Alla kategorier Glas Stockholms län Järfälla BalkongRutan Mälardalen AB

BalkongRutan Mälardalen AB

Fakturavägen 5, 175 62 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att bygga ut eller rusta upp din altan eller balkong?

Vi på Balkong Rutan har lång erfarenhet och mycket kunskap kring inglasning av altan och balkong samt montering av räcken och tak. När det gäller inglasning och räcken har vi egen produktion och vi följer hela kedjan noggrant, från mätning via produktion till montering.

Eftersom vi har en kunskapsbredd i bolaget kan vi erbjuda helhetslösningar och specialbyggen av balkonger och altaner. Vi jobbar alltid efter vår tydliga och omfattande kvalitetspolicy och vi ser till att avfall sorteras och att våra produkter och metoder har en så liten miljöpåverkan som möjligt.

Välkommen att kontakta oss med dina idéer!

Läs vad 69 kunder tycker om BalkongRutan Mälardalen AB

• Adam N
    Adam N skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Eftersom bolaget i sig inte förtjänar samma betyg som individerna som jag haft kontakt med blir rekommendationen skriven med enskilda betyg med skala * till ***** (1-5).

Säljaren, Johannes Bergström, trevlig säljare som var väldigt tillmötesgående och tillgänglig under insäljningsprocessen men glömde att fylla i en hel del uppgifter i avtalet som skall stå med, samt att han uppgett en annan leveranstid än vad företaget själva säger (enligt kundtjänst per telefon). Dessutom ganska dåligt gensvar efter att avtalet blivit påskrivet, fick själv ringa till företaget för att boka monteringen av vår inglasning. Betyg: ***

Hantverkaren, Tim Karlsson, var den bästa delen av min inglasning med BalkongRutan. Han var i tid, gjorde arbetet på nolltid och dessutom noggrant. Något som jag uppskattar hos hantverkare är ärlighet, Tim visade mig den färdiga inglasningen och visade mig att han använt sig av skruvar för att fästa delarna men informerade också mig att de normalt sett brukar nita. Han berättade att det inte är någon skillnad i funktion och hållbarhet men att han kan komma tillbaka efter han hade ätit lunch och göra om det med nitpistol om jag skulle vilja. Jag och Tim kom överens om att det är bäst att göra som företaget brukar gå tillväga om det skulle bli några problem i framtiden och det löste Tim perfekt! Dessutom var en del till inglasningen felmottad och även det löste Tim på ett jättebra sätt som gjorde inglasningen nästan bättre än sitt egentliga vis. Betyg: *****

Kundtjänsten, första gången jag kontaktade BalkongRutans kundtjänst var efter de 4-6 veckorna som Johannes hade informerat mig var leveranstiden för min inglasning. Jag blev väldigt defensivt bemött av en väldigt otrevlig ton som informerade mig om att det faktiskt är 8-10 veckors leveranstid. Jag svarade att säljare och kundtjänst då har olika bestämmelser om leveranstid och att det inte är mitt fel. Efter en stund av ordutbyte kommer vi i alla fram till att vi faktiskt kan boka in en tid för montering och den processen gick väldigt smidigt. Andra gången jag kontaktade kundtjänst var dagen efter att inglasningen var genomförd, då jag insett att en del av inglasningen var skavd/skadad och försvårade funktionen av öppning/stängning aningen. Jag informerade om att jag var väldigt nöjd överlag men att denna delen var skadad och kanske bäst borde bytas ut för att inglasningen ska fungera felfritt. Kundtjänst säger att detta inte är något problem att åtgärda och ber mig att maila bilder och vad som är fel så skulle de höra av sig och lösa detta. Nu har det gått över en vecka utan någon form av gensvar, vilket drog ner helhetsbetyget på företaget för mig. Överlag har kundtjänst varit hjälpsam när säljaren inte gjort sin del, men en viss otrevlig attityd och att inte återkoppla till kund kan jag tycka är ganska dåligt. Betyg: ** (****, om de återkopplat kring den trasiga delen, trots att detta inte ursäktar otrevlig ton mot kunder)

Fakturan, kom direkt dagen efter inglasningen, inga problem eller konstigheter med beloppet.

Övriga uppgifter om företagets helhetsbetyg:
    Säljare och kundtjänst säger olika leveranstider. Säljare: 4-6 veckor efter andra mätningen. Kundtjänst: 8-10 veckor efter andra mätningen. Samma fakta tack! Ordning och reda, mindre förvirring = bättre affär!

En skavd del men i övrigt var alla delar i fint skick, en felmåttad del men det löste Tim med en riktigt snygg, egen lösning utan att påverka inglasningens funktion.

Något som verkligen är dåligt är att företaget inte har grov-dammsugare! Det borde ingå att de dammsuger borrdamm, små stålrester, alternativt att de borstar upp detta som en del av grovstädningen! Företaget ställer ganska stora krav på att allt på balkongen ska vara undanplockat, då tycker jag att de också kan dammsuga bort resterna från deras arbete och lämna balkongen i det skick som de fick arbeta med den.

Min utvärdering av balkongrutan slutade med en trea i betyg. Hade företaget haft bättre tydlighet i sina avtal och en betydligt smidigare, och något trevligare, kundservice, så hade betyget varit högre. Framför allt om de hade återkopplat om lagning kring den delen som jag kontaktade dem angående, för att den var trasig.

Skulle jag rekommendera BalkongRutan: Ja, men inte utan att rekommendera att noggrant läsa deras avtal innan de skriver på, att man ser till att säljaren faktiskt fyller i alla de uppgifter som är överenskomna samt de uppgifter som säljaren kanske "glömmer" att fylla i, exempelvis preliminär leveranstid samt muntliga överenskommelser.

Överlag, ganska nöjd! Får se vad tiden säger men hittills ser allt toppen ut (förutom den skadade delen) och jag ser fram emot varma inglasade kvällar i höst/vinter!

Hälsningar,
    Banmästargatan, Solna
  • Lena E
    Lena E skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Vi fick vår balkong inglasad i juni. Vi hade mycket god och regelbunden kontakt med Angelito. Vi fick ett proffsigt bemötande både från honom och Balkongrutan som företag. Måttbeställningen och därefter monteringen gick smidigt och utfördes av mycket kunnig personal. Allt har fungerat perfekt för oss och vi har kunnat använda balkongen mycket under denna kalla sommar. Trots hårt regnande har vi inte fått in en droppe regn.
  • Therese L
    Therese L skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    För Ert eget bästa - Välj ett annat företag för Er inglasning!!

En trevlig säljprocess som slutar med ett dåligt montage och riktigt katastrofal kundservice!
    Vid problem anklagar de kunden och är helt ovilliga att hjälpa till att lösa problemet. Får du en tid, får du vänta veckor/månader på en montör. När monören väl kommer avhjälper dom inte problemen och du får vänta ytterligare veckor på en ny montör som i sin tur inte heller gör sitt jobb utan får boka in en ny tid ytterligare veckor senare. Räkna inte med någon förståelse eller sympati från Balkongrutan, utan snarare ett riktigt dåligt bemötande om du nu ens får tag i dem vill säga!

Fakturan kom dock direkt dagen efter leverans. Men att leverera en fungerande produkt verkar vara svårt för dem. Vi fick vår leverans i början av maj, och kunde inte öppna vår balkong under varma dagar förrän i slutet av juni efter flertalet turer med dem. Vi är nu inne i juli (10/7) och har fortfarande inte fått alla fel avhjälpta. Idag hade de lovat att komma till oss på morgonen mellan 7-8 (innan jobbet) och åtgärdat vad dom missat när de var hos oss i slutet av juni, men dom dök inte ens upp! Och igen vill de mena att de inte gjort något fel, för när jag ringer säger dom att dom ska komma någon gång under dagen (fast de hade glömt bort oss)! Men vi jobbar, och kan inte vara hemma och vänta på att de kanske dyker upp.

Och avhjälpa alla problem som vi har kommer dom inte heller att göra. Balkongrutan menar nämnligen att det är normalt att glasdörren inte går att öppna utan att dra i snöret i ovankant samtidigt som man måste ta tag i plastfästet i nederkant vid golvet och dra hårt inåt (glöm inte att Ni alltså kanske måste vara akrobat om Ni ska ha deras produkt, glaspartierna är hos oss nästan 2,4 m höga). Detta trots att varken demonstration under säljprocessen eller någon av de grannar vi pratat med har samma problem med att öppna glasen. Flertalet av våra grannar har dock också haft problem med att få sina inglasningar korrekt monterade.

Nä, välj istället ett seriösare företag, så slipper Ni få ett nytt fritidsintresse i form av konstant jagande och dividerande med Balkongrutan. Roligare kan man ha efter en så pass dyr investering.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Larry Hallin en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Fick ungefärligt datum för montering, men hörde sedan inget. Fick ringa / maila och påminna.
    Oklart att hela uteplatsen behövde vara tom, frågade ändå innan om det var något vi behövde veta.
    Fick faktura där moms var adderat på pris med moms.
  • Annelise L
    Annelise L skrev om Larry Hallin en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd med inglasningen av balkongen. Det gjordes snabbt, hänsynsfullt och vänligt. Enda nackdelen var väl en lång väntetid, lång kö? innan det blev min tur. Men tack för ett gott arbete!
    Annelies Lindblom
  • Christer O
    Christer O skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Tätt och fint. Inge snö på balkongen. Hoppas på vår snart så man kan vara ute mer. I övrigt inget att klaga på. // Christer nöjd kund 😎
  • Per W
    Per W skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra respons från företaget och hedervärd närvaro av Angelito.
    Inglasning ger ett proffsigt intryck med ett snyggt genomfört arbete.
    Företaget bör räkna in och leverera lösning med hängrännan för kunden.
    Det räcker inte med rekommendation av leverantör av h-ränna.
    Per W.
  • Toon L
    Toon L skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    När inglasningen nu är klar ser det bra ut men hela processen har pågått i nästan 8 månader och har bestått av att blivit bortglömda för mätning, glasen inte beställts, fel storlekar leverade, montör avbokar två gånger dagen innan, inbokad tid när ingen dyker upp och felmontering som nu slutligen blivit åtgärdad.
  • Anders A
    Anders A skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra bemötande. Negativt var att överenskommelsen med säljaren om vita skivor var svårt att kontrollera i det skrivna avtalet. Detta ledde till en oplanerad utgift för oss på 1300. F.ö. bra hantverk.
    Inglasning av balkong på Ullerudsbacken 61, Farsta Strand.
  • Ewa K
    Ewa K skrev om Fredrik Grapne en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Inga konstigheter, allt fungerade fint!
  • Marie K
    Marie K skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Är mycket missnöjd. Har vart mycket strul. Långa väntetider, material som fattats, trasigt glas som ändå monterats m.m m.m. Tider som inte hölls. Montören avbokade i sista stund. Hade tagit ledigt från jobbet. Det värsta var montören. Otrevlig.
    Även säljaren som man inte kunde nå. Ringde flera gånger från min telefon. Inget svar. Provade från annan telefon. Svar direkt. Dåligt med svar på mejl.
    Balkongrutan kommer jag aldrig mer att anlita.
  • Owe L
    Owe L skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hej! Vänligt bemötande men fick inte allt utfört.
    Hela processen tog mycket lång tid. Svårt få kontakt
    ännu inte fått mailsvar. Betalat fakturan som blev större än överenskommelsen. Balkonginglasningen så efter lång tid blev av var mycket bra.
    Med vänlig hälsningar
    Owe Larsols
  • Inger A
    Inger A skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd med både arbete och bemötande.
  • Fehmi B
    Fehmi B skrev om Viktor Rosenholm en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Inglasningen sköttes professionellt och gick otroligt fort. Imponerande att en ensam person gjorde allt på så kort tid när man annars tidigare sett 2 personer som gör detta jobb!
  • Elin S
    Elin S skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jätte nöjd med allt blev superbra!
  • Christian K
    Christian K skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Det vsr en trög start med bygglov och något passivt agerande i början. När leveransen kom så monterades den snabbt och med bra kvalite. Jsg är nöjd med produkten som helhet - trotts att det blev en utdragen process
  • Peter E
    Peter E skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Balkongrutan levererade enligt överenskommelse en mycket bra inglasning av vår balkong. Monteringen gjordes snabbt och effektivt på utsatt tid och de var mycket trevliga att ha kontakt med. Vi kan varmt rekommendera företagets tjänster och produkter till andra som önskar få en snygg och praktisk inglasning av sin balkong.
  • Jovanka G
    Jovanka G skrev om Fredrik Grapne en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Trevlig och lätt tillgänglig personal samt ett gott bemötande , gör att alla får en femma ifrån mig
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Fredrik Grapne en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är nog vad man kan kalla en enkel konsument som har överseeende med det mesta. Men i min relation med balokongrutan tog mitt tålamod slut. Sammanfattningsvis så tog det 3 månader lägre att slutföra arbetet än utlovat och så missade vi möjligheten att nyttja vår inglasning innan det blev för kallt att sitta ute samt att det var en arbetsplats under 6-8 veckor då man förpliktar sig att hålla undanplockat när montörerna var på plats. Som "plåster på såren FI k vi ca 5% rabatt på slutpriset. Om ni använder balongrutan var inte godtrogna konsumenter som oss utan se till att ställa motkrav i deras standardavtal. Det är utformat på en sådant sätt att de inte har några förpliktelser mot dig som konsument. Justera med ett vite utifrån utlovad leverans. Kontakten med samordnaren på företaget fungerade samt att de montörer som de hyrde in var trevliga och bra att ha och göra med. Problemet ligger i att det är ett sälj som antagligen är helt frikopplat mot organisationen så de känner inget ansvar för leveransen.
  • Ann-marie W
    Ann-marie W skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra bemötande. Däremot saknades en glasskiva som vi fick vänta på i två veckor. Borde ha funnits exakt till varje balkong!
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Det var kanon! Från beställning till montering. Aldrig några tveksamheter.
  • Karin P
    Karin P skrev om Larry Hallin en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Larry är positiv, smidig och hjälpsam. Han återkommer snabbt med svar på frågor, och anstränger sig att få till bra lösningar för kunderna.
  • Bo-gunnar C
    Bo-gunnar C skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Är supernöjd med allt
    Allt gick fort och smidigt
  • Sophie K
    Sophie K skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Han som gjorde jobbet trevlig o bra!!
    Obehagligt att de ville ha betalt 10 dgar netto" o detta i julens röda dagar!! Dessutom r det väl olagligt att kräva med sådana villkor? Vilket jag inte visste,utan
    Vill få slutbesiktningen klar,så allt blir klart!
    Så är det inte idag! Hänger i ovetande utan besked.vilket inte känns bra. Svårt att ge ett sammanfattande betyg pga av allt detta.
  • Viola S
    Viola S skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Trevligt bemötande! Kunnig personal
  • Olga M
    Olga M skrev om Larry Hallin en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hittills varit nöjd med kvalitén och personalen.
  • Anja L
    Anja L skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra information och snabb installastion men fortfarande ingen efter besiktning av oberoende besiktningsman!installera nu i december och betala i slutet av januari, sa Angalito men fakturan kom innan jul med kort betalning! Han ringde även och påminde om fakturan i början av januari som man enligt lag har 30 dagar på sig att betala. Annars fungerar inglasningen bra och vi är nöjda.
  • Gun A
    Gun A skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd 😊
    Han var klar på en dag och kämpade på trots kylan.
  • Mojje A
    Mojje A skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är nöjd med med inglasningen och arbetet kring min balkong. Jag ger balkongrutan bra betyg. En förbättringspunkt är att de kontaktade kunden med längre framförhållning.
  • Per M
    Per M skrev om Dmitry Antsutkin en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra info,bra installatörer,bra material,slarvig administration då order felbehandlades,i stort sett OK som totalbetyg för Balkongrutan.
  • Erik B
    Erik B skrev om Dmitry Antsutkin en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra jobb! Killen var jätte duktig och snabb. Balkongen är jätte fin!
  • Sheberu N
    Sheberu N skrev om Tom Bergström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    BalkongRutan gjorde ett bra jobb med min balkong. Det gick snabbare än uppskattat och resultatet blev snyggt!
  • Zlata B
    Zlata B skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är micke nöjd särskilt stor tack till mon fören för fint arbete.
  • Tufail H
    Tufail H skrev om Tom Bergström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Väldigt trevliga och duktiga personal. Bra bemötande fick man från er .
  • Simon
    Simon skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Någonting hade hänt med min först recension så ignorera den. Allting gick bra med BalkongRutan. Vänliga människor, bra tjänster, bra kvalitet. De hade lite problem med fel glas (storlek) men de fixade problem snabbt. Jag kan inte klaga.
  • Simon L
    Simon L skrev om Viktor Rosenholm en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Allting gick bra. Bra kvalitet. De hade lite problem med fel glas men de fixade problem snabbt. Jag kan inte klaga.
  • Erik L
    Erik L skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Leveransen blev något försenad, men fick kompensation för det 😊. Monteringen gick snabbt och smidigt! 👍
  • Jan K
    Jan K skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hej
    Han var väl ok men jag fick intrycket att priset som är våldsamt högt satt för några glasskivor dessutom enkelglas 82000 gällde både övre och undre delenövredelen på balkongen sedan ville man ha ytterligare 14000?! För undre halvan vilket man då ej tar
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Tom Bergström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hela resan från det att vi kom i kontakt med säljare Tom Bergström till att montaget färdigställdes är vi mycke nöjda
  • Tove R
    Tove R skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Duktig säljare, men efter att avtalet var påskrivet har det varit omöjligt att få kontakt med honom. Jag har mailat/ ringt flertalet gånger för att påtala saker som blivit fel, varit trasigt etc. Har aldrig fått någon som helst återkoppling utav honom.
  • Kent F
    Kent F skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    B-rutan har gjort ett bra jobb. Såg till att montera inglasningen och bli klara samma
    dag. Avtalat datum för montering hölls.
    Vi är mycket nöjda!
  • Jonathan R
    Jonathan R skrev om Viktor Rosenholm en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Fantastiskt bemötande av både säljare & montör! Helt felfritt. Rekommenderar mer än gärna andra att vända sig till balkongrutan.
  • Peter W
    Peter W skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hej
    Kom punktligt, mycket trevliga, la ut skyddsteckning på golvet ut mot balkong. Försökte bjuda in dom på kaffe men killarna tackade nej. Åt sina medhavda smörgåsar på balkongen i kylan. Arbetet utfördes mycket proffsigt med milimeterpassning, snyggt och m med kvalité
    Stort tacka och kan verkligen rekommendera dessa montörer och säljare David
    Hälsningar Peter W
  • Ann-mari D
    Ann-mari D skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Blev bättre än vi förväntat oss, helnöjda.
    Kanon kille som var här och monterade.
  • Per-åke L
    Per-åke L skrev om Larry Hallin en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd med min inglasning av balkongen.
  • Göran P
    Göran P skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Ok produkt, men säljaren är såå seeg. Betyg 1 (av 1-10) när det gäller att kommunicera
  • Aina E
    Aina E skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Vi är väldigt nöjda med inglasningen av vår balkong. Tack för god service och trevligt bemötande av alla inblandade.
  • Ulf W
    Ulf W skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Snabbt och smidigt utfört arbete med utmärkt resultat!
    Dessutom mycket trevlig montör. Högsta betyg!
  • Berit G
    Berit G skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Lång leveranstid. Fel i samband med mått
    tagningen. Glas saknades.
  • Bo L
    Bo L skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Trevligt bemötande och bra inglasning
David Öström
Patrik Andersson