Balcona AB

Harpsundsvägen 166, 124 59 Bandhagen — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Balcona AB

• Gabriel I
    Gabriel I skrev om Balcona AB
    Dålig framförhållning och besiktning av fastighet samt "oförutsedda" merkostnader. Läs mer
  • Pelle H
    Pelle H skrev om Balcona AB
    Bor på Döbelnsgatan 4 där Balcona just nu sätter upp balkonger. På 2 dagar har de nu lyckats 1) Borra hål i någon slags vattenledning så det blev en mindre sjö på bakgården och allt varmvatten försvann i 24 timmar och 2) Borra hål rakt in i vår lägenhet så att vi nu har ett öppet hål på ca 10x5 cm rakt in i lägenheten från utsidan. Någon som fortfarande är sugen på att anlita dem ? Läs mer
  • Maria R
    Maria R skrev om Balcona AB
    Så missnöjd med Balconas service. De utförde balkongbygge i min förening. Väldigt otillgängliga. De dammade ned hela min lägenhet pga oförsiktighet och vägrade sedan stå för kostnaden för grovstädning. Var tvungen att skicka mina kläder på kemtvätt för 10tkr som de också vägrade stå för. Dessutom skickar de en slutfaktura på 300% högre än vad de estimerade att det löpande arbete skulle kosta. Riktigt blufföretag. Anställ inte Dom! Läs mer
  • Jakob
    Jakob skrev om Balcona AB
    Väldigt tillmötesgående och smidiga vid införsäljningen men raka motsatsen när väl bygget satte igång, bla

- Massor av slarv ledde till oräkneliga anmärkningar vid besiktningen och tog flera månader innan åtgärd. Bla dåliga snickeriarbeten i många lägenheter och satte dit helt fel foder trots tydligt specificerat i kontrakt. Vissa saker blev aldrig åtgärdade helt för boende ville bara få ett slut på det.
    - Löpande dålig kommunikation och återkoppling. Fick ständigt påminna om åtgärder och fråga om status. Infolappar sattes upp första veckorna och sen i bästa fall om man tjatade.
    - Trots orimligt lång byggtid (insåg vi i efterhand) blev bygget försenat flera veckor. Flera gånger stod det stilla i uppåt två veckor. De försökte få bygget att betecknas som klart trots att flera moment saknades.
    - Var inte tydliga med att franska räckena skulle monteras på balkongkarmen istället för i fasaden, vilket bla gör att man inte kan ha blomkruka på insidan och gjorde många boende besvikna.

Balcona menade att vi drabbats av ”otur” under bygget men ville ändå inte kompensera på något sätt, därför inte heller trovärdig förklaring. Det är möjligt att andra balkongfirmor har likartade problem, det här är iaf upplevelsen av Balcona. Ett generellt tips vid upphandlingen är att förhandla ner byggtiden och höja vitet vid förseningar. Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Balcona AB
    Balcona har skött sig bra genom hela processen. De höll tidsschemat och det ursprungliga priset. Finsnickerier inomhus var mycket omsorgsfullt gjort. Av de offerter vi fick in från olika bolag, så var det ungefär samma överallt. Rekommenderas helt klart. (totalt var det ett 20-tal balkonger som monterades) Läs mer

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Patrik A Patrik A tycker:
“Arbetet bestod av golvslipning...” Läs mer

Svarvarvägen 12, 14250, Skogås