Balkongrutan Mälardalen AB

Funderar du på att glasa in din balkong eller altan?

Vi på Balkongrutan är specialister och har lång erfarenhet av inglasning till balkonger, altaner och uterum. Produktionen sker i Finland och vi följer hela kedjan noggrant, från kontrollmätning till produktion och montage.

Vi jobbar alltid efter vår tydliga och omfattande kvalitetspolicy där vi ser till att avfall sorteras och att våra produkter/arbetsmetoder har en så liten miljöpåverkan som möjligt.

Välkommen att kontakta oss redan idag!

Läs vad 509 kunder tycker om Balkongrutan Mälardalen AB 2

2022-11-26 Insamlad av företaget
    Väldigt positivt och professionellt bemötande
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Jag köpte helinglasning av balkong, väldigt nöjd med allt genom hela processen, ska jag anmärka på något var det städning efter utfört arbete som var något bristfällig men inte värre än att jag sopade upp lite flisor och skräp själv.
    I övrigt väldigt nöjd!
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Är nöjd med balkong och dem va snabba med monteringen dem löste allting på en dag!
  • Asahi S
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Kändes smidigt och tryggt att få balkongen inglasad av Balkongrutan Mälardalen AB. Att jobba hemifrån samtidigt var inga problem eftersom killen som gjorde jobbet var mycket trevlig och respektfull. Hade inte kunnat varit mer nöjd.
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt o informativt hembesök!
    Det blev precis som vi tänkt dvs mycket fint o bra!
    Fin inglasning som är lätt att hantera👍😄
    Hej Margareta,

Så roligt att höra och tack för att du valde att köpa inglasning av oss!

• ALMA Z
    2022-11-11 Spontant omdöme
    Balkonrutan i Järfälla

Efter att vi har träffat många olika bolag angående inglasningen av våra balkonger för vår Brf, så var det Balkonrutan som passade oss bäst. Deras sätt att bemöta oss och våra önskningar som bostadsförening, var otroligt proffsigt gjort. De hade olika förslag och olika lösningar som passade vårat hus där visa balkonger behövde brandväggar, tak, hel / halv inglasning m.m. som passade oss, att inte tala om priset, där de var billigare än de andra. Skönt var det också att de tog hand om pappersarbete och ansökan om bygglov och allt kontakt med medlemmar. Så proffsiga både med inglasning samt lätt att få ta på de om man undra om något. De hör av sig alltid samma dag.

Har själv beställt halv inglasning system och det gick otroligt smidigt, efter beställning till montering som tog bara en dag, där montören städade allt efter sig. Stommar var anpassade efter balkongräcket i samma färg att det syns inte att vi har valt halv inglasning från utsidan. Så fint och proffsigt gjort. Både jag och min man är så nöjda att vi kan njuta lite längre att sitta på balkongen utan att behöva frysa eller att slippa plocka undan möbler pga det har börjat regna. Underlättar verkligen mycket 😍
    Kan verkligen rekommendera de!!!

Vill passa på att tacka Viktor och Viktor samt deras otroliga montörer som är så kunniga och duktiga på sitt jobb, där de alla verkligen brinner för det de gör.

Stor tack ni är bäst!!!

Hälsningar Alma o Adis
    Hej Alma,

Tack så mycket för tiden du lagt ner på ditt utförliga svar! Vi är mycket stolta att vi lyckats leverera och överträffa era förväntningar.

2022-11-10 Insamlad av företaget
    Dem glasade in min 9kvm balkong, nöjd från första mötet till resultat. Rekommenderas 👍
    Hej Marie,

Härligt att höra och stort tack för att du valde oss som leverantör!

2022-11-08 Insamlad av företaget
    Vi jämförde flera olika leverantörer innan vi valde att anlita Balkongrutan. De har verkligen en högre servicenivå och professionell personal som ser till att verkligen ta reda på och lyssna in vad kunden önskar. De kom med olika förslag på lösningar och var alltid snabba att återkoppla och uppdatera hur processen från beställning till färdigställande fortlöpte. Att även kvaliteten på glas, stomme, tak osv kändes bättre än det andra leverantörer erbjöd kändes bra.

Där andra leverantörer tog lång tid på sig att komma med förslag/offert (pga att vi behövde bygga tak till inglasningen) var Balkongrutan snabba. Man kände att de visste vad de gör!

Vi är supernöjda med resultatet och skulle utan tvekan välja Balkongrutan igen om vi stod inför samma situation.

Kan verkligen inte nog rekommendera Balkongrutan.

Tack Viktor och kollegor för ett fantastiskt jobb!
    Hej Joakim,

Fantastiskt kul att höra om din upplevelse och att vi kunde tillgodose dina förväntningar och behov!

Vi tackar för att du valde att glasa in med oss och alla hälsar tillbaka!

Rickard
    2022-10-24 Insamlad av företaget
    Mycket service inriktade och trevliga. Bra att de följer upp arbetet
    Hej Mats,

Tack för de fina orden! Vi lever på att kunder rekommenderar oss vidare och du ska ha stort tack för att du valde oss som leverantör!

2022-10-11 Insamlad av företaget
    We are super happy we the balcony glazing. I’m amaze with the professional service. The finishing is perfect and in good condition. Is easily open and close, fully protected from wind and rain. Now we have great sun light and extra cozy space to enjoy!
    Hi Loh,

So nice to hear about your experience! We hope that you will have many nice moments on the balcony to share with family and friends in future to come.

Best regards
    Bra bemötande. Fort leverans. Bra utfört. Snabb återkoppling
    Trevlig personal
    Hej Annelie,

Kul att du blev nöjd och fick en bra upplevelse!
    Vi är mycket tacksamma för att du valde Balkongrutan!

2022-10-07 Insamlad av företaget
    Vi har bara positiva erfarenheter i samband med vår inglasning. Från rådgivning till utförandet mötte vi bara positiva, trevliga och mycket kunniga personer. Det kändes kul och tryggt.
    Tyvärr skulle solgardinerna bli dubbelt så dyra för att vi inte beställde de i samband med glasen (och för att det hade hänt mycket på marknaden efter feb 2022) - så det blev egna lösningar istället.
    Kan varmt rekommendera Balkongrutan.
    Martha i Feb 2022
    Hej Martha,

Så kul att läsa om din upplevelse! Du får gärna fortsätta att rekommendera oss vidare och vi är mycket tacksamma för att valet föll på oss som leverantör!

2022-10-07 Insamlad av företaget
    Tack för ett bra och kvalitativt arbete.
    Super bra 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Hej Mkrtich,

Det var många tummar upp det där :)
    Vi tackar så mycket för att du valde oss som leverantör och hoppas du får många fina stunder på balkongen framöver.

2022-10-03 Insamlad av företaget
    Proffsig och vänligt bemötande.
    Hej Atafeh,

Då är allt som det ska vara :)

Vi tackar för förtroendet och hoppas du får många fina stunder på balkongen framöver!

2022-10-01 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra jobb. Balkongen funkar bra.
    Hej Denisa,

Kul att höra och hoppas du får många fina stunder på balkongen framöver! Tack för att du valde oss som leverantör!

Mvh Balkongrutan
    2022-09-30 Insamlad av företaget
    Bra Bemötande och service. Nöjd med min inglasning.
    Hej Mohsen,

Det låter bra det och stort tack för att vi fick glasa in din balkong!

2022-09-30 Insamlad av företaget
    Bra service inglasningen fungerrar utan anmärkning
    Hej Mikael,

Härligt att höra och tack så mycket för din rekommendation!

2022-09-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Duktiga montörer. Fina produkter.
    Hej Jens,

Tack för att du valde att köpa inglasning av oss och kul att du fick en bra upplevelse av företaget!

2022-09-07 Insamlad av företaget
    Proffsiga och super trevliga, rekommderar Balkongrutan
    Hej Fatima,

Det tackar vi så mycket för och fortsätt gärna att rekommendera oss till grannarna :)

2022-09-07 Insamlad av företaget
    Inglasning av terrass. Tog lång tid innan allt blev klart. Men när det var färdigt blev det så bra.
    Hej Gun,

När man beställer balkonginglasning med takbygge så tar det längre tid då vi först kontrollmäter inglasningen efter att vi byggt taket.
    Bra att du känner dig nöjd med slutresultatet och hoppas du ska få mycket glädje av din nya investering!

2022-09-06 Insamlad av företaget
    Bemötandet var mycket bra, och resultatet blev som vi tänkt. Inglasning av hörnbalkongen har gjort att vi har använt den varje dag vi varit hemma. Mycket bra.
    Hej Göte,

Härligt att du fick en bra upplevelse och vi är tacksamma för att du valde att köpa inglasning från oss!

2022-09-06 Insamlad av företaget
    Lätt att få kontakt men. Alltid snabb återkoppling och åtgärd när när det gällde justeringar. Inglasning av balkong.
    Hej Eva,

Kul att du känner dig nöjd med inglasning och återkoppling från oss.

2022-07-14 Insamlad av företaget
    Very pleased with the work and final result.
    Very nice to spend rainy afternoons on balcony with a cup of tea
    Hi Tomislav,

We are pleased to here that and hope you´ll enjoy you´re new glazing for many years!

Best regards
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Installationen gick fortare än jag trott och kvalitén var riktigt bra
    Hej Jan-Erik,

Det låter ju toppen! Vi är tacksamma att du valde att köpa balkoginglasning från oss.

2022-07-11 Insamlad av företaget
    Bra service, bra/snabba svar på frågor och behjälpliga!
    Hej Mathilda,

Det tackar vi för och hoppas du ska njuta av din nya inglasning!

Ha en fin sommar :)

2022-07-11 Insamlad av företaget
    Utmärkt customer service genom hela processen: från första kontakt till uppföljning efter utfört arbete!
    Hållits ajour, inlyssnade önskemål och presenterat förslag.
    Hej Silvia,

Tack för fint omdöme och hoppas att du fortsätter att rekommendera oss till andra potentiella kunder!

Ha en fin sommar :)

2022-06-14 Insamlad av företaget
    Att alla fönster ska vara möjliga att öppna.
    I övrigt bra.
    Hej Tomas,

Alla rutor går att öppna. Ring in till oss på 020-15 00 02 så ska vi beskriva för dig hur du ska gå tillväga.

Tack för att du valde att köpa inglasning från oss!

2022-06-03 Insamlad av företaget
    Supernöjd med allt, med kontakter, montering och bemötande
    Hej Lars,

Vi tackar så mycket och är glada att du valde att köpa inglasning från oss!

2022-06-03 Insamlad av företaget
    Supernöjd med allt från början till slut. Företaget levererade över mina förväntningar. Otroligt proffsig säljare (Martin) som svarade på alla frågor och tog sig tiden att återkoppla snabbt och var saklig. Vi glasade in vår balkong högst upp med glastak. Arbetet samt kontakten med montörerna gick proffsigt. Det känns som riktigt bra kvalite och väl genomfört arbete.
    Jag skulle rekommendera fler att glasa in balkong via Balkongrutan!
    Hej Imran,

Det är så kul att läsa om din upplevelse!
    Vi ska låta meddela Martin och montörerna Lauri och Ismo.
    Stort tack för att du valde oss och att du rekommenderar oss vidare!

2022-06-01 Insamlad av företaget
    En snabb och smidig balkong inglasning med bra resultat.
    Hej Peter,

Härligt att höra och vi tackar så mycket för att du valde oss som leverantör!

2022-05-31 Insamlad av företaget
    Bra produkter lite för lång leveranstider
    Hej Judit,

Tack för det och vi ber om ursäkt för att det dröjde en vecka extra enligt avtalat.

2022-05-23 Insamlad av företaget
    Proffesionellt bemötande och jag är supernöjd. Kan absolut rekommendera detta företag.
    Hej Nina,

Det låter ju toppen! För oss får du gärna rekommendera till alla du känner ;)

Tack för förtroendet!

• Christina T
    2022-05-15 Insamlad av företaget
    Otroligt professionella och inte minst trevliga. Stort plus i kanten för att ni lyckades stuva om i kalendern för att vi skulle kunna få klart inglasningen innan bygglovet löpte ut. Hela affären kändes seriös och trygg. Bara plus!
    Hej Christina,

Jättekul att höra! Vi försöker alltid göra vårt yttersta för våra kunder och betyg som detta är belöningen.
    Stort tack för att du valde oss som leverantör!

2022-05-14 Insamlad av företaget
    Snabb och proffsig montering.
    Hej Solaiman,

Som det ska vara :) Tack för förtroendet och hoppas du ska trivas med din nya inglasning!

2022-05-12 Insamlad av företaget
    Jag fick en övertygande beskrivning av solskyddens förträfflighet vad gäller funktion och användning. Dessutom ska de vara lätta att montera själv.
    Hej Per,

Ja solskydden stoppar ju verkligen värmen om solen ligger på. Sedan kan du ju använda de som insynsskydd också och de är lätta att montera som du skriver.
    Tack för att du valde att köpa inglasning och solskydd från oss!

2022-05-12 Insamlad av företaget
    Inga problem alls allt flöt på perfekt o byggarna var riktigt proffsiga..
    Hej Mats,

Jätterolig läsning och ett ännu roligare betyg!

2022-05-04 Insamlad av företaget
    Beställde en inglasning av en balkong och är mycket nöjd med resultatet! Arbetet tog en dag och blev bra. Montören var dessutom trevlig.

En dörr i inglasningen började kärva efter ett par veckor men montören kom tillbaka och justerade den.
    Hej Anders,

Härligt att höra! Ibland blir det lite fel men bra att vi kunde åtgärda det snabbt.

2022-04-07 Insamlad av företaget
    Allt fungerade perfekt med Balkongrutan , från beställning till leverans. Vi är supernöjda med vår inglasade balkong.
    Hej Roger,

Då är vi också supernöjda och tackar så mycket för förtroendet!

Ha en trevlig helg :)

2022-04-04 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med arbetet och snabb montering av montör.
    Hej Robert,

Det låter bra det och vi är tacksamma för att du valde oss!

2022-04-03 Insamlad av företaget
    Hade inte så mycket förväntningar förutom att det skulle vara bli bra. Rätt bra blev det. Det regnade in så då fick ni komma tillbaka men det var inget problem för er att göra det. Det har inte regnat sen ni var här men hoppas att det går bra sen.
    Personalen för företaget var riktigt trevliga och hjälpsamma.
    Hej Jenny,

Ibland kan det droppa in lite vatten när det regnar och blåser och då går det oftast att justera.
    Kul att du uppskattar vår service och vi är tacksamma för att du valde oss som leverantör!

2022-04-02 Insamlad av företaget
    Utmärkt
    Tredje gången vi anlitar er
    Inglasning av balkong med persienner
    Mycket trevlig montör!
    Hej Morten,

Fantastiskt att höra! Vi tackar ödmjukast för att du väljer oss en tredje gång och hoppas att du ska vara lika nöjd framöver.

2022-04-02 Insamlad av företaget
    Vi glasade in balkongen och allt gick väldigt smidigt från början till slut. Inga problem. Vi är väldigt nöjda.
    Hej Emma,

Det låter toppen, precis så vill vi att det ska vara!

Stort tack för att ni valde oss som leverantör!

2022-04-01 Insamlad av företaget
    Trevlig säljare, något virrig
    Inglasningen får högsta betyg och hantverkaren likaså.
    Kan varmt rekommendera Balkongrutan
    Hej Sylvana,

Det låter som vår Peter det ;)
    Kul att du uppskattar helheten och hoppas att du ska trivas med din nya inglasning!

• Dolores W
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Beställde en balkonginglasning och är otroligt nöjd med hela processen. Trevlig och proffsig personal som tar sig tid att förklara och som är måna om sina kunder. Har även aldrig sett en så hårt arbetande ung man, slet från morgon till kväll vid två tillfällen utan någon matpaus. Jobbet som utfördes, var av högsta kvalité. Även min vän som jobbar inom byggbranschen och är kunnig inom det området, hade inga anmärkningar alls när han fick se det färdiga resultatet, och sa: "Detta är riktigt bra gjort!". Till alla som funderar på en balkonginglasning och ett top notch utfört arbete, så kan jag varmt rekommendera Balkongrutan. Mvh /Dolorès
    Hej Dolores,

Det här är nog det finaste betyget vi fått i år! Vi är verkligen jättestolta och glada och allt på en gång :)

2022-03-30 Insamlad av företaget
    Bra och informativ säljare. Smärre försening pga av coronarelaterade leveransproblem men det kommunicerades tydligt och i god tid! Montören var väldigt effektiv och orsakade minimalt med besvär i samband med installation!

Kan varmt rekommenderas om man vill ha ett extra rum och njuta av vår och höst på ett helt annat sätt än med en vanlig balkong!
    Hej Roger,

Härligt att höra! Vi vet hur viktigt det är med tydlighet och kommunikation och det jobbar vi med varje dag. Jättekul att du fick en sådan fin upplevelse och tack för att du valde Balkongrutan och rekommenderar oss vidare för det betyder verkligen allt!

2022-03-30 Insamlad av företaget
    Inglasning av balkong, bra kvalitet utmärkt service och en väldigt bra uppföljning.
    Mina högsta rekommendationer!
    Magnus S
    Hej Magnus,

Då är allt precis som det ska vara! Vi strävar alltid efter att göra det där lilla extra och tack så mycket för att du valde oss på Balkongrutan!

2022-03-26 Insamlad av företaget
    Vänligt och proffsigt bemötande.
    Inglasad balkong med öppningsbara fönster från balkongräcket.
    Mycket trevlig och bra kille som monterade.
    Minus är att det blev klistermärken kvar på vissa fönster
    Hej Charlotte,

Tack för omdömet och bra att du känner dig nöjd med produkt och montage!
    Gällande klisterlapparna så sitter de på glasen från fabriken som enkelt tas bort med lite fönsterputs.

Bra bemötande.
    Att jag skulle få inglasningen gjord så fort som möjligt. Pga Corona så drog det ut på tiden.
    Min upplevelse var positiv inglasningen av min balkong blev gjord på en dag.
    Men en lång arbetsdag för installatören.
    Hej Pirjo,

Kul att höra om din upplevelse! Vi tackar så mycket för förtroendet och hoppas du ska trivas med din nya investering! Tyvärr så drabbade covid hela marknaden ett tag där men nu är allt i sin ordning igen.

• Britt-marie U
    2022-03-25 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt gjort av en kille som verkligen gick in för sitt arbete med inglasning av min balkong .kanon duktig det blev toppen snyggt .jag blev väldigt bra bemött av balkong rutan💕⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Hej Britt-Marie,

Det är så härligt att du fick dina förväntningar uppfyllda och vi är också jättenöjda med resultatet! Vi ska låta hälsa alla inblandade :)

Stort tack för att du valde oss som leverantör!

2022-03-25 Insamlad av företaget
    Vi köpte en inglasad balkong.
    Vi fick ett jättebra bemötande och killarna var jättetrevliga. Arbetet blev bra och snyggt.
    Men arbetet blev väldigt mycket försenat så vi missade stor del av säsongen. Arbetet blev inte klart förrän I början på december. En bidragande orsak var att han hade fel sidstycke med sig när han skulle fullborda arbetet.
    Arne och Ing-Britt Andersson
    Hej Arne,

Kul att ni blev nöjda med slutresultatet! Ibland blir det fel och då får vi rätta till det och tyvärr så drabbades ni också av råmaterialbrist på marknaden.

Tack så mycket för att ni valde att köpa inglasning av oss!