Ballingslöv Jönköping

Ballingslöv Jönköping

BALLINGLÖV | JÖNKÖPING

Med 40 års samlad erfarenhet har vi inspirerat människor till att hitta just deras drömkök, bad eller förvaring i en av Sveriges största Ballingslövs-utställningar. Vi jobbar individuellt med varje kund för att kunna säkerställa att vi lägger den tiden som krävs på varje enskilt projekt. Våra köksarkitekter är utbildade i ett omfattande utbildningsprogram från Ballingslöv, vilket gör att vi kan svara på alla typer av frågor och funderingar gällande kök, bad och förvaring! Hör gärna av dig så bokar vi in ett möte för att tillsammans förverkliga era drömmar!

Med vänlig hälsning,
Tomas, Johan, Natalie & Elinor

Läs vad 41 kunder tycker om Ballingslöv Jönköping 2

2021-06-03
    Trevligt bemötande och snabb återkoppling på våra frågor
    Hej Tobias, Härligt att höra att ni är nöjda med servicen från vår sida. Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2021-06-02
    Vi är så nöjda med vårt kök från Ballingslöv, vi ångrar inte en sekund att vi valde det!
    Hej Alina, Så roligt att höra att ni är nöjda med ert kök! Tack för att ni valde Ballingslöv! Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2021-05-21
    Köpte ett komplett kök. Vi valde ballingslöv för att vi ville ha högsta kvalitet och en smidig köpprocess.
    Ledtider från vi bestämt oss till köket beställdes var väldigt lång. Försäljaren lyssnade inte på våra önskemål och kompetensen hos köksarkitekten var låg.
    Vid leverera var många delar fel. Tex fel höjd på skåp, fel material på bänkskiva, delar som saknades och förseningar. I slutändan fick vi inte alls det perfekta kök som vi tänkt oss. Idag, drygt 5 månader efter beställning har inte alla delar levererats.
    Hej Carl-Edvard, Tack för ett trevligt telefonsamtal! Vi uppskattar er feedback och är tacksamma för att vi kunde komma fram till en gemensam lösning. Vi ber verkligen om ursäkt för det strul som har varit! Hör gärna av er igen om det är något ytterligare vi kan hjälpa er med. Ha en fin kväll! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2021-05-11
    Köpte ett helt nytt kök inklusive vitvaror.
    Säljarna var vid första besöket mycket välkomnande och omtänksamma. Ett gott samarbete och en god hjälp har vi fått under hela processen från beställning till leverans och när det dykt upp fel eller oklarheter.
    Förväntningarna om att företaget värnar om sina kunder och att man genom att betala lite mer får en bättre produkt har levts upp till.
    I viss mån tycker jag förvisso att mer kunde förberetts från fabriken för att förenkla mer för mig som kund vid montering av köket. Det finns betydligt billigare köksalternativ som är mer förberedda och enklare att sätta ihop. Det är också lite missvisande att det inte är samma monteringssätt på olika täcksidor då alla delar inte har samma tjocklek, dock är medskickad skruv övergående samma vilket ger fel förutsättningar.
    Sammanfattningsvis, mycket nöjda!
    Hej Richard, Tack för ditt fina omdöme och din konstruktiva feedback! Vi tar verkligen till oss detta och vi kommer att föra informationen vidare till berörda parter för att kunna ha med det i vårt framtida förbättringsarbete. Hör gärna av er om ni har några frågor eller fortsatta funderingar. Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2021-04-26
    Fin & personlig service, väldigt nöjda med vår nya tvättstuga!
    Hej Lina, Tack för ert fina omdöme! Vad roligt att höra att ni är nöjda med både produkt och service! Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2021-04-10
    Mycket trevlig och serviceinriktad!
    Hej Sammy, Tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du är nöjd med servicen. Trevlig helg! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2021-03-11
    Jag tycker att det är bra företag
    Jag är nöj att jag köpte min köket.
    Hej Aye, Tack för din fina recension, så kul att höra att du är nöjd med din upplevelse och ditt nya kök! Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2021-03-09
    Beställde diskbänk i rostfritt stål från DecoSteel via Ballingslöv.
    Fick snabb offert och snabb leverans.
    Inga problem alls.
    Hej Tomas, Tack för din recension och ditt fina omdöme! :) Kul att höra att du är nöjd med din kontakt med oss samt leveransen. Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-12-17
    Vi hade höga förväntningar och Tomas var ett riktigt proffs från dag 1. Engagerad och extremt kunnig. Tack vare honom så har vi idag vårt drömkök. Hög tillgänglighet och snabb återkoppling under hela processen.
    Hej Josefine, Tack för ert fina omdöme och vad roligt att höra att ni är nöjda med er process! :) Kul att vi lyckades leva upp till era förväntningar och leverera ert drömkök. Mvh, Johan Ballingslöv Jönköping
  • Gabriella G
    skrev om Ballingslöv Jönköping
    2020-09-02
    Köpte ett helt nytt kök. Fick hjälp med mätning (så många hembesök som behövdes), tips och idéer med planeringen. Snabb leverans, bra kvalité på möblerna.
    Kan rekommendera Ballingslöv till alla. :)
    Hej Gabriella, Tack för din fina recension! Så roligt att höra att du är nöjd med den hjälp du fått och att ni är nöjda med er köksresa. Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-07-17
    Vi har köpt kök, det kom lite små fel men dom var väldigt duktiga och har hjälpt oss på det bästa sättet dom har kunnat...
    Hej, Tack för din fina recension! Roligt att höra att ni fick bra hjälp med de utmaningar som uppstod. Ha en fin sommar! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-07-06
    Vi har köpt ett kök av design ”style”.
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande av Johan Molinder i Jönköping och stor hjälp med ritningen och val av produkter. Vi fick också genom företaget kontakt med en trevlig och duktig montör.
    Vi är jättenöjda och kan starkt rekommendera Ballingslöv.
    Hej Bo, Ett stort tack för din fina recension. Så roligt att höra att ni är nöjda med er köksrenovering! :) Ha en fin dag! Mvh, Johan - Ballingslöv Jönköping Ballingslöv Jönköping
    2020-06-23
    Vi köpte ett helt nytt kök med vitvaror. Installerat av en mycket skicklig och noga montör. Det blev väldigt bra och vi är mycket nöjda. Det vi hade önskat var att företaget hade hört av sig till oss när allt var klart.
    Hej Paul, Tack för din fina recension! Vi ber om ursäkt för att vi har varit dåliga på att återkoppla efter leveransen. Det tar vi med oss i vårt framtida arbete. Har ni några frågor eller önskar boka ett efterbesök så får ni gärna ringa oss på 036-440 40 30. Ha en fin dag! :) Mvh, Ballingslöv Jönköping Ballingslöv Jönköping
    2020-06-04
    Uppskattar den goda serviceviljan hos personalen.
    Hej Eva, Tack för din fina recension. Ha en fin dag! :) Mvh, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-06-01
    Jag var delaktig vid inköp av kök, vitvaror, fläkt och badrumsmöbler - kommoder ,speglar och armaturer.Vänligt bemötande av ansvarig försäljare men med fördröjningar av leverans samt vissa defekter på material till köket. Jag hade höga förväntningar eftersom jag för 12 år sedan inhandlade ett kök ifrån Ballingslöv med med då Optimera Eksjö som leverantör. Med denna positiva erfarenhet i bagaget får jag tyvärr meddela att Ballingslöv som leverantör av produkter inte motsvarade erfarenheten från 2008.
    Hej Inga-lill, Tack för din recension och återkoppling! Det är tråkigt att höra att vi verkar ha brustit i vår leverans denna gång. Det vill vi såklart be om ursäkt för. Vi tar även med oss detta och för informationen vidare för att kunna bli ännu bättre i framtiden. Har du några frågor eller saknar du något till ditt kök idag? Du får gärna höra av dig till oss så hjälper vi dig gärna. Ha en fin dag! :) Mvh, Johan - Ballingslöv Jönköping Ballingslöv Jönköping
    2020-02-10
    Köpte ett komplett kök. Bra service med precis allt. Förväntningarna på det nya köket införlivades till fullo. Kvalitet rätt igenom. Rekommenderas med det bästa!
    Hej Sabina, Vad roligt att höra att ni är nöjda med både ert kök och er köksprocess. Hoppas att ni får glädje av köket i många år framöver! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-28
    Vi köpte ett kök av modellen Birka lindblomsgrön.
    Vi blev bra bemötta av er representant som vi köpte köket av.
    Och leveransen fungerade som det var sagt.
    Vår köksmontör Frank Brorsson Rödja bygg gjorde ett toppenjobb
    Alla som var här elektriker/målare /rörmontör är vi nöjda med.
    Hej Birgitta, Det värmer att höra att ni är så nöjda och att Frank gjorde ett så fint jobb! Tack för en fin recension. Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-26
    Jag köpte ny köksinredning. Bemötandet var mycket proffesionellt och resultatet överträffade förväntningarna. Ett stort plus till alla hantverkarna.
    Hej Carina, Kul att att höra att ni är nöjda och att hantverkarna var till belåtenhet, det ska vi framföra! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    Överskåp
    Dom ppassade bra även att köket var från. _95.
    MYCKET BELÅTEN
    Hej, Vad roligt att höra att du är nöjd och att det gick att lösa! Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-25
    Köpte kök. Mycket bra bemött, men det blev några ”tankevurpor” som förstörde helhetsintrycket något. 20cm mindre kök, som ledde till kedjefel och inge kompensation. Med vänlig hälsning, Rosina Meijer
    Hej Rosina, Tack för ditt omdöme. Det är superviktigt för oss att få den typen av feedback som du lämnat, det ger oss möjlighet att bli bättre. Vi ber verkligen om ursäkt för det inträffade. Det som har hänt är att kommunikationen mellan oss och dina hantverkare har varit bristande, vilket gjort att vi tyvärr missade att golvet i köket blev högre än golvet i det övriga rummet. Tyvärr drog denna miss med sig att köksöns placering behövde justeras något vilket vi löste på plats tillsammans med hantverkaren. Om det är något mer du undrar över eller vill framföra så får du gärna kontakta mig så tittar vi på det. Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-25
    Vi byggde om hela köket ,bra och trevlig försäljare fick tips på en duktig snickare,han var helt suverän,vi är helnöjda med allt
    Hej Nils-Olov, Tack för det fina omdömet. Roligt att höra att ni är så nöjda med helhetsupplevelsen. Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-25
    Köpte kök. Proffsigt med hembesök som ingick. Proffsig säljare som alltid fanns till hands. Proffsig hantverkare.
    Hej Gith, Tack för din fina recension. Jag ska framföra detta till säljaren och hantverkaren. Ha en fin dag! :) Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-24
    Jag köpte ett KöK och vitvaror. Jag blev väldigt bra bemöt både när vi bara var inne och kollade samt när vi väl bestämt oss och bokat tid. Proffsigt, trevligt och inte påstridigt.
    Hej Lina, Tack för en fin recension! Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-24
    Köpte ett kök i utförandet Bistro brunbetsad ask med bänkskivor i kompositsten. Otroligt nöjd med produkten i sig men även det professionella bemötandet i butiken. Säljaren var mycket lyhörd för våra önskemål och otydlig i dialogen under resans gång. Vi kommer absolut att rekommendera vänner att besöka Ballingslöv Jönköping.
    Hej, Tack för ditt fina omdöme och superroligt att höra att ni är nöjda! Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    Pärlgrått. Kök i Ask
    Bra bemött hela vägen fram o efter klart kök
    Förväntningarna uppfyllda
    Helheten med en bra snickare som rek av säljaren
    Hej, Tack för er fina recension! Så roligt att höra att ni är nöjda! Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-23
    Ett nytt kök inklusive vitvaror. Strul m leverans av vitvaror vilket komplicerade renoveringen samt en reklamation av ett defekt skåp, i övrigt mkt bra.
    Hej, Tack för din feedback! Vi beklagar det strul som uppstod i samband med leveransen och tar med oss detta i vårt framtida arbete för att undvika att det händer igen. Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    2020-01-23
    Jag köpte nya handtag till vårt kök. Fick finfin hjälp och bra bemötande!
    2020-01-23
    1. Vi köpte nya luckor och innehåll till vårt kök.
    2. Vi blev mycket väl bemötta.
    3. Vi hade inga förväntningar, men blev glatt överraskade.
    4. Man gjorde ett mycket bra jobb från butiken.
    Vi är mycket nöjda.
    2020-01-23
    Mycket gott bemötande från säljare Johan Molinder. Enkel hantering och vägledning under köksplaneringarna, noggrannhet och tydlighet fick oss att bli mer än nöjda!
    2020-01-23
    Vi köpte ett kök från Ballingslöv Jönköping. Vi fick ett bra första intryck i butiken och även av personalen. Vi hade ett bra samarbete med Johan som ritade vårt kök och även gjorde ett hembesök hos oss. Han tog sig tid för att svara på frågor och vi kände oss trygga med honom. Vi är idag supernöjda med både kök och känslan från Ballingslöv Jönköping.
    2020-01-23
    Proffsigt bemötande av kunnig personal och fin utställning i samarbete med Bredaryds Möbler.
    Kök
    Bemötande över förväntat av alla
    Ett kund bemötande lite utöver det vanliga vid fel så löste dom det omgående
    en mycket nöjd kund
    2020-01-23
    Köpte hyllsystem för garderobsinredning. Blev mycket bra bemött. Hade själv ritat förslag utifrån information på hemsidan som ritades in digitalt av försäljaren. Försäljaren gjorde också en kontrollmätning hos mig vilket säkerställde att allt blev korrekt från början. Montering gjordes av underleverantör och blev mycket professionellt utfört.

Jag är mycket nöjd med köpet från Ballingslöv och det bemötande jag fått och mycket väl motsvarade mina förväntningar.
    2020-01-23
    Bra säljare o snyggt kök, blev kanonbra.
    Efter ett år så har något handtag gått sönder men här har vi fått nya.
    2020-01-23
    När jag skulle renovera mitt kök valde jag att uppgradera mitt befintliga Ballingslövskök. Jag valde att behålla en del delar av köket och köpte en hel del nytt.

Bemötandet jag fick var rakt igenom proffsigt. Säljaren, Johan, förstod snabbt vilka önskemål och behov jag hade och utgick från det genom hela processen. Han gav mig tips och idéer med utgångspunkt från mina ramar.

Snickaren, Frank, var en hantverkare i toppklass. Riktigt duktig. Han lämnade inget åt slumpen.

Tack vara det bemötande och den expertis jag fick blir mitt helhetsintryck utmärkt trots att det strulande en hel del med leveranser och förseningar.
    2020-01-23
    Vi har köpt ett stort fint kök, jag är nöjd med köket, det blev fantastiskt fint.
    Min kundupplevelse är sådär, jag trodde att Ballingslöv var mer intresserat av slutprodukten och att vi skulle ha mer hjälp under vägen. Detta var inte fallet.
    Att inte ens bli bjudna på en kopp kaffe när man gör en så stor investering känns lite snålt.
    Med vänlig hälsning, Malin
    Hej Malin! Tack för ditt omdöme, superkul att höra att ni är nöjda med köket! Internt har vi sagt att vi ALLTID ska finnas där hela vägen för kunden, och även alltid bjuda våra kunder på en kopp kaffe, så här verkar något verkligen ha blivit fel. Vi jobbar löpande med att förbättra vår service gentemot alla våra kunder, så det är tråkigt att höra att kundupplevelsen inte var på topp. Du får jättegärna höra av dig till mig så jag får höra lite mer detaljerat om vad du inte var helt nöjd med, så ska jag föra det vidare internt för att säkerställa att vi bli ännu bättre i framtiden. Stort tack för din feedback! Med vänlig hälsning, Johan Ballingslöv Jönköping
    trevligt bemötande
    kompletterade kök
    Vi köpte ett kök.
    Vi fick ett bra bemötande av säljarna.
    Vi monterade vårt kök själva, och frågor vi hade fick vi god hjälp av säljarna.
    Vi är väldigt nöjda med vår äggätarna med Ballingslöv.
    2020-01-23
    Köpte kök med montering. Vi kan inte ha blivit bättre bemötta! Vi kunde i lugn och ro välja kök och fick den hjälp vi behövde med det. Vi hade inga speciella förväntningar på just Ballingslöv, men är verkligen supernöjda! Några luckor behövde reklameras från fabriken efter montering. Det var inga problem med det heller.
    2020-01-23
    Köpte ett nytt kök på Ballingslöv i Jönköping.
    Kanon bra service och köket höll hög klass
    2020-01-23
    Bra bemötande med utförlig information och inga problem då vi behövde reklamera en av våra dörrar till vårt kök Gastro gröngrå.
    Vi är så nöjda!