Balcona AB

Balcona AB

Välkommen till Balcona AB

Med över 17.000 monterade balkonger är vi balkongföretaget som har högt flygande planer vad det gäller att säkerställa en snabb, kvalitativ och trygg leverans av balkonger till våra kunder. Vi på Balcona AB är även medlemmar i Stockholms Byggmästarförening vilket gör att vi arbetar enligt de riktlinjer som finns inom Boverket. Genom att vara lyhörd mot dig som kund så att du blir 100% nöjd siktar vi på att behålla vår plats som marknadsledande position som Sveriges främsta balkongföretag.

På vår hemsida kan du se referensjobb samt före/efter bilder från tidigare projekt. Du kan också gå på "Balkongsightseeing" vilket innebär att du på en karta kan se många av våra tidigare jobb som vi har utfört. Här får du även adresserna så du kan se de färdiga balkongerna i verkligheten. Kanske har vi monterat balkonger på en fastighet i närheten av där du bor?

Välkommen att höra av dig till oss angående ditt balkongbygge.

Läs vad 20 kunder tycker om Balcona AB 2

• 2021-03-30
    Brännaren 12 beställde från Balcona 7 balkonger under 2020
    Byggprocessen gick bättre än förväntat
    Våra balkonger blev färdiga i tid och anmärkningarna åtgärdades direkt
    Vi kan varmt rekommendera Balcona
    Mycket valuta för pengarna
    Vi kommer nu bygga ytterligare 4 balkonger med Balcona
  • 2021-03-24
    Av de balkongleverantörer vår brf på Kungsholmen tog in offerter från, så svarade Balcona med den mest exakta och detaljerade offerten som även beskrev projektstegen på ett pedagogiskt sätt. När Balcona även var prismässigt det bästa alternativet, så blev valet av leverantör väldigt enkelt för oss. Balcona svarade snabbt på alla våra frågor via epost och telefon både före och under projektet samt visade ett stort tålamod med att beskriva och förklara flertal gånger det vi som brf eventuellt inte förstått första gången. Allting i projektet gick väldigt smidigt och de små hinder på vägen hanterade Balcona på ett superbra sätt. Vi är jättenöjda och glada för Balconas jobb och tackar tusenfalt för våra fina balkonger. Väljer ni Balcona som er leverantör för ert balkonbygge, så kommer ni garanterat bli nöjda!
  • 2021-02-17
    Använd inte Balcona om ni vill få problem men kalldrag på grund av avsaknad av vred i tätningen runt det nya balkongdörrarna! Obs det är inte fönstertätningen som släppt utan självaste karmen, Samt att det redan började spricka efter kort efter. Även den nya fina dörrkarmarna börja spricka väldigt fort
    Hej Henry, Tack för din kommentar. Vi bygger hundratals balkonger årligen och det är viktigt att alla våra kunder är nöjda. Nu har jag ingen insyn i vad som har hänt i just din lägenhet och vi har inte fått några rapporter från något av våra projekt på liknande problem, men om du upplever ett problem med detta så måste vi givetvis kika på det. Hör gärna av dig till mig direkt så kan vi ta det på telefon och reda ut saken. Självklart vill vi att du ska vara nöjd! Ove Mondej, VD 08-727 90 40 Balcona AB
  • 2020-11-14
    Fint slutresultat i tid och relativt smidig process!
    Hej Matilda, Stort tack för ditt omdöme och kul att ni är nöjda med slutresultatet, det glädjer oss! mvh/Balcona Balcona AB
  • 2020-11-13
    Vi köpte 9st nya balkonger. Bemöttandet från alla Balconas personal som var inblandade var mycket bra/trevligt.
    Våra förväntningar på balkongerna uppfylldes till 100%. vi är jätte nöjda.
    Det har varit mycket välorganiserat från början till slut. Allt från rivning av balkonger till färdiga nya balkonger. Städning under arbetets gång är utan anmärkning. Kan bara meddela att vi rekommenderar detta företag till andra föreningar.
    MVH/ Marie Brf Capellalunden
    Hej Marie, Tack för de fina orden! Och tack för att ni valde oss som leverantör. Hoppas ni får njuta mycket av era nya balkonger framåt. mvh/Balcona Balcona AB
  • 2020-07-04
    x balkonger + fönsterdörrar.
    x professionellt
    x att tidplaner och budget hålls. Att det alltid finns en svenskspråkig representant för företaget på plats
    x positivt
  • 2020-07-02
    Smidigt med beställning och väl utfört arbete. Service och kundbemötande kan dock förbättras. Ganska dyra dessutom.
  • 2019-10-25
    Proffsigt, perfekt utfört arbete och trevligt bemötande rakt igenom. Kan varmt rekommendera Balcona!
  • 2019-07-04
    Från början till slut har Balcona levererat hög standard, bra information och det team som varit på plats med Pär Villén i spetsen har gjort ett fantastiskt arbete.
  • 2019-07-04
    Vår bostadsrättsförening har byggt balkonger på bår fastighet. Balcona har varit en utmärkt leverantör som har gjort ett mycket bra jobb. Balkongerna är fina och arbetet utfördes professionellt.
  • 2019-07-03
    Balkonger
    Mycket trevligt bemötande
    Våra förväntningar lyckades Balcona leva upp till
    Vi är mycket nöjda och samarbetet har fungerat utmärkt under hela byggprocessen
  • 2018-12-17
    Balkongbygge som genomförts oerhört snabbt och professionellt. Bra ritningar. Estetiskt fina balkonger. Informationen har lämnats löpande. Städning har skett efter varje moment. Arbete pågått kontinuerligt. Dokumentation till staden varit komplett och lett till snabbt slutbesked. En mycket bra entreprenad.
  • 2018-11-15
    Balkonger. Godkänt bemötande. Mycket bra produkt och lösning utifrån våra krav. Som alltid skulle man ha önskat snabbare kontakter vid behov. Sparsamt intresse vid garantiåtgärder. I övrigt trevligt bemötande.
  • 2018-11-14
    Balkongprojekt - totalentreprenad.
    Bra stöd, tillmötesgående och hjälpsamt bemötande.
    Balcona levde med råge upp till förväntan att leverera enligt uppdragsavtal och offert. Raka, realistiska och ärliga kommunikationer helt fria från önsketänkande. Utmärkt stöd i processen att engagera brf medlemmar i projektet och dess konsekvenser.
    Grym leverans i tid och till rätt pris. Fantastiskt resultat på fasad.
  • 2018-11-13
    Proffsig projektering och bra utfört arbete.
    Kommunikationen fungerade väl med arbetsledare som var engagerad.
  • 2017-07-24
    Dålig framförhållning och besiktning av fastighet samt "oförutsedda" merkostnader.
  • 2017-06-09
    Bor på Döbelnsgatan 4 där Balcona just nu sätter upp balkonger. På 2 dagar har de nu lyckats 1) Borra hål i någon slags vattenledning så det blev en mindre sjö på bakgården och allt varmvatten försvann i 24 timmar och 2) Borra hål rakt in i vår lägenhet så att vi nu har ett öppet hål på ca 10x5 cm rakt in i lägenheten från utsidan. Någon som fortfarande är sugen på att anlita dem ?
  • 2017-04-26
    Så missnöjd med Balconas service. De utförde balkongbygge i min förening. Väldigt otillgängliga. De dammade ned hela min lägenhet pga oförsiktighet och vägrade sedan stå för kostnaden för grovstädning. Var tvungen att skicka mina kläder på kemtvätt för 10tkr som de också vägrade stå för. Dessutom skickar de en slutfaktura på 300% högre än vad de estimerade att det löpande arbete skulle kosta. Riktigt blufföretag. Anställ inte Dom!
  • 2015-11-07
    Väldigt tillmötesgående och smidiga vid införsäljningen men raka motsatsen när väl bygget satte igång, bla

- Massor av slarv ledde till oräkneliga anmärkningar vid besiktningen och tog flera månader innan åtgärd. Bla dåliga snickeriarbeten i många lägenheter och satte dit helt fel foder trots tydligt specificerat i kontrakt. Vissa saker blev aldrig åtgärdade helt för boende ville bara få ett slut på det.
    - Löpande dålig kommunikation och återkoppling. Fick ständigt påminna om åtgärder och fråga om status. Infolappar sattes upp första veckorna och sen i bästa fall om man tjatade.
    - Trots orimligt lång byggtid (insåg vi i efterhand) blev bygget försenat flera veckor. Flera gånger stod det stilla i uppåt två veckor. De försökte få bygget att betecknas som klart trots att flera moment saknades.
    - Var inte tydliga med att franska räckena skulle monteras på balkongkarmen istället för i fasaden, vilket bla gör att man inte kan ha blomkruka på insidan och gjorde många boende besvikna.

Balcona menade att vi drabbats av ”otur” under bygget men ville ändå inte kompensera på något sätt, därför inte heller trovärdig förklaring. Det är möjligt att andra balkongfirmor har likartade problem, det här är iaf upplevelsen av Balcona. Ett generellt tips vid upphandlingen är att förhandla ner byggtiden och höja vitet vid förseningar.
  • 2014-10-06
    Balcona har skött sig bra genom hela processen. De höll tidsschemat och det ursprungliga priset. Finsnickerier inomhus var mycket omsorgsfullt gjort. Av de offerter vi fick in från olika bolag, så var det ungefär samma överallt. Rekommenderas helt klart. (totalt var det ett 20-tal balkonger som monterades)