Alla kategorier Cafe Uppsala Uppsala Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala

Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala

Gränby Centrum, 754 31 Uppsala — Visa karta

Skandinaviens första etiska coffee shop. Allt som går är Rättvisemärkt, det mesta också ekologiskt. Samarbete med FN bl.a. ger Barista 300 barn skolmat i Etiopien dagligen.

Läs vad 7 kunder tycker om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala

• Nina F
    Nina F skrev om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala
    Bästa Kaffet!
  • Therese G
    Therese G skrev om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala
    Barista för mig är ett vänligt företag där dom tar hand om sina gäster. Här i Gränby hade dom inte lyckats överföra detta på personalen. Personalen kändes ointresserad och uttråkad.
    Maten och kaffet däremot va det inget fel på, latten va riktigt god. Sen kan jag tycka att miljön inte va så mysig hade nog varit trevligare om dom legat lite mer avskärmade.
  • Jon W
    Jon W skrev om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala
    fritt fall... Tyvärr är Barista enda kaffekoppen som återstår i Granby Centrum just nu. Och visst smakar det gott men personalens service är under all kritik. Det började bra när de var nya, men har bara gått utför. Synd!
  • Malin H
    Malin H skrev om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala
    Varför kan man inte få en välsmakande kopp kaffe en söndag eftermiddag? Det smakade illa, riktigt illa! Borden var otorkade, matrester på golven, det var dammigt ovanpå rumsavdelarna och sofforna var fläckiga och smuliga. Inte en trevlig upplevelse.
  • Adam S
    Adam S skrev om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala
    Uppdaterad: Pga nedanstående ofräschet håller i sig över tid utan synbar ansträngning till varken städning eller service sänker jag betyget till 1. Det verkar helt enkelt vara deras affärsidé att leverera sämsta (och jag antar billigaste) service och att ta bra betalt för det.

Servicen på Barista Gränby är under all kritik. Personalen verkar obrydd om kunderna och stället i stort. Det står skitig disk på nästan varje ledigt bord mer eller mindre konstant. Det finns inget ställe att ställa disken på själv när man vill sitta (det finns ett brickställ, men jag har hittils inte sett ngn använda en bricka). De tygsoffor man har är otroligt skitiga samt att mattorna på golvet borde brännas.
    Man verkar inte kunna förutsäga att det är mer folk på helgerna, då det ofta är slut på halva sortimentet samt att man då ofta serverar de 'kalla' dryckerna rumsvarma direkt från lagret utan is. Jag hoppas på att konkurrens snart återkommer till Gränby.
    Det som räddar det från bytyget 1 är att kaffet och bakverken faktiskt är helt ok.
  • Maria A
    Maria A skrev om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala
    Helt ok mat och kaffe som på alla Barista men otrevlig personal. Som gäst förväntas man här tydligen duka av efter andra för att få någonstans att sitta. Frågar man om att få en barnmatsburk värmd verkar personalen tycka att det är jättejobbigt. Suckar och hänvisar till kollegor. Trist!
    Fredrik E gillar detta
  • Simon O
    Simon O skrev om Barista Fair Trade Coffee - Gränby Uppsala
    Äntligen kom Barista ut till Gränby också! Stans bästa fik. Cool inredning för att vara i ett köpcentra.

Gränby Centrum, 754 31 Uppsala