BALLINGLÖV | JÖNKÖPING

Med 40 års samlad erfarenhet har vi inspirerat människor till att hitta just deras drömkök, bad eller förvaring i en av Sveriges största Ballingslövs-utställningar. Vi jobbar individuellt med varje kund för att kunna säkerställa att vi lägger den tiden som krävs på varje enskilt projekt. Våra köksarkitekter är utbildade i ett omfattande utbildningsprogram från Ballingslöv, vilket gör att vi kan svara på alla typer av frågor och funderingar gällande kök, bad och förvaring! Hör gärna av dig så bokar vi in ett möte för att tillsammans förverkliga era drömmar!

Tomas, Johan, Natalie & Elinor

Läs vad 70 kunder tycker om Ballingslöv Jönköping 2

2022-06-15 Verifierad kund
    Köpte besticklådor och fick bra hjälp!
    Hej Margareta,

Tack för din fina recension och kul att höra att du är nöjd med den hjälp du fått.

2022-06-14 Verifierad kund
    Vänligt bemötande, hjälpsamma och serviceminded.
    Hej Carina,

Tack för ditt fina omdöme!

2022-05-31 Verifierad kund
    Bra service i Jönköping med kompetent säljare Johan Molinder och även Thomas har varit suverän. Köket är ännu inte klart. Fredag är allt på plats. Vi är så här långt mycket nöjda med chaufförer, säljare och service Köket Gastro blir toppen. // Stefan Claesson Jönköping
    Hej Stefan,

Tack för ditt fina omdöme och det värmer verkligen att höra att du är nöjd med vårt bemötande i alla led!
    Hör gärna av er om det dyker upp några frågor framöver.

2022-05-31 Verifierad kund
    Väl bemött.
    Stora förväntningar. Detta genom bra utställning och kunnig personal.
    Positiv upplevelse och därigenom köp av komplett kök.
    Bra montage och sammanlagt bra resultat.
    Hej Mona,

Tack för din fina recension och så roligt att höra att du är nöjd med hela din köksresa.
    Hör gärna av er om det är något mer som vi kan hjälpa till med.

2022-05-21 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta. Det var en kampanj på 20% som gick ut på sönd. Dom var vänliga o gav mej rabatt även om jag inte kunde komma förrän på måndagen.
    Annette
    Hej Annette,

Tack för din fina recension! Roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande och att vi kunde hjälpa dig med rabatten.

2022-05-14 Verifierad kund
    Bra service och fint bemötande i butiken. Mycket fina möbler till vårt badrum.
    Hej Caroline,

Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande och service samt att produkterna lever upp till förväntningarna.

2022-05-06 Verifierad kund
    bra upplevelse rån detta bolaget
    bra bemötande
    Hej,

Tack för den fina recensionen.

2022-05-03 Verifierad kund
    Väntar på att få jobbet utfört
    Hej Alf,

Hoppas allt är bra med er!

Vår snickare Frank har ju varit och tittat på plats hos er och materialet har kommit hem till butiken. Han siktar på att utföra arbetet under nästa vecka och återkopplar till dig inom kort.

2022-04-24 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande
    Levde upp till allt, men leveranserna kom vid 8 olika tillfällen vilket jag ej fick upplysning om. Innebar att jag fick åka från jobbet. Hade önskat denna info.
    Köpte ett komplett kök.
    Hej Susanne,

Tack för din recension!

Kul att du i stort är nöjd. Jag är ledsen att vi missat något i vår kommunikation. Att leveransen skett vid så många tillfällen beror på den speciella situation som just nu råder på vitvarusidan. Vi hoppas dock att du ska vara nöjd med ditt nya kök och att ni får mycket glädje av det i många år framöver.

Ha en fin dag! 😄

2022-04-07 Verifierad kund
    Mycket bra!……………………………………….…………. :)
    Tack för det fina omdömet! :)

2022-03-31 Verifierad kund
    Proffsiga som tar sig tid för att hjälpa och besvara tankat och funderingar😃👍
    Hej Annica,

Tack för ditt fina omdöme och så kul att du är nöjd med vårt bemötande!

2022-03-17 Verifierad kund
    Bra och proffsigt!
    Johan fixade reservdelar efter viss kommunikation.
    Hej Bo,

Tack för den fina recensionen och kul att vi kunde hjälpa till.

2022-03-10 Verifierad kund
    Vi fick en angenäm känsla av besöket och ett proffsigt uppträdande av försäljaren. Vi blev inte påverkade från försäljaren utan kunde i lugn och ro ta beslutet att köpa ett utställningskök mycket dyrare än vi tänkt men är 100 % nöjda.
    Hej Bertil,

Tack för din fina recension!
    Så kul att höra att ni fick en angenäm och proffsig upplevelse av ert besök.

2022-02-28 Verifierad kund
    Mycket positiv och kunnig hjälp genom Johan i Jönköping.
    Lite småproblem efter leverans…
    För tunna gavlar för att sätta det eluttag som vi bestämt till köksön.. några veckors leveranstid..
    Problem för snickare att få alla luckor att stämma i lodning… får lösa det med 4 st järn som monteras på insidan av dörrarna…
    Tyvärr sålde inte ballingslöv Mieles vitvaror.
    Skickade över en spec till säljaren för att mått osv ska stämma.
    Vi har köpt ett kök utan handtag och tyvärr blev det lite fel med diskmaskinen då denna modellen ej har automatisk lucköppning…
    Hej Clarence,

Tack för din feedback!
    Jag håller helt med i din beskrivning och tar helt och fullt på mig de missar som har uppstått. Jag ber om ursäkt för detta och hoppas att ni ska bli nöjda med köket när vi gemensamt fått det färdigt.
    Hör gärna av er om det är något vi kan hjälpa till med ytterligare.

2022-02-01 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med bemötandet i butiken, samt leveransen av vårt nya kök.
    Hej Dennis,

Så roligt att höra att ni är nöjda med vårt bemötande och att även leveransen var till belåtenhet.
    Hör gärna av er om ni undrar något.

2022-01-31 Verifierad kund
    Mycket väl utfört arbete i vårt kök
    Hej Stig,

Vad roligt att höra att du är nöjd med arbetet vi gjort hos dig!

2021-12-27 Verifierad kund
    Kunniga, duktiga och väldigt hjälpsamma! Toppenföretag!
    Hej Martin,

Tack för din fina recension! Så kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande.

God Jul & Gott Nytt År!

2021-12-15 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. En stor kompetens
    Kände mig trygg
    Hej Lennart,

Stort tack för den fina recensionen!

God Jul & Gott Nytt År! :)

2021-12-15 Verifierad kund
    Bra första intryck....Har beställt kök och hoppas att totalupplevelse blir lika bra när installationen är gjord.
    Hej Ingemar,

Härligt att höra att du har fått ett bra första intryck! Vi hoppas att leveransen ska bli lika bra och ni får gärna höra av er om ni har några frågor eller om det är något vi kan hjälpa till med.

2021-11-12 Verifierad kund
    Fantastisk hjälp hela vägen med köket
    Hej Daniel,

Så roligt att höra att du är nöjd med den hjälp du har fått! 😄

Ha en fin dag!

2021-10-27 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra hjälp.
    Hej Eva,

Tack för en fin recension! Vad roligt att du är nöjd med vårt bemötande och vår hjälp.

2021-10-06 Verifierad kund
    Generellt mycket bra bemötande vid alla kontakter. Svarade snabbt på frågor om leverans etc och uppdaterade fortlöpande via mail.
    Hej Karl,

Tack för din fina recension! Så roligt att höra att ni är nöjda med vårt bemötande och er köksresa.

2021-09-07 Verifierad kund
    Komplett kök. Bra säljare med känsla för affären. Kombination av lyhördhet och proaktivitet.
    Hej Johan,

Tack för din fina recension!
    Så roligt att höra att du är nöjd med bemötandet från vår säljare.

• Michel C
    skrev om Ballingslöv Jönköping
    2021-09-06 Verifierad kund
    Köpte ett kök men fick tyvärr vänta i 1,5 månad på leverans, anledning? Pga corona, sommartid vilket är absurt….
    Sedan när leveransen av köket kom och när köks stommen hade satts upp så visade sig att Ballingslöv hade glömt att skicka med några saker och även skickat fel… jag fick vänta ytterligare några veckor på leverans pga av deras misstag av fel produkter/saker /rätt storlek mm.

Kommunikationen mellan Ballingslöv och transportbolaget märktes att det var inte bra, som kund fick man då styra upp detta.

I övrigt helt ok service men tyvärr har detta tagit alldeles för långt tid.
    Hej Michel,

Tack för din recension.

Vad gäller leveranstiden av ert kök så är det tyvärr inget vi kan styra över, det är en kombination av beläggningen/efterfrågan i fabriken samt beställningsdatumet.
    Vi är alltid tydliga med att förmedla detta och det bör därför inte komma som en överraskning. Normal leveranstid är 4-6 veckor.

Vad gäller det felande materialet så är detta såklart väldigt beklagligt och det ber vi verkligen om ursäkt för. Vi gör allt vi kan för att få fram korrekt material så snabbt som möjligt. Vi tar fullt ansvar för eventuella extrakostnader som kan uppkomma på grund av felande material.

Gällande transporten/leveransen av köket så sker den med våra egna lastbilar och med vår egen personal. Du får gärna återkoppla till oss med var vi har brustit i leveransen så att vi kan ta det vidare till berörd avdelning och för att vi ska kunna bli bättre i framtiden.

Vi hoppas att du i slutändan kommer att känna dig nöjd med ditt nya kök och att ni kommer att få stor glädje av det i många år framöver.

2021-08-26 Verifierad kund
    Vänligt bemötande och de kunde ordna min lite udda beställning. Jag är nöjd med min vara.
    Hej Torgny,

Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande och att vi kunde hjälpa dig med din fråga. Hör gärna av dig om det är något mer vi kan hjälpa till med.

2021-08-21 Verifierad kund
    Bra.
    Uppföljning på felaktigt material.
    Hej Jan-Åke,

Tack för ditt fina betyg!
    Härligt att höra att du är nöjd och att vi följt upp på ett tillfredställande sätt.

2021-08-19 Verifierad kund
    Bra bemötande, tålmodig och inkännande säljare som tog sig tid att guida och lyssna
    Hej Kristoffer,

Tack för ditt fina omdöme och så kul att höra att du är nöjd med din köksprocess.
    Hör av dig om det är något vi kan hjälpa till med.

2021-08-06 Verifierad kund
    Ny köksfläkt som vi är mycket nöjda med
    Bra bemötande
    Hej Lena,

Tack för din fina recension! Väldigt kul att höra att ni är nöjda med er nya fläkt.

2021-07-10 Verifierad kund
    Bra service och hjälp. Prisvärda produkter med hög kvalitet. Högsta poäng!
    Hej David,

Stort tack för din fina recension!

Glad sommar! :)
    2021-06-30 Verifierad kund
    Vi upplevde Ballingslöv Jönköping som lyssnande och professionella. Inte för på, utan villiga att hjälpa till när vi behövde hjälp.

Vi köpte ett kök.
    Hej Maria,

Vad roligt att höra att ni är nöjda med vårt bemötande och vår service. Vi hoppas att ni får stor glädje av ert nya kök!

Glad sommar! :)

2021-06-03 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och snabb återkoppling på våra frågor
    Hej Tobias,

Härligt att höra att ni är nöjda med servicen från vår sida.

2021-06-02 Verifierad kund
    Vi är så nöjda med vårt kök från Ballingslöv, vi ångrar inte en sekund att vi valde det!
    Hej Alina,

Så roligt att höra att ni är nöjda med ert kök! Tack för att ni valde Ballingslöv!

2021-05-21 Verifierad kund
    Köpte ett komplett kök. Vi valde ballingslöv för att vi ville ha högsta kvalitet och en smidig köpprocess.
    Ledtider från vi bestämt oss till köket beställdes var väldigt lång. Försäljaren lyssnade inte på våra önskemål och kompetensen hos köksarkitekten var låg.
    Vid leverera var många delar fel. Tex fel höjd på skåp, fel material på bänkskiva, delar som saknades och förseningar. I slutändan fick vi inte alls det perfekta kök som vi tänkt oss. Idag, drygt 5 månader efter beställning har inte alla delar levererats.
    Hej Carl-Edvard,

Tack för ett trevligt telefonsamtal!
    Vi uppskattar er feedback och är tacksamma för att vi kunde komma fram till en gemensam lösning.
    Vi ber verkligen om ursäkt för det strul som har varit! Hör gärna av er igen om det är något ytterligare vi kan hjälpa er med.

2021-05-11 Verifierad kund
    Köpte ett helt nytt kök inklusive vitvaror.
    Säljarna var vid första besöket mycket välkomnande och omtänksamma. Ett gott samarbete och en god hjälp har vi fått under hela processen från beställning till leverans och när det dykt upp fel eller oklarheter.
    Förväntningarna om att företaget värnar om sina kunder och att man genom att betala lite mer får en bättre produkt har levts upp till.
    I viss mån tycker jag förvisso att mer kunde förberetts från fabriken för att förenkla mer för mig som kund vid montering av köket. Det finns betydligt billigare köksalternativ som är mer förberedda och enklare att sätta ihop. Det är också lite missvisande att det inte är samma monteringssätt på olika täcksidor då alla delar inte har samma tjocklek, dock är medskickad skruv övergående samma vilket ger fel förutsättningar.
    Sammanfattningsvis, mycket nöjda!
    Hej Richard,

Tack för ditt fina omdöme och din konstruktiva feedback!
    Vi tar verkligen till oss detta och vi kommer att föra informationen vidare till berörda parter för att kunna ha med det i vårt framtida förbättringsarbete.
    Hör gärna av er om ni har några frågor eller fortsatta funderingar.

2021-04-26 Verifierad kund
    Fin & personlig service, väldigt nöjda med vår nya tvättstuga!
    Hej Lina,

Tack för ert fina omdöme!
    Vad roligt att höra att ni är nöjda med både produkt och service!

2021-04-10 Verifierad kund
    Mycket trevlig och serviceinriktad!
    Hej Sammy,

Tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du är nöjd med servicen.

2021-03-11 Spontant omdöme
    Jag tycker att det är bra företag
    Jag är nöj att jag köpte min köket.
    Hej Aye,

Tack för din fina recension, så kul att höra att du är nöjd med din upplevelse och ditt nya kök!

2021-03-09 Verifierad kund
    Beställde diskbänk i rostfritt stål från DecoSteel via Ballingslöv.
    Fick snabb offert och snabb leverans.
    Inga problem alls.
    Hej Tomas,

Tack för din recension och ditt fina omdöme! :)
    Kul att höra att du är nöjd med din kontakt med oss samt leveransen.

2020-12-17 Verifierad kund
    Vi hade höga förväntningar och Tomas var ett riktigt proffs från dag 1. Engagerad och extremt kunnig. Tack vare honom så har vi idag vårt drömkök. Hög tillgänglighet och snabb återkoppling under hela processen.
    Hej Josefine,

Tack för ert fina omdöme och vad roligt att höra att ni är nöjda med er process! :)
    Kul att vi lyckades leva upp till era förväntningar och leverera ert drömkök.

• Gabriella G
    skrev om Ballingslöv Jönköping
    2020-09-02 Verifierad kund
    Köpte ett helt nytt kök. Fick hjälp med mätning (så många hembesök som behövdes), tips och idéer med planeringen. Snabb leverans, bra kvalité på möblerna.
    Kan rekommendera Ballingslöv till alla. :)
    Hej Gabriella,

Tack för din fina recension!

Så roligt att höra att du är nöjd med den hjälp du fått och att ni är nöjda med er köksresa.

2020-07-17 Verifierad kund
    Vi har köpt kök, det kom lite små fel men dom var väldigt duktiga och har hjälpt oss på det bästa sättet dom har kunnat...
    Hej,

Tack för din fina recension! Roligt att höra att ni fick bra hjälp med de utmaningar som uppstod.

Ha en fin sommar! :)

2020-07-06 Verifierad kund
    Vi har köpt ett kök av design ”style”.
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande av Johan Molinder i Jönköping och stor hjälp med ritningen och val av produkter. Vi fick också genom företaget kontakt med en trevlig och duktig montör.
    Vi är jättenöjda och kan starkt rekommendera Ballingslöv.
    Hej Bo,

Ett stort tack för din fina recension. Så roligt att höra att ni är nöjda med er köksrenovering! :)

Ha en fin dag!

Johan - Ballingslöv Jönköping
    2020-06-23 Verifierad kund
    Vi köpte ett helt nytt kök med vitvaror. Installerat av en mycket skicklig och noga montör. Det blev väldigt bra och vi är mycket nöjda. Det vi hade önskat var att företaget hade hört av sig till oss när allt var klart.
    Hej Paul,

Tack för din fina recension!
    Vi ber om ursäkt för att vi har varit dåliga på att återkoppla efter leveransen. Det tar vi med oss i vårt framtida arbete. Har ni några frågor eller önskar boka ett efterbesök så får ni gärna ringa oss på 036-440 40 30.

2020-06-04 Verifierad kund
    Uppskattar den goda serviceviljan hos personalen.
    Hej Eva,

Tack för din fina recension.

2020-06-01 Verifierad kund
    Jag var delaktig vid inköp av kök, vitvaror, fläkt och badrumsmöbler - kommoder ,speglar och armaturer.Vänligt bemötande av ansvarig försäljare men med fördröjningar av leverans samt vissa defekter på material till köket. Jag hade höga förväntningar eftersom jag för 12 år sedan inhandlade ett kök ifrån Ballingslöv med med då Optimera Eksjö som leverantör. Med denna positiva erfarenhet i bagaget får jag tyvärr meddela att Ballingslöv som leverantör av produkter inte motsvarade erfarenheten från 2008.
    Hej Inga-lill,

Tack för din recension och återkoppling!
    Det är tråkigt att höra att vi verkar ha brustit i vår leverans denna gång. Det vill vi såklart be om ursäkt för.
    Vi tar även med oss detta och för informationen vidare för att kunna bli ännu bättre i framtiden.
    Har du några frågor eller saknar du något till ditt kök idag? Du får gärna höra av dig till oss så hjälper vi dig gärna.

Johan - Ballingslöv Jönköping
    2020-02-10 Verifierad kund
    Köpte ett komplett kök. Bra service med precis allt. Förväntningarna på det nya köket införlivades till fullo. Kvalitet rätt igenom. Rekommenderas med det bästa!
    Hej Sabina,

Vad roligt att höra att ni är nöjda med både ert kök och er köksprocess.
    Hoppas att ni får glädje av köket i många år framöver! :)

2020-01-28 Verifierad kund
    Vi köpte ett kök av modellen Birka lindblomsgrön.
    Vi blev bra bemötta av er representant som vi köpte köket av.
    Och leveransen fungerade som det var sagt.
    Vår köksmontör Frank Brorsson Rödja bygg gjorde ett toppenjobb
    Alla som var här elektriker/målare /rörmontör är vi nöjda med.
    Hej Birgitta,

Det värmer att höra att ni är så nöjda och att Frank gjorde ett så fint jobb!
    Tack för en fin recension.

2020-01-26 Verifierad kund
    Jag köpte ny köksinredning. Bemötandet var mycket proffesionellt och resultatet överträffade förväntningarna. Ett stort plus till alla hantverkarna.
    Hej Carina,

Kul att att höra att ni är nöjda och att hantverkarna var till belåtenhet, det ska vi framföra! :)

2020-01-25 Verifierad kund
    Överskåp
    Dom ppassade bra även att köket var från. _95.
    MYCKET BELÅTEN
    Hej,

Vad roligt att höra att du är nöjd och att det gick att lösa!

2020-01-25 Verifierad kund
    Vi byggde om hela köket ,bra och trevlig försäljare fick tips på en duktig snickare,han var helt suverän,vi är helnöjda med allt
    Hej Nils-Olov,

Tack för det fina omdömet. Roligt att höra att ni är så nöjda med helhetsupplevelsen.