för att inte krångla till det under kvällen.

MEN - vi är såklart inte omöjliga och ser över dessa rutiner med jämna mellanrum och tar med oss detta in i nästa avstämningsmöte.

Återigen tack och varmt välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Team AVEQIA
  • Dan S
    Dan S skrev om AVEQIA Stockholm
    Enkel, snabb och tydlig bokning. Fantastiskt genomförande med duktig och inspirerande personal i trevliga lokaler.
    En teamaktivitet som uppskattas stort bland våra medarbetare. Läs mer
    2018-02-19 Aveqia svarar Dan S
    Fantastiskt roligt att höra Dan och välkomna tillbaka till oss på AVEQIA.
  • Pernilla Å
    Pernilla Å skrev om AVEQIA Stockholm
    Alltid lika lysande! Matupplevelse, god mat och härlig personal! Läs mer
  • Julia Ö
    Julia Ö skrev om AVEQIA Stockholm
    Har anlitat AVEQIA för ett antal hemma hos-middagar där kockarna förbereder maten på plats. De har alltid varit extremt service minded från första kontakt till uppföljning efteråt. När jag anlitar AVEQIA vet jag att jag får ett helhets koncept och att jag inte behöver oroa mig ett dugg. De är flexibla och löser saker utan problem. Att de dessutom lagar riktigt god mat är bara så himla bra! Läs mer
    2018-02-16 Aveqia svarar Julia Ö
    Tack för de fina orden Julia! Hoppas vi ses snart igen!
  • Eva P
    Eva P skrev om AVEQIA Stockholm
    Bemötandet var enastående; Madelaine i bokningen, när vi var där och tittade på lokalerna samt under själva kvällen.
    Vi var 17 stycken som lagade en fantastisk 4-rätters middag tillsammans och med god hjälp av två kockar. Vinerna var perfekta till maten. Alla var engagerade och tog sig an en meny med ingredienser och moment som vi aldrig trodde var möjligt.
    Det var en underbar kväll där goda vänner lagade mat tillsammans och samtidigt kunde umgås, ha roligt och som överträffade mina förväntningar. Läs mer
    2018-02-16 Aveqia svarar Eva P
    Hej Eva!

Så roligt att ni uppskattat vår upplevelse - för oss är det superhärligt att se samspel mellan er och hur ni skapar tillsammans! Varmt välkomna tillbaka!
  • Ji-sun L
    Ji-sun L skrev om AVEQIA Stockholm
    mycket bra bemötande, proffsiga kockar, väldigt trevlig miljö. Mycket bra komponerad middag och dryckespaket trots att vi valde det "billigaste" paketet. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om AVEQIA Stockholm
    Bra service innan med beställning m.m.
    Synnerliga trevliga kockar.
    Trevlig stämning.
    Proffsigt rakt igenom från välkomstdrink till avec.
    Aveqia levde helt klart upp till de högt ställda förväntningarna. Läs mer
  • Gunilla O
    Gunilla O skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande. Allt var väl förberett. Vi var 8 stycken och alla var mycket nöjda. Vi hade en rolig och lärorik kväll och kommer gärna tillbaka Läs mer
    2017-03-13 Mikael Aveqia svarar Gunilla O
    Tack Gunilla,
    Kul att ni gillar upplägget och bemötandet.
    Hoppas vi får se er på AVEQIA snart igen
    Vänligen, Mikael
  • Ulf A
    Ulf A skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi hade ett företagsevent med 20 personer och lagade mat tillsammans med 2 kockar i Aveqias matstudio.
    Feedbacken från teamet var mycket positivt. Menyn var spännande med ett antal handgrepp som hemmakocken inte normalt gör. e två kockcoacherna var engagerade och kunniga och maten blev fantastiskt god.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Malin B
    Malin B skrev om AVEQIA Stockholm
    Jag och min familj besökte Aveqia den 4/3. Vi ät så nöjda, är verkligen ett minne för livet! Över förväntan!!
    Otroligt god mat + viner! Läs mer
    2017-03-13 Mikael Aveqia svarar Malin B
    Tack för din feedback Malin, ha en skön vecka och hoppas vi får se dig snart igen på AVEQIA
    Vänligen, Mikael
  • Paula Z
    Paula Z skrev om AVEQIA Stockholm
    En mycket trevlig kväll med fantastiska mat och handledning. Läs mer
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om AVEQIA Stockholm
    Kul grej att göra tillsammans. Tråkigt att man inte fick en klar bild av vad det skulle bli av det man gjorde. Det kanske vore bra med ett foto av hur rätten skulle se ut. Läs mer
  • Joachim R
    Joachim R skrev om AVEQIA Stockholm
    Hej!
    Tack för en helt underbar kväll ifrån början till slut med fantastiskt trevlig personal och god mat. Kvällen överträffade mina förväntningar och jag kommer absolut att rekommendera er till mina bekanta. Hoppas att jag får möjlighet att återkomma till er!
    Med vänlig hälsning Joachim Rahm Läs mer
    2017-03-13 Mikael Aveqia svarar Joachim R
    Tack Joachim,
    Tack för fina ord. Hoppas vi kan göra dina bekanta lika nöjda och att vi får se dig på AVEQIA snart igen.
    //Mikael
  • Niklas L
    Niklas L skrev om AVEQIA Stockholm
    Fantastisk kväll. Matlagningskurs, som var väldigt imponerande. Kommer starkt rekommendera detta vidare Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om AVEQIA Stockholm
    Fantastiskt bemötande från börja till slut. Vi var och lagade mat med jobbet. Läs mer
  • Jocke L
    Jocke L skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi hade en väldigt trevlig kväll med kunder. Läs mer
  • John-erik J
    John-erik J skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi var på Aveqia med hela företaget och det blev en höjdarkväll. Stämningen var god och även om vi var uppdelade i lag så upplevde jag att alla umgicks på ett avslappnat sätt. Läs mer
  • Samir B
    Samir B skrev om AVEQIA Stockholm
    Det var mitt 1:a besök på Aveqia. Hade inga förväntningar. Blev överaskad av väldigt trevligt bemötande, trevlig och glad personal man mötte. Trotts att menyn vi skulle tillaga var rätt avanserad har kockarna på ett proffsigt men enkelt sätt gjorde att vi kände oss som proffsiga kockar. Det var mycket glädje och stort engagemang. Tack för denna dag. Läs mer
  • Aira K
    Aira K skrev om AVEQIA Stockholm
    Very well arranged event with a professional touch. Have received a lot of compliments from the customer who thought this was one of the best team-building activities we have had together.
    This concept suits best teams that are big enough and are used to working in an open atmosphere. Läs mer
  • Diana C
    Diana C skrev om AVEQIA Stockholm
    Jag rekommenderar absolut avequia. Teambuilding genom matlagning i en avslappnad, rolig stämning. Proffsiga och sociala kokar. Det var väldigt spännande att se varje trams slutresultatet på tallriken. Läs mer
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om AVEQIA Stockholm
    Jag upplevde en fantastisk kväll på Aveqia, med otroligt god och välkomponerad mat. Jättekul upplevelse! Läs mer
  • Joakim B
    Joakim B skrev om AVEQIA Stockholm
    Suverän service & matupplevelse, kan varmt rekomenderas Läs mer
    2016-05-16 Mikael Aveqia svarar Joakim B
    Tack Joakim, det gläder oss att du är nöjd och vill rekomendera
  • Åke J
    Åke J skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi hade ett företagsevent där vi lagade mat tillsammans. Väldigt bra bemötande av en proffsig personal. Mycket bra ! Läs mer
    2016-05-17 Mikael Aveqia svarar Åke J
    Tack Åke, kul att du gillar upplägget. Vi har ju lite olika upplägg beroende av om det är företagsgrupper eller privata grupper, men grunden är densamma. Hoppas vi får laga mat tillsammans igen snart..
  • Anna T
    Anna T skrev om AVEQIA Stockholm
    Det var en fantastisk kväll med mycket trevligt bemötande och lärorik matlagning. Teambuilding på hög nivå! Att rekomendera!! Läs mer
  • Håkan J
    Håkan J skrev om AVEQIA Stockholm
    Jag upplever helhetsintrycket som mycket positivt. Trevlig atmosfär, gott bemötande mycket kunniga men ändå nytänkande kockar och maten blev god. Jag upplever detta med matlagning tillsammans som en god affärside för att på så sätt svetsa samman en arbetsgrupp. Kanske skulle man innan frågat vilken typ av mat som majoriteten av deltagarna vid varje tillfälle ville Av de som lagade mat med mig har alla varit mycket nöjda, många säger att de aldrig ätit godare alt lagat godare mat. Jag tror det skulle vara kul om man kunde utöka detta med bra kockar/mat från andra kulturer också. HJ Läs mer
  • Elin P
    Elin P skrev om AVEQIA Stockholm
    Väldigt trevlig bemötande, alla hälsade o tog i hand. Mysigt med välkomstskål och sedan väldigt roligt att laga maten ihop. Kenta o Anders skötte sig super! Dock lite trist att vi inte fick se alla våra bilder från kameran. Vi tog 200 kort o "bara" ett 60 tal fick vi sedan se. Skulle absolut rekommendera mina vänner o andra företag att åka på denna sorts teambuildning! Läs mer
    2016-05-17 Aveqia svarar Elin P
    Hej Elin,

Så kul att ni hade en trevlig kväll hos oss - Anders och Kenta tackar för de fina orden.
    Vad gäller bilderna så brukar vi publicera alla bilder som är bra, men vi tar bort dem som är suddiga eller för mörka så ni som gäst slipper klicka er igenom bilder som inte blivit 100%. Hoppas detta förklarar saken!

Tack för den fina rekommendationen och vi hoppas få se dig hos oss snart igen!
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om AVEQIA Stockholm
    Trevligt bemötande både när vi kom och under matlagningen otroligt trevliga och kunniga kockar. Rätterna som vi lagade blev så himla goda och sammansättningarna utmärkta med både mat och dryck.
    Tack för en matupplevelse utöver det vanliga, kommer gärna tillbaka. Läs mer
    2016-05-18 Aveqia svarar Gunilla G
    Tack Gunilla, du är varmt välkommen åter!
  • Henrik B
    Henrik B skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi blev välkomnade till ett stort kök av en proffsig kock, där vi skulle laga ihop en riktigt fin middag tillsammans. Vi lyckades perfekt och det var en grym kväll. Riktigt god mat och god dryck. Var roligt att lyckas laga ihop en så proffsig middag. Läs mer
  • Johanna S
    Johanna S skrev om AVEQIA Stockholm
    Mycket bra och trevligt upplägg då vi som kollegor fick laga en 4 rätters meny tillsammans, och som vi sedan fick äta i en trevlig och gemytlig atmosfär. Läs mer
  • Jimmy L
    Jimmy L skrev om AVEQIA Stockholm
    Bra lokaler, kul och utmanande recept, jättebra kock! Läs mer
  • Snjezana L
    Snjezana L skrev om AVEQIA Stockholm
    Mycket trevlig upplevelse. Trevliga kockar som hade koll på alla tre team när vi lagade mat. Dessutom var mat vi lagade jätte god. Läs mer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om AVEQIA Stockholm
    Ett jättebra sätt att umgås med kollegorna. En bra möjlighet att förbättra samarbetet på ett underhållande sätt - och slutresultatet är dessutom en himmelsk smakupplevelse! Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om AVEQIA Stockholm
    Roligt och gott. Trevligt sätt att umgås med sina arberskollegor på. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om AVEQIA Stockholm
    Kul och inspirerande. Vi bokade en privat aktivitet. Vi var 15 personer i åldrarna 8-88 år med olika erfarenhet från matlagning. Det blev en kul aktivitet där alla kunde delta. Maten var fantastisk god. Vår kock peppade och inspirerade och hjälpte oss att få en minnesvärd kväll. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om AVEQIA Stockholm
    Bemötandet var jättebra från början till slut. Vi var en grupp på 16st personer vilket var perfekt. Upplägget och genomgången i aktiviteten samt kvaliteten på mat och dryck var utmärkt. Jättebra ledning i aktiviteten från vår kock. Läs mer
  • Helena D
    Helena D skrev om AVEQIA Stockholm
    Mycket trevlig och inspirerande kväll med kollegor och coachande kockar:) Läs mer
  • Therese R
    Therese R skrev om AVEQIA Stockholm
    Jag bokade matlagningsaktivitet med vinpaket medium hos AVEQIA, för vårt HR team.

Allt från början till slut var i toppklass - från servicen gällande bokningen, sen justering av antal deltagare, till välkomnande vid ankomst, professionella och trevliga kockar, rolig och lärorik matlagning och trivsam stämning.

Maten blev fantastisk och såg väldigt avancerad ut (trots att den var relativt enkelt att laga). Vinerna var väl utvalda att passa smakerna i menyn och var alla mycket goda.

Sist men inte minst var detta en aktivitet som passar alla, oavsett ålder och tidigare matkunskaper som skapade en trevlig atmosfär med mycket skratt. Vi fick en bättre sammanhållning som team och fick lära oss högklassig matlagning.

En stor eloge till de två kockarna som var våra värdar och mentorer under hela kvällen. De är kompetenta, underhållande, trevliga samt hjälpsamma och tog mycket väl hand om oss!

Jag kommer definitivt att göra om detta framöver, både med jobbet och i privat sammanhang. Läs mer
  • Dan O
    Dan O skrev om AVEQIA Stockholm
    Jag vär där med mina arbetskamrater och min chef, vi var åtta personer som lagader en fyra ratter middag med Johan från Aveqia som vi sedan avnjöt tillsammans med väl valda viner,
    Det var en kanonkul och trevlig aktivitet som jag gärna rekommenderar Läs mer
  • Ia W
    Ia W skrev om AVEQIA Stockholm
    Magiskt roligt gott lärorikt trevligt Läs mer
  • Robin B
    Robin B skrev om AVEQIA Stockholm
    underbar upplevelse!
    förstår att ni har en tidplan att hålla men det hade varit roligt för en matintresserad att t ex. Få hacka löken i alla fall =) Läs mer
  • Jonas P
    Jonas P skrev om AVEQIA Stockholm
    Vi var 10 pers som åkte till Aveqia och lagade mat i deras kök. Ganska avancerad menu som gick bra att laga med hjälp av instruktioner och handfast support från närvarande kock. Jättegott och jättenöjda! Läs mer
  • Fabian A
    Fabian A skrev om AVEQIA Stockholm
    Bra kockar, god mat, bra upplägg Läs mer
  • Pontus A
    Pontus A skrev om AVEQIA Stockholm
    Helt fantastisk kväll och ett mycket bra sätt att avslappnat umgås. Läs mer
  • Dennis S
    Dennis S skrev om AVEQIA Stockholm
    Fantastisk upplevelse, mycket trevligt bemötande och 100% proffisionellt. Läs mer
  • Rikard I
    Rikard I skrev om AVEQIA Stockholm
    Proffsigt och fantastisk mat!! Läs mer
  • Niklas W
    Niklas W skrev om AVEQIA Stockholm
    Fantastiskt inspererande att kocka med proffs Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om AVEQIA Stockholm
    Detta är ett av de absolut bästa sätt att ha en teamaktivitet på, speciellt med ett team som inte känner varandra så väl. Att laga mat tillsammans och med coaching av professionella, sociala, vänliga, roliga kockar med ett stort tålamod och kärlek till mat, det är verkligen fantastiskt. Vi har varit hos Avecia med många olika team och nationaliteter och det har varit lika populärt och lyckat varje gång. Rekommenderas varmt! Vi har också köpt kockjackor med monogram samt de otroliga global knivarna som gåvor vid speciella tillfällen, även detta mycket populärt! Vi kommer tillbaks! Läs mer
    2015-12-08 Aveqia svarar Eva R
    Hej Eva,

Så roligt att ni gillar vårt koncept! Det är extra kul att ni väljer att komma till oss för att starta upp team - mat är ju en sådan klockren isbrytare. Ni är varmt välkomna tilllbaka!
  • Malin K
    Malin K skrev om AVEQIA Stockholm
    Jag blev inbjuden av ett annat företag och jag tyckte kvällen var väldigt bra med revliga människor och väldigt god mat och vin. Läs mer
  • Mariya K
    Mariya K skrev om AVEQIA Stockholm
    Mat var fantastiskt gott, kock var jättesnäll och professionell. Allt var jättefint! Läs mer

Tulegatan 11, 113 53 Stockholm