Alla kategorier Glas Stockholms län Järfälla BalkongRutan Mälardalen AB

BalkongRutan Mälardalen AB

Fakturavägen 5, 175 62 Järfälla — Visa karta

Funderar du på att bygga ut eller rusta upp din altan eller balkong?

Vi på Balkong Rutan har lång erfarenhet och mycket kunskap kring inglasning av altan och balkong samt montering av räcken och tak. När det gäller inglasning och räcken har vi egen produktion och vi följer hela kedjan noggrant, från mätning via produktion till montering.

Eftersom vi har en kunskapsbredd i bolaget kan vi erbjuda helhetslösningar och specialbyggen av balkonger och altaner. Vi jobbar alltid efter vår tydliga och omfattande kvalitetspolicy och vi ser till att avfall sorteras och att våra produkter och metoder har en så liten miljöpåverkan som möjligt.

Välkommen att kontakta oss med dina idéer!

Läs vad 72 kunder tycker om BalkongRutan Mälardalen AB

• Anders
    Anders skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Efter att ha anlitat Balkongrutan gällande inglasning så upptäckte vi ett antal fel som hade begåtts. Till en början fick vi ersättning för en skrapad kökslucka i samband med monteringen.
    Efter detta upptäckte vi ytterligare fel, repmärken på balkongräcket, ett flertal snedställda skruvar i takmonteringen, felmonterade plissegardiner samt en trasig gummilist under glasruta. Vi påtalade dessa fel gång på gång men fick ingen återkoppling. Först efter 3 månader fick vi till ett möte kring detta.
    Alla fel åtgärdades förutom repmärkena på balkongräcket. Efter många turer fram och tillbaka hävdade Balkongrutan till slut att dessa hade funnits redan från början i samband lägenhetsbygget (bostaden är en nyproduktion), trots att vi från början hade mailat in slutbesiktningen från lägenheten. Vi nöjde oss såklart inte med detta utan drev ärendet vidare till ARN. Där har vi nu efter 6 månaders handläggning fått rätt och Balkongrutan fick betala oss för det arbete som det kostade för iordningställande av balkongräcket.

Nu har vi dessutom märkt att ett av balkongglasen blivit lite skevt så den går inte att öppna. Vi mailade Balkongrutan för snart 2 veckor sedan och ingen har återkopplat om detta. Jag fick därför ringa upp själv idag.

Det som jag kan tycka är mest irriterande är inte felen som begåtts utan hur bemötandet varit från Balkongrutans sida. Det har aldrig funnits någon förståelse från deras håll och man har heller inte velat ge någon ursäkt till oss. För varje åtgärd har vi varit tvungna att tjata genom att gång på gång maila eller ringa.

Jag behöver väl inte kommentera något om huruvida vi kommer anlita det här företaget igen. Läs mer
    2018-06-07 Tomas E svarar Anders
    Vi tar det från vår sida så kan vi ge en annan syn på ärendet.
    Det började med en anmälan om en trasig kökslucka efter att vi monterat inglasningen, något förvånande så blir vi ombedda att ersätta en skadad luckfront i köket trots att vi inte passerat genom köket vid montaget.Av goodwill väljer vi ändock att ersätta fronten det stora problemet är bara att det även finns en skada inuti lådan och det är väldigt svårt att få ned våra glas i lådan...Trots det ersätter vi lådan.
    De snedställda skruvarna kunden reklamerar är en montageteknisk fråga då det är svårt att sätta betongexpander i stål som finns i framkant på plattan...De felmonterade plisségardinerna är också intressant eftersom kunden köpte dessa utan montage och vid leveranstillfället ännu inte betalat en enda krona för dessa.Vår representant på plats blev tvungen att informera kund om att betalning måste genomföras innan leverans kan ske.
    Gällande handledaren så har vi varit på plats och polerat handledaren och uppnått ett fullt acceptabelt ytskikt på lackytan.Trots detta och trots fortsatt dialog väljer kunden att gå vidare med ärendet och vi kan inte agera eller kommentera under pågående process förrän lagförande instans utfärdat något beslut,vid ARN:s utlåtande fullföljde vi vårt åtagande och betalade anvisad summa utan fördröjning
    Vi har begärt kopia på faktura för utfört arbete med handledaren men någon sådan har kunden eller ARN inte inkommit med så vi betraktar det arbetet som icke utfört och att kunden mottagit pengarna utan utföra någon åtgärd.Kan ju tyckas lite märkligt att all respons skall ske enkelriktat och att vi skall utmålas som oseriösa och tvingade att be om ursäkt.Det gör vi naturligtvis gärna om motparten också erkänner sina brister och låter bli att kritisera oss offentligt när affären och kompensationen är avslutad sedan länge.
    Vi kommer naturligtvis att behandla denna kund servicemässigt som alla våra kunder och åtgärda även kommande serviceärenden under garantitiden.

Balkongrutan AB
    2018-06-08 Anders svarar Tomas E
    Eftersom svaret från Balkongrutan innehåller en rad felaktigheter så känner jag mig tvungen att bemöta dessa.

Beträffande skadan på köksluckan så har vi fått den ersatt av en ny kökslucka
    och det finns en specificerad kvittofaktura från Marbodal gällande denna kökslucka.
    Någon skada på kökslådan har vi inte haft och någon sådan har vi således inte fått så det måste ha blivit ihopblandat med någon annan kund.

Eftersom vi under 3 månader inte fick någon återkoppling på våra reklamationer kände vi oss tvungna att frysa den månatliga betalningen till Balkongrutan. Och eftersom vi inte vågade betala några pengar förrän plissegardinerna var på plats så avvaktade vi också med denna betalning.

När det gäller märkena handledaren så blev vi aldrig nöjda Balkongrutans åtgärd och detta påtalade vi per mail till Balkongrutan 170708.
    Detta godkändes av Angelito och handledaren skulle därför bytas ut. 170710 gör Balkongrutan dock en kovändning och Asko Korkiakangas mailar oss och menar på att de aktuella märkena är något som har funnits där tidigare, förmodligen är det något som uppstått redan vid montaget av räcket i tidigt byggskede. Vidare blir vi hänvisade till ARN.

Trots att vi alltså redan tidigare skickat in JM:s besiktningsprotokoll till Balkongrutan och där visat på att inga tidigare skador fanns när balkongen byggdes, hävdar alltså Balkongrutan att dessa märken funnits tidigare vid första byggskedet.
    Detta är väldigt anmärkningsvärt.

Jag hade hoppats på ett svar från Balkongrutan som andas lite mer kundservice och proffsighet men istället fortsätter man och gnälla och glida undan allt ansvar genom att vara otrevlig och komma med direkt felaktiga uppgifter. Kanske gör det ont att bli synad i sömmarna, vad vet jag.

Jag har såklart sparat alla foton och mailkonversationer med företaget och har fullt belägg för mina påståenden här. Tur det med tanke på att ARN fick ta del av allt detta.

Rätt ska vara rätt.
    2018-06-08 Tomas E svarar Anders
    Och kopian på fakturan för utbytet av handledaren som vi ersatt er för att utföra med annan entreprenör saknas fortfarande rätt skall vara rätt åt båda hållen.
    Den här dialogen blir bara ovärdig om vi fortsätter en del vill bara ha det sista ordet och det går att svartmåla ett företag hur mycket som helst, vi har gjort mer än brukligt ekonomiskt för att göra er nöjda ändå fortsätter uthängningen av individer till och med namngivna känns inte helt OK.Ärendet är över 1 år gammalt och det vore skönt att få lägga detta till handlingarna och åtgärda er balkong så snart som möjligt så vi kan få arbeta med sådant som tar oss framåt i verksamheten.
    2018-06-11 Anders svarar Tomas E
    1. Vi har inte mottagit någon fakturabegäran av er.
    2. Inte heller ARN har nämnt något om denna faktura i sitt beslut.
    3. Det finns inget lagligt stöd om att vi ska skicka in denna faktura till er.

Vår avsikt har varit att genom vår dokumentation skriva ett omdöme på Reco.se gällande våra erfarenheter av företaget. Precis som alla andra kunder på sidan. Att ni sedan går in och svarar detta omdöme med rena felaktigheter får stå för er.

Ni nämner i senaste svar att ärendet är över 1 år gammalt och att ni nu vill arbeta vidare med er verksamhet.
    För oss har det varit en påfrestande och långdragen process där ARN för drygt 3 månader sedan äntligen kom till beslut i ärendet.
    Att vi nu även här bemöts av motstånd och att ni på ett par punkter i ert svar dessutom beskyller oss för saker som inte är sant, anser jag vara rent förtal.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Johan S
    Johan S skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Mycket trevligt bemötande och trevliga, artiga grabbar som gjorde jobbet...
    Patricia på kundtjänst är jättetrevlig... Läs mer
    Tomas E gillar detta
  • Emerson d
    Emerson d skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    PASSA ER! OSERIÖST företag! Lovar tider som inte håller, man får vänta i flera veckor och ännu längre om man inte själv kontaktar dom. Fick fel måttsatta delar och för att åtgärda felet var man tvungen att jaga Balkongrutan i månader. Städar inte efter sig och lämnar kvar en massa skräp i form av metallflis. Noll service! Försäljningsansvarig Oliva har ingen hyfs när man ringer för klagomål och är rent ut sagt otrevlig. Ber man om rabatt för förseningar, felen och utebliven städning så blir man kallad för att vara patetisk. Tänk två tre gånger innan ni väljer Balkongrutan. Välj definitivt ett annat företag om ni vill ha en enklare resa. Läs mer
    2018-04-24 Tomas E svarar Emerson d
    Tråkigt att du upplever oss som oseriösa vi håller inte med och har över 12000 nöjda kunder över 15 års tidsperiod.Ibland går saker inte som det skall men det betyder inte att vi skall målas ut som oseriösa.Det krävs 2 parter för en affärsuppgörelse och vår strävan är alltid att förhålla oss till de avtalspunkter som står skrivna i kontraktet med kund.I det här fallet har vi hållit oss till avtalets innehåll och fullföljt våra åtaganden.Återigen tråkigt om du upplevt något annat vi hoppas du fortsatt njuter av din nya inglasning.
    Balkongrutan AB
    2018-04-27 Emerson d svarar Tomas E
    Tråkigt att jag inte blev en av era nöjda kunder. Skulle du ha blivit nöjd?
    En av dina anställda (Oliva) kallar mig för vara patetiskt för att jag frågade om kompensation för försening, felen och obekvämligheter som har uppstått. Är det normalt tycker du? Mot en kund som faktiskt beställt två bakonginglasningar för en betydande summa? Hoppas att han inte representera er som företag på det sättet igen, för företagets bästa förstås.
    Beställningen skedde i september 2017. Ni utförde jobbet i december 2017. Ni åtgärdade felen i två omgångar, i februari och nu senast i April 2018... 4 månader efter! Med några besök emellan.
    Var tvungen att jaga er flertal gånger för att få jobbet utförd. Ni bokat jobb och jag tar ledigt och planerar för det och ni ringer kvällen innan och säger att ni inte kan utföra jobbet. Från en av era anställda får man höra att det är pga materialleverans och från en annan att det är pga sjukdom. Ni har inte städat av det ni skräpat ner efter utfört jobb (hör även till era åtaganden). Ni har måttsatt fel. Ni har monterat fel.
    Ingen som ber om ursäkt, ingen kompensation, noll!

Av det av skrev ovanför, vad skulle du ha blivit nöjd med?

Måste faktiskt ge en beröm till Patricia i er organisation som har varit kanon! Mer av henne tack!

Kvalité mäts även med att vara klar i tid, hur man behandlar sina kunder, leverera rätt, informera, kommunicera, minimera felen, med mera. Fel kan givetvis uppstå men när det blir alldeles för många så är det tyvärr kvalitetsbrist. Att enbart utföra sitt arbete hur som helst är inte att fullfölja sina åtaganden. Det är inte så att ni gör mig tjänst genom att åtgärda era misstag utan det är bara besvärlig tidsförlust för min del. Har faktiskt betalat för att ha en enkel resa och därmed fullföljt mina åtaganden som kund.

Själv är jag en entreprenör och brukar säga att det ska vara en enkel resa för kunden!
    Som du märker så blev det ingen enkel resa för mig och därmed mitt missnöje.

Emerson
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Adam N
    Adam N skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Eftersom bolaget i sig inte förtjänar samma betyg som individerna som jag haft kontakt med blir rekommendationen skriven med enskilda betyg med skala * till ***** (1-5).

Säljaren, Johannes Bergström, trevlig säljare som var väldigt tillmötesgående och tillgänglig under insäljningsprocessen men glömde att fylla i en hel del uppgifter i avtalet som skall stå med, samt att han uppgett en annan leveranstid än vad företaget själva säger (enligt kundtjänst per telefon). Dessutom ganska dåligt gensvar efter att avtalet blivit påskrivet, fick själv ringa till företaget för att boka monteringen av vår inglasning. Betyg: ***

Hantverkaren, Tim Karlsson, var den bästa delen av min inglasning med BalkongRutan. Han var i tid, gjorde arbetet på nolltid och dessutom noggrant. Något som jag uppskattar hos hantverkare är ärlighet, Tim visade mig den färdiga inglasningen och visade mig att han använt sig av skruvar för att fästa delarna men informerade också mig att de normalt sett brukar nita. Han berättade att det inte är någon skillnad i funktion och hållbarhet men att han kan komma tillbaka efter han hade ätit lunch och göra om det med nitpistol om jag skulle vilja. Jag och Tim kom överens om att det är bäst att göra som företaget brukar gå tillväga om det skulle bli några problem i framtiden och det löste Tim perfekt! Dessutom var en del till inglasningen felmottad och även det löste Tim på ett jättebra sätt som gjorde inglasningen nästan bättre än sitt egentliga vis. Betyg: *****

Kundtjänsten, första gången jag kontaktade BalkongRutans kundtjänst var efter de 4-6 veckorna som Johannes hade informerat mig var leveranstiden för min inglasning. Jag blev väldigt defensivt bemött av en väldigt otrevlig ton som informerade mig om att det faktiskt är 8-10 veckors leveranstid. Jag svarade att säljare och kundtjänst då har olika bestämmelser om leveranstid och att det inte är mitt fel. Efter en stund av ordutbyte kommer vi i alla fram till att vi faktiskt kan boka in en tid för montering och den processen gick väldigt smidigt. Andra gången jag kontaktade kundtjänst var dagen efter att inglasningen var genomförd, då jag insett att en del av inglasningen var skavd/skadad och försvårade funktionen av öppning/stängning aningen. Jag informerade om att jag var väldigt nöjd överlag men att denna delen var skadad och kanske bäst borde bytas ut för att inglasningen ska fungera felfritt. Kundtjänst säger att detta inte är något problem att åtgärda och ber mig att maila bilder och vad som är fel så skulle de höra av sig och lösa detta. Nu har det gått över en vecka utan någon form av gensvar, vilket drog ner helhetsbetyget på företaget för mig. Överlag har kundtjänst varit hjälpsam när säljaren inte gjort sin del, men en viss otrevlig attityd och att inte återkoppla till kund kan jag tycka är ganska dåligt. Betyg: ** (****, om de återkopplat kring den trasiga delen, trots att detta inte ursäktar otrevlig ton mot kunder)

Fakturan, kom direkt dagen efter inglasningen, inga problem eller konstigheter med beloppet.

Övriga uppgifter om företagets helhetsbetyg:
    Säljare och kundtjänst säger olika leveranstider. Säljare: 4-6 veckor efter andra mätningen. Kundtjänst: 8-10 veckor efter andra mätningen. Samma fakta tack! Ordning och reda, mindre förvirring = bättre affär!

En skavd del men i övrigt var alla delar i fint skick, en felmåttad del men det löste Tim med en riktigt snygg, egen lösning utan att påverka inglasningens funktion.

Något som verkligen är dåligt är att företaget inte har grov-dammsugare! Det borde ingå att de dammsuger borrdamm, små stålrester, alternativt att de borstar upp detta som en del av grovstädningen! Företaget ställer ganska stora krav på att allt på balkongen ska vara undanplockat, då tycker jag att de också kan dammsuga bort resterna från deras arbete och lämna balkongen i det skick som de fick arbeta med den.

Min utvärdering av balkongrutan slutade med en trea i betyg. Hade företaget haft bättre tydlighet i sina avtal och en betydligt smidigare, och något trevligare, kundservice, så hade betyget varit högre. Framför allt om de hade återkopplat om lagning kring den delen som jag kontaktade dem angående, för att den var trasig.

Skulle jag rekommendera BalkongRutan: Ja, men inte utan att rekommendera att noggrant läsa deras avtal innan de skriver på, att man ser till att säljaren faktiskt fyller i alla de uppgifter som är överenskomna samt de uppgifter som säljaren kanske "glömmer" att fylla i, exempelvis preliminär leveranstid samt muntliga överenskommelser.

Överlag, ganska nöjd! Får se vad tiden säger men hittills ser allt toppen ut (förutom den skadade delen) och jag ser fram emot varma inglasade kvällar i höst/vinter!

Hälsningar,
    Banmästargatan, Solna Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Vi fick vår balkong inglasad i juni. Vi hade mycket god och regelbunden kontakt med Angelito. Vi fick ett proffsigt bemötande både från honom och Balkongrutan som företag. Måttbeställningen och därefter monteringen gick smidigt och utfördes av mycket kunnig personal. Allt har fungerat perfekt för oss och vi har kunnat använda balkongen mycket under denna kalla sommar. Trots hårt regnande har vi inte fått in en droppe regn. Läs mer
  • Therese L
    Therese L skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    För Ert eget bästa - Välj ett annat företag för Er inglasning!!

En trevlig säljprocess som slutar med ett dåligt montage och riktigt katastrofal kundservice!
    Vid problem anklagar de kunden och är helt ovilliga att hjälpa till att lösa problemet. Får du en tid, får du vänta veckor/månader på en montör. När monören väl kommer avhjälper dom inte problemen och du får vänta ytterligare veckor på en ny montör som i sin tur inte heller gör sitt jobb utan får boka in en ny tid ytterligare veckor senare. Räkna inte med någon förståelse eller sympati från Balkongrutan, utan snarare ett riktigt dåligt bemötande om du nu ens får tag i dem vill säga!

Fakturan kom dock direkt dagen efter leverans. Men att leverera en fungerande produkt verkar vara svårt för dem. Vi fick vår leverans i början av maj, och kunde inte öppna vår balkong under varma dagar förrän i slutet av juni efter flertalet turer med dem. Vi är nu inne i juli (10/7) och har fortfarande inte fått alla fel avhjälpta. Idag hade de lovat att komma till oss på morgonen mellan 7-8 (innan jobbet) och åtgärdat vad dom missat när de var hos oss i slutet av juni, men dom dök inte ens upp! Och igen vill de mena att de inte gjort något fel, för när jag ringer säger dom att dom ska komma någon gång under dagen (fast de hade glömt bort oss)! Men vi jobbar, och kan inte vara hemma och vänta på att de kanske dyker upp.

Och avhjälpa alla problem som vi har kommer dom inte heller att göra. Balkongrutan menar nämnligen att det är normalt att glasdörren inte går att öppna utan att dra i snöret i ovankant samtidigt som man måste ta tag i plastfästet i nederkant vid golvet och dra hårt inåt (glöm inte att Ni alltså kanske måste vara akrobat om Ni ska ha deras produkt, glaspartierna är hos oss nästan 2,4 m höga). Detta trots att varken demonstration under säljprocessen eller någon av de grannar vi pratat med har samma problem med att öppna glasen. Flertalet av våra grannar har dock också haft problem med att få sina inglasningar korrekt monterade.

Nä, välj istället ett seriösare företag, så slipper Ni få ett nytt fritidsintresse i form av konstant jagande och dividerande med Balkongrutan. Roligare kan man ha efter en så pass dyr investering. Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Fick ungefärligt datum för montering, men hörde sedan inget. Fick ringa / maila och påminna.
    Oklart att hela uteplatsen behövde vara tom, frågade ändå innan om det var något vi behövde veta.
    Fick faktura där moms var adderat på pris med moms. Läs mer
  • Annelise L
    Annelise L skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd med inglasningen av balkongen. Det gjordes snabbt, hänsynsfullt och vänligt. Enda nackdelen var väl en lång väntetid, lång kö? innan det blev min tur. Men tack för ett gott arbete!
    Annelies Lindblom Läs mer
  • Christer O
    Christer O skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Tätt och fint. Inge snö på balkongen. Hoppas på vår snart så man kan vara ute mer. I övrigt inget att klaga på. // Christer nöjd kund 😎 Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra respons från företaget och hedervärd närvaro av Angelito.
    Inglasning ger ett proffsigt intryck med ett snyggt genomfört arbete.
    Företaget bör räkna in och leverera lösning med hängrännan för kunden.
    Det räcker inte med rekommendation av leverantör av h-ränna.
    Per W. Läs mer
  • Toon L
    Toon L skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    När inglasningen nu är klar ser det bra ut men hela processen har pågått i nästan 8 månader och har bestått av att blivit bortglömda för mätning, glasen inte beställts, fel storlekar leverade, montör avbokar två gånger dagen innan, inbokad tid när ingen dyker upp och felmontering som nu slutligen blivit åtgärdad. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra bemötande. Negativt var att överenskommelsen med säljaren om vita skivor var svårt att kontrollera i det skrivna avtalet. Detta ledde till en oplanerad utgift för oss på 1300. F.ö. bra hantverk.
    Inglasning av balkong på Ullerudsbacken 61, Farsta Strand. Läs mer
  • Ewa K
    Ewa K skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Inga konstigheter, allt fungerade fint! Läs mer
  • Marie K
    Marie K skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Är mycket missnöjd. Har vart mycket strul. Långa väntetider, material som fattats, trasigt glas som ändå monterats m.m m.m. Tider som inte hölls. Montören avbokade i sista stund. Hade tagit ledigt från jobbet. Det värsta var montören. Otrevlig.
    Även säljaren som man inte kunde nå. Ringde flera gånger från min telefon. Inget svar. Provade från annan telefon. Svar direkt. Dåligt med svar på mejl.
    Balkongrutan kommer jag aldrig mer att anlita. Läs mer
  • Owe L
    Owe L skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hej! Vänligt bemötande men fick inte allt utfört.
    Hela processen tog mycket lång tid. Svårt få kontakt
    ännu inte fått mailsvar. Betalat fakturan som blev större än överenskommelsen. Balkonginglasningen så efter lång tid blev av var mycket bra.
    Med vänlig hälsningar
    Owe Larsols Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd med både arbete och bemötande. Läs mer
  • Fehmi B
    Fehmi B skrev om Viktor Rosenholm en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Inglasningen sköttes professionellt och gick otroligt fort. Imponerande att en ensam person gjorde allt på så kort tid när man annars tidigare sett 2 personer som gör detta jobb! Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jätte nöjd med allt blev superbra! Läs mer
  • Christian K
    Christian K skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Det vsr en trög start med bygglov och något passivt agerande i början. När leveransen kom så monterades den snabbt och med bra kvalite. Jsg är nöjd med produkten som helhet - trotts att det blev en utdragen process Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Balkongrutan levererade enligt överenskommelse en mycket bra inglasning av vår balkong. Monteringen gjordes snabbt och effektivt på utsatt tid och de var mycket trevliga att ha kontakt med. Vi kan varmt rekommendera företagets tjänster och produkter till andra som önskar få en snygg och praktisk inglasning av sin balkong. Läs mer
  • Jovanka G
    Jovanka G skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Trevlig och lätt tillgänglig personal samt ett gott bemötande , gör att alla får en femma ifrån mig Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är nog vad man kan kalla en enkel konsument som har överseeende med det mesta. Men i min relation med balokongrutan tog mitt tålamod slut. Sammanfattningsvis så tog det 3 månader lägre att slutföra arbetet än utlovat och så missade vi möjligheten att nyttja vår inglasning innan det blev för kallt att sitta ute samt att det var en arbetsplats under 6-8 veckor då man förpliktar sig att hålla undanplockat när montörerna var på plats. Som "plåster på såren FI k vi ca 5% rabatt på slutpriset. Om ni använder balongrutan var inte godtrogna konsumenter som oss utan se till att ställa motkrav i deras standardavtal. Det är utformat på en sådant sätt att de inte har några förpliktelser mot dig som konsument. Justera med ett vite utifrån utlovad leverans. Kontakten med samordnaren på företaget fungerade samt att de montörer som de hyrde in var trevliga och bra att ha och göra med. Problemet ligger i att det är ett sälj som antagligen är helt frikopplat mot organisationen så de känner inget ansvar för leveransen. Läs mer
  • Ann-marie W
    Ann-marie W skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra bemötande. Däremot saknades en glasskiva som vi fick vänta på i två veckor. Borde ha funnits exakt till varje balkong! Läs mer
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Det var kanon! Från beställning till montering. Aldrig några tveksamheter. Läs mer
  • Karin P
    Karin P skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Larry är positiv, smidig och hjälpsam. Han återkommer snabbt med svar på frågor, och anstränger sig att få till bra lösningar för kunderna. Läs mer
  • Bo-gunnar C
    Bo-gunnar C skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Är supernöjd med allt
    Allt gick fort och smidigt Läs mer
  • Sophie K
    Sophie K skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Han som gjorde jobbet trevlig o bra!!
    Obehagligt att de ville ha betalt 10 dgar netto" o detta i julens röda dagar!! Dessutom r det väl olagligt att kräva med sådana villkor? Vilket jag inte visste,utan
    Vill få slutbesiktningen klar,så allt blir klart!
    Så är det inte idag! Hänger i ovetande utan besked.vilket inte känns bra. Svårt att ge ett sammanfattande betyg pga av allt detta. Läs mer
  • Viola S
    Viola S skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Trevligt bemötande! Kunnig personal Läs mer
  • Olga M
    Olga M skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Hittills varit nöjd med kvalitén och personalen. Läs mer
  • Anja L
    Anja L skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra information och snabb installastion men fortfarande ingen efter besiktning av oberoende besiktningsman!installera nu i december och betala i slutet av januari, sa Angalito men fakturan kom innan jul med kort betalning! Han ringde även och påminde om fakturan i början av januari som man enligt lag har 30 dagar på sig att betala. Annars fungerar inglasningen bra och vi är nöjda. Läs mer
  • Gun A
    Gun A skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd 😊
    Han var klar på en dag och kämpade på trots kylan. Läs mer
  • Mojje A
    Mojje A skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är nöjd med med inglasningen och arbetet kring min balkong. Jag ger balkongrutan bra betyg. En förbättringspunkt är att de kontaktade kunden med längre framförhållning. Läs mer
  • Per M
    Per M skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra info,bra installatörer,bra material,slarvig administration då order felbehandlades,i stort sett OK som totalbetyg för Balkongrutan. Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Bra jobb! Killen var jätte duktig och snabb. Balkongen är jätte fin! Läs mer
  • Sheberu N
    Sheberu N skrev om Tom Bergström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    BalkongRutan gjorde ett bra jobb med min balkong. Det gick snabbare än uppskattat och resultatet blev snyggt! Läs mer
  • Zlata B
    Zlata B skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är micke nöjd särskilt stor tack till mon fören för fint arbete. Läs mer
  • Tufail H
    Tufail H skrev om Tom Bergström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Väldigt trevliga och duktiga personal. Bra bemötande fick man från er . Läs mer
  • Simon
    Simon skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Någonting hade hänt med min först recension så ignorera den. Allting gick bra med BalkongRutan. Vänliga människor, bra tjänster, bra kvalitet. De hade lite problem med fel glas (storlek) men de fixade problem snabbt. Jag kan inte klaga. Läs mer
  • Simon L
    Simon L skrev om Viktor Rosenholm en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Allting gick bra. Bra kvalitet. De hade lite problem med fel glas men de fixade problem snabbt. Jag kan inte klaga. Läs mer
  • Erik L
    Erik L skrev om Patrik Andersson en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Leveransen blev något försenad, men fick kompensation för det 😊. Monteringen gick snabbt och smidigt! 👍 Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hej
    Han var väl ok men jag fick intrycket att priset som är våldsamt högt satt för några glasskivor dessutom enkelglas 82000 gällde både övre och undre delenövredelen på balkongen sedan ville man ha ytterligare 14000?! För undre halvan vilket man då ej tar Läs mer
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Tom Bergström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hela resan från det att vi kom i kontakt med säljare Tom Bergström till att montaget färdigställdes är vi mycke nöjda Läs mer
  • Tove R
    Tove R skrev om Angelito Oliva en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Duktig säljare, men efter att avtalet var påskrivet har det varit omöjligt att få kontakt med honom. Jag har mailat/ ringt flertalet gånger för att påtala saker som blivit fel, varit trasigt etc. Har aldrig fått någon som helst återkoppling utav honom. Läs mer
  • Kent F
    Kent F skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    B-rutan har gjort ett bra jobb. Såg till att montera inglasningen och bli klara samma
    dag. Avtalat datum för montering hölls.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Jonathan R
    Jonathan R skrev om Viktor Rosenholm en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Fantastiskt bemötande av både säljare & montör! Helt felfritt. Rekommenderar mer än gärna andra att vända sig till balkongrutan. Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Hej
    Kom punktligt, mycket trevliga, la ut skyddsteckning på golvet ut mot balkong. Försökte bjuda in dom på kaffe men killarna tackade nej. Åt sina medhavda smörgåsar på balkongen i kylan. Arbetet utfördes mycket proffsigt med milimeterpassning, snyggt och m med kvalité
    Stort tacka och kan verkligen rekommendera dessa montörer och säljare David
    Hälsningar Peter W Läs mer
  • Ann-mari D
    Ann-mari D skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Blev bättre än vi förväntat oss, helnöjda.
    Kanon kille som var här och monterade. Läs mer
  • Per-åke L
    Per-åke L skrev om BalkongRutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd med min inglasning av balkongen. Läs mer
  • Göran P
    Göran P skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Ok produkt, men säljaren är såå seeg. Betyg 1 (av 1-10) när det gäller att kommunicera Läs mer
  • Aina E
    Aina E skrev om David Öström en del av BalkongRutan Mälardalen AB
    Vi är väldigt nöjda med inglasningen av vår balkong. Tack för god service och trevligt bemötande av alla inblandade. Läs mer
David Öström
Patrik Andersson