Balkongrutan Mälardalen AB

Fakturavägen 5, 175 62 Järfälla — Visa karta

Hej!

Funderar du på att glasa in din balkong eller altan?

Vi på Balkongrutan är specialister och har lång erfarenhet av inglasning till balkonger, altaner och uterum. Produktionen sker i Finland och vi följer hela kedjan noggrant, från kontrollmätning till produktion och montage.

Vi jobbar alltid efter vår tydliga och omfattande kvalitetspolicy där vi ser till att avfall sorteras och att våra produkter/arbetsmetoder har en så liten miljöpåverkan som möjligt.

Välkommen att kontakta oss redan idag!

Läs vad 108 kunder tycker om Balkongrutan Mälardalen AB

• 2020-05-13

Alexander L skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Allt fungerade som det skulle. Väldigt duktig och seriös montör. Trevligt bemötande i alla led. Läs mer
    2020-05-13 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Alexander L
    Hej Alexander,

Jättekul läsning! Ska låta hälsa alla inblandade och tack för att du valde oss som leverantör!
  • 2020-05-13

Tommy B skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Jag köpte inglasning av balkong.Säljaren som vi träffade, var både trevlig och sakkunnig vid presentation av produkten. Tycker absolut att dom levde upp på våra förväntningar. Blev dessutom positivt överraskad att monteringen blev klar på en dag. Så sammanfattningsvis har vi att klaga på, Läs mer
    2020-05-13 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Tommy B
    Hej Tommy,

Vi strävar efter att vara specialister i allt vi gör. Kul att vi kunde leva upp till dina förväntningar och hoppas att du ska få mycket nytta och glädje av din nya balkonginglasning från oss!
  • 2020-05-12

Mai H skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Balkonginglasning
    Allt fungerade fint från offert till klart arbete.
    Vi är så nöjda Läs mer
    2020-05-12 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Mai H
    Hej Mai,

Kul att det känns bra och att ni är nöjda!
    Hoppas ni får mycket glädje av er nya inglasade balkong.
  • 2020-05-12

Per Åke E skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasning av balkong. Utmärkt bemött, de levde upp till de förväntningar vi hade, jag kan varmt rekommendera Balkongrutan Läs mer
    2020-05-12 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Per Åke E
    Hej Per Åke,

Det glädjer oss att du är nöjd och kan rekommendera oss vidare! Tack för ditt fina omdöme och hoppas du ska trivas med din nya inglasning.
  • 2020-04-20

Margret O skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Hej! Inglasat balkong Alla jag var kontakt med i företaget var fantastiskt trevliga och positiva Så nöjd med resultatet Kommer att tipsa mina vänner Kram till er på balkongrutan ❤️ Läs mer
    2020-04-20 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Margret O
    Hej Margret,

Va glada vi blir när vi läser detta! Hoppas att du ska ha mycket glädje och nytta av din nya balkonginglasning.
  • 2020-04-17

Tom B skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Informationen innan beställningen var bra.
    Utförandet av nedre delen av in-glasningen blev bättre och tog mindre plats än förväntat.
    Installatören var snabb ock gjorde ett bra jobb.

2 mindre bra synpunkter är:

1) Brandväggen tog utrymme och är ful. Anser att de två plåtväggar som fans där redan innan uppfyllde brand-kraven redan.

2) Att bygglovskostnaderna kom utöver det överenskomna priset anser jag att ni kunde ha varit tydligare med.
    Vi trodde att det skulle bli en gemensam bygglov för föreningen, inte att vi skulle få en faktura på 4700: - själva.
    Det blev en negativ överraskning.

Men i slutändan så är vi jätteglada åt hur det blev till slut.
    Snabbt & snyggt jobb.

Japp, vi kan rekommendera Balkongrutan till andra föreningar också.

//Tom Berggren Läs mer
    2020-04-17 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Tom B
    Hej Tom,

Kul att du är nöjd med slutresultatet. Vi förstår din tanke om brandvägg men enligt lag är vi skyldiga att sätta upp dessa väggar med tanke på brandrisken. Många av våra kunder väljer att måla den i en godkänd färg av förening för att skapa ett trivsammare intryck. Om det har varit oklarheter gällande bygglovskostnaden så tar vi självklart till oss av det i kommunikation i framtiden.

Tack för rekommendationen och hoppas ni ska njuta fullt i många trevliga stunder på balkongen!
  • 2020-03-21

Nathalie D skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Otroligt nöjd med inglasning och mycket trevlig personal! Läs mer
    2020-03-21 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Nathalie D
    Hej Nathalie,

Om du är otroligt nöjd är vi också otroligt nöjda! Tack för fint omdöme och vi önskar mycket nytta och glädje med din nya inglasning!
  • 2020-03-18

Anna Margareta B skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasning av balkong 6,7 m
    Bra lösning med öppningsbara rutor och vädringsmåjligheter
    Snyggt och proffsigt utförande
    Leverans och montage inom utsatt tid Läs mer
    2020-03-18 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Anna Margareta B
    Hej Anna Margareta,

Jättekul att läsa om hur nöjd du är med helheten! Tack för att du rekommenderar oss och hoppas du ska trivas med din nya inglasning!
  • Gun Elisabeth E

2020-03-17

Gun Elisabeth E skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasad balkong. Företagets presentation var tydlig, bra och trevlig. Inga forcerade säljtrick. Lagom förväntning och blev glatt överraskad. Snabbare än utlovad leverans och montering. Proffsig montör !! Kan verkligen rekommenderas 😃 Läs mer
    2020-03-17 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Gun Elisabeth E
    Hej Gun,

Vi blir verkligen jätteglada när våra kunder är mer än nöjda! Tack för ditt fina omdöme och hoppas du ska njuta av din nya inglasade balkong.
  • 2020-03-17

Felix G skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Balkonsinglasning. Bemötande och hantering av ärendet var toppen bra. Bra kvalitet på material. Tack Felix Läs mer
    2020-03-20 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Felix G
    Hej Felix,

Tack för ditt fina omdöme! Hoppas du ska få mycket glädje av din nya balkonginglasning!
  • 2020-03-16

Hans S skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Balkonginglasning.
    Vi har blivit mycket bra bemötta från första kontakten till det var färdig monterat. En seriös presentation som genererade köp.
    Mycket duktig och trevlig montör som hette Mamdouh. Arbetet utfördes den 11 feb 2020. Läs mer
    2020-03-16 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Hans S
    Hej Hans,

Tack för de fina orden! Vi är specialister på balkonginglasning och strävar efter det i allt vi gör från första till sista kontakt. Ska låta hälsa montören detta.
  • 2020-03-04

Robert S skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Toppen 5+, mycket bra på alla plan, säljare som montör. Är mycket nöjd.
    Vill man ha en inglasning av sin balkong så är detta företaget man vänder sig till. Läs mer
    2020-03-04 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Robert S
    Hej Robert,

Tack för ditt fina omdöme! Ska hälsa detta till montör och säljare.
  • Trollis J

2020-03-02

Trollis J skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasad balkong. Nöjd med arbetet och snyggt blev det! Läs mer
    2020-03-02 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Trollis J
    Hej Trollis,

Roligt att du är nöjd! Hoppas du ska trivas med din nya inglasning!

Pia G skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Lättare att ge ett omdöme när allt är klart! Nu är det för tidigt. Läs mer
    2020-03-02 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Pia G
    Hej Pia,

Ledsen att vi gick ut för tidigt. Då ska vi se till att skicka ett nytt när det är klart.

Kenneth A skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasad balkong !
    Trevlig och proffsig personal !
    Jag kan verkligen rekommendera företaget för att glasa in balkongen. Läs mer
    2020-03-02 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Kenneth A
    Hej Kenneth,

Vi strävar ju efter att vara specialister så tack så mycket för din rekommendation!

Hoppas du får många härliga stunder på balkongen framöver!

Zakia M skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Supertrevliga och kompetenta personer. Rekommenderar starkt. Är super nöjd med allt Läs mer
    2020-03-02 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Zakia M
    Hej Zakia,

Vad glada vi blir att du är nöjd och tack för din rekommendation!

Jens E skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Balkongeutan var företaget som bostadsrättsföreningen valt om
    Man skulle vilja glasa in balkongen. Ett vist val visade det sig. Produkt och utförande samt pris visade sig vara bättre än grannföreningens val. Bestämde mig direkt efter möte med en, vad jag uppfattade, som en seriös och förtroendeingivande försäljare. Montering skulle göras ett antal veckor senare efter byggnadstillståndet getts. Och mycket riktigt kom montören perfekt på tiden som avsatts för min balkong som blev helt klar på dagen och det enda han lämnade efter sig var ett perfekt arbete med förstklassiga glas och bärramar i rätt nyans. Ett synnerligen väl utfört arbete. Läs mer
    2020-03-02 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Jens E
    Hej Jens,

Glädjande att vi lever upp till dina förväntningar! Tack för ditt fina omdöme för det värmer verkligen!

Terttu K skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasning av altan under balkong på 50-tals villa. Mycket bra bemötande och företaget levde upp till våra förväntningar till 100%. Läs mer
    2020-03-02 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Terttu K
    Hej Terttu,

Ett 100 % omdöme slår aldrig fel!
    Tack för att du valde oss och att vi fick göra ditt projekt.
  • 2020-02-09

Magnus H skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Väldigt hjälpsamma genom hela processen. Jag gjorde en sen ändring till säljaren. Jag hade egentligen ingen tro om att ändringen skulle gå igenom då ordern redan var skickad. Men han löste det. Fem tummar på det.
    Installatören var väldigt trevlig, snabb och noggrann.
    Vi är väldigt nöjda med hela upplevelsen och fick en väldigt fin inglasning av balkongen. Läs mer
    2020-02-09 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Magnus H
    Hej Magnus,

Tack för dina fina ord om oss! Det finns inget som gör oss så glada som nöjda kunder.

Önskar dig många härliga stunder på balkongen!
  • 2020-02-05

Karin H skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Bra och snabbt jobbat. Hög kvalitet Läs mer
    2020-02-05 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Karin H
    Hej Karin,

Vad glada vi blir att du är nöjd och tack för fint omdöme!
  • 2020-02-04

Benny H skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Bra bemötande utmärkt säljare man har levt upp till mina förväntningar köpt en inglasning Läs mer
    2020-02-04 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Benny H
    Hej Benny,

Det glädjer oss att du känner dig nöjd med allt! Vi tackar för det och hoppas att du får mycket nytta av din nya inglasade balkong.
  • 2020-02-03

Carina L skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasad balkong. Mycket nöjd med bemötande och resultat Läs mer
    2020-02-03 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Carina L
    Hej Carina,

Tack för fint betyg! Hoppas du får många fina stunder med din nya inglasning.
  • 2020-01-22

Caroline O skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Jag köpte inglasning av balkong.
    Jag blev mycket bra bemött.
    Jag hade inte så mycket förväntningar inför mitt köp.
    Min upplevelse var mycket bra, mycket bra o duktig personal. Den ända nackdelen är att det var dyrare än vad jag trodde det skulle va. Läs mer
    2020-01-22 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Caroline O
    Hej Caroline!

Tack för din fina bedömning av oss som leverantör. Vi är specialister på balkonginglasning och jobbar hårt för att leva upp till det! Hoppas du får många trevliga stunder på balkongen.

Philicia B skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasning av balkong.
    Alltid ett trevligt bemötande.
    Snabbt och smidigt!

Vad som drar ner på upplevelsen är deras oförmåga att höra av sig när planer ändras.
    T ex satt jag hemma i 4 timmar och väntade på ett möte. När jag själv ringer upp får jag till svar att de är sena. Fullt förståligt, men ring och meddela det!!

Rutorna skulle ställas på balkongen ett par dagar innan montering. Även denna plan ändrades utan att jag blev meddelad.

Ring eller smsa och meddela bara, ska det vara så svårt? Läs mer
    2020-01-14 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Philicia B
    Hej Philicia,

Tack för att du hjälper oss att bli bättre! Självklart ska det återkopplas om det sker förändringar med vad som är lovat.

Vi önskar dig många fina stunder med din nya inglasade balkong!

Christina Ö skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Köpte inglasning av balkong.
    Fick trevligt bemötande och arbetet var proffsigt utfört :) Läs mer
    2020-01-14 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Christina Ö
    Hej Christina,

Roligt att höra att du är nöjd med allt! Det ska jag hälsa till säljaren och montören. Tack för din rekommendation : )

Alfred B skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Hej! Jag tycker att vår delad inglasade balkong är funktionell. Jag tycker att nederdelen skulle också vara skjutsystem så hade de varit lättare att tvätta av. Fönsterblecket har börjat rosta annars är vi nöjda. Läs mer
    2020-01-14 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Alfred B
    Hej Alfred,

Tack och hoppas att du får mycket glädje av din nya inglasning! Vad gäller fönsterblecket får du gärna kontakta vår kundtjänst så tittar vi på det omgående.
  • 2020-01-12

Martin C skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Professionella, snabba (relativt uppdragets storlek), trevlig montör. Kvalitet på själva arbetet och inglasningen var över förväntan bra. Har inget att anmärka på. Rekommenderar. Läs mer
    2020-01-12 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Martin C
    Hej Martin,

Tack för din rekommendation och att allt var över förväntan! Hoppas du får stor glädje och nytta av din nya inglasning!
  • 2020-01-12

Abbas E skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Jag köpte en inglasad balkong, blev väl bemött och väl informerad av försäljaren, var/är nöjd med produkten och montörens jobb. Däremot när jag efter monteringen kontaktade företaget för att se vem jag ska kontakta på Wasa kredit som stod för finansieringen fick ingen information och ingen hjälp. Handläggaren som växeln hänvisade mig till hade ingen aning om vad som gäller och var jag ska vända mig till ytan sa kort och gott "titta på deras hemsidan". Läs mer
    2020-01-12 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Abbas E
    Hej Abbas,

Glädjande att du är nöjd med oss som helhet. Från säljarens uppträdande till slutfört montage. Tack för feedback gällande finansieringen. Vi kommer se över det direkt så det blir tydligare framöver!
  • 2020-01-11

Sture S skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Balkonginglasning, väl bemötta, våra förv blev uppfyllda, en lättanvänd inglasning som minskade ljud och vind samt höll regn ute och att alla öppningar stängdes till. Mycket nöjd. Läs mer
    2020-01-11 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Sture S
    Hej Sture,

Tack för dina fina ord! Hoppas du ska trivas och få många fina stunder på din balkong!
  • 2020-01-11

EWA G skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    När jag väl beslutat mig om inglasning av balkongen kontaktade jag Balkongrutan och fick förstklassig information av Filip, inga frågor var för dumma. Killen som monterade balkongen gjorde det snabbt och rätt. Jag har inte ångrat mig en enda dag! Jag vill verkligen rekommendera Balkongrutan Läs mer
    2020-01-11 Balkongrutan Mälardalen AB svarar EWA G
    Hej Ewa,

Tack för ditt fina omdöme! Jag ska hälsa Filip och montören om din upplevelse. God fortsättning på nya året!
  • 2020-01-10

Björn P skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Inglasning av balkong. Utmärkt bemötande. Förväntningarna infriades. Grovstäd ingick i priset. Fönsterputs och finstäd kunde gärna ha fått ingå, även om det medfört en extra kostnad. Då hade installationen varit omedelbart användbar. / Björn Läs mer
    2020-01-10 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Björn P
    Hej Björn,

Tack för dina fina bedömning! Hoppas du skall njuta av din nya balkonginglasning.
  • 2020-01-09

Johanna E skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Balkonginglasning så nöjd !!!! Läs mer
    2020-01-09 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Johanna E
    Hej Johanna,

Vad kul och höra att du är nöjd med inglasningen! Hoppas du får många trevliga stunder på balkongen.
  • Gunilla L

2019-12-23

Gunilla L skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Nu har jag fått min drömlägenhet !
    Vänligt bemötande av Viktor Ekström och jättefint utförande av
    Balkongrutan ! Tack ! Läs mer
    2019-12-23 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Gunilla L
    Hej Gunilla!

Härligt att läsa om hur nöjd du är med säljaren och företaget!

Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År!
  • Patrik K

2019-08-29

Patrik K skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Nu är allt klart och jag är nöjd, mycket nöjd 😉
    Samtliga ”ingredienser” har varit bra, för att inte säga MYCKET BRA:
    1:a kontakt med er.
    Presentation.
    Uppföljning.
    Löften.
    Service/montörers kunskap och inställning.
    Finish.

Hela proceduren känns väl inarbetad och allt fungerade till punkt och pricka.

Med vänlig hälsning,
    Patrik Kårbro Läs mer
  • Milena V

2019-08-25

Milena V skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Måste berömma Balkongrutan för ett fint jobb! Montören var ett riktigt proffs som utförde installationen själv och fort gick det. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-08-23

Sara Elvira Elisabeth S skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Är så nöjd över resultatet på min balkong!
    Grym service och bra kontakt från start. Kan rekommendera Balkongrutan till alla som funderar på inglasning. Glaset är verkligen av hög kvalitet! Läs mer
  • 2019-08-22

Naim M skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Tillmötesgående personal och underbar service! Läs mer
  • Zahra K

2019-08-22

Zahra K skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Vart jättenöjd med inglasningen och servicen var på topp! :) Läs mer
  • 2019-03-20

Nils Å skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Jag tog in flera offerter från olika företag och bestämde mig tillslut för Balkongrutan. Säljaren Viktor Ekström var mycket tydlig och proffsig och montaget är helt klanderfritt. Jag är mycket nöjd och kan starkt rekommendera Balkongrutan som leverantör! Läs mer
  • 2018-11-13

Göran H skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Mycket nöjd med balkongrutans produkter.
    Hade en trevlig och kunnig montör (smålänning)
    på servicebesök i veckan som gav oss
    goda råd om underhåll. Läs mer
  • 2018-09-06

Elias A skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Jag avråder starkt kunder att anlita det här företaget för inglasning av balkong.
    Beställde inglasningen och det skulle ta 8-10 veckor att sätta upp inglasningen, de kom den 9:e veckan, vilket är OK. Under installationen av inglasningen förstörs ett glasparti, montören ringer mig och informerar mig om detta, först säger han att det inte kommer synas då de kommer täcka över med annat glas över tills dess att de kommer och byter ut det förstörda glaset. Några timmar senare ringer han och säger att de inte kommer göra det, då det försvårar processen att byta ut glaset. Han säger att jag får ha det så tills de har beställt nytt glas och någon kan åtgärda felet. Så nu sitter jag med en inglasad balkong som ser ut som en söndrig busshållsplats.

Jag pratar med säljaren och förklarar att detta inte är OK att och att jag vill ha någon form av kompensation för att varan inte är levererad enligt överenskommelse. Jag beställde inte en söndrig inglasad balkong och de har inte lyckats få upp balkongen under 8-10 veckor. De hävdar att de har PÅBÖRJAT arbetet inom 8-10 veckor.. och att det därför inte rör sig om någon leveransförsening..och därför rör sig om en reklamation och inte en leveransförsening.

Säljaren lovar mig att åtgärda felet, men vill inte ge mig något som helst besked mellan tummen och pekfingret när inglasningen kan slutföras.

Som pricken över i:et så kommer jag hem från jobbet för ett par dagar sen och ser att de har fakturerat mig för arbetet, trots att säljaren lovade mig att "vi fakturerar dig inte förrän vi godkänt leveransgodkännandet och det sker inte förrän efter vi åtgärdat glaset".
    Anledningen till att de godkänt leveransgodkännandet nu hävdar de att sprickan i glaset inte beror på "inglasningssystemet" och därför har "rätt" att fakturera mig...

Trevlig säljare när han skulle sälja in sin produkt, men sämsta kundupplevelsen jag haft under leveransprocessen.
    Som sagt, avråder från detta företaget. Läs mer
  • 2018-06-01

Anders skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Efter att ha anlitat Balkongrutan gällande inglasning så upptäckte vi ett antal fel som hade begåtts. Till en början fick vi ersättning för en skrapad kökslucka i samband med monteringen.
    Efter detta upptäckte vi ytterligare fel, repmärken på balkongräcket, ett flertal snedställda skruvar i takmonteringen, felmonterade plissegardiner samt en trasig gummilist under glasruta. Vi påtalade dessa fel gång på gång men fick ingen återkoppling. Först efter 3 månader fick vi till ett möte kring detta.
    Alla fel åtgärdades förutom repmärkena på balkongräcket. Efter många turer fram och tillbaka hävdade Balkongrutan till slut att dessa hade funnits redan från början i samband lägenhetsbygget (bostaden är en nyproduktion), trots att vi från början hade mailat in slutbesiktningen från lägenheten. Vi nöjde oss såklart inte med detta utan drev ärendet vidare till ARN. Där har vi nu efter 6 månaders handläggning fått rätt och Balkongrutan fick betala oss för det arbete som det kostade för iordningställande av balkongräcket.

Nu har vi dessutom märkt att ett av balkongglasen blivit lite skevt så den går inte att öppna. Vi mailade Balkongrutan för snart 2 veckor sedan och ingen har återkopplat om detta. Jag fick därför ringa upp själv idag.

Det som jag kan tycka är mest irriterande är inte felen som begåtts utan hur bemötandet varit från Balkongrutans sida. Det har aldrig funnits någon förståelse från deras håll och man har heller inte velat ge någon ursäkt till oss. För varje åtgärd har vi varit tvungna att tjata genom att gång på gång maila eller ringa.

Jag behöver väl inte kommentera något om huruvida vi kommer anlita det här företaget igen. Läs mer
    2018-06-07 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Anders
    Vi tar det från vår sida så kan vi ge en annan syn på ärendet.
    Det började med en anmälan om en trasig kökslucka efter att vi monterat inglasningen, något förvånande så blir vi ombedda att ersätta en skadad luckfront i köket trots att vi inte passerat genom köket vid montaget.Av goodwill väljer vi ändock att ersätta fronten det stora problemet är bara att det även finns en skada inuti lådan och det är väldigt svårt att få ned våra glas i lådan...Trots det ersätter vi lådan.
    De snedställda skruvarna kunden reklamerar är en montageteknisk fråga då det är svårt att sätta betongexpander i stål som finns i framkant på plattan...De felmonterade plisségardinerna är också intressant eftersom kunden köpte dessa utan montage och vid leveranstillfället ännu inte betalat en enda krona för dessa.Vår representant på plats blev tvungen att informera kund om att betalning måste genomföras innan leverans kan ske.
    Gällande handledaren så har vi varit på plats och polerat handledaren och uppnått ett fullt acceptabelt ytskikt på lackytan.Trots detta och trots fortsatt dialog väljer kunden att gå vidare med ärendet och vi kan inte agera eller kommentera under pågående process förrän lagförande instans utfärdat något beslut,vid ARN:s utlåtande fullföljde vi vårt åtagande och betalade anvisad summa utan fördröjning
    Vi har begärt kopia på faktura för utfört arbete med handledaren men någon sådan har kunden eller ARN inte inkommit med så vi betraktar det arbetet som icke utfört och att kunden mottagit pengarna utan utföra någon åtgärd.Kan ju tyckas lite märkligt att all respons skall ske enkelriktat och att vi skall utmålas som oseriösa och tvingade att be om ursäkt.Det gör vi naturligtvis gärna om motparten också erkänner sina brister och låter bli att kritisera oss offentligt när affären och kompensationen är avslutad sedan länge.
    Vi kommer naturligtvis att behandla denna kund servicemässigt som alla våra kunder och åtgärda även kommande serviceärenden under garantitiden.

Balkongrutan AB
    2018-06-08 Anders svarar Balkongrutan Mälardalen AB
    Eftersom svaret från Balkongrutan innehåller en rad felaktigheter så känner jag mig tvungen att bemöta dessa.

Beträffande skadan på köksluckan så har vi fått den ersatt av en ny kökslucka
    och det finns en specificerad kvittofaktura från Marbodal gällande denna kökslucka.
    Någon skada på kökslådan har vi inte haft och någon sådan har vi således inte fått så det måste ha blivit ihopblandat med någon annan kund.

Eftersom vi under 3 månader inte fick någon återkoppling på våra reklamationer kände vi oss tvungna att frysa den månatliga betalningen till Balkongrutan. Och eftersom vi inte vågade betala några pengar förrän plissegardinerna var på plats så avvaktade vi också med denna betalning.

När det gäller märkena handledaren så blev vi aldrig nöjda Balkongrutans åtgärd och detta påtalade vi per mail till Balkongrutan 170708.
    Detta godkändes av Angelito och handledaren skulle därför bytas ut. 170710 gör Balkongrutan dock en kovändning och Asko Korkiakangas mailar oss och menar på att de aktuella märkena är något som har funnits där tidigare, förmodligen är det något som uppstått redan vid montaget av räcket i tidigt byggskede. Vidare blir vi hänvisade till ARN.

Trots att vi alltså redan tidigare skickat in JM:s besiktningsprotokoll till Balkongrutan och där visat på att inga tidigare skador fanns när balkongen byggdes, hävdar alltså Balkongrutan att dessa märken funnits tidigare vid första byggskedet.
    Detta är väldigt anmärkningsvärt.

Jag hade hoppats på ett svar från Balkongrutan som andas lite mer kundservice och proffsighet men istället fortsätter man och gnälla och glida undan allt ansvar genom att vara otrevlig och komma med direkt felaktiga uppgifter. Kanske gör det ont att bli synad i sömmarna, vad vet jag.

Jag har såklart sparat alla foton och mailkonversationer med företaget och har fullt belägg för mina påståenden här. Tur det med tanke på att ARN fick ta del av allt detta.

Rätt ska vara rätt.
    2018-06-08 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Anders
    Och kopian på fakturan för utbytet av handledaren som vi ersatt er för att utföra med annan entreprenör saknas fortfarande rätt skall vara rätt åt båda hållen.
    Den här dialogen blir bara ovärdig om vi fortsätter en del vill bara ha det sista ordet och det går att svartmåla ett företag hur mycket som helst, vi har gjort mer än brukligt ekonomiskt för att göra er nöjda ändå fortsätter uthängningen av individer till och med namngivna känns inte helt OK.Ärendet är över 1 år gammalt och det vore skönt att få lägga detta till handlingarna och åtgärda er balkong så snart som möjligt så vi kan få arbeta med sådant som tar oss framåt i verksamheten.
    2018-06-11 Anders svarar Balkongrutan Mälardalen AB
    1. Vi har inte mottagit någon fakturabegäran av er.
    2. Inte heller ARN har nämnt något om denna faktura i sitt beslut.
    3. Det finns inget lagligt stöd om att vi ska skicka in denna faktura till er.

Vår avsikt har varit att genom vår dokumentation skriva ett omdöme på Reco.se gällande våra erfarenheter av företaget. Precis som alla andra kunder på sidan. Att ni sedan går in och svarar detta omdöme med rena felaktigheter får stå för er.

Ni nämner i senaste svar att ärendet är över 1 år gammalt och att ni nu vill arbeta vidare med er verksamhet.
    För oss har det varit en påfrestande och långdragen process där ARN för drygt 3 månader sedan äntligen kom till beslut i ärendet.
    Att vi nu även här bemöts av motstånd och att ni på ett par punkter i ert svar dessutom beskyller oss för saker som inte är sant, anser jag vara rent förtal.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Johan S

2018-03-21

Johan S skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Mycket trevligt bemötande och trevliga, artiga grabbar som gjorde jobbet...
    Patricia på kundtjänst är jättetrevlig... Läs mer
  • Emerson d

2018-02-19

Emerson d skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    PASSA ER! OSERIÖST företag! Lovar tider som inte håller, man får vänta i flera veckor och ännu längre om man inte själv kontaktar dom. Fick fel måttsatta delar och för att åtgärda felet var man tvungen att jaga Balkongrutan i månader. Städar inte efter sig och lämnar kvar en massa skräp i form av metallflis. Noll service! Försäljningsansvarig Oliva har ingen hyfs när man ringer för klagomål och är rent ut sagt otrevlig. Ber man om rabatt för förseningar, felen och utebliven städning så blir man kallad för att vara patetisk. Tänk två tre gånger innan ni väljer Balkongrutan. Välj definitivt ett annat företag om ni vill ha en enklare resa. Läs mer
    2018-04-24 Balkongrutan Mälardalen AB svarar Emerson d
    Tråkigt att du upplever oss som oseriösa vi håller inte med och har över 12000 nöjda kunder över 15 års tidsperiod.Ibland går saker inte som det skall men det betyder inte att vi skall målas ut som oseriösa.Det krävs 2 parter för en affärsuppgörelse och vår strävan är alltid att förhålla oss till de avtalspunkter som står skrivna i kontraktet med kund.I det här fallet har vi hållit oss till avtalets innehåll och fullföljt våra åtaganden.Återigen tråkigt om du upplevt något annat vi hoppas du fortsatt njuter av din nya inglasning.
    Balkongrutan AB
    2018-04-27 Emerson d svarar Balkongrutan Mälardalen AB
    Tråkigt att jag inte blev en av era nöjda kunder. Skulle du ha blivit nöjd?
    En av dina anställda (Oliva) kallar mig för vara patetiskt för att jag frågade om kompensation för försening, felen och obekvämligheter som har uppstått. Är det normalt tycker du? Mot en kund som faktiskt beställt två bakonginglasningar för en betydande summa? Hoppas att han inte representera er som företag på det sättet igen, för företagets bästa förstås.
    Beställningen skedde i september 2017. Ni utförde jobbet i december 2017. Ni åtgärdade felen i två omgångar, i februari och nu senast i April 2018... 4 månader efter! Med några besök emellan.
    Var tvungen att jaga er flertal gånger för att få jobbet utförd. Ni bokat jobb och jag tar ledigt och planerar för det och ni ringer kvällen innan och säger att ni inte kan utföra jobbet. Från en av era anställda får man höra att det är pga materialleverans och från en annan att det är pga sjukdom. Ni har inte städat av det ni skräpat ner efter utfört jobb (hör även till era åtaganden). Ni har måttsatt fel. Ni har monterat fel.
    Ingen som ber om ursäkt, ingen kompensation, noll!

Av det av skrev ovanför, vad skulle du ha blivit nöjd med?

Måste faktiskt ge en beröm till Patricia i er organisation som har varit kanon! Mer av henne tack!

Kvalité mäts även med att vara klar i tid, hur man behandlar sina kunder, leverera rätt, informera, kommunicera, minimera felen, med mera. Fel kan givetvis uppstå men när det blir alldeles för många så är det tyvärr kvalitetsbrist. Att enbart utföra sitt arbete hur som helst är inte att fullfölja sina åtaganden. Det är inte så att ni gör mig tjänst genom att åtgärda era misstag utan det är bara besvärlig tidsförlust för min del. Har faktiskt betalat för att ha en enkel resa och därmed fullföljt mina åtaganden som kund.

Själv är jag en entreprenör och brukar säga att det ska vara en enkel resa för kunden!
    Som du märker så blev det ingen enkel resa för mig och därmed mitt missnöje.

Emerson
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2017-09-20

Adam N skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Eftersom bolaget i sig inte förtjänar samma betyg som individerna som jag haft kontakt med blir rekommendationen skriven med enskilda betyg med skala * till ***** (1-5).

Säljaren, Johannes Bergström, trevlig säljare som var väldigt tillmötesgående och tillgänglig under insäljningsprocessen men glömde att fylla i en hel del uppgifter i avtalet som skall stå med, samt att han uppgett en annan leveranstid än vad företaget själva säger (enligt kundtjänst per telefon). Dessutom ganska dåligt gensvar efter att avtalet blivit påskrivet, fick själv ringa till företaget för att boka monteringen av vår inglasning. Betyg: ***

Hantverkaren, Tim Karlsson, var den bästa delen av min inglasning med BalkongRutan. Han var i tid, gjorde arbetet på nolltid och dessutom noggrant. Något som jag uppskattar hos hantverkare är ärlighet, Tim visade mig den färdiga inglasningen och visade mig att han använt sig av skruvar för att fästa delarna men informerade också mig att de normalt sett brukar nita. Han berättade att det inte är någon skillnad i funktion och hållbarhet men att han kan komma tillbaka efter han hade ätit lunch och göra om det med nitpistol om jag skulle vilja. Jag och Tim kom överens om att det är bäst att göra som företaget brukar gå tillväga om det skulle bli några problem i framtiden och det löste Tim perfekt! Dessutom var en del till inglasningen felmottad och även det löste Tim på ett jättebra sätt som gjorde inglasningen nästan bättre än sitt egentliga vis. Betyg: *****

Kundtjänsten, första gången jag kontaktade BalkongRutans kundtjänst var efter de 4-6 veckorna som Johannes hade informerat mig var leveranstiden för min inglasning. Jag blev väldigt defensivt bemött av en väldigt otrevlig ton som informerade mig om att det faktiskt är 8-10 veckors leveranstid. Jag svarade att säljare och kundtjänst då har olika bestämmelser om leveranstid och att det inte är mitt fel. Efter en stund av ordutbyte kommer vi i alla fram till att vi faktiskt kan boka in en tid för montering och den processen gick väldigt smidigt. Andra gången jag kontaktade kundtjänst var dagen efter att inglasningen var genomförd, då jag insett att en del av inglasningen var skavd/skadad och försvårade funktionen av öppning/stängning aningen. Jag informerade om att jag var väldigt nöjd överlag men att denna delen var skadad och kanske bäst borde bytas ut för att inglasningen ska fungera felfritt. Kundtjänst säger att detta inte är något problem att åtgärda och ber mig att maila bilder och vad som är fel så skulle de höra av sig och lösa detta. Nu har det gått över en vecka utan någon form av gensvar, vilket drog ner helhetsbetyget på företaget för mig. Överlag har kundtjänst varit hjälpsam när säljaren inte gjort sin del, men en viss otrevlig attityd och att inte återkoppla till kund kan jag tycka är ganska dåligt. Betyg: ** (****, om de återkopplat kring den trasiga delen, trots att detta inte ursäktar otrevlig ton mot kunder)

Fakturan, kom direkt dagen efter inglasningen, inga problem eller konstigheter med beloppet.

Övriga uppgifter om företagets helhetsbetyg:
    Säljare och kundtjänst säger olika leveranstider. Säljare: 4-6 veckor efter andra mätningen. Kundtjänst: 8-10 veckor efter andra mätningen. Samma fakta tack! Ordning och reda, mindre förvirring = bättre affär!

En skavd del men i övrigt var alla delar i fint skick, en felmåttad del men det löste Tim med en riktigt snygg, egen lösning utan att påverka inglasningens funktion.

Något som verkligen är dåligt är att företaget inte har grov-dammsugare! Det borde ingå att de dammsuger borrdamm, små stålrester, alternativt att de borstar upp detta som en del av grovstädningen! Företaget ställer ganska stora krav på att allt på balkongen ska vara undanplockat, då tycker jag att de också kan dammsuga bort resterna från deras arbete och lämna balkongen i det skick som de fick arbeta med den.

Min utvärdering av balkongrutan slutade med en trea i betyg. Hade företaget haft bättre tydlighet i sina avtal och en betydligt smidigare, och något trevligare, kundservice, så hade betyget varit högre. Framför allt om de hade återkopplat om lagning kring den delen som jag kontaktade dem angående, för att den var trasig.

Skulle jag rekommendera BalkongRutan: Ja, men inte utan att rekommendera att noggrant läsa deras avtal innan de skriver på, att man ser till att säljaren faktiskt fyller i alla de uppgifter som är överenskomna samt de uppgifter som säljaren kanske "glömmer" att fylla i, exempelvis preliminär leveranstid samt muntliga överenskommelser.

Överlag, ganska nöjd! Får se vad tiden säger men hittills ser allt toppen ut (förutom den skadade delen) och jag ser fram emot varma inglasade kvällar i höst/vinter!

Hälsningar,
    Banmästargatan, Solna Läs mer
  • 2017-07-10

Therese L skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    För Ert eget bästa - Välj ett annat företag för Er inglasning!!

En trevlig säljprocess som slutar med ett dåligt montage och riktigt katastrofal kundservice!
    Vid problem anklagar de kunden och är helt ovilliga att hjälpa till att lösa problemet. Får du en tid, får du vänta veckor/månader på en montör. När monören väl kommer avhjälper dom inte problemen och du får vänta ytterligare veckor på en ny montör som i sin tur inte heller gör sitt jobb utan får boka in en ny tid ytterligare veckor senare. Räkna inte med någon förståelse eller sympati från Balkongrutan, utan snarare ett riktigt dåligt bemötande om du nu ens får tag i dem vill säga!

Fakturan kom dock direkt dagen efter leverans. Men att leverera en fungerande produkt verkar vara svårt för dem. Vi fick vår leverans i början av maj, och kunde inte öppna vår balkong under varma dagar förrän i slutet av juni efter flertalet turer med dem. Vi är nu inne i juli (10/7) och har fortfarande inte fått alla fel avhjälpta. Idag hade de lovat att komma till oss på morgonen mellan 7-8 (innan jobbet) och åtgärdat vad dom missat när de var hos oss i slutet av juni, men dom dök inte ens upp! Och igen vill de mena att de inte gjort något fel, för när jag ringer säger dom att dom ska komma någon gång under dagen (fast de hade glömt bort oss)! Men vi jobbar, och kan inte vara hemma och vänta på att de kanske dyker upp.

Och avhjälpa alla problem som vi har kommer dom inte heller att göra. Balkongrutan menar nämnligen att det är normalt att glasdörren inte går att öppna utan att dra i snöret i ovankant samtidigt som man måste ta tag i plastfästet i nederkant vid golvet och dra hårt inåt (glöm inte att Ni alltså kanske måste vara akrobat om Ni ska ha deras produkt, glaspartierna är hos oss nästan 2,4 m höga). Detta trots att varken demonstration under säljprocessen eller någon av de grannar vi pratat med har samma problem med att öppna glasen. Flertalet av våra grannar har dock också haft problem med att få sina inglasningar korrekt monterade.

Nä, välj istället ett seriösare företag, så slipper Ni få ett nytt fritidsintresse i form av konstant jagande och dividerande med Balkongrutan. Roligare kan man ha efter en så pass dyr investering. Läs mer
  • 2017-03-28

Andreas B skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Fick ungefärligt datum för montering, men hörde sedan inget. Fick ringa / maila och påminna.
    Oklart att hela uteplatsen behövde vara tom, frågade ändå innan om det var något vi behövde veta.
    Fick faktura där moms var adderat på pris med moms. Läs mer
  • Annelise L

2017-03-17

Annelise L skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Jag är mycket nöjd med inglasningen av balkongen. Det gjordes snabbt, hänsynsfullt och vänligt. Enda nackdelen var väl en lång väntetid, lång kö? innan det blev min tur. Men tack för ett gott arbete!
    Annelies Lindblom Läs mer
  • 2017-03-10

Christer O skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    Tätt och fint. Inge snö på balkongen. Hoppas på vår snart så man kan vara ute mer. I övrigt inget att klaga på. // Christer nöjd kund 😎 Läs mer
  • Toon L

2017-02-20

Toon L skrev om Balkongrutan Mälardalen AB
    När inglasningen nu är klar ser det bra ut men hela processen har pågått i nästan 8 månader och har bestått av att blivit bortglömda för mätning, glasen inte beställts, fel storlekar leverade, montör avbokar två gånger dagen innan, inbokad tid när ingen dyker upp och felmontering som nu slutligen blivit åtgärdad. Läs mer

Fakturavägen 5, 175 62 Järfälla