Basutbildarna

Hornsgatan 1, 118 46 Stockholm — Visa karta

Vi på Basutbildarna tillhandahåller utbildningar för dig som utför bygg-, repararations-, underhålls- eller renoveringsarbeten mot betalning. Så kallade ROT-jobb. Idag är det ett krav enligt svensk lag att den som utför den här typen av arbete ska ha dokumenterad arbetsmiljöutbildning och det är därför vi finns.

Hos oss kan du gå hela utbildningen online och du behöver alltså inte lämna hemmet för att bli certifierad inom till exempel BAS U och BAS P, som är de vanligaste. Vi är specialister på att hjälpa entreprenörer, både anställda och företagsledare, att uppnå den kompetens som krävs för att kunna arbeta i byggbranschen idag.

Läs mer på vår hemsida eller kontakta oss för mer information!

Läs vad 27 kunder tycker om Basutbildarna

• Jörgen H
    Jörgen H skrev om Basutbildarna
    Enkelt att studera på lediga stunder, sedan skriva tentamen när man tycker att kunskapen sitter 👍
  • Sven T
    Sven T skrev om Basutbildarna
    Enkelt och smidigt. Dock svårt att hitta i regelverken
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Basutbildarna
    Erbjöd mig all hjälp jag behövde plus lite till. Mycket seriöst och otrolig bra service. Ger högsta betyg!
  • Dan C
    Dan C skrev om Basutbildarna
    Har genomfört distanskursen för bas P/U i och med att våra beställare som vi har ramavtal med haft det kravet på oss.
    Jag tycker att detta är ett smidigt sätt att få kursmaterial direkt i datorn med en inloggning, och man får en bra och överskådlig bild av diverse fakta som guidar en igenom samtliga frågor i tentamen.

Med vänlig hälsning Dan Cegerblad Radiatorvvs.
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Basutbildarna
    Det har funkat bra för mig. Jag har kunnat plugga på själv i egen takt. Mest på kvällar. Eftersom jag har haft så mycket jobb blir det svårt att offra arbetstid för kursverksamhet. Därför passade detta upplägg väldigt bra för mig.Jag är nöjd!
  • Jonas O
    Jonas O skrev om Basutbildarna
    Jag tog certifieringen för BAS U/P genom självstudier. Det fungerade bra och länkarna till studiematerialet var bra. Sedan kan jag tycka att certifieringen är lite för basal. Den testar inte kunskaper på djupet, vilket jag kan tycka är lite konstigt med tanke på hur mycket BAS U/P omfattar och vilket ansvar det leder till ute på en arbetsplats.
    Bemötandet från basutbildarna var bra och smidigt.
  • Richard N
    Richard N skrev om Basutbildarna
    Enkelt bra länkar, bra frågor.
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Basutbildarna
    Jag köpte utbildning certifikat för Bas U och P
    Har inte så mycket att jämföra med, uppfattat dock att man bemött mig väl och levererat vad som förväntats.
    Möjligen var uppföljningen något bristfällig, fick påminna innan de sände mitt certifikat men då kom det omg.
    Certifikatet är dock under den nivå jag förväntat, beskriver inte vilken omfattning utbildningen gäller, inte signerat eller på annat sätt spårbart för någon som önskar få det bekräftat!
    Detta bör förbättaras!

/Tomas
  • Matthias W
    Matthias W skrev om Basutbildarna
    Snabba svar och trevlig personal
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Basutbildarna
    Köpt Bas U/P utbildning.
    Bra sätt för mej, då jag gått utbildningen tidigare och i och med detta bara behövde uppdatera mej.
    Mycket bra att kunna utföra den på distans, då jag har svårt att vara borta på kurs i uppstarten av nytt byggserviceföretag.
  • Chris N
    Chris N skrev om Basutbildarna
    Har gått webbaserad BAS U/P utbilning
    Kan tycka att webbbaserade utbildningar aldrig blir lika bra som heldagsutbildningar, eftersom vissa frågor skulle man vilja ha en förklaring på.
    men trotts det se var upplägget helt OK
  • Micael L
    Micael L skrev om Basutbildarna
    Bra bemötande och struktur. Litet för enkelt när det är samma frågor hela tiden i provet.

Hade väntat mig mer med det pris som tas än en länksamling och "läs själv" och ett enkelt prov.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Basutbildarna
    BAsP/u på internet
    Fungerade bra men tog ett tag att förstå upplägget
    Bra bemötande
  • Jani P
    Jani P skrev om Basutbildarna
    Gjorde webb kursen tyckte det var lite svårt o börja direkt med frågor när man logga in. är van vid läsa först och göra frågorna efteråt. Men sen såg jag att det fanns länkar ladda ner och man kunde läsa på. Man kanske skulle kunna göra detta annerlunda sätt för dom som inte är så datorvana kan ha lite problem. Annars va det helt ok.
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Basutbildarna
    Bra och snabb respons vid frågor
  • Jankov M
    Jankov M skrev om Basutbildarna
    Jag genomgick Utbildningen Bas P och Bas U. Det fungerade bra men det var dålig info om hur många rätt man måste ha för att få godkänt. Man fick inte heller reda på vilka frågor man hade fel på. Det beror kanske på systemet. Ibland fick man snabbt svar på sina frågor på chatten men man fick även vänta ganska lång tid på svar.
    2017-07-10 Basutbildarna svarar Jankov M
    Hej Jankov. Tack för din kommentar.

Det är meningen att man inte ska få se vilka svar som var fel. Orsaken är att vi vill att ni ska lära er svaren på riktigt, och inte bara för tentamen. Det skulle helt enkelt bli för enkelt annars eftersom man ju kan surfa fram rätt svar på internet.

Med vänlig hälsning, Basutbildarna
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Basutbildarna
    Snabbt, smidigt, enkelt! Rekommenderas.
  • Ali R
    Ali R skrev om Basutbildarna
    Det är en stor fördel att komma igång direkt. Tusen tack er utbildning var otroligt bra gjord! Med vänlig hälsning, Ali
    Erik A skrev om Basutbildarna
    Smidigt som attan! Tack! Perfekt att slippa resa. Både utbildning tentamen och intyg digitalt.
  • Tim S
    Tim S skrev om Basutbildarna
    Bra utbildning och utmärkt service. Smidigt att få sitt intyg mailat direkt
  • Shima G
    Shima G skrev om Basutbildarna
    Bra utbildning som hjälpte mig klara provet och fick sedan mitt diplom direkt. Mycket smidigt. Rekommenderar starkt!
  • Reza p
    Reza p skrev om Basutbildarna
    Bra och smidig utbildning. Rekomenderar dem starkt till alla som vill gå bas-u och bas-p utbildningarna!
  • Freshcatering F
    Freshcatering F skrev om Basutbildarna
    Väldigt bra hjälp fick jag från början till slut. Jag klarade provet på första försök. Detta var en lättnad för mig. Värt varenda krona!
    Erik A skrev om Basutbildarna
    Enklare än väntat. Bekvämt framför datorn
  • Dejan O
    Dejan O skrev om Basutbildarna
    Har haft en bas p/bas u utbildning. Lätt hanterlig hemsida, så fort man hade problem eller behövde hjälp med någonting.
    Var det bara att klicka på chatten och man fick hjälp direkt, man tog sig tid och hjälpa kunden. Service på topp nivå.
    Synd bara att de inte hade mer utbildningar.

Mvh Dejan
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Basutbildarna
    Riktigt bra service! Hade brådis så de fixade Login direkt. Rekommenderar deras utbildning starkt
    Erik A skrev om Basutbildarna
    Snabbt, enkelt och lärorikt! Kom igång direkt och hade intyget i min hand inom 24h.

Hornsgatan 1, 118 46 Stockholm