Balcona AB

Balcona AB

www.balcona.se
  • Badge2023
4.0

Välkommen till Balcona AB Vi är proffs på balkonger. - Balcona är rikstäckande och bygger balkonger runt om i hela Sverige - Vi bygger nya balkonger åt bostadsrättsföreningar och flerfamiljshus - Vi har över 20 års erfarenhet och tusentals byggda referensobjekt. - Vi hanterar hela processen från bygglovsansökan...

36 omdömen om Balcona AB

Sedan starten hos Reco 2018

Kristina S
Skrev om Balcona AB

Sedan vi fick kontakt med Balcona om vårt länge efterlängtade balkongbygge började framtidsdrömmen ta sann form. Balcona lämnade offerten snabbt och heltäckande; vi balkongbyggare samtalade med Balcona så att avtalet antogs på lort tid. Materialvalen var genomtänkta, av god och hållbar kvalitet med möjlighet att tillgodose bostadsrättsföreningens särskilda önskningar, behov och krav. Avtal med nödvändiga myndigheter gjordes på sätt som kändes korrekt och säkert, viktigt för oss balkongbyggare. Arbetet stsrtade som utlovat...

Svar från Balcona AB

Hej Kristina, Va kul att höra att ni är nöjda med balkongerna och med jobbet som utfördes, det glädjer oss mycket:) Stort tack för det fina omdömet! Ha en fin vår och sommar. Och njut av era nya balkonger. hälsningar/Jesper på Balcona

Karl Martin A
Skrev om Balcona AB

Vi anlitade Balcona för att bistå vår bostadsrättsförening med bygglov och konstruktion av 15 balkonger. Vår upplevelse var över förväntan, mycket tack vare deras projektledare. Från start till slut visade de en exceptionell professionalism, var snabba med att svara på våra frågor och löste eventuella problem omgående. Kvaliteten på det färdiga arbetet är utmärkt, och deras förmåga att navigera i bygglovsprocessen imponerade stort. Jag rekommenderar varmt Balcona för liknande projekt och uppskattar deras engagemang och expertis.

Svar från Balcona AB

Tack Karl Martin för omdömet. Va roligt att höra att ni är nöjda med hela processen och med slutresultatet:) Hoppas ni får njuta av många sköna dagar på balkongerna i sommar! Hälsningar/Balcona med personal

Elin S
Skrev om Balcona AB

- Alltid bra, snabbt och tillitsfullt bemötande. - Hade höga förväntningar efter det är en så pass kostsam investering. Levde upp till samtliga. Enda som kunde vara bra innan uppstart var att förstå hur mycket projektledning det är för styrelsen - för att hyra in hjälp här om jag hade gjort det igen :). Tänker främst på arbete kring mätning, extrastämmor, bygglov, uppstart med info osv. Dvs förarbetet. På så sätt kanske det är lättare att "stänga" fler affärer både för BRFer som Balcona framöver. - God kvalité -...

Svar från Balcona AB

Hej Elin, Tack snälla för fina ord! Och tack för din synpunkt som kan utveckla oss att bli ännu bättre. Vi tar till oss av det:) Hoppas ni får njuta av många härliga stunder på era balkonger nu till våren och sommaren. Hälsningar/Alla vi på Balcona

Lotta W
Skrev om Balcona AB

Proffsiga. Trevliga. Lätta att få tag på.

Svar från Balcona AB

Tack för det fina omdömet Lotta. Njut av era nya balkonger framåt:) Hälsningar/Balcona

Agneta L
Skrev om Balcona AB

Balcona satte upp balkonger i vår förening.Bra bemötande och kommunikation av alla inblandade.Mycket bra service, flexibla och vill att kunden ska vara nöjd. Ordning och reda. Slutresultatet mycket bra! Vi är nöjda!

Svar från Balcona AB

Va roligt att höra att ni är nöjda Agneta! Tack för förtroendet och stort tack för fina ord! Hälsningar/Gänget på Balcona

Janne B
Skrev om Balcona AB

Vi hade en bra dialog kanske var dom lite frånvarande vid vissa tillfällen! Vi kan ju inte denna process vilket jag saknade från Balcona. Vi skulle nog viljat att dom var mer behjälpliga o på oss om det var något vi skulle göra ! Det var svårt att få tag i säljarna som vi först hade kontakt med. När det sedan var dax då var killarna fantastiska o det gick undan ! Nu är vi riktigt nöjda! Tack 🙏

Svar från Balcona AB

Hej Janne, Tack för ditt omdöme och va kul att höra att ni är nöjda med jobbet och slutresultatet. Det glädjer oss mycket! Vi tar till oss av din feedback så vi kan bli bättre i dialogen och kommunikationen framgent - Tack! Hälsningar/Balcona

Simon W
Skrev om Balcona AB

Balcona ersatte ett fönster mot en fönsterdörr och byggde också en altan utanför. Bra arbetsledning och alla var mycket trevliga. Punktliga och utförde ett mycket bra jobb.

Svar från Balcona AB

Kul Simon att ni är nöjda! Och tack för fint omdöme:) Hoppas ni får njuta mycket av er nya uteplats till våren. Hälsningar/Balcona

Peter V
Skrev om Balcona AB

Bra på alla sätt, ett enormt stöd i alla delar, tydliga och lyhörda. Rekommenderar dom varmt

Svar från Balcona AB

Hej Peter! Vad roligt att höra att ni är nöjda! Vi bugar och tackar för det fina omdömet! Allt gott/Balcona

Jonatan G
Skrev om Balcona AB

Balkongbygge, effektivt bygge och bra kommunikation genom processen.

Svar från Balcona AB

Tack Jonatan för fint omdöme och kul att höra att du är nöjd med genomförandet:) Hälsningar/Balcona

Johan M
Skrev om Balcona AB

Balcona byggde en balkong till vår lägenhet och vi är supernöjda med allt. Punktliga, höll tidplanen och allt flöt på mycket bra. Kan varmt rekommendera dem.

Svar från Balcona AB

Stort tack Johan, va kul att höra att du är nöjd med allt! :) Hälsningar/Gänget på Balcona

Fredrik K
Skrev om Balcona AB

Jesper på Balcona var fantastisk och arkitekten John gjorde ett mycket fint jobb. Bra kommunikation genom projektet. Bra installation, bra val av element och bra målare. Alltid var väldigt bra.

Svar från Balcona AB

Hej Fredrik, Stort tack för fina ord! Va kul att höra att ni upplever att allt har flutit på bra och att ni är nöjda med slutresultatet. Önskar er en härlig vår- och sommar (när den väl kommer) på era nya balkonger. Hälsningar/Jesper & John på Balcona

Rani J
Skrev om Balcona AB

Bra och professionella! Rekommenderas!

Svar från Balcona AB

Hej Rani, Tack för fint omdöme! Kul att ni är nöjda! Hoppas ni får njuta av era nya balkonger i många år framåt! Hälsningar/Vi på Balcona

Joakim V
Skrev om Balcona AB

Balcona var vår entreprenör för balkongbyggnation för totalt 8 medlemmar. Balcona är en ovanligt professionell entreprenör, de gav oss en leverans som var smidig, enligt överenskommelse och av god kvalitet. Balcona ger god service och kontakt, den är personlig och snabb. Jag kan varmt rekommendera Balcona.

Svar från Balcona AB

Hej Joakim, Va roligt att höra att du och övriga i föreningen är nöjda! Stort tack för fina ord. Det var verkligen kul att få hjälpa er. Njut av era balkonger i många många år! hälsningar/Gänget på Balcona

Sven Anders Mikael D

Vi fick våra balkonger via Balcona, Försäljaren var mycket bra och vid kontraktskrivning tecknade så försvann han. In kom Balconas bygg killar,med en av delägaren , vilket var bra och snabba med hjälp av balkongrutan som har en riktigt bra service. Balcona däremot orkar inte ens svara när jag har ringt ett antal gånger och skickat mail , en medlem måste ha en justering på sin balkong , fönstren går varken att stänga eller öppna. Inget svar! Ingen Mail! Ringer jag kontoret så får jag svaret ,han är inte inne , prova...

Henrik N
Skrev om Balcona AB

<<<<Bra diskussion.Besök på plats för mätning.Vänlighet noggrannhet.Vänliga och kunniga montörer som gjorde ett utmärkt arbete.Köpte 4 balkonger som monterades på ett äldre hus i Ängelholm.Mycket nöjd.

Svar från Balcona AB

Hej Henrik! Stort tack för fina ord och tack för fint samarbete! Vad roligt att du är nöjd med både balkonger och utfört arbete. Hoppas att alla får njuta av många sköna dagar på de nya balkongerna. Hälsar teamet på Balcona.

Nadine Nicole S

Oprofessionella och nonchalanta. På vanliga kravställningar reagerar företaget provokativt och en av personalen har till och med agerat hotfullt. Det finns bl.a. permanenta skador på huset (en original marmortrappa från 30-talet har slagits sönder och fönster har repats). Trots mycket kontakt per mejl och telefon, samt på plats, med platsansvarig går detta inte att lösa. Vi bad om försiktighetsåtgärder innan byggnationens start som avslogs med: "Det gör vi aldrig." Nu behöver vi istället gå igenom en lång process av analyser...

Svar från Balcona AB

Hej Nadine Nicole S! Vi bygger flera hundra balkonger årligen och det är väldigt viktigt för oss att alla våra kunder är nöjda. Jag har dessvärre ingen insyn i vad som hänt just dig och med den byggnation vi utför hos Er och jag har inte fått några rapporter från något av våra projekt där något liknande meddelats. Hör gärna av dig till mig direkt på telefon så att vi kan reda ut detta. Ove Mondej, VD 08-727 90 40

Olle T
Skrev om Balcona AB

Brännaren 12 beställde från Balcona 7 balkonger under 2020 Byggprocessen gick bättre än förväntat Våra balkonger blev färdiga i tid och anmärkningarna åtgärdades direkt Vi kan varmt rekommendera Balcona Mycket valuta för pengarna Vi kommer nu bygga ytterligare 4 balkonger med Balcona

Svar från Balcona AB

Hej Olle, Tack för fina ord och kul att ni är nöjda! Vi ser fram mot att hjälpa er med kommande fyra balkonger. Hälsningar/Vi på Balcona

Asko K
Skrev om Balcona AB

Av de balkongleverantörer vår brf på Kungsholmen tog in offerter från, så svarade Balcona med den mest exakta och detaljerade offerten som även beskrev projektstegen på ett pedagogiskt sätt. När Balcona även var prismässigt det bästa alternativet, så blev valet av leverantör väldigt enkelt för oss. Balcona svarade snabbt på alla våra frågor via epost och telefon både före och under projektet samt visade ett stort tålamod med att beskriva och förklara flertal gånger det vi som brf eventuellt inte förstått första gången. Allting...

HENRY S
Skrev om Balcona AB

Använd inte Balcona om ni vill få problem men kalldrag på grund av avsaknad av vred i tätningen runt det nya balkongdörrarna! Obs det är inte fönstertätningen som släppt utan självaste karmen, Samt att det redan började spricka efter kort efter. Även den nya fina dörrkarmarna börja spricka väldigt fort Hej Ove och tack för ditt svar vår förening har redan försökt samtala via er på telefon ett antal gånger utan resultat, Jag har försökt mejla dig via er hemsida, antar att era anställda stoppar mejlen till dig då jag...

Svar från Balcona AB

Hej Henry, Tack för din kommentar. Vi bygger hundratals balkonger årligen och det är viktigt att alla våra kunder är nöjda. Nu har jag ingen insyn i vad som har hänt i just din lägenhet och vi har inte fått några rapporter från något av våra projekt på liknande problem, men om du upplever ett problem med detta så måste vi givetvis kika på det. Hör gärna av dig till mig direkt så kan vi ta det på telefon och reda ut saken. Självklart vill vi att du ska vara nöjd! Ove Mondej, VD 08-727 90 40

Matilda M
Skrev om Balcona AB

Fint slutresultat i tid och relativt smidig process!

Svar från Balcona AB

Hej Matilda, Stort tack för ditt omdöme och kul att ni är nöjda med slutresultatet, det glädjer oss! mvh/Balcona

Marie L
Skrev om Balcona AB

Vi köpte 9st nya balkonger. Bemöttandet från alla Balconas personal som var inblandade var mycket bra/trevligt. Våra förväntningar på balkongerna uppfylldes till 100%. vi är jätte nöjda. Det har varit mycket välorganiserat från början till slut. Allt från rivning av balkonger till färdiga nya balkonger. Städning under arbetets gång är utan anmärkning. Kan bara meddela att vi rekommenderar detta företag till andra föreningar. MVH/ Marie Brf Capellalunden

Svar från Balcona AB

Hej Marie, Tack för de fina orden! Och tack för att ni valde oss som leverantör. Hoppas ni får njuta mycket av era nya balkonger framåt. mvh/Balcona

Mats F
Skrev om Balcona AB

x balkonger + fönsterdörrar. x professionellt x att tidplaner och budget hålls. Att det alltid finns en svenskspråkig representant för företaget på plats x positivt

Fredrik K
Skrev om Balcona AB

Smidigt med beställning och väl utfört arbete. Service och kundbemötande kan dock förbättras. Ganska dyra dessutom.

Felicia L
Skrev om Balcona AB

Proffsigt, perfekt utfört arbete och trevligt bemötande rakt igenom. Kan varmt rekommendera Balcona!

Klas K
Skrev om Balcona AB

Från början till slut har Balcona levererat hög standard, bra information och det team som varit på plats med Pär Villén i spetsen har gjort ett fantastiskt arbete.

Karin B
Skrev om Balcona AB

Vår bostadsrättsförening har byggt balkonger på bår fastighet. Balcona har varit en utmärkt leverantör som har gjort ett mycket bra jobb. Balkongerna är fina och arbetet utfördes professionellt.

Katarina S
Skrev om Balcona AB

Balkonger Mycket trevligt bemötande Våra förväntningar lyckades Balcona leva upp till Vi är mycket nöjda och samarbetet har fungerat utmärkt under hela byggprocessen

Susanne F
Skrev om Balcona AB

Balkongbygge som genomförts oerhört snabbt och professionellt. Bra ritningar. Estetiskt fina balkonger. Informationen har lämnats löpande. Städning har skett efter varje moment. Arbete pågått kontinuerligt. Dokumentation till staden varit komplett och lett till snabbt slutbesked. En mycket bra entreprenad.

Bo R
Skrev om Balcona AB

Balkonger. Godkänt bemötande. Mycket bra produkt och lösning utifrån våra krav. Som alltid skulle man ha önskat snabbare kontakter vid behov. Sparsamt intresse vid garantiåtgärder. I övrigt trevligt bemötande.

Martin S
Skrev om Balcona AB

Balkongprojekt - totalentreprenad. Bra stöd, tillmötesgående och hjälpsamt bemötande. Balcona levde med råge upp till förväntan att leverera enligt uppdragsavtal och offert. Raka, realistiska och ärliga kommunikationer helt fria från önsketänkande. Utmärkt stöd i processen att engagera brf medlemmar i projektet och dess konsekvenser. Grym leverans i tid och till rätt pris. Fantastiskt resultat på fasad.

Pontus M
Skrev om Balcona AB

Proffsig projektering och bra utfört arbete. Kommunikationen fungerade väl med arbetsledare som var engagerad.

Gabriel I
Skrev om Balcona AB

Dålig framförhållning och besiktning av fastighet samt "oförutsedda" merkostnader.

Pelle H
Skrev om Balcona AB

Bor på Döbelnsgatan 4 där Balcona just nu sätter upp balkonger. På 2 dagar har de nu lyckats 1) Borra hål i någon slags vattenledning så det blev en mindre sjö på bakgården och allt varmvatten försvann i 24 timmar och 2) Borra hål rakt in i vår lägenhet så att vi nu har ett öppet hål på ca 10x5 cm rakt in i lägenheten från utsidan. Någon som fortfarande är sugen på att anlita dem ?

Oskar L gillar detta
Maria R
Skrev om Balcona AB

Så missnöjd med Balconas service. De utförde balkongbygge i min förening. Väldigt otillgängliga. De dammade ned hela min lägenhet pga oförsiktighet och vägrade sedan stå för kostnaden för grovstädning. Var tvungen att skicka mina kläder på kemtvätt för 10tkr som de också vägrade stå för. Dessutom skickar de en slutfaktura på 300% högre än vad de estimerade att det löpande arbete skulle kosta. Riktigt blufföretag. Anställ inte Dom!

Jakob
Skrev om Balcona AB

Väldigt tillmötesgående och smidiga vid införsäljningen men raka motsatsen när väl bygget satte igång, bla - Massor av slarv ledde till oräkneliga anmärkningar vid besiktningen och tog flera månader innan åtgärd. Bla dåliga snickeriarbeten i många lägenheter och satte dit helt fel foder trots tydligt specificerat i kontrakt. Vissa saker blev aldrig åtgärdade helt för boende ville bara få ett slut på det. - Löpande dålig kommunikation och återkoppling. Fick ständigt påminna om åtgärder och fråga om status. Infolappar...

Henrik S
Skrev om Balcona AB

Balcona har skött sig bra genom hela processen. De höll tidsschemat och det ursprungliga priset. Finsnickerier inomhus var mycket omsorgsfullt gjort. Av de offerter vi fick in från olika bolag, så var det ungefär samma överallt. Rekommenderas helt klart. (totalt var det ett 20-tal balkonger som monterades)