Balkongrutan Mälardalen AB

Balkongrutan Mälardalen AB

Hej!

Funderar du på att glasa in din balkong eller altan?

Vi på Balkongrutan är specialister och har lång erfarenhet av inglasning till balkonger, altaner och uterum. Produktionen sker i Finland och vi följer hela kedjan noggrant, från kontrollmätning till produktion och montage.

Vi jobbar alltid efter vår tydliga och omfattande kvalitetspolicy där vi ser till att avfall sorteras och att våra produkter/arbetsmetoder har en så liten miljöpåverkan som möjligt.

Välkommen att kontakta oss redan idag!

Läs vad 298 kunder tycker om Balkongrutan Mälardalen AB 2

2021-05-03
    Vi är nöjda med arbetet balkongen blev väldigt fin
    Hej Woinshet, Härligt att höra och tack för att ni valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-05-02
    Jag köpte både taket och inglasningen och är mycket nöjd.
    Hej Kirsti, Om du är mycket nöjd så är vi också det! Hoppas du ska trivas med din nya investering! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-05-01
    Proffsigt utfört jobb. Mycket nöjd.
    Hej Tore, Så ska det låta! Tack för att vi fick förtroendet att utföra arbetet hos dig och hoppas du ska få mycket glädje av din nya inglasade balkong! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-29
    Inglasad balkong med täckskivor för befintlig plåt. Har gjort det tidigare på egen balkong för ca ett år sedan och vart mycket nöjd med bemötande och leverans. Mycket professionellt! Valet var enkelt när jag nu även skulle glada in min mors balkong. Även denna gång vart resultatet mycket bra. Dock var montören lite ”speciell” denna gång, inte så talför och social.
    Hej Lars, Tack för ditt fina omdöme! Alltid lika trevligt med återkommande kunder och det är vi väldigt glada och stolta över! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-29
    Snabbt ,trevlig personal bra gjort ...allt var ordentligt...😊🙏🏻
    Hej Lidia, Tack för att du valde oss som leverantör och bra att vi levde upp till dina förväntningar! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-28
    The best ever decision we made was to go with Victor Ekstrom at Balkongrutan. He has been the most amazing, fast, knowledgable and cordial. Very prompt in giving response to making the booking to the fast delivery even before the commited date, our experience with him has been great. And what is even more amazing is Adnan the person who came to fix the balcony. The best guy ever!! Timely, punctual, finished the installation so quickly and with amazing precision. And soo warm and cordial as well.

We have been very satisfied with balkongrutan and in particular Viktor and Adnan and very highly recommend them to everyone.
    Hi Aditi, So nice to read these fine words about is! We will make sure to tell Viktor and Adnan thats for sure! Best regards Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
  • Jovica A
    2021-04-28
    Super nöjd med hela jobbet, det tog lite tid, men det blev mycket fint. Och säljaren var mycket duktig med bra idéer.
    Det är inte första eller sista gången jag anlitar Balkongrutan.
    Hej Jovica, Tack så mycket för fina ord och roligt att du är återkommande kund! Vi tackar så mycket att du valde oss som leverantör och hoppas att du hör av dig igen. Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-28
    Bra bemötande och proffsig personal

Snyggt utfört arbete
    Hej Tore, Vi är tacksamma för att vi fick möjlighet att utföra inglasning hos dig och hoppas att du ska trivas med din nya investering! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-23
    Köpet gäller inglasning av balkong. Allt har fungerat enligt överenskommelse från dag1.
    Hej Carl-Åke, Härligt att höra! Hoppas du ska trivas med din nya inglasade balkong och tack för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
  • 2021-04-22
    Bra respons, service och en mkt skicklig montör
    Kudos på det!
    Hej och tack för ditt omdöme! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-22
    Vi köpte en ramfri inglasning till vår balkong. Genomgående bra bemötande, snabb leverans o kunnig montör, som även tog bort den gamla trallen o slängde den.
    Vi fick ett mycket bra helhetsintryck av alla leden i företaget!🤩
    Hej Maria, Kul att fick en sådan bra upplevelse! Vi strävar efter att vara specialister i allt vi gör och hoppas att du får många fina stunder på balkongen framöver! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-22
    Inglasning av befintlig järnbalkens. Huset byggdes för 3 år sedan. Balkongen är utsatt för mycket vind. Balkongrutan har installerat flera inglasningar i vår Brf. Har bara hört positiva omdömen. Säljaren var duktig och snabb. Installationen utfördes snabbt och proffsigt. Visst problem med vinande ljud när vinden ligger på. Åtgärdades snabbt med byte till borstlister. Mycket bättre men fortfarande lite ljud när det blåser.
    Hej Göran, Bra att du och föreningen är nöjda med samarbetet! Tack för att ni väljer Balkongrutan! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-03
    Avseende balkonginglasning.

Effektiva, serviceminded. Bra kommunikation och återkopplar snabbt. Mycket nöjd!
    Hej Linda, Vad roligt att höra att du blev så nöjd! Tack för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-01
    A detailed presentation and discussion was conducted before signing up for the contract.

The installation has done carefully and well communication to describe how to open and maintain the glasses.

Good service and will recommend to my friends.
    Hi I-jung, Very nice to hear and thank you so much for choosing Balkongrutan! Best regards Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-01
    De är effektiva, profeccionalism,, puntliga
    Hej Maritza, Tack vad glädjande att höra och hoppas du ska trivas med din nya inglasning! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-01
    Jätte nöjd med allt. Servicen och återkoppling
    Hej Marina, Tack för fina ord och att du valde just oss till ditt projekt! Vi önskar Glad Påsk! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
  • Kenneth T
    2021-04-01
    Köpt inglasning av balkong.
    Väldigt smidigt och galant hela vägen från offert , mätning och installation.
    Rekommenderas!
    Hej Kenneth, Kul att du fick en sådan bra upplevelse! Vi är glada att vi fick möjligheten att glasa in din balkong! Glad Påsk! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-01
    Utmärkt service, rätt pris och bra produkt.
    Hej Richard, Härligt att höra! Tack för att du valde oss som leverantör! Vi önskar Glad Påsk! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-01
    Otroligt proffsigt under hela processen och perfekt resultat!
    Hej Shahin, Fantastiskt kul att höra! Tack så mycket för att du valde att glasa in balkongen med oss! Hälsa mamma så mycket och Glad Påsk! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-04-01
    Trevliga, tillmötesgående och snabba. Mycket nöjd med resultatet!
    Hej Tove, Tack för fina ord och att du valde Balkongrutan! Glad Påsk! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
  • Barbro M
    2021-03-31
    Jag blev utmärkt bemött av Balkongrutan vid beställning, mätning och uppsättning av inglasningen. Rekommenderas
    Hej Barbro, Det är andra gången du beställer inglasning från oss och det är vi väldigt tacksamma och glada för! Vi önskar dig en Glad Påsk! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-31
    Vi köpte en komplett inglasning av vår balkong och köpte även med Balkongrutans egna monterade solskydd.

Vi hade höga förväntningar från början och de införlivas hela vägen från kontakt med säljaren Patrik till det färdiga resultatet. Proffsigt!

Vi kan bara rekommendera!

// Rickard
    Hej Rickard, Bra att ni hade höra förväntningar för det har vi på oss själva! Stort tack för att ni valde oss till ert projekt och hoppas ni får en fin och Glad Påsk! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
  • Kurth Och Inga K
    2021-03-31
    Inglasning av balkongen. Har blivit utmärkt bemötta o arbetet är vi så nöjda med.
    Hej Kurt och Inga, Härligt att höra och tack för att ni valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    Riktigt bra balkong!
    Otroligt snabb montering och bra bemötande.
    Hej Oliver, Tack för ditt fina omdöme och hoppas du ska trivas med din nya balkonginglasning! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-31
    Jag köpte balkong inglasning och är nöjd med resultatet.
    Hej Omar, Det var roligt att höra! Tack för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-30
    Så fort och bra jobbat! Mycket nöjd!
    Hej Audrius, Kul att du blev så nöjd! Tack för ditt omdöme och att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-30
    Rekommenderar! Mycket trevlig och kunnig personal från första kontakt till installationen av min balkong var klar.
    Hej Lotta, Vad glada vi blir när vi läser detta! Tack så mycket för fina ord och hoppas du ska trivas med din nya inglasning från oss. Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-30
    Vi beställde rivning av gammal inglasning från Lumon och ny inglasning till balkong som är 8 m lång och 2 m djup. balkongen är dessutom rundad med ca 14m radie. Vi kollade runt bland olika leverantörer och blev rekommenderade av en granne att även kolla med Balkongrutan som sedan också gav den bästa offerten.
    Första steget i processen var att få bygglov från kommunen, det tog tid!
    Rivningsjobbet och monteringen av den nya inglasningen var rätt så omfattande men sköttes jättebra av montörerna. Det tog sedan extra lång tid att slutföra jobbet på grund av felleverans av glas från fabriken men annars så är vi jättenöjda med resultatet.
    Hej Per, Det där med bygglov kan tyvärr ta upp till 10 veckor. I dessa tider tar det ibland längre tid då kommunerna är underbemannade. Ledsen att det drog ut lite på tiden men skönt att ni är nöjda som helhet :) Tack för att ni valde Balkongrutan! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-30
    Balkongruta gjorde inglasning hos oss. 100% nöjd med deras bemötande, service och flexibilitet. Dessutom har dem bra pris.
    Produkten verkar vara bra, kan inte kommentera mer om kvalité eftersom inglasning var klar bara några veckor sedan.
    Jag rekommenderar gärna Balkongruta till andra som är intresserad av inglasning.
    Hej Soorej, Det låter ju fantastiskt och tack för dina fina ord om oss! Vi försäkrar dig om att vår produkt håller högsta kvalitet! Rekommendera oss gärna och tack för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-30
    Bra och proffesionellt bemötande hela vägen
    Hej Ola, Härligt att höra! Hoppas du ska trivas med din nya inglasade balkong och tack för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-30
    Allt mycket bra, montören var inte så trevlig men gjorde bra jobb.
    Hej Margaretha, Tack för ditt omdöme och bra att du är nöjd med arbetet! Vi får se till att rycka montören lite i örat då de alltid ska ha ett trevligt bemötande. Tack för att du valde Balkongrutan! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-24
    Köpte balkonginglasning. Nöjd med montering samt resultat.
    Hej Martin, Det glädjer oss och tack för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-24
    Jag fick precis min balkong inglasad av balkongrutan. Jag är så nöjd med hela processen ifrån första mötet med säljaren till att montören kom och montera upp inglasningen. Det har vart tydlig och bra kommunikation i från balkongrutan hela vägen. Inglasningen slog alla mina förväntningar och jag är så nöjd med resultatet. Jag kommer starkt rekommendera balkongrutan.

Mvh, Linda
    Hej Linda, Om du är nöjd med allt är vi likaså. Vi ska låta hälsa säljaren Filip Kovacevic och montören Lauri Katainen så kommer de bli stolta. Tack för fina ord och tack för att du valde just oss till ditt projekt! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-24
    Fungerat bra.inglasning av balkong.
    Bra service
    Fint utförande och lättskött.
    Ganska dyrt om jag jämför med grannars inglasning. Men bättre.
    Jan-Olof
    Hej Jan-Olof, Oftast får man det man betalar för och du tog helt rätt beslut. Vi är faktiskt lite bättre och det är just det som gör oss till "specialister". Tack så mycket för att du valde oss! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-22
    Jag har beställt inglasad balkong från Balkongrutan och tyckte hela jobbet från försäljningen, beställning, installation och service fungerade mycket bra!
    Hej Ladan, Det var glädjande att höra! Vi är mycket tacksamma för att du valde oss som leverantör och hoppas du ska trivas med din inglasning i många år framöver! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-22
    Köpte en balkonginglasning av balkongrutan. Hela processen fungerade smidigt från bemötande, offert till montering. Monteringen tog endast en dag. Har inte upplevt några problem med produktem sedan montering. Allt som allt är jag nöjd, inget att klaga på!
    Hej Jakob, Tusen tack för fina ord. Vi jobbar stenhårt för att alla våra kunder ska vara mer än nöjda! Tack för att du valde Balkongrutan! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-22
    Jag är jätte nöjd med resultatet, men också hur jag blev bemött!
    Säljaren var jätte trevlig och berättade vad som är lämplig för mig och försökte inte sälja något utöver det jag verkligen behöver. Även montage killarna var jätte trevliga och något jag älskade var att jag inte behövde städa efter dem. Jätte rent och snyggt efteråt! Prisvärd produkt! Rekommendera stort!!! :D
    Hej Dzevada, Det är betyg som dessa som gör att vi älskar det vi håller på med! Vi ska låta hälsa alla inblandade och tack för att du valde just Balkongrutan! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-19
    Proffsigt bemötande, bra information, trevlig personal (alla) och vi är supernöjda. Skulle anlita dem igen!
    Hej Emelie, Tack för ditt omdöme och tack för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-19
    Urmärkt utförande och bemötande i samband vid Balkonginglasningen.
    Hej Gisela, Vi blir så glada av detta! Tack för visat förtroende och att vi fick möjligheten att glasa in er balkong! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-18
    Jag köpte balkong inglasning och är nöjd med resultatet, men också hur jag blev bemött.
    Säljaren var väldig ärligt och berättar vad som är lämplig för mig, och inte alls försöker sälja på något utöver det jag verkligen behöver.
    Hej Kevin, Härligt att höra! Vi jobbar med att vara specialister i allt vi gör och det är viktigt att ta reda på vad du som kund verkligen vill ha. Tack för att du valde oss! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-18
    Amazing Service.The technician who fixed our balcony glazing was very professional and expert in his work.The company also calls back to ensure if everything is working fine or not and happily provides support for any issues. Overall we are very satisfied with the product and the service. Highly recommend Balkongrutan Mälardalen AB.
    Hi Sumit, Thank you so much for these lovely words! Best regards Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-18
    Vi köpte inglasning till balkongen av Viktor och tecknade även avtal med föreningen. Viktor och Balkongrutan rekommederas då de är lyhörda och lyssnar på vad kunden vill ha.
    Hej Mattias, Vi ska låta hälsa säljare Viktor Ekström detta. Tack för ett bra samarbete och att ni valt oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
  • Priscilla C
    2021-03-18
    I had my balcony glazed and I’m loving it!
    The service was fast and the team was very professional. Very good quality material too! The customer service was attentive in answer all my questions with clarity and good humor. It was definitely the best choice!
    Hi Priscilla, Wow this is so nice for us to read! We are working so hard to get these recommendations. Thank you for choosing us! Best regards Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-17
    Tack! Efter 25 år blev balkongen ett nytt rum. Äntligen kan vi njuta av vårsolen även om det är nollgradigt ute. Vi är supernöjda.
    Hej Lena, Härligt att höra! Den som väntar på något gott... :) Tack för att ni valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-17
    Oj, vilka proffs. Snabbt och oerhört snyggt jobb. Jag och min fru som tillhör riskgrupper är mycket nöjda med noggrannheten i allt.
    Hej Anders, Så roligt att höra! Vi förhåller oss till riktlinjer men också göra det lilla extra för varje kund. Hoppas ni får många mysiga stunder på balkongen tillsammans! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-17
    Super bra service, snart leverans och bra dialog med säljaren. Rekommenderar gärna👍
    Hej Zinadia, Alltid lika trevligt med fina omdömen! Hoppas verkligen du ska trivas med din nya inglasade balkong! Tack för att du valde oss som leverantör. Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    Prisvärd produkt. Trevlig personal
    Hej Eddie, Kul att höra och hoppas du ska trivas med ditt nya köp! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-16
    Quick service and good quality workmanship.
    Hi Jacqueline, Thank you for your opinion and for choosing us! Best regards Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
    2021-03-16
    Jag köpte en inglasning av balkong. Jag är mycket nöjd med hela affären.
    Hej Sten-Åke, Det gläder oss att du känner dig mycket nöjd med allt. Vi tackar så mycket för att du valde oss som leverantör! Mvh Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB
  • Caio M
    2021-03-15
    We are absolutely satisfied with Balkongrutan - both in the service and product levels.

Service: from the beginning they were always super helpful and clear in their communication. Support has a quick response time and they make sure your issues have been taken care of.

Product: the installation and the materials are super high quality. We had some minor issues after the initial installation that were quickly handled by support. Our balcony has become pretty much an “extra room” in our apartment.

Overall super happy with it, would definitely recommend!
    Hi Caio, Thank you so much for these fine words and thanks for the good communication! Best regards Balkongrutan Balkongrutan Mälardalen AB